PDA

Bekijk Volledige Versie : Rotterdam bestrijdt hangjeugd met hinderlijke zoemtoon



Seif
25-04-06, 13:57
Rotterdam bestrijdt hangjeugd met hinderlijke zoemtoon

Uitgegeven: 25 april 2006 14:34
Laatst gewijzigd: 25 april 2006 14:37

ROTTERDAM - De Rotterdams deelgemeente Charlois heeft een nieuw wapen in de strijd tegen overlastgevende hangjongeren, de Mosquito. De afgelopen maanden is een proef gehouden met een hinderlijke zoemtoon die alleen jonge oren bereikt. Dat heeft een woordvoerder van de deelgemeente dinsdag bekendgemaakt.

De Mosquito verspreidt hoogfrequent geluid. Bij vol vermogen heeft dit geluid op een afstand van 3 meter een sterkte van 76 decibel. "Jongeren kunnen dit geluid horen en ervaren het na korte tijd als irritant", aldus fabrikant Rhine Consulting Group in Woerden. Ouderen hebben er geen last van.

"We hebben een proef gehouden in de metrohal en de trappen naar het metrostation Zuidplein. Het bleek te werken. De jongeren bleven niet hangen, maar liepen door", aldus stadsmarinier Frank Belderbos.

Bron: Nu.nl (http://www.nu.nl/news/719876/12/Rotterdam_bestrijdt_hangjeugd_met_hinderlijke_zoem toon.html)

III
25-04-06, 14:11
Geplaatst door Seif
Rotterdam bestrijdt hangjeugd met hinderlijke zoemtoon

Uitgegeven: 25 april 2006 14:34
Laatst gewijzigd: 25 april 2006 14:37

ROTTERDAM - De Rotterdams deelgemeente Charlois heeft een nieuw wapen in de strijd tegen overlastgevende hangjongeren, de Mosquito. De afgelopen maanden is een proef gehouden met een hinderlijke zoemtoon die alleen jonge oren bereikt. Dat heeft een woordvoerder van de deelgemeente dinsdag bekendgemaakt.

De Mosquito verspreidt hoogfrequent geluid. Bij vol vermogen heeft dit geluid op een afstand van 3 meter een sterkte van 76 decibel. "Jongeren kunnen dit geluid horen en ervaren het na korte tijd als irritant", aldus fabrikant Rhine Consulting Group in Woerden. Ouderen hebben er geen last van.

"We hebben een proef gehouden in de metrohal en de trappen naar het metrostation Zuidplein. Het bleek te werken. De jongeren bleven niet hangen, maar liepen door", aldus stadsmarinier Frank Belderbos.

Bron: Nu.nl (http://www.nu.nl/news/719876/12/Rotterdam_bestrijdt_hangjeugd_met_hinderlijke_zoem toon.html)

Binnenkort staan al die Marokkanen er met een iPod. Met alle gevolgen van dien!
En aan de daar woonachtige jonge mensen wordt weer eens niet gedacht...
Zowiezo vind ik het vreemd dat dat geluid alleen voor jongeren te horen is. Ik maak vaak zat mee dat ik geluiden beter hoor dan jongeren. En zijn die niet vaak doof door frequent discotheek- en dancefeestbezoek?

waterfiets
25-04-06, 14:31
Geplaatst door III

Zowiezo vind ik het vreemd dat dat geluid alleen voor jongeren te horen is.

Idioot idee inderdaad. Ouderen horen hoge tonen over het algemeen slechter dan jongeren maar er zullen er genoeg zijn die nog genoeg kunnen horen.

delankmoedige
25-04-06, 14:33
Sinds de PvdA aan de macht is in Rotterdam gebeurt er tenminste wat.
Goeie actie dus.

observer
25-04-06, 16:23
Geplaatst door delankmoedige
Sinds de PvdA aan de macht is in Rotterdam gebeurt er tenminste wat.
Goeie actie dus. de pvda is nog niet aan de macht in rotterdam het college zit er gewoon nog

de deelgemeente charlois is wel pvda geleid maar niet de doorsnee pvda types lockhorst en voor schrijer zijn ahum vooruitstrevender

mark61
25-04-06, 16:48
Een andere 'oplossing' is klassieke muziek. Werkt patent. :hihi:

Olive Yao
25-04-06, 20:41
Geplaatst door mark61
Een andere 'oplossing' is klassieke muziek. Werkt patent. :hihi:

:hihi:
In the ghetto van Mahler, Take the heat of me van Beethoven, bijvoorbeeld.

gh.wille
25-04-06, 21:29
Geplaatst door Olive Yao
:hihi:
In the ghetto van Mahler, Take the heat of me van Beethoven, bijvoorbeeld.

Maakt niet uit als het maar klassiek is met het gevaar dat ze het op de duur nog gaan waarderen ook .

Een gewone werk overal er tussen gooien schijn ook te helpen .
:hardlach:

III
25-04-06, 22:48
Geplaatst door gh.wille
Maakt niet uit als het maar klassiek is met het gevaar dat ze het op de duur nog gaan waarderen ook .

Een gewone werk overal er tussen gooien schijn ook te helpen .
:hardlach:

Daarom ga ik voor "In the Ghetto" van Elvis Presley... :fpuh: