PDA

Bekijk Volledige Versie : zonder hoofdbedekking kan ook een uiting van een stroming zijn



mimimoslima
30-04-06, 13:58
Ik vind dat zonder hoofdbedekking een uiting kan zijn van geen geloof hebben.
Dus kan het ook zo ervaren worden. Misschien willen andere mensen juist niet door een ongelovige geholpen worden. Zo kan je aan de gang blijven.

Wij vrouwen hebben gewoon het recht om ons te kleden zoals wij willen. En als wij ons prettig voelen met een hoofddoek dan doen wij dat gewoon. Ongeacht wat mannen of andere vrouwen daar van vinden.
Het is ons lichaam en wij kiezen ervoor wat wij wel of niet laten zien.

Seif
30-04-06, 14:03
Geplaatst door mimimoslima
Ik vind dat zonder hoofdbedekking een uiting kan zijn van geen geloof hebben.

Een uiting is een pro-actieve daad. Zonder hoofddoek word je geboren. Met hoofddoek is een keuze.

~Panthera~
30-04-06, 14:04
Geplaatst door Seif
Een uiting is een pro-actieve daad. Zonder hoofddoek word je geboren. Met hoofddoek is een keuze.



Das natuurlijk ook bullshit, je werdt in je blote kont geboren: loop jij nu ook zo op straat ? :fplet:

Seif
30-04-06, 14:07
Geplaatst door ~Panthera~
Das natuurlijk ook bullshit, je werdt in je blote kont geboren: loop jij nu ook zo op straat ? :fplet:

Nee, maar kleren zijn meestal ook een uiting. Een uiting van je smaak, denkbeelden(punkers, gothics), etc.

knuppeltje
30-04-06, 14:12
Geplaatst door mimimoslima
Ik vind dat zonder hoofdbedekking een uiting kan zijn van geen geloof hebben.
Dus kan het ook zo ervaren worden. Misschien willen andere mensen juist niet door een ongelovige geholpen worden. Zo kan je aan de gang blijven.

Wij vrouwen hebben gewoon het recht om ons te kleden zoals wij willen. En als wij ons prettig voelen met een hoofddoek dan doen wij dat gewoon. Ongeacht wat mannen of andere vrouwen daar van vinden.
Het is ons lichaam en wij kiezen ervoor wat wij wel of niet laten zien.

Maar wij hebben het recht om te willen wat we graag zien, zonder het recht om te krijgen overegens.

~Panthera~
30-04-06, 14:13
Geplaatst door Seif
Nee, maar kleren zijn meestal ook een uiting. Een uiting van je smaak, denkbeelden(punkers, gothics), etc.


Gelukkig wel ja. :D
Moet er toch niet aan denken dat we hier allemaal als een soort eenheidsworst moeten gaan rondlopen. :fplet:

knuppeltje
30-04-06, 14:21
Geplaatst door ~Panthera~
Gelukkig wel ja. :D
Moet er toch niet aan denken dat we hier allemaal als een soort eenheidsworst moeten gaan rondlopen. :fplet:

O, maar ik denk niet dat je dat in je blote kont nu doet met dit weer.

~Panthera~
30-04-06, 14:34
Geplaatst door knuppeltje
O, maar ik denk niet dat je dat in je blote kont nu doet met dit weer.


Normaal gesproken nooit, alleen in de sauna. :ego:

Maar komop: we hoeven er toch niet allemaal hetzelfde uit te zien ?
Schit zeg, als ik in bv Amsterdam ben, is het leukste wat je kunt doen, gewoon op een terrasje zitten, en kijken naar allerlei verschillende culturen die voorbij huppelen. :D
Moet er niet aan denken dat ik een partij eenheidsworsten voorbij zie trekken. :moe:

knuppeltje
30-04-06, 14:43
Geplaatst door ~Panthera~
Normaal gesproken nooit, alleen in de sauna. :ego:

Maar komop: we hoeven er toch niet allemaal hetzelfde uit te zien ?
Schit zeg, als ik in bv Amsterdam ben, is het leukste wat je kunt doen, gewoon op een terrasje zitten, en kijken naar allerlei verschillende culturen die voorbij huppelen. :D
Moet er niet aan denken dat ik een partij eenheidsworsten voorbij zie trekken. :moe:

Niets zo leuk dan op een terrasje aapjes kijken.

Victory
30-04-06, 14:45
Geplaatst door Seif
Nee, maar kleren zijn meestal ook een uiting. Een uiting van je smaak, denkbeelden(punkers, gothics), etc.
Dus naakt rondlopen (wat verboden is) mag volgen jou wel?

Spoetnik
30-04-06, 14:46
Geplaatst door Victory
Dus naakt rondlopen (wat verboden is) mag volgen jou wel?

De Nederlandse staat is ultra repressief. Vergis je er niet in.

Seif
30-04-06, 14:48
Geplaatst door Victory
Dus naakt rondlopen (wat verboden is) mag volgen jou wel?

Nee

Overigens zou ik er persoonlijk geen problemen mee hebben. Ging vroeger nog wel eens naar het naaktstrand.

~Panthera~
30-04-06, 14:49
Geplaatst door Seif
Nee

Overigens zou ik er persoonlijk geen problemen mee hebben. Ging vroeger nog wel eens naar het naaktstrand.


:schok: Dacht je al te herkennen aan je avatar. :hihi:

Seif
30-04-06, 14:51
Geplaatst door ~Panthera~
:schok: Dacht je al te herkennen aan je avatar. :hihi:

Onmogelijk, ik doe mezelf altijd keurig netjes scheren in de zomer. :ego:

~Panthera~
30-04-06, 14:53
Geplaatst door Seif
Onmogelijk, ik doe mezelf altijd keurig netjes scheren in de zomer. :ego:



:zegniets: :hihi:

Farahh
30-04-06, 16:57
"zonder hoofdbedekking kan ook een uiting van een stroming zijn (#)
Ik vind dat zonder hoofdbedekking een uiting kan zijn van geen geloof hebben.
Dus kan het ook zo ervaren worden. Misschien willen andere mensen juist niet door een ongelovige geholpen worden. Zo kan je aan de gang blijven.

Wij vrouwen hebben gewoon het recht om ons te kleden zoals wij willen. En als wij ons prettig voelen met een hoofddoek dan doen wij dat gewoon. Ongeacht wat mannen of andere vrouwen daar van vinden.
Het is ons lichaam en wij kiezen ervoor wat wij wel of niet laten zien."

Als een meid geen hoofddoek draagt is ze dan ongelovig?? Sorry maar vind ik echt ónzin..

super ick
30-04-06, 17:05
Geplaatst door mimimoslima
Ik vind dat zonder hoofdbedekking een uiting kan zijn van geen geloof hebben.
Dus kan het ook zo ervaren worden. Misschien willen andere mensen juist niet door een ongelovige geholpen worden. Zo kan je aan de gang blijven.

Wij vrouwen hebben gewoon het recht om ons te kleden zoals wij willen. En als wij ons prettig voelen met een hoofddoek dan doen wij dat gewoon. Ongeacht wat mannen of andere vrouwen daar van vinden.
Het is ons lichaam en wij kiezen ervoor wat wij wel of niet laten zien.

Zolang het een vrije keuze is mag je van mij met een rollade op je hoofd rond lopen.
Als het niet je vrije keuze is, los je het maar zelf op.

Divine_70
30-04-06, 20:46
Geplaatst door ~Panthera~
Das natuurlijk ook bullshit, je werdt in je blote kont geboren: loop jij nu ook zo op straat ? :fplet:

In dat geval, dan ook maar gelijk de tanden uit de mond en een tepel in je smoel. :gniffel:

super ick
01-05-06, 07:27
Geplaatst door Divine_70
In dat geval, dan ook maar gelijk de tanden uit de mond en een tepel in je smoel. :gniffel:

Weet je wat een interessante discussie kan worden?
Niet of de hoofddoek wel of niet verplicht is maar het waarom achter sluier, hoofddoek, burka. En dan niet de ene regeltje in de Koran waar plotseling heel zwaar aan gehangen wordt (door de mannen) maar de echte reden.

Waarom staan de mannen er zo op, ook de meerderheid die zich niet zo streng aan de Koran houden, hangen toch vaak aan de bedekking, waarom?

Divine_70
01-05-06, 11:22
Geplaatst door superdick
Weet je wat een interessante discussie kan worden?
Niet of de hoofddoek wel of niet verplicht is maar het waarom achter sluier, hoofddoek, burka. En dan niet de ene regeltje in de Koran waar plotseling heel zwaar aan gehangen wordt (door de mannen) maar de echte reden.

Waarom staan de mannen er zo op, ook de meerderheid die zich niet zo streng aan de Koran houden, hangen toch vaak aan de bedekking, waarom?

Ik weet het niet, ik weet het echt niet.
Ik durf wel te zeggen dat ik die drang niet heb zoiets te gaan dragen, ik ben ook geen moslim, ik ben blij dat ik mijn haren lekker in de wind kan laten wapperen, in een rokje kan lopen en de zon op mijn gezicht kan laten schijnen, maar lijkt me inderdaad een interessante topic.
Je kan `m openen.

sienia
01-05-06, 11:26
Geplaatst door superdick
Weet je wat een interessante discussie kan worden?
Niet of de hoofddoek wel of niet verplicht is maar het waarom achter sluier, hoofddoek, burka. En dan niet de ene regeltje in de Koran waar plotseling heel zwaar aan gehangen wordt (door de mannen) maar de echte reden.

Waarom staan de mannen er zo op, ook de meerderheid die zich niet zo streng aan de Koran houden, hangen toch vaak aan de bedekking, waarom?

Het klinkt afgezaagd, maar goed.....macht. :nerd:

Tomas
01-05-06, 11:29
Geplaatst door sienia
Het klinkt afgezaagd, maar goed.....macht. :nerd:

Angst.

sienia
01-05-06, 11:30
Geplaatst door Tomas
Angst.

Yep.

Tomas
01-05-06, 11:31
Geplaatst door sienia
Yep.

Onzekerheid?

tukkersterror
01-05-06, 11:33
Geplaatst door sienia
Het klinkt afgezaagd, maar goed.....macht. :nerd:

Macht, ok maar macht over wat?
Je eigen vrouw?
En wat voor een macht heb je dan nog?

Maar om mensen zonder hoofddoek te gaan vergelijken als symbool voor anders denkende gaat mij te ver.

Zou het zelfde wezen als mijn moeder een sjaaltje om haar hoofd heeft ineens moslima te noemen.

Divine_70
01-05-06, 11:41
Geplaatst door Tomas
Angst.

Van hem of van haar.

Tomas
01-05-06, 11:55
Geplaatst door Divine_70
Van hem of van haar.

Nou ik ga eigenlijk voor onzekerheid in de meeste gevallen. Voor zowel hem als haar. In beide gevallen biedt het houvast in de omgang. Omgang tussen mannen en vrouwen is nu eenmaal ietwat (soms meer, vaak minder) sexueel geladen. Zeker als sexualiteit iets is dat wordt "onderdruk", vooral dan zijn die gevoelens verwarrend in de omgang. En daarvoor zijn er allerlei omgangsvoorschriften (wel-geen hand geven, hoofddoek, sluier, niet bij elkaar in de buurt mogen zijn zonder een derde etc etc) die een vorm van (schijn) zekerheid bieden.

Divine_70
01-05-06, 12:11
Geplaatst door Tomas
Nou ik ga eigenlijk voor onzekerheid in de meeste gevallen. Voor zowel hem als haar. In beide gevallen biedt het houvast in de omgang. Omgang tussen mannen en vrouwen is nu eenmaal ietwat (soms meer, vaak minder) sexueel geladen. Zeker als sexualiteit iets is dat wordt "onderdruk", vooral dan zijn die gevoelens verwarrend in de omgang. En daarvoor zijn er allerlei omgangsvoorschriften (wel-geen hand geven, hoofddoek, sluier, niet bij elkaar in de buurt mogen zijn zonder een derde etc etc) die een vorm van (schijn) zekerheid bieden.

Oke, dat zou heel goed kunnen natuurlijk, maar hoe zit het dan met de "zekerheid" die de vrouw heeft bij de man?
Dan is het toch puur op vertrouwen gebasseerd, zoals onder de andere mensen die dit gebruik er niet op na houden.
Want alleen de vrouw moet/wil zich verbergen.

Bofko
01-05-06, 12:22
Geplaatst door Tomas
Nou ik ga eigenlijk voor onzekerheid in de meeste gevallen. Voor zowel hem als haar. In beide gevallen biedt het houvast in de omgang. Omgang tussen mannen en vrouwen is nu eenmaal ietwat (soms meer, vaak minder) sexueel geladen. Zeker als sexualiteit iets is dat wordt "onderdruk", vooral dan zijn die gevoelens verwarrend in de omgang. En daarvoor zijn er allerlei omgangsvoorschriften (wel-geen hand geven, hoofddoek, sluier, niet bij elkaar in de buurt mogen zijn zonder een derde etc etc) die een vorm van (schijn) zekerheid bieden.

Hoofddoek, sluier, geen hand geven... Het kan uiteraard nog verwarrender gaan werken als je een zwoele stem van achter die sluier hoort, maar het gezicht niet ziet.
De minste erotiek en sensualiteit kom je tegen in nudistenkampen. :corcky:

Mill
01-05-06, 12:25
Geplaatst door Bofko
De minste erotiek en sensualiteit kom je tegen in nudistenkampen. :corcky:

Da's niet helemaal waar. Niet dat ik het kan weten. :nerveus:

Divine_70
01-05-06, 12:27
Geplaatst door Mill
Niet dat ik het kan weten. :nerveus:

Jaja, :zozo: veel te snel recht gezet. :stout:

Tomas
01-05-06, 12:31
Geplaatst door Divine_70
Oke, dat zou heel goed kunnen natuurlijk, maar hoe zit het dan met de "zekerheid" die de vrouw heeft bij de man?
Dan is het toch puur op vertrouwen gebasseerd, zoals onder de andere mensen die dit gebruik er niet op na houden.
Want alleen de vrouw moet/wil zich verbergen.

Men gaat er van uit dat de sexuele gevoelens bij een man veel groter zijn dan bij een vrouw. Daarnaast denk ik dat het dragen van een burqua oid dat je gezicht afschermt je als vrouw ook een vals gevoel van veiligheid geeft. Je zit ergens achter als het ware. Mij kan niks gebeuren ik zit veilig in mn tentje... Kweenie.

Bofko
01-05-06, 12:31
Geplaatst door Mill
Da's niet helemaal waar. Niet dat ik het kan weten. :nerveus:

De mooiste vrouwen zie je niet in nudistenkampementen, Mill. Heb ik meerdere mensen horen zeggen...

Divine_70
01-05-06, 12:37
Geplaatst door Tomas
Men gaat er van uit dat de sexuele gevoelens bij een man veel groter zijn dan bij een vrouw. Daarnaast denk ik dat het dragen van een burqua oid dat je gezicht afschermt je als vrouw ook een vals gevoel van veiligheid geeft. Je zit ergens achter als het ware. Mij kan niks gebeuren ik zit veilig in mn tentje... Kweenie.

Blijft een beetje dubbel.
Als de man meer sexuele gevoelens zou hebben, hoe zit het dan met zijn weerstand als ze bijvoorbeeld op een zomerdag in Amsterdam lopen ?
Dan is het verleiding alom, het enige waar ze zeker van kunnen zijn is dat er niemand naar zijn vrouw zal omkijken.
Ik denk daarnaast ook dat het in veel van de gevallen gaat om iets wat er van jongs af aan ingehamerd wordt, en dus weten ze niet beter.
Ik kan het mij ook altijd heel erg moeilijk voorstellen wat vrouwen beweegt er zelf voor de kiezen om gesluierd door het leven te gaan, bijvoorbeeld als ze met een moslimman gaan trouwen.

Mill
01-05-06, 12:57
Geplaatst door Bofko
De mooiste vrouwen zie je niet in nudistenkampementen, Mill. Heb ik meerdere mensen horen zeggen...

Wel in de Franse. Nom de Dieu... :love:

Tomas
01-05-06, 13:25
Geplaatst door Divine_70
Blijft een beetje dubbel.
Als de man meer sexuele gevoelens zou hebben, hoe zit het dan met zijn weerstand als ze bijvoorbeeld op een zomerdag in Amsterdam lopen ?
Dan is het verleiding alom, het enige waar ze zeker van kunnen zijn is dat er niemand naar zijn vrouw zal omkijken.
Ik denk daarnaast ook dat het in veel van de gevallen gaat om iets wat er van jongs af aan ingehamerd wordt, en dus weten ze niet beter.
Ik kan het mij ook altijd heel erg moeilijk voorstellen wat vrouwen beweegt er zelf voor de kiezen om gesluierd door het leven te gaan, bijvoorbeeld als ze met een moslimman gaan trouwen.

Ga nou met mij niet de discussie aan of het al dan niet redelijk of logisch is. Ik geef alleen maar weer waarom ik denk dat mensen het zo graag willen.

Elie Hobeika
01-05-06, 13:31
:moe:..

super ick
01-05-06, 17:56
Geplaatst door Divine_70
Blijft een beetje dubbel.
Als de man meer sexuele gevoelens zou hebben, hoe zit het dan met zijn weerstand als ze bijvoorbeeld op een zomerdag in Amsterdam lopen ?

DAT KAN JE AAN DEN LIJVE ONDERVINDEN, MAAK ER EENS WANDELINGETJE EN KIJK WIE JE SCHAAMTELOOS AAN STAAN TE GAPEN EN NA LOPEN FLUITEN.

Dan is het verleiding alom, het enige waar ze zeker van kunnen zijn is dat er niemand naar zijn vrouw zal omkijken.

NEE VAN DIE GEDACHTE WORDEN ZE KENNELIJK GELUKKIG. ALLES VOOR HET EGO VAN DE MAN. DESNOODS INPAKKEN VAN KINDEREN VAN EEN JAAR OF 10 (MOET VAN ALLAH)
Ik denk daarnaast ook dat het in veel van de gevallen gaat om iets wat er van jongs af aan ingehamerd wordt, en dus weten ze niet beter.

CULTUUR DUS.

Ik kan het mij ook altijd heel erg moeilijk voorstellen wat vrouwen beweegt er zelf voor de kiezen om gesluierd door het leven te gaan, bijvoorbeeld als ze met een moslimman gaan trouwen.

TJA ER ZULLEN WEINIG VROUWEN ZIJN DIE MET EEN SLUIER LOPEN EN ZEGGEN DAT ZE HEM NIET AF DURVEN DOEN VOOR DE MAN. JE KAN HET ANTWOORD WEL RADEN. JE WORDT VOOR GEK UIT GEMAAKT. DUS DRAAIEN VEEL VROUWEN ER OMHEEN.
ER ZULLEN ER OOK ZIJN DIE HET ZELF WILLEN MAAR ER WORDEN ER OOK GEDWONGEN.

Divine_70
01-05-06, 18:36
Geplaatst door superdick



Ik, en velen met mij ondervinden het aan den lijve, dat was dus inderdaad ook wat ik bedoelde.
Maar goed, dat was niet de opzet van jou opmerking wat vrouwen beweegt een hoofddoek oid te dragen, jammer genoeg reageert er nog niemand die hier echt een antwoord uit ervaring op kan geven, man noch vrouw.

Aicha1976
01-05-06, 18:53
Geplaatst door superdick
TJA ER ZULLEN WEINIG VROUWEN ZIJN DIE MET EEN SLUIER LOPEN EN ZEGGEN DAT ZE HEM NIET AF DURVEN DOEN VOOR DE MAN. JE KAN HET ANTWOORD WEL RADEN. JE WORDT VOOR GEK UIT GEMAAKT. DUS DRAAIEN VEEL VROUWEN ER OMHEEN.
ER ZULLEN ER OOK ZIJN DIE HET ZELF WILLEN MAAR ER WORDEN ER OOK GEDWONGEN.



Wel hoofddoek, geen hoofddoek, wel rollade, geen rollade....dingen die in NL een issue zijn maar hier dus helemaal niet. De niet moslims maken er geen issue van en de moslims onderling ook niet :fpetaf:

Rourchid
02-05-06, 16:32
Geplaatst door Aicha1976
Wel hoofddoek, geen hoofddoek, wel rollade, geen rollade....dingen die in NL een issue zijn maar hier dus helemaal niet. De niet moslims maken er geen issue van en de moslims onderling ook niet :fpetaf:
In Nederland geldt dit feitelijk ook en de enige sta in de weg is het conglomeraat van politiek/media/nep-islamologie die namens moslims sprekend meent de prioriteiten te kennen om een gelovige vrouw zich van een ongelovige vrouw te doen onderscheiden.

Soerat al-Ahzaab (33)
59 - O profeet! tot jou echtgenotes, jou dochters van gelovigen iets van overkleding over zich heen te laten hangen. Dat bevordert het best dat men haar herkent en niet lastig valt.

Hetgene wat moslims onderscheidt van niet-moslims is de Koran en de herkenbaarheid van een moslima met of zonder hoofddoek als gelovige kenmerkt zich door op zijn minst genoeg van de Koran te kennen om herkenbaar te zijn als gelovige tegenover andere moslims en moslima's; de Koran is per slot van rekening de overkleding van alle moslims en moslima's tezamen.
De praktijk leert dan ook dat moslims en moslima's die kennis met elkaar maken dit altijd doen met de Koran als vertrekpunt om samen de Islam te belijden.

Het conglomeraat van politiek/media/nep-islamologie stelt namens de Islam de prioriteiten echter anders:

soerat an-Noer (24)
30 - Zeg tot gelovige mannendat zij hun schaamstreek kuis bewaren; dat o beter voor hen; God is welingelicht over wat zij doen.
31 - En zeg tot gelovige vrouwen dat zij hun ogen neerslaan en hun schaamstreek kuis bwaren. tonen en dat zij hun sieraad niet openlijk tonen, behalve wat gewoon al zichtbaar is.En zij moeten sluiers over hun boezem dragen en hun sieraad niet openlijk tonen, behalve aan hun echtgenoten of hun vaders of vaders van hun echtgenoten of de zonen van hun echtgenoten of hun broers of de zonen of hun broers of de zonen van hun zusters of hun vrouwen of slavinnen over wie zij beschikken of mannelijke volgelingen die geen geslachtsdrift meer hebben of de kinderen die nog niet op de schaamdelen van de vrouwen letten.En zij moeten niet met hun voeten stampen zodat men weet wat zij voor verborgen sieraad zij dragen.En wendt berouwvol tot God, o gelovigen; misschien zal het jullie welgaan.

'Iets van overkleding' uit Koran 33:59 zou gelijkgeschakeld worden met het dikgedrukte uit soerat 24:31 terwijl dit ajat (vers) niet losgezien kan worden van soerat 24:30 (de plicht van een man).
Kleding om de vrouw in als verleidster in toom te houden is een christelijk (paulinisch) dogma (afgeleid van 1 Timotheüs 2:9-15) en is tegen de Islam.

NB Studies over het stellen van prioriteiten bij het toepasen van wetten en islamitische regels naar tijd en plaats: Fikh al-waki (events, cases) en Fikh al-aulawiyaat (priorities); zie onderaan op de afbeelding van :Typologie en indeling van de islamitische wetenschappen (http://home.tiscali.nl/yesbrainer/tr/afbeelding2.gif).

super ick
02-05-06, 17:23
Geplaatst door Rourchid
In Nederland geldt dit feitelijk ook en de enige sta in de weg is het conglomeraat van politiek/media/nep-islamologie die namens moslims sprekend meent de prioriteiten te kennen om een gelovige vrouw zich van een ongelovige vrouw te doen onderscheiden.

Soerat al-Ahzaab (33)
59 - O profeet! tot jou echtgenotes, jou dochters van gelovigen iets van overkleding over zich heen te laten hangen. Dat bevordert het best dat men haar herkent en niet lastig valt.

Hetgene wat moslims onderscheidt van niet-moslims is de Koran en de herkenbaarheid van een moslima met of zonder hoofddoek als gelovige kenmerkt zich door op zijn minst genoeg van de Koran te kennen om herkenbaar te zijn als gelovige tegenover andere moslims en moslima's; de Koran is per slot van rekening de overkleding van alle moslims en moslima's tezamen.
De praktijk leert dan ook dat moslims en moslima's die kennis met elkaar maken dit altijd doen met de Koran als vertrekpunt om samen de Islam te belijden.

Het conglomeraat van politiek/media/nep-islamologie stelt namens de Islam de prioriteiten echter anders:

soerat an-Noer (24)
30 - Zeg tot gelovige mannendat zij hun schaamstreek kuis bewaren; dat o beter voor hen; God is welingelicht over wat zij doen.
31 - En zeg tot gelovige vrouwen dat zij hun ogen neerslaan en hun schaamstreek kuis bwaren. tonen en dat zij hun sieraad niet openlijk tonen, behalve wat gewoon al zichtbaar is.En zij moeten sluiers over hun boezem dragen en hun sieraad niet openlijk tonen, behalve aan hun echtgenoten of hun vaders of vaders van hun echtgenoten of de zonen van hun echtgenoten of hun broers of de zonen of hun broers of de zonen van hun zusters of hun vrouwen of slavinnen over wie zij beschikken of mannelijke volgelingen die geen geslachtsdrift meer hebben of de kinderen die nog niet op de schaamdelen van de vrouwen letten.En zij moeten niet met hun voeten stampen zodat men weet wat zij voor verborgen sieraad zij dragen.En wendt berouwvol tot God, o gelovigen; misschien zal het jullie welgaan.

'Iets van overkleding' uit Koran 33:59 zou gelijkgeschakeld worden met het dikgedrukte uit soerat 24:31 terwijl dit ajat (vers) niet losgezien kan worden van soerat 24:30 (de plicht van een man).
Kleding om de vrouw in als verleidster in toom te houden is een christelijk (paulinisch) dogma (afgeleid van 1 Timotheüs 2:9-15) en is tegen de Islam.

NB Studies ove rhet stellen van priortiteiten bij het toepasen van wetten en islamitische regels naar tijd en plaats: Fikh al-waki en Fikh al-aulawiyaat (zie onderaan op de afbeelding van :Typologie en indeling van de islamitische wetenschappen (http://home.tiscali.nl/yesbrainer/tr/afbeelding2.gif)).

Blijkbaar zijn er dus veel Moslims die er anders over denken.

Rourchid
04-05-06, 15:38
Geplaatst door superdick
Blijkbaar zijn er dus veel Moslims die er anders over denken.
Het tegenovergestelde: het merendeel van moslims en niet-moslims denkt er precies hetzelfde over.