PDA

Bekijk Volledige Versie : Propaganda of waarheid?



tukkersterror
01-05-06, 13:09
Irak: Iran beschiet Koerdische rebellen

BAGDAD (ANP) - De Iraakse autoriteiten hebben buurland Iran ervan beschuldigd stellingen van de Koerdische Arbeiderspartij PKK te hebben beschoten. Iraanse militairen zouden daarbij tot 5 kilometer diep Irak zijn binnengedrongen. Iran heeft in totaal 180 granaten afgevuurd. De opstandelingen van de PKK hebben hun bases in het noorden van Irak bij Haj Umran.

Bofko
01-05-06, 13:53
Propaganda of waarheid ?

Dát er geschoten is, is evident.

Wie, waar is begonnen...daar zullen we nooit achterkomen.

tukkersterror
01-05-06, 15:56
Geplaatst door Bofko
Propaganda of waarheid ?

Dát er geschoten is, is evident.

Wie, waar is begonnen...daar zullen we nooit achterkomen.

Dat klopt, maar omdat Irak dit zegt en Amerika zit daar, zou het ook wel eens kunnen zijn dat het propaganda is om Iran te kunnen binnen vallen.

Nelis70
01-05-06, 19:31
Geplaatst door Dorinthe
Dat zou maar zo kunnen en ik denk dat het ook zo is. Ik denk dat Iran er geen belang bij heeft om een nieuwe oorlog te starten met Irak. De vorige is door Sadam begonnen en heeft miljoenen doden tot gevolg gehad.

Het past wel in het beeld om Iran af te schilderen als een oorlogszuchtig land. Om een Fortuiniaanse uitdrukking te gebruiken, te demoniseren. Ik wordt een beetje ziek van de hypocrisie van de westerse landen, Nederland incluis.

Let maar op de komende tijd, dat soort berichten zullen vaker verspreid worden, om het volk rijp te maken voor een inval in Iran.

Minister Pechtold van D 66 had wel gelijk toen hij zei dat politiek vies en vunzig was. Er worden nu ook weer vieze spelletjes gespeeld, om het volk bang te maken.

Ik ben er op tegen dat meer landen ook kernwapens bezitten, ik ben sowieso tegen kernwapens. Laten alle landen die krengen afschaffen, inclusief de huidige kernmachten. De VS ,onder Bush, heeft lak aan internationale verdragen en ontwikkelt nu nieuwe, tactische kernwapens, dus waar praten we eigenlijk over.

De Franse President heeft laatst gezegd dat hij er een voorstander van is om eventueel kernwapens te gebruiken. Wie is het vuurtje nu eigenlijk aan het opstoken?

De oorlog in Irak is gebaseerd op leugens. Hoe betrouwbaar is het Westen nog???????

Dorinthe.

Niet betrouwbaar, maar nog net iets minder niet betrouwbaar dan sommige andere landen.

duende
01-05-06, 20:21
Geplaatst door Dorinthe
Dat zou maar zo kunnen en ik denk dat het ook zo is. Ik denk dat Iran er geen belang bij heeft om een nieuwe oorlog te starten met Irak. De vorige is door Sadam begonnen en heeft miljoenen doden tot gevolg gehad.

Het past wel in het beeld om Iran af te schilderen als een oorlogszuchtig land. Om een Fortuiniaanse uitdrukking te gebruiken, te demoniseren. Ik wordt een beetje ziek van de hypocrisie van de westerse landen, Nederland incluis.

Let maar op de komende tijd, dat soort berichten zullen vaker verspreid worden, om het volk rijp te maken voor een inval in Iran.

Minister Pechtold van D 66 had wel gelijk toen hij zei dat politiek vies en vunzig was. Er worden nu ook weer vieze spelletjes gespeeld, om het volk bang te maken.

Ik ben er op tegen dat meer landen ook kernwapens bezitten, ik ben sowieso tegen kernwapens. Laten alle landen die krengen afschaffen, inclusief de huidige kernmachten. De VS ,onder Bush, heeft lak aan internationale verdragen en ontwikkelt nu nieuwe, tactische kernwapens, dus waar praten we eigenlijk over.

De Franse President heeft laatst gezegd dat hij er een voorstander van is om eventueel kernwapens te gebruiken. Wie is het vuurtje nu eigenlijk aan het opstoken?

De oorlog in Irak is gebaseerd op leugens. Hoe betrouwbaar is het Westen nog???????

Dorinthe.
Ik kan alleen maar een parallel trekken met de inval in Polen door Hitler. Ook Duitsland moest een rede vinden om Polen ongestraft en gerechtvaardigd aan te vallen. Hier wordt volgens mij dezelfde truc weer eens uitgehaald. Die van massavernietigings wapens hebben ze al gebruikt. Dus..je stookt een stelletje Koerden op en laat ze Iran binnenvallen. Iran slaat terug. Ze trekken troepen samen op de bewuste plek en PRESTO rede om een oorlog te beginnen. Onder het mom van Kijk ze gaan Irak weer binnenvallen.

Ik kan de USA en de Europese leiders niet meer geloven (nooit gedaan trouwens) De USA heeft internationaal recht geschonden en zal dat weer doen.

Op naar de volgende wereld brand...
The lunatics have taken over the asilum.

Turkish_boy
02-05-06, 01:32
Lekker, Iran word eindelijk wakker, PKK'ers zijn het groote vijand van buurlanden van Irak. ..........................................dit soort taal : NIET HIER!!!!!!!!! angkor/beheer .

Julien
02-05-06, 02:28
Geplaatst door Turkish_boy
Lekker, Iran word eindelijk wakker, PKK'ers zijn het groote vijand van buurlanden van Irak. Alle PKK'ers moeten opgehangen worden, en hun kampen moeten verbrand worden.

De buurlanden van irak zijn volgens mij de grootste vijanden. Turkije en Iran kunnen het gewoon niet hebben dat de Koerden in Irak in principe al autonoom zijn en zelfbeschikking hebben. Het is alleen officieel nog niet zo. Het wordt hoog tijd dat de Koerden in Turkije en Iran niet meer onderdrukt worden en ook autonomie krijgen.

Maar nu bemoeien deze landen zich op gewelddadige manier met irak. Als israel en/ of de VS dit doen, dan vind je het toch ook niet goed??

xslaniet
02-05-06, 07:47
Geplaatst door Turkish_boy
Lekker, Iran word eindelijk wakker, zijn het groote vijand van buurlanden van Irak. Alle PKK'ers moeten opgehangen worden, en hun kampen moeten verbrand worden.
Ik ga je aanmelden... :lekpuh:

xslaniet
02-05-06, 07:49
Geplaatst door tukkersterror
Irak: Iran beschiet Koerdische rebellen

BAGDAD (ANP) - De Iraakse autoriteiten hebben buurland Iran ervan beschuldigd stellingen van de Koerdische Arbeiderspartij PKK te hebben beschoten. Iraanse militairen zouden daarbij tot 5 kilometer diep Irak zijn binnengedrongen. Iran heeft in totaal 180 granaten afgevuurd. De opstandelingen van de PKK hebben hun bases in het noorden van Irak bij Haj Umran.

Ik ga ook jouw aanmelden,vuile anti-alles...

tukkersterror
02-05-06, 11:47
Geplaatst door xslaniet
Ik ga ook jouw aanmelden,vuile anti-alles...

Bedreiging of belofte? :D

Al Sawt
02-05-06, 15:31
Geplaatst door Nelis70
Niet betrouwbaar, maar nog net iets minder niet betrouwbaar dan sommige andere landen. Volgens mij bestaan er geen landen buiten het Westen die een land binnenvallen om hun geopolitieke belangen te claimen en dat onder de mom van democratie.

Eni
02-05-06, 15:53
Geplaatst door Al Sawt
Volgens mij bestaan er geen landen buiten het Westen die een land binnenvallen om hun geopolitieke belangen te claimen en dat onder de mom van democratie.

Je zal dan wel enorm balen dat je in het democratische westen woont he.
Wanneer mogen we je uitzwaaien op schiphol?

duende
02-05-06, 19:27
Geplaatst door Turkish_boy
Lekker, Iran word eindelijk wakker, PKK'ers zijn het groote vijand van buurlanden van Irak. Alle PKK'ers moeten opgehangen worden, en hun kampen moeten verbrand worden.
Vrouwen en kinderen eerst. Yessssssss Hangen, en hun tuinkabouters stuktrappen.:handbang:

Hoe heet je nou werkelijk?
Beavis of Butthead?

tukkersterror
02-05-06, 23:15
Geplaatst door Al Sawt
Volgens mij bestaan er geen landen buiten het Westen die een land binnenvallen om hun geopolitieke belangen te claimen en dat onder de mom van democratie.

Vandaar dat de meeste oorlogen en conflicten, in het Aziatisch gedeelte en Afrika voorkomt.

gh.wille
02-05-06, 23:38
Geplaatst door Eni
Je zal dan wel enorm balen dat je in het democratische westen woont he.
Wanneer mogen we je uitzwaaien op schiphol?

AUW PRFFFF die zal wel goed terecht gekomen zijn , nl "op de zereplek "

:stout:

Al Sawt
03-05-06, 01:30
Geplaatst door Eni
Je zal dan wel enorm balen dat je in het democratische westen woont he.
Wanneer mogen we je uitzwaaien op schiphol? Je mag me binnenkort uitzwaaien!

Al Sawt
03-05-06, 01:32
Geplaatst door tukkersterror
Vandaar dat de meeste oorlogen en conflicten, in het Aziatisch gedeelte en Afrika voorkomt. Oorlogen die voor komen zijn vaak conflicten in landen zelf en niet tussen landen.

Nelis70
03-05-06, 10:02
Geplaatst door Al Sawt
Volgens mij bestaan er geen landen buiten het Westen die een land binnenvallen om hun geopolitieke belangen te claimen en dat onder de mom van democratie.

Omdat er in die andere landen geen democratie is?

Nelis70
03-05-06, 10:03
Geplaatst door Al Sawt
Je mag me binnenkort uitzwaaien!

Waar ga je naartoe?

Turkish_boy
03-05-06, 10:19
Geplaatst door Julien
De buurlanden van irak zijn volgens mij de grootste vijanden. Turkije en Iran kunnen het gewoon niet hebben dat de Koerden in Irak in principe al autonoom zijn en zelfbeschikking hebben. Het is alleen officieel nog niet zo. Het wordt hoog tijd dat de Koerden in Turkije en Iran niet meer onderdrukt worden en ook autonomie krijgen.

Maar nu bemoeien deze landen zich op gewelddadige manier met irak. Als israel en/ of de VS dit doen, dan vind je het toch ook niet goed??

Koerdische staat in Irak is onmogelijk en onacceptabel, ten eerste zullen Koerden in TUrkije ook hoop krijgen op een eigen staat, ten tweede wonen er Turkmenen in Irak die nog altijd onderdrukt worden door de Koerden. Het zijn 2e rangsburgers.

Turkish_boy
03-05-06, 10:21
Geplaatst door duende
Vrouwen en kinderen eerst. Yessssssss Hangen, en hun tuinkabouters stuktrappen.:handbang:

Hoe heet je nou werkelijk?
Beavis of Butthead?


Kun jij begrijpend lezen?

tukkersterror
03-05-06, 11:04
Geplaatst door Al Sawt
Oorlogen die voor komen zijn vaak conflicten in landen zelf en niet tussen landen.
Nee, ik bedoelde geen burgeroorlogen, maar oorlogen tussen landen, conflicten tussen landen die elkaars grensen niet respecteren.
In bijna iedere staat is wel een binnenlands conflict, maar ik bedoelde:

China -> Tailand, Irak-> Kuwait, Irak -> Iran, Israel -> Palestina, enz. enz., zaken die mensen levens kosten en niet gewenst zijn en die ik verafschuw!





Je mag me binnenkort uitzwaaien!

Op de vlucht :stout: !!!

tukkersterror
03-05-06, 11:10
Geplaatst door Turkish_boy
Kun jij begrijpend lezen?

PKK is door Europa erkende Terroristische organizaatsie.
Elke terrorist dient opgehangen te worden, dus ook PKK'ers..

Jij ziet de PKK als terroristische groep burgers, dus wil je niet spreken voor de Nederlandse overheid, zolang zij nog vergaderingen kunnen houden en een stadion kunnen vullen met protesterende PKK aanhangers, heeft de staat deze groep niet geregistreert als terroristen.

Salikum Salam!

Turkish_boy
03-05-06, 11:52
Geplaatst door tukkersterror
Jij ziet de PKK als terroristische groep burgers, dus wil je niet spreken voor de Nederlandse overheid, zolang zij nog vergaderingen kunnen houden en een stadion kunnen vullen met protesterende PKK aanhangers, heeft de staat deze groep niet geregistreert als terroristen.

Salikum Salam!


PKK is officieel erkent door EU als een Terroristen organizaatsie,
en ook op het zwarte lijst gezet.

Wat zeur je? Ben jij ook een PKK simpathysant?

Morosian
03-05-06, 12:19
Geplaatst door Al Sawt
Volgens mij bestaan er geen landen buiten het Westen die een land binnenvallen om hun geopolitieke belangen te claimen en dat onder de mom van democratie.

Op welke inval doel je precies?

tukkersterror
03-05-06, 12:20
Geplaatst door Turkish_boy
PKK is officieel erkent door EU als een Terroristen organizaatsie,
en ook op het zwarte lijst gezet.

Wat zeur je? Ben jij ook een PKK simpathysant?

Nee ik ben geen simpatisant van wat dan ook, misschien van een paar vredes organisatie waar ik functie's vervult, maar nooit van een groep of volk (uitgezonderd mijn schone en nijvere Twenteland), wat soms wel eens moeilijk is als je daar de ellende met eigen ogen kunt aanschouwen.

Ook PKK, kun je zien in twee groepen, een gedeelte die langs politieke weg een oplossing zoekt voor hun probleem en een harde kern die aanslagen pleegt.

Vergelijk het met de IRA in Ierland, of kort geleden Hamas in Palestina, ook deze laatste zie ik langzaam draaien tot een politieke instelling die gewapende strijd verwerpt, wat alleen maar ten goede komt voor de vrede in deze gebieden.

Julien
03-05-06, 13:45
Geplaatst door Turkish_boy
Koerdische staat in Irak is onmogelijk en onacceptabel, ten eerste zullen Koerden in TUrkije ook hoop krijgen op een eigen staat, ten tweede wonen er Turkmenen in Irak die nog altijd onderdrukt worden door de Koerden. Het zijn 2e rangsburgers.

Misschien dat jíj (en racistische turken) dat onacceptabel vindt, maar het is al een feit. De Koerden in Noord-Irak hebben bijna volledige autonomie en zelfbestuur.
En dat recht hebben ze ook.
Je praat net als een zionist die de Palestijnen hun land niet gunt.

Turkish_boy
03-05-06, 15:52
Geplaatst door Julien
Misschien dat jíj (en racistische turken) dat onacceptabel vindt, maar het is al een feit. De Koerden in Noord-Irak hebben bijna volledige autonomie en zelfbestuur.
En dat recht hebben ze ook.
Je praat net als een zionist die de Palestijnen hun land niet gunt.

Je zegt het zelf, BIJNA.. Turkije dreigd met een inval die word gesteund door de Amerikanen.
Van Turkije zullen ze geen centimeter grond krijgen, mocht het toch zo zijn zal ik het eerste zijn die naar Turkije zal gaan om zijn land te verdedigen.

Verglijk mij niet met jood.

tukkersterror
03-05-06, 16:19
Geplaatst door Turkish_boy
Je zegt het zelf, BIJNA.. Turkije dreigd met een inval die word gesteund door de Amerikanen.
Van Turkije zullen ze geen centimeter grond krijgen, mocht het toch zo zijn zal ik het eerste zijn die naar Turkije zal gaan om zijn land te verdedigen.

Verglijk mij niet met jood.

Doen wij ook niet, want daar ben je simpel weg te dom voor en te rascistisch......................

Ik snap jou niet, als iemand zegt van kut turk sta je op de achterste benen, maar zelf gun je een ander niets, geen eigen huis, geen leven, niets noppes, nada.

Als ik een turk zou wezen zou ik mij diep schamen om jou uitspraken.

Want die komen niet van een mens maar van een Esek veya bocek

Turkish_boy
03-05-06, 16:25
Geplaatst door tukkersterror
Doen wij ook niet, want daar ben je simpel weg te dom voor en te rascistisch......................

Ik snap jou niet, als iemand zegt van kut turk sta je op de achterste benen, maar zelf gun je een ander niets, geen eigen huis, geen leven, niets noppes, nada.

Als ik een turk zou wezen zou ik mij diep schamen om jou uitspraken.

Want die komen niet van een mens maar van een Esek veya bocek

Ik snap jouw al helemaaal niet, ik ben niet racistisch.

Ik mag koerden, ik sta achter het idee dat Koerden en Turken broeders zijn, maar dat koerden worden gebruikt door Amerikanen.

Ik ben fel tegen PKK'ers.. Er zijn genoeg Koerden die van Turkije houden, Ibrahim tatlises en Necati $a$maz(valley of the wolves film) zijn allebij Koerden en ze houden allebij van Turkije.

Turkse koerden en Irakeze koerden zijn heel erg anders, ze hebben een andere koerdische taal hebben andere gewoontes en dansen.

TUrkse koerden zijn gewoon Turken. Irakeze koerden moeten oprotten, die verstoren het relatie Tussen Turken en Turkse koerden.

tukkersterror
03-05-06, 18:11
Geplaatst door Turkish_boy
Ik snap jouw al helemaaal niet, ik ben niet racistisch.

Ik mag koerden, ik sta achter het idee dat Koerden en Turken broeders zijn, maar dat koerden worden gebruikt door Amerikanen.

Ik ben fel tegen PKK'ers.. Er zijn genoeg Koerden die van Turkije houden, Ibrahim tatlises en Necati $a$maz(valley of the wolves film) zijn allebij Koerden en ze houden allebij van Turkije.

Turkse koerden en Irakeze koerden zijn heel erg anders, ze hebben een andere koerdische taal hebben andere gewoontes en dansen.

TUrkse koerden zijn gewoon Turken. Irakeze koerden moeten oprotten, die verstoren het relatie Tussen Turken en Turkse koerden.

Tja of jij wilt mij niet snappen, voor mij bestaat er maar een Koerd en dat is de bevolking van het vroegere Koerdistan, want zoals jij het stelt zouden de turkse mensen in Belgie Belgische turken zijn, in Duitsland Duitse Turken en hier Nederlandse Turken?
Want zo lult namelijk een Rascist ook.

En dat deze Koerden anders praten is ook geen punt want kijk eens in Twente, Friesland, Drente, Limburg, Brabant of Groningen, als wij onze taal echt spreken verstaat ons ook geen mens uit het westen.

Ik heb verder nog even gekeken op internet In 2002 hernoemde de politieke tak van de PKK zich tot KADEK. Op 11 november 2003 transformeerde KADEK tot een nog gematigder fractie, het Volkscongres van Koerdistan.

De PKK ging verder als Terroristische beweging.

Julien
04-05-06, 01:21
Geplaatst door Turkish_boy
Je zegt het zelf, BIJNA.. Turkije dreigd met een inval die word gesteund door de Amerikanen.
Van Turkije zullen ze geen centimeter grond krijgen, mocht het toch zo zijn zal ik het eerste zijn die naar Turkije zal gaan om zijn land te verdedigen.

Verglijk mij niet met jood.

ik vergelijk je niet met een jood, maar met een zionist.. en dat komt omdat je dezelfde manier van redeneren hebt!