PDA

Bekijk Volledige Versie : Taïda vreest dat Bosnië haar terugstuurt



tukkersterror
27-04-06, 09:00
Taïda vreest dat Bosnië haar terugstuurt

Uitgegeven: 26 april 2006 23:18
Laatst gewijzigd: 27 april 2006 07:54

HILVERSUM - De Kosovaarse scholiere Taïda Pasic is bang dat als ze naar Sarajevo gaat, de autoriteiten haar zullen terugsturen omdat ze de Bosnische nationaliteit niet heeft. Ze zei dat woensdagavond in het tv-programma NOVA.

Bekijk video: Modem/ Breedband


Volgens Taïda is Bosnië "mijn land niet" en heeft ze geen zin "voor de tweede keer een vluchteling te worden". Ze stelde dat de kans "heel groot" is dat ze wordt teruggestuurd. Taïda wil terug naar haar ouders in Sarajevo, die daar een vluchtelingenstatus hebben gekregen.

Formaliteiten

De 18-jarige scholiere liet weten er weinig voor te voelen om zich in Bosnië met allerlei formaliteiten te moeten bezighouden, omdat er dan niets komt van haar examen. Taïda moet over enkele weken vwo-examen doen. De Nederlandse autoriteiten hebben al toegezegd dat ze dat kan doen op de ambassade in Sarajevo.

De rechter bepaalde vorige week dat Taïda onrechtmatig in Nederland is. Minister Verdonk liet daarop weten dat de scholiere uiterlijk vrijdag het land moet verlaten. Taïda heeft een Servisch paspoort. Als Servisch onderdaan kan ze Bosnië zonder problemen inkomen. Daar heeft ze geen apart visum voor nodig.

Geldig paspoort

Een woordvoerder van Verdonk zei in een reactie dat Taïda een geldig paspoort heeft en daarmee kan terugkeren naar haar ouders in Sarajevo. De vreemdelingenpolitie heeft de scholiere maandag in een gesprek precies aangegeven wat ze moet doen om te kunnen terugkeren, aldus de zegsman.

delankmoedige
28-04-06, 13:44
Waarom alten we dat meisje niet gewoon haar studie af maken
Is dat nou zo erg ?
Verdonk had in de jaren veertig niet misstaan

waterfiets
28-04-06, 13:46
Misschien een domme vraag: waarom vreest ze dat?

MaRiaH
28-04-06, 14:14
Geplaatst door waterfiets
Misschien een domme vraag: waarom vreest ze dat?

omdat ze er bang voor is.. :hihi:

(flauw.)

Maar inderdaad, waarom zou ze terug gestuurd worden en vooral waarheen dan?

Tomas
28-04-06, 14:42
Wat mij opvalt is dat als je Taida haar pleegouders, klasgenoten, leeraren en/of haar vriendinnen op tv ziet, ze allemaal vriendelijk, vrolijk en mooi om te zien zijn. En bovenal dat het altijd mooi weer is.

Terwijl dielui die d'r zo graag weg willen hebben nagenoeg allemaal lelijk zijn en dat het dan ook op z'n minst motregent. Op z'n minst dus.

Bij zoveel oneerlijkheid kan ik mee voorstellen dat dielui een hekel aan d'r hebben.

tukkersterror
28-04-06, 15:27
Nou ze is dus weg, vanmiddag is ze op het vliegtuig gestapt, benieuwt wanneer ze weer terug is?

observer
28-04-06, 15:28
Geplaatst door MaRiaH
omdat ze er bang voor is.. :hihi:

(flauw.)

Maar inderdaad, waarom zou ze terug gestuurd worden en vooral waarheen dan? ze kan met haar servische paspoort gewoon bosnie in dus het zal wel een laatste tranentrekker zijn

maar goed ze is weg nu nog even op de persona non grata lijst zetten en we zijn voor altijd van dit verhaal verlost

amOer
28-04-06, 16:36
Geplaatst door Tomas
Wat mij opvalt is dat als je Taida haar pleegouders, klasgenoten, leeraren en/of haar vriendinnen op tv ziet, ze allemaal vriendelijk, vrolijk en mooi om te zien zijn. En bovenal dat het altijd mooi weer is.

Terwijl dielui die d'r zo graag weg willen hebben nagenoeg allemaal lelijk zijn en dat het dan ook op z'n minst motregent. Op z'n minst dus.

Bij zoveel oneerlijkheid kan ik mee voorstellen dat dielui een hekel aan d'r hebben.

je raakt de pijnelijke plekken :giechel:

maar echt .. Taida zelf is een knap en slim meisje .. wtf is er mis meej ?! laat maar een paar negers binnen die niets anders doen dan opstraan hangen en drugs verkopen .. DAT is het werk van de IND ! goedzo hoor ! nederland gaat van goed naar beter daarmee ! :verveeld:

Juliette
29-04-06, 11:54
Geplaatst door observer

maar goed ze is weg nu nog even op de persona non grata lijst zetten en we zijn voor altijd van dit verhaal verlost

http://www.hazelnet.org/icon/animals/ostrich1.gif

~Panthera~
29-04-06, 14:16
Geplaatst door Juliette
http://www.hazelnet.org/icon/animals/ostrich1.gif

:haha:

MaRiaH
29-04-06, 14:20
Geplaatst door observer
ze kan met haar servische paspoort gewoon bosnie in dus het zal wel een laatste tranentrekker zijn

maar goed ze is weg nu nog even op de persona non grata lijst zetten en we zijn voor altijd van dit verhaal verlost


Tis mij een raadsel waarom zoveel mensen dat meisje weg willen hebben..

Kan er geen respect voor op brengen.

MaRiaH
29-04-06, 14:21
Geplaatst door Juliette
http://www.hazelnet.org/icon/animals/ostrich1.gif

Zijn medemenselijkheid ligt ergens diep begraven, ja.

tukkersterror
29-04-06, 22:06
Geplaatst door MaRiaH
Zijn medemenselijkheid ligt ergens diep begraven, ja.

Ja en nee...........

Ja zij moest het land uit want de overheid moet zijn eigen wet altijd respecteren en uitvoeren.

Nee, zou zij zijn gebleven of de overheid hier toestemming voor hebben gegeven, zou dat aanleiding zijn voor andere jongeren om deze weg ook te bewandelen en zo de plaatsen bezet houden voor echte vluchtelingen.

Het is misschien hard, maar zij moest weg!!!

MaRiaH
29-04-06, 23:34
Geplaatst door tukkersterror
Ja en nee...........

Ja zij moest het land uit want de overheid moet zijn eigen wet altijd respecteren en uitvoeren.

Nee, zou zij zijn gebleven of de overheid hier toestemming voor hebben gegeven, zou dat aanleiding zijn voor andere jongeren om deze weg ook te bewandelen en zo de plaatsen bezet houden voor echte vluchtelingen.

Het is misschien hard, maar zij moest weg!!!

Het had ook in juni gekund..

Het gaat mij om de manier waarop mensen er schijnbaar van genieten dat ze moet gaan..walgelijk gewoon.

Dat ze dan moet gaan.. swa.
maar is er dan niemand die een beetje menselijk daarop kan reageren?
Ik vind het gewoon triest voor Taida.
en nog triester voor al die mensen die haar het liefst nog een trap na geven.

:kotsen:

~Panthera~
29-04-06, 23:42
Geplaatst door tukkersterror
Ja en nee...........

Ja zij moest het land uit want de overheid moet zijn eigen wet altijd respecteren en uitvoeren.

Nee, zou zij zijn gebleven of de overheid hier toestemming voor hebben gegeven, zou dat aanleiding zijn voor andere jongeren om deze weg ook te bewandelen en zo de plaatsen bezet houden voor echte vluchtelingen.

Het is misschien hard, maar zij moest weg!!!


Men "mot" hier helemaal sniks.
Als Freaulijn Oberstormfuhrer ja geknikt had, had ze gewoon haar examen kunnen doen.

Subtiel verschilletje tussen simpel iets willen en niet willen. :roker:

En ego. das nog het ergste. :moe:

gh.wille
29-04-06, 23:46
Geplaatst door MaRiaH
Zijn medemenselijkheid ligt ergens diep begraven, ja.

Daar zit wel een kern van waarheid in , en als ik persoonlijk het voor het zeggen had dan zou ik ook gezegd hebben van: laat dat kind toch !
Maar VERDONK had geen keuze als we dit soort praktijken gaan tolereren dan is het einde zoek !
Je kan er dan op wachten dat een volgende zegt maar , zij mocht toen wel blijven !
Het is net als een gezin met kinderen je kunt nu eenmaal de een niet anders behandelen als de ander !

~Panthera~
29-04-06, 23:49
Geplaatst door gh.wille
Daar zit wel een kern van waarheid in , en als ik persoonlijk het voor het zeggen had dan zou ik ook gezegd hebben van: laat dat kind toch !
Maar VERDONK had geen keuze als we dit soort praktijken gaan tolereren dan is het einde zoek !
Je kan er dan op wachten dat een volgende zegt maar , zij mocht toen wel blijven !
Het is net als een gezin met kinderen je kunt nu eenmaal de een niet anders behandelen als de ander !


:haha: ik hoop toch niet dat je Verdonk als "mama" van deze natie ziet, want dan spring ik hier toch echt spontaan uit mijn condoom, Wille. http://www.mainzelahr.de/smile/froehlich/24.gif


:moe:

MaRiaH
30-04-06, 00:01
Geplaatst door ~Panthera~
:haha: ik hoop toch niet dat je Verdonk als "mama" van deze natie ziet, want dan spring ik hier toch echt spontaan uit mijn condoom, Wille. http://www.mainzelahr.de/smile/froehlich/24.gif


:moe:


:hihi: dat wil ik zien..

MaRiaH
30-04-06, 00:03
Geplaatst door gh.wille
Daar zit wel een kern van waarheid in , en als ik persoonlijk het voor het zeggen had dan zou ik ook gezegd hebben van: laat dat kind toch !
Maar VERDONK had geen keuze als we dit soort praktijken gaan tolereren dan is het einde zoek !
Je kan er dan op wachten dat een volgende zegt maar , zij mocht toen wel blijven !
Het is net als een gezin met kinderen je kunt nu eenmaal de een niet anders behandelen als de ander !

Dat de beslissing is genomen vind ik tot daar aan toe.
Het gaat me er om dat het een aantal mensen ontbreekt aan empathie..

Echt onmenselijk en harteloos..

gh.wille
30-04-06, 00:05
Geplaatst door ~Panthera~
:haha: ik hoop toch niet dat je Verdonk als "mama" van deze natie ziet, want dan spring ik hier toch echt spontaan uit mijn condoom, Wille. http://www.mainzelahr.de/smile/froehlich/24.gif


:moe:

Nee dat niet maar in haar positie kan je nu eenmaal geen persoonlijke voorkeuren laten gelden !
EERLIJK GEZEGD ik ben blij dat ik dit soort beslissingen niet hoeft te nemen .
Overigens interresseerd politiek me geen moer ,in al de jaren zijn er al
zoveel ministers geweest en er waren er maar weinig die het (goed) deden ,daar valt zij dus ook onder . :nl:

tukkersterror
30-04-06, 00:26
Geplaatst door gh.wille
EERLIJK GEZEGD ik ben blij dat ik dit soort beslissingen niet hoeft te nemen .


Ja van mij had ze ook mogen blijven voor deze paar weken nog, maar van de andere kant, ze had hier niet eens mogen zijn om een studie aan te gaan.
Wettelijk gezien staat Rita Amin in haar recht, maar menselijk schiet ze er volledig naast.

Wel een pluspunt is het natuurlijk dat zij examen kan doen op het consulaat waardoor zij misschien een weg heeft geopend voor de andere mensen die haar zijn voorgegaan en haar nog zullen volgen.

We zullen zien "ouwe" wat de toekomst voor me open heeft in deze zaak, want als zij het mag en kan mogen het ook anderen :hihi:

Rita gaat een hete zomer tegemoed samen met diverse consulaten in de wereld.

gh.wille
30-04-06, 01:01
Geplaatst door MaRiaH
:hihi: dat wil ik zien..

Ik ook als ze maar niet ''spetterd '' !
:hihi:

tukkersterror
30-04-06, 01:08
Geplaatst door gh.wille
Ik ook als ze maar niet ''spetterd '' !
:hihi:

Nou ze is ver van spetteren en zekker geen spetter :hihi:

Hoe is het trouwens met je.................

Stuur van de week ff een mailtje!!!

Ok?!

Anders :zweep:
:tik:

~Panthera~
30-04-06, 01:12
Geplaatst door MaRiaH
:hihi: dat wil ik zien..

Snap ik. http://www.cosgan.de/images/more/bigs/c005.gif :hihi:

~Panthera~
30-04-06, 01:13
Geplaatst door gh.wille
Ik ook als ze maar niet ''spetterd '' !
:hihi:


http://www.cosgan.de/images/more/bigs/c019.gif

barfly
30-04-06, 01:16
Wat een krokodillentranen.

Taida is lekker op vakantie in Sarajevo waar het beslist beter toeven is dan in Nederland.

En daarbij als Taida haar VWO examen haalt, dat mag ze waarschijnlijk studeren in Nederland.

En verder was Taida illegaal in Nederland en heeft Verdonk gelijk dat ze Taida de mogelijkheid biedt om naar huis te gaan.

Ondanks het hele media circus erom heen.

MaRiaH
30-04-06, 01:27
Geplaatst door tukkersterror
Nou ze is ver van spetteren en zekker geen spetter :hihi:


Heb je haar gezien dan?

Het spettert eraf hoor..
zo n spetter is het!

MaRiaH
30-04-06, 01:27
Geplaatst door ~Panthera~
http://www.cosgan.de/images/more/bigs/c019.gif


:rolleyes: :hihi:

MaRiaH
30-04-06, 01:30
Geplaatst door barfly
Wat een krokodillentranen.

Taida is lekker op vakantie in Sarajevo waar het beslist beter toeven is dan in Nederland.

En daarbij als Taida haar VWO examen haalt, dat mag ze waarschijnlijk studeren in Nederland.

En verder was Taida illegaal in Nederland en heeft Verdonk gelijk dat ze Taida de mogelijkheid biedt om naar huis te gaan.

Ondanks het hele media circus erom heen.

Nogmaals..
het gaat niet om de procedure, maar om de harteloze reacties van mensen op de uitzetting van dit meisje..

tukkersterror
30-04-06, 01:33
Geplaatst door MaRiaH
Heb je haar gezien dan?

Het spettert eraf hoor..
zo n spetter is het!

Ik bedoelde Rita natuurlijk en die wil je echt niet naakt zien:hihi:

:stout: We moeten eigelijk maar eens een term verzinnen voor mensen die nergens ondervallen.
Dacht zelf zoiets als van:

Hetro
Homo
Lesbo
Nietro..........Verdonk klink wel leuk :lol:

MaRiaH
30-04-06, 01:36
Geplaatst door tukkersterror
Ik bedoelde Rita natuurlijk en die wil je echt niet naakt zien:hihi:



Zeg dat dan..ik dacht al.. :confused:
Gaat lekker vandaag met de communicatie... :slapen:

Ik begreep je alweer niet.. :lol:

tukkersterror
30-04-06, 01:46
Geplaatst door MaRiaH
Zeg dat dan..ik dacht al.. :confused:
Gaat lekker vandaag met de communicatie... :slapen:

Ik begreep je alweer niet.. :lol:

:zweep: Bel me dan ff voor de uitleg :hihi:

Maar ik ga wel slapen heb jij je rust :lol:

Voor jou ook als je gaat slapen straks een goede nachtrust en weer gezond op morgen!!!

PS. je denkt toch niet dat ik Rita vergelijkt met mijn gesluierde vamp fentaal maria :ego:
:melig:

MaRiaH
30-04-06, 02:18
Geplaatst door tukkersterror

PS. je denkt toch niet dat ik Rita vergelijkt met mijn gesluierde vamp fentaal maria :ego:
:melig:

Ik dacht dat je panthera bedoelde..
omdat het nav haar quote was..
daarom dacht ik ..vreemd.. !

Ik ga slapen.. misschien helpt dat.. :strik:

tukkersterror
30-04-06, 09:15
Geplaatst door MaRiaH
Ik dacht dat je panthera bedoelde..
omdat het nav haar quote was..
daarom dacht ik ..vreemd.. !

Ik ga slapen.. misschien helpt dat.. :strik:

Heeft het geholpen :hihi: :fpetaf:

MaRiaH
30-04-06, 10:24
Geplaatst door tukkersterror
Heeft het geholpen :hihi: :fpetaf:

eh neee.. heb geen oog dicht gedaan.. :verward:

Al Sawt
30-04-06, 17:29
Zelfde mensen die Taida een trap nageven, zijn wel een voorstander dat Kalou een Nederlandse nationaliteit wil krijgen.

Hypocriet!

tukkersterror
30-04-06, 17:50
Geplaatst door Al Sawt
Zelfde mensen die Taida een trap nageven, zijn wel een voorstander dat Kalou een Nederlandse nationaliteit wil krijgen.

Hypocriet!

:jumping: Je hebt gelijk!!!:duim:

:jammer: dat zij niet kon voetballen en alleen maar kon leren:jammer:

tukkersterror
30-04-06, 17:52
Geplaatst door MaRiaH
eh neee.. heb geen oog dicht gedaan.. :verward:

:jammer: Nachtmerrie?

:hihi: Sorry!

Eigenwijz
30-04-06, 17:57
Wat mij betreft mag zij gewoon naar Kosovo inclusief paps en mams die jarenlang gelukkig in Bosnie zitten.

Waarom Iranezen terugsturen alwaar het duizend maal gevaarlijker is en haar niet??? Vind het al heel wat de moeite die is genomen voor just a regular girl. Daarnaast vind ik het zeer ondankbaar van d'r. Sommige hebben de pech dat ze niet de publiciteit weten op te zoeken en dus gewoon hun school helemaal niet mogen afmaken.