PDA

Bekijk Volledige Versie : Kernconflict Iran!



tukkersterror
24-04-06, 13:16
Kernconflict

ENSCHEDE - Iran zegt kernenergie, Amerika zegt kernbom. Een gewapend conflict over Iran’s nucleaire programma lijkt nabij. Ondertussen worstelt de bevolking van Iran met lage salarissen, repressie en een versteende revolutie. ‘Wie denkt dat president Ahmadinejad alleen kernenergie wil, is echt achterlijk.’.

Bron (http://www.tctubantia.nl/twente/article276713.ece)

~Panthera~
24-04-06, 14:16
Non-Proliferatie Verdrag
Internationale verdragen moeten de kernwapenwedloop in toom houden. In 1970 werd het Non-Proliferatie Verdrag (NPT: Non Proliferation Treaty) van kracht. Het verdrag is door 186 landen ondertekend. In het akkoord was afgesproken dat landen zonder kernwapens er geen zouden ontwikkelen. In ruil daarvoor zouden de landen met kernwapens ontwapenen.
De vijf officiële kernwapenstaten (Verenigde Staten, Rusland, China en het Verenigd Koninkrijk) en Frankrijk) zijn echter tot op de dag van vandaag nog steeds niet ontwapend. De weigering van kernwapenlanden om hun verplichting van het NPT na te komen, geeft andere landen onterecht het excuus om ook kernwapens te gaan ontwikkelen. Het controlesysteem, toezicht van het Internationaal Atoomagentschap in Wenen (IAEA), werkt niet.


:roker:

tukkersterror
24-04-06, 15:20
Geplaatst door ~Panthera~
Non-Proliferatie Verdrag
Internationale verdragen moeten de kernwapenwedloop in toom houden. In 1970 werd het Non-Proliferatie Verdrag (NPT: Non Proliferation Treaty) van kracht. Het verdrag is door 186 landen ondertekend. In het akkoord was afgesproken dat landen zonder kernwapens er geen zouden ontwikkelen. In ruil daarvoor zouden de landen met kernwapens ontwapenen.
De vijf officiële kernwapenstaten (Verenigde Staten, Rusland, China en het Verenigd Koninkrijk) en Frankrijk) zijn echter tot op de dag van vandaag nog steeds niet ontwapend. De weigering van kernwapenlanden om hun verplichting van het NPT na te komen, geeft andere landen onterecht het excuus om ook kernwapens te gaan ontwikkelen. Het controlesysteem, toezicht van het Internationaal Atoomagentschap in Wenen (IAEA), werkt niet.


:roker:

Bedoel je met ontwapenen de burgelijke term of militaire term, want burgelijk word gedacht dat deze wapens worden vernietig en de militaire term is dat de raketten zijn ontdaan van haar kernkoppen.

Deze vijf ben je er een vergeten dat is Israel, maar goed, Frankrijk heeft ooit kernwapens getest op de atolen en heeft enkele koppen opgeslagen in bunkers of deze ook met de helft zijn terug gebracht weet ik niet ze zeggen van wel, maar het zijn fransen, Engeland heeft zover ik weet geen kernwapens op haar eigen grond gebied, ze hebben ik geloof 2 onderzeeers uitgerust met kernraketten, dat is samen met frankrijk totaal 28, Rusland heeft zijn aantal van ???? terug gebracht naar 75, Amerika weet ik niet de staan wel getallen op internet, maar die liggen tussen de 40 en 390, China kan ze maken heeft ook testen gedaan maar heeft momenteel geen eentje klaar liggen.

Maar er zijn meer landen die kernwapens kunnen fabriceren in een paar uur tijd, oa Nederland, Belgie, Tjechie.

Trouwens Iran was 1 van de eersten die dit ondertekende NPT verdrag.

Maar het is de politiek die het moeilijk maakt en ik denk nadat ik dit stuk in de Zondag krant heb gelezen, dat het ook niet gaat om wat Iran doet momenteel, maar om de politiek instabilieteit waar het land momenteel in verkeert.

Er stond een pagina groot verhaal, met citaten van burgers, maar ook van Politieke kopstuken die deze regering niet meer zien zitten.

Ik denk dan ook dat de druk door Amerika word opgevoerd om deze Regering te wippen.

Maar ja wie zijn wij, ik ben gelukkig geen president van een land, dus ik hoef zulke beslissingen niet te nemen.
:verward: