PDA

Bekijk Volledige Versie : Verdachte mp3-moord aangehouden



Marsipulami
24-04-06, 22:47
Pool bekent moord Joe

starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

Een verdachte die gisteren ondervraagd werd in verband met de moord op Joe Van Holsbeeck, heeft bekend.


In de kantoren van de federale politie in Brussel werd gisteren de hele namiddag een 16-jarige jongeman ondervraagd in verband met de moord op Joe Van Holsbeeck. Het zou gaan om de verdachte met de Nike-trui; hij is van Poolse origine. Volgens onze bronnen heeft hij de feiten bekend. De tweede verdachte is nog spoorloos.

De ondervraging was het resultaat van nieuwe getuigenissen van onderwijzend personeel van Franstalige Brusselse scholen. Het parket van Brussel wilde de informatie gisteren niet bevestigen of ontkennen.

Gistermiddag was het gerecht van plan vandaag nieuwe beelden te verspreiden van de daders, gemaakt door een camera in het metrostation Beurs. De beelden tonen de daders naar verluidt heel duidelijk.

De 80.000 mensen die zondag meestapten met de Witte Mars, lijken ook de politieke aanpak van jeugdcriminaliteit in een stroomversnelling te brengen.

Premier Guy Verhofstadt roept morgen zijn ministers van Binnenlandse Zaken en Justitie, Patrick Dewael (VLD) en Laurette Onkelinx (PS), samen met de gewest- en gemeenschapsregeringen over de aanpak van jeugdcriminaliteit. De Vlaamse minister-president Yves Leterme (CD&V) zal daar vooral het Vlaamse integratie- en stedelijk beleid naar voren schuiven, zegt hij. Leterme wil ook bekijken welke rol het onderwijs kan spelen in die aanpak. ,,Wij zijn bereid aan alles mee te werken. Maar verwacht vooral geen groot spektakel of beloftes die niet kunnen worden waargemaakt.''

VLD-voorzitter Bart Somers vindt dat er snel vooruitgang moet worden geboekt met de bouw van een nieuwe federale instelling voor delinquente jongeren. Minister van Justitie Onkelinx wijst er in een reactie op dat er al een princiepbeslissing is over een nieuwe federale instelling voor minderjarige delinquenten die uit handen worden gegeven door de jeugdrechter en veroordeeld werden tot een gevangenisstraf. In die ,,jeugdgevangenis'' zal plaats zijn voor 200 jongeren, communiceerde Onkelinx gisteren. Hoe de instelling gefinancierd zal worden en waar ze gaat komen, is nog niet bekend.

Vandaag moet de kamercommissie Justitie ook het wetsontwerp over het jeugdsanctierecht goedkeuren, een ontwerp waarover jarenlang politieke discussie geweest is. Eerder keurde de Senaat het ontwerp al goed. Premier Verhofstadt vroeg gisteren in een brief aan kamervoorzitter De Croo om het ontwerp ,,hoogdringend'' te behandelen. Er is alvast een ruime meerderheid in het parlement.

Volgens Onkelinx kunnen ,,de eerste concrete realisaties van deze hervorming nog voor het einde van 2006 beginnen''.

Marsipulami
24-04-06, 22:53
Politie pakt verdachte in zaak-Van Holsbeeck op


ma 24/04/06 - In de moordzaak op Joe Van Holsbeeck heeft de federale politie een verdachte opgepakt. Het zou gaan om een minderjarige Pool.
Een dag na de stille mars voor de vermoorde Joe Van Holsbeeck lijkt er nu plots een doorbraak in het onderzoek te zijn.

In de loop van de dag heeft de federale politie een van de twee verdachten opgepakt. Iemand van zijn school zou hem herkend hebben op beelden van een bewakingscamera.

De verdachte is ondervraagd en zou bekentenissen hebben afgelegd. Het zou gaan om een minderjarige Pool en dus niet om een Marokkaan. Het is ook niet de moordenaar zelf.

De man die de moord begaan heeft, zou geïdentificeerd zijn, maar is nog niet opgepakt.

Marsipulami
24-04-06, 23:01
http://www.hln.be/hlns/FOTO/artikels/large_136719.jpg

Marsipulami
24-04-06, 23:08
Moordenaars Joe geïdentificeerd, één arrestatie

http://assets.rug.be/img_art/site/images/1fefa186-3e97-46d9-885c-2643a3b8f6d1.jpg


De daders van de moord op tiener Joe Van Holsbeeck, die op 12 april in het Centraal Station van Brussel gedood werd omdat hij zijn mp3-speler niet wilde afgeven, zouden geïdentificeerd zijn. Een van hen is opgepakt. Dat meldt de RTBF in haar avondjournaal.

Het zou gaan om twee Polen. Een van de twee, een 16-jarige, werd opgepakt en verhoord. Een officiële bevestiging is er nog niet. De twee zouden geïdentificeerd zijn aan de hand van nieuwe beelden uit het metrostation "Beurs", die dinsdag op televisie zouden uitgezonden worden. Schooldirecteurs kregen de beelden maandag reeds te zien en een van hen zou de twee herkend hebben.

Marsipulami
24-04-06, 23:24
21/04 mp3-moord: Moslimexecutieve volgt moskeeën niet

De Executieve van de Moslims van België (EMB) ondersteunt de oproep niet van de Unie van Moskeeën in Brussel (UMB) aan de daders van de moord op Joe Van Holsbeeck om zich aan te geven bij het gerecht.

Dat heeft Imran Akhtar, de communicatieverantwoordelijke van de Executieve, vrijdag meegedeeld. "Het is niet onze rol hen te vragen zich over te geven. Zolang de daders niet geïdentificeerd zijn, zien wij het nut niet in erover te praten", aldus Akhtar. "Het is niet omdat de daders een Arabisch uiterlijk hadden, dat het moslims zijn".

"Onze rol is het rouwende gezin te steunen", zo klonk het nog. "De Executieve zal de komende dagen een rouwbrief sturen naar de ouders van Joe".

delirious
25-04-06, 06:22
Verdachte mp3-moord aangehouden

starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

BRUSSEL - De politie van Brussel heeft maandag een 16-jarige Poolse jongen aangehouden als verdachte van de mp3-moord op de 17-jarige Joe Van Holsbeeck, elf dagen geleden. De jongen is de hele dag ondervraagd. Hij zou inmiddels hebben bekend bij de moord betrokken te zijn.

Dat meldde de Vlaamse publieke radiozender VRT maandag. De politie zou ook een tweede verdachte hebben geïdentificeerd. Hij is ook van Poolse origine. Hij zou degene zijn die het slachtoffer heeft doodgestoken. Aanvankelijk werd er van uit gegaan dat de daders van Noord-Afrikaanse origine waren.

Joe werd woensdag voor Pasen in Brussel op het Centraal Station doodgestoken omdat hij zijn mp3-speler niet wilde afgeven. Ter nagedachtenis aan de moord op de Brusselse jongen, betoogden zondag 80.000 mensen, ook om te vragen om meer veiligheid op straat.

Nieuwe beelden

De twee verdachten zouden geïdentificeerd zijn aan de hand van nieuwe beelden uit het metrostation Beurs", die dinsdag op televisie zouden uitgezonden worden. Schooldirecteurs kregen de beelden maandag reeds te zien en een van hen zou de twee herkend hebben.

Bron: nu.nl

delirious
25-04-06, 07:01
Noord Afrikanen he?

Joesoef
25-04-06, 07:12
Geplaatst door delirious
Noord Afrikanen he?


Naffers met een Pools paspoort.......

waterfiets
25-04-06, 08:06
Geplaatst door Marsipulami
Impliciet is hun boodschap de volgende: “Het kan ons eigenlijk geen barst schelen dat er een blanke jongen van zeventien is vermoord voor zijn mp3-speler. Het enige wat ons interesseert is het imago van de islam.

Dit soort uitlatingen van Vlaams Belang lijken mij ook in België strafbaar. Het is toch een vorm van racisme enkel en alleen omdat imams volgens de auteur niet voldoende aandacht besteden aan iets wat voor iedere Belg (al dan niet allochtoon) de normaalste zaak van de wereld is; aangifte doen als je weet hebt van de dader van een moord.

_h4T3D_sE7eN
25-04-06, 08:18
Betekent dit nu dat de Westerse samenleving moet waken voor Pools extremisme ?

mark61
25-04-06, 08:20
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Betekent dit nu dat de Westerse samenleving moet waken voor Pools extremisme ?

Ja, eigenlijk wel. Heb je Radio Marija wel s gehoord? Zelfs van het Vaticaan moeten ze dimmen.

Seif
25-04-06, 08:29
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Betekent dit nu dat de Westerse samenleving moet waken voor Pools extremisme ?

Nah, ik geloof dat ze Engeland al hebben ondervonden dat Polen uiteindelijk beter integreren dan moslims.

Raqueem
25-04-06, 08:52
Hoe erg het ook mag klinken; ik ben blij dat het Polen zijn en geen marokkanen.

Maar ik kan je garanderen dat als je binnen een 2 tal maanden iemand over dit voorval vraagt, ze nog steeds in hun achterhoofd noord-afrikanen aka marokkanen hebben opgeslagen.

observer
25-04-06, 09:22
zelfs de marokkanen dachten dat het marokkanen waren

dat zegt genoeg

~Panthera~
25-04-06, 10:16
Geplaatst door mark61
Ja, eigenlijk wel. Heb je Radio Marija wel s gehoord? Zelfs van het Vaticaan moeten ze dimmen.

De landen om ons heen handhaven de regulering, Nederland wordt het putje van Europa. De maatregelen van het kabinet om problemen op te vangen zijn volstrekt ontoereikend. Ik vrees een grote en ongecontroleerde instroom.

Citaat Marijnissen.

Dwaalspoor
25-04-06, 10:50
Geplaatst door observer
zelfs de marokkanen dachten dat het marokkanen waren

dat zegt genoeg

Marokkanen hebben ook een tv thuis en lezen ook de krant. Als de kranten en tv elke dag zeggen dat het Marokkanen zijn dan moet je niet raar van opkijken dat er Marokkanen zijn die zo goedgelovig zijn.

Seif
25-04-06, 11:03
Geplaatst door Dwaalspoor
Marokkanen hebben ook een tv thuis en lezen ook de krant. Als de kranten en tv elke dag zeggen dat het Marokkanen zijn dan moet je niet raar van opkijken dat er Marokkanen zijn die zo goedgelovig zijn.

Mischien waren het wel Poolse Marokkanen. :)

Tomas
25-04-06, 11:49
Polen... Je kunt gvd tegenwoordig alleen nog maar gelderlanders vertrouwen.

Marsipulami
25-04-06, 12:07
Verdachte minderjarige verbleef samen met zijn ouders illegaal in België:


http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/060425JoePolen/index.shtml#

delankmoedige
25-04-06, 12:15
Dit bedoel ik dus
Iedereen loopt te zeiken over Marokkanen maar nu blijken het plots bleekscheten te zijn.
Ben benieuwd of er excuses komen
:duivels:

mark61
25-04-06, 12:22
Geplaatst door ~Panthera~
De landen om ons heen handhaven de regulering, Nederland wordt het putje van Europa. De maatregelen van het kabinet om problemen op te vangen zijn volstrekt ontoereikend. Ik vrees een grote en ongecontroleerde instroom.

Citaat Marijnissen.

Hé, jij ontkent altijd dat de SP xenofobe trekken heeft; hier zie je ze dan.

In werkelijkheid zijn er twee landen in de EU (Ierland en Denemarken (?)) die de deur voor de Polen al volledig hebben opengezet; daar zijn wel wat Polen, niet zoveel, en iedereen is erg tevreden.'

Dit is dus gewoon stemmingmakerij van pistolen paultje.

mark61
25-04-06, 12:24
Geplaatst door delankmoedige
Dit bedoel ik dus
Iedereen loopt te zeiken over Marokkanen maar nu blijken het plots bleekscheten te zijn.
Ben benieuwd of er excuses komen
:duivels:

Ze hadden blond haar en blauwe ogen? Vandaar dat iedereen dacht dat het Marokkanen waren? Want in het ongebreidelde racisme gaat het zo. Donker haar of blond haar, een dief/moordenaar is altijd een Marokkaan.

waterfiets
25-04-06, 12:25
Geplaatst door delankmoedige
Ben benieuwd of er excuses komen
:duivels:

Omdat men denkt dat mensen die er noord-afrikaans uitzien noord-afrikanen zijn? Dat vind ik geen excuses waard.

Marsipulami
25-04-06, 12:32
Geplaatst door delankmoedige

Ben benieuwd of er excuses komen
:duivels:

Ja, ik ben ook wel benieuwd of de moskeeën die hebben opgeroepen om mee te werken aan het onderzoek, zich nu zullen gaan verontschuldigen.

Kal-El B.V
25-04-06, 12:34
Geplaatst door waterfiets
Omdat men denkt dat mensen die er noord-afrikaans uitzien noord-afrikanen zijn? Dat vind ik geen excuses waard.



Het waren Polen die er Pools uitzagen



Dat men ervan gemaakt heeft dat het Noord-Afrikanen waren omdat ze er Noord-Afrikaans uitzagen, daar moeten excuses voor gemaakt worden.

mark61
25-04-06, 12:38
Geplaatst door Kal-El B.V
Het waren Polen die er Pools uitzagen

Want? Ik zag zwart haar en een getinte huid.

Polen staan hier bekend als blond, blauwe ogen, schier doorzichtige huid. Ik weet niet waar jij je Polenbeeld vandaan hebt, maar dit zijn er aparte Polen. Zigeuners ofzo. Waaaaa, stigmatiseren.

waterfiets
25-04-06, 12:41
Geplaatst door Kal-El B.V
Het waren Polen die er Pools uitzagen

Dat men ervan gemaakt heeft dat het Noord-Afrikanen waren omdat ze er Noord-Afrikaans uitzagen, daar moeten excuses voor gemaakt worden.

Ik vind nog steeds dat ze er noord-afrikaans uitzien. Wellicht zijn het Polen van Noord-Afrikaanse oorsprong. In ieder geval zouden excuses alleen maar correct zijn als deze opmerkingen gemaakt waren zonder dat er sprake was van camerabeelden.

Marsipulami
25-04-06, 12:41
Het waren Polen die zich vermomd hadden als Noord Afrikanen, inclusief het Nike trainingsvestje. :fplet:

Kal-El B.V
25-04-06, 12:42
Wat die moskeeën hebben gedaan is ook niet goed te praten, maar ja hun is ook gewoon wijsgemaakt dat het Noord-Afrikanen waren.

Er stond bijvoorbeeld een levensgrote "Robottekening" op de voorpagina van de standaard. Die is dus waarschijnlijk aan de hand van de videobeelden gemaakt door een computer, en ik vraag me af hoe die software werkt. Er moeten bepaalde variabelen met de hand worden ingevuld waarschijnlijk en ik vraag me af wat die variabelen waren. Is het mogelijk dat de belgische justitie de computer opdracht heeft gegeven "Noord-Afrikaanse" kenmerken te gebruiken, omdat ze nou eenmaal dachten dat het Noord-Afrikanen waren ? Het klinkt belachelijk, ik weet niet hoe zo'n programma werkt. Maar het zou me niks verbazen als die tekening helemaal niet op de dader lijkt.

delankmoedige
25-04-06, 12:48
Ik denk dat de Belgen behoorlijk balen dat ze dit keer niet de schuld kunnen geven aan de Noord-Afrikanen.
Ik denk dat de politiek en politie bewust hebben laten doorschemeren dat het weer Noord-Afrikanen zouden zijn.
Allemaal voor politiek gewin.
België is gewoon een zwaar racistisch landje

Kal-El B.V
25-04-06, 12:51
Geplaatst door waterfiets
Ik vind nog steeds dat ze er noord-afrikaans uitzien. Wellicht zijn het Polen van Noord-Afrikaanse oorsprong.


Dat is nou de tijdgeest. een sprong terug in de tijd en het was "Ik vind dat ze er Turks uitzien", weer een sprong verder en het was "Ik vind dat ze er Surinaams uitzien" weer een sprong terug en het was "Ik vind dat ze er Moluks uitzien".

conclusie : Blanke autochtonen zien het verschil niet tussen de verschillende volkeren. En het wordt nu wel heel triest als men gaat zeggen dat de Polen allemaal blond haar en blauwe ogen hebben. en zodra het niet blond is met blauwe ogen dan moet het wel niet-westerlingen zijn.


Het is die Bril, weet je, die gekleurde bril die veel blanke autochtonen ophebben en nooit afdoen. Af en toe wordt alleen even een ander tint glazen ingestopt.

Dwaalspoor
25-04-06, 12:52
Geplaatst door Marsipulami
Ja, ik ben ook wel benieuwd of de moskeeën die hebben opgeroepen om mee te werken aan het onderzoek, zich nu zullen gaan verontschuldigen.

De moskeeen zijn juist aangevallen op het feit dat ze de moord wel veroordeelden en medeleven toonden met de ouders maar werd ze wel verweten dat ze zich niet nadrukkelijk hebben uitgesproken om de daders uit te leveren.

Vele autochtonen verweten de islam en de moskeen dat ze de Marokkaanse daders zo juist beschermden.

Het is ook nooit goed. De hond moet helemaal met zijn pootjes in de lucht.

delankmoedige
25-04-06, 13:01
Helemaal met bovenstaande twee heren eens.

En daar zit ook het probleem.
Nei alleen de 'gewone' Nederlanders maar ook de journalisten, rechters en politie hebben die getinte bril.
Maar racisme is hier kennelijk bon ton.
Dag in, dag uit worden leugens over de Nederlanders uitgestort.

~Panthera~
25-04-06, 13:13
Geplaatst door mark61
Hé, jij ontkent altijd dat de SP xenofobe trekken heeft; hier zie je ze dan.

In werkelijkheid zijn er twee landen in de EU (Ierland en Denemarken (?)) die de deur voor de Polen al volledig hebben opengezet; daar zijn wel wat Polen, niet zoveel, en iedereen is erg tevreden.'

Dit is dus gewoon stemmingmakerij van pistolen paultje.


uhh.uhh..dan moet je wel even het HELE artikel lezen, dan weet je waarom ze het zeggen, en dat heeft niets met xenofobie te maken, juist precies het tegenovergestelde. :p
Veel leesplezier. :hihi:

delankmoedige
25-04-06, 13:20
Mark is zo'n type die overal Xenofoben ziet.
En dat zegt meer over hem dan over jou.
Ben benieuwd of ie zelf geen witte puntmuts in de kast heeft liggen.
:o

Wide-O
25-04-06, 14:34
Komt ie...

Speurders betreuren beschuldigingen Noord-Afrikanen

BRUSSEL - De speurders van de Brusselse GDA en het Brusselse parket betreuren dat in de heisa over de roofmoord op Joe Van Holsbeeck vrijwel onmiddellijk met de vinger werd gewezen naar de Noord-Afrikaanse gemeenschap. Glenn Audenaert, gerechtelijk directeur van de federale politie, feliciteerde wel de verschillende politiediensten voor het geleverde werk.

,,We vinden het zeer spijtig dat kort na de moord de Noord-Afrikaanse gemeenschap onmiddellijk werd beschuldigd, zeker nu gebleken is dat de daders niet uit die gemeenschap komen'', zei Glenn Audenaert van de Brusselse GDA. ,,Ik moet er wel op wijzen dat de federale politie nooit gezegd heeft dat het zeker ging om Noord-Afrikanen.''

Die terminologie werd wel gehanteerd door het Brusselse parket, dat zich bij monde van parketwoordvoerder Jos Colpin daarvoor verontschuldigt. ,,Het is wel zo dat dat gebeurde op basis van de eerste getuigenissen'', voegde de parketwoordvoerder toe. ,,Zowat alle verklaringen hadden het over Noord-Afrikanen of daders van het Noord-Afrikaanse type.''

Zowel de parketwoordvoerder als de gerechtelijk directeur waren het er over eens dat de politiediensten in het onderzoek een pluim verdienden. ,,Hiermee is nog eens het bewijs geleverd dat de geïntegreerde politie goed werkt'', zei gerechtelijk directeur Audenaert.

,,De mensen van de spoorwegpolitie hebben meer dan 200 uren beeldmateriaal zitten bekijken om bruikbare beelden te vinden, de lokale politie van de zes Brusselse zones hebben extra mensen ingezet en ik mag mijn eigen speurders niet vergeten.''

Woorden van dank waren er ook voor het onderwijzend personeel. ,,Alle directieleden en leerkrachten van het Franstalig onderwijs hebben hun verantwoordelijkheid genomen en vlot meegewerkt'', ging de politieman verder. ,,Het is mede dankzij hen dat we de daders gevonden hebben. Daarmee bedanken we ook iedereen die ons nuttige informatie heeft bezorgd. Heel wat mensen weten duidelijk nog wat burgerzin is.''

llc

Bron: De Standaard

mark61
25-04-06, 15:08
Geplaatst door Kal-El B.V
conclusie : Blanke autochtonen zien het verschil niet tussen de verschillende volkeren.

Stel je niet aan. Arabieren zien het verschil niet tussen de ene Afrikaan en de andere. Kunnen een Turk niet onderscheiden van een Rus of godbetert een andere Arabier.

Vreselijk aanstellerij. Die gozers zagen en zien er gewoon Arabisch uit, en dat is dat. Kan je wel gaan lullen over robotfoto's, je lult dan uit je nek, het ging hier over camerabeelden. Buitengewoon infantiele uitvlucht.

En
het wordt nu wel heel triest als men gaat zeggen dat de Polen allemaal blond haar en blauwe ogen hebben. en zodra het niet blond is met blauwe ogen dan moet het wel niet-westerlingen zijn.

Het wordt vooral triest als jij iets gaat zitten insinueren wat niemand ooit gezegd heeft.

Diep triest.

Waarom zit dit forum tegenwoordig vol zwakzinnigen? Ibrahimm zit toch zeker niet met 5 mpsjes tegelijk hier? Nou ja, wat moet je anders in je paviljoentje.

mark61
25-04-06, 15:11
Geplaatst door ~Panthera~
uhh.uhh..dan moet je wel even het HELE artikel lezen, dan weet je waarom ze het zeggen, en dat heeft niets met xenofobie te maken, juist precies het tegenovergestelde. :p
Veel leesplezier. :hihi:

Welk artikel heb je het over? Het enige dat ik lees is dat hij de grenzen wil dichthouden voor 100% EU-leden. Das minstens xenofoob, illegaal, en discriminerend.

Waffer smoesjes hij erbij verzint interesseert me niet. In IRL en DK is er geen probleem. In NL schijt iedereen 7 kleuren dat ze nog s echt aan het werk moeten.

delankmoedige
25-04-06, 15:12
Dus jij vindt dat de politie en politici geen excuses moet aanbieden aan de Belgische moslimgemeenschap ?
Dus je mag iedereen beschuldigen en voor rotte vis uitmaken.
In wat voor maatschappij leven we eigenlijk ?

~Panthera~
25-04-06, 15:12
Geplaatst door delankmoedige
Mark is zo'n type die overal Xenofoben ziet.
En dat zegt meer over hem dan over jou.
Ben benieuwd of ie zelf geen witte puntmuts in de kast heeft liggen.
:o


http://www.hazelnet.org/icon/character/cartoon/spiderman.gif

Vrij vertaald: erg boeiend.

Je kent Mark, neem ik aan ?

~Panthera~
25-04-06, 15:17
Geplaatst door mark61
Welk artikel heb je het over? Het enige dat ik lees is dat hij de grenzen wil dichthouden voor 100% EU-leden. Das minstens xenofoob, illegaal, en discriminerend.

Waffer smoesjes hij erbij verzint interesseert me niet. In IRL en DK is er geen probleem. In NL schijt iedereen 7 kleuren dat ze nog s echt aan het werk moeten.


Het is onverstandig wanneer ons land de Europese Commissie haar zin geeft en de grenzen volledig openstelt voor arbeiders en bedrijven uit Midden- en Oost-Europa. De praktijk laat nu reeds zien dat er steeds meer oneerlijke concurrentie is waardoor steeds meer arbeiders en met name kleine zelfstandigen uit de markt worden gedrukt. Met name voor de kinderen die zich nu op het VMBO bekwamen in een vak zullen steeds moeilijker werk vinden. Onderzoek van de SP heeft uitgewezen dat bedrijven CAO-bepalingen vaak aan hun laars lappen, rustig de helft minder loon betalen dan aan Nederlandse arbeiders, niet zorgen voor fatsoenlijke huisvesting, en geen boodschap hebben aan goede en veilige arbeidsomstandigheden en -tijden.

Het wordt tijd dat de Nederlandse regering haar werk gewoon gaat doen en gaat controleren op Europese wetgeving als de Detacheringsrichtlijn en handhaving van de Nederlandse sociale wetten. Want ook loonslaven uit Polen of Portugal hebben er geen belang bij hier voor een paar euro het vuile werk op te moeten knappen. Het aanpakken daarvan is pas echte solidariteit.


Maw de Polen hebben ook gewoon recht om voor een goed loon hier te werken, en niet uitgebuit te worden voor 3 euro per uur in een kas.
Was daar xenofobisch aan ?

delankmoedige
25-04-06, 15:35
Ik zeg het niet graag maar hier heeft Mark wel een punt.

De decadente, verwende, klagende Kaaskop anno 2006 is gewoon te lam om zijn poten uit de mouwen te steken.
Het is makkelijker om gratis geld van de regering te krijgen dan asperges te gaan steken.
En ik wil asperges
En dus moeten de grenzen open.

En de Kaaskop maar klagen
Daar is ie dan wel weer goed in.
De beste ter wereld

mark61
25-04-06, 16:59
Geplaatst door ~Panthera~
Het is onverstandig wanneer ons land de Europese Commissie haar zin geeft en de grenzen volledig openstelt voor arbeiders en bedrijven uit Midden- en Oost-Europa.

Heeft de SP tegen uitbreiding van de EU gestemd? Het gaat hier niet om de Europese commissie, het gaat hier om lidstaten van de EU. Die de SP wil discrimineren.


De praktijk laat nu reeds zien dat er steeds meer oneerlijke concurrentie is waardoor steeds meer arbeiders en met name kleine zelfstandigen uit de markt worden gedrukt.

Heeft ie daar bewijzen voor? Hij zuigt het geloof ik uit zijn grote duim.


Met name voor de kinderen die zich nu op het VMBO bekwamen in een vak zullen steeds moeilijker werk vinden.

Dat probleem bestond al.


Onderzoek van de SP heeft uitgewezen dat bedrijven CAO-bepalingen vaak aan hun laars lappen, rustig de helft minder loon betalen dan aan Nederlandse arbeiders, niet zorgen voor fatsoenlijke huisvesting, en geen boodschap hebben aan goede en veilige arbeidsomstandigheden en -tijden.

In dat geval moeten die bedrijven worden aangepakt, niet de Polen.


Het wordt tijd dat de Nederlandse regering haar werk gewoon gaat doen en gaat controleren op Europese wetgeving als de Detacheringsrichtlijn en handhaving van de Nederlandse sociale wetten. Want ook loonslaven uit Polen of Portugal hebben er geen belang bij hier voor een paar euro het vuile werk op te moeten knappen. Het aanpakken daarvan is pas echte solidariteit.

Yeps, dus niet van die Polen. Wat Portugezen ermee te maken hebben beats me. Die zijn al een slordige 20 jaar lid van de EU.


Maw de Polen hebben ook gewoon recht om voor een goed loon hier te werken, en niet uitgebuit te worden voor 3 euro per uur in een kas.
Was daar xenofobisch aan ?

Xenofobisch is als je de oplossing ziet in het uitsluiten van bepaalde EU-burgers, ipv. het aanpakken van wetsovertredende NL bedrijven.

Termen als 'putje' en 'ongecontroleerde instroom' klinken mij xeno in de oren. Jou niet?

waterfiets
25-04-06, 17:05
Geplaatst door Kal-El B.V

conclusie : Blanke autochtonen zien het verschil niet tussen de verschillende volkeren.

Dit is aantoonbaar onjuist. Voor een Chinees zien ook alle blanken er hetzelfde uit. Binnen je eigen 'soort' ben je veel beter in staat verschillen te zien. Dat is wetenschappelijk aangetoond en niet een euvel dat is voorbehouden aan blanke allochtonen. Maar dat heeft eigenlijk niks te maken met het feit dat deze mensen er noord-afrikaans uitzien.

Bofko
25-04-06, 17:53
Daden zijn natuurlijk veel belangrijker dan woorden en gedachten.

Velen dachten en spraken uit dat het Marokkanen waren.
Daad-werkelijk zijn er Polen gearresteerd.

Hoezo racistisch tov Marokkanen ? I.i.g.in deze zaak de Belgische justitie zeker niet.

Tomas
25-04-06, 18:04
Geplaatst door Bofko
Daden zijn natuurlijk veel belangrijker dan woorden en gedachten.

Velen dachten en spraken uit dat het Marokkanen waren.
Daad-werkelijk zijn er Polen gearresteerd.

Hoezo racistisch tov Marokkanen ? I.i.g.in deze zaak de Belgische justitie zeker niet.

Het had de begische justitie pas echt gesierd als ze ipv polen een autochtone belg hadden geframed.

Bofko
25-04-06, 18:22
Geplaatst door Tomas
Het had de begische justitie pas echt gesierd als ze ipv polen een autochtone belg hadden geframed.

http://www.cosgan.de/images/smilie/frech/g030.gif
Ze kunnen nog steeds een voorbeeld nemen aan de NL-justitie die destijds Volkert opgepakt hebben.

Wide-O
25-04-06, 19:18
Geplaatst door Tomas
Het had de begische justitie pas echt gesierd als ze ipv polen een autochtone belg hadden geframed.

Dachten ze ook gedaan te hebben, bleek het een Pool te zijn.

D'oh!.

delirious
25-04-06, 19:27
Geplaatst door Wide-O
Dachten ze ook gedaan te hebben, bleek het een Pool te zijn.

D'oh!.

Op die beveiligingscamera's lijkt Transperante Heino zelfs op een Paki. :argwaan:

Wide-O
25-04-06, 19:33
Geplaatst door delirious
Op die beveiligingscamera's lijkt Transperante Heino zelfs op een Paki. :argwaan:

Poolse Paki ? :argwaan:

Enfn, toch alle hulde voor de familie, die het voor een keer per sé niet op ras of religie wilde gooien.

Misschien dat het daarom wel zo in de media kwam ? Ik vraag het maar hoor :ego:

Tomas
25-04-06, 19:36
Geplaatst door Wide-O
[
Enfn, toch alle hulde voor de familie, die het voor een keer per sé niet op ras of religie wilde gooien.


Ik vind dat echt heel erg knap in zo'n situatie. Ik zou niet weten hoe ik mijn wraakgevoelens of emoties dan zou uiten. Denk daar liever niet overna.

Wide-O
25-04-06, 23:10
Geplaatst door Tomas
Ik vind dat echt heel erg knap in zo'n situatie. Ik zou niet weten hoe ik mijn wraakgevoelens of emoties dan zou uiten. Denk daar liever niet overna.

Neej, eens. Bij mij gaat dan het licht ook uit, na 3 sec. nadenken.

Vandaag was ie al wat wraakzuchtiger. Zware straffen, 30 jaar bak, etc. Ik heb dan zoiets van "laat die man in godsnaam met rust".

Media doen wel erg hijgerig hier op dit moment.

~Panthera~
25-04-06, 23:56
Geplaatst door Wide-O


Media doen wel erg hijgerig hier op dit moment.


Sensatiebakken. :kotsen:

Julien
26-04-06, 00:49
excuses van verschillende partijen (poliriek, media, justitie) zijn ZEKER op z'n plaats.

III
26-04-06, 02:42
Geplaatst door delirious
Op die beveiligingscamera's lijkt Transperante Heino zelfs op een Paki. :argwaan:

We're all brothers.
Not only the Nordics are alien...
:afro:
http://img110.imageshack.us/img110/8977/0308aca1c537ae63ac0a6c203abd63.jpg

Raqueem
26-04-06, 10:43
Federale politie biedt excuses aan


di 25/04/06 - De Moslimexecutieve betreurt dat de pers na de moord op Joe Van Holsbeeck meldde dat de daders van Noord-Afrikaanse afkomst waren. De federale politie biedt hiervoor zijn verontschuldigingen aan.
Volgens de executieve ging het om een overhaaste conclusie die heeft geleid tot speculaties over de religie van de moordenaars. Daardoor zou de stigmatisering van de moslimgemeenschap nog zijn toegenomen.


http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/060425moslimexecutieve/N_060425_audenaert_MM_v.jpg

De dag na de moord in het Brusselse Centraal Station verspreidde het parket een persoonbeschrijving van de daders, daarin was sprake van "twee Noord-Afrikaanse jongeren". Nu blijken het twee Polen te zijn.

De Moslimexecutieve had tot nu toe altijd geweigerd commentaar te geven bij het moordonderzoek. Nu heeft de executieve de politie gefeliciteerd en heeft ze ook haar medeleven betuigd aan de familie van het slachtoffer.
Federale politie verontschuldigt zich (foto VRT) "We betreuren dat in de heisa rond de roofmoord op Joe Van Holsbeeck meteen met de vinger werd gewezen naar de Noord-Afrikaanse gemeenschap", zegt woordvoerder Glenn Audenaert van de federale politie.

"Ik moet er wel op wijzen dat de federale politie nooit gezegd heeft dat het zeker ging om Noord-Afrikanen."

Raqueem
26-04-06, 10:46
Parket: "We verontschuldigen ons niet "


wo 26/04/06 - Het parket van Brussel verontschuldigt zich niet omdat het twee weken lang het signalement heeft verspreid dat de twee daders van de moord op Joe van Noord-Afrikaanse origine zouden zijn.
Gisteren had de federale politie zich daarvoor wel verontschuldigd.

Directeur Glenn Audenaert vond de uitspraken erg jammer.
(foto PhotoNews) "We hebben de Noord-Afrikanen meteen beschuldigd en het is zeer spijtig zeker nu blijkt dat de daders uit een andere gemeenschap komen."

Maar het Brusselse parket gaat niet zover. "We betreuren de uitspraak dat het om twee Noord-Afrikanen zou gaan", zegt woordvoerder Jos Colpin.

"Maar we hebben die uitspraak gedaan op basis van de getuigenverklaringen. Die hadden het zowat allemaal over daders van Noord-Afrikaanse afkomst. We verontschuldigen ons dus niet."


http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/060426Geenexcusesparket/N_060426_josColpinM_p.jpg

Raqueem
27-04-06, 12:57
Parket houdt vanaf nu lippen op elkaar


do 27/04/06 - Het Brusselse parket wil niet meer praten met de pers. De magistraten zijn boos omdat minister van Justitie Laurette Onkelinx (PS) kritiek heeft op hun communicatie in de zaak-Joe Van Holsbeeck.
Minister Onkelinx zou graag hebben dat het parket zich toch verontschuldigt bij de allochtone gemeenschap. "Het parket heeft een gemeenschap gestigmatiseerd en daarom zijn excuses op zijn plaats", zei ze vanochtend op de RTBF.

Het parket blijft er echter bij dat het geen fouten heeft gemaakt en zegt dat het verwees naar Noord-Afrikaanse daders omdat omstaanders dat hadden gezegd in hun getuigenverklaringen.

Eerder had de federale politie zich wel verontschuldigd bij de migrantengemeenschap.

Minister Onkelinx begrijpt de hevige reactie van het parket niet en zegt dat ze geen opdracht heeft gegeven om excuses te formuleren.



http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/060427Perskwaad/N_060314_OnkelinxCommissie_p.jpg