PDA

Bekijk Volledige Versie : De Marokkanen van het Rif



DEMOcraat
21-04-06, 17:20
Geplaatst door MO_NL
De Marokkanen van het Rif
. Bijna alle Afrikaanse gelukszoekers die de Canarische eilanden of Spanje en Portugal willen bereiken doen een beroep op de scheepjes van Riffijnse mensensmokkelaars.
bron: http://www.brusselsjournal.com/node/996
volgens mij weet deze schrijver niet in welke deel van marokko rif zich bevindt..
canarische eilanden bevinden zich ten zuiden west van marokko terwijl rif zich in het noorden bevind.

Mark
21-04-06, 17:41
Geplaatst door Dwaalspoor
De probleemgroep bestaat volgens De Ruyver uit ’extreem problematische jongeren’, die ver van hun oorspronkelijke islamitische cultuur zijn afgedreven en zich aangetrokken voelen tot de materialistische kant van de westerse levensstijl. „Langs legale weg kunnen ze zich dat niet veroorloven, en dus kiezen ze voor de snelle weg: overvallen, afpersingen, drugshandel.”


Ach wat zielig nu, ze kunnen niet krijgen wat ze zien op tv.

ok ik snap nu wel dat ze misdadiger moeten worden die arme knapen *snik*

Dwaalspoor
21-04-06, 19:41
Geplaatst door DEMOcraat
volgens mij weet deze schrijver niet in welke deel van marokko rif zich bevindt..
canarische eilanden bevinden zich ten zuiden west van marokko terwijl rif zich in het noorden bevind.

De Canarische eilanden liggen ongeveer zo'n 2.000 km van de Rif, ongeveer even ver als dat Nederland van de Rif afligt. Je vraagt je dan af waarom de gammele rifbootjes dan niet meteen naar Belgie doorvaren. Maar ach ja als racist maak je je niet druk om dergelijke leugens.

Het is trouwens Marokkanen van DE Rif.

Dwaalspoor
21-04-06, 20:18
Geplaatst door Mark
Ach wat zielig nu, ze kunnen niet krijgen wat ze zien op tv.

ok ik snap nu wel dat ze misdadiger moeten worden die arme knapen *snik*

Gesprek met filosoof Ad Verbrugge

Sociaal-cultureel filosoof Ad Verbrugge bepleit een fundamentele herbezinning op onze levenswijze. Want “waar niets meer met moeite verkregen moet worden, is niets meer van waarde.” Het wezen van de geïndividualiseerde samenleving verwoordt hij als volgt: “De wereld is er om door jou geconsumeerd te worden. We hebben een zeer op gemak en geneugten gebaseerde levenshouding. Het is belangrijk dat we inzicht krijgen in de individuele ontplooiing en zelfwording, want ons huidige concept van individualiteit en genot zal onze individualiteit te gronde richten”.

In Tegenlicht schetst Verbrugge aan de hand van beeldfragmenten, de stand van de Nederlandse (Westerse) samenleving.
Ad Verbrugge (36) is universitair hoofddocent sociaal-culturele wijsbegeerte aan de Vrije Universiteit.

In een van zijn laatste publicaties stelt Verbrugge dat er een verband is tussen zinloos geweld enerzijds en de geïndividualiseerde samenleving anderzijds. “Op den duur ontstaat een toestand waarin de gemeenschapszin geheel is gedesintegreerd en de mens zich niet meer wezenlijk gebonden voelt. Hij is ontworteld, asociaal en de medemens doet er niet toe of is er slechts om te worden gebruikt (…) Zinloos geweld is nu juist het geweld dat opkomt wanneer de schijnvrijheid van de individuele beleving als hoogste goed wordt beschouwd. Geweld dat in zijn zinloosheid de zinloosheid van de moderne samenleving zelf aanduidt.”

In deze Tegenlicht-monitor zal Ad Verbrugge - aan de hand van bestaande en speciaal door Tegenlicht gefilmde fragmenten - ingaan op vragen als ‘waar de verworvenheden van de individuele ontplooiing overgegaan zijn in nadelige effecten? Wat zijn de gevoelde nadelen? Waarom lijken juist nu de grenzen van de geïndividualiseerde samenleving in zicht? Hoe deze nadelige kanten van de verworven individualisering te keren?

http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/16456426/

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=1201213#post1201213

David
21-04-06, 20:25
Geplaatst door Dwaalspoor
We hebben een zeer op gemak en geneugten gebaseerde levenshouding. Het is belangrijk dat we inzicht krijgen in de individuele ontplooiing en zelfwording, want ons huidige concept van individualiteit en genot zal onze individualiteit te gronde richten”.



Daar hoor en lees ik veel over. In mijn omgeving merk ik er echter nooit iets van, van al die individualiteit en genotzucht.

Seif
21-04-06, 20:33
Geplaatst door Dwaalspoor
In een van zijn laatste publicaties stelt Verbrugge dat er een verband is tussen zinloos geweld enerzijds en de geïndividualiseerde samenleving anderzijds. “Op den duur ontstaat een toestand waarin de gemeenschapszin geheel is gedesintegreerd en de mens zich niet meer wezenlijk gebonden voelt. Hij is ontworteld, asociaal en de medemens doet er niet toe of is er slechts om te worden gebruikt (…) Zinloos geweld is nu juist het geweld dat opkomt wanneer de schijnvrijheid van de individuele beleving als hoogste goed wordt beschouwd. Geweld dat in zijn zinloosheid de zinloosheid van de moderne samenleving zelf aanduidt.”

Zelf hang ik een andere theorie aan. De mens heeft van nature veel agressie in zich. Ons laagje beschaving is nog dun, en heel jong. En de evolutie heeft het doorgaans niet zo op pacifisten. Onze huidige samenleving is dermate gepacifeerd, dat er geen 'zinvolle' uitlaatklep meer is voor die agressie.

mark61
21-04-06, 22:37
Geplaatst door Dwaalspoor
Het is trouwens Marokkanen van DE Rif.

Associatie: rif, zeerovers, Rif.

DEMOcraat
22-04-06, 11:44
Geplaatst door Seif
Zelf hang ik een andere theorie aan. De mens heeft van nature veel agressie in zich. Ons laagje beschaving is nog dun, en heel jong. En de evolutie heeft het doorgaans niet zo op pacifisten. Onze huidige samenleving is dermate gepacifeerd, dat er geen 'zinvolle' uitlaatklep meer is voor die agressie.
over welk beschaving heb je het over.de nederlandse of de westerse??

Seif
22-04-06, 12:09
Geplaatst door DEMOcraat
over welk beschaving heb je het over.de nederlandse of de westerse??

In eerste instantie over de Nederlandse samenleving. Maar volgens mij geldt het voor elke in sterke mate 'verwijfde' samenleving.

DEMOcraat
22-04-06, 12:17
nog een paar uitspraken over de riffijnen door Jan Neckers..

In Amsterdam is 70 (jawel, zeventig) percent van de Marokkaanse heertjes bij de politie bekend.

de Marokkaans-Riffijnse mentaliteit met haar sociale dwang en autoritaire mentaliteit die geen afwijkend gedrag toelaat en volstrekt onverdraagzaam is.En dus trapt Khalid René Steegmans dood

deze khalid is volgens die jan ook een riffie,terwijl dat niet zo is.

DEMOcraat
22-04-06, 12:21
Geplaatst door Seif
In eerste instantie over de Nederlandse samenleving. Maar volgens mij geldt het voor elke in sterke mate 'verwijfde' samenleving.
volgens mij is er wel degelijk een uitlaatklep aanwezig voor die agressie.niet zozeer bij elke burger maar wel in de politiek.denk daarbij aan alle oorlogen die nu gaande zijn.

Seif
22-04-06, 12:22
Geplaatst door DEMOcraat
In Amsterdam is 70 (jawel, zeventig) percent van de Marokkaanse heertjes bij de politie bekend.

Als dit klopt, dan kom je d'r niet door de oorzaak te zoeken bij sociaal-economische achterstanden. Daarvoor is 70% te veel. Dan blijft alleen cultuur over.

DEMOcraat
22-04-06, 12:33
Geplaatst door Seif
Als dit klopt, dan kom je d'r niet door de oorzaak te zoeken bij sociaal-economische achterstanden. Daarvoor is 70% te veel. Dan blijft alleen cultuur over.
en welke cultuur bedoel je dan,want als het de marokkaanse cultuur is dan zou 70% van de marokkaanse bevolking(in marokko) een stafblad hebben .

die 70% klopt niet dat weet ieder weldenkende mens.een onderzoeker die met cijfers komt die onvoldoende controleerbaar zijn is voor mij een domme racist..

Seif
22-04-06, 12:44
Geplaatst door DEMOcraat
en welke cultuur bedoel je dan,want als het de marokkaanse cultuur is dan zou 70% van de marokkaanse bevolking(in marokko) een stafblad hebben .

die 70% klopt niet dat weet ieder weldenkende mens.een onderzoeker die met cijfers komt die onvoldoende controleerbaar zijn is voor mij een domme racist..

De situatie in Marokko is mij onbekend. Maar die redenering van jou is niet noodzakelijk waar. Er zijn vele redenen te bedenken waarom de criminaliteit onder Marokkanen daar en hier niet gelijk hoeft te zijn. Die onderzoeker is trouwens niet de enige die met 70% op de proppen komt. De Amsterdamse hoofdcommissaris van politie heeft dat getal van 70% ook eens genoemd, meen ik me te herinneren.

MaRiaH
22-04-06, 12:57
Geplaatst door Seif
De situatie in Marokko is mij onbekend. Maar die redenering van jou is niet noodzakelijk waar. Er zijn vele redenen te bedenken waarom de criminaliteit onder Marokkanen daar en hier niet gelijk hoeft te zijn. Die onderzoeker is trouwens niet de enige die met 70% op de proppen komt. De Amsterdamse hoofdcommissaris van politie heeft dat getal van 70% ook eens genoemd, meen ik me te herinneren.

De belangrijkste oorzaak van criminaliteit bij allochtonen (maar ook autochtonen) ligt in de opvoeding en niet in sociale achterstanden oid.
Dat is inmiddels een bewezen feit.

Als ik nu even filiosofeer... ik heb me ooit laten vertellen dat de kinderen in Marokko ook met name buitenshuis leven, maar dat de buurman, de voorbijganger en weet ik wie, de (andermans) kinderen corrigeert. Maw. halen ze ongein uit krijgen ze klappen van de buurman.

In Nederland mag dat niet en gebeurt dat ook niet, misschien is dat ten dele een verklaring voor het lagere criminaliteitscijfer in Marokko.
In Nederland blijft hun gedrag ongestraft en onttrekt zich aan het zicht van de ouders.

Maw. Het gebrek aan sociale controle zorgt voor ontsporing bij enkele jongeren.

Dat komt dan als verklaring dicht bij de door Dwaalspoor gegeven redenen van individualisme..etc.

Zou het een reden kunnen zijn?

DEMOcraat
22-04-06, 13:49
Geplaatst door Seif
De situatie in Marokko is mij onbekend. Maar die redenering van jou is niet noodzakelijk waar. Er zijn vele redenen te bedenken waarom de criminaliteit onder Marokkanen daar en hier niet gelijk hoeft te zijn.
als dat zo is dan moet men cultuur en criminaliteit niet linken.de marokkaanse cultuur bevindt zich in marokko.


[i]
Die onderzoeker is trouwens niet de enige die met 70% op de proppen komt. De Amsterdamse hoofdcommissaris van politie heeft dat getal van 70% ook eens genoemd, meen ik me te herinneren. [/B]
70% van de marokkaanen kan nooit waar zijn.bedenk wel dat er ook kinderen bij zijn die nog geen 6 jaar zijn..

Seif
22-04-06, 14:11
Geplaatst door DEMOcraat
als dat zo is dan moet men cultuur en criminaliteit niet linken.de marokkaanse cultuur bevindt zich in marokko.

Tuurlijk niet. Met die vele redenen, doelde ik op bijvoorbeeld een mogelijke incompetentie van de Marokkaanse politie en justitie. Of mischien wat Mariah hierboven al aanstipte, de grotere sociale controle. En mischien is het ook wel makkelijker om je straf af te kopen in Marokko, door de epidemische corruptie aldaar. Snap je? Als het werkelijk sociaal-economische oorzaken heeft, dan zouden Marokkanen er niet zo disproportioneel uitspringen. Maar bij bevolkingsgroepen in een vergelijkbare positie - nu en in het verleden - is de criminaliteit een stuk minder groot.



70% van de marokkaanen kan nooit waar zijn.bedenk wel dat er ook kinderen bij zijn die nog geen 6 jaar zijn..

Volgens mij had hij het toen over 70% van de jongeren. Maar mischien heb ik het wel fout. Ik kan het me nog maar vaag herinneren.