PDA

Bekijk Volledige Versie : Homo's adoreren Kate Ryan



Juliette
21-04-06, 10:42
Homo's adoreren Kate Ryan

http://www.frequencymagazine.com/templateimages/music/images/kate_ryan.jpg

rr

,,Je t'adore'' staat in de jaarlijkse ,,Homo Top 100'' meteen op de eerste plaats.


De Homo Top 100 wordt samengesteld door twee holebigroepen uit het Antwerpse, The Events en Enig Verschil. Ze vroegen een ruime (gemengde) vakjury en een on line publiek om te stemmen op ,,roze hits'' en vullen vanavond een fuif met het resultaat.

De organisator Ward Ramaekers, vanavond aan het werk als dj Don Johnson, geeft tekst en uitleg. Homo's hebben een eigen smaak, meent hij. ,,Ze houden van falsetto's, mooie jongens, disco en dance, kitsch en camp, en van het Eurovisiesongfestival.''

Is een zekere hang naar schoonheid geen factor? ,,Ik zou het esthetiek noemen'', zegt Ramaekers. ,,Er zit inderdaad geen ongewassen grunge in deze tophonderd.'' Dat kitsch de verbindende factor zou zijn, vindt hij overdreven. Homo's houden ook van strijdliederen zoals ,,I've only begun to fight'' van Natalia, die vorig jaar de eerste plaats van de tophonderd bezette.

Dit jaar zakt Natalia naar drie en komt Kate Ryan met haar bijdrage voor het Eurovisiesongfestival binnen op één. ,,Een hele eer'', zegt Ryan aan de telefoon vanuit Cyprus. ,,Het heeft allemaal te maken met Eurosong natuurlijk, maar het is ook gewoon een goede feestsong. En homo's weten hoe er gefeest moet worden.''

Het respect van de holebigemeenschap kreeg Ryan deels toen ze het ambassadeurschap aanvaardde van Eurogames 2007, het sportgebeuren voor holebi's dat volgend jaar in Antwerpen plaatsvindt. Toen ging er ook veel aandacht naar het verhaal dat haar vader al achttien jaar een relatie heeft met een man. Ryan: ,,In mijn ogen is het vooral belangrijk dat we allemaal gelijk zijn.''

Andere opvallende, maar niet onverwachte nieuwkomers zijn ,,Je hebt me 1000 maal belogen'' van Laura Lynn, en ,,Hung up'' van Madonna. De grote verliezers zijn dit jaar ,,Meisjes aan de macht'' van Yasmine en ,,Not an addict'' van K's Choice. Britney Spears is ook in deze biotoop helemaal out.

Is een mediageniek verhaal als de Homo Top 100 nog nodig als emancipatie? Ramaekers: ,,Ik denk dat die strijd nu gestreden is. We gaan nu een stap verder: homo zijn is geen probleem meer. We willen gewoon feesten, holebi's en hetero's samen. Dit is geen outing-parade.''



Homo Top 100, vanavond in Red & Blue in Antwerpen. [email protected].

www.homotop100.be

David
21-04-06, 10:43
Kate wie?

Juliette
21-04-06, 10:45
Geplaatst door David
Kate wie?

Onze kandidate voor het songfestival. :D

David
21-04-06, 10:45
Geplaatst door Juliette
Onze kandidate voor het songfestival. :D


Oh.


Heeft ze een oogontsteking?

Juliette
21-04-06, 10:57
Geplaatst door David



Heeft ze een oogontsteking?

't is in elk geval n erg giftige blik.

David
21-04-06, 10:59
Geplaatst door Juliette
't is in elk geval n erg giftige blik.


Maar goed, ik moet het mens dus adoreren, begrijp ik?

Bofko
21-04-06, 11:02
Geplaatst door David
Maar goed, ik moet het mens dus adoreren, begrijp ik?

Als de titel-uitspraak 100% waar is doe je het al.

Juliette
21-04-06, 11:03
Geplaatst door David
Maar goed, ik moet het mens dus adoreren, begrijp ik?

Nee.

Maar aan deze kant van de grens is ze 'hot' momenteel. In alle kringen.
Al begrijp ik niet waarom.

David
21-04-06, 11:03
Geplaatst door Bofko
Als de uitspraak 100% waar is doe je het al.



Ingewikkeld.

Bofko
21-04-06, 11:05
Geplaatst door David
Ingewikkeld.
Welnee.

Julien
21-04-06, 13:13
Geplaatst door David
Kate wie?

Ben je haar #1-hit Desenchantée vergeten?? Was een vette zomerhit hier.

By the way, ik vind het ook een leuk liedje.. je t'adore... heerlijk refrein.. wat mij betreft de grootste kanshebber voor de Eurosong.

wat is Nederland weer schandalig slecht dit jaar

David
21-04-06, 13:27
Geplaatst door Julien
Ben je haar #1-hit Desenchantée vergeten?? Was een vette zomerhit hier.

By the way, ik vind het ook een leuk liedje.. je t'adore... heerlijk refrein.. wat mij betreft de grootste kanshebber voor de Eurosong.

wat is Nederland weer schandalig slecht dit jaar


Goed, jij adoreert haar - leuk voor 't kind. Ik ken d'r niet. En het Nederlandse songfestivallied heb ik ook niet gehoord.

observer
21-04-06, 13:45
Geplaatst door David
Goed, jij adoreert haar - leuk voor 't kind. Ik ken d'r niet. En het Nederlandse songfestivallied heb ik ook niet gehoord. wees blij

hoe heten ze zijn leuker om naar te kijken dan naar te luisteren

delirious
21-04-06, 18:07
Geplaatst door Julien
Ben je haar #1-hit Desenchantée vergeten?? Was een vette zomerhit hier.

By the way, ik vind het ook een leuk liedje.. je t'adore... heerlijk refrein.. wat mij betreft de grootste kanshebber voor de Eurosong.

wat is Nederland weer schandalig slecht dit jaar

Heeft ze gejat van Mylene Farmer.