PDA

Bekijk Volledige Versie : Rusland helpt Israël met satelliet



barfly
26-04-06, 19:24
Moskou, 26 april. Met Russische hulp kan Israël voortaan Iran beter in de gaten houden. Gisteren lanceerde Rusland een satelliet voor Israël, die volgens de Israëlische regering bedoeld is om vanuit de ruimte informatie te verzamelen over de omstreden nucleaire activiteiten van Iran en over de lange-afstandsraketten van het land.

De satelliet, de Eros B, zou zeer nauwkeurige opnamen van de aarde kunnen maken. Met de camera waarmee de Eros B is uitgerust, kunnen volgens een Israëlische krant objecten van zeventig centimeter op de grond worden waargenomen. De producent van de camera bevestigde dat tegenover het persbureau Reuters.

De lancering vond plaats in Svobodny, in het oosten van Rusland, met een Russische Start-1 raket. Alles verliep volgens plan.

Een eerdere versie van de Eros B werd in december 2000 gelanceerd. Daarnaast heeft Israël de Ofek 5 in de ruimte, een spionagesatelliet die regelmatig over Arabische landen komt. Verder zouden de Israëliërs nog werken aan een satelliet die objecten in het donker en bij alle weersomstandigheden kan waarnemen.

Israël beschouwt Iran al jaren als een bedreiging en hecht geen geloof aan de verzekering van Teheran dat het nucleaire programma niet bedoeld is om kernwapens te maken. De Israëlische minister van Defensie, Shaul Mofaz, noemde de nucleaire activiteiten van Iran deze week de ernstigste bedreiging voor joden sinds de holocaust. (AP, Reuters)

Bron: nrc.nl

Opvallend wel dat Rusland zowel met Iran als met Israël vriendjes wil zijn.

Spoetnik
26-04-06, 19:26
Rusland is alleen geinteresseerd in de bottom line.. Oorlog tussen Iran en Israel betekent 100$ + olievaten en raadt eens waar de Russische economie op draait :)

Victory
26-04-06, 19:30
De militaire strateeg die ik het meest respecteer (je krijgt geen naam :p) zei dat olie $110 zal worden als er sancties komen op Iran, en $400 als er een directe militaire confrontatie komt tussen Iran en de V.S. Ook zei hij (in Feb) dat de V.S. aan het bluffen is over oorlog.

tukkersterror
26-04-06, 19:32
:haha: :cola:

tukkersterror
26-04-06, 19:37
Geplaatst door Victory
De militaire strateeg die ik het meest respecteer (je krijgt geen naam :p) zei dat olie $110 zal worden als er sancties komen op Iran, en $400 als er een directe militaire confrontatie komt tussen Iran en de V.S. Ook zei hij (in Feb) dat de V.S. aan het bluffen is over oorlog.

Heb toch liever informatie van een econoon als het gaat om de olieprijs.

$110 is een mogelijkheid maar $400 komt het niet, een autoloze zondag hoort wel weer tot de mogelijkheid en dat is nog goed voor het millieu ook.

observer
26-04-06, 19:48
Geplaatst door tukkersterror
Heb toch liever informatie van een econoon als het gaat om de olieprijs.

$110 is een mogelijkheid maar $400 komt het niet, een autoloze zondag hoort wel weer tot de mogelijkheid en dat is nog goed voor het millieu ook. wat het in ieder geval zal doen is alternatieven voor olie, van kernenergie tot nieuwe manieren om brandstof uit kolen te halen etc een enorme boost geven

hoge olieprijzen zal de producenten op korte termijn helpen op lange termijn niet

Victory
26-04-06, 19:59
$400 komt het niet? Wat als er helemaal geen olie meer komt vanuit het middenoosten? daar weleens aan gedacht? :haha:

Niet alleen is de prijs $400 dan, maar dan zie je niks meer vliegen/rijden in NL. :haha:

tukkersterror
26-04-06, 20:04
Geplaatst door observer
wat het in ieder geval zal doen is alternatieven voor olie, van kernenergie tot nieuwe manieren om brandstof uit kolen te halen etc een enorme boost geven

hoge olieprijzen zal de producenten op korte termijn helpen op lange termijn niet

Ik vraag me af of het echt tot die hoge prijs zal komen, ik neem aan dat het net als toen met Irak en daarvoor Kuwait en daarvoor de oorlog met Iran - Irak de andere landen meer gaan produceren om de prijs te drukken, want ook die landen weten dat een prijs boven de $100 een ramp zou betekenen voor de wereld economie.
Dus zo wie zo Rusland zal zijn productie opvoeren tot maxium en ik denk dat de andere landen in het midden oosten er graag aan mee doen.
Maar we zullen wel zien of het lopen word of toch maar weer de auto!!!

rja2
26-04-06, 20:10
Geplaatst door Victory
$400 komt het niet? Wat als er helemaal geen olie meer komt vanuit het middenoosten? daar weleens aan gedacht? :haha:

Dat mogen ze morgen invoeren, die Arabische landen.

Ik heb zoveel vertrouwen in het vernuft van de mens, dat we dit wel oplossen.

Dus doen.

Kom maar op met die boycot.

Victory
26-04-06, 20:16
Boycot? :haha: Wacht maar af als er een oorlog uitbreekt.

tukkersterror
26-04-06, 20:22
Geplaatst door Victory
$400 komt het niet? Wat als er helemaal geen olie meer komt vanuit het middenoosten? daar weleens aan gedacht? :haha:

Niet alleen is de prijs $400 dan, maar dan zie je niks meer vliegen/rijden in NL. :haha:

Als je een beetje de kranten leest had je ook kunnen lezen dat Nederland het verste is in de bio techniek, ze hebben zelfs al benzine waardige stof gewonnen uit bio-olie en er zijn momenteel proeven om met combinatie van alcohol vliegtuig brandstof te maken.
De landbouw onze nieuwe olieboeren staan te trappelen om te produceren.
Wageningen heeft zelfs al planten die een hoogwaardig olieproduct produceerd en gaat door met veredeling van deze rassen.

Om eerlijk te wezen kan ik me niet druk maken om de olie uit het midden oosten.

Ik denk dat het middenoosten zich eerder druk moet maken hoe zij aan geld komen als we geen olie meer kopen en geen hoogwaardige producten meer leveren zoals teflon en electronica, of gaan zij nu ook litiumchips produceren.
Zal natuurlijk een oplossing wezen met alle olie die ze dan overhouden, gewoon patat in bakken krijgen die mensen ook eens fatsoenlijk te eten met een $200 maand salaris.

Victory
26-04-06, 20:30
:haha:

Je hebt gelijk, waarom doen de Amerikanen zo moeilijk eigenlijk over het middenoosten. :haha: Nederland heeft het oplossing. :haha:

tukkersterror
26-04-06, 21:20
Geplaatst door Victory
:haha:

Je hebt gelijk, waarom doen de Amerikanen zo moeilijk eigenlijk over het middenoosten. :haha: Nederland heeft het oplossing. :haha:

Amerika heeft een hekel aan alles wat in het oosten ligt en verder dan Europa:hihi:

gh.wille
26-04-06, 21:59
Geplaatst door tukkersterror
Als je een beetje de kranten leest had je ook kunnen lezen dat Nederland het verste is in de bio techniek, ze hebben zelfs al benzine waardige stof gewonnen uit bio-olie en er zijn momenteel proeven om met combinatie van alcohol vliegtuig brandstof te maken.
De landbouw onze nieuwe olieboeren staan te trappelen om te produceren.
Wageningen heeft zelfs al planten die een hoogwaardig olieproduct produceerd en gaat door met veredeling van deze rassen.

Om eerlijk te wezen kan ik me niet druk maken om de olie uit het midden oosten.

Ik denk dat het middenoosten zich eerder druk moet maken hoe zij aan geld komen als we geen olie meer kopen en geen hoogwaardige producten meer leveren zoals teflon en electronica, of gaan zij nu ook litiumchips produceren.
Zal natuurlijk een oplossing wezen met alle olie die ze dan overhouden, gewoon patat in bakken krijgen die mensen ook eens fatsoenlijk te eten met een $200 maand salaris.

:hihi: Zo,n goeie hebben wij nog niet gehad !
Tol Hansen zong al in z,n liedje : ''KIJK daar staat een Arabier ,eet patat met veel plezier ,gebakken < dat is interessant > in olie uit zijn Vaderland .
:wohaa:

tukkersterror
26-04-06, 22:36
Geplaatst door gh.wille
:hihi: Zo,n goeie hebben wij nog niet gehad !
Tol Hansen zong al in z,n liedje : ''KIJK daar staat een Arabier ,eet patat met veel plezier ,gebakken < dat is interessant > in olie uit zijn Vaderland .
:wohaa:

Haal wel vaker ouwe koeien uit de sloot en dan leven ze ook nog:hihi:

:stout: Big City, waar de trams de hoek om gillen als of ze katten staan te villen.

Ja we kennen het nog op onze ouwe dag :hihi:

xslaniet
26-04-06, 22:52
Geplaatst door Victory
$400 komt het niet? Wat als er helemaal geen olie meer komt vanuit het middenoosten? daar weleens aan gedacht? :haha:

Niet alleen is de prijs $400 dan, maar dan zie je niks meer vliegen/rijden in NL. :haha:
nee de grens van 100 usd is het dak,daarna stort de economie in,dan wordt het aanbod plotseling groter dan de vraag,zit Iran met dure olieinstalatie en kunnen ze die zooi niet kwijt.

gh.wille
27-04-06, 00:06
Geplaatst door Victory
Boycot? :haha: Wacht maar af als er een oorlog uitbreekt.

JA WELKE ??

Overigens om maar ff lekker in de sfeer te blijven met een Joodse uitdrukking :'' wat een GODSPE "dat uitgerekend de Russen en niet de Amerikanen de Joden aan een spionage sateliet geholpen hebben ,omte BRULLEN ! en IRAN mag een paar ver uit de tijd en achterlijke wapens tweede hands kopen en nabouwen !!

:wohaa: :lole:

:lol: :hihi:

mark61
27-04-06, 00:27
Geplaatst door Victory
$400 komt het niet? Wat als er helemaal geen olie meer komt vanuit het middenoosten? daar weleens aan gedacht? :haha:

Niet alleen is de prijs $400 dan, maar dan zie je niks meer vliegen/rijden in NL. :haha:

Das binnenkort. Dan is het volledig afgelopen met het middenoosten. Je pistache willen we nog wel hebben.