PDA

Bekijk Volledige Versie : Tientallen doden en gewonden door explosies Dahab



Mark
24-04-06, 20:03
Tientallen doden en gewonden door explosies Dahab

Uitgegeven: 24 april 2006 20:25
Laatst gewijzigd: 24 april 2006 20:41

DAHAB - Een drietal explosies in de Egyptische badplaats Dahab aan de Golf van Akaba heeft veel slachtoffers gemaakt. De Arabische nieuwszender Al Jazeera spreekt van 22 doden en 150 gewonden. Een bron van het Franse persbureau AFP binnen de politie spreekt vooralsnog van tien doden en negentig gewonden.

Een van de ontploffingen zou zich volgens de televisie zender, die zich op de reddingsdiensten baseert, hebben voorgedaan bij een hotel. De hotels zitten in verband met de feestdag Cham Al Nassim vol.


Bewoners van de badplaats verklaarden tegen het persbureau Reuters dat ze lichaamsdelen en puin hebben zien liggen op de straten. "Er komt rook uit het gebied en mensen rennen alle kanten op", aldus ooggetuigen. De ontploffingen deden zich rond kwart over zeven lokale tijd voor. Andere bewoners spraken van een ontploffing in een toeristenrestaurant.

In juli 2005 kwamen bij aanslagen in de Egyptische badplaats Sharm el Sheikh 66 mensen om het leven. In de toeristenoorden Taba en twee kleinere kustplaatsjes vielen in oktober 2004 34 doden door terreuraanslagen.

Mark
24-04-06, 20:39
thats it... ik ga weer gewoon lekker naar griekenland, waar het enige gevaar een kater van de ouzo is :maf2:

barfly
24-04-06, 20:49
Geplaatst door Mark
thats it... ik ga weer gewoon lekker naar griekenland, waar het enige gevaar een kater van de ouzo is :maf2:

Zou je mij een plezier willen doen?

Gewoon om TonH te zieken?

Ff flink van bil in de dorpstraat en volkomen bezopen zijn brievenbus vol schijten?

Toe?

:D