PDA

Bekijk Volledige Versie : Gezinsdrama in Nijvel: man slaat zijn vrouw dood



Divine_70
30-04-06, 13:55
Marc Van Rompen heeft zaterdagavond rond 21.30 uur zijn vrouw, Carole Postroba doodgeslagen. Het koppel, beiden veertigers, had regelmatig ruzie. Zo ook zaterdagavond. De man heeft, zo lijkt het, zelf de hulpdiensten verwittigd toen zijn vrouw niet meer bewoog, maar toen de politie arriveerde was het slachtoffer, een moeder van drie kinderen, al overleden. Het gezinsdrama had plaats in de wijk Sainte Barbe in Nijvel.

Aangehouden
De echtgenoot werd gearresteerd. Substituut-procureur des Konings Ariane Lambrights begaf zich samen met wetsdokter Frédéric Bonbled en enkele medewerkers van het wetenschappelijk laboratorium van de Gerechtelijke Arrondissementsdienst ter plaatse. Instructierechter Joëlle Vandeputte is belast met het dossier. Volgens meerdere bronnen had het echtpaar zware relatieproblemen. De politie zou al meerdere malen tussenbeide zijn gekomen wegens geweld.

30/04/06 06u33

:moe:

~Panthera~
30-04-06, 13:57
Geef me ook zo'n kerel. :moe:

:kotsen:

Dwaalspoor
30-04-06, 14:15
Onbelangrijke nieuwsfeit, de dader is geen Turk of Marokkaan.

Divine_70
30-04-06, 14:18
Geplaatst door Dwaalspoor
Onbelangrijke nieuwsfeit, de dader is geen Turk of Marokkaan.

Dat weet je niet, er staat ook nergens dat het niet zo is.
Nationaliteit word niet vermeld, speelt ook geen rol, allochtoon of autochtoon, het is misselijkmakend.

Dwaalspoor
30-04-06, 14:24
Geplaatst door Divine_70
Dat weet je niet, er staat ook nergens dat het niet zo is.
Nationaliteit word niet vermeld, speelt ook geen rol, allochtoon of autochtoon, het is misselijkmakend.

Marc van Rompen klinkt niet echt Turks of Marokkaans. Als het een Marokkaan of Turk geweest zou zijn zou je totaal andere reakties krijgen. De politiek zou zich o.a. ermee bemoeien en met allerlei wetsvoorstellen komen om de integratie te eisen etc..blabla..bla..

Divine_70
30-04-06, 14:33
Geplaatst door Dwaalspoor
Marc van Rompen klinkt niet echt Turks of Marokkaans. Als het een Marokkaan of Turk geweest zou zijn zou je totaal andere reakties krijgen. De politiek zou zich o.a. ermee bemoeien en met allerlei wetsvoorstellen komen om de integratie te eisen etc..blabla..bla..

De naam, heb ik inmiddels zelf ondervonden, zegt niks meer tegenwoordig. :zegniets:
Ik denk dat je het ook een beetje overtrekt.
In de afgelopen jaren is het verschillende keren gebeurt dat autochtone mannen hun gezin uit roeien, en bij mijn weten is dat niks milder in de media gekomen dan wanneer het een allochtone man betreft.

Ongeacht de nationaliteit, ze zouden gewoon meer in moeten grijpen wat betreft huiselijk geweld, en niet pas ingrijpen wanneer er iemand het leven heeft gelaten, dan is het wel wat erg laat.
En dat is wat mij enorm stoort, de wetgeving op huiselijk geweld.

Spoetnik
30-04-06, 15:43
Geplaatst door Dwaalspoor
Onbelangrijke nieuwsfeit, de dader is geen Turk of Marokkaan.

Het is anders wel een buitenlander.