PDA

Bekijk Volledige Versie : Combi-topic voor de liefhebbers



mark61
17-04-06, 22:47
Gays in Iraq fear for their lives
By Michael McDonough
BBC News website

"I don't want to be gay anymore. When I go out to buy bread, I'm afraid. When the doorbell rings, I think that they have come for me."
That is the fear that haunts Hussein, and other gay men in Iraq.

http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/41566000/jpg/_41566502_hussain203.jpg
Hussein says he is afraid to go outdoors

They say that since the US-led invasion, gays are being killed because of their sexual orientation.

They blame the increase in violence on the growing influence of religious figures and militia groups in Iraq since Saddam Hussein was ousted.

Islam considers homosexuality sinful. A website published in the name of Ayatollah Sistani, Iraq's most revered Shia cleric, says gays should be put to death.

"Those who commit sodomy must be killed in the harshest way," says a section of the website dealing with questions of morality.

The statement appears on the Arabic section of the website, which is published in the Iranian city of Qom, but not in the English section.

The BBC asked Mr Sistani's representative, Seyed Kashmiri, to explain the ruling.

"Homosexuals and lesbians are not killed for practising their inclinations for the first time," Mr Kashmiri said in a response sent via email.

"There are certain conditions drawn out by jurists before this punishment can be implemented, which is perhaps similar to the punishment meted out by other heavenly religions."

Mr Kashmiri added: "Some rulings that are drawn out by jurists are done so on a theoretical basis. Not everything that is said is implemented."

Violent attacks

Killings and kidnappings are widespread in Iraq, with much of the bloodshed being linked to sectarian tensions and the anti-US insurgency.

http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/41566000/jpg/_41566506_haydar203.jpg
Haydar, a transsexual, was killed in Baghdad last year

But homosexual Iraqis who have spoken to the BBC say they are also being targeted because of their sexual preferences.

Hussein is 32 and lives in Baghdad with his brother, sister-in-law and nieces.

He says his effeminate appearance and demeanour make him stand out and attract hostility.

"My brother's friends told him: 'In the current chaos you could get away with killing your brother without retribution and get rid of this shame,'" Hussein said, after agreeing to speak to the BBC only if his real name was not used.

A transsexual friend of his, who had changed names from Haydar to Dina, was killed on her way to a party in Baghdad about six months ago, Hussein said.

Gym terror

Ahmed is a 31-year-old interior decorator who used to live in Baghdad with his boyfriend, Mazin.

Ahmed fled to Jordan nine months ago after Mazin was murdered outside a gym.

After his partner was shot dead, Ahmed hid in the gym toilets then slipped away and later flew to Amman, the Jordanian capital.

He says it was well known that they were a couple and Mazin was targeted because of his sexuality.

"I fled from Iraq because of the threat to my life, because I was a gay man," he told the BBC.

Ahmed also said that, before the gym shooting, he and a gay friend had survived a grenade attack and he still had fragments of shrapnel in his face.

The friend was killed a week later by gunmen who raided his house, he added.

Powerful militia

Iraq's deputy interior minister Maj Gen Hussein Kamal told the BBC that he was unaware of any minority groups being specifically targeted for kidnappings and killings.

He also said he was unaware of the statement on Ayatollah Sistani's website calling for gays to be killed.

But he added: "We do not condone vigilante action. We encourage the victims to inform the authorities if they are subjected to any attacks."

However, Hussein says gay people are afraid of the police.

The Interior Ministry is run by members of Supreme Council for the Islamic Revolution in Iraq (Sciri), which is one of Iraq's country's leading Shia parties.

Sciri has its own militia, the Badr Brigades, and there are widespread concerns that large parts of Iraq's police force are under the control of such groups.

Hussein blames the Badr Brigades and other Shia militia for many of the attacks on gays.

Human rights group Amnesty International has focused most of its work in Iraq on the high levels of violence linked to the insurgency.

The organisation said it had no information on reports of anti-gay activities in the country.

"It is not an area that we have been actively looking at, but that is not to say that we will not look into the issue at some point," said a spokesman at the group's London headquarters.

But Hussein, Ahmed and gay activists outside Iraq say there is clear evidence that the situation has deteriorated dramatically for Iraqi homosexuals.

"Saddam was a tyrant, but at least we had more freedom then," said Hussein. "Nowadays, gay men are just killed for no reason."

Arabic interviews by Muhayman Jamil

Tomas
17-04-06, 22:52
Geplaatst door mark61
"Nowadays, gay men are just killed for no reason."


Vanonder welke rots komt deze sukkel uitgekropen?

Bofko
17-04-06, 23:06
Geplaatst door mark61
Combitopic voor de liefhebbers

De fundamentalisten mogen die Amerikanen eigenlijk wel dankbaar zijn. :verward:

mark61
17-04-06, 23:32
Geplaatst door Bofko
De fundamentalisten mogen die Amerikanen eigenlijk wel dankbaar zijn. :verward:

Lastig.

David
18-04-06, 15:46
Ayatollah Sistani: hoogste toren.

~Panthera~
18-04-06, 16:27
rawhide.

David
18-04-06, 16:35
Plaats een topic "Muis vermoord in Bagdad" en je hebt binnen drie kwartier vierhonderd hoogstverontwaardige reacties. Nu: stilte.


:moe:

mark61
18-04-06, 17:04
Geplaatst door David
Plaats een topic "Muis vermoord in Bagdad" en je hebt binnen drie kwartier vierhonderd hoogstverontwaardige reacties. Nu: stilte.


:moe:

Not to worry, Spoetnik komt wel met een link waaruit blijkt dat de Neocons dit allemaal bekokstoofd hebben. Tenslotte voeren die ook nog een War on Homosexuals.

knuppeltje
18-04-06, 17:11
Geplaatst door David
Plaats een topic "Muis vermoord in Bagdad" en je hebt binnen drie kwartier vierhonderd hoogstverontwaardige reacties. Nu: stilte.


:moe:


Moe?

Wacht maar eens op het moment dat de Amerikanen het land verlaten en biltjesdag begint.

Van alle ayatolla's is de sfinx 'Sistani' de meest bloeddorstigste- die andere is gewoon gek.

Langzaam aan- stapje voor stapje- is hij zijn gezichtssluier aan het afdoen.

Jarenlang heeft hij hiervoor in Iran gestudeerd.

Ook hoe je homseksuelen moet vervolgen en een volslagen homofoob climaat moet scheppen.

Onze gevoelens zullen nog heel anders worden dan alleen moe!

Lost_lady
18-04-06, 21:25
zo homo's hadden beter onder Saddam,vrouwen hadden beter onder Saddam....
Bush zal blij zijn "We gonna free the Irak people"
:lol: The freedom van Bush homo's moeten dood en vrouwen horen in de keuken :duim: ... dats wel iets voor Bush,,,jaja All die miljoenen mensen die op straat zijn gegaan tegen deze bloodywar waren niet voor niks tegen de oorlog. Vrijheid is ver van oorlog, dood en verderf dat is oorlog

knuppeltje
22-04-06, 17:33
Geplaatst door David
Ayatollah Sistani: hoogste toren.

David, Ayatollah Al- Sistani heeft mij gevraag het het volgende aan je door te geven.


Beste Broeder David,

Regelmatig roept uw op- tot het van de hoogste toren werpen van de in uw ogen ernstige misdadigers.

Deze manier van doen keur ik ten zeerste af om een antal zeer grondige redenen.

Ten eerste, dit is naar mijn stellige overtuiging een zeer onhumane manier om een ter dood veroordeelde van het leven te beroven, en zo gaan wij niet met mensen om.

Daarnaast beste Broeder, is het voor de mensen die er naar moeten kijken geen prettig gezicht om al die uiteen spattende hersens te moeten aanzien, en voor vrouwen en kinderen lijkt mij dat dan ook een zeer traumatische ervaring- terwijl dit ook voor hen ter lering maar ook tot vermaak moet dienen. Binnen de kortste keren zal dan ook niemand daar nog naar willen kijken, lijkt me.

Heel anders is het gesteld met de door ons veelvuldig toegepaste methode door het gebruiken van een bouwkraan. Hiemee hebben wij zeer veel ervaring opgedaan- onder andere in Mashad, en is inmiddels een zeer betrouwbare en doeltreffende manier gebleken, foto's daarvan zijn er dan ook tientallen te bezichtigen bij Holycrime.com en GayEgypt.com.

Door de veroordeelde lanzaam zonder schokken omhoog te heisen- kan de arme sloeber er van verzekerd zijn dat deze na tien minuten ook echt dood is, en niet langer meer hoeft te lijden.

Daarbij, beste Broeder, moet u ook nog bedenken dat met de behandeling vooraf met staalkabels- de veroordeelde meestal een rustige indruk maakt.

Het is voor ons dan ook zeer eenvoudig om met een gering dringend advies heel veel toeschouwers bijeen te brengen, waarbij allen met gepaste aandraang graag bereid zijn om vooraan te willen gaan staan- zodat het daar regelmatig dringen is geblazen, maar ook dat kunt u op de foto's zien.

Daarnaast Broeder, vraag ik uw aandacht voor de werkomstandig heden van het personeel.

Een strop om de nek van een verdoofde misdadiger leggen- is slechts een eenvoudige handeling die geen zware arbeid verlangt. Dit in tegenstelling tot dat van een weerspannige woest om zich heen trappende en niet meewerkend homo de trappen van de hoogste toren opzeulen. Daarbij moet u rekening houden Broeder, dat volgens de huidige arbowetgeving een medewerker niet meer mag tillen dan 25 kg, en op op die nauwe wentetrappen Broeder- is het met meer dan twee personeelsleden ook geen doen. U ziet dat u met deze methode al gauw in overtreding bent en een hoge boete riskeert, daar zijn wij in Iran zeer streng in.

Broeder, moge Allah u op de rechte weg geleiden en u voor een zondig leven behoeden.


Met vriendelijke groet,
Al- Sistani

Ps, als er van die knuppels zijn die denken dat ik de grootste hotemetoot ben- dan is dat helaas niet mijn schuld.

knuppeltje
22-04-06, 21:16
Geplaatst door knuppeltje
David, Ayatollah Al- Sistani heeft mij gevraag het het volgende aan je door te geven.


Beste Broeder David,

Regelmatig roept uw op- tot het van de hoogste toren werpen van de in uw ogen ernstige misdadigers.

Deze manier van doen keur ik ten zeerste af om een antal zeer grondige redenen.

Ten eerste, dit is naar mijn stellige overtuiging een zeer onhumane manier om een ter dood veroordeelde van het leven te beroven, en zo gaan wij niet met mensen om.

Daarnaast beste Broeder, is het voor de mensen die er naar moeten kijken geen prettig gezicht om al die uiteen spattende hersens te moeten aanzien, en voor vrouwen en kinderen lijkt mij dat dan ook een zeer traumatische ervaring- terwijl dit ook voor hen ter lering maar ook tot vermaak moet dienen. Binnen de kortste keren zal dan ook niemand daar nog naar willen kijken, lijkt me.

Heel anders is het gesteld met de door ons veelvuldig toegepaste methode door het gebruiken van een bouwkraan. Hiemee hebben wij zeer veel ervaring opgedaan- onder andere in Mashad, en is inmiddels een zeer betrouwbare en doeltreffende manier gebleken, foto's daarvan zijn er dan ook tientallen te bezichtigen bij Holycrime.com en GayEgypt.com.

Door de veroordeelde lanzaam zonder schokken omhoog te heisen- kan de arme sloeber er van verzekerd zijn dat deze na tien minuten ook echt dood is, en niet langer meer hoeft te lijden.

Daarbij, beste Broeder, moet u ook nog bedenken dat met de behandeling vooraf met staalkabels- de veroordeelde meestal een rustige indruk maakt.

Het is voor ons dan ook zeer eenvoudig om met een gering dringend advies heel veel toeschouwers bijeen te brengen, waarbij allen met gepaste aandraang graag bereid zijn om vooraan te willen gaan staan- zodat het daar regelmatig dringen is geblazen, maar ook dat kunt u op de foto's zien.

Daarnaast Broeder, vraag ik uw aandacht voor de werkomstandig heden van het personeel.

Een strop om de nek van een verdoofde misdadiger leggen- is slechts een eenvoudige handeling die geen zware arbeid verlangt. Dit in tegenstelling tot dat van een weerspannige woest om zich heen trappende en niet meewerkend homo de trappen van de hoogste toren opzeulen. Daarbij moet u rekening houden Broeder, dat volgens de huidige arbowetgeving een medewerker niet meer mag tillen dan 25 kg, en op op die nauwe wentetrappen Broeder- is het met meer dan twee personeelsleden ook geen doen. U ziet dat u met deze methode al gauw in overtreding bent en een hoge boete riskeert, daar zijn wij in Iran zeer streng in.

Broeder, moge Allah u op de rechte weg geleiden en u voor een zondig leven behoeden.


Met vriendelijke groet,
Al- Sistani

Ps, als er van die knuppels zijn die denken dat ik de grootste hotemetoot ben- dan is dat helaas niet mijn schuld.

Al- Sistani heeft laten weten dat hij graag verneemt hoe men hier over zijn ideen denkt.