PDA

Bekijk Volledige Versie : Hindoes vermoord in Indiaas Kashmir



tukkersterror
01-05-06, 12:04
Hindoes vermoord in Indiaas Kashmir

JAMMU (ANP) - Moslimrebellen hebben zondagavond zeker 26 hindoes in het door India geclaimde deel van de regio Kashmir ontvoerd en vermoord. Dat heeft een politiewoordvoerder maandag gezegd. Volgens hem zijn de slachtoffers afkomstig uit twee dorpen geëxecuteerd in het zuiden van de omstreden regio. Volgens een getuige sommeerden ongeveer tien militanten in legeruniform de dorpelingen in Thawa om naar een bijeenkomst te komen. Daar werden de mensen in twee groepen opgedeeld. Negen van hen stierven ter plekke, terwijl elf anderen werden afgevoerd naar een andere executieplaats. "Ze pompten kogel na kogel in de groep ongewapende mensen", zei de getuige. Twee mensen bezweken later aan hun verwondingen.
Ook in het district Udhampur vonden vier mensen op die manier de dood. Negen anderen die werden ontvoerd, worden nog vermist.
In Indiaas Kashmir zijn hindoes geregeld slachtoffer van geweld van extremistische moslims. Die willen de regio losmaken van het door hindoes gedomineerde India. Kashmir, waarvan een deel in Pakistan (en China) ligt, is overwegend islamitisch.
Niemand heeft de verantwoordelijkheid opgeëist. De slachtoffers zouden vooral herders zijn. Het vermoorden van hindoes in deze regio begon in 1993, maar sinds 2002 heeft een dergelijk incident op deze schaal zich niet meer voorgedaan in dit deel van Kashmir.


Bron:http://www.tctubantia.nl/buitenland/article300690.ece

delankmoedige
02-05-06, 22:19
En wat wil je hier mee zeggen
Weer die selectieve bril
Overal vermoorden christen moslims of indianen maar dan hoor je hem niet.
Hypocriet

tukkersterror
02-05-06, 22:24
Geplaatst door delankmoedige
En wat wil je hier mee zeggen
Weer die selectieve bril
Overal vermoorden christen moslims of indianen maar dan hoor je hem niet.
Hypocriet

Ja en belgen, duitsers, engelsen, russen, pakistanen, hongaren, roemenen, romeinen en Jezus!!!

delankmoedige
02-05-06, 22:26
Jij plaatst dit nietszeggend bericht niet ik
Dus gedraag je een beetje zindelijk ja
:verward:

tukkersterror
02-05-06, 22:36
Geplaatst door delankmoedige
Jij plaatst dit nietszeggend bericht niet ik
Dus gedraag je een beetje zindelijk ja
:verward:

Zit dan ook deze topic niet te verkrachten, JA!!!

Ik zag het op de voorpagina staan van mijn krant en heb dit hier geplaatst.

Het is nog steeds een nieuwssite, geen ouwe wijven kransje!!!

Dus neem je speen en ga slapen.

delankmoedige
02-05-06, 22:38
Lekker volwassen reactie.
Maar mag ik vragen, waarom je van alle berichtjes nu net dit berichtje eruit haalt ?
Mag ik gokken ?
:roker:

barfly
02-05-06, 22:52
Geplaatst door tukkersterror
Hindoes vermoord in Indiaas Kashmir

JAMMU (ANP) - Moslimrebellen hebben zondagavond zeker 26 hindoes in het door India geclaimde deel van de regio Kashmir ontvoerd en vermoord. Dat heeft een politiewoordvoerder maandag gezegd. Volgens hem zijn de slachtoffers afkomstig uit twee dorpen geëxecuteerd in het zuiden van de omstreden regio. Volgens een getuige sommeerden ongeveer tien militanten in legeruniform de dorpelingen in Thawa om naar een bijeenkomst te komen. Daar werden de mensen in twee groepen opgedeeld. Negen van hen stierven ter plekke, terwijl elf anderen werden afgevoerd naar een andere executieplaats. "Ze pompten kogel na kogel in de groep ongewapende mensen", zei de getuige. Twee mensen bezweken later aan hun verwondingen.
Ook in het district Udhampur vonden vier mensen op die manier de dood. Negen anderen die werden ontvoerd, worden nog vermist.
In Indiaas Kashmir zijn hindoes geregeld slachtoffer van geweld van extremistische moslims. Die willen de regio losmaken van het door hindoes gedomineerde India. Kashmir, waarvan een deel in Pakistan (en China) ligt, is overwegend islamitisch.
Niemand heeft de verantwoordelijkheid opgeëist. De slachtoffers zouden vooral herders zijn. Het vermoorden van hindoes in deze regio begon in 1993, maar sinds 2002 heeft een dergelijk incident op deze schaal zich niet meer voorgedaan in dit deel van Kashmir.


Bron:http://www.tctubantia.nl/buitenland/article300690.ece

Dit is een poging om Kashmir ethnisch te zuiveren.

Andersom gebeurt dat ook in zuidelijker india waar hindoes de boventoon voeren.

tukkersterror
02-05-06, 22:54
Geplaatst door delankmoedige
Lekker volwassen reactie.
Maar mag ik vragen, waarom je van alle berichtjes nu net dit berichtje eruit haalt ?
Mag ik gokken ?
:roker:

Als je even de eerste 5 paginas doorkijkt zie je dat ik een stuk of 7 berichten heb geplaatst, alleen de ene valt meer op dan de andere.

Dus ff verder kijken dan je neus lang is, ok?

delankmoedige
02-05-06, 23:00
Als India de bezetting van Kasmir gewoon opgeeft dan stopt al het geweld
Maar nee, het imperialisme moet altijd zegenvoieren en een mensenleven kent kennelijk niet.
Kasmir een aparte staat of naar Pakistaan en al het bloedvergieten houdt op
Simpel en eenvoudig
Helaas durft dat niemand te zeggen

barfly
02-05-06, 23:03
Geplaatst door delankmoedige
Als India de bezetting van Kasmir gewoon opgeeft dan stopt al het geweld
Maar nee, het imperialisme moet altijd zegenvoieren en een mensenleven kent kennelijk niet.
Kasmir een aparte staat of naar Pakistaan en al het bloedvergieten houdt op
Simpel en eenvoudig
Helaas durft dat niemand te zeggen

Heerlijk, met geweld mensen keuzes afdwingen :haha:

tukkersterror
02-05-06, 23:17
Geplaatst door barfly
Heerlijk, met geweld mensen keuzes afdwingen :haha:

Ja zalig gewoon, wou dat we mogen meedoen, kicken man :boogie: