PDA

Bekijk Volledige Versie : Woord 'LUL' in NL woning gemetseld



Marsipulami
22-04-06, 18:30
Woord 'LUL' in woning gemetseld µ

De gemeente Woerden in de Nederlandse provincie Utrecht heeft er een merkwaardige bezienswaardigheid bij. In de gevelmuur van een nieuwbouwwoning staat het woord 'LUL' gemetseld, gevormd door verschillende kleuren bakstenen. Het was een buurman die de verbaasde bewoner André Van Zuilen daarop wees. Dat meldt het Algemeen Dagblad.

Ook de directeur van het betrokken aannemersbedrijf is stomverbaasd. Volgens hem is het euvel te wijten aan toeval. "Dit moet puur toeval zijn. Die metselaars werken vaak op een steiger boven elkaar en zien helemaal niet wat de ander doet", aldus directeur R. Uijtewaal. Een wraakactie van een van de metselaars acht hij uitgesloten.

Aannemer Uijtewaal zegt dat hij de familie Van Zuilen heel goed kent, en daar niets mis mee is. De directeur is van plan om het woord te verwijderen. "Ik laat het er uit hakken. En ik ga met die metselaar praten."

Tomas
22-04-06, 18:32
Volgens mij is het een wonder.

Seif
22-04-06, 18:52
http://images.fok.nl/upload/060422_519_LUL_in_je_gevel.jpg

Couscousje
22-04-06, 18:56
:haha:

Cc

Tomas
22-04-06, 18:59
Geplaatst door Seif
http://images.fok.nl/upload/060422_519_LUL_in_je_gevel.jpg

Eigenlijk staat er eerder LOC dan LUL. Maja, dat betekent niks.

waterfiets
22-04-06, 21:01
In Amsterdam had een aannemer ook wat problemen met de opdrachtgever en heeft in het Latijn de spreuk "Je moet nooit tegen de wind in plassen" op het gebouw laten aanbrengen. Maar vraag mij niet wat dit in het Latijn betekent.

observer
22-04-06, 21:05
ach je lul in een gevel metselen is veel erger

knuppeltje
22-04-06, 21:39
Geplaatst door observer
ach je lul in een gevel metselen is veel erger

En ze kunnen beter over je fiets lullen dan...

Maar uh, toen Pellenaars nog ploegleider was en weer eens met het afrekenen met zijn renners de zaak zou hebben beduveld- en die hadden gedreigd bij hem thuis verhaal te komen halen, schilderde die op een groot bord met grote letters 'HIER IS HET'- en spijkerde dat zo aan zijn gevel.

Wortel
23-04-06, 10:33
In Amsterdam had een aannemer ook wat problemen met de opdrachtgever en heeft in het Latijn de spreuk "Je moet nooit tegen de wind in plassen" op het gebouw laten aanbrengen. Maar vraag mij niet wat dit in het Latijn betekent.

Nunquam lenio ut aquam in ventus.

David
23-04-06, 10:36
Geplaatst door Marsipulami
Woord 'LUL' in woning gemetseld µ

De gemeente Woerden in de Nederlandse provincie Utrecht heeft er een merkwaardige bezienswaardigheid bij. In de gevelmuur van een nieuwbouwwoning staat het woord 'LUL' gemetseld, gevormd door verschillende kleuren bakstenen. Het was een buurman die de verbaasde bewoner André Van Zuilen daarop wees. Dat meldt het Algemeen Dagblad.

Ook de directeur van het betrokken aannemersbedrijf is stomverbaasd. Volgens hem is het euvel te wijten aan toeval. "Dit moet puur toeval zijn. Die metselaars werken vaak op een steiger boven elkaar en zien helemaal niet wat de ander doet", aldus directeur R. Uijtewaal. Een wraakactie van een van de metselaars acht hij uitgesloten.

Aannemer Uijtewaal zegt dat hij de familie Van Zuilen heel goed kent, en daar niets mis mee is. De directeur is van plan om het woord te verwijderen. "Ik laat het er uit hakken. En ik ga met die metselaar praten."


Ontzettend kut voor die mensen.

III
24-04-06, 01:14
Wat zijn jullie simpel, zeg!
Ik zie wat anders staan:

Silly

waterfiets
24-04-06, 08:22
Geplaatst door Wortel
Nunquam lenio ut aquam in ventus.

Is dat het? Nou die spreuk is te bewonderen aan het klein garmantsplantsoen bij het Leidse Plein.

Bofko
24-04-06, 08:33
Geplaatst door Wortel
Nunquam lenio ut aquam in ventus.

Klok en klepel-antwoord.

Het moet zijn:
" Non urinat in ventum".

waterfiets
24-04-06, 08:34
Geplaatst door Bofko
Klok en klepel-antwoord.

Het moet zijn:
" Non urinat in ventum".

O ja dat komt mij bekender voor (ik fiets er regelmatig langs). Ik vind dat wel een hele leuke practical joke. Samen met het paaseilandbeeld aangespoeld op de kustlijn te Zandvoort (op 1 april).

Op 1 april 1962 spoelde op het strand van Zandvoort een beeld van het Paaseiland aan. Het werd een van de bekendste 1-aprilgrappen in Nederland. De Haarlemse kunstenaar Edo van Tetterode had de stranding samen met de NCRV in scčne gezet. Het beeld trok landelijke aandacht. Vele mensen kwamen naar het beeld kijken.

mark61
24-04-06, 08:37
Geplaatst door Bofko
Klok en klepel-antwoord.

Het moet zijn:
" Non urinat in ventum".

Homo sapiens non urinat in ventum. Een verstandig man...

mark61
24-04-06, 08:38
Geplaatst door Wortel
Nunquam lenio ut aquam in ventus.

Eh, dat kan je beter aan papen overlaten.

Bofko
24-04-06, 08:39
Geplaatst door mark61
Homo sapiens non urinat in ventum. Een verstandig man...

:D . Ik zie dat je ook de puntjes op de i niet vergeten bent.

mark61
24-04-06, 08:50
Geplaatst door Bofko
:D . Ik zie dat je ook de puntjes op de i niet vergeten bent.

Misschien bestaan ze wel naast elkaar. :)

Wortel
24-04-06, 09:58
Eh, dat kan je beter aan papen overlaten.

Hij was dan ook wat uit de losse pols, met wat pruderie erbij. :D