PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Inbrekers zoeken nooit in kinderkamer'



delirious
23-04-06, 11:23
LONDEN - Wie de kans zo klein mogelijk wil maken dat inbrekers er met zijn of haar juwelen vandoor gaan, moet die in de kinderkamer verstoppen. Daar kijken inbrekers nooit, zo blijkt uit een Brits onderzoek onder vijftig inbrekers met veel ervaring.

Nog beter is het om de hond thuis te laten als je weggaat. Inbrekers vinden de afschrikkende werking van een hond groter dan die van een alarminstallatie, meldde de Britse krant The Sunday Times.

Trucs

De ondervraagde inbrekers hadden allemaal minimaal twintig inbraken gepleegd in de afgelopen drie jaar. Zij verklapten hun trucs aan onderzoekers die in de gevangenis op bezoek kwamen. Uit het onderzoek blijkt dat een ervaren inbreker een huis in een minuut of twintig kan doorzoeken en dat hij daarna kan vertrekken met een buit ter waarde van ongeveer 800 pond (bijna 1200 euro). Favoriet om te stelen zijn gemakkelijk mee te nemen dingen als flatscreentelevisies en digitale camera's.

Schema

De inbrekers hebben gemerkt dat de meeste mensen waardevolle artikelen op zeer voorspelbare plaatsen opbergen, zoals in laden in de slaapkamer. Dat betekent dat zij de meeste woningen volgens een vast schema kunnen doorzoeken: eerst de hoofdslaapkamer, dan de andere volwassenenslaapkamers, daarna de woonkamer, de eetkamer en de werkkamer en tot slot de keuken.

"Ik had het met mijn ogen dicht kunnen doen", zei een van de ondervraagden.

Hond

Vooral de opvattingen van de inbrekers over alarminstallaties zullen de mensen verontrusten, denken de onderzoekers. Van de vijftig ondervraagden zeiden slechts zeventien dat zij huizen met alarminstallaties vermijden. 22 zeiden dat zij nooit zouden inbreken in een huis waar een hond is.

Buit

Veiligheidsoverwegingen spelen overigens maar een ondergeschikte rol bij inbreken. De belangrijkste afweging is de vraag of er voldoende buit te halen valt. Daarom hebben de inbrekers een voorkeur voor goed onderhouden woningen met een mooie auto op de oprit. Andere belangrijke factoren zijn de aanwezigheid van struiken bij het huis en een goede vluchtroute.

Van de ondervraagde inbrekers zei bijna de helft dat zij ook wel hadden ingebroken bij vrienden en familie.


Sjow, nu weten de inbrekers ook meteen waar ze moeten zoeken.

Victory
23-04-06, 11:29
Geplaatst door delirious
Sjow, nu weten de inbrekers ook meteen waar ze moeten zoeken.
Dat wilde ik net ook zeggen. Hoe dom kunnen deze mensen zijn (journalisten). Sommige dingen moet je gewoon laten zoals ze zijn en er niet over praten.

jochie
23-04-06, 12:40
Geplaatst door Victory
Dat wilde ik net ook zeggen. Hoe dom kunnen deze mensen zijn (journalisten). Sommige dingen moet je gewoon laten zoals ze zijn en er niet over praten.

zijn je broepsgeheimen nu verklapt?

amOer
23-04-06, 12:43
Geplaatst door jochie
zijn je broepsgeheimen nu verklapt?

zeer flauw

jochie
23-04-06, 12:49
Geplaatst door amOer
zeer flauw

k'vond 't wel grappig :S