PDA

Bekijk Volledige Versie : Amerikaanse ouders bannen 'dirty dancing' van het bal



Divine_70
25-04-06, 17:45
Amerikanen kunnen vaak preuts uit de hoek komen, dat is algemeen bekend. Een incident op de Bozeman High School in de staat Montana is daar nog maar eens het levende bewijs van. Een deel van de ouders verzet zich tegen de 'dirty dancing' op het schoolbal.

"De manier waarop sommige jongeren dansten op het bal was bijna seks met kleren aan," vinden Dean en Melea Mortenson. Deze bezorgde ouders verzetten zich tegen het 'geschok en gewip' dat volgens hen gepaard gaat met de dansbevlieging. Ze vroegen andere ouders dan ook met aandrang om van zich te laten horen tijdens de schoolraad.

De schooldirecteur reageerde al door te zeggen dat de school 'ongepast' dansen ontmoedigt. "Maar," zo voegt hij er aan toe, "er zijn belangrijkere prioriteiten voor een school als de onze. Wij vinden het veel belangrijkers dat onze leerlingen niet drinken, geen drugs gebruiken en veilig thuis raken."

Het incident doet denken aan de bekende dansfilm Footloose (1984), met een piepjonge Kevin Bacon in de hoofdrol. In die film werd 'wild' dansen op 'heidense' muziek als rock 'n roll verboden door de wet én de dominee, die in de film zegt dat de rock'n rollmuziek met de bijhorende seksualiteit en lossere moraliteit dé uitdaging voor de gelovige vormen. Na heel wat conflicten, mag uiteindelijk toch gedanst worden op moderne muziek op het schoolbal.

25/04/06 14u32

waterfiets
25-04-06, 18:19
Waar vind je nu dit soort berichten uit de eight80's? Bronvermelding stel ik zeer op prijs!

Divine_70
25-04-06, 18:56
Geplaatst door waterfiets
Waar vind je nu dit soort berichten uit de eight80's? Bronvermelding stel ik zeer op prijs!

Hey, ik ga mijn bronnen echt niet vrij geven hoor, dan verlies ik mijn reputatie. :ego:

:hihi: