PDA

Bekijk Volledige Versie : Aanhangers Pim Fortuyn herdenken vierde sterfdag



Marsipulami
06-05-06, 07:55
Aanhangers Pim Fortuyn herdenken vierde sterfdag

Uitgegeven: 6 mei 2006 06:57

ROTTERDAM - Aanhangers van Pim Fortuyn herdenken zaterdag dat vier jaar geleden de politicus op het Mediapark in Hilversum werd vermoord. Twee verschillende organisaties hebben een programma voor deze dag.

De plechtigheden van de Vrienden van Pim Fortuyn beginnen officieel om 11.00 uur bij het Mediapark in Hilversum. Om half twee zijn zij op begraafplaats Westerveld in Driehuis, waar Fortuyn tijdelijk werd begraven.

Na deze stop rijdt de Vrienden per bus terug naar Rotterdam. Daar houden de aanhangers een bijeenkomst bij Palazzo di Pietro, het huis van Fortuyn aan het G.W. Burgerplein.

Standbeeld

De herdenkingstocht van de Stichting Beeld van Pim begint om 16.00 uur bij Diergaarde Blijdorp. Daar vandaan lopen de aanhangers van het huis, langs het stadhuis, naar de Korte Hoogstraat waar een standbeeld van Fortuyn staat.

Om 18.06 uur, op het moment dat de politicus werd doodgeschoten, houden de beide organisatoren enkele minuten stilte. Op diverse plekken worden kransen gelegd en toespraken gehouden. In de avond is in horecagelegenheid Engels bij het Centraal Station een speciale avond.

Provesano

In 2007 is het vijf jaar geleden dat Fortuyn werd vermoord. De Vrienden willen dit groots herdenken in Provesano, Italië, waar de politicus zijn definitieve rustplaats heeft gevonden. De voorbereidingen zijn al in volle gang, aldus een woordvoerster.

Joesoef
06-05-06, 07:58
Ik zal vanmiddag een rode roos leggen bij dat spuuglelijke beeld, als waardering dat hij eruit stapte. Overigens, dat beeld staat tussen de kantoren. Gelukkig zijn er ook verstandige mensen in Rotterdam.

Marsipulami
06-05-06, 08:07
Ik vind het maar bedenkelijk dat een notoire racist als Pim Fortuyn een standbeeld gekregen heeft in Rotterdam. Vroeger was Nederland een beschaafd land.

Joesoef
06-05-06, 08:16
Geplaatst door Marsipulami
Ik vind het maar bedenkelijk dat een notoire racist als Pim Fortuyn een standbeeld gekregen heeft in Rotterdam. Vroeger was Nederland een beschaafd land.


Zo een standbeeld is hoofdzakelijk een ambtelijk besluit volgens ambtelijke regels. Als daaraan is voldaan krijg je zoiets belachelijks. De gemeenteraad zou het ook niet hebben tegengehouden, de LPF had een meerderheid in de gemeeteraad.
Beetje een fasistoide politiek, dat zeker.

tukkersterror
06-05-06, 08:21
Shit ik wist dat ik wat vergeten was.
Zal wel komen door het zionistischcomplot, die mijn agenda heeft gestolen.:moe:

David
06-05-06, 08:37
Is dat pas vier jaar geleden? Lijkt veel langer.

duende
06-05-06, 10:19
Geplaatst door Marsipulami
Ik vind het maar bedenkelijk dat een notoire racist als Pim Fortuyn een standbeeld gekregen heeft in Rotterdam. Vroeger was Nederland een beschaafd land. :hihi:

jochie
06-05-06, 10:44
"Binnen het islamitisch cultuurgebied zijn vrouwen ondergeschikt aan mannen. Dan zeggen ze wel dat die vrouwen zich uit vrije wil helemaal met een hoofddoek bedekken. Ammehoela! Ik wil een massieve emancipatiepolitiek voor achterstandsbuurten waar deze vrouwen wonen. Die meiden op de universiteit met een hoofddoekje, prima. Ik maak me veel meer zorgen over die woonwijken waar islamitische vrouwen beperkt zijn tot het huishouden en wat winkelen. Dat vind ik een grof schandaal."
(Bron: AD Tijdsdocument, de opkomst, moord en nasleep)

Victory
06-05-06, 10:45
Pim wie? :confused:

Spoetnik
06-05-06, 10:50
Geplaatst door tukkersterror

Zal wel komen door het zionistischcomplot, die mijn agenda heeft gestolen.:moe:

:jammer: anti-semietje.
Sommige mensen kunnen het niet nalaten de joden bij elke topic erbij te halen.

jochie
06-05-06, 10:52
"Heb ik weleens eerder met moslims gesproken? Ik ga zelfs met ze naar bed, meneer de Imam. En daar zetten de gesprekken zich met een behoorlijke diepgang voort. Maar ik moet toegeven dat ik nu voor het eerst me een échte imam aan tafel zit." als antwoord op een vraag van "imam" Abdullah Haselhoef.

jochie
06-05-06, 10:57
Op de vraag of hij een islam-hater is, zegt de lijsttrekker van Leefbaar Nederland: "Ik haat de islam niet. .................................................w at jammer dat je vriendje dood is angkor/beheer
(Bron: interview met Volkskrant, 9 februari 2002)

Seif
06-05-06, 11:06
Geplaatst door jochie
Op de vraag of hij een islam-hater is, zegt de lijsttrekker van Leefbaar Nederland: "Ik haat de islam niet. ............................................. (Bron: interview met Volkskrant, 9 februari 2002)

Daar heeft ie gewoon een punt, of je het nou leuk vindt of niet. 1,2 miljard moslims op deze aardkloot. En nergens een fatsoenlijke samenleving.

Joesoef
06-05-06, 11:09
Geplaatst door Seif
Daar heeft ie gewoon een punt, of je het nou leuk vindt of niet. 1,2 miljard moslims op deze aardkloot. En nergens een fatsoenlijke samenleving.


Overal is nergens.

Joesoef
06-05-06, 11:10
Geplaatst door jochie
"Heb ik weleens eerder met moslims gesproken? Ik ga zelfs met ze naar bed, meneer de Imam. En daar zetten de gesprekken zich met een behoorlijke diepgang voort. Maar ik moet toegeven dat ik nu voor het eerst me een échte imam aan tafel zit." als antwoord op een vraag van "imam" Abdullah Haselhoef.


Diepgang.... In de darkrooms zal hij bedoelen.

jochie
06-05-06, 11:20
Over de seculiere maatschappij

"We hebben er in onze contreien wat eeuwen overgedaan en er rivieren bloed voor vergoten, maar het uiteindelijk voor elkaar gekregen : de scheiding van Kerk en Staat. Godsdienstige overtuiging en kerkelijke organisatie zijn volstrekt particuliere zaken. Het is de zaak van de burger zelf en de overheid treedt daar zeer terughoudend tegenover op. Tegenhanger daarvan is dat niemand in het publieke domein op ongevraagde en ongewenste manier wordt geconfronteerd met deze overtuiging!"

Gerard074
06-05-06, 11:20
Lucasdelinkselul:

Liever dwaallicht dan bijgelovige pathetische sukkel die jaren na iemands dood nog gaat jammeren over een of andere messias die verder niets klaar gespeeld heeft behalve verwachtingen wekken. Lullig voor die kale datie dood is, daar niet van, met hem in de politiek, als premier, was het miljoen keer leuker dan met Balkenende, maar om nou als een mislukte groupie nog steeds te doen alsiof meneer de marokkaantjesneukert Jezus zelf was, nee bedankt. Daarbij zijn het vooral mensen met een IQ beneden de 70 uit de sloppenwijken van Rotterdam die hem gedenken. Wie wil daar bijhoren

Victory
06-05-06, 11:26
1.5 miljard bedoel je. En dat wij geen 'fatsoenlijke samenleving' hebben is jouw arrogante mening. Als je maar weet dat wij moslims niet geinteresseerd zijn in wat anderen denken over ons en onze samenleving. We leven zoals we willen leven, en als we verandering willen zorgen we daar zelf wel voor.

Je moest eens weten wat ik van de Nederlandse cultuur vind. Ik zit dat ook niet van de daken af te schreeuwen, dus een beetje respect graag.

Hier zijn een paar feiten die mensen zoals Pim nooit hebben begrepen:
1. Wij gaan hier niet weg.
2. Om een gezonde samenleving te creëren moet je respect tonen.
3. Met dit soort walgelijk arrogante woorden creer je alleen maar vijanden. (heeft Pim op de moeilijke manier geleerd)

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/d/d0/FirstCrusade.jpg

Moderne kruisvaarders, dat is wat jullie zijn. Geen geloof, geen schaamte, andere tactieken, zelfde missie.

mark61
06-05-06, 11:33
Geplaatst door Seif
Daar heeft ie gewoon een punt, of je het nou leuk vindt of niet. 1,2 miljard moslims op deze aardkloot. En nergens een fatsoenlijke samenleving.

Wat voor punt? Overal buiten een select groepje landen is het een zooitje, islam of geen islam. Verder legt het gelijktijdig optreden van 2 fenomenen niet automatisch een logische relatie tussen die twee. Zou jij toch moeten weten. Daar komt nog bij dat 'de islam' nergens 'de baas' is. Mensen zijn de baas, niet godsdiensten.

Dus het was een erg stomme opmerking van F.

Als je dan ook nog ongelovig bent, dat ben je toch?, dan beschouw je een godsdienst als één van de vele voortbrengselen van de menselijke beschaving. Dus eerder als gevolg van een bepaalde cultuur dan als oorzaak.

mark61
06-05-06, 11:35
Geplaatst door jochie
Over de seculiere maatschappij

"We hebben er in onze contreien wat eeuwen overgedaan en er rivieren bloed voor vergoten, maar het uiteindelijk voor elkaar gekregen : de scheiding van Kerk en Staat. Godsdienstige overtuiging en kerkelijke organisatie zijn volstrekt particuliere zaken. Het is de zaak van de burger zelf en de overheid treedt daar zeer terughoudend tegenover op. Tegenhanger daarvan is dat niemand in het publieke domein op ongevraagde en ongewenste manier wordt geconfronteerd met deze overtuiging!"

Das geklets, want je neemt je overtuigingen mee waar je ook gaat in de maatschappij. In de politiek bijvoorbeeld. Zie het CDA, SGP en nog wat.

Het enige wat 'seculier' betekent is dat de paus niet de politieke agenda bepaalt.

mark61
06-05-06, 11:40
Geplaatst door Victory
1.5 miljard bedoel je.

Waarom is dat getalletje toch altijd zo belangrijk? Heb je meer gelijk als je met meer bent?


En dat wij geen 'fatsoenlijke samenleving' hebben is jouw arrogante mening.

Na, daar zijn wel redelijk objectieve criteria voor. Criteria waar zelfs jij en ik het makkelijk over eens worden.


Als je maar weet dat wij moslims niet geinteresseerd zijn in wat anderen denken over ons en onze samenleving.

Jij zit hier dagelijks het tegendeel te bewijzen. Was het maar zo dat moslims boven al dat Fortuyn-gelul stonden.


Je moest eens weten wat ik van de Nederlandse cultuur vind. Ik zit dat ook niet van de daken af te schreeuwen,

+


Moderne kruisvaarders, dat is wat jullie zijn. Geen geloof, geen schaamte, andere tactieken, zelfde missie.

Huh?


dus een beetje respect graag.

Waar jij zo van overloopt.

Seif
06-05-06, 11:45
Geplaatst door mark61
Wat voor punt? Overal buiten een select groepje landen is het een zooitje, islam of geen islam. Verder legt het gelijktijdig optreden van 2 fenomenen niet automatisch een logische relatie tussen die twee. Zou jij toch moeten weten.

Dus het was een erg stomme opmerking van F.

Als je dan ook nog ongelovig bent, dat ben je toch?, dan beschouw je een godsdienst als één van de vele voortbrengselen van de menselijke beschaving. Dus eerder als gevolg van een bepaalde cultuur dan als oorzaak.

Het probleem is dat godsdienst en cultuur samenballen als onontwarbare kluwen. Toevalling - of mischien ook niet - is de islam ontstaan in een gebied met een stammen- en woestijncultuur. En ja, ik ben een ongelovige. Voor mij is een godsdienst niet meer dan een speciale vorm van ideologie. Feit is dat de meest succesvolle samenlevingen een scheiding aanbrengen tussen kerk en staat. En het probleem is dat dit totaal afwezig is in de islamitische wereld. In Turkije moet het worden afgedwongen door het leger. En met Amerika gaat het ook stukken slechter nu de christelijke fundamentalisten aan de macht zijn.

Joesoef
06-05-06, 11:47
Geplaatst door jochie
Over de seculiere maatschappij

"We hebben er in onze contreien wat eeuwen overgedaan en er rivieren bloed voor vergoten, maar het uiteindelijk voor elkaar gekregen : de scheiding van Kerk en Staat.


Waarom vierden we dit jaar koninginnendag op 29 april ipv de 30ste?

David
06-05-06, 11:50
Geplaatst door Joesoef
Waarom vierden we dit jaar koninginnendag op 29 april ipv de 30ste?


Vrijheid van meningsuiting?
Normen en waarden?
Het COC?

Joesoef
06-05-06, 11:54
Geplaatst door David
Vrijheid van meningsuiting?
Normen en waarden?
Het COC?


Mijn vraag is minder open dan die van jou.

David
06-05-06, 11:57
Geplaatst door Joesoef
Mijn vraag is minder open dan die van jou.


Ik trachtte je vraag te beantwoorden.

mark61
06-05-06, 11:58
Geplaatst door Seif
Het probleem is dat godsdienst en cultuur samenballen als onontwarbare kluwen.

Mwah, een cultuur ontwikkelt een godsdienst naar zijn evenbeeld, en die godsdienst is dus per definitie geïntegreerd. Ik zie het onontwarbare niet.


Toevalling - of mischien ook niet - is de islam ontstaan in een gebied met een stammen- en woestijncultuur.

Dat geldt voor het christendom ook. Tis maar net wat je er vervolgens mee doet.


En ja, ik ben een ongelovige. Voor mij is een godsdienst niet meer dan een speciale vorm van ideologie. Feit is dat de meest succesvolle samenlevingen een scheiding aanbrengen tussen kerk en staat.

Alweer, je negeert mijn vrolijke opmerking over gelijktijdigheid van 2 fenomenen die niets zegt over de relatie tussen de twee. Op zich. Je zou kunnen zeggen dat de wetenschappelijke en economische ontwikkeling vanaf de 18e eeuw met zich meebracht dat de macht van de kerk, met namen over wetenschappelijke zaken, werd teruggedrongen. Das eerder een bijprodukt. Was ook niet noodzakelijk geweest als de kerk geen claims had gehad op een gebied dat het niks aanging, nl. de fysica. Als het zich had beperkt tot metafysica was er niks aan de hand geweest.

Wat dat betreft is die clash er in de islam veel minder, of anders van recente, van het christelijk fundamentalisme geleende, oorsprong. Dat wetenschap etc. in de islamitische wereld niet op gang komt heeft geen klap met de islam op zich te maken. Theologisch gezien, zogezegd.


En het probleem is dat dit totaal afwezig is in de islamitische wereld.

Want? Ik geloof dat je niet genoeg weet van die wereld. Ten eerste is het idee niet toepasbaar, want behalve in het Osmaanse rijk en het huidige Iran is er in de islam nooit sprake geweest van een 'kerk' als instituut met macht, ik neem aan dat je dat bedoelt.

In werkelijkheid staat 'de islam', enfin de groep 'religieuze functionarissen' in ELK islamitisch land onder strikt toezicht van de seculiere staat. Dat zijn meestal dictaturen. Je gelooft toch zelf niet dat ook maar één van die dictators een moslim is? Dat die dictator vervolgens het geloof probeert te gebruiken om zijn controle over de burgers te versterken, dat zal best. Maar met theocratie heeft dat werkelijk niets te maken.


In Turkije moet het worden afgedwongen door het leger.

Ach, dat lijkt zo. Het leger heeft het altijd veel drukker gehad met het bestrijden van links etc. Die zogenaamde seculiere controle van het leger is volledig nep. Wat er echt aan de hand is is dat het leger als staat binnen de staat vreest voor het verlies van zijn macht als bijv. 'islamisten' aan de macht zouden zijn. Ik weet eigenlijk niet waar ze het over hebben. Beetje pavlov-reflex.


En met Amerika gaat het ook stukken slechter nu de christelijke fundamentalisten aan de macht zijn.

Dat vinden jij en ik misschien, maar objectief gezien is dat denk ik niet zo. Als het al slechter gaat komt dat door China. Er zit niks christelijks in proberen je olievoorziening veilig te stellen, opstandige vazallen tot de orde roepen en blindelings wraak willen voor een aanslag.

Voor een ongelovige houd je er bepaaldelijk relifundamentalistische standpunten op na.

jochie
06-05-06, 12:02
Demonisering
Paul Rosenmuller (GroenLinks):
Pim Fortuyn is niet gewoon rechts, maar extreem-rechts.
Fortuyn is een eendagsvlieg zonder oplossingen.
Stop dus de Berlusconi van de lage landen. Fortuynlijk Nederland is geen Leefbaar Nederland.
Het is niet nieuw en al helemaal niet fris.
Het is de bijl aan de wortel van de grondwet en de beschaving. Dit is niet gewoon rechts, dit is extreem-rechts.
Ik denk dat Fortuyn zich in zijn eigen vingers gesneden heeft, ik hoop dat 'ie in zijn eigen vingers gesneden heeft en ik hoop dat de wond zo diep is dat het bloeden voor 15 mei niet ophoudt.
Fortuyn is een nationalist en een populist.
Fortuyn is een charlatan.
Pim Fortuyn is een extreem-rechtse uitgesproken nationalistische en isolationistische populist.
Als Pim Fortuyn het voor het zeggen krijgt, komt er een vechtcultuur: wij tegen zij.

Femke Halsema (GroenLinks):
Pim Fortuyn is extreem-rechts, als etiketjes op wil plakken, dat is wat het is.

Roel van Duijn (GroenLinks):
Terecht stelt Carla del Ponte dat Milosevic niet werd gedreven door nationalisme, maar door machtswellust. Voor Pim Fortuyn, de man die kraait dat hij de toekomstige premier van ons land is, geldt hetzelfde. Oorlogsmisdaden heeft Fortuyn nog niet begaan, maar hoe laat hij straks, als hij er de macht voor heeft, zijn agenten optreden als er als gevolg van zijn gehetz bevolkingsgroepen botsen? De uitgebrande huizen van de "Ali baba's" in een gebalkaniseerd Rotterdam durf ik me niet voor te stellen.

Marcel van Dam (PvdA):
Fortuyn is een Eichmann.
Fortuyn is een untermensch.
Fortuyn is een zeer minderwaardig mens.
Fortuyn is een racist.
Fortuyn is een onvervalste anti-Islamiet.
Fortuyn zorgt voor een verziekt discriminerend klimaat.
Fortuyn is een leugenaar en een ophitser.
U bent een buitengewoon minderwaardig mens, weet u dat?
U bent erger dan Janmaat.
U probeert op dezelfde manier stemmen te winnen als destijds de NSB met "Één land, één volk, één natie".
Voor een extremist als Fortuyn is er in het gematigde Nederland geen absolute overwinning weggelegd. Maar op weg naar de ondergang kan hij onnoemelijk veel schade aanrichten.

Ad Melkert (PvdA):
Ik hoor weer roep om een sterke leider.
Je wordt wakker, je ziet Le Pen. Je wordt wakker, je ziet Fortuyn.
Als je flirt met Fortuyn, dan gebeurt er in Nederland straks hetzelfde als in Frankrijk. Daar zijn ze wakker geworden met Le Pen, straks worden wij wakker met Fortuyn.
Fortuyn maakt de weg vrij voor ongeremde discriminatie en een heel andere samenleving, waarin mensen tegen elkaar worden opgezet. Fortuyn gaat een grens over die je niet mag passeren.
Nederland, wordt wakker!
Ik heb mensen ontmoet, die denken: ben ìk die kraan, word ik opgedweild?
De Lijst Pim Fortuyn kiest voor het recht van de sterkste.

Wim Kok (PvdA):
Fortuyn is een gevaar voor het land.
Fortuyn is een gevaar voor de samenleving.
Fortuyn is asociaal.
Fortuyn blijft steken in het zaaien van haat, discriminatie en tweedracht onder de bevolking.
Met Fortuyn laten we ons leiden door angst, haat en onverdraagzaamheid.
Nationalisten denken door het neerzetten van een hek om hun land de problemen buiten te kunnen houden. Dat is heel gevaarlijk.
Ik zie een risico dat het recht van de sterkste wint van de toekomst van ons allemaal. Dat is bij de Lijst Pim Fortuyn heel duidelijk aan de orde. Ik lig wel wakker van de toekomst van Nederland.

Harry van den Bergh (PvdA):
Fortuyn krijgt hem recht voor zijn raap. Zijn we vergeten wat er in de oorlog met de Joden is gebeurd?

Rob Oudkerk (PvdA):
Fortuyn is fascistisch.
Fortuyn doet me denken aan Anton Mussert.

Bram Peper (PvdA):
Fortuyn is een malloot die denkt dat hij overal verstand van heeft (na het lezen van De puinhopen van acht jaar Paars).

Hans Kombrink (PvdA Rotterdam):
Het standpunt van Fortuyn over de multiculturele samenleving hebben we eerder natuurlijk al in mindere mate bij Janmaat aangetroffen.
Ik zie een parallel met de jaren 30.
Fortuyn is het opkomend nazisme en fascisme.
Fortuyn is Janmaat in het kwadraat.
Met Leefbaar Rotterdam kunnen we de Tweede Wereldoorlog overdoen.

Els Kuijper (PvdA Rotterdam):
Wat moeten we zeggen tegen het meisje dat denkt dat haar pappa niet meer het land in mag, na een bezoek aan opa in Turkije?

Thom de Graaf (D66):
Wil je meer puin, stem Pim Fortuyn.
Zijn we Anne Frank vergeten? Hier vlakbij, op loopafstand, staat Het Achterhuis, waar Anne Frank zestig jaar geleden, ondergedoken in erbarmelijke omstandigheden, in haar dagboek schreef en ik citeer (uit haar dagboek): "Ik hoop maar een ding: dat deze haat van voorbijgaande aard zal zijn. Dat de Nederlanders toch zullen laten zien wie zij zijn. Dat zij nu niet en nooit niet wankelen in hun rechtsgevoel. Want dit is onrechtvaardig. Ik zie dat mensen bang zijn en ondergedoken zitten en ik hoop dat dit nooit meer gebeurd." Vanochtend heeft Pim Fortuyn dan eindelijk zijn masker afgeworpen. Nu is duidelijk wat hij wil. Pim Fortuyn wil een land waar mensen met een bepaald geloof, een zekere cultuur, een andere achtergrond gediscrimineerd mogen worden. Hij wil daartoe artikel 1 van onze grondwet schrappen. Het fundament van onze rechtstaat dat de integriteit van iedereen beschermt. Dat wil de lijsttrekker van Leefbaar Nederland afschaffen. Hij weet wat hij wil, wij weten nu waar wij tegen strijden.

Roger van Boxtel (D66):
Fortuyn is echt gek geworden, levensgevaarlijk wat hij doet.
Hij is volstrekt onverantwoord bezig. Misschien is Levensgevaarlijk Nederland een betere naam voor zijn partij.

Kars Veling (Christen Unie):
Fortuyn zorgt voor tweedracht.

Jan Marijnissen (SP):
Er is geen enkele reden om Fortuyn te vertrouwen. Wat heeft die man nou gedaan? Het is een charlatan. Een rattenvanger.
Fortuyn is een wolf in schaapskleren.

Gerrit Zalm (VVD):
Fortuyn is een gevaarlijk man.
Fortuyn is een gevaar voor Nederland.
Fortuyn bedriegt het volk.

Bas Eenhoorn (VVD):
Fortuyn is Mussolini.
Een van de typen die psycholoog Kets de Vries beschrijft is het type-Mussolini. Mij viel op dat die omschrijving precies past bij de leider van Leefbaar Nederland. De ijdele leider die precies zegt wat mensen willen horen. En je ziet altijd dat mensen kritiekloos zo'n leider volgen.

Frits Bolkenstein (VVD):
Nederland slaat een "pleefiguur" met Fortuyn als premier.

Hans Dijkstal (VVD):
Fortuyn is een combinatie van Janmaat en de Winter die zich keert tegen het verbod op discriminatie.

Nico Janssens (VVD Rotterdam):
Pim Fortuyn zet mensen tegen elkaar op en daarmee wordt onze samenleving niet toleranter, dus niet leefbaarder. Hij vergroot de angst onder de mensen en zaait haat.

Manuel Kneepkens (Stadspartij Rotterdam):
Poldermussolini. Dat klinkt heel hard en er zullen ook weer heel wat reacties op volgen, maar geloof me: ik zie een rechtstreeks verband tussen Fortuyn, Mussolini en uiteindelijk Nietschze.

Bondskanselier Gerhard Schröder (SPD):
Een gure tegenwind waait het Europa van sterk en sociaal tegemoet. Wat gisteren samen is bereikt, kan morgen overboord worden gegooid. Krachten van haat en intolerantie vergiftigen het politieke klimaat.

Peter Storm (De Socialist):
Fortuyn is een fascistisch kopstuk.
Fortuyn hoort in het rijtje van recente fascistische kopstukken - Haider, De Winter, Le Pen - thuis. Dan is er de enorme leiderscultus rondom de aanvoerder. De Führer, de Duce, begrippen uit het vooroorlogse fascisme maar Fortuyn heeft dezelfde uitstraling.

Bart Tromp (Het Parool):
Aan democratie heeft onze Madurodam-Mussolini een broertje dood.

Jaap van Ginneken (Het Parool):
Het Führerprinzip kan vooral in tijden van culturele crisis aanslaan. Leefbaar Nederland heeft zich nu geschrokken afgekeerd van het gedrocht dat zij heeft voortgebracht, maar de partij heeft welbewust met vuur gespeeld. En intussen gaat ook weldenkend politiek Den Haag geenszins vrijuit, want dat heeft zelfde weg geplaveid voor de nieuwe Hans Janmaat.

Karin Spaink (Het Parool):
Fortuyn bepleit het recht van de sterkste en creëert een wij-tegen-zij gevoel dat bijzonder nare herinneringen oproept. Hij toont geen enkel respect voor democratische procedures. Hij is de eerste lijsttrekker die extreemrechtse ideeën salonfähig wist te maken. En, net als de NSDAP indertijd, wekt hij valse illusies.

Hoofdredactioneel commentaar (NRC Handelsblad):
Zijn manifest is een poging het bestel tot het bot te provoceren en zo de stabiliteit van Nederland te ondermijnen. Het programma van de Fortuyn-beweging is geen geintje. Het uitschakelen van Fortuyn is dan ook een serieuze opdracht.

Folkert Jensma (hoofdredacteur NRC Handelsblad):
We wensen ons hier de xenofoben en racisten van het lijf te houden. Het is een grote schande dat we zestig jaar na dato een politicus in ons midden daaraan moeten herinneren.
Fortuyn kan als minister-president de dodenherdenking op 4 mei nooit bijwonen.

Matty Verkamman (columnist Trouw):
Fortuyn is een man met de intelligentie van Adolf Hitler en de charme van Heinrich Himmler.
Jij vuile, kale nepprofessor, jij hebt de intelligentie van Adolf Hitler en de charme van Heinrich Himmler. Jij leeft van haat en daarom hoop ik dat je in die darkroom van je zo gauw mogelijk AIDS krijgt.

Jan Blokker (columnist Volkskrant):
Ik ben ervan overtuigd dat Professor Pim wel degelijk de Jean-Marie le Pen, de Filip de Winter, de Jorg Haider en de nieuwe Hans Janmaat van Nederland mag heten.
Pim Fortuyn is definitief de Mussolini, de Duce, van de eenentwintigste eeuw geworden en men zal op zoek moeten naar een betrouwbaar onderduikadres. Bij de vorige Duce duurde het drieëntwintig jaar vóór hij ondersteboven werd opgehangen aan een benzinepomp aan de Zwitserse grens. Naast z'n maîtresse. Maar dat zal Pim niet overkomen.

Redmar Kooistra (columnist Algemeen Dagblad):
De jaren 30 van de vorige eeuw heb ik niet meegemaakt, maar ik heb er wel over gelezen. Het begon met stenen gooien door de winkelruiten van eenvoudige middenstanders. Maar toen de haat eenmaal wijdverbreid was bleek de wereld in brand te staan. Van een stad als Rotterdam bleef weinig over.
Daar denk ik aan als ik zie dat Pim Fortuyn en zijn aanhangers alleen maar uit zijn op haat en vernietiging.

Carrie Jansen (columniste en schrijfster):
Ik ben bang voor de leefbaren, ze gedragen zich als Nazi's van vroeger.

Hans Goosen (FNV):
Fortuyn houdt er nazipraktijken op na, maar sommige mensen ruiken het fascisme pas als het gas onder de deur door komt.

E. Netjes (psycholoog):
Bij alle soort grootheden als Hitler en Stalin zie je hetzelfde mechanisme, daar zijn psychologische analyses van gemaakt, en ik denk wel dat Fortuyn daar ook binnenvalt.

Iki Halberstadt-Freud (psychotherapeute en psychoanalytica):
Fortuyn vertoont psychopathische trekjes.

Pim Fortuyn (LPF):
En als mij straks wat gebeurt, ik ben blij dat je (Robert Jensen) mij die gelegenheid geeft, als mij wat gebeurt, dan zijn zij mede verantwoordelijk en dan kunnen ze niet hun handen der vanaf trekken in de zin van "ja ik heb die aanslag niet gepleegd", je hebt het klimaat mee gecreëerd en dat moet stoppen.

========================================

Als al die mensen dat allemaal mogen zeggen.... waarom werd het Pim zo aangerekend dat hij zei dat de Islam een achterlijke cultuur was???

mark61
06-05-06, 12:02
Geplaatst door Joesoef
Mijn vraag is minder open dan die van jou.

:hihi: Jah twas een scherpe van je. Daar gaan ze met hun seculier.

mark61
06-05-06, 12:09
Geplaatst door jochie

Als al die mensen dat allemaal mogen zeggen.... waarom werd het Pim zo aangerekend dat hij zei dat de Islam een achterlijke cultuur was???

Omdat zij zich uitspraken over 1 persoon die ze kenden. Hij sprak zich uit over 1 miljard mensen die hij niet kende, en waar hij de ballen van wist.

mulan
06-05-06, 12:11
Geplaatst door jochie


========================================

Als al die mensen dat allemaal mogen zeggen.... waarom werd het Pim zo aangerekend dat hij zei dat de Islam een achterlijke cultuur was???

Zij hadden het over zijn persoon.Pim Fortuyn had het over groepen mensen. Daarnaast zijn politici nu eenmaal opportunisten.Comes with the job.

jochie
06-05-06, 12:17
Geplaatst door mulan
Zij hadden het over zijn persoon.Pim Fortuyn had het over groepen mensen. Daarnaast zijn politici nu eenmaal opportunisten.Comes with the job.

Pim had het niet over groepen mensen maar over de leefregels van een bepaalde religie.

Joesoef
06-05-06, 12:20
Geplaatst door jochie
Pim had het niet over groepen mensen maar over de leefregels van een bepaalde religie.


Was Pim ook Moslim?

mark61
06-05-06, 12:23
Geplaatst door jochie
Pim had het niet over groepen mensen maar over de leefregels van een bepaalde religie.

Nee, dan heb je het over 1 miljard+ mensen. Wat weet hij nou van de 'leefregels' van de islam? Wat zijn dat trouwens?

Seif
06-05-06, 12:26
Geplaatst door mark61
:hihi: Jah twas een scherpe van je. Daar gaan ze met hun seculier.

Volgens mij hebben jij en Joesoef niet goed door wat een seculiere samenleving precies is. Het is namelijk NIET een samenleving die religie verbant. Koninginnedag vierden we inderdaad op de 29e april omdat 30 april op een zondag viel. Maar dit is pas een probleem als een staat dit soort voorrechten reserveerd voor een enkele religie. Het is niet zo dat men in Nederland alleen vrij krijgt op 1 mei - op de dag van de arbeid - wanneer de socialisten aan de macht zijn. De huidige feestdagen zijn grotendeels historisch zo onstaan. Er gaan echter ook stemmen op om moslims op islamitische feestdagen vrij te geven. En dat is seculier, een staat die alle religies en opvattingen probeert te faciliteren.

Einde van deze les. Maar er worden zo nog andere dwalingen gecorrigeerd. Dus blijf afgestemd. :)

mark61
06-05-06, 12:31
Geplaatst door Seif
Volgens mij hebben jij en Joesoef niet goed door wat een seculiere samenleving precies is. Het is namelijk NIET een samenleving die religie verbant. Koninginnedag vierden we inderdaad op de 29e april omdat 30 april op een zondag viel. Maar dit is pas een probleem als een staat dit soort voorrechten reserveerd voor een enkele religie.

Ja joh, als het Suikerfeest op 30 april valt wordt koninginnedag ook verplaatst. EDIT: als koninginnedag op vrijdag valt. By the way, zo maar een koninginnedag op de Sabbath houden is ook niet aardig voor onze koningsgezinde Joodse burgers.

Wat pas echt eng is is dat zoiets zonder enige discussie gebeurt terwijl er misschien 10.000 fundi's in NL zijn die bezwaar zouden maken tegen Koninginnedag op zondag. Brrr.

Maar ga je nog reageren op mijn reacties? Valt me trouwens op dat je niet ingaat op mijn argumenten.

~Panthera~
06-05-06, 12:33
Geplaatst door mark61
Omdat zij zich uitspraken over 1 persoon die ze kenden. Hij sprak zich uit over 1 miljard mensen die hij niet kende, en waar hij de ballen van wist.


precies. de lul. :moe:

Seif
06-05-06, 12:34
Geplaatst door mark61
Maar ga je nog reageren op mijn reacties? Valt me trouwens op dat je niet ingaat op mijn argumenten.

Geduld eerwaarde. Moet zo eerst boodschappen doen, en verf halen bij de Karwei.

mark61
06-05-06, 12:45
Geplaatst door Seif
Geduld eerwaarde. Moet zo eerst boodschappen doen, en verf halen bij de Karwei.

Ik hou je eraan. En nog even reageren op 2 fenomenen, op zich unrelated, 'mensen de baas', en nog een paar argu's, graag. :)

Overigens ga je ook in deze reactie niet in op mijn suikerfeestargument.

Seif
06-05-06, 21:21
Allereerst sorry. Tis wat later geworden dan ik had gedacht. Het was zulk mooi weer. Hopelijk heb jij ook niet de hele middag achter je computer gezeten.


Geplaatst door mark61
Mwah, een cultuur ontwikkelt een godsdienst naar zijn evenbeeld, en die godsdienst is dus per definitie geïntegreerd. Ik zie het onontwarbare niet.

Dat is nou net mijn punt. Je kan het ook niet zien. Je weet niet of bepaalde dingen worden voorgeschreven door de koran, of worden gesanctioneerd met de koran.


Dat geldt voor het christendom ook. Tis maar net wat je er vervolgens mee doet.

Het christendom heeft uiteindelijk zijn grootste bloei bereikt in een gebied zonder die stammen- en woestijncultuur. Uiteindelijk heeft het christendom in Europa zijn finale vorm gekregen.


Alweer, je negeert mijn vrolijke opmerking over gelijktijdigheid van 2 fenomenen die niets zegt over de relatie tussen de twee.

Als we het hebben over zulke gigantische aantallen - 1,2/1,5 miljard moslims - dan zegt het weldegelijk wat. Statistisch gezien is de kans uiterst groot dat er dan een fatsoenlijke samenleving moet tussenzitten. Bovendien is de islam bij al die mislukt samenlevingen de enige constante factor. Mischien zie ik het wel verkeerd. Hard bewijs is dit argument niet. Maar zeer aannemelijk is het toch zeker.


Op zich. Je zou kunnen zeggen dat de wetenschappelijke en economische ontwikkeling vanaf de 18e eeuw met zich meebracht dat de macht van de kerk, met namen over wetenschappelijke zaken, werd teruggedrongen. Das eerder een bijprodukt. Was ook niet noodzakelijk geweest als de kerk geen claims had gehad op een gebied dat het niks aanging, nl. de fysica. Als het zich had beperkt tot metafysica was er niks aan de hand geweest.

Wat dat betreft is die clash er in de islam veel minder, of anders van recente, van het christelijk fundamentalisme geleende, oorsprong. Dat wetenschap etc. in de islamitische wereld niet op gang komt heeft geen klap met de islam op zich te maken. Theologisch gezien, zogezegd.

Graag zou ik je willen verwijzen naar mijn post (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=1941108#post1941108) in het Al-Azm topic - toen nog als Heraclitus - van een paar jaar terug. Jij meende dat Olijfje mijn reactie "keurig en vakkundig" had afgemaakt. Maar dat is niet het geval. De enige reden dat ik haar argumenten niet met de grond gelijk had gemaakt, was omdat ik weer eens verbannen was.

Ik sta nog steeds 100% achter wat ik toen getypt had. Tijdens mijn studiejaren heb ik me ook uitvoering in deze materie verdiept. Dus ik ben er redelijk van overtuigd dat ik alles kan weerleggen wat mensen er tegenin brengen.


Want? Ik geloof dat je niet genoeg weet van die wereld. Ten eerste is het idee niet toepasbaar, want behalve in het Osmaanse rijk en het huidige Iran is er in de islam nooit sprake geweest van een 'kerk' als instituut met macht, ik neem aan dat je dat bedoelt.

In werkelijkheid staat 'de islam', enfin de groep 'religieuze functionarissen' in ELK islamitisch land onder strikt toezicht van de seculiere staat. Dat zijn meestal dictaturen. Je gelooft toch zelf niet dat ook maar één van die dictators een moslim is? Dat die dictator vervolgens het geloof probeert te gebruiken om zijn controle over de burgers te versterken, dat zal best. Maar met theocratie heeft dat werkelijk niets te maken.

Dat de islamitische wereld geen vergelijkbaar instituut als de kerk kent zegt niks. Als men het heeft over de scheiding van kerk en staat moet je dat niet letterlijk neem. Voor kerk zou je eigenlijk religie/pastoor/imam/whatever moeten invullen. De lokale geestelijkheid heeft altijd een verstikkende greep op de mensen gehad in de islamitische wereld.Dit is geen structuur die door een of andere dictator in het leven is geroepen. De vijandigheid tegen ongelovigen/andersgelovigen komt vaak geheel vanuit de bevolking zelf. Zelfs onder moslims in Nederland is ruim 30% voor invoering van de sharia.


Ach, dat lijkt zo. Het leger heeft het altijd veel drukker gehad met het bestrijden van links etc. Die zogenaamde seculiere controle van het leger is volledig nep. Wat er echt aan de hand is is dat het leger als staat binnen de staat vreest voor het verlies van zijn macht als bijv. 'islamisten' aan de macht zouden zijn. Ik weet eigenlijk niet waar ze het over hebben. Beetje pavlov-reflex.

Jij bent op dit gebied veel deskundiger dan ik. Dus dit zal ik dan maar van je aannemen.


Dat vinden jij en ik misschien, maar objectief gezien is dat denk ik niet zo. Als het al slechter gaat komt dat door China. Er zit niks christelijks in proberen je olievoorziening veilig te stellen, opstandige vazallen tot de orde roepen en blindelings wraak willen voor een aanslag.

Jij bekijkt het nu puur financieel en economisch. Dan zou je van Saoedie-Arabie ook kunnen zeggen dat het daar objectief gezien niet zo slecht gaat omdat ze daar zo puisant rijk zijn.Dat lijkt me toch niet. Het gaat objectief gezien weldegelijk slechter met Amerika. Kijk naar het ideologisch gedreven beleid voor de bestrijding van AIDS in Afrika. Kijk naar de vijandigheid jegens objectieve wetenschappers. Kijk naar de bejegening van homo's. Kijk naar het willen terug draaien van het recht op abortus. Afijn, je begrijpt het nu wel.


Voor een ongelovige houd je er bepaaldelijk relifundamentalistische standpunten op na.

:cola:

Joesoef
06-05-06, 21:31
Geplaatst door Seif
Volgens mij hebben jij en Joesoef niet goed door wat een seculiere samenleving precies is. Het is namelijk NIET een samenleving die religie verbant. Koninginnedag vierden we inderdaad op de 29e april omdat 30 april op een zondag viel. Maar dit is pas een probleem als een staat dit soort voorrechten reserveerd voor een enkele religie. Het is niet zo dat men in Nederland alleen vrij krijgt op 1 mei - op de dag van de arbeid - wanneer de socialisten aan de macht zijn. De huidige feestdagen zijn grotendeels historisch zo onstaan. Er gaan echter ook stemmen op om moslims op islamitische feestdagen vrij te geven. En dat is seculier, een staat die alle religies en opvattingen probeert te faciliteren.

Einde van deze les. Maar er worden zo nog andere dwalingen gecorrigeerd. Dus blijf afgestemd. :)



Slap verhaal. Slapper dan Buckler en senseo (sorry pant. :hihi: ).

Seif
06-05-06, 21:36
Geplaatst door Joesoef
Slap verhaal. Slapper dan Buckler en senseo (sorry pant. :hihi: ).

Uw argumenten overweldigen mij...

Seif
06-05-06, 21:59
Geplaatst door mark61
Ik hou je eraan. En nog even reageren op 2 fenomenen, op zich unrelated, 'mensen de baas', en nog een paar argu's, graag. :)

Werkelijk, ik heb totaal geen idee wat je nou precies met 'mensen de baas' bedoelt.


Overigens ga je ook in deze reactie niet in op mijn suikerfeestargument.

Het is natuurlijk nog steeds zo dat het aantal moslims in Nederland zeer bescheiden is. De tellers komen op 1 miljoen door botweg ook iedereen met ouders die moslim zijn tot moslim te rekenen. Maar dat zegt natuurlijk niks over wat in hun hart leeft. Mij lijkt 500.000 islamitische Nederlanders dichter bij de werkelijkheid liggen. Er zijn al wel basisscholen waar het sinterklaasfeest verzet is geweest trouwens.

Nederland is ook verre van een perfecte seculiere staat. En we hebben natuurlijk die erfenis uit het verleden. Maar uiteindelijk denk ik wel dat we naar meer flexibiliteit in de feestdagen toegaan. Alhoewel je natuurlijk niet te ver kunt doordrijven met zoveel nationaliteiten. Dan kun je dadelijk niks meer doen omdat iemand elke dinsdag van de maand heeft gereserveerd als wekelijkse sokken-koop-feestdag.

Seif
06-05-06, 21:59
*dubbel*

mark61
06-05-06, 23:36
Geplaatst door Seif
Werkelijk, ik heb totaal geen idee wat je nou precies met 'mensen de baas' bedoelt.

Ja eh als je mijn posts niet leest dan gaat het natuurlijk over.

mark61
06-05-06, 23:53
Geplaatst door Seif
Allereerst sorry. Tis wat later geworden dan ik had gedacht. Het was zulk mooi weer. Hopelijk heb jij ook niet de hele middag achter je computer gezeten.

Welnee, ik was buiten.


Dat is nou net mijn punt. Je kan het ook niet zien. Je weet niet of bepaalde dingen worden voorgeschreven door de koran, of worden gesanctioneerd met de koran.

Dus wat doet het er dan nog toe, voor een ongelovige?


Het christendom heeft uiteindelijk zijn grootste bloei bereikt in een gebied zonder die stammen- en woestijncultuur. Uiteindelijk heeft het christendom in Europa zijn finale vorm gekregen.

Ja en dus? De enige conclusie die je hier uit kan trekken is dat de mens de godsdienst vormt, en niet andersom. Dus kan je niet meer aankomen met 'de islam veroorzaakt dit of dat'. Snappie?


Als we het hebben over zulke gigantische aantallen - 1,2/1,5 miljard moslims - dan zegt het weldegelijk wat.

Je lijkt Vicky wel. Nee, dat zegt niks, want als je dezelfde 'wantoestanden' in niet-islamitische culturen tegenkomt, is er dus geen logisch verband. Grotere ellende a la Rwanda en Cambodja hadden bijv. niks met 'de islam' te maken.


Statistisch gezien is de kans uiterst groot dat er dan een fatsoenlijke samenleving moet tussenzitten.

Wat betekent 'statistisch' hier in godsnaam? De menselijke geschiedenis is er niet een van willekeurige gebeurtenissen waar je wiskunde op los kunt laten.


Bovendien is de islam bij al die mislukt samenlevingen de enige constante factor. Mischien zie ik het wel verkeerd. Hard bewijs is dit argument niet. Maar zeer aannemelijk is het toch zeker.

Hou nou s op. De meeste samenlevingen zijn 'mislukt' zoals jij dat dan noemt. Sommige van die samenlevingen zijn islamitisch. Wat is nou het oorzakelijke verband? Hoe heb je dat nu aangetoond? Op geen enkele manier.

Nouwwe vroeger wordt me te vermoeiend. Het enige dat ik hier zie is dat je op niks af beweert dat 'de islam' verantwoordelijk is voor problemen in samenlevingen. Ik zeg: er zijn zoveel niet-islamitische samenlevingen met problemen. Jouw reactie: nul. Dus kom nou maar met een 'oorzakelijk verband'. Dat kan je niet geven, want dat is er niet. Ook nog eens omdat mensen hun samenleving vormgeven, niet zoiets abstracts en veranderlijks als een godsdienst.


Dat de islamitische wereld geen vergelijkbaar instituut als de kerk kent zegt niks. Als men het heeft over de scheiding van kerk en staat moet je dat niet letterlijk neem.

Ah, we gaan de betekenis van een uitdrukking veranderen. Kerk is niet meer kerk en staat is niet meer staat, nou gaat het opeens over de invloed van religieuze functionarissen op individuen. Das een compleet ander onderwerp.


De lokale geestelijkheid heeft altijd een verstikkende greep op de mensen gehad in de islamitische wereld.

Wat weet jij daar nou weer van? Je projecteert je eventuele kennis van het christendom op de islam. Afgezien daarvan zeg ik onderhand voor de 5e keer: mensen maken en sturen hun godsdienst, niet andersom. Dat zie je nou net aan de verandering van het christendom sinds het het MO verlaten heeft.


Dit is geen structuur die door een of andere dictator in het leven is geroepen. De vijandigheid tegen ongelovigen/andersgelovigen komt vaak geheel vanuit de bevolking zelf.

Hoe weet jij dat dat over geloof gaat? Over hoeveel mensen gaat dat?


Zelfs onder moslims in Nederland is ruim 30% voor invoering van de sharia.

Geloof je het zelf? Als je de mensen vraagt wat ze daarmee bedoelen zullen ze iets zeggen van 'een rechtvaardige samenleving'. Als je ze vraagt wat 'sharia' betekent hebben ze geen idee.


Jij bekijkt het nu puur financieel en economisch.

Jij wijdde niet uit over wat je met 'slecht' bedoelde, dus moest ik maar gokken.


Dan zou je van Saoedie-Arabie ook kunnen zeggen dat het daar objectief gezien niet zo slecht gaat omdat ze daar zo puisant rijk zijn.

SA is helemaal niet rijk, het heeft een rijke bovenlaag.


Dat lijkt me toch niet. Het gaat objectief gezien weldegelijk slechter met Amerika. Kijk naar het ideologisch gedreven beleid voor de bestrijding van AIDS in Afrika.

En daarom gaat het slecht in de VS? Wat betekent 'slecht' hier dan, en ligt Afrika in de VS?


Kijk naar de vijandigheid jegens objectieve wetenschappers.

Die is er altijd geweest, en heeft geen enkele invloed op de gang van zaken.


Kijk naar de bejegening van homo's. Kijk naar het willen terug draaien van het recht op abortus. Afijn, je begrijpt het nu wel.

Ah, de VS maakt een ruk naar rechts door. Dat geldt welbeschouwd voor de hele wereld behalve delen van Latijns-Amerika. Gaat wel weer over. Moodswings heb je overal. En al weer: dat christenfundamentalisme is eerder een gevolg dan een oorzaak. Waar zou dat fundamentalisme dan vandaan komen? Dat kan alleen maar iets buiten en voor godsdienst zijn.

Enfin, ik geef het op. Je reageert niet op wat ik zeg en komt met vaagheden, waarbij ik dan moeite moet gaan doen te bedenken wat je bedoeld zal hebben. Mij te vermoeiend en vruchteloos.

Seif
06-05-06, 23:58
Geplaatst door mark61
Enfin, ik geef het op. Je reageert niet op wat ik zeg en komt met vaagheden, waarbij ik dan moeite moet gaan doen te bedenken wat je bedoeld zal hebben. Mij te vermoeiend en vruchteloos.

Dit soort verwijten jegens mij heb ik je eerder zien maken jegens mij. Terwijl ik toch naar eer en geweten probeer te antwoorden. Kennelijk bevalt het niet. Dan houdt het inderdaad op.

Tomas
07-05-06, 00:00
Yep. Ik ben ook gruwelijk verbrand. Of gaat het daar niet over?

~Panthera~
07-05-06, 00:07
Geplaatst door Gerard074
Lucasdelinkselul:

Liever dwaallicht dan bijgelovige pathetische sukkel die jaren na iemands dood nog gaat jammeren over een of andere messias die verder niets klaar gespeeld heeft behalve verwachtingen wekken. Lullig voor die kale datie dood is, daar niet van, met hem in de politiek, als premier, was het miljoen keer leuker dan met Balkenende, maar om nou als een mislukte groupie nog steeds te doen alsiof meneer de marokkaantjesneukert Jezus zelf was, nee bedankt. Daarbij zijn het vooral mensen met een IQ beneden de 70 uit de sloppenwijken van Rotterdam die hem gedenken. Wie wil daar bijhoren



Droog. :hihi:

III
07-05-06, 00:29
Geplaatst door Gerard074
Lucasdelinkselul:

Liever dwaallicht dan bijgelovige pathetische sukkel die jaren na iemands dood nog gaat jammeren over een of andere messias die verder niets klaar gespeeld heeft behalve verwachtingen wekken. Lullig voor die kale datie dood is, daar niet van, met hem in de politiek, als premier, was het miljoen keer leuker dan met Balkenende, maar om nou als een mislukte groupie nog steeds te doen alsiof meneer de marokkaantjesneukert Jezus zelf was, nee bedankt. Daarbij zijn het vooral mensen met een IQ beneden de 70 uit de sloppenwijken van Rotterdam die hem gedenken. Wie wil daar bijhoren

Kijk het kan praten!

TonH
07-05-06, 00:34
Geplaatst door jochie
Demonisering
(...)

Kun je uitleggen waarom die opmerkingen demoniserend zouden zijn? Ik denk het niet... Laat maar... ach vent, ga toch koken...

III
07-05-06, 00:46
Geplaatst door TonH
Kun je uitleggen waarom die opmerkingen demoniserend zouden zijn? Ik denk het niet... Laat maar... ach vent, ga toch koken...

Kun jij uitleggen waarom ze dat niet zouden zijn?

TonH
07-05-06, 00:51
Geplaatst door III
Kun jij uitleggen waarom ze dat niet zouden zijn?

Ja, maar dan leg jij uit waarom het wel demonisering zou zijn...

Het is geen demonisering omdat er geen onwaar woord bijstaat. En wanneer er wel een onwaar woord bij blijkt te staan is dit niets maar dan de mening van een individu. 'Demonisering' is een marketingterm waarmee die 'Pim' gehypt werd en die prachtig aansloeg bij dat deel van de bevolking dat meent dat Holland een door god gegeven paradijs is geweest dat hen ontnomen is, daarbij hele bevolkingsgroepen demoniserend.

III
07-05-06, 00:56
Geplaatst door TonH
Ja, maar dan leg jij uit waarom het wel demonisering zou zijn...

Het is geen demonisering omdat er geen onwaar woord bijstaat. En wanneer er wel een onwaar woord bij blijkt te staan is dit niets maar dan de mening van een individu. 'Demonisering' is een marketingterm waarmee die 'Pim' gehypt werd en die prachtig aansloeg bij dat deel van de bevolking dat meent dat Holland een door god gegeven paradijs is geweest dat hen ontnomen is, daarbij hele bevolkingsgroepen demoniserend.

Vergeleken te worden met een Eichmann door lieden die beweren dat je niets hebt toegevoegd lijkt mij een duidelijk voorbeeld van demonisering.
Daarmee leg ik weliswaar niets uit, maar ik leg het wel voor.

TonH
07-05-06, 01:06
Geplaatst door III
Vergeleken te worden met een Eichmann door lieden die beweren dat je niets hebt toegevoegd lijkt mij een duidelijk voorbeeld van demonisering.
Daarmee leg ik weliswaar niets uit, maar ik leg het wel voor.

Dat voorleggen deed die lap tekst ook al. Dat heb ik de afgelopen vier jaar tot in den treure mee mogen maken en nog steeds moet ik er hartelijk om lachen.

Demonisering was niets, is niets en zal nooit wat zijn. Het is fictie. Mythe. Nog zo'n Hollandse mythe...

Een kogel in je kop is moord. Een kogel in je brievenbus een bedreiging. Een kogel toewensen is schelden. Niets meer niets minder. Anders wordt het een geloof en daar heeft Nederland al genoeg soorten van.

Maar probeer het nou eens uit te leggen...

III
07-05-06, 01:27
Geplaatst door TonH
Dat voorleggen deed die lap tekst ook al. Dat heb ik de afgelopen vier jaar tot in den treure mee mogen maken en nog steeds moet ik er hartelijk om lachen.

Demonisering was niets, is niets en zal nooit wat zijn. Het is fictie. Mythe. Nog zo'n Hollandse mythe...

Een kogel in je kop is moord. Een kogel in je brievenbus een bedreiging. Een kogel toewensen is schelden. Niets meer niets minder. Anders wordt het een geloof en daar heeft Nederland al genoeg soorten van.

Maar probeer het nou eens uit te leggen...

Dat heb jij nu net...
Jij denkt dat jij degene bent die moet beslissen wanneer het genoeg is?
Maar dan niet over een ander.
Ik ben een aanhanger van het Poesti-geloof en ik zal ervoor waken dat mijn geloof niet ondergeneeuwd zal raken. Zelfs niet in een land waar vreemdelingen de steden voor zich opeisen!

Joesoef
07-05-06, 07:20
Geplaatst door Seif
Uw argumenten overweldigen mij...



Maar dit is pas een probleem als een staat dit soort voorrechten reserveerd voor een enkele religie.


Dus seculier. Alleen omdat Trix op zondag zelf met hoed op en rok aan loopt word er die dag niet gefeest.

Behalve dat de datum een mei niets te maken heeft met welk geloof dan ook kan ik mij niet herinneren dat de viering van die dag ooit is verzet omdat de dag waarop het viel verkeerd uit kwam.
Op welke Joodse feestdagen hebben we trouwens vrij?

Joesoef
07-05-06, 07:23
Geplaatst door III
Vergeleken te worden met een Eichmann door lieden die beweren dat je niets hebt toegevoegd lijkt mij een duidelijk voorbeeld van demonisering.
Daarmee leg ik weliswaar niets uit, maar ik leg het wel voor.


Pim heeft geen flikker gedaan, behalve dan te tegenstellingen verscherpt door onzinnige, onnodige en provocaties met argumenten die niet kloppen.

jochie
07-05-06, 10:42
Geplaatst door jochie
Op de vraag of hij een islam-hater is, zegt de lijsttrekker van Leefbaar Nederland: "Ik haat de islam niet. .................................................w at jammer dat je vriendje dood is angkor/beheer
(Bron: interview met Volkskrant, 9 februari 2002)

De ironie in jouw opmerking is ongekend vreselijk!
Hij was inderdaad iemand die ik persoonlijk kende.

tukkersterror
07-05-06, 10:51
Ik zie dat we in Nederland ook ongewilt onze eerste martelaar, ik denk ook dat hij van boven naar beneden kijkt, met een glimlach op zijn gezicht, zich relaticerend dat hij dood meer bereikt dan levend ooit had kunnen bereiken.
Zijn stelling je houdt van me of je haat me, wordt hier enkele jaren na zijn dood nog eens goed tot uitdrukking gebracht, door voorstanders die hem begrepen of dachten te begrijpen en tegenstanders die het begrepen maar niet wilden begrijpen.
Pim Fortuyn was niet meer en niet minder een hoogleraar sociologie die goed praten kon en wist hoe hij bepaalde zaken moest brengen.

Ook zijn uitspraak dat de Islam een achtelijk geloof was is door hem in een context gezegt over zijn sexuele geaardheid met de wetenschap dat alleen het stukje "Islam achterlijk geloof" zou worden onthouden en te pas en te onpas zou worden gebruikt door voor en tegenstanders.
Zijn andere uitspraak tegen een verslaggeefster "Ga thuis aan het aanrecht eten klaarmaken" werden door voor en tegenstanders goed gebruikt.
Deze voor een leek simpele uitspraken van een simpele ziel, maar door hem gezegt met een dieper ondertoon in een zetting tegen de linksekerk.

Maar hij heeft bereikt wat hij wilde bereiken, dat de discussie gaande bleef, zelfs nu nog jaren na zijn dood.

David
07-05-06, 10:52
Geplaatst door jochie
De ironie in jouw opmerking is ongekend vreselijk!
Hij was inderdaad iemand die ik persoonlijk kende.


Je doet ook je erg je best om op 'm te lijken met je gezeur over heerlijke doch simpele liflafjes en je simpele doch kwalijke ideeën.

jochie
07-05-06, 11:13
Geplaatst door David
Je doet ook je erg je best om op 'm te lijken met je gezeur over heerlijke doch simpele liflafjes en je simpele doch kwalijke ideeën.

ik probeer geenszins op hem te lijken... heb GVD niet voor niets dure haartransplantaties achter de rug! Ik wil niet kaal zijn!

David
07-05-06, 11:17
Geplaatst door jochie
ik probeer geenszins op hem te lijken... heb GVD niet voor niets dure haartransplantaties achter de rug! Ik wil niet kaal zijn!


Je hebt ook hetzelfde gevoel voor humor. :moe:

tukkersterror
07-05-06, 11:25
Geplaatst door jochie
ik probeer geenszins op hem te lijken... heb GVD niet voor niets dure haartransplantaties achter de rug! Ik wil niet kaal zijn!

Geert? :hihi:

TonH
07-05-06, 22:38
Geplaatst door III
Jij denkt dat jij degene bent die moet beslissen wanneer het genoeg is?

Nee, dat denk ik niet.


Zelfs niet in een land waar vreemdelingen de steden voor zich opeisen!

Welke vreemdelingen in welk land?

TonH
07-05-06, 22:43
Geplaatst door tukkersterror
Maar hij heeft bereikt wat hij wilde bereiken

Het enige dat deze meneer bereikt heeft is dat nu hele volksstammen openlijk hele bevolkingsgroepen afseiken en daar nog trots op zijn ook. En wanneer er vanuit dat bepiste deel van de Nederlandse bevolking geprotesteerd wordt kunnen ze nog een seikstraal nakrijgen ook...

~Panthera~
07-05-06, 22:52
Geplaatst door tukkersterror

Pim Fortuyn was niet meer en niet minder een hoogleraar sociologie die goed praten kon en wist hoe hij bepaalde zaken moest brengen.


Was niet meer dan een psycopaat, narcist en volkomen gestoord.

Zie de PCLR-test (Psychopathy Checklist Revisited) :fpetaf:

tukkersterror
07-05-06, 22:58
Geplaatst door TonH
Het enige dat deze meneer bereikt heeft is dat nu hele volksstammen openlijk hele bevolkingsgroepen afseiken en daar nog trots op zijn ook. En wanneer er vanuit dat bepiste deel van de Nederlandse bevolking geprotesteerd wordt kunnen ze nog een seikstraal nakrijgen ook...

Nee, nee, sommigen zeiken elkaar af en laten elkaar niet in hun waarde, het enigste wat je hem kunt verwijten is dat het geen achterkammertjes of cafe praat meer is, dat het nu op straat ligt en dat de mensen het niet meer opkroppen tot een explosie.
Of dit nou een verwijt moet zijn, weet ik niet?
Persoonlijk hoor ik liever van een persoon persoonlijk dat hij mij niet mag of een zeikerd vind dan dat ik het moet horen van de politiek of het moet lezen in de krant.
En wat is afzeiken, als ik met iemand zijn mening niet eens ben maak het mij niet uit wat of wie je bent, je krijgt van mij mijn mening terug hoe ik er overdenk.
Een discussie is gezond, het geeft meningen weer en je leert een ander zijn gevoelens beter kennen, zolang het maar gebeurd met respect naar elkaar toe en denkt aan de mens achter het persoon.
Voor mij is een ieder gelijk, we worden allemaal met niets geboren en gaan heen met niets, in de hoop wat geleerd te hebben op deze wereld.

~Panthera~
07-05-06, 23:04
Geplaatst door tukkersterror
Nee, nee, sommigen zeiken elkaar af en laten elkaar niet in hun waarde, het enigste wat je hem kunt verwijten is dat het geen achterkammertjes of cafe praat meer is, dat het nu op straat ligt en dat de mensen het niet meer opkroppen tot een explosie.



Nee, ze exploderen nu meteen. :moe:
Zinloos geweld dus.
Bedankt Pim.

TonH
07-05-06, 23:07
Geplaatst door tukkersterror
Een discussie is gezond, het geeft meningen weer en je leert een ander zijn gevoelens beter kennen, zolang het maar gebeurd met respect naar elkaar toe en denkt aan de mens achter het persoon.

Een gedachtenwisseling om tot een oplossing van een probleem te komen is iets heel anders dan iemand tot oponent te verklaren en er dan over heen te staan wateren...

TonH
07-05-06, 23:07
Geplaatst door ~Panthera~
Was niet meer dan een psycopaat, narcist en volkomen gestoord.


Da's ook een goede samenvatting...

tukkersterror
07-05-06, 23:15
Geplaatst door ~Panthera~
Was niet meer dan een psycopaat, narcist en volkomen gestoord.

Zie de PCLR-test (Psychopathy Checklist Revisited) :fpetaf:

Heb je een link?

tukkersterror
07-05-06, 23:27
Geplaatst door ~Panthera~
Nee, ze exploderen nu meteen. :moe:
Zinloos geweld dus.
Bedankt Pim.

Bestaat er dan wel zinvol geweld?

Elke vorm van geweld is verwerplijk, onacceptabel en mens onteerend.

Maar ik zie hier in NL niet zo gauw iets gebeuren dan hooguit een relletje of een opleving van iets.

Ik weet nog dat mijn ouders wel eens uit protest hebben gestemt op de communisten hier in Nederland omdat ze het biet eens waren met het beleid en dan voor de tv duimen zaten te draaien omdat ze bang waren dat hun stem een te grote invloed zou hebben.

Ik zag toen en nu nog steeds een stem op personen als Fortuyn en Wilders eerder een stem als protest tegen de huidige regering dan een protest tegen de of een bevolking hier in Nederland.
Want dan zou de mensheid wel heel verrot zijn en zouden we niets beter zijn dan Hitler in 40 -45.

~Panthera~
07-05-06, 23:37
Geplaatst door tukkersterror
Heb je een link?

http://home.tiscali.nl/~horns/Psychopathy/index.htm

Weekje worstelen, maar dan heb je ook wat.

~Panthera~
07-05-06, 23:41
Geplaatst door tukkersterror

Ik zag toen en nu nog steeds een stem op personen als Fortuyn en Wilders eerder een stem als protest tegen de huidige regering dan een protest tegen de of een bevolking hier in Nederland.
Want dan zou de mensheid wel heel verrot zijn en zouden we niets beter zijn dan Hitler in 40 -45.


Er zullen er ongetwijfeld bij gezeten hebben, maar ook zat die tegen een bepaalde bevolkingsgroep waren.
Opgezweept door Pims idiote hysterische gegil over "de Islam".
De mensheid is ook verrot, door onverschilligheid.
Misschien is dat nog wel erger.

tukkersterror
08-05-06, 00:02
Geplaatst door ~Panthera~
Er zullen er ongetwijfeld bij gezeten hebben, maar ook zat die tegen een bepaalde bevolkingsgroep waren.
Opgezweept door Pims idiote hysterische gegil over "de Islam".
De mensheid is ook verrot, door onverschilligheid.
Misschien is dat nog wel erger.

Dat weet ik wel zeker dat er stemmers waren die stemmen op hem door zijn gegil over de Islam, sterker nog binnen de partij was er een die alles wat niet Hollands was wou bijschaven.
Zulke idioten zullen er altijd wel zijn en blijven in elke partij en zal ook niet uit te bannen zijn, maar zolang er nog mensen zijn zoals hier op deze site, kunnen we weinig of geen gevaar verwachten van deze idioten.

Je andere stelling "De mensheid is ook verrot, door onverschilligheid" heb ik een beetje moeite mee, ik denk namelijk dat de mens onverschillig word uit zelfbescherming, en dat is inderdaad erg, maar ook jammer.

Ik weet nog steeds zeker dat wij met zijn allen van Nederland een mooi land kunnen maken waar we met zijn allen met plezier kunnen wonen.

En zo niet, zit deze jongen binnenkort in Rusland en zeg ik gewoon jullie bekijken het maar.

Gewoon hier alles verkopen en genieten van onze rust, geen gezeur over strijd tussen rassen en geloven, maar gewoon genieten van de natuur en leven als een God in frankrijk.

En soms wou ik dat ik even echt God was, zou direct iemand van de berg afschoppen met een nieuw boek de Koranische Bijbel en we zouden van alle gezeur af zijn.
Maar zal wel een sprookje blijven en zijn, het woord is zo makkelijk maar de uitvoering is zo zwaar, het is gewoon vrede. :knipoog:

Rourchid
08-05-06, 00:07
Geplaatst door jochie

Jan Marijnissen (SP):
Er is geen enkele reden om Fortuyn te vertrouwen. Wat heeft die man nou gedaan? Het is een charlatan. Een rattenvanger.
Fortuyn is een wolf in schaapskleren.


Dit wordt ook gezegd over Tariq Ramadan.

Geplaatst door jochie

Als al die mensen dat allemaal mogen zeggen.... waarom werd het Pim zo aangerekend dat hij zei dat de Islam een achterlijke cultuur was???


De Islam is geen cultuur maar van een religieuze orde.

~Panthera~
08-05-06, 00:11
Geplaatst door tukkersterror
Dat weet ik wel zeker dat er stemmers waren die stemmen op hem door zijn gegil over de Islam, sterker nog binnen de partij was er een die alles wat niet Hollands was wou bijschaven.

AH... de Ubercultuur.
Waar kennen we dit ook al weer van ?


Je andere stelling "De mensheid is ook verrot, door onverschilligheid" heb ik een beetje moeite mee, ik denk namelijk dat de mens onverschillig word uit zelfbescherming, en dat is inderdaad erg, maar ook jammer.

Mensen krijgen wellicht door, dat WAT ze ook doen, er anderen zijn, die anders over hun beslissen.
Dat het dus niets uitmaakt.


Ik weet nog steeds zeker dat wij met zijn allen van Nederland een mooi land kunnen maken waar we met zijn allen met plezier kunnen wonen.

Dat is het nog steeds, er wordt teveel geluld dat het niet zo is, zodat iedereen het is gaan geloven.
En deze nitwit regering helpt het ook nog even een handje.


En zo niet, zit deze jongen binnenkort in Rusland en zeg ik gewoon jullie bekijken het maar.

Gewoon hier alles verkopen en genieten van onze rust, geen gezeur over strijd tussen rassen en geloven, maar gewoon genieten van de natuur en leven als een God in frankrijk.


En Rusland is het paradijs op aarde ? Met Putin als halve mafioso aan het hoofd, een verkloot milieu, Tjernobil op instorten en een oorlog in Tjetsjenie ?
WOO, veel plezier. :fpetaf: :hihi:

tukkersterror
08-05-06, 00:16
Geplaatst door ~Panthera~
http://home.tiscali.nl/~horns/Psychopathy/index.htm

Weekje worstelen, maar dan heb je ook wat.

Kreeg alleen maar gegevens over Psycho-analische op Assessment of Psychopathy.

Na het lezen vond ik alleen de eerste dia intressant en na nummer 58 vond ik mezelf een malloot?

Klopt dit met de gegevens die jij reeds overmij beschikte:hihi:

Valium en :cola: = helpt hoop ik?

~Panthera~
08-05-06, 00:26
Geplaatst door tukkersterror
Kreeg alleen maar gegevens over Psycho-analische op Assessment of Psychopathy.

Na het lezen vond ik alleen de eerste dia intressant en na nummer 58 vond ik mezelf een malloot?

Klopt dit met de gegevens die jij reeds overmij beschikte:hihi:

Valium en :cola: = helpt hoop ik?

Androcur. :hihi:

mark61
08-05-06, 00:30
Geplaatst door ~Panthera~
En Rusland is het paradijs op aarde ? Met Putin als halve mafioso aan het hoofd, een verkloot milieu, Tjernobil op instorten en een oorlog in Tjetsjenie ?
WOO, veel plezier. :fpetaf: :hihi:

Tsjernobyl ligt in de Oekraïne, Rusland heeft roestende kernonderzeeërs. Maar voor de rest niks op af te dingen. :hihi: Dat hele Rusland is een afgrijselijke poel van ellende dat zachtjes wegzinkt.

Rond Tsjernobyl is trouwens vanzelf een fantastisch natuurpark ontstaan met thriving flora & fauna. Maar dit terzijde. :)

tukkersterror
08-05-06, 00:34
Geplaatst door ~Panthera~
WOO, veel plezier. :fpetaf: :hihi:

Dank je, maar waar wij het buitenhuis hebben, zit mijn buurman op 1km afstand en dat is toevallig de grote baas van Rusland, verder kom je er geen mensen tegen, alleen dieren die geen mensen kennen en dus ook geen angst hebben voor de mensen en zolang ik geen licht geef in het donker is er niets aan de hand.

Nee maar wees eens eerlijk ben jij eens niet het gezeur zat dat je gewoon wilt wegwezen uit de ellende?

Ze noemen Nl al jaren een multi cultuur en geven mensen uit andere landen de moeilijke naam mee van allochtoon en ik ben ineens een autochtoon, terwijl ik al jaren gewoon de zelfde persoon ben.
Nee, zegt den Haag " Willem je bent nu een autochtoontje" en dan gaan we een paar anderen een allochtoontje noemen en dan komt alles weer goed.
Op de vraag hoe ik een allochtoontje kon worden word geantwoord dat dit niet kon want daar was de wet niet op voorzien.

Nee ik ben het gewoon zat, ik ben ik en de mensen die om mijn heen lopen zijn Nederlanders of touristen, maar in iedergeval geen toontje.
We moeten eerst eens af om mensen verplicht in een hokje te willen drukken waar zij zich niet thuis voelen.
Ik wil ook wel eens een keer iedereen uitschelden voor kaaskop of dat iemand tegen mij zegt van k*t marokaan zonder dat iemand met zijn vingertje wijst.

Maar mag ik nu misschien slapen? :stout:

Zie je morgenavond weer after work.

~Panthera~
08-05-06, 00:36
Geplaatst door mark61
Tsjernobyl ligt in de Oekraïne, Rusland heeft roestende kernonderzeeërs. Maar voor de rest niks op af te dingen. :hihi: Dat hele Rusland is een afgrijselijke poel van ellende dat zachtjes wegzinkt.

Dat bedoelde ik ook. :hihi:


Rond Tsjernobyl is trouwens vanzelf een fantastisch natuurpark ontstaan met thriving flora & fauna. Maar dit terzijde. :)

Nou, wees er blij mee. :hihi:
Heb die oudjes gezien die daar wonen, die denken dat er NIETS aan de hand was en is.
Afschuwelijk. :moe: die mensen gaan straks kapot, en ze weten niet eens waaraan.

En die sarcofaag die op instorten staat : Yammie, dan is het weer terug naar af.

En niemand intresseert het een Jota. :duim:

tukkersterror
08-05-06, 00:36
Geplaatst door ~Panthera~
Androcur. :hihi: :zweep: gedraag je lach me niet uit:lol:

mark61
08-05-06, 00:43
Geplaatst door ~Panthera~
Dat bedoelde ik ook. :hihi:



Nou, wees er blij mee. :hihi:
Heb die oudjes gezien die daar wonen, die denken dat er NIETS aan de hand was en is.
Afschuwelijk. :moe: die mensen gaan straks kapot, en ze weten niet eens waaraan.

Afschuwelijk? Ik heb ze gehoord en ze waren heel monter. Opa zei nog: veel van de mensen die hier woonden zijn weggetrokken en nu dood. Ik ben nog kiplekker. :lachu: Oma: als je mij in zo'n flat in de stad zet ben ik in een paar maanden dood. Straling? Ik zie niks.

Ze zijn al oud en als ze straks dood gaan kan niemand vaststellen dat dat door straling was, denk ik. Beter gelukkig wat eerder dood dan ongelukkig wegkwijnen in de stad. Van een pensioentje kan je in de stad niet leven, op het land wel.

~Panthera~
08-05-06, 00:43
Geplaatst door tukkersterror

Nee maar wees eens eerlijk ben jij eens niet het gezeur zat dat je gewoon wilt wegwezen uit de ellende?

Nee.
Ik laat me niet gek maken door een of ander nitwitzooitje wat nu in Den Haag zit voor 4 jaar.
Na 4 jaar is het weer een ander verhaal, en zo is het altijd al gegaan.
Het is maar net waar je waarde aan hecht.
Zolang ik in mijn buurt en straat mensen gewoon goed met elkaar zie omgaan, en gewoon hun gang gaan, kan Den Haag met zijn gezijk van mij opzouten.
Dat wil niet zeggen, dat ik er ook niet af en toe goed de tering in krijg, maar ik zou toch niet ergens in de Balkan of in de Congo willen wonen.
Zolang ik me dat maar besef.


Maar mag ik nu misschien slapen? :stout:



Nou, vooruit. :p

~Panthera~
08-05-06, 00:46
Geplaatst door mark61
Afschuwelijk? Ik heb ze gehoord en ze waren heel monter. Opa zei nog: veel van de mensen die hier woonden zijn weggetrokken en nu dood. Ik ben nog kiplekker. :lachu: Oma: als je mij in zo'n flat in de stad zet ben ik in een paar maanden dood. Straling? Ik zie niks.

Ze zijn al oud en als ze straks dood gaan kan niemand vaststellen dat dat door straling was, denk ik. Beter gelukkig wat eerder dood dan ongelukkig wegkwijnen in de stad. Van een pensioentje kan je in de stad niet leven, op het land wel.

:fplet: Ja, ok, zo zien HUN het, maar eigenlijk is het toch te triest voor woorden ?
Zitten ze daar GVD onderhand op het dak van dat kloteding.
"ik voel me kiplekker"...bitchslappen moesten ze haar. :hihi:

mark61
08-05-06, 00:47
Geplaatst door ~Panthera~
:fplet: Ja, ok, zo zien HUN het, maar eigenlijk is het toch te triest voor woorden ?
Zitten ze daar GVD onderhand op het dak van dat kloteding.
"ik voel me kiplekker"...bitchslappen moesten ze haar. :hihi:

Ik schat dat meer dan de helft van de wereldbevolking niet zo oud wordt als zij danwel niet zoveel plezier heeft in het leven.

~Panthera~
08-05-06, 00:50
Geplaatst door mark61
Ik schat dat meer dan de helft van de wereldbevolking niet zo oud wordt als zij danwel niet zoveel plezier heeft in het leven.


Kan het me toch niet echt voorstellen: het was vies, koud, goor en ze keken toch niet echt vrolijk, vond je van wel dan ?
Zal wel aan mij liggen.

mark61
08-05-06, 01:22
Zelfs LPF’ers niet naar herdenking Fortuyn

Vier jaar geleden werd Pim Fortuyn vermoord. De jaarlijkse herdenking trekt niet veel mensen meer. De Tweede Kamer doet er niets aan, omdat „het altijd in het meireces” valt.

Door Huib Modderkolk

Den Haag, 6 mei. „Een absoluut dieptepunt voor de samenleving en onze democratie”, „diep tragisch voor ons land” en „ongekend voor Nederland”. Zo typeerden politici de moord op Pim Fortuyn, vandaag precies vier jaar geleden.

Vorig jaar herdachten ongeveer 250 mensen de vermoorde politicus bij zijn standbeeld in de Rotterdamse binnenstad. LPF-politici hielden toespraken en 150 mensen liepen mee in een stille tocht.

Ook vandaag zullen enkele honderden mensen de herdenking bijwonen, verwacht de Stichting Vrienden van Pim. Enkele honderden, terwijl vier jaar geleden 1,6 miljoen mensen op de LPF stemden en vele duizenden de herdenkingsbijeenkomst vlak na de moord bijwoonden.

De animo voor de herdenking is ook onder de politieke nazaten van Fortuyn minder geworden. Van de huidige LPF-fractie (zeven leden) zullen fractievoorzitter Gerard van As en de Kamerleden Joost Eerdmans, Mat Herben en Wien van den Brink de herdenking bezoeken. João Varela, Margot Kranenveldt en Max Hermans komen niet.

Van As zou de jaarlijkse plechtigheid liever vervangen door een bijeenkomst eens in de twee à drie jaar. „Onze uitstraling en ons imago zijn verpest en rondom de herdenking is een negatieve tendens ontstaan”, zegt hij. „We moeten ons afvragen of je hiermee door moet gaan. We kunnen het beter eens in de paar jaar goed doen, anders niet.”

„Dat zo weinig mensen de moord op Fortuyn herdenken, heeft twee oorzaken”, zegt Gerrit Voerman, directeur van het Documentatiecentrum voor Nederlandse Politieke Partijen (DNPP). „De LPF heeft er een rommeltje van gemaakt en de functie van politieke partijen is sterk veranderd waardoor mensen weinig binding meer hebben met hun partij.” De LPF is in vier jaar tijd bijna geheel van het politieke toneel verdwenen. In de opiniepeilingen staat de partij op 1 zetel, vier jaar geleden waren dat er nog 26. Voerman: „Als de LPF een florerende partij was geweest, was de herdenking in een heel ander licht komen te staan. Mensen hadden zich dan graag met die partij willen identificeren.”

Volgens Voerman was de aandacht voor Fortuyn na de moord „een hype”, net als bij het overlijden van prinses Diana en André Hazes. „Bepaalde gebeurtenissen leiden tot een eruptie van emoties. Dat hebben we nog niet zo vaak gezien. Fortuyn was zo’n eruptie, alleen dan in het kwadraat.” Maar de aandacht voor Fortuyn ebt weg, net zoals de aandacht voor Diana en Hazes.

Dat van de 1,6 miljoen stemmers nu een paar honderd mensen Pim Fortuyn herdenken, ligt volgens Voerman niet alleen aan de LPF. „Vroeger was een politieke partij een gemeenschap van gelijkgestemden, maar nu is de mentale betekenis van een politieke partij verdwenen. Bovendien heeft de LPF bijna geen leden”, zegt hij. De duizenden die vier jaar geleden bij de begrafenis waren, hadden wel echt iets met Fortuyn. Dat zij nu niet meer naar de herdenking komen, komt volgens Voerman omdat de „LPF er zo’n zooitje van heeft gemaakt.”

LPF-Kamerlid Hermans, in 2002 aanwezig bij de herdenkingsdienst, zal vandaag niet bij de herdenking aanwezig zijn. Hermans: „De fortuynisten beperken het herdenken tot het verdriet. Daardoor is het langzaam aan het verdwijnen.” Hij zou graag een plek zien voor Pim Fortuyn in het debat over de vrijheid van meningsuiting. „Een debat of een congres, dat zou toch prachtig zijn?”

Andere partijen, de Tweede Kamer en het kabinet doen niets aan de herdenking. Volgens een woordvoerder van Kamervoorzitter Weisglas omdat „6 mei altijd in het meireces van de Kamer valt.” De officiële reden dat Fortuyn niet herdacht wordt, is dat hij nooit in de Kamer heeft gezeten. Voerman: „De invloed van Fortuyn op de dagelijkse politiek is duidelijk waarneembaar, maar als het gaat om het herdenken is het minimaal.”

III
08-05-06, 01:36
Geplaatst door Joesoef
Pim heeft geen flikker gedaan, behalve dan te tegenstellingen verscherpt door onzinnige, onnodige en provocaties met argumenten die niet kloppen.

Je kunt zo bij de klisjeemannetjes gaan solliciteren.

Je hebt wel gelijk met wat je zegt, want in dit land mag je pas zeggen hoe je over zaken denkt indien je gevrijwaard bent van een authentieke mening.
Tha Matrix go you there pal!

Pytaghoras
08-05-06, 10:56
PIM moet je herdenken door op zijn graf te gaan pissen en poepen. Deze viezerik verdient niet om herdenkt te worden als men weet dat hij een arrogante pedo was.

mark61
08-05-06, 11:00
Geplaatst door ~Panthera~
Kan het me toch niet echt voorstellen: het was vies, koud, goor en ze keken toch niet echt vrolijk, vond je van wel dan ?
Zal wel aan mij liggen.

Ik ken alleen de radio-versie op de BBC. Vies = goor en dat ligt denk niet aan de straling. :)