PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlandse rechter probeerde importvriendin uit Oost-Europa te wurgen



Dwaalspoor
28-04-06, 13:20
'Rechter probeerde vriendin te wurgen'

LEEUWARDEN - Justitie verdenkt de 48-jarige rechter Wicher W. van het gerechtshof in Leeuwarden....

De Oekraïense vriendin, Tatiana S.van poging tot doodslag op zijn vriendin. De Groninger wordt per 1 mei op eigen verzoek ontslagen. Dat hebben president J. van Dijk van het hof en het Openbaar Ministerie in Zwolle dinsdag bevestigd.

De man zou zijn Oekraïense vriendin, Tatiana S., hebben mishandeld en gepoogd hebben haar te wurgen. Het geweld zou in oktober 2004 hebben plaatsgevonden. Volgens zijn advocaat, P. Plasman, erkent W. dat hij zijn vriendin heeft geslagen, maar liggen de feiten beduidend anders dan de vrouw in haar aangifte heeft laten opnemen.
De verdachte moet zich op 23 mei voor de rechtbank in Zwolle verantwoorden. De Hoge Raad heeft de zaak naar Zwolle verwezen om belangenverstrengeling bij de rechtbanken in Leeuwarden of Groningen te voorkomen.

W. werd op 25 april 2005 opgepakt, maar kwam drie dagen later op last van de rechter-commissaris weer vrij. Het OM heeft daar tegen geprotesteerd. De rechtbank gaf het OM gelijk, maar onder strikte voorwaarden mag de man tot zijn proces op vrije voeten blijven.
Een nog actieve collega van W. bij het hof stelde dinsdag dat de arrestatie bij de collega’s ,,niet in de koude kleren is gaan zitten.’’

Volgens advocaat Plasman heeft het geweld zich voorgedaan toen de vrouw voor de derde keer bij W. op bezoek was. Het tweetal had elkaar leren kennen via een internationale datingsite op internet. W. is ook bij de vrouw in de Oekraïne geweest.

Op de bewuste avond waren W. en zijn vriendin uit eten geweest. Eenmaal thuis heeft W. de vrouw geslagen, zonder aanleiding, aldus de verklaring van de vrouw. Volgens W. ontstond er naar aanleiding van vreemd gedrag van de vrouw onenigheid, die uitmondde in klappen over en weer.

De vrouw zegt daarna boven in de slaapkamer door W. te zijn verkracht. Daarbij zou de man hebben geprobeerd haar te wurgen. W. heeft de verkrachting ontkend. Justitie had de verkrachting aanvankelijk in de aanklacht opgenomen, maar later geschrapt. Omdat de Oekraïense blauwe plekken had, is zij de volgende dag door een dokter onderzocht. Volgens Plasman is daarbij niet gesproken over verkrachting of verwurging.
Ondanks advies van vrienden van W. om in elk geval tijdelijk uit elkaar te gaan, koos de vrouw ervoor nog negen dagen in de woning van W. te verblijven, aldus Plasman. Toen zij doorhad dat W. haar geen geld meer zou geven, ook niet om naar de Oekraïne terug te reizen, is zij naar de politie gestapt.

Op een site waar mannen elkaar kunnen waarschuwen voor riskante internetdates, staat onder zijn eigen naam een verslag van W’.s slechte ervaringen de betrokken vrouw. Hij noemt haar ,,zeer gevaarlijk’’ en een ,,intelligente goudzoeker,’’ die louter uit is op geld. ,,Ik ben zo dom geweest om drie vakanties voor haar te betalen,’’ aldus W. ,,Uiteindelijk heeft ze geprobeerd me kapot te maken door naar de politie te gaan, in een poging me te chanteren.’’

http://www.ad.nl/binnenland/article297459.ece

waterfiets
28-04-06, 13:41
ja hier refereerde ik aan in je andere topic die je net zo goed zou kunnen samenvoegen overigens maar dan gaat het effect natuurlijk een beetje verloren dat je nastreeft ...

aalpoornie
28-04-06, 13:42
Geplaatst door waterfiets
ja hier refereerde ik aan in je andere topic die je net zo goed zou kunnen samenvoegen overigens maar dan gaat het effect natuurlijk een beetje verloren dat je nastreeft ...

:hihi:

Dwaalspoor
28-04-06, 13:48
Geplaatst door waterfiets
ja hier refereerde ik aan in je andere topic die je net zo goed zou kunnen samenvoegen overigens maar dan gaat het effect natuurlijk een beetje verloren dat je nastreeft ...

Beter geef je een inhoudelijke reaktie in plaats van de boodschapper aan te vallen.

waterfiets
28-04-06, 13:54
Geplaatst door Dwaalspoor
Beter geef je een inhoudelijke reaktie in plaats van de boodschapper aan te vallen.

Dat deed ik in die andere topic ... maar misschien ben je het overzicht al kwijt ... :hihi:

Dwaalspoor
28-04-06, 13:59
Geplaatst door waterfiets
Dat deed ik in die andere topic ... maar misschien ben je het overzicht al kwijt ... :)

Jouw reaktie over dit bericht plaats je in een andere topic, en dan durf je het over overzicht te hebben m.b.t. mijn persoon. :hihi:

U bent inhoudelijk sterk bezig.

aalpoornie
28-04-06, 14:00
Geplaatst door Dwaalspoor
U bent inhoudelijk sterk bezig.


U niet.

Dwaalspoor
23-05-06, 15:13
Bestelbruid niet enige slachtoffer rechter

door John van den Heuvel en Bert Huisjes

LEEUWARDEN - De hoge rechter uit Leeuwarden die morgen terechtstaat voor een wurgpoging op zijn Oekraïense bestelbruid, blijkt zich schuldig te hebben gemaakt aan een serie geweldsmisdrijven tegen vrouwen.

http://www.telegraaf.nl/multimedia/archive/01484/Tatiana_1484311g.jpg
De Oekraïense bestelbruid op de foto die ze zelf maakte met haar mobieltje.

Hij mishandelde eerder ook zijn echtgenote en probeerde haar eveneens van het leven te beroven. Ook poogde hij een vrouw aan te randen. Raadsheer Wicher W. trachtte verder de recente aangifte van de Oekraïense vrouw te laten seponeren door de Groningse politie.

De wurgpoging van zijn bestelbruid Tetyana Sagizly vorig najaar, lekte onlangs uit via De Telegraaf. Daarop stelde Wicher W. - die zelf juridische verhandelingen schreef over geweld tegen vrouwen - in Nova dat hij was gechanteerd door de vrouw, omdat deze op "zijn geld uit zou zijn".

Inmiddels blijkt dat een andere vrouw al een jaar eerder door de hoge rechter werd aangerand. De vrouw was eerder betrokken geweest bij een justitieel onderzoek. "Hij heeft meermalen geprobeerd om te zoenen of me gevraagd te blijven slapen en heeft vaak gezegd: ik heb veel voor jou gedaan bij de officier van justitie, dus jij moet iets voor mij doen", aldus de vrouw.

Aangifte

In een aangifte van de ex-vrouw van Wicher W., die Nova gisteravond toonde, stelt zij dat ze in januari 2001 zwaar werd mishandeld in bijzijn van hun zoontje. Met de aangifte werd naderhand door de politie niets gedaan.

Of de rechter in deze zaak ook de politie heeft benaderd, is niet duidelijk. Wel staat vast dat de aangifte vijf jaar lang bleef liggen bij de Groningse politie. De president van het gerechtshof in Leeuwarden zou nooit op de hoogte zijn gesteld, zo verklaarde hij gisteren. Daardoor kon Wicher W. al die jaren gewoon blijven werken.

Pas na de aangifte van de Oekraïense, in oktober, kwam de politie alsnog in actie tegen de rechter. Wicher W. moet morgen voorkomen bij de rechtbank in Zwolle.

In deze zaak zal hem alleen de wurgpoging van zijn bestelbruid ten laste worden gelegd. De vrouw kwam in contact met Wicher W., via een website voor Russische bestelbruiden. Zij zocht de rechter meermalen op.

Nadat zij door hem mishandeld was, bleef ze nog enkele dagen bij hem in huis.

http://www.telegraaf.nl/multimedia/archive/01484/bestelbruid343_jpg_1484321g.jpg

http://www.telegraaf.nl/binnenland/43306501/Bestelbruid_niet_enige_slachtoffer_rechter.html


Ik vind de term bestelbruid walgelijk denigrerend.

Bofko
23-05-06, 15:22
Geplaatst door Dwaalspoor

Ik vind de term bestelbruid walgelijk denigrerend.

Yep. Zo uit de Wehlamp-catalogus. Onder rembours af te rekenen.

observer
23-05-06, 15:26
in het nrc staat dat zij zelf ook juriste en rechter was :schok:

TonH
23-05-06, 15:27
Geplaatst door Dwaalspoor
Ik vind de term bestelbruid walgelijk denigrerend.

Weet jij waar die term ineens vandaan komt?

Dwaalspoor
23-05-06, 15:27
Geplaatst door TonH
Weet jij waar die term ineens vandaan komt?

Nee, daarom viel het mij op.

TonH
23-05-06, 15:34
Geplaatst door observer
in het nrc staat dat zij zelf ook juriste en rechter was :schok:

Tja die kunnen ook in elkaar gemept worden en heel erg bang zijn.

Vroeg met trouwens af: ze deed een tijdje geleden pas aangifte. Zou dat te maken hebben met die idiote regel dat je als vrouw je verblijfsvergunning kunt kwijtraken wanneer je binnen 3 jaar van je schoft wilt scheiden?

Dwaalspoor
23-05-06, 15:46
Geplaatst door TonH
Tja die kunnen ook in elkaar gemept worden en heel erg bang zijn.

Vroeg met trouwens af: ze deed een tijdje geleden pas aangifte. Zou dat te maken hebben met die idiote regel dat je als vrouw je verblijfsvergunning kunt kwijtraken wanneer je binnen 3 jaar van je schoft wilt scheiden?

Niet alleen vrouwen ook mannen.

Het zit trouwens in het vreemdelingenrecht nog veel geniepiger in elkaar. Als je bijvoorbeeld door ruzie naar een ander adres verhuist om daar tijdelijk te verblijven dan raak je je vergunning ook kwijt. Je bent verplicht om op hetzelfde adres te verblijven. Dus zonder te scheiden kun je al je verblijfsrecht verliezen.

Aicha1976
23-05-06, 15:55
Het is dan ook een gigantisch risico om iemand te trouwen die je niet of nauwelijks kent :maf:

Aicha1976
23-05-06, 16:14
Geplaatst door 151 Nobelprizes
En als je inzet op vergunningen of geld middels huwelijk, kan dat een boemerang-effect hebben.



Daarom is het ook walgelijk dat vrouwen en mannen gedwongen worden om te trouwen of zich gedwongen voelen te trouwen om hun situatie te 'verbeteren'. :jammer:

TonH
23-05-06, 16:37
Geplaatst door Dwaalspoor
Niet alleen vrouwen ook mannen.

Het zit trouwens in het vreemdelingenrecht nog veel geniepiger in elkaar. Als je bijvoorbeeld door ruzie naar een ander adres verhuist om daar tijdelijk te verblijven dan raak je je vergunning ook kwijt. Je bent verplicht om op hetzelfde adres te verblijven. Dus zonder te scheiden kun je al je verblijfsrecht verliezen.

Heb het gezien met een Roemeense. Kwam ineens met een blauw oog en gekneusde ribben aanzetten, na 2,5 jaar huwelijk... Had haar werk en toch durfde ze geen aangifte te doen vanwege dat 'recht'. Haar werkgever zal toen net in een reorganisatie. Toen hebben ze haar extra lang in dienst gehouden totdat ze na een jaar haar eigen status eindelijk kreeg.

Met de wet is niet zoveel mis. Mis is het met dat on-Nederlandse 'recht-door-zee'-gedoe. Dat is nooit Nederlands geweest en een ieder die daar nu voor pleit zou ik graag willen verplichten tot een inburgeringscursus...

mark61
23-05-06, 17:17
ZWOLLE - Het Openbaar Ministerie (OM) heeft dinsdag voor de rechtbank in Zwolle zes maanden voorwaardelijke celstraf en 240 uur werkstraf geëist tegen een (ex)-raadsheer van het gerechtshof in Leeuwarden, wegens poging tot doodslag op zijn Oekraïense ex-vriendin.


klassejustitie

TonH
23-05-06, 18:16
Geplaatst door mark61
klassejustitie

Kom, kom... Morgenochtend staat er vast weer een stukkie (zoals vanmorgen ronde Ahold) in de Volkskrant waarin haarfijn uitgelegd wordt waarom dat helemaal terecht is. :blij:

mark61
23-05-06, 19:01
Geplaatst door TonH
Kom, kom... Morgenochtend staat er vast weer een stukkie (zoals vanmorgen ronde Ahold) in de Volkskrant waarin haarfijn uitgelegd wordt waarom dat helemaal terecht is. :blij:

Lees jij de Volkskrant??? En staat dat daarin? Zijn wel erg naar rechts doorgeschoten die papen. Trekken natuurlijk mee met die vet geworden '68 generatie.

Tomas
23-05-06, 21:48
Nee, het is eerwraak en daar moeten we verder niet over praten.

mark61
23-05-06, 22:34
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Misschien heeft de VK wat dieper in de zaak gekeken. De dame in kwestie was een first class golddigger, die op zijn kosten op vakantie ging (naar Turkije geloof ik). Daar kreeg ze een fling met 'n ander, en eenmaal weer in NL eiste ze dat rechter nóg een reis naar haar Mediterraanse dekhengst zou financieren. Daarvoor was het natuurlijk allang mis, maar toen hij weigerde eiste ze geld bij wijze van opzoutpremie. Weigerde hij ook: zij kwaad en loopt de keuken in om een mes te pakken. Snauwt hem toe dat hij een enge vetklep is en dat ze hem alleen voor zijn geld wil en hoe lekker die ander in bed is. Ze krijgen ruzie, zij duwt en slaat, dat soort dingen. Een ordinaire uit de hand gelopen ruzie tussen een mismatch van 2 piepels. Man kwaad en machteloos, slaat ook. Zij kwaad en opgefokt want ze krijgt haar geld niet. Ze stoeien een behoorlijke tijd in de keuken. Ladieda.
Zij wil hem ook helemaal niet in de lik, zij wil er gewoon geld uitslepen.

Heppie het nou over Cees van der H? Hoeven die aandeelhouders toch allemaal niet onder te lijden?

vlegeltje
24-05-06, 00:32
Geplaatst door mark61
Zijn wel erg naar rechts doorgeschoten die papen. Trekken natuurlijk mee met die vet geworden '68 generatie.

Volgens mij zit er nog maar 1 Paap bij de Volkskrant. Kees Fens. En dat is nog een atheïst ook.

Die '68 babyboom generatie, daar heb je gelijk in.
De vieze vetkleppen.

mark61
24-05-06, 08:08
Geplaatst door vlegeltje
Volgens mij zit er nog maar 1 Paap bij de Volkskrant. Kees Fens.

En dat is nog een atheïst ook.

Oh pardon. Ook dat nog. Ontkerkelijkt.


Die '68 babyboom generatie, daar heb je gelijk in.
De vieze vetkleppen.

:hihi:

Mark
24-05-06, 16:11
Jammer dat die oost europese vrouwen de oprechte nederlandse man weer zo kan belasteren, een passende straf is de cel voor haar en dat deporteren.

TonH
24-05-06, 22:04
Geplaatst door mark61
Lees jij de Volkskrant??? En staat dat daarin? Zijn wel erg naar rechts doorgeschoten die papen. Trekken natuurlijk mee met die vet geworden '68 generatie.

Koffie, ontbijt, www.ert.gr, www.ana.gr, www.telegraaf.nl, www.volkskrant.nl, www.trouw.nl en een mens kan er weer even tegen.