PDA

Bekijk Volledige Versie : Burgemeester Blaricum beboet bij alcoholcontrole



Pariah
02-05-06, 18:59
Burgemeester Blaricum beboet bij alcoholcontrole

Uitgegeven: 1 mei 2006 19:06
Laatst gewijzigd: 1 mei 2006 19:24
BLARICUM - De burgemeester van Blaricum kon donderdagavond de vergadering van de gemeenteraad niet voorzitten omdat ze was aangehouden bij een alcoholcontrole. Dat blijkt uit een brief die burgemeester H. Ton vrijdag aan de raad schreef en die maandag bekend is gemaakt.

Ton was met de auto op weg naar de vergadering toen bij een alcoholcontrole bleek dat ze te veel had gedronken. In een persverklaring stelt de burgemeester dat ze een boete heeft gekregen en na een uur weer mocht rijden. "Wat mij betreft is dit een keer en nooit weer. Ik heb mij voorgenomen niet meer te zullen drinken als ik in functie ben, en dat is voor een burgemeester 24 uur per dag."

Pariah
02-05-06, 19:15
Dit bericht is weer eens tekenend voor de regentenmentaliteit die er in Nederland heerst.
Ze zegt het zelf: Als burgemeester is zij 24/7 in functie. Wanneer een werkgever zijn werknemer betrapt op dronkenschap is hij gerechtigd hem/haar op staande voet te ontslaan. Deze burgemeester komt er echter met een simpele verklaring van af. Zij bagataliseerd hiermee de status van het burgermeesterschap. En ook het respect dat zij schuldig is aan de burgers van haar stad in het bijzonder en de burgers van het land in het algemeen.

Het lijkt wel of Nederland steeds meer de kant opgaat van een aardappelenrepubliek.

waterfiets
02-05-06, 19:38
Geplaatst door Pariah
Het lijkt wel of Nederland steeds meer de kant opgaat van een aardappelenrepubliek.

Wat een flauwe kul !

Pariah
02-05-06, 20:51
Geplaatst door waterfiets
Wat een flauwe kul !

Flauwekul ?

Zie het recente bericht over toenemende fraude onder ambtenaren.

Het bericht over de onevenredig hoge energieheffingen en die de burgers in rekening worden gebracht.

De toegenomen premies voor zorgverzekeringen. Bedoeld om concurrentie tussen zorgaanbieders te verhogen. Zorgaanbieders zijn niet de verzekeringsinstanties, dat zijn de ziekenhuizen, de artsen, tandartsen etc.

De politieke chaos die momenteel in het land heerst.

Om maar nog niet te spreken over het eurobeleid, de stigmatisering van bevolkingsgroepen en discriminatie op de arbeidsmarkt in het bijzonder en in de maatschappij in het algemeen.

En zo kun je nog wel veel verder gaan.
Zie bijvoorbeeld de ontwikkelingen op onderwijsgebied en in de zorg.

Deze ontwikkelingen zijn helaas niet erg hoopgevend.

waterfiets
02-05-06, 22:08
Geplaatst door Pariah

Deze ontwikkelingen zijn helaas niet erg hoopgevend.

Je hebt nog vergeten het toenemend verval der zeden ... maar ga een paar maanden in een willekeurig ander land leven en je vindt het hier merkwaardig goed geregeld, de ambtenaren niet per definitie corrupt etc.. Alleen sommige mensen zeuren altijd ...

Pariah
02-05-06, 22:44
Geplaatst door waterfiets
Je hebt nog vergeten het toenemend verval der zeden ... maar ga een paar maanden in een willekeurig ander land leven en je vindt het hier merkwaardig goed geregeld, de ambtenaren niet per definitie corrupt etc.. Alleen sommige mensen zeuren altijd ...

Wat dat betreft denk ik dat Nederland echt een middenmoot is. Er zijn immers ook landen te vinden waar genoemde aspecten veel beter geregeld zijn. Ik zeg niet dat het hier slecht is, die vergelijking laat ik geheel aan jou over. Ik zeg dat het hier achteruitgaat. Een mening die dagelijks in de opinie katerns wordt geuit.