PDA

Bekijk Volledige Versie : Lid Knesset wil Arabieren laten executeren



Elsschot
05-05-06, 08:41
Lid Knesset wil Arabieren laten executeren

(Novum/AP) - Arabisch-Israëlische parlementsleden die ontmoetingen hebben gehad met de radicale Libanese Hezbollah of de Palestijnse Hamas moeten ter dood worden veroordeeld. Dat heeft de ultranationalistische parlementariër Avigdor Lieberman van de rechtse partij Yisrael Beitenu donderdag gezegd in het Israëlische parlement. Beitenu zei dat de 'collaborateurs' in het Israëlische parlement - net als de nazileiders en diegenen die met hen meewerkten na het einde van de Tweede Wereldoorlog - geëxecuteerd moeten worden.

Parlementslid Taleb A-Sana, een Arabische Israëliër, sprak schande van de uitlatingen van Lieberman. Hij noemde het schokkend dat Lieberman een serieuze kandidaat was voor een ministerspost in nieuwe het kabinet van Ehud Olmert, waar een meerderheid van de Knesset zich donderdag achter schaarde.



Copyright, Novum

Al Sawt
05-05-06, 11:24
Als ik mij niet vergist, was hij tijdje geleden al een minister.
Deze heerschap had al eerder opgeroepen tot verwijderen van alle Arabieren uit Israel. Hij roept wat de meeste Israeliers denken.

observer
05-05-06, 13:55
Geplaatst door Al Sawt
Als ik mij niet vergist, was hij tijdje geleden al een minister.
Deze heerschap had al eerder opgeroepen tot verwijderen van alle Arabieren uit Israel. Hij roept wat de meeste Israeliers denken. waarom hebben er dan maar een paar voor zijn partij gestemd en veel meer op partijen die het daar niet mee eens zijn?

Spoetnik
05-05-06, 14:06
Geplaatst door observer
waarom hebben er dan maar een paar voor zijn partij gestemd en veel meer op partijen die het daar niet mee eens zijn?

Hij heeft anders meer dan 10 zetels in de knesset en Olmert onderhandelde met hem om hem in de regering te krijgen.