PDA

Bekijk Volledige Versie : Problemen voor moslims in 21e eeuw



observer
27-04-06, 10:43
Here's a poser for our Muslim readers: if you're aboard the International Space Station and it's time to pray - how do you pinpoint Mecca?

That's the problem facing Malaysia's space agency as it prepares to send the country's first astronaut into orbit in 2007, Reuters reports. According to Zainol Abidin Abdul Rashid of Malaysia's space science institute, "following Earth time and facing in the direction of Earth are the key elements to solving the problem".

Accordingly, Zainol's got his head down with his graduate students from the National University of Malaysia to write a programme to "calculate the correct prayer times and directions for astronauts, once their positions are keyed in". He explained: "It can be set up on a computer or even a personal digital assistant, and figuring out your location is as simple as connecting to the internet."

So far so good, but what about pre-prayer ablutions and kneeling in zero grav? Cue a group of muftis who recently published some highly pragmatic guidlines to tackle these problems on Islam Online:

"According to an established principle of Islamic jurisprudence, if for any reason we are unable to fulfil a certain condition or a prerequisite on which the validity of a certain act of worship is dependent, then we must still perform the act without the condition."

Malaysia now has a shortlist of four possible astronauts, three of them Muslim, from which to pick a lucky winner to spend six to eight days aboard the ISS. The Soyuz-powered trip is a freebie offered by the Russians as part of a $900m sale of fighter planes to Malaysia, Reuters notes. ®
kijk daar had niemand over nagedacht

Seif
27-04-06, 10:51
Geplaatst door observer
kijk daar had niemand over nagedacht

Ik zou d'r schijtziek van worden, van al dat tot in het kleinste detail vastgelegde en verordonneerde gedrag. En wat dan nog als je toevallig met je kont naar Mekka ligt? Sjezus...

super ick
27-04-06, 11:47
Wat staat er in de Koran over bidden vanuit de ruimte?

duende
27-04-06, 11:52
Geplaatst door superdick
Wat staat er in de Koran over bidden vanuit de ruimte?
Beam me up Scotty.

super ick
27-04-06, 13:41
Geplaatst door duende
Beam me up Scotty.

Neenee de Koran is van alle tijden en onveranderlijk. Het antwoord moet er in staan.
Dan maar geen Islamnauten. :fpetaf:

Wiggum
27-04-06, 15:19
Geplaatst door superdick
Neenee de Koran is van alle tijden en onveranderlijk. Het antwoord moet er in staan.
Dan maar geen Islamnauten. :fpetaf:

Ik geloof ook niet dat dat de bedoeling was. Volgens mij houdt deze maangod niet zo van onverwacht bezoek.

mark61
27-04-06, 15:23
Zegguh moeten we nu elke dag dezelfde topics 2x doen? Deze is een week geleden al langs geweest. Morgen zal Mars hem nog wel een keer plaatsen.

DEMOcraat
27-04-06, 18:38
Geplaatst door superdick
Wat staat er in de Koran over bidden vanuit de ruimte?
sommige bidden tijdens het auto rijden.waarom niet in de ruimte..

mark61
27-04-06, 18:40
Geplaatst door DEMOcraat
sommige bidden tijdens het auto rijden.waarom niet in de ruimte..

Man, das levensgevaarlijk. Staat daar geen boete op? Gekke Geert gaat je verklikken hoor als ie dit leest. Zo wordt 200 rijden op de A2 Echt Gevaarlijk!

knuppeltje
27-04-06, 18:56
Geplaatst door mark61
Man, das levensgevaarlijk. Staat daar geen boete op? Gekke Geert gaat je verklikken hoor als ie dit leest. Zo wordt 200 rijden op de A2 Echt Gevaarlijk!

Vandaar dat je ze op de snelweg vaak maar 80 ziet rijden.

mark61
27-04-06, 19:07
Geplaatst door knuppeltje
Vandaar dat je ze op de snelweg vaak maar 80 ziet rijden.

Ik ben gewaarschuwd. Mijn heidense verzekering dekt die kop-staartbotsingen niet.

super ick
27-04-06, 20:52
Geplaatst door DEMOcraat
sommige bidden tijdens het auto rijden.waarom niet in de ruimte..

Ik soms ook hoor, achterstevoren, als ik weer eens gesneden wordt door zo'n arrogante lul in een veel te grote bedrijfswagen. :kalasniko