PDA

Bekijk Volledige Versie : Geen botsing van beschavingen maar van Middeleeuwse en 21ste eeuwse mentaliteit.



Cherry Bo
27-04-06, 15:56
Arabisch-Amerikaanse psychologe Wafa Sultan:

"There Is No Clash of Civilizations but a Clash between the Mentality of the Middle Ages and That of the 21st Century."

Interview with Arab-American psychologist Wafa Sultan. The interview was aired on Al-Jazeera TV on February 21, 2006

Bekijk video. (http://switch5.castup.net/frames/20041020_MemriTV_Popup/video_480x360.asp?ai=214&ar=1050wmv&ak=null)



Dit is de tekst van bovenstaande video:

Arab-American Psychologist Wafa Sultan: There Is No Clash of Civilizations but a Clash between the Mentality of the Middle Ages and That of the 21st Century

Following are excerpts from an interview with Arab-American psychologist Wafa Sultan. The interview was aired on Al-Jazeera TV on February 21, 2006

.
Wafa Sultan: The clash we are witnessing around the world is not a clash of religions, or a clash of civilizations. It is a clash between two opposites, between two eras. It is a clash between a mentality that belongs to the Middle Ages and another mentality that belongs to the 21st century. It is a clash between civilization and backwardness, between the civilized and the primitive, between barbarity and rationality. It is a clash between freedom and oppression, between democracy and dictatorship. It is a clash between human rights, on the one hand, and the violation of these rights, on other hand. It is a clash between those who treat women like beasts, and those who treat them like human beings. What we see today is not a clash of civilizations. Civilizations do not clash, but compete.

[...]

Host: I understand from your words that what is happening today is a clash between the culture of the West, and the backwardness and ignorance of the Muslims?

Wafa Sultan: Yes, that is what I mean.

[...]

Host: Who came up with the concept of a clash of civilizations? Was it not Samuel Huntington? It was not Bin Laden. I would like to discuss this issue, if you don't mind...

Wafa Sultan: The Muslims are the ones who began using this expression. The Muslims are the ones who began the clash of civilizations. The Prophet of Islam said: "I was ordered to fight the people until they believe in Allah and His Messenger." When the Muslims divided the people into Muslims and non-Muslims, and called to fight the others until they believe in what they themselves believe, they started this clash, and began this war. In order to start this war, they must reexamine their Islamic books and curricula, which are full of calls for takfir and fighting the infidels.

My colleague has said that he never offends other people's beliefs. What civilization on the face of this earth allows him to call other people by names that they did not choose for themselves? Once, he calls them Ahl Al-Dhimma, another time he calls them the "People of the Book," and yet another time he compares them to apes and pigs, or he calls the Christians "those who incur Allah's wrath." Who told you that they are "People of the Book"? They are not the People of the Book, they are people of many books. All the useful scientific books that you have today are theirs, the fruit of their free and creative thinking. What gives you the right to call them "those who incur Allah's wrath," or "those who have gone astray," and then come here and say that your religion commands you to refrain from offending the beliefs of others?

I am not a Christian, a Muslim, or a Jew. I am a secular human being. I do not believe in the supernatural, but I respect others' right to believe in it.

Dr. Ibrahim Al-Khouli: Are you a heretic?

Wafa Sultan: You can say whatever you like. I am a secular human being who does not believe in the supernatural...

Dr. Ibrahim Al-Khouli: If you are a heretic, there is no point in rebuking you, since you have blasphemed against Islam, the Prophet, and the Koran...

Wafa Sultan: These are personal matters that do not concern you.

[...]

Wafa Sultan: Brother, you can believe in stones, as long as you don't throw them at me. You are free to worship whoever you want, but other people's beliefs are not your concern, whether they believe that the Messiah is God, son of Mary, or that Satan is God, son of Mary. Let people have their beliefs.

[...]

Wafa Sultan: The Jews have come from the tragedy (of the Holocaust), and forced the world to respect them, with their knowledge, not with their terror, with their work, not their crying and yelling. Humanity owes most of the discoveries and science of the 19th and 20th centuries to Jewish scientists. 15 million people, scattered throughout the world, united and won their rights through work and knowledge. We have not seen a single Jew blow himself up in a German restaurant. We have not seen a single Jew destroy a church. We have not seen a single Jew protest by killing people. The Muslims have turned three Buddha statues into rubble. We have not seen a single Buddhist burn down a Mosque, kill a Muslim, or burn down an embassy. Only the Muslims defend their beliefs by burning down churches, killing people, and destroying embassies. This path will not yield any results. The Muslims must ask themselves what they can do for humankind, before they demand that humankind respect them.

_________________




Pittig wijffie. :roker:

Aicha1976
27-04-06, 16:00
Neemt geen blad voor haar mond :blij:








I kinda like that :o

~Panthera~
27-04-06, 16:02
Vast een Feminist. :tik:

BSL
27-04-06, 16:06
Overversimpeld.

De tegenstelling middeleeuws vs modern is waardevol, maar die loopt niet altijd gelijk aan joods vs islamitisch of groep A vs groep B.

Daar moet je mee uitkijken.

De Israelische bezettingspolitiek is niet zo vreselijk verlicht. Het idee van een, in wezen tribale, godsdienst en (voor sommigen) staat ook niet.

Wat is trouwens de mening van degene die dit stukje aandraagt?

Nog iets: besnijdenis is niet van deze tijd. Noch joodse, noch islamitische. Hoort meer bij middeleeuwen dan bij modern denken (zelfbeschikingsrecht). Ja toch?
Dat onderwerpje, door mij aangedragen, is van het publieke naar het prive'-domein verplaatst. Middeleeuws.

Cherry Bo
27-04-06, 16:08
"Brother, you can believe in stones, as long as you don't throw them at me."

Ik vind 'r stoer. :blowen:

Aicha1976
27-04-06, 16:10
Geplaatst door ~Panthera~
Vast een Feminist. :tik:


Tuinpakkie an, geen bh :jeweetog:



Ik ben het niet eens met alles wat ze zegt en dat hoeft ook niet, ben blij dat ze haar mening uitspreekt, zouden er meer moeten doen. :fpetaf:

~Panthera~
27-04-06, 16:11
Geplaatst door Aicha1976
Tuinpakkie an, geen bh :jeweetog:



Ik ben het niet eens met alles wat ze zegt en dat hoeft ook niet, ben blij dat ze haar mening uitspreekt, zouden er meer moeten doen. :fpetaf:


Wordt vast gestenigd. :roker:

Kunnen ouwe kerels niet hebben nl. :boer:

Cherry Bo
27-04-06, 16:13
Geplaatst door Aicha1976
Tuinpakkie an, geen bh :jeweetog:



Of een hoofddoek.

Dat is de moderne tuinbroek, zegt BSL.

Tomas
27-04-06, 16:13
Bwah. Die Dr. Ibrahim Al-Khouli zet 'r anders wel mooi even op d'r plek.

Waar kan je trouwens zulke Dr.-titels krijgen?

Aicha1976
27-04-06, 16:15
Geplaatst door BSL
Nog iets: besnijdenis is niet van deze tijd. Noch joodse, noch islamitische. Hoort meer bij middeleeuwen dan bij modern denken (zelfbeschikingsrecht). Ja toch?
Dat onderwerpje, door mij aangedragen, is van het publieke naar het prive'-domein verplaatst. Middeleeuws.


Ik heb die topic gezien, voelde me niet geroepen te reageren en dat verplaatsen is waarschijnlijk omdat het elders meer op zijn plek is :o






Trouwens, ik vind paddestoelen wel meuj :engel:

Cherry Bo
27-04-06, 16:15
Geplaatst door Tomas
Bwah. Die Dr. Ibrahim Al-Khouli zet 'r anders wel mooi even op d'r plek.

Waar kan je trouwens zulke Dr.-titels krijgen?

Af! :ego:

BSL
27-04-06, 16:15
Overversimpeld.

De tegenstelling middeleeuws vs modern is waardevol, maar die loopt niet altijd gelijk aan joods vs islamitisch of groep A vs groep B.

Daar moet je mee uitkijken.

De Israelische bezettingspolitiek is niet zo vreselijk verlicht. Het idee van een, in wezen tribale, godsdienst en (voor sommigen) staat ook niet.

Wat is trouwens de mening van degene die dit stukje aandraagt?

Nog iets: besnijdenis is niet van deze tijd. Noch joodse, noch islamitische. Hoort meer bij middeleeuwen dan bij modern denken (zelfbeschikingsrecht). Ja toch?
Dat onderwerpje, door mij aangedragen, is van het publieke naar het prive'-domein verplaatst. Middeleeuws.

Aicha1976
27-04-06, 16:17
Geplaatst door Cherry Bo
Of een hoofddoek.

Dat is de moderne tuinbroek, zegt BSL.



Maar wel zo dan :rambo:


:D

mark61
27-04-06, 16:17
Sjo hé, ik heb nog nooit zo'n pathologisch geval gezien dat dezelfde post twee keer plaatst, met tussenpozen, om aandacht te krijgen.

Zulke mensen zouden ze toch niet op straat los moeten laten.

Aicha1976
27-04-06, 16:19
Geplaatst door ~Panthera~
Wordt vast gestenigd. :roker:

Kunnen ouwe kerels niet hebben nl. :boer:



Dan moeten we maar eens met zijn allen bamboestokjes gaan scoren :fpimp:

Cherry Bo
27-04-06, 16:20
Geplaatst door BSL


Wat is trouwens de mening van degene die dit stukje aandraagt?



Voorlopig kunnen we in Europa geen vrouw (en zeker géén man!) vinden die aan deze Wafa Sultan kan tippen.

~Panthera~
27-04-06, 16:22
Geplaatst door Aicha1976
Dan moeten we maar eens met zijn allen bamboestokjes gaan scoren :fpimp:


http://www.mainzelahr.de/smile/froehlich/6987.gif strak plan. :hihi:

Aicha1976
27-04-06, 16:27
Geplaatst door ~Panthera~
http://www.mainzelahr.de/smile/froehlich/6987.gif strak plan. :hihi:


We kunnen een meeting organiseren zogenaamd in het kader van 'kennismaken met de persoon achter de prikkies' en dan beginnen met de male chauvinists die Maroc rijk is :blowen:

~Panthera~
27-04-06, 16:28
Geplaatst door Aicha1976
We kunnen een meeting organiseren zogenaamd in het kader van 'kennismaken met de persoon achter de prikkies' en dan beginnen met de male chauvinists die Maroc rijk is :blowen:


Vrouwenhaters bedoel je. :roker:

Dank je, die hoef ik niet te zien. :kotsen:
Lopen er zeker 2 van rond hier.

Aicha1976
27-04-06, 16:36
Geplaatst door ~Panthera~
Vrouwenhaters bedoel je. :roker:

Dank je, die hoef ik niet te zien. :kotsen:
Lopen er zeker 2 van rond hier.


Ook niet als je een trosje bamboe stokjes bij de hand hebt, kijk dat is het he met die vredelievende dames :ego:



Ik zou het wel weten :zegniets:

BSL
27-04-06, 16:40
Ik reageer alleen op het aangedragen onderwerp.
Oververversimpeld, want (argumenten).

In elk geval hoort Mark61 niet bij de verlichte beschaving, maar bij de middeleeuwse. Chirurgijn Mark heeft mij herhaaldelijk tot heks verklaard (argumenten overbodig, persoonlijk oordeel volstaat).

Watdie tuinbroeken betreft. Ik ben niet de erste of de enige die dit zegt. De cultus van de lelijkheid. Dit "bedreigt" mij niet (alweer die neiging tot doktertje-spelen, heel middeleeuws).
Ik heb het altijd wel koddig en vermakelijk gevonden. Maar daar gaat het niet over.

Zolang mensen als jullie nog even moeten rijpen voordat ze werkelijke invloed krijgen, maak ik me niet zoveel zorgen.

~Panthera~
27-04-06, 16:41
Geplaatst door Aicha1976
Ook niet als je een trosje bamboe stokjes bij de hand hebt, kijk dat is het he met die vredelievende dames :ego:



Ik zou het wel weten :zegniets:


Evil woman ! :hihi:


Die moet je zo snel mogelijk naar een psychiater sturen en op laten sluiten; vast een jeugdtrauma. :argwaan:
Eigenlijk heel triest.

BSL
27-04-06, 16:45
O Kersje,

dit verhaal lijkt sterk op de mening van Leon de Winter, een Europese man. Ook de tegenstelling middeleeuwen vs verlichting, ook het gedoe over joden en moslims (waarbij hij ook de Israelische bezetting wel iets te makkelijk over het hoofd ziet).

In grote lijnen kan ik beider analyse wel delen.

Kennelijk ben ik een "vrouwenhater" omdat ik hier en daar wat kritiek heb op het feminisme? Misschien heb ik meer gedaan voor de legitieme belangen van vrouwen (ook islamitische), dan jij vermoedt. Maar daar gaat het niet eens om. Gebruik het woord "haat" eens wat minder.

Denk niet dat jij alleen weet wat liefde is en dat een ander niet verder komt dan haat.

Die denkfout maken Mozes, Jezus en Mohammed ook wel eens.

Aicha1976
27-04-06, 16:45
Geplaatst door ~Panthera~
Evil woman ! :hihi:


Die moet je zo snel mogelijk naar een psychiater sturen en op laten sluiten; vast een jeugdtrauma. :argwaan:
Eigenlijk heel triest.


Nee hoor, geen problemen in de bovenkamer :duivels:

Het is me alleen wel duidelijk dat praten niet helpt, dan word je ervan beschuldigd een grote bek te hebben, dan er maar op losrammen, die boodschap schijnen ze wel te begrijpen :ego:



Jeugdtrauma, whehehe, ik kom uit die serie "little house on the prairie" :boer:

Aicha1976
27-04-06, 16:51
Geplaatst door BSL
In elk geval hoort Mark61 niet bij de verlichte beschaving, maar bij de middeleeuwse. Chirurgijn Mark heeft mij herhaaldelijk tot heks verklaard (argumenten overbodig, persoonlijk oordeel volstaat).



Ah zielig voor je, die onbesneden Mark ook :rolleyes:





Maarree dude, volgens mij word je genegeerd :haha:

BSL
27-04-06, 16:54
Het is me alleen wel duidelijk dat praten niet helpt, dan word je ervan beschuldigt een grote bek te hebben, dan er maar op losrammen, die boodschap schijnen ze wel te begrijpen

Dit zijn jouw woorden, Aicha, niet de mijne. Achteraf kun je roepen dat het "ironisch" bedoeld is, maar voor zulke ironie geef ik geen cent.

Ook jij hoort niet bij de verlichting, maar bij de middeleeuwen. Preaten heeft wel zin, maar dan met argumenten ipv scheldwoorden en diskwalificaties.

O, en over de islam en het jodendom. Het heilige land Kanaän dat op last van een verzonnen god met geweld moest worden ingenomen? Jericho verwoest? Bevolking uitgemoord?
IK denk niet dat een zo rechtstrekse vergelijking tussen jodendom en islam iets zinnigs oplevert.

Of ben ik nou een vrouwenhater?
Of een natisemiet?
Je zegt het maar.

~Panthera~
27-04-06, 16:58
Geplaatst door Aicha1976


Jeugdtrauma, whehehe, ik kom uit die serie "little house on the prairie" :boer:

:lol: http://www.hazelnet.org/icon/emote/happy/littleman2.gif

Aicha1976
27-04-06, 16:58
Geplaatst door BSL
Het is me alleen wel duidelijk dat praten niet helpt, dan word je ervan beschuldigt een grote bek te hebben, dan er maar op losrammen, die boodschap schijnen ze wel te begrijpen

Dit zijn jouw woorden, Aicha, niet de mijne. Achteraf kun je roepen dat het "ironisch" bedoeld is, maar voor zulke ironie geef ik geen cent.

Ook jij hoort niet bij de verlichting, maar bij de middeleeuwen. Preaten heeft wel zin, maar dan met argumenten ipv scheldwoorden en diskwalificaties.

O, en over de islam en het jodendom. Het heilige land Kanaän dat op last van een verzonnen god met geweld moest worden ingenomen? Jericho verwoest? Bevolking uitgemoord?
IK denk niet dat een zo rechtstrekse vergelijking tussen jodendom en islam iets zinnigs oplevert.

Of ben ik nou een vrouwenhater?
Of een natisemiet?
Je zegt het maar.


:jammer:

~Panthera~
27-04-06, 17:01
Geplaatst door Aicha1976
:jammer:


Ja, ja, erg boeiend allemaal. http://www.hazelnet.org/icon/character/cartoon/spiderman.gif

Ik ga eten koken, stukken intressanter. :hihi:

:zwaai:

Aicha1976
27-04-06, 17:05
Geplaatst door ~Panthera~
:lol: http://www.hazelnet.org/icon/emote/happy/littleman2.gif


Beheeeeer, Panthera gebruikt die : lol : smilie :auw2:




Wat eten we vandaag ? :stout:

~Panthera~
27-04-06, 17:07
Geplaatst door Aicha1976
Beheeeeer, Panthera gebruikt die : lol : smilie :auw2:




Wat eten we vandaag ? :stout:


LOL@LOL

Lamskoteletten, geb.aardappeltjes en een salade. :stout:

Laterz. :zwaai:

Aicha1976
27-04-06, 17:10
Geplaatst door ~Panthera~
LOL@LOL

Lamskoteletten, geb.aardappeltjes en een salade. :stout:

Laterz. :zwaai:




*Aicha neemt een hap van haar muesli reep* :droef:


Eet ze en tot later :blauwkus:

Cherry Bo
27-04-06, 17:12
Geplaatst door BSL

Kennelijk ben ik een "vrouwenhater" omdat ik hier en daar wat kritiek heb op het feminisme?

Weet ik veel.
Heb jou geen 'vrouwenhater' genoemd. Je roept maar wat.

En verder, ik ben van ná het feministische tijdperk, ik heb zozie niets met die gedrochten.


Geplaatst door BSL

Gebruik het woord "haat" eens wat minder.



Waar héb je 't over?

Aicha1976
27-04-06, 17:15
Geplaatst door Cherry Bo
Weet ik veel.
Heb jou geen 'vrouwenhater' genoemd. Je roept maar wat.

En verder, ik ben van ná het feministische tijdperk, ik heb zozie niets met die gedrochten.



Waar héb je 't over?


:haha:

Cherry Bo
27-04-06, 17:19
Geplaatst door Aicha1976
:haha:

:hihi:

Aicha1976
27-04-06, 17:26
Geplaatst door Cherry Bo
:hihi:


Ik zat het zo te lezen :wtf:


Toen bedacht ik me opeens dat vingerverven ook een leuke hobby is :denk:

Seif
27-04-06, 17:36
De laatste tijd bekruipt me hier toch wel heel erg het gevoel dat discussies over en over en over en over gevoerd worden. :moe:

Aicha1976
27-04-06, 17:45
Geplaatst door Seif
De laatste tijd bekruipt me hier toch wel heel erg het gevoel dat discussies over en over en over en over gevoerd worden. :moe:



:zozo: Ik herken het....ik las dan altijd een pauze in van een half uur :roker:

Cherry Bo
27-04-06, 17:49
Geplaatst door Aicha1976
Ik zat het zo te lezen :wtf:


Toen bedacht ik me opeens dat vingerverven ook een leuke hobby is :denk:

:hihi:

Ja best wel eigenlijk.

Of tuinbroeken macraméën.

Aicha1976
27-04-06, 17:55
Geplaatst door Cherry Bo
:hihi:

Ja best wel eigenlijk.

Of tuinbroeken macraméën.



Ik geloof dattie weg is :roker:



Kunnen we weer rustig babbelen over mevrouw Sultan :ego:

BSL
27-04-06, 18:04
Vrouwenhaters bedoel je.

Dank je, die hoef ik niet te zien.
Lopen er zeker 2 van rond hier.

Ik bedoelde o.a. deze bijdrage van -- ik zie het nu -- Panthera.
Zag eerlijk gezegd geen enkel verschil tussen deze bijdragen, dus kan et zo goed iedereen Kersje gaan noemen.

Het feminisme is niet dood. Hirsi Ali, Dresselhuys, Kroes, Ypey en vele anderen (ook door jullie geciteerden, en ook mannen zoals Paul Cliteur eva) zijn nog springlevend, daarmee ook hun gedachtegoied.
Jullie denken misscien dat het feminisme dood is omdat de tuinbroek uit het straatbeeld is verdwenen. Dat is een wat al te makkelijk vooroordeel. Zoiets zou ik niet durven op te schrijven.

Er wordt nu zelfs gesproken van het Derde-Golf-feminisme. Die kreet heb ik niet uitgevonden.

Kennelijk zijn jullie het er roerend over eens dat jullie hier geteisterd worden door vrouwenhaters. Het zou mij verheugen als ik daartoe niet gerekend word. Dus ik kan alleen maar blij zijn met jouw reactie, Kersje.
Dat is tenminste één valse beschuldiging minder.

NU mogen jullie weer knippen en plakken met icoontjes, want dat kunnen jullie zo zoet.

mark61
27-04-06, 18:32
Geplaatst door Cherry Bo
Voorlopig kunnen we in Europa geen vrouw (en zeker géén man!) vinden die aan deze Wafa Sultan kan tippen.

Ken je Chahdortt Djavan? Of hoe ze heten mag?

mark61
27-04-06, 18:36
Geplaatst door Seif
De laatste tijd bekruipt me hier toch wel heel erg het gevoel dat discussies over en over en over en over gevoerd worden. :moe:

De lol zit m in de steeds nieuwe aard van onzelieveheeresvreemdekostgangers die passeren. Brighten up, Oh Androïde!

Cherry Bo
27-04-06, 19:45
Geplaatst door mark61
Ken je Chahdortt Djavan? Of hoe ze heten mag?

Nee.
Maar heb gegoogled.

Zij is inderdaad ook niet mis.

Vond een reportage over haar, gemaakt door Netwerk n.a.v. haar boek "Weg met de sluier".

Video. (klik) (http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=deze_week&a=90935)





(Wat ik trouwens ook mooi vond aan Wafa Sultan is die krachtige manier van spreken.)

mark61
27-04-06, 20:15
Geplaatst door Cherry Bo
(Wat ik trouwens ook mooi vond aan Wafa Sultan is die krachtige manier van spreken.)

U is bedreven in eufemismes? :hihi:

Mwah, als ze geen moslima is moet ze niet zeuren. Dan kan ze zich beperken tot: 'almost all men are pigs.' En kunnen we weer chips gaan eten.