PDA

Bekijk Volledige Versie : Ik voel mij belazerd



tukkersterror
01-05-06, 00:56
Beheerder mede prikkers, bedankt voor uw medewerking.

Een citaat en herhaling van een andere topic wordt verwijderd, terwijl de topic waar het om ging gewoon blijft bestaan.

Het blijkt dat hier op maroc.nl duidelijk word gemeten met twee maten en de objectiviteit ver te zoeken is.

Door mij werden uitspraken van de topic van spoetnik topic "Turkije en/of Iran bestoken Koerden in Noord-Iraq " gedaan door onder anderen Victory op een ludieke wijze aan de kaak gesteld.

Volgens de beheerder door de scheld partijen???

Ik heb toch vaker ergere woorden meegemaakt op topic's dan hier, maar vermoedelijk heeft de beheerder zijn dag niet.

Want in het bericht zelf werd er niemand beledigd en niemand schade berokkend.

Misschien had ik deze topic ander moeten indelen of moeten openen.

Dus bij deze:Welk land behoord toe aan de koerden???

En wie behoord dit land nu?

tukkersterror
01-05-06, 01:08
Geplaatst door klaaskop
TT, je antwoord is: Koerdistan. Jammer genoeg voor de Koerden is dat opgesplitst in gebiedsdelen van Turkije, Irak en Syrië (als ik me niet vergis).

En, grappig genoeg, zou je best kunnen zeggen dat het Westen dit probleem heeft veroorzaakt: Door het kunstmatig (en opzettelijk ? )trekken van grenzen door dit gebied.
Hetpas in een Verdeel & Heers - taktiek.
Maar .. dit laat onverlet demogelijkheid van Turkije, Irak en Syrië om Koerdistan onafhankelijkheid te geven. Maar zat er daar niet veel olie in de grond ? ;)

Als we nu de koerden dan eens hun land terug geven, of zou dat te veel zijn gevraagd van de rechtschapen mensen in de middle east?

(ff terug lezen, er is niet gescholden en nog geen leugens verteld)

Julien
01-05-06, 01:34
Geplaatst door tukkersterror
Als we nu de koerden dan eens hun land terug geven, of zou dat te veel zijn gevraagd van de rechtschapen mensen in de middle east?

(ff terug lezen, er is niet gescholden en nog geen leugens verteld)

Ja ik vind ook dat de Koerden recht hebben op een eigen staat. Maar maak dat maar duidelijk aan Turkije. Met dat land valt echt niet te praten over dit probleem.

duende
01-05-06, 09:43
Geplaatst door Julien
Ja ik vind ook dat de Koerden recht hebben op een eigen staat. Maar maak dat maar duidelijk aan Turkije. Met dat land valt echt niet te praten over dit probleem.
Er is nooit een eigen staat voor de Koerden geweest. Het hele gebied was opgedeeld in kalifaten onder het Osmaanse rijk.
Na de eerste wereld oorlog is het gebied opgedeeld door de overwinnaars. Dat dit zonder enig egards is gedaan voor de bevolkingsgroepen was te verwachten. Dat er na de tweede wereld oorlog ook nog eens een landje aan de middelandse zee bijgekomen is heeft de zaak daar helemaal geen goed gedaan. Impera et devida...Het werkt altijd.
Dezelfde blunders zijn ook in Europa begaan met het opdelen van de kaart. Wat daar uit voortgekomen is herdenken we binnenkort.
Blijkbaar hebben de meeste bevolkings groepen een sterk gevoel voor nationalisme en wensen hun eigen wetten en gebruiken.
Wat ik mij de laatste tijd afvraag is:
De meeste bevolkingsgroepen willen een eigen land emt eigen gebruiken en wetten. Er is blijkbaar geen plaats voor anderen en anders denkenden. Van Europeanen wordt dit wel verwacht terwijl in andere landen en gebieden dit niet zo is.

tukkersterror
01-05-06, 11:24
Misschien dat het dan eens tijd wordt dat de hoofden van alle landen eens bij elkaar komen en gaan overleggen dat aan iedere regieme bevolking een stukje van de aarde word toegekend.
Zou een simpele oplossing zijn zonder oorlogen en misschien een beetje rust brengen in de wereld.

duende
01-05-06, 11:34
Geplaatst door tukkersterror
Misschien dat het dan eens tijd wordt dat de hoofden van alle landen eens bij elkaar komen en gaan overleggen dat aan iedere regieme bevolking een stukje van de aarde word toegekend.
Zou een simpele oplossing zijn zonder oorlogen en misschien een beetje rust brengen in de wereld.
Mooie woorden, mijn waarde, maar die hoofden zitten al 60 jaar bij elkaar en de puinhoop wordt alleen maar groter.
Middenoosten, Afrika.....Balkan. Het lijkt wel of de zaak steeds verder desintergreerd.
Ik vraag me af wanneer de volgende grote opruiming van start gaat. :huil:

tukkersterror
01-05-06, 11:42
Geplaatst door duende
Mooie woorden, mijn waarde, maar die hoofden zitten al 60 jaar bij elkaar en de puinhoop wordt alleen maar groter.
Middenoosten, Afrika.....Balkan. Het lijkt wel of de zaak steeds verder desintergreerd.
Ik vraag me af wanneer de volgende grote opruiming van start gaat. :huil:

Inderdaad mooie woorden, maar is het dan zo moeilijk voor deze leiders, denk het niet!
Een simpel economische blokkade, kan regeringen dwingen om mee te werken.
Ze moeten natuurlijk niet wachten tot de zaak zover op de spits is gedreven dat de andere partij de kont in de krib gooit.

Al met al leven we momenteel in een kloten wereld waar veel mensen onrecht word aangedaan!

duende
01-05-06, 11:57
Geplaatst door tukkersterror
Inderdaad mooie woorden, maar is het dan zo moeilijk voor deze leiders, denk het niet!
Een simpel economische blokkade, kan regeringen dwingen om mee te werken.
Ze moeten natuurlijk niet wachten tot de zaak zover op de spits is gedreven dat de andere partij de kont in de krib gooit.

Al met al leven we momenteel in een kloten wereld waar veel mensen onrecht word aangedaan!
Ik denk het wel. De meeste van deze leiders hebben zelf boter op hun hoofd en zijn betrokken bij het spel dat macht heet.
Nee een altruïstische leider zal nog geboren moeten worden.
Hoe belangeloos was de aanval op Irak door de USA en vrienden?
Een aanval op een souverein land tussen haakjes dus volkomen onlegitiem. Mensen als Bush, Poetin, Blair enz zullen echt geen oplossingen aandragen.
Je ziet het toch ook op vergaderingen over de wereldhandel. Ieder motie om de derde wereld landen wat meer kans te geven worden genadeloos naar de prullemand verwezen.
Wie moet wie blokkeren. Wie heeft dit recht. De blokkade tegen Cuba is ook onrechtmatig. De USA wikt en beslist.

tukkersterror
01-05-06, 12:24
Geplaatst door duende
Ik denk het wel. De meeste van deze leiders hebben zelf boter op hun hoofd en zijn betrokken bij het spel dat macht heet.
Nee een altruïstische leider zal nog geboren moeten worden.
Hoe belangeloos was de aanval op Irak door de USA en vrienden?
Een aanval op een souverein land tussen haakjes dus volkomen onlegitiem. Mensen als Bush, Poetin, Blair enz zullen echt geen oplossingen aandragen.
Je ziet het toch ook op vergaderingen over de wereldhandel. Ieder motie om de derde wereld landen wat meer kans te geven worden genadeloos naar de prullemand verwezen.
Wie moet wie blokkeren. Wie heeft dit recht. De blokkade tegen Cuba is ook onrechtmatig. De USA wikt en beslist.

Goeie vraag, maar misschien is hij alwel geboren, who knows.

En inderdaad van Bush, Blair en Poetin valt er weinig te verwachten, even als Balkenende en de andere rotzooi wat hier momenteel in de regering zitten en daarbuiten.

Maar ook de mensen in de VN zijn niet krachtig genoeg om enig beleid te voeren, althans ik heb Annan nog nooit met de vuist op tafel zien slaan en ook de andere afgevaardigen stromen lekker met de stroom mee.

Misschien tijd voor een nieuw iets wat wel draagkracht heeft en toont.
Die ook het lef heeft om daadwerkelijk zaken te veranderen.