PDA

Bekijk Volledige Versie : Homopaar kan kind uit buitenland adopteren ookal zijn er geen landen die dat toestaan



Dwaalspoor
04-05-06, 12:14
Homopaar kan kind uit buitenland adopteren

DEN HAAG - Minister Donner van Justitie maakt het wettelijk mogelijk dat homoparen een kind uit het buitenland kunnen adopteren, ook al zijn er geen landen die dat toestaan.

Donner heeft het wetsvoorstel waarin de interlandelijke adoptie door echtgenoten van gelijk geslacht wordt geregeld, woensdag naar de Tweede Kamer gestuurd. Als de Kamer het voorstel aanneemt, worden homoparen voor de toepassing van de Nederlandse wet gelijk behandeld als paren van verschillend geslacht. De bewindsman tekent er wel bij aan dat er op dit moment nog geen landen zijn die kinderen beschikbaar stellen voor adoptie door homo’s.

Donner voelde in eerste instantie niets voor adoptie door homoparen. Hij voorzag dat adoptielanden hieraan gevolgen zouden verbinden voor de bestaande adoptiepraktijk. Een peiling onder adoptielanden wees uit dat dat wel mee zou vallen. Een kamermeerderheid van PvdA, VVD en D66 dreigde toen zelf met een initiatiefwet te komen. Daarop ging Donner alsnog door de knieën.

Een belangrijke overweging voor de bewindsman was dat hij juridisch in de problemen zou komen als hij homo’s in de adoptiewetgeving zou blijven uitsluiten. Wettelijk is in Nederland het homohuwelijk sinds 2000 gelijkgesteld aan het heterohuwelijk. In eerste instantie gaf Donner de Kamer te kennen dat de noodzakelijke aanpassing van de adoptiewetgeving nog wel even op zich kon laten wachten. Als argument voerde hij aan dat er in de praktijk toch niets zou veranderen aangezien er geen landen zijn die kinderen aan homo’s willen toewijzen.

PvdA, VVD en D66 eisten echter actie. Anders zouden ze alsnog met een eigen wetsvoorstel komen. Vorig jaar juni besloot Donner aan de wens van de Kamermeerderheid te voldoen en op afzienbare termijn met een voorstel te komen. Wel herinnerde hij de Kamer eraan dat de bestaande uitzondering in de wet door de paarse coalitie was aangebracht uit vrees voor tegenmaatregelen door adoptielanden.

De Raad van State is het niet met de Kamermeerderheid eens en betwist het nut van de wetswijziging. De raad vindt dat er verwachtingen worden gewekt die niet kunnen worden waargemaakt.

Donners voorstel zal ook steun krijgen van een meerderheid van de CDA-fractie. De huidige rechtsongelijkheid is voor de meeste CDA’ers reden om eerdere bezwaren van de fractie niet langer te delen.


http://www.refdag.nl/artikel/1259475/Homopaar+kan+kind+uit+buitenland+adopteren.html

David
04-05-06, 12:25
Geplaatst door Dwaalspoor
Homopaar kan kind uit buitenland adopteren

Als argument voerde hij aan dat er in de praktijk toch niets zou veranderen aangezien er geen landen zijn die kinderen aan homo’s willen toewijzen.


Aanvulling:


Kinderen uit het buitenland kunnen wel door individuen worden geadopteerd. Als het kind eenmaal in Nederland is kan de Nederlandse nationaliteit worden aangevraagd. Vervolgens kan de mede-ouder het kind ook adopteren. De termijn waar binnen dit kan, wordt verlaagd van drie naar één jaar. Donner schrijft in een toelichting niet te verwachten dat er een land is dat een kind voor adoptie beschikbaar stelt aan homoparen.

De wet dient dan ook vooral om de procedures te verkorten wanneer een van de echtgenoten het kind adopteert. Ook kunnen daardoor binnen kortere tijd meer kinderen worden geadopteerd.

In het wetsvoorstel is verder opgenomen dat lesbiennes die door kunstmatige inseminatie een kind krijgen, worden gelijkgesteld aan heterostellen in dezelfde situatie. Nu moeten de vrouwen na de geboorte eerst drie jaar samen voor het kind hebben gezorgd.


www.gaysite.nl

Seif
04-05-06, 12:34
Ben ik ouderwets als ik vind dat een kind idealiter een vader en een moeder nodig heeft?

Juliette
04-05-06, 12:45
Geplaatst door Seif
Ben ik ouderwets als ik vind dat een kind idealiter een vader en een moeder nodig heeft?

Niet mee eens. Een stabiele, veilige omgeving met goeie voorbeeldfiguren. En een klassiek gezin is daar evenmin een garantie voor dan eender welke andere vorm.

Ikdenk niet dat het iets uitmaakt of zo'n kind door homo's of hetero's opgevoed wordt.

Dwaalspoor
04-05-06, 12:49
Geplaatst door Seif
Ben ik ouderwets als ik vind dat een kind idealiter een vader en een moeder nodig heeft?

Nee je bent niet ouderwets, als de natuur het gewild had zouden mannen ook zwanger van elkaar kunnen worden en zouden ze borstvoeding kunnen geven.

David
04-05-06, 12:52
http://www.apa.org/pi/parent.html

Juliette
04-05-06, 12:56
Geplaatst door Dwaalspoor
Nee je bent niet ouderwets, als de natuur het gewild had zouden mannen ook zwanger van elkaar kunnen worden en zouden ze borstvoeding kunnen geven.

Er is zoveel dat we doen dat de natuur niet gewild heeft.

Boeken lezen, prikken op een pb, auto rijden, het vliegtuig nemen, fietsen, ... Moeten we dat dan ook maar allemaal verketteren?

Wat de opvoeding van kinderen betreft is er maar 1 ding belangrijk. Een kind heeft recht op goeie, bewuste, liefhebbende ouders. En of dat nu homo's of hetero's zijn is compleet irrelevant.

Dwaalspoor
04-05-06, 13:03
Geplaatst door Juliette
Er is zoveel dat we doen dat de natuur niet gewild heeft.

Boeken lezen, prikken op een pb, auto rijden, het vliegtuig nemen, fietsen, ... Moeten we dat dan ook maar allemaal verketteren?

Wat de opvoeding van kinderen betreft is er maar 1 ding belangrijk. Een kind heeft recht op goeie, bewuste, liefhebbende ouders. En of dat nu homo's of hetero's zijn is compleet irrelevant.

Hoe weet jij dat de natuur niet gewild heeft dat we boeken lezen etc..?

Zwanger worden kan nog steeds niet bij homoparen.

David
04-05-06, 13:05
Geplaatst door Dwaalspoor
Hoe weet jij dat de natuur niet gewild heeft dat we boeken lezen etc..?

Zwanger worden kan nog steeds niet bij homoparen.

De meeste lesbiennes kunnen zwanger worden.
De meeste homomannen kunnen een vrouw zwanger maken.

Gebeurt ook.

Dwaalspoor
04-05-06, 13:07
Geplaatst door David
De meeste lesbiennes kunnen zwanger worden.
De meeste homomannen kunnen een vrouw zwanger maken.

Gebeurt ook.

Kortom je hebt een man en een vrouw nodig.

Juliette
04-05-06, 13:07
Geplaatst door Dwaalspoor
Hoe weet jij dat de natuur niet gewild heeft dat we boeken lezen etc..?

Zwanger worden kan nog steeds niet bij homoparen.

Maar niks in de natuur belet homoparen of lesboparen te zorgen voor kinderen van henzelf (in het geval van vrouwen) of van een ander (in het geval van mannen).

David
04-05-06, 13:09
T is te warm voor deze discussie. Die wet is in ieder geval aangepast, daar gaat het om. De rest is in het archief van maroc.nl te vinden.

Dwaalspoor
04-05-06, 13:11
Geplaatst door Juliette
Maar niks in de natuur belet homoparen of lesboparen te zorgen voor kinderen van henzelf (in het geval van vrouwen) of van een ander (in het geval van mannen).

Als de mannen geen borsten hebben die melk geven dan gaat zo een kindje snel dood. Via technische omwegen kan dat opgelost worden maar duidelijk is dat de natuur dat niet zo ingericht heeft.

Komen we terug bij de mening van seif, dat een kind idealiter beter af is met een vader en moeder.

Seif
04-05-06, 13:11
Geplaatst door David
http://www.apa.org/pi/parent.html

Heb op het moment geen zin om alles te lezen, dus ben meteen naar de conclusies gegaan.

It should be acknowledged that research on lesbian and gay parents and their children is still very new and relatively scarce. Less is known about children of gay fathers than about children of lesbian mothers. Little is known about development of the offspring of gay or lesbian parents during adolescence or adulthood. Sources of heterogeneity have yet to be systematically investigated. Longitudinal studies that follow lesbian and gay families over time are badly needed.

Dus voorlopig blijf ik er bij dat kinderen (idealiter) zowel een vader als moeder als rolmodel nodig hebben. Toen de mens nog in een wat natuurlijkere staat verkeerde, leefden we toch meer in groepsverband. Dan is dat probleem wat minder nijpend. Overigens gun ik homo's best hun nestdrang.

~Panthera~
04-05-06, 13:15
Ideal voor kinderen zou het ook zijn, als ze door hun hetero vader en moeder niet doodgeslagen werden.
Gebeurd zo'n, wat was het ook al weer? 1500 x per jaar ? :moe:
Hetero's dus ook maar afschaffen. :duim:

Bar
04-05-06, 13:15
Geplaatst door Dwaalspoor
Nee je bent niet ouderwets, als de natuur het gewild had zouden mannen ook zwanger van elkaar kunnen worden en zouden ze borstvoeding kunnen geven.

Als de stelling dat iedereen als moslim wordt geboren juist zou zijn, mocht men verwachten dat de Koran in de neocortex geprogrammeerd zou zijn.

Dit blijkt niet zo te zijn. In plaats daarvan is jarenlange indoctrinatie benodigd.

De natuur wil dus niet dat mensen moslim zijn!

Dwaalspoor
04-05-06, 13:15
Geplaatst door Seif
Heb op het moment geen zin om alles te lezen, dus ben meteen naar de conclusies gegaan.

It should be acknowledged that research on lesbian and gay parents and their children is still very new and relatively scarce. Less is known about children of gay fathers than about children of lesbian mothers. Little is known about development of the offspring of gay or lesbian parents during adolescence or adulthood. Sources of heterogeneity have yet to be systematically investigated. Longitudinal studies that follow lesbian and gay families over time are badly needed.

Dus voorlopig blijf ik er bij dat kinderen (idealiter) zowel een vader als moeder als rolmodel nodig hebben. Toen de mens nog in een wat natuurlijkere staat verkeerde, leefden we toch meer in groepsverband. Dan is dat probleem wat minder nijpend. Overigens gun ik homo's best hun nestdrang.

Er staat ook ongeveer 3 keer bij verschillende onderzoeken:

No data are available as yet in this area for children of gay fathers

Dwaalspoor
04-05-06, 13:18
Geplaatst door Bar
Als de stelling dat iedereen als moslim wordt geboren juist zou zijn, mocht men verwachten dat de Koran in de neocortex geprogrammeerd zou zijn.

Dit blijkt niet zo te zijn. In plaats daarvan is jarenlange indoctrinatie benodigd.

De natuur wil dus niet dat mensen moslim zijn!

Religieuze bewustzijn is ook voorgeprogammeerd in de mens

Dwaalspoor
04-05-06, 13:22
Geplaatst door ~Panthera~
Ideal voor kinderen zou het ook zijn, als ze door hun hetero vader en moeder niet doodgeslagen werden.
Gebeurd zo'n, wat was het ook al weer? 1500 x per jaar ? :moe:
Hetero's dus ook maar afschaffen. :duim:

Er zijn ook homo's die kinderen sexueeel misbruiken en in elkaar slaan. Het gaat erom hoe de natuur ons geschapen heeft.

De natuur heeft ons zo geschapen en uitgerust dat we een man en vrouw nodig hebben om voor nageslacht te zorgen en kinderen op te voeden.

H.P.Pas
04-05-06, 14:30
Cultuurverschijnselen zijn per definitie niet natuurlijk.

~Panthera~
04-05-06, 14:34
Geplaatst door Dwaalspoor
Er zijn ook homo's die kinderen sexueeel misbruiken en in elkaar slaan. Het gaat erom hoe de natuur ons geschapen heeft.

De natuur heeft ons zo geschapen en uitgerust dat we een man en vrouw nodig hebben om voor nageslacht te zorgen en kinderen op te voeden.


Ik denk toch een stuk minder.
Dat komt omdat die dus vaak veel meer moeite moeten doen, en dus ook een echte kinderwens hebben.
En wat je echt liefhebt, sla je niet aan gort.
En zaadjes en eitjes zijn overal te vinden tegenwoordig.
Das niet zo moeilijk.

Mill
04-05-06, 14:38
01) Being gay is not natural. Real believers always reject unnatural things like eyeglasses, polyester, and air conditioning.

02) Gay marriage will encourage people to be gay, in the same way that hanging around tall people will make you tall.

03) Legalizing gay marriage will open the door to all kinds of crazy behavior. People may even wish to marry their pets because a dog has legal standing and can sign a marriage contract.

04) Straight marriage has been around a long time and hasn't changed at all; women are still property, blacks still can't marry whites, and divorce is still illegal.

05) Straight marriage will be less meaningful if gay marriage were allowed; the sanctity of Britney Spears' 55-hour just-for-fun marriage would be destroyed.

06) Straight marriages are valid because they produce children. Gay couples, infertile couples, and old people shouldn't be allowed to marry because our orphanages aren't full yet, and the world needs more children.

07) Obviously gay parents will raise gay children, since straight parents only raise straight children.

08) Gay marriage is not supported by religion. In a theocracy like ours, the values of one religion are imposed on the entire country. That's why we have only one religion in Europe.

09) Children can never succeed without a male and a female role model at home. That's why we as a society expressly forbid single parents to raise children.

10) Gay marriage will change the foundation of society; we could never adapt to new social norms. Just like we haven't adapted to cars, the service-sector economy, or longer life spans

Mark
04-05-06, 14:45
Geplaatst door Mill

09) Children can never succeed without a male and a female role model at home. That's why we as a society expressly forbid single parents to raise children.

Laten we eerlijk zijn, bijna al die kinderen van die single mom achterstandgezinnen worden criminelen :)

Mill
04-05-06, 14:46
Geplaatst door Mark
Laten we eerlijk zijn, bijna al die kinderen van die single mom achterstandgezinnen worden criminelen :)

Kom kom, niet elke Surinamer is crimineel.

H.P.Pas
04-05-06, 14:48
M'n vriend Ornis kocht, na den dood zyner vrouw, tot afleiding wat vogels. Als ik de smart over 't verlies van z'n wederhelft moet afmeten naar de hoeveelheid pluimgedierte dat haar verving, moet ik erkennen dat-i zeer bedroefd geweest is. Want het getal zyner vogels was groot. Hy had vinken met oogen, en blinde vinken. Kanarivogels, zwarte, groene en gele. Zeventien soorten van duiven. Voorts papegaaien, kakatoea's *) lysters, kraaien, eksters, kippen, raven, pauwen, eenden, kalkoenen, ganzen, korhoenders, kazuarissen, struisvogels en nog meer... te veel om te noemen, juist als de vaderlandsche zeehelden in 'n schoolboek.

Hoe hy gekomen was aan die verzameling, weet ik niet, en dat doet ook niets tot de geschiedenis die ik vertellen wil.

Op zekeren morgen moest Ornis uit de stad. Z'n afwezigheid zou van eenigen duur zyn.

- Beste vriend, zeide hy, ik voel me genoodzaakt 'n beroep op uw vriendschap te doen.

Ik houd niet van die beroepen. Want er zyn menschen die de vriendschap à la lettre nemen, en van zulke beroepen 'n beroep maken.

- Ik moet uit de stad, vervolgde hy, en weet niet hoe ik 't zal aanleggen om...

- Wel... neem 'n plaatsbriefjen op de spoor.

- Neen, dat is 't niet. Ik weet niet hoe ik 't zal maken met m'n vogels.

- Als ge ze meenaamt, stelde ik voor.

- Dat gaat niet, om de kosten. Bovendien, Liwi is broeis...

Liwi was 'n jeugdige kanarivogel, die partant pour la Syrie floot.

- Wel, laat dan uw vogels thuis.

- Men ziet wel dat ge nooit getrouwd zyt geweest... dat ge nooit vogels hebt gehouden. ‘Laat ze thuis’ is fraai gezegd! Wie zal er op passen, als ik weg ben? Wie zal ze toespreken, voorörgelen, eten geven, reinigen?

- Ah zoo, is dat de zaak! En uw beroep op m'n vriendschap...

- Ja, dat is de zaak. Ik wilde u verzoeken, gedurende myn afzyn u te belasten met de zorg voor m'n vogels.

- Ik heb veel bezigheden.

- Stel ze uit. M'n vogels...

- M'n vader is ziek.

- Wat doet er dat toe? M'n vogels...

- M'n kinderen hebben de mazelen.

- Warmhouden. M'n vogels...

- M'n zaken zyn in de war.

- Vraag Surcheance. M'n vogels...

- Beste Ornis, ik heb geen verstand van vogels.

- Hoe?

- Geloof me, ik heb nooit vogels gehouden. Ik weet waarlyk niet hoe ze moeten behandeld worden.

- Dat maakt 'n onderscheid. Ge doet zeer wel my dat te zeggen. Dan zal ik trachten iemand te vinden, wien ik m'n lievelingen kan toevertrouwen.

En Ornis liet my met rust, eindelyk: omdat ik geen verstand had van vogels.

Nu vraag ik wat toch juffrouw Pieterse bewoog, en wat zoovélen beweegt, om kinderen te houden? [1]

Die goeie Ornis stoorde zich niet aan de ziekte van m'n vader, niet aan m'n bezigheden, niet aan de ongesteldheid myner kinderen, niet aan de moeielykheden waarin ik verkeerde, hy stoorde zich aan niets... tot op 't pynlyk oogenblik dat ik verklaarde: geen verstand van vogels te hebben!

Dàt was 'n reden! Op die betuiging trok-i zyn verzoek in!

Geen verstand van vogels! Hoe, zoud-i z'n vinken laten behandelen als kraaien, en z'n eksters als kalkoenen? Zou hy aan myn onkunde overleveren het talent van Liwi die door broeien en fluiten aanspraak had op dubbele zorg? Zou hy de ooren van gevoelvolle tortels laten kwetsen door de wulpsche melodien van 't orgel der vlasvinken? Zou hy, by vergissing in 't voedsel - zooals te verwachten was van onbedreven handen als de myne - de teedere maag van 't winterkoninkje blootstellen aan de hoefyzers en ouwe pantoffels die er overbleven van 't ontbyt der kazuarissen? ‘Neen, neen, honderdmaal neen! Geen verstand van vogels? Dan zyt ge niet waardig ze te bewaken en te verzorgen!’

Zoo sprak Ornis. En nu vraag ik nogeens: waarom hield juffrouw Pieterse kinderen?

En als ik dan bereken dat het getal kinderen op de wereld omtrent zeshonderd millioen is... [2]

En dat die kinderen worden ‘gehouden’ door de drie- of vierhonderd millioen menschen die voor 't meerendeel geen verstand hebben van... vogels... [3]
Ach, dan moet ik m'n venster openen, om niet toetegeven in 'n stemming als die van 't arme winterkoninkje na zoo'n verkeerd ontbyt!

*) Het zal misschien sommigen niet onaangenaam zyn, hier de beteekenis van dit woord te vinden. In 't maleisch is kaka 'n oudere zuster. Met dit woord spreekt men op beleefde wys een niet zeer jonge vrouw aan. Toea beteekent oud. Alzoo kaka toea = oude vrouw. Om de gelykenis met den mond van 'n besje, hebben de inlanders aan een nyptang den naam kakatoea gegeven. En daar de bekende vogel iets zeer ouwevrouwelyks in z'n voorkomen heeft, en tevens 'n bek die hem als nyptang dient, bestond er 'n dubbele reden voor 't naamgevend peetschap.
Moet ik om verschooning vragen voor deze en dergelyke nootjes? [4] Men bedenke dat ik voor velen schryf die 't in de kennis van... Indische zaken nog minder ver brachten dan 'n bewoner van Batavia, of dan de specialiteiten uit ‘de-n-Oost’ in onze Tweede-kamer. --------------------------------------------------------------------------------

Dwaalspoor
04-05-06, 18:03
Geplaatst door ~Panthera~
Ik denk toch een stuk minder.
Dat komt omdat die dus vaak veel meer moeite moeten doen, en dus ook een echte kinderwens hebben.
En wat je echt liefhebt, sla je niet aan gort.
En zaadjes en eitjes zijn overal te vinden tegenwoordig.
Das niet zo moeilijk.
Ik ken geen kinderen die geboren zijn uit een gaycouple.

knuppeltje
04-05-06, 18:57
Geplaatst door Dwaalspoor
Als de mannen geen borsten hebben die melk geven dan gaat zo een kindje snel dood. Via technische omwegen kan dat opgelost worden maar duidelijk is dat de natuur dat niet zo ingericht heeft.

Komen we terug bij de mening van seif, dat een kind idealiter beter af is met een vader en moeder.

Hoe komt het dan dwaallicht dat in de natuur van zoveel diersoorten de mannetjes zich totaal niet bemoeien met de opvvoeding van hun nakomelingen, en zelfs van een hoop diersoorten de vrouwtjen ook niet eens?

delirious
04-05-06, 18:58
Zoveel hongerige en verwaarloosde kinderen/babies zonder toekomst of leven op deze wereld.

Als een homostel een van deze kinderen een toekomst kan geven is dat toch prachtig, Whats the big deal?

David
04-05-06, 18:59
Geplaatst door Dwaalspoor
Ik ken geen kinderen die geboren zijn uit een gaycouple.


:haha:

Dwaalspoor
04-05-06, 19:00
Geplaatst door knuppeltje
Hoe komt het dan dwaallicht dat in de natuur van zoveel diersoorten de mannetjes zich totaal niet bemoeien met de opvvoeding van hun nakomelingen, en zelfs van een hoop diersoorten de vrouwtjen ook niet eens?

Zo heeft de natuur het bij die dieren gewild.

Tomas
04-05-06, 19:14
Oh, ik snappum! In dit topic mag je geen allah zeggen?

David
04-05-06, 19:15
Geplaatst door Dwaalspoor
Hoe weet jij dat de natuur niet gewild heeft dat we boeken lezen etc..?

Zwanger worden kan nog steeds niet bij homoparen.


Deze wet gaat niet over zwanger worden. Hoe weet jij of de natuur niet heeft gewild dat homoparen kinderen adopteren?

Tomas
04-05-06, 19:21
Geplaatst door David
Deze wet gaat niet over zwanger worden. Hoe weet jij of de natuur niet heeft gewild dat homoparen kinderen adopteren?


En wie heeft dit topic weer als laatste door?

Dwaalspoor
04-05-06, 19:29
Geplaatst door David
Deze wet gaat niet over zwanger worden. Mijn reaktie gaat ook niet over de wet maar over de inirchting van de natuur.


Hoe weet jij of de natuur niet heeft gewild dat homoparen kinderen adopteren?
Dan zouden homo's borsten moeten hebben om de kinderen mee te voeden.

David
04-05-06, 19:32
Geplaatst door Dwaalspoor
Dan zouden homo's borsten moeten hebben om de kinderen mee te voeden.


Uiteraard. Alle adoptieouders geven borstvoeding.

Dwaalspoor
04-05-06, 19:38
Geplaatst door David
Uiteraard. Alle adoptieouders geven borstvoeding. Het ging om de gerichtheid van de natuur.

~Panthera~
04-05-06, 20:27
Geplaatst door delirious
Zoveel hongerige en verwaarloosde kinderen/babies zonder toekomst of leven op deze wereld.

Als een homostel een van deze kinderen een toekomst kan geven is dat toch prachtig, Whats the big deal?


Vind ik ook, Delly. :droef:
De wereld is al ellendig genoeg.

Divine_70
04-05-06, 20:38
Geplaatst door delirious
Zoveel hongerige en verwaarloosde kinderen/babies zonder toekomst of leven op deze wereld.

Als een homostel een van deze kinderen een toekomst kan geven is dat toch prachtig, Whats the big deal?

Was voor mij ook het eerste wat in me opkwam, maar het staat er al.
Wil er alleen nog aan toevoegen dan veel kinderen veel beter af zouden zijn bij homparen die bewust en liefdevol een kind adopteren dan menig kinderen die opgroeien in een modaal gezin, waar ze niet gewenst waren en daar ook naar behandeld worden.