PDA

Bekijk Volledige Versie : Waarschuwing gekregen voor beledigen PKK



Turkish_boy
03-05-06, 11:58
Ik vind het echt een grote onzin dat ik een waarschuwing heb gekregen voor het beledigen van PKK!

Pkk is door het EU erkende terreurorganizaatsie, ze vertegenwoordigen niet het Koerdische volk. Ik heb zelf ook een klein beetje Koerdisch bloed in mijn aderen, ook Arabisch maar merendeel Turks.

Ik ken zat Koerden die PKK'ers laffe honden vinden, kindermoordenaars zijn het.. aanslagplegers...

Dat ik een waarschuwing krijg door ze te beledigen komt door jullie ontwetenheid over PKK, en iemand die mijn tekst volledig uit zijn context trek door te zeggen dat ik bevolkingsgroepen haat.

Dat is 100% nep, ik haat geen bevolkingsgroepen.
Ik haat alleen terroristen.

Tomas
03-05-06, 12:01
OK.

Maareuuu, beledigen is niet exact hetzelfde als doodwenzen of bedreigen. Beledigen is meer wat je nu doet. Maar ik begrijp 't. Denk ik. PKK is in jouw ogen meer iets als de badermeinhofgruppe.

Turkish_boy
03-05-06, 12:04
Geplaatst door Tomas
OK.

Maareuuu, beledigen is niet exact hetzelfde als doodwenzen of bedreigen. Beledigen is meer wat je nu doet. Maar ik begrijp 't. Denk ik. PKK is in jouw ogen meer iets als de badermeinhofgruppe.

Ow geloof me, als ik de kansen had om PKK'ers allemaal uiteroeien had ik dat gedaan.

Ik ben jammergenoeg niet in positsie om ze te bedreigen, ik kan ze allemaal beledigen en ze allemaal doodwensen meer kan ik niet doen.

PKK=Terreurorganizaatsie die verantwoordelijk is voor 30.000 Turkse doden. Voornamelijk burgers.

Tomas
03-05-06, 12:07
Geplaatst door Turkish_boy
PKK=Terreurorganizaatsie die verantwoordelijk is voor 30.000 Turkse doden. Voornamelijk burgers.

Is er ook een andere kant van het verhaal? Waarom doen pkk-ers dat? En zijn er ook slachtoffers gevallen onderkurden cq pkk-ers?

tukkersterror
03-05-06, 12:10
Er zijn geen andere namen bekend van de PKK.

Splintergroeperingen: Er zijn geen splintergroepen van de PKK bekend.
Leider: Tot zijn veroordeling was het Chairman Abdullah Öcalan, de huidige leider is onbekend.
Grootte: De PKK heeft ongeveer 4.000 tot 5.000 leden. Op dit moment zijn de meesten van hen in noord-Irak. De terreurbeweging heeft ook nog duizenden aanhangers in Turkije en in Europa.
Hulp: De groep krijgt een onderkomen en wat hulp van Syrië, Irak en Iran. In oktober 1998 verwijderde de Syrische regering de PKK-leider Öcalan met alles van zijn groep van haar land.
Werkterrein en basis: De PKK pleegt aanslagen in Turkije, Europa en het Midden-Oosten. De precieze basis is onbekend.

Beschrijving De PKK is in 1974 opgericht als een Marxistisch-Leninistische rebellengroep. In het begin bestond de groep vooral uit Turkse Koerden. Het doel van de terreurgroep is het vestigen van een onafhankelijke Koerdische staat in zuid-oost-Turkije. In dit deel van Turkije bestaat de bevolking vooral uit Koerden. In het begin van 1990 vestigde de PKK zich meer op het platteland, om zich te richten op terrorisme in de stad. In 1999 sloot de Turkse overheid Chairman Abdullah Öcalan op in Kenia. De Turkse rechtbank veroordeelde hem daarna tot de dood. In augustus 1999 kondigde Öcalan een vredesstap aan. Hierin gaf hij aan de leden van de PKK de orders af te zien van het geweld en terug te trekken uit Turkije. Ook maakte hij ze duidelijk dat ze moesten proberen te praten met de regering in Ankara (hoofdstad van Turkije) over de problemen van de Koerden. Op een PKK-congres in januari 1999 zeiden de leden dat ze Öcalan's ideeën steunden. Ze beweerden alleen politieke middelen te gebruiken om hun nieuwe doel, verbetering van de rechten van de Koerden, te bereiken.

Gepleegde aanslagen: Het belangrijkste aanvalsdoel is de beveiligingsafdeling van de Turkse regering. De PKK heeft aanslagen gepleegd op Turkse diplomatische- en commerciële doelen in heel veel West-Europese steden. Dit deden ze vooral in 1993 en later weer in de lente van 1995. Ze hebben ook eens geprobeerd het hele toerisme-gebeuren in Turkije plat te leggen. Dit deden ze door bomaanslagen op campings en hotels te plegen. Ook hebben ze vanaf het begin tot ongeveer het midden van 1990 buitenlandse toeristen gegijzeld.

mark61
03-05-06, 12:10
Geplaatst door Turkish_boy
Ow geloof me, als ik de kansen had om PKK'ers allemaal uiteroeien had ik dat gedaan.

Ik ben jammergenoeg niet in positsie om ze te bedreigen, ik kan ze allemaal beledigen en ze allemaal doodwensen meer kan ik niet doen.

PKK=Terreurorganizaatsie die verantwoordelijk is voor 30.000 Turkse doden. Voornamelijk burgers.

Je bedoelt, het Turkse leger heeft 29.995 Koerden vermoord, meest onschuldige burgers, paar pkk-ers; de pkk heeft ook nog 5 Turken weten om te leggen.

De PKK, de meest mislukte 'terroristische' organisatie sinds Umkhonto we Sizwe, 'gewapende arm' van het ANC.

De enigen die de pkk weet te terroriseren zijn andere Koerden.

mark61
03-05-06, 12:15
Geplaatst door tukkersterror
Het doel van de terreurgroep is het vestigen van een onafhankelijke Koerdische staat in zuid-oost-Turkije.

Flauwekul.


In 1999 sloot de Turkse overheid Chairman Abdullah Öcalan op in Kenia.

Wat is dit voor onzintekst? Griekenland / Griekse geheime dienst leverde hem uit / overhandigde hem, na eerst jaren de Koerden te hebben gesteund. Verraders! :staart:


Gepleegde aanslagen: Het belangrijkste aanvalsdoel is de beveiligingsafdeling van de Turkse regering. De PKK heeft aanslagen gepleegd op Turkse diplomatische- en commerciële doelen in heel veel West-Europese steden. Dit deden ze vooral in 1993 en later weer in de lente van 1995. Ze hebben ook eens geprobeerd het hele toerisme-gebeuren in Turkije plat te leggen. Dit deden ze door bomaanslagen op campings en hotels te plegen. Ook hebben ze vanaf het begin tot ongeveer het midden van 1990 buitenlandse toeristen gegijzeld.

Stelt allemaal geen ruk voor en vielen alleen per ongeluk doden bij. De echte acties zijn bussen aanhouden in Koerdistan en 'verraders' executeren, alsmede wat schermutselingen met het Turkse leger.

In de hysterische Turkse politiek en pers wordt gedaan alsof 8 miljoen Koerden dreigen het land in 2en te scheuren. 5.000 slechtbewapende landlopers, op zijn meest.

Lamenietlachen.

tukkersterror
03-05-06, 12:25
Geplaatst door mark61
Flauwekul.



Wat is dit voor onzintekst? Griekenland / Griekse geheime dienst leverde hem uit / overhandigde hem, na eerst jaren de Koerden te hebben gesteund. Verraders! :staart:



Stelt allemaal geen ruk voor en vielen alleen per ongeluk doden bij. De echte acties zijn bussen aanhouden in Koerdistan en 'verraders' executeren, alsmede wat schermutselingen met het Turkse leger.

In de hysterische Turkse politiek en pers wordt gedaan alsof 8 miljoen Koerden dreigen het land in 2en te scheuren. 5.000 slechtbewapende landlopers, op zijn meest.

Lamenietlachen.


Stond op internet, daar vandaan getrokken, wat mij leek op een PKK site, dus please don't blame me :hihi:


PKK (http://proto.thinkquest.nl/~llb142/pages/terreurgroepen/pkk.htm)

Kijk zelf maar eens???

mark61
03-05-06, 13:05
Wat doet ThinkQuest?
ThinkQuest is verantwoordelijk voor de organisatie en uitvoering van webstrijden voor verschillende doelgroepen:
· ThinkQuest Junior : voor leerlingen van het basisonderwijs.
· ThinkQuest Beroepsgericht : voor leerlingen in het vmbo en mbo.

Daar kunnen ze het beter bij laten. Blindelings Amerikaanse overheidsinfo nablaten is niet zo'n goed idee. De PKK is geen 'terreurgroep'.

tukkersterror
03-05-06, 13:15
Geplaatst door mark61
Wat doet ThinkQuest?
ThinkQuest is verantwoordelijk voor de organisatie en uitvoering van webstrijden voor verschillende doelgroepen:
· ThinkQuest Junior : voor leerlingen van het basisonderwijs.
· ThinkQuest Beroepsgericht : voor leerlingen in het vmbo en mbo.

Daar kunnen ze het beter bij laten. Blindelings Amerikaanse overheidsinfo nablaten is niet zo'n goed idee. De PKK is geen 'terreurgroep'.


Vind ik maar gedeeltelijk, want aanslagen op touristen en burgers en gijzeling zijn toch geen zaken die een politieke partij of het leger doet.

Nou als thinkquest dit schrijft voor onze scholen weten we ook hoe sommigen aan deze waanideeen komen! :jammer:

_h4T3D_sE7eN
03-05-06, 13:20
Geplaatst door mark61
Je bedoelt, het Turkse leger heeft 29.995 Koerden vermoord, meest onschuldige burgers, paar pkk-ers; de pkk heeft ook nog 5 Turken weten om te leggen.

Ik zou inderdaad eerder de Turkse regering voor terroristen uitmaken. Hebben veel weg van de VS.

observer
03-05-06, 13:28
Pkk is door het EU erkende terreurorganizaatsie maar overigens in nederland nog steeds niet verboden

eigenlijk kun je de pkk beter vergelijken met organisaties als het farc in colombia, niet echt een doel behalve een stuk grond in een soort prive koninkrijkje te veranderen om daar geld mee te verdienen

wat dat betreft is de pkk inderdaad een nogal gemankeerde terreurorganisatie, niet zoals dev sol ed die wel flinke campagnes gevoerd hebben (en in belgie nog steeds legaal is en zelf min of meer geholpen wordt zie het verdwijnen van die vrouwelijke leider maar)

mark61
03-05-06, 13:49
Geplaatst door tukkersterror
Vind ik maar gedeeltelijk, want aanslagen op touristen en burgers en gijzeling zijn toch geen zaken die een politieke partij of het leger doet.

Nou als thinkquest dit schrijft voor onze scholen weten we ook hoe sommigen aan deze waanideeen komen! :jammer:

Ach, een symboolbommetje in een toeristisch gebied, waarvoor uren vantevoren gewaarschuwd wordt.

Das toch niet helemaal je Rode-Zee-kust-massaslachting.

Gegijzelde toeristen worden altijd vrijgelaten, is alleen voor aandacht. Gewichtsklasse 'gegijzelde' westerse hulpverleners in Gazastrook, zak maar zeggen.

mark61
03-05-06, 13:51
Geplaatst door observer
eigenlijk kun je de pkk beter vergelijken met organisaties als het farc in colombia, niet echt een doel

Het enige wat de pkk wil is volksdansen, zingen in de eigen taal, net zoveel geld naar Koerdische provincies als de andere, en met rust gelaten worden. Das voor de Turkse overheid al teveel gevraagd.

tukkersterror
03-05-06, 13:59
Helemaal met je eens, ben nog eens even wezen surfen en kwam een stukje tegen, dat er iemand gewond was geraakt door de PKK aanslag en dat die familie is schadeloos gesteld door de PKK.
Volgens mij doen terroristen zoiets niet?!!

Al met al gewoon zielig, verstoten uit je eigen land.

Turkish_boy
03-05-06, 15:41
Geplaatst door mark61
Je bedoelt, het Turkse leger heeft 29.995 Koerden vermoord, meest onschuldige burgers, paar pkk-ers; de pkk heeft ook nog 5 Turken weten om te leggen.

De PKK, de meest mislukte 'terroristische' organisatie sinds Umkhonto we Sizwe, 'gewapende arm' van het ANC.

De enigen die de pkk weet te terroriseren zijn andere Koerden.

Wat zeg je me nou? Heb je te veel gedronken ofzo? Hoe kom je bij het getal van 5 doden? PKK'ers killen zowat elke dag, elke dag is er in TUrkije wel een aanslag op militairen.

Turkish_boy
03-05-06, 15:45
Geplaatst door mark61
Flauwekul.


Ow en waarom noemen ze oost Turkije dan Koerdistan?
www.koerdistan.nl/forum

Kijk maar eens naar de extreme koerden, PKK sempathyzanten.






Wat is dit voor onzintekst? Griekenland / Griekse geheime dienst leverde hem uit / overhandigde hem, na eerst jaren de Koerden te hebben gesteund. Verraders! :staart:


Eerst was hij in Syre, nadat Turkije een oorlog dreigde met Syry ging hij richting Nederland, Nederland weigerde hem toen moest hij naar Italie, daar werd hij verder verzonden naar Rusland, Rusland die gaf hem aan Griekland en Griekland weer aan Turkije.

Niks is onzin!



Stelt allemaal geen ruk voor en vielen alleen per ongeluk doden bij. De echte acties zijn bussen aanhouden in Koerdistan en 'verraders' executeren, alsmede wat schermutselingen met het Turkse leger.


Een paar maanden geleden liepen een vrouw en haar kind langs een vuilnisbak, nou zit die kind zonder moeder.





Lamenietlachen.

lol

Turkish_boy
03-05-06, 15:47
Geplaatst door mark61
Wat doet ThinkQuest?
ThinkQuest is verantwoordelijk voor de organisatie en uitvoering van webstrijden voor verschillende doelgroepen:
· ThinkQuest Junior : voor leerlingen van het basisonderwijs.
· ThinkQuest Beroepsgericht : voor leerlingen in het vmbo en mbo.

Daar kunnen ze het beter bij laten. Blindelings Amerikaanse overheidsinfo nablaten is niet zo'n goed idee. De PKK is geen 'terreurgroep'.

Wat jij doet is het boel verdraaien, PKK'ers zijn terroristen.
Terroristen die zelfs in Nederland kampen hadden, ik noor-brabant, er is een jaar geleden een PKK kamp opgerold ze hadden een boerderij omgetoverd tot een terroristenkamp.

Nederland heeft PKK terrorisme altijd gesteund.

Morosian
03-05-06, 15:53
Geplaatst door Turkish_boy
Nederland heeft PKK terrorisme altijd gesteund.

Dat is best een domme bewering. Maar je bent een beetje opgewonden, dus ik duid het je niet euvel.

Turkish_boy
03-05-06, 15:57
Geplaatst door Morosian
Dat is best een domme bewering. Maar je bent een beetje opgewonden, dus ik duid het je niet euvel.

Hoe verklaar je dan PKK kampen in Noord-braband.
Die kampen zijn nog maar net opgerold, terwijl ze er al minimaal 10 jaar stonden.

Turkish_boy
04-05-06, 17:16
ff omhoogkrikken.. Ik pik geen waarschuwingen die nergens op slaan.

tukkersterror
04-05-06, 19:10
Geplaatst door Turkish_boy
Hoe verklaar je dan PKK kampen in Noord-braband.
Die kampen zijn nog maar net opgerold, terwijl ze er al minimaal 10 jaar stonden.

5 jaar geleden zijn deze opgerold.

Wide-O
04-05-06, 19:54
Geplaatst door mark61
Het enige wat de pkk wil is volksdansen, zingen in de eigen taal, net zoveel geld naar Koerdische provincies als de andere, en met rust gelaten worden. Das voor de Turkse overheid al teveel gevraagd.

Zeur nou niet, ze mogen tegenwoordig al officieel 1.5 uur per week uitzenden op televisie :ego: Of was het 4.5 uur, dat ben ik even kwijt.

En anders: al die PKK terroristen uitleveren aan België, die weten er wel raad mee :hihi:

tr_imparator
04-05-06, 20:10
Geplaatst door Wide-O
Zeur nou niet, ze mogen tegenwoordig al officieel 1.5 uur per week uitzenden op televisie :ego: Of was het 4.5 uur, dat ben ik even kwijt.

En anders: al die PKK terroristen uitleveren aan België, die weten er wel raad mee :hihi:


Zoals onze (premier) terecht opmerkte. EU moet zich betreffende ''vreemdelingenrecht'' eens zijn hand in eigen zak steken. Zo anders zijn de rechten van minderheden in Turkije niet. Nog 20 jaar geleden was het in Nederland zo dat de Turken om een voorbeeld te noemen in een week 1(do en vr half uur) uur zendtijd hadden ( Kanaal TTA, als ik het me goed herinner).. Mark zet hier een absurd beeld neer over Turkije en Koerden. In werkelijkheid is er geen animo uit eigen groep voor koerdisch TV en de TV stations die tot dusver zijn geopend propageren ed.. Je hebt ook andere buitenlandse zenders(vb: Irak/Azarbadjan). Ik kijk af en toe ook naar die zenders, omdat er gewoon goeie programma's op tv komen.


En de PKK in Turkije is wel een terroristische beweging die veel burgerslachtoffers op zijn geweten heeft en ook veel slachtoffers uit de leger. De Turkse Leger staat hoog in aanzien in Turkije. Als er een soldaat wordt gedood, 'huilt' de hele bevolking.

Als men meent te weinig rechten te hebben, dan moet dit aankaarten op een ''diplomatieke(sry de lading komt niet overeen met het woord)'' manier. In ieder geval op een vredige wijze.

barfly
04-05-06, 20:41
Geplaatst door tr_imparator
Zoals onze (premier) terecht opmerkte. EU moet zich betreffende ''vreemdelingenrecht'' eens zijn hand in eigen zak steken. Zo anders zijn de rechten van minderheden in Turkije niet. Nog 20 jaar geleden was het in Nederland zo dat de Turken om een voorbeeld te noemen in een week 1(do en vr half uur) uur zendtijd hadden ( Kanaal TTA, als ik het me goed herinner).. Mark zet hier een absurd beeld neer over Turkije en Koerden. In werkelijkheid is er geen animo uit eigen groep voor koerdisch TV en de TV stations die tot dusver zijn geopend propageren ed.. Je hebt ook andere buitenlandse zenders(vb: Irak/Azarbadjan). Ik kijk af en toe ook naar die zenders, omdat er gewoon goeie programma's op tv komen.

Kan het gebrek aan animo om wat met zendtijd te doen niet komen uit het feit dat Koerden een achtergesteld volk zijn die gewoon recht hebben op een eigen land? En dus geen interesse hebben in zendtijd gegund door hun Turkse overheersers?


En de PKK in Turkije is wel een terroristische beweging die veel burgerslachtoffers op zijn geweten heeft en ook veel slachtoffers uit de leger. De Turkse Leger staat hoog in aanzien in Turkije. Als er een soldaat wordt gedood, 'huilt' de hele bevolking.
Wat is dat otch met die landen die hun legers zo hoog hebben zitten? De VS hebben dat ook al.. Ik geloof dat het ook wel iets te maken heeft met volwassen worden als land. Ik moet altijd denken aan de romeinen en hun triomftochten etc. Ik ben wel blij dat Nederland dat een stuk minder heeft, samen met een hoop andere EU landen overigens.


Als men meent te weinig rechten te hebben, dan moet dit aankaarten op een ''diplomatieke(sry de lading komt niet overeen met het woord)'' manier. In ieder geval op een vredige wijze.
Dus dat de turken samen met Iran de Koerden gezellig bombarderen vind je eigenlijk ook niet zo netjes?

Wide-O
04-05-06, 20:50
Geplaatst door tr_imparator
Zoals onze (premier) terecht opmerkte. EU moet zich betreffende ''vreemdelingenrecht'' eens zijn hand in eigen zak steken. Zo anders zijn de rechten van minderheden in Turkije niet. Nog 20 jaar geleden was het in Nederland zo dat de Turken om een voorbeeld te noemen in een week 1(do en vr half uur) uur zendtijd hadden ( Kanaal TTA, als ik het me goed herinner).. Mark zet hier een absurd beeld neer over Turkije en Koerden. In werkelijkheid is er geen animo uit eigen groep voor koerdisch TV en de TV stations die tot dusver zijn geopend propageren ed.. Je hebt ook andere buitenlandse zenders(vb: Irak/Azarbadjan). Ik kijk af en toe ook naar die zenders, omdat er gewoon goeie programma's op tv komen.


En de PKK in Turkije is wel een terroristische beweging die veel burgerslachtoffers op zijn geweten heeft en ook veel slachtoffers uit de leger. De Turkse Leger staat hoog in aanzien in Turkije. Als er een soldaat wordt gedood, 'huilt' de hele bevolking.

Als men meent te weinig rechten te hebben, dan moet dit aankaarten op een ''diplomatieke(sry de lading komt niet overeen met het woord)'' manier. In ieder geval op een vredige wijze.

Pot kettle black. Koerden zijn geen "vreemdelingen" in Tr. overigens, eens ?

Tuurlijk mogen de Europeanen wel 's de hand in eigen boezem steken, (don't hold your breath) maar daar gaat het mij niet om. Ik spreek niet voor Europa.

Zolang jij niet ziet dat het *echte* probleem van Tr. wel eens dat leger zou kunnen zijn, (een staat in de staat) dan valt er weinig te bediscussiëren. Datzelfde leger dat graag zou optreden als moslims te veel macht krijgen BTW. Het hele "top down" systeem van Turkije wordt bijna gepersonifieerd door dat leger.

Ik ben ook niet zo'n fan van terrorisme, dus daar gaat de discussie niet over. Maar als je Hamas begrijpt, begrijp je ook de PKK.

IMHO.

Maggoed, er is verbetering zichtbaar. En wie zonder zonde is werpe de eerste steen, leerde ik als kind :D

tr_imparator
04-05-06, 21:01
Geplaatst door barfly
Kan het gebrek aan animo om wat met zendtijd te doen niet komen uit het feit dat Koerden een achtergesteld volk zijn die gewoon recht hebben op een eigen land? En dus geen interesse hebben in zendtijd gegund door hun Turkse overheersers?

Ja? Wat stel je voor?



Wat is dat otch met die landen die hun legers zo hoog hebben zitten? De VS hebben dat ook al.. Ik geloof dat het ook wel iets te maken heeft met volwassen worden als land. Ik moet altijd denken aan de romeinen en hun triomftochten etc. Ik ben wel blij dat Nederland dat een stuk minder heeft, samen met een hoop andere EU landen overigens.

Ik kan dit niet met je delen sry.


Dus dat de turken samen met Iran de Koerden gezellig bombarderen vind je eigenlijk ook niet zo netjes?


Je bedoelt de PKK. Ik had het eerder op een andere wijze opgelost gezien, waarbij geen doden aan te pas kwamen. Maar Turkije is nogal terughoudend gezien de VS. 5000 duizend mensen dood in de VS en de VS valt een hele land aan( eigenlijk is dit een keuze om de oorlog niet 'thuis' uit te vechten)..en Turkije is nog steeds bezig, in eigen land oorlog te voeren,..probleem ligt echter

rja2
04-05-06, 21:01
Geplaatst door tr_imparator
Als men meent te weinig rechten te hebben, dan moet dit aankaarten op een ''diplomatieke(sry de lading komt niet overeen met het woord)'' manier. In ieder geval op een vredige wijze. [/B]
Dat Turkse leger houdt de oorlog met de Koerden wel in stand, dat levert hun meer geld op en meer wapens op en meer macht op.

Dat Turkse leger wil helemaal geen vrede.

De feitelijke machthebbers in Turkije.

barfly
04-05-06, 21:11
Geplaatst door tr_imparator
Ja? Wat stel je voor?
Koerden als mede-turken aanzien en ze een redelijke mate van autonomie aanbieden en niet 200.000 man troepen samentrekken als een paar PKK'ers rondlopen met wapens.



Ik kan dit niet met je delen sry.

Waarom niet? Militairisme is best bespreekbaar toch?



Je bedoelt de PKK. Ik had het eerder op een andere wijze opgelost gezien, waarbij geen doden aan te pas kwamen. Maar Turkije is nogal terughoudend gezien de VS. 5000 duizend mensen dood in de VS en de VS valt een hele land aan( eigenlijk is dit een keuze om de oorlog niet 'thuis' uit te vechten)..en Turkije is nog steeds bezig, in eigen land oorlog te voeren,..probleem ligt echter
Turkije heeft, heel terughoudend, anders wel de PKK (wonende tussen de Koerden) bestookt recentelijk met artillerie en anderzins.

tr_imparator
04-05-06, 21:16
Geplaatst door rja2
Dat Turkse leger houdt de oorlog met de Koerden wel in stand, dat levert hun meer geld op en meer wapens op en meer macht op.

Dat Turkse leger wil helemaal geen vrede.

De feitelijke machthebbers in Turkije.

Er zijn wel meer mensen die beweren dat terrorisme in stand wordt gehouden door de mensen die het bestrijden. Ik heb hier echter niet veel verstand van, daarom is het misschien niet geoorloofd om hierover iets te zeggen.

Ik sta ook wel soms sceptisch tegenover de legertop..mensen als Ataturk zie je daar niet (meer),..

tr_imparator
04-05-06, 21:24
Geplaatst door Wide-O
Pot kettle black. Koerden zijn geen "vreemdelingen" in Tr. overigens, eens ?

Meesten hebben een Turkse paspoort. Doel van je vraag?



Tuurlijk mogen de Europeanen wel 's de hand in eigen boezem steken, (don't hold your breath) maar daar gaat het mij niet om. Ik spreek niet voor Europa.

Ook goed.



Zolang jij niet ziet dat het *echte* probleem van Tr. wel eens dat leger zou kunnen zijn, (een staat in de staat) dan valt er weinig te bediscussiëren. Datzelfde leger dat graag zou optreden als moslims te veel macht krijgen BTW. Het hele "top down" systeem van Turkije wordt bijna gepersonifieerd door dat leger.

Ik weet er niet veel over.


Ik ben ook niet zo'n fan van terrorisme, dus daar gaat de discussie niet over. Maar als je Hamas begrijpt, begrijp je ook de PKK.

Die vergelijking wil ik graag uitgelegd zien.

tr_imparator
04-05-06, 21:27
Geplaatst door barfly
Koerden als mede-turken aanzien en ze een redelijke mate van autonomie aanbieden en niet 200.000 man troepen samentrekken als een paar PKK'ers rondlopen met wapens.

Die troepen zijn echter wel nodig, al is het om de orde in stand te houden. Maar wat stel je concreet voor?



Waarom niet? Militairisme is best bespreekbaar toch?

Kan wel bespreekbaar zijn ja. Maar het spijt me ik kan niet wat je zegt bekritiseren omdat ik er zelf weinig van afweet.



Turkije heeft, heel terughoudend, anders wel de PKK (wonende tussen de Koerden) bestookt recentelijk met artillerie en anderzins.

Turkije heeft niet anders gereageerd dan Frankrijk betreffende de onrust in sommige steden. Echte artillerie zie je in de bergen, waar ook duidelijk weerstand van de PKK waar te nemen is.

rja2
04-05-06, 21:31
Geplaatst door tr_imparator
Er zijn wel meer mensen die beweren dat terrorisme in stand wordt gehouden door de mensen die het bestrijden. Ik heb hier echter niet veel verstand van, daarom is het misschien niet geoorloofd om hierover iets te zeggen.

In Turkije mischien.

Maar in Nederland hebben we vrijheid van meningsuiting.

Daarom kan ik het Turkse leger gewoon aanvallen.

Wide-O
04-05-06, 21:33
Geplaatst door tr_imparator
Meesten hebben een Turkse paspoort. Doel van je vraag?


Was geen vraag, maar een subtiele manier om je er op te wijzen dat je appelen met peren vergelijkt. Die mensen zijn geen vreemdelingen.



Die vergelijking wil ik graag uitgelegd zien.


Decennia lange onderdrukking van taal, cultuur, en economie. Bruut geweld, folteringen. Militaire overmacht.

In de gevangenis vliegen omdat je je eigen taal spreekt of onderwijst is barbaars. Eens ?

Affijn, ik ben geen Tr. kenner, verre van, maar er valt wel wat meer te zeggen over dit onderwerp. En zoals ik al zei, het gaat langzaam de goede kant op. En dan geloof ik niet eens dat EU lidmaatschap daar iets mee te maken heeft, het is Turkije zelf dat in beweging is.

tr_imparator
04-05-06, 21:37
Geplaatst door rja2
In Turkije mischien.

Ik zit hier toch echt in Amsterdam.



Maar in Nederland hebben we vrijheid van meningsuiting.

Daarom kan ik het Turkse leger gewoon aanvallen.


Je had niks meer te zeggen?

barfly
04-05-06, 21:37
Geplaatst door tr_imparator
Die troepen zijn echter wel nodig, al is het om de orde in stand te houden. Maar wat stel je concreet voor?

Troepen reductie, met de Koerdische leiders om de tafel, autonomie en Koerdistan een provincie van turkije maken aka oost-koerdistan. Misschien kijken naar een federale oplossing in je staats inrichting zoals Duitsland. Ik zou de provincie oost-koerdistan als die ontstond meteen tot ontwikkeling gebied bombarderen en geld in pompen en overstelpen met Turken.



Kan wel bespreekbaar zijn ja. Maar het spijt me ik kan niet wat je zegt bekritiseren omdat ik er zelf weinig van afweet.
jammer




Turkije heeft niet anders gereageerd dan Frankrijk betreffende de onrust in sommige steden. Echte artillerie zie je in de bergen, waar ook duidelijk weerstand van de PKK waar te nemen is.
Ik zie de vergelijking met Frankrijk niet zo. Frankrijk heeft niet de betogers erg hard aangepakt. Ik geloof dat er in andere landen doden waren gevallen door politievuur. Wb artillerievuur op de PKK, kennelijk heeft Turkije dus niet 100% controle over de provincie. Dat kun je krijgen door de provincie werkelijk levenskans te geven.

Wide-O
04-05-06, 21:44
Geplaatst door barfly
Misschien kijken naar een federale oplossing in je staats inrichting zoals Duitsland.

Ik wou nog FF België als ander voorbeeld geven, maar dat lijkt me niet zo'n goed idee, gezien we nu op een soort van separatisme af te lijken stevenen :argwaan:

rja2
04-05-06, 21:49
Geplaatst door tr_imparator
Ik zit hier toch echt in Amsterdam.


Je had niks meer te zeggen?
Jij zei dat je geen kritiek op het Turkse leger mag hebben.

Misschien ben je gegijzeld door je Turkse achtergrond.

tr_imparator
04-05-06, 21:49
Geplaatst door barfly
Troepen reductie, met de Koerdische leiders om de tafel, autonomie en Koerdistan een provincie van turkije maken aka oost-koerdistan. Misschien kijken naar een federale oplossing in je staats inrichting zoals Duitsland. Ik zou de provincie oost-koerdistan als die ontstond meteen tot ontwikkeling gebied bombarderen en geld in pompen en overstelpen met Turken.

Nee, dank je. Ik ga niet Turkse steden enzo een andere naam geven. Ook een deel van Turkije geen autonoom gebied maken. Het is Turkije en blijft Turkije. Als je graag een voorstander bent, neem dan een koerd in huis ofzo. Misschien is Den haag wel iets? Den Koerdistan?


Ik zie de vergelijking met Frankrijk niet zo. Frankrijk heeft niet de betogers erg hard aangepakt. Ik geloof dat er in andere landen doden waren gevallen door politievuur. Wb artillerievuur op de PKK, kennelijk heeft Turkije dus niet 100% controle over de provincie. Dat kun je krijgen door de provincie werkelijk levenskans te geven.

Turkije ook niet. En Turkije heeft echt wel de touwtjes in handen.

tr_imparator
04-05-06, 21:51
Geplaatst door rja2
Jij zei dat je geen kritiek op het Turkse leger mag hebben.

Misschien ben je gegijzeld door je Turkse achtergrond.

Je moet toch beter gaan lezen en wat minder je vooroordelen laten spreken.

rja2
04-05-06, 21:59
Geplaatst door tr_imparator
Je moet toch beter gaan lezen en wat minder je vooroordelen laten spreken.
Dit heb jij gezegt :


Geplaatst door tr_imparator
daarom is het misschien niet geoorloofd om hierover iets te zeggen.

Hoe moet ik dit anders opvatten ?

tr_imparator
04-05-06, 22:01
Geplaatst door rja2
Dit heb jij gezegt :




niet helemaal.

rja2
04-05-06, 22:44
Geplaatst door tr_imparator
niet helemaal.
Lijkt me wel duidelijk, dat in Turkije, kritiek op het Turkse leger niet gebruikelijk is.

tr_imparator
04-05-06, 22:52
Geplaatst door rja2
Lijkt me wel duidelijk, dat in Turkije, kritiek op het Turkse leger niet gebruikelijk is.


Ik denk dat we nu in een vicieuze cirkel zijn terechtgekomen.

:zwaai:

barfly
04-05-06, 22:54
Geplaatst door Wide-O
Ik wou nog FF België als ander voorbeeld geven, maar dat lijkt me niet zo'n goed idee, gezien we nu op een soort van separatisme af te lijken stevenen :argwaan:

Laten we Vlaanderen een plaats bieden met de laaglanders. :ego:

rja2
04-05-06, 22:58
Geplaatst door tr_imparator
Ik denk dat we nu in een vicieuze cirkel zijn terechtgekomen.

:zwaai:
Voor Turken misschien.

Maar ik heb me conclusie al getrokken.

barfly
04-05-06, 22:59
Geplaatst door tr_imparator
Nee, dank je. Ik ga niet Turkse steden enzo een andere naam geven. Ook een deel van Turkije geen autonoom gebied maken. Het is Turkije en blijft Turkije. Als je graag een voorstander bent, neem dan een koerd in huis ofzo. Misschien is Den haag wel iets? Den Koerdistan?

Volgens mij hou jij je wel erg makkelijk van de domme. :)



Turkije ook niet. En Turkije heeft echt wel de touwtjes in handen.
Turkije zal moeten leren delen met anderen zoals de Koerden. Of de Turken dat nou leuk vinden of niet. :)

tr_imparator
04-05-06, 23:02
Geplaatst door rja2
Voor Turken misschien.

Maar ik heb me conclusie al getrokken.


Mooi dan zijn we nu uitgepraat.

rja2
04-05-06, 23:15
Geplaatst door tr_imparator
Mooi dan zijn we nu uitgepraat.
Dat jij gevangen zit tussen de Turkse cultuur.

Dwaalspoor
04-05-06, 23:18
PKK = Communistische creatie, Grijze wolven = Kapitalistische creatie

Turkije is het slagveld geweest van de koude oorlog, meer is het niet.

barfly
04-05-06, 23:23
Geplaatst door Dwaalspoor
PKK = Communistische creatie, Grijze wolven = Kapitalistische creatie

Turkije is het slagveld geweest van de koude oorlog, meer is het niet.

De grijze wolven zijn nationaal-socialistisch

tukkersterror
04-05-06, 23:31
Geplaatst door Dwaalspoor
PKK = Communistische creatie, Grijze wolven = Kapitalistische creatie

Turkije is het slagveld geweest van de koude oorlog, meer is het niet.

Je hebt de klok horen luiden maar weet niet .............

Turkeije is inderdaad ooit eens inzet geweest van een deal tussen oost en west.
Maar het had toch echt niets te maken met de koude oorlog.

Wide-O
05-05-06, 00:39
Geplaatst door barfly
Laten we Vlaanderen een plaats bieden met de laaglanders. :ego:

Lukt nooit :hihi:

Het wederzijds onbegrip is te groot. En dan hebben we het nog maar over een paar verwaarloosbare vierkante km aan de Noordzee...

Wide-O
05-05-06, 00:41
Geplaatst door Dwaalspoor
Turkije is het slagveld geweest van de koude oorlog, meer is het niet.

Geweest ?

Zitten er nog volop in.

Dwaalspoor
05-05-06, 00:44
Geplaatst door Wide-O
Geweest ?

Zitten er nog volop in.

Ik denk dat de PKK en dat hele gedoe nog de naweeen ervan zijn. Het is nieuw leven ingeblazen met dat irak gedoe.

tukkersterror
05-05-06, 00:45
Geplaatst door Wide-O
Geweest ?

Zitten er nog volop in.

Nou koud, het is bijna zomer:hihi:

Dwaalspoor
05-05-06, 00:45
Geplaatst door tukkersterror
Je hebt de klok horen luiden maar weet niet .............

Turkeije is inderdaad ooit eens inzet geweest van een deal tussen oost en west.
Maar het had toch echt niets te maken met de koude oorlog.

Ach voor jou neem ik niet eens de moeite om over de wereld politiek te praten.

tukkersterror
05-05-06, 00:46
Geplaatst door Dwaalspoor
Ik denk dat de PKK en dat hele gedoe nog de naweeen ervan zijn. Het is nieuw leven ingeblazen met dat irak gedoe.

Rake opmerking!!!

tukkersterror
05-05-06, 00:48
Geplaatst door Dwaalspoor
Ach voor jou neem ik niet eens de moeite om over de wereld politiek te praten.

Geef dan ook geen antwoord, want ook een ontkennende antwoord is een antwoord ;)

H.P.Pas
05-05-06, 09:17
Geplaatst door Dwaalspoor
PKK = Communistische creatie, Grijze wolven = Kapitalistische creatie

Turkije is het slagveld geweest van de koude oorlog, meer is het niet.

S van 't W.
Het duizend dingen doekje voor het bloeden.