PDA

Bekijk Volledige Versie : God opent postbus



Marsipulami
30-04-06, 21:25
God opent postbus in Grijpskerk


Hilversum (ANP) 28 april 2006 - Postbus 10 in Grijpskerk. Dat is voortaan het postadres van God. Kunstenaar Johan van der Dong uit het Groningse dorp heeft het postadres geopend, dat speciaal bestemd is voor die mensen die hun verhaal aan God kwijt willen. Dat liet hij vandaag weten.

Briefgeheim
De kunstenaar wil brievenschrijvers de kans geven hun hart tegenover God te luchten. Hij zal de schrijfsels niet lezen of beantwoorden. "God heeft ook recht op Zijn briefgeheim. Mensen verwachten geen antwoord. Ik verbrand de brieven en strooi de as uit over zee."

EO geen exclusiviteit
Brieven aan God worden nu nog doorgestuurd naar de Evangelisch Omroep, zegt TPG Post. Van der Dong vindt dat betreurenswaardig. "Hoewel ik zelf christen ben, vind ik niet dat één godsdienst die brieven mag claimen. Het christendom moet af van die exclusiviteit.''

EO leest en bidt
Brieven aan God die niet naar Van der Dongs postbus worden gestuurd, blijven bij de EO terechtkomen. De afdeling nazorg van de omroep ontvangt volgens een woordvoerder enkele tientallen van zulke epistels per jaar. Medewerkers van de afdeling lezen die en bidden voor de afzenders. De EO bewaart alle brieven

tukkersterror
30-04-06, 21:32
Dan liever de EO dan een kunstenaar.

Ik weet dat de EO jaarlijks enkele brieven krijgt van kinderen die een vader of moeder verloren hebben.
Die schrijven daar een brief over naar God.
Ze gaan daar respectvol met zulke brieven om en geven op gepaste wijze antwoord.

tr_imparator
30-04-06, 22:33
wat een achtelijk cultuur, dat christendom.


brieven schrijven aan god. hhaHHahhahHHAhahHAHHAah



:lol:

tukkersterror
30-04-06, 22:38
Geplaatst door tr_imparator
wat een achtelijk cultuur, dat christendom.


brieven schrijven aan god. hhaHHahhahHHAhahHAHHAah



:lol:

Vandaar dat het zoveel op de Islam lijkt :hihi:

waterfiets
30-04-06, 22:47
Brieven schrijven aan God snap ik nog wel .... maar ze versturen ?

ronald
30-04-06, 22:47
Geplaatst door tr_imparator
wat een achtelijk cultuur, dat christendom.


brieven schrijven aan god. hhaHHahhahHHAhahHAHHAah



:lol:


Hoezo? Het is net zoiets als een gebed hoor...alleen op papier. Gedachten, het woord en daden zijn uitingsvormen die de mens voor zijn ziel bezit. Of het nu het woord in de gesproken vorm of in de geschreven vorm is, is om het even.



Ik meen echter dat de EO niets van TPG Post claimt, dat doe hij bij deze wel.

Eigenwijz
30-04-06, 22:57
Geplaatst door tr_imparator
wat een achtelijk cultuur, dat christendom.


brieven schrijven aan god. hhaHHahhahHHAhahHAHHAah



:lol:

Cultuur??? Ik geloof dat ze christendom een geloof noemen en niet cultuur.

Als het mensen troost biedt om te schrijven aan welke god dan ook steun ik dat zeker. Of ter verwerking van hun verdriet, kind kwijt, ouder kwijt, kanker, aids of whatever

tukkersterror
30-04-06, 23:01
Geplaatst door waterfiets
Brieven schrijven aan God snap ik nog wel .... maar ze versturen ?

Die deze brieven versturen zijn meestal kinderen van een jaar of 10 en jonger.

waterfiets
30-04-06, 23:11
Geplaatst door tukkersterror
Die deze brieven versturen zijn meestal kinderen van een jaar of 10 en jonger.

Ik ken dit alleen van brieven aan Sinterklaas. Die heb ik als kind ook nog wel eens met mijn vader naar de brievenbus gebracht. Verder denk ik hierbij aan de briefjes die joden in de klaagmuur achterlaten. Maar ja ... heeft een preek ook niet iets van een brief aan God ? En de Bijbel en de Koran ?

gh.wille
30-04-06, 23:14
Geplaatst door tr_imparator
wat een achtelijk cultuur, dat christendom.


brieven schrijven aan god. hhaHHahhahHHAhahHAHHAah



:lol:

Een brief is het geschreven woord !
Als zodanig kun je ook met GOD spreken !
Ennuh als dat niet klopt ,kun je ook de BIJBEL en de KORAN wel wegggooien of klopt het opeens niet meer ?
EERST FF NA DENKEN !
:zwaai:
:gniffel:

ronald
30-04-06, 23:19
Geplaatst door gh.wille
Een brief is het geschreven woord !
Als zodanig kun je ook met GOD spreken !
Ennuh als dat niet klopt ,kun je ook de BIJBEL en de KORAN wel wegggooien of klopt het opeens niet meer ?
EERST FF NA DENKEN !
:zwaai:
:gniffel:


Ja...je zou uit zijn bericht natuurlijk ook kunnen opmaken dat binnen de Islam helemaal niet met Gd wordt gecommuniceerd. Maar ik denk dat tr_ een eenling is die dat dan aanhangt.

duende
30-04-06, 23:45
Geplaatst door tr_imparator
wat een achtelijk cultuur, dat christendom.


brieven schrijven aan god. hhaHHahhahHHAhahHAHHAah



:lol:
Bijna net zo achterlijk als met je kont omhoog naar het oosten knielen :moe:

gh.wille
30-04-06, 23:54
Geplaatst door duende
Bijna net zo achterlijk als met je kont omhoog naar het oosten knielen :moe:

Dat is ook bidden , en hoe iemand bid lees:contact hebt met GOD doet er niet toe ,zingen mag ook of telt dat niet mee ?

Maar breng dat tr_ imperator maar eens aan z,n verstand !

ronald
30-04-06, 23:56
Geplaatst door gh.wille
Dat is ook bidden , en hoe iemand bid lees:contact hebt met GOD doet er niet toe ,zingen mag ook of telt dat niet mee ?

Maar breng dat tr_ imperator maar eens aan z,n verstand !


Het lied zonder woorden is de pen van de ziel.

tukkersterror
01-05-06, 00:15
Geplaatst door waterfiets
Ik ken dit alleen van brieven aan Sinterklaas. Die heb ik als kind ook nog wel eens met mijn vader naar de brievenbus gebracht. Verder denk ik hierbij aan de briefjes die joden in de klaagmuur achterlaten. Maar ja ... heeft een preek ook niet iets van een brief aan God ? En de Bijbel en de Koran ?

Deze brieven zijn meer in de trant van "hallo mam je bent nu in de hemel is alles goed met je, want ik mis je zo".

De EO neemt contact op met deze mensen meestal de andere ouder, met de vraag of iemand haar mag bezoeken of een brief met antwoord mag terug sturen.

Het word behandeld door de zelfde afdeling die ook vaak ouderen bezoeken die alleen achter blijven.

Trouwens ieder overkoepelend orgaan heeft zo'n dienst, ook de Islam.

tukkersterror
01-05-06, 00:16
Geplaatst door ronald
Het lied zonder woorden is de pen van de ziel.

:duim:

Marsipulami
19-06-06, 22:29
Postbushouder van God met dood bedreigd
Orthodoxe gelovige wil kunstenaar ’dood gaan bidden’

Geplaatst op 19/6 '06 om 18:23u
Door Ton Huitink (Bron: ANP)



GRIJPSKERK (RKnieuws.net) - Kunstenaar Johan van der Dong, die de postbus van God onderhoudt, is met de dood bedreigd. Dat heeft hij maandag gemeld. Een orthodoxe gelovige heeft de initiator onder meer schriftelijk laten weten "hem dood te gaan bidden’’.

Van der Dong doet vooralsnog geen aangifte tegen de bedreiger. Hij heeft de scribent laten weten niet van dit soort uitspraken gediend te zijn. Mocht de kunstenaar nieuwe bedreigingen ontvangen, stapt hij wel naar de politie. Naast het gewraakte schrijven heeft Van der Dong nog een enkele dreigbrieven ontvangen.

De kunstenaar opende eind april Postbus 10 in Grijpskerk voor brieven die mensen aan God willen richten. Hij leest of beantwoordt de schrijfsels niet, maar bewaart ze in een geheime doos. Van der Dong ontving al meer dan vijftig brieven.

Kinderen

Hoewel de initiator de epistels niet leest, kan hij aan de enveloppen onder meer zien dat ook kinderen brieven schrijven. "Als het adres luidt ’voor papa, per adres God’, dan breekt er toch wel iets in je.’’

Voorheen werden brieven voor God doorgestuurd naar de Evangelische Omroep. Hier lazen medewerkers de brieven en werden gebeden gehouden voor de afzenders.

Aicha1976
19-06-06, 22:40
Geplaatst door Marsipulami
Postbushouder van God met dood bedreigd
Orthodoxe gelovige wil kunstenaar ’dood gaan bidden’

Geplaatst op 19/6 '06 om 18:23u
Door Ton Huitink (Bron: ANP)



GRIJPSKERK (RKnieuws.net) - Kunstenaar Johan van der Dong, die de postbus van God onderhoudt, is met de dood bedreigd. Dat heeft hij maandag gemeld. Een orthodoxe gelovige heeft de initiator onder meer schriftelijk laten weten "hem dood te gaan bidden’’.
Van der Dong doet vooralsnog geen aangifte tegen de bedreiger. Hij heeft de scribent laten weten niet van dit soort uitspraken gediend te zijn. Mocht de kunstenaar nieuwe bedreigingen ontvangen, stapt hij wel naar de politie. Naast het gewraakte schrijven heeft Van der Dong nog een enkele dreigbrieven ontvangen.

De kunstenaar opende eind april Postbus 10 in Grijpskerk voor brieven die mensen aan God willen richten. Hij leest of beantwoordt de schrijfsels niet, maar bewaart ze in een geheime doos. Van der Dong ontving al meer dan vijftig brieven.

Kinderen

Hoewel de initiator de epistels niet leest, kan hij aan de enveloppen onder meer zien dat ook kinderen brieven schrijven. "Als het adres luidt ’voor papa, per adres God’, dan breekt er toch wel iets in je.’’

Voorheen werden brieven voor God doorgestuurd naar de Evangelische Omroep. Hier lazen medewerkers de brieven en werden gebeden gehouden voor de afzenders.


Echt niet te geloven, hoe machtig men zich soms waant, wanneer men denkt een God achter zich te hebben staan :auw2:

Divine_70
19-06-06, 22:57
Geplaatst door tr_imparator
wat een achtelijk cultuur, dat christendom.


brieven schrijven aan god. hhaHHahhahHHAhahHAHHAah



:lol:

En naar de Kerstman, en naar Sinterklaas ja. :ego:

mark61
19-06-06, 23:10
Geplaatst door tr_imparator
wat een achtelijk cultuur, dat christendom.

brieven schrijven aan god. hhaHHahhahHHAhahHAHHAah

:lol:

Christenen kunnen tenminste schrijven. :vreemd: Of ben je bang dat God analfabeet is?

~Panthera~
19-06-06, 23:27
Je schrikt je toch de pest, als ie terug schrijft. :roker:

Divine_70
19-06-06, 23:38
Geplaatst door ~Panthera~
Je schrikt je toch de pest, als ie terug schrijft. :roker:

:haha:

Bofko
20-06-06, 00:15
Geplaatst door ~Panthera~
Je schrikt je toch de pest, als ie terug schrijft. :roker:

:lachu: . Heilige Brief is dat...
Voordat je er erg in hebt ben jij de Allerlaatste Profeet.

~Panthera~
20-06-06, 00:19
Geplaatst door Bofko
:lachu: . Heilige Brief is dat...
Voordat je er erg in hebt ben jij de Allerlaatste Profeet.


Precies. :ego:

Bofko
20-06-06, 00:21
Geplaatst door ~Panthera~
jaaahaaa, en laat ik hier nu net iets hebben liggen..... :stout:

Een vrouwelijke profeet zou natuurlijk helemaal fantastisch zijn.

~Panthera~
20-06-06, 00:23
Geplaatst door Bofko
Een vrouwelijke profeet zou natuurlijk helemaal fantastisch zijn.


Moet ze wel iets sneller *editten*. :lachu:

mark61
20-06-06, 00:25
Geplaatst door Bofko
Een vrouwelijke profeet zou natuurlijk helemaal fantastisch zijn.

Die heb je al genoeg gehad maar er luistert nooit een hond. In fact had het Zegel der Profeten nog behoorlijke concurrentie van diverse dames, maar die zijn de geschiedenis uitgeschreven.

mark61
20-06-06, 00:27
Geplaatst door ~Panthera~
Je schrikt je toch de pest, als ie terug schrijft. :roker:

Vooral als je zelf de porto moet betalen.

~Panthera~
20-06-06, 00:32
Geplaatst door mark61
Vooral als je zelf de porto moet betalen.



:stomp: Zal ff lekker worden. :hihi:

Onbek_01
20-06-06, 00:48
In de christendom gaat alles via.
Gebeden verrichten tot God worden via heiligen gedaan.
Om vergevenis te vragen voor je zonden moet je eerst helemaal wandelen naar een priester/pastoor.
Zelfs in de kerk hoef je niets te doen behalve zitten.De priester gaat voor je bidden.
Zo is christendom eenmaal.
Dat zijn harde feiten.


Een van de schonenamen van Allah swt is: 45. al-Mujib - de Verhoorder
U bent de Verhoorder van onze Gebeden.
Allah swt weet wat zich in elke hart.

10. Onder de mensen zijn er die zeggen: "Wij geloven in Allah", maar als zij vervolgd worden om Allah's zaak, zien zij de vervolging van de mens als een straf van Allah. Maar als hulp van uw Heer komt, zeggen zij: "Voorzeker, wij waren met U." Weet Allah niet het best wat in het innerlijk aller schepselen is?

mark61
20-06-06, 01:01
Geplaatst door Onbek_01
In de christendom gaat alles via.
Gebeden verrichten tot God worden via heiligen gedaan.
Om vergevenis te vragen voor je zonden moet je eerst helemaal wandelen naar een priester/pastoor.
Zelfs in de kerk hoef je niets te doen behalve zitten.De priester gaat voor je bidden.
Zo is christendom eenmaal.
Dat zijn harde feiten.

Dat is hard gelul. :)

Ik geloof niet dat je er veel van begrijpt. Gek hoe je zo goed Nederlands kan kennen en werkelijk geen ruk van het christendom kan weten.

Mag ik u op de uitgebreide heiligenverering in Marokko wijzen? Alsmede de verering van Mohammed, die weliswaar in alle toonaarden ontkend wordt, maar evengoed elke middenmoterchristenheilige ver achter zich laat.

Protestanten doen niet aan heiligen, knoop dat alvast in je oren.

Ga s naar een kerk voordat je zoveel onzin in 1 post blaat. Kaliber 'pedo'verhalen over profeet.

tr_imparator
20-06-06, 01:08
Geplaatst door mark61
Christenen kunnen tenminste schrijven. :vreemd: Of ben je bang dat God analfabeet is?


Ik heb gister een bezwaarschrift met de hand geschreven, extra slordig ik hoop dat ze het niet kunnen lezen en met me akkoord gaan. :haha:


:zegniets:

Onbek_01
20-06-06, 01:10
Geplaatst door mark61
Dat is hard gelul. :)

Ik geloof niet dat je er veel van begrijpt. Gek hoe je zo goed Nederlands kan kennen en werkelijk geen ruk van het christendom kan weten.

Mag ik u op de uitgebreide heiligenverering in Marokko wijzen? Alsmede de verering van Mohammed, die weliswaar in alle toonaarden ontkend wordt, maar evengoed elke middenmoterchristenheilige ver achter zich laat.

Protestanten doen niet aan heiligen, knoop dat alvast in je oren.

Ga s naar een kerk voordat je zoveel onzin in 1 post blaat. Kaliber 'pedo'verhalen over profeet.

De Profeet van Allah swt aanvallen bewijst weer eens dat christenen altijd de weg van schelden kiezen als ze niet meer tegen kunnen.
Ik kan het begrijpen waarom je vind dat wij moslims de profeet Moehammed vzmh 'vereren'.
Onze respect voor de profeten van Allah is zo groot dat wij hen verdedigen,over hen praten met respect.Vergelijk onze respect voor de profeten van God met het christelijke/joodse respect voor profeten zoals Moses,Abraham.Je zult een grote verschil zien.
Sommige pyscopaten onder de joden en christenen noemen abraham een leugenaar.Mozes vzmh noemen ze een moordenaar.Over Lot vzmh praten ze ook slecht ,heb alleen vergeten wat ze over hem zeggen.

Vraag aan uw broeders onder de katholieken(polytheisten)wie ze allemaal aanbidden?Allah swt,de profeet Jezus,Maria en nog anderen.Zij worden één voor één aanbeden.Het lijkt wel alsof zij het eerste gebod vergeten hebben of negeren!
In Marcus 12:29 zegt Jezus:
En Jezus antwoorde hen: Het eerste van alle geboden is: Hoor Israel, de Heer onze God is de enige hier.

Vrede,voorwaar dit was mijn laaste bericht gericht tot jou.Na deze bericht zal ik de onwetenden onder de mensen op deze forum negeren die slecht praten over Rasullah vzmh.

Bofko
20-06-06, 01:22
Geplaatst door Onbek_01
Zelfs in de kerk hoef je niets te doen behalve zitten.De priester gaat voor je bidden.
Zo is christendom eenmaal.
Dat zijn harde feiten.

[/SIZE]

Dit is totaal niet waar. Ook in het christendom bidden mensen actief. God kijkt naar de intentie, denk je niet ?

mark61
20-06-06, 01:28
Geplaatst door tr_imparator
Ik heb gister een bezwaarschrift met de hand geschreven, extra slordig ik hoop dat ze het niet kunnen lezen en met me akkoord gaan. :haha:


:zegniets:

Zeg jongeman, geen gavur heidenchristenambtenaren met de Enige vergelijken hoorrr.

mark61
20-06-06, 01:32
Geplaatst door Onbek_01
De Profeet van Allah swt aanvallen bewijst weer eens dat christenen altijd de weg van schelden kiezen als ze niet meer tegen kunnen.
Ik kan het begrijpen waarom je vind dat wij moslims de profeet Moehammed vzmh 'vereren'.

Eigenaardig. moet je toch s om je heen kijken.


Vraag aan uw broeders onder de katholieken(polytheisten)

Hé, een geheel nieuwe Korantekst.


Vrede,voorwaar dit was mijn laaste bericht gericht tot jou.Na deze bericht zal ik de onwetenden onder de mensen op deze forum negeren die slecht praten over Rasullah vzmh.

Huh? Ik heb het niet over de profeet gehad, maar over jouw leugenachtig gelul over christenen alsmede de verering van moslims, mensen dus, van de Profeet. Over wie ik het verder niet gehad heb.

Lezen is een hele kunst.

Couleur
20-06-06, 01:37
God, Profeten, Zielen en Mafkezen!
Te veel tijd, te veel energie!

Marsipulami
20-06-06, 01:51
Geplaatst door mark61
Gek hoe je zo goed Nederlands kan kennen en werkelijk geen ruk van het christendom kan weten.

Hij weet er in ieder geval meer over dan jij.