PDA

Bekijk Volledige Versie : Israëlische premier Olmert vergelijkt Ahmadinejad met Hitler



Dwaalspoor
30-04-06, 23:25
Israëlische premier vergelijkt Ahmadinejad met Hitler

HAMBURG (ANP) – De Israëlische premier Olmert heeft het Westen nadrukkelijk gewaarschuwd voor de Iraanse president Ahmadinejad. Hij vergeleek het Iraanse staatshoofd met Hitler.

„Ik hoop dat hij nooit zo gevaarlijk en verwoestend wordt als Adolf Hitler was en dat hij nooit de kans krijgt zijn dreigementen in daden om te zetten", zei Olmert in een interview met de Duitse krant Bild van zaterdag.

In het interview beschrijft Olmert Ahmadinejad als een „psychopaat van de ergste soort" en als antisemiet, die als staatshoofd „brandgevaarlijk" is. Hij vindt dat voor „ons allen de opdracht is te verhinderen dat Iran toegang krijgt tot niet–conventionele wapens."

Op de vraag of er een punt zou kunnen komen waarop een militaire actie tegen Iran onvermijdelijk wordt, zei Olmert: „Dat is een netelige kwestie. Het moet voldoende zijn als ik zeg: het Westen – vooral onder leiding van de VS – zal garanderen dat Iran onder geen enkele omstandigheid in het bezit komt van niet–conventionele wapens." Olmert noemde de Amerikaanse president Bush „een zeer moedige man die dat precies begrijpt."

http://www.refdag.nl/artikel/1258957/Isra%26euml%3Blische+premier+vergelijkt+Ahmadineja d+met+Hitler.html

gh.wille
30-04-06, 23:34
Geplaatst door Dwaalspoor
Israëlische premier vergelijkt Ahmadinejad met Hitler

HAMBURG (ANP) – De Israëlische premier Olmert heeft het Westen nadrukkelijk gewaarschuwd voor de Iraanse president Ahmadinejad. Hij vergeleek het Iraanse staatshoofd met Hitler.

„Ik hoop dat hij nooit zo gevaarlijk en verwoestend wordt als Adolf Hitler was en dat hij nooit de kans krijgt zijn dreigementen in daden om te zetten", zei Olmert in een interview met de Duitse krant Bild van zaterdag.

In het interview beschrijft Olmert Ahmadinejad als een „psychopaat van de ergste soort" en als antisemiet, die als staatshoofd „brandgevaarlijk" is. Hij vindt dat voor „ons allen de opdracht is te verhinderen dat Iran toegang krijgt tot niet–conventionele wapens."

Op de vraag of er een punt zou kunnen komen waarop een militaire actie tegen Iran onvermijdelijk wordt, zei Olmert: „Dat is een netelige kwestie. Het moet voldoende zijn als ik zeg: het Westen – vooral onder leiding van de VS – zal garanderen dat Iran onder geen enkele omstandigheid in het bezit komt van niet–conventionele wapens." Olmert noemde de Amerikaanse president Bush „een zeer moedige man die dat precies begrijpt."

http://www.refdag.nl/artikel/1258957/Isra%26euml%3Blische+premier+vergelijkt+Ahmadineja d+met+Hitler.html


Olmert noemde de Amerikaanse president Bush „een zeer moedige man die dat precies begrijpt."

Nou deze pluim op de hoed van BUSH hoeft van mij echt niet !

Maar wie de geschiedenis bestudeerd ,ziet wel degelijk overeenkomsten tussen Ahmadinejad en Hitler !!
De gevaarlijkste combinatie die er is nl: HAAT gekoppeld aan MACHTSWELLUST .

Dwaalspoor
01-05-06, 00:00
Geplaatst door klaaskop
DS... Wat vind jij nu ?
Leuk zo'n quote, maar geef jóuw mening 's ?

Er zijn ontiegelijk meer overeenkomsten tussen israel en nazi-duitsland dan iran met nazi-duitsland.

Dat is mijn mening.

Dwaalspoor
01-05-06, 00:07
Geplaatst door klaaskop
Okee.
En dan nu .. de onderbouwing ?

Zie de zionistische ideologie en de israelische (lebensraum) politiek in theorie en praktijk.

Dwaalspoor
01-05-06, 00:20
Geplaatst door klaaskop
Als er een vredesproces met de palestijnen was geweest á la Egypte, was dat dus nooit gebeurd.
('t Is volgens mij meer een taktiek om zo'n vredesproces te bespoedigen. Het afbreken van de nederzettingen kun je daar bij voegen, bij die poging om tot een uiteindelijke duurzame vrede met de palestijnen te komen).

Overigens: Ik zie Israel anders nog niet verder Jordanië, Syrië, Libanon of Egypte binnenvallen en veroveren, om daarna de inheemse bevolking te bergassen of uit te roeien ...

Die "xenofobie" en haat gericht op uitroeiïng en totale vernietiging .. is er weer wel bij de Palestijnen ... tot en met militaire kampen voor kinderen aan toe.

Als ik bij je mag logeren en je huis inneem en jou met geweld wegjaag en dan achteraf vredesbesprekingen hou of je wel of niet terug mag naar de hondehok is natuurlijk geen optie voor jou en zul je je hele huis terug willen hebben. Of niet soms?

Je zult het niet begrijpen als je maar tot gisteren kijkt. Wil je het begrijpen dan moet je minstens terug de geschiedenis in en bij Theodore Herzl beginnen.

Julien
01-05-06, 00:30
die joden à la Olmert proberen nog steeds een slaatje te slaan uit het leed dat hen 65 jaar geleden is overkomen :kotsen2:

laat hij eerst maar kritisch kijken naar de misstanden die Israel OP DIT MOMENT zelf begaat.

gh.wille
01-05-06, 11:37
Geplaatst door Dwaalspoor
Er zijn ontiegelijk meer overeenkomsten tussen israel en nazi-duitsland dan iran met nazi-duitsland.

Dat is mijn mening.

Daar heb je weer een van de overbekende VERDRAAINGEN!*
De vraag stelling ging over de vergelijking van een persoon en niet over een land of zijn bevolking !
Trouwens vraag me af de de bevolking van IRAN wel zo (achter ) de president staat !en wat belangrijker is blijft staan
We weten onderhand allemaal hoe het afliep met DUITSLAND en HITLER die zijn LAFFEen nietswaardige ondankbare volk vervloekte toen het einde nabij was .

Je moet eens wat anders verzinnen als de concrete waarheid gevraagd word.

Victory
01-05-06, 11:52
:kotsen: olmert :kotsen:

Er is hier trouwens al een topic over onder de titel , "olmert draait door" ofzo.

Nelis70
01-05-06, 14:00
Geplaatst door Dwaalspoor
Israëlische premier vergelijkt Ahmadinejad met Hitler

HAMBURG (ANP) – De Israëlische premier Olmert heeft het Westen nadrukkelijk gewaarschuwd voor de Iraanse president Ahmadinejad. Hij vergeleek het Iraanse staatshoofd met Hitler.

„Ik hoop dat hij nooit zo gevaarlijk en verwoestend wordt als Adolf Hitler was en dat hij nooit de kans krijgt zijn dreigementen in daden om te zetten", zei Olmert in een interview met de Duitse krant Bild van zaterdag.

In het interview beschrijft Olmert Ahmadinejad als een „psychopaat van de ergste soort" en als antisemiet, die als staatshoofd „brandgevaarlijk" is. Hij vindt dat voor „ons allen de opdracht is te verhinderen dat Iran toegang krijgt tot niet–conventionele wapens."

Op de vraag of er een punt zou kunnen komen waarop een militaire actie tegen Iran onvermijdelijk wordt, zei Olmert: „Dat is een netelige kwestie. Het moet voldoende zijn als ik zeg: het Westen – vooral onder leiding van de VS – zal garanderen dat Iran onder geen enkele omstandigheid in het bezit komt van niet–conventionele wapens." Olmert noemde de Amerikaanse president Bush „een zeer moedige man die dat precies begrijpt."

http://www.refdag.nl/artikel/1258957/Isra%26euml%3Blische+premier+vergelijkt+Ahmadineja d+met+Hitler.html

Als ik zou schrijven dat Dwaalspoor veel minder slecht is dan Hitler, is dat in feite ook een vergelijking van DS met Hitler.

Olmert zegt niet dat die rare Ahmadinejahd vergelijkbaar is met Hitler.

Dwaalspoor
01-05-06, 22:27
Geplaatst door gh.wille
Daar heb je weer een van de overbekende VERDRAAINGEN!*
De vraag stelling ging over de vergelijking van een persoon en niet over een land of zijn bevolking !
Trouwens vraag me af de de bevolking van IRAN wel zo (achter ) de president staat !en wat belangrijker is blijft staan
We weten onderhand allemaal hoe het afliep met DUITSLAND en HITLER die zijn LAFFEen nietswaardige ondankbare volk vervloekte toen het einde nabij was .

Je moet eens wat anders verzinnen als de concrete waarheid gevraagd word.

Jij verdraait de boel ouwe. Hij vraagt naar mijn mening en niet specifiek naar een vergelijking van personen. Ik ken Olmert en Ahminidjad vrijwel niet om mij zomaar over hun uit te laten. De rest van je verhaaltjes is bullshit zoals ik van je gewend ben.

Dwaalspoor
01-05-06, 22:40
Geplaatst door klaaskop
Als ik je bouwval van je koop, dat opknap en omvorm tot een hotel, en jij vrijwillig in een (ander) hondehok gaat zitten, moet je niet gaan zitten mokken ...

Deze discussie is al oud. ;) Ik probeer te kijken los van demagogie en aangepraat onrecht. En veel ervan heb ik zelf meegemaakt.
Wederom, wijhzen naar een ander ontslaat niet van zelfonderzoek, zelfkritiek, en vervolgens hándelen.

En inderdaad, wat was de beginstelling ook alweer ?

De palestijn heeft niets verkocht en is niet vrijwillig in een hondenhok gaan zitten. Dat is de zionistische mythe waar jij blind in trapt.

Over zelfonderzoek en zelfkritiek moet je zeker wat aan gaan doen. De beginstelling is dat een racistische ideologie met behulp van westerse kracht het palestijnse volk berooft van haar rechtmatige eigendom en zich daar niet bij neerlegt.

gh.wille
01-05-06, 22:56
Geplaatst door Dwaalspoor
Jij verdraait de boel ouwe. Hij vraagt naar mijn mening en niet specifiek naar een vergelijking van personen. Ik ken Olmert en Ahminidjad vrijwel niet om mij zomaar over hun uit te laten. De rest van je verhaaltjes is bullshit zoals ik van je gewend ben.

De vraagstelling was over het onderstaande jouw mening te geven nb je eigen topic !!
En de bullshit kraam je zelf dus uit !

Israëlische premier Olmert vergelijkt Ahmadinejad met Hitler (#)

mark61
01-05-06, 22:58
Geplaatst door klaaskop
Nee ? Ik heb juist het idee van wel, áls er maar een permanente vrede komt.

Nope niemand never nooit.

Dwaalspoor
01-05-06, 23:46
Geplaatst door klaaskop
"Het palestijnse volk"... sinds 1948 ?
Is niet elke ideologie die het over "volk" heeft,en zich tegen een ander "volk" afzet racistisch ? En dus ook de "palestijnse houding" ?

Over de opmerking van Olmert gezproken , dat was het begin, kan ik me daar wel in vinden (wat zijn opmerking ook was): ook Hitler werd in het begin voor een ongevaarlijke gek versleten.....

Woordspelletjes doe ik niet aan, ik weet gewoon dat er al minstens 100 jaar een grote misdaad tegen de palestijnen gaande is. En dat die misdaad door militair geweld in stand wordt gehouden en alleen door militaire kracht ongedaan zal worden gemaakt.

Het kan nog wel 100 jaar duren of misschien wel langer maar dat het gebeurt staat vast.