PDA

Bekijk Volledige Versie : Verdonk krijgt opnieuw geen hand van imam



Joesoef
26-04-06, 17:35
Verdonk krijgt opnieuw geen hand van imam
DEN HAAG - Een bijeenkomst voor korandocenten en imams die zijn geslaagd voor een inburgeringscursus, is woensdag uitgelopen op een kleine botsing van culturen.


De eerste imam die een certificaat in ontvangst nam uit handen van minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie), weigerde haar de hand te schudden. Ook een andere cursist negeerde de uitgestoken hand van Verdonk.

De Zoetermeerse imam, Ebrahim Mohammad, zei dat hij op grond van zijn geloof de minister geen hand had gegeven. Volgens zijn interpretatie van de islam mag een man een vreemde vrouw niet aanraken.

Ook vrouwen mogen vreemde mannen geen hand geven. Enkele vrouwelijke deelnemers aan de cursus 'Nederland en de islam, interculturele ontmoeting en integratie' gaven daarom geen hand aan de mannen die naast Verdonk stonden en ook felicitaties uitdeelden.

In november 2004 ontstond veel ophef nadat een Tilburgse imam tijdens een bijeenkomst met imams had geweigerd Verdonk een hand te geven.

tukkersterror
26-04-06, 17:40
Geplaatst door Joesoef
Verdonk krijgt opnieuw geen hand van imam
DEN HAAG - Een bijeenkomst voor korandocenten en imams die zijn geslaagd voor een inburgeringscursus, is woensdag uitgelopen op een kleine botsing van culturen.


De eerste imam die een certificaat in ontvangst nam uit handen van minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie), weigerde haar de hand te schudden. Ook een andere cursist negeerde de uitgestoken hand van Verdonk.

De Zoetermeerse imam, Ebrahim Mohammad, zei dat hij op grond van zijn geloof de minister geen hand had gegeven. Volgens zijn interpretatie van de islam mag een man een vreemde vrouw niet aanraken.

Ook vrouwen mogen vreemde mannen geen hand geven. Enkele vrouwelijke deelnemers aan de cursus 'Nederland en de islam, interculturele ontmoeting en integratie' gaven daarom geen hand aan de mannen die naast Verdonk stonden en ook felicitaties uitdeelden.

In november 2004 ontstond veel ophef nadat een Tilburgse imam tijdens een bijeenkomst met imams had geweigerd Verdonk een hand te geven.



Ze hebben eigelijk wel gelijk er heerst tegenwoordig zoveel ziektes.
Je weet maar nooit of ze de handen wel gewassen hebben.

Maar we gaan weer een handige tijd tegemoed op maroc.nl:hihi:

David
26-04-06, 17:49
Van mij krijgt ze ook geen hand.

tukkersterror
26-04-06, 19:40
Geplaatst door David
Van mij krijgt ze ook geen hand.

Jij bent bevooroordeeld :hihi:

jochie
26-04-06, 21:12
Het is erg onbeschoft om geen hand te geven. Ze staat daar verdomme niet als vrouw maar als een regeringsfunctionaris, een vertegenwoordiger van de regering... Potdorie nog aan toe !!! :( :(

Ik zou meteen dat certificaat terugnemen... (inburgering nota bene!!!)

Tomas
26-04-06, 21:19
Ik geef mensen die geen Het topic zeggen geen hand. Die krijgen helemaal niks. Nada.

sienia
26-04-06, 21:26
Geplaatst door Tomas
Ik geef mensen die geen Het topic zeggen geen hand. Die krijgen helemaal niks. Nada.

Ik geef mannen sowieso geen hand.

Kon het niet laten, vandale.nl:
to·pic (de ~, ~s)
1 onderwerp van gesprek

to·pi·ca1 (de ~ (mv.))
1 [med.] plaatselijk werkende middelen

to·pi·ca2 (de ~ (v.))
1 leer van het vinden en rangschikken van gegevens voor een redevoering of verhandeling van algemeen beschouwelijke aard.


DE

David
26-04-06, 21:29
Geplaatst door sienia
Ik geef mannen sowieso geen hand.

Kon het niet laten, vandale.nl:
to·pic (de ~, ~s)
1 onderwerp van gesprek

to·pi·ca1 (de ~ (mv.))
1 [med.] plaatselijk werkende middelen

to·pi·ca2 (de ~ (v.))
1 leer van het vinden en rangschikken van gegevens voor een redevoering of verhandeling van algemeen beschouwelijke aard.


DE


Van Dale is een oude, zionistische naam.

Joesoef
26-04-06, 22:06
Ik geef niet Moslims uberhaupt geen hand.

gh.wille
26-04-06, 22:43
Geplaatst door Joesoef
Ik geef niet Moslims uberhaupt geen hand.

Hoewel ik me als regel met dit soort topic,s niet bemoei wil ik wel het volgende zeggen : De open hand met ''palm '' naar de andere toe was het bij uitstek internationale OERTEKEN van ''ik heb geen kwaad in zin en kom u begroeten !" DE BEGROETING werd bezegeld als regel door elkaar de hand te drukken .
Dat vele en vooral blanke ontdekkings reizigers daarna misbruik maakten van de (bezegeling ) is niet ter zake doende !*

DE BEIDE OPEN PALMEN EN OPGEHEVEN HANDEN VORMEN NU NOG STEEDS HET TOTALE OVERGAVE TEKEN .

Nog steeds geld alom ter wereld de handdruk als bezegeling van vriendschap !!

* dit om het te verwachte "geouwehoerderij " ter voorkomen !

MaRiaH
27-04-06, 00:01
Geplaatst door sienia
Ik geef mannen sowieso geen hand.

Kon het niet laten, vandale.nl:
to·pic (de ~, ~s)
1 onderwerp van gesprek

to·pi·ca1 (de ~ (mv.))
1 [med.] plaatselijk werkende middelen

to·pi·ca2 (de ~ (v.))
1 leer van het vinden en rangschikken van gegevens voor een redevoering of verhandeling van algemeen beschouwelijke aard.


DE

:jammer:

TOPIC is onzijdig..
HET topic!

pfff zucht.. de Van dale klopt niet!
Ik ga met Tomas mee.. ik geef mensen geen hand die DE topic en DE vuur zeggen.. :melig2:

mark61
27-04-06, 00:05
Geplaatst door MaRiaH
:jammer:

TOPIC is onzijdig..
HET topic!

pfff zucht.. de Van dale klopt niet!
Ik ga met Tomas mee.. ik geef mensen geen hand die DE topic en DE vuur zeggen.. :melig2:

Ik vind dat je voor de vuur een uitzondering moet maken. Joh.

MaRiaH
27-04-06, 00:07
Geplaatst door mark61
Ik vind dat je voor de vuur een uitzondering moet maken. Joh.

Nope.. :D

mark61
27-04-06, 00:10
Geplaatst door MaRiaH
Nope.. :D

Zal ik jou s ff geen hand geven? Dan piep je wel anders. Of word je lijsttrekker voor de VVD, who knows...

gh.wille
27-04-06, 00:13
Geplaatst door MaRiaH
Nope.. :D


Pffffttt ben ik ff blij ,volgens mij heb ik geen fout gemaakt ,
krijg ik nu wel een handje :)

MaRiaH
27-04-06, 00:18
Geplaatst door mark61
Zal ik jou s ff geen hand geven? Dan piep je wel anders. Of word je lijsttrekker voor de VVD, who knows...

Ik ben gewoon consequent.. :moeilijk:
Ik wil jou best een hand geven.. als je maar niet te hard knijpt..
das zo ongeveer net zo erg als een slap handje.. :D

MaRiaH
27-04-06, 00:20
Geplaatst door gh.wille
Pffffttt ben ik ff blij ,volgens mij heb ik geen fout gemaakt ,
krijg ik nu wel een handje :)

Jazeker. :haha:

mark61
27-04-06, 00:23
Geplaatst door MaRiaH
Ik ben gewoon consequent.. :moeilijk:
Ik wil jou best een hand geven.. als je maar niet te hard knijpt..
das zo ongeveer net zo erg als een slap handje.. :D

Das lief van je. Kan je de gewenste druk in milibar? Newton? psi? opgeven, dan zal ik gaan trainen. Maar ik verafschuw vochtige handjes, als je dat maar weet.

MaRiaH
27-04-06, 00:30
Geplaatst door mark61
Das lief van je. Kan je de gewenste druk in milibar? Newton? psi? opgeven, dan zal ik gaan trainen. Maar ik verafschuw vochtige handjes, als je dat maar weet.

ehm.. nee dat kan ik niet aangeven..
maar doe het maar op je intuitie.. :wijs:

Ik ben in de gezegende omstandigheid geen last te hebben van klamme handjes.. :roker:

mark61
27-04-06, 00:31
Geplaatst door MaRiaH
ehm.. nee dat kan ik niet aangeven..
maar doe het maar op je intuitie.. :wijs:

Ik ben in de gezegende omstandigheid geen last te hebben van klamme handjes.. :roker:

Mmm, it's getting better all the time. Ik begin me er al op te verheugen. Bijna kinky, zo.

MaRiaH
27-04-06, 00:45
Geplaatst door mark61
Mmm, it's getting better all the time. Ik begin me er al op te verheugen. Bijna kinky, zo.

Daar was toch ook een topic over..(HET topic)
iets met knuffelen via internet..
maar dan handjes geven.. :zozo:




Lijkt me trouwens ook errug Kinky om Verdonk een hand te geven.. :moe:

MaRiaH
27-04-06, 01:08
on·der·werp (het ~, ~en) =topic
1 zaak waarover men denkt of spreekt => gegeven, issue, item, punt, thema, topic
2 [taalk.] zinsdeel dat in persoon en getal overeenkomt met de persoonsvorm en dat aangeeft wie of wat de handeling verricht => subject

onderwerp is synoniem voor topic
beiden zijn onzijdig nominatief
eerste naamval is HET.

Ik doe de van dale in de ban. :engel:

mark61
27-04-06, 01:21
Eerste naamval?

Van Dale is slecht, altijd al geweest. Niks aan te doen.

De groeten
27-04-06, 06:11
Het is hot topic , niet het topic .

jochie
27-04-06, 06:23
det topic