PDA

Bekijk Volledige Versie : In de toekomst staan passagiers in vliegtuig.



~Panthera~
25-04-06, 14:59
In de toekomst staan passagiers in vliegtuig.

NEW YORK - Luchtvaartmaatschappijen hebben de oplossing gevonden om nog meer mensen per vlucht te vervoeren. Staanplaatsen in vliegtuigen zijn de toekomst, meldde het Amerikaanse dagblad The New York Times dinsdag.


Maatschappijen ontwikkelden een 'stoel' waarbij passagiers tegen een gestoffeerde plank moeten leunen en door gordels op hun plaats worden gehouden. Per plaats zouden maatschappijen zeker 12 centimeter ruimte besparen.

Vliegtuigfabrikant Airbus gooide bij meerdere luchtvaartmaatschappijen een balletje op over het ontwerp. Vooralsnog hielden de bedrijven een slag om de arm en gebruikten ze andere manieren om meer passagiers in hun toestellen te herbergen. Dunnere zitplaatsen en minder beenruimte voor klanten zijn populaire maatregelen. De gemiddelde afstand tussen stoelen nam vanaf 1978 af van 86 naar 78 centimeter.

De oorzaak voor het zoeken naar creatieve oplossingen voor meer ruimte ligt vooral in de stijgende prijzen van kerosine, waardoor meer passagiers nodig zijn om winst te maken. Ook zijn dunnere stoelen lichter en dat scheelt brandstof. Een staplank scheelt zelfs 7 kilo met een plattere zitstoel.


:haha:

http://www.hazelnet.org/icon/celebrate/bonvoyage.gif

David
25-04-06, 15:16
Een erg xenofobe, fascistische en feministische maatregel!

Spoetnik
25-04-06, 15:18
Weet je wat ik belachelijk vind, dat zware mensen netzoveel betalen als lichte mensen. Als jij met je 120 kg op het vliegtuig wil vind ik best hoor, maar waarom zou ik hetzelfde moeten betalen met mijn 65kg!

plexus
25-04-06, 15:33
iets meer eten.. :fpetaf:

~Panthera~
25-04-06, 15:49
Geplaatst door Spoetnik
Weet je wat ik belachelijk vind, dat zware mensen netzoveel betalen als lichte mensen. Als jij met je 120 kg op het vliegtuig wil vind ik best hoor, maar waarom zou ik hetzelfde moeten betalen met mijn 65kg!


Anorexia's krijgen toch ook geen korting ? :roker:

Spoetnik
25-04-06, 16:49
Geplaatst door ~Panthera~
Anorexia's krijgen toch ook geen korting ? :roker:

Dat zouden ze moeten krijgen!

dr SiliconValley
25-04-06, 17:16
Geplaatst door David
Een erg xenofobe, fascistische en feministische maatregel!

:haha:!


leuke ondertekening btw! :hihi:

David
25-04-06, 17:19
Geplaatst door zoroaster
:haha:!


leuke ondertekening btw! :hihi:


Woody Allen.