PDA

Bekijk Volledige Versie : Verschillende universiteiten, wat zie je.



Victory
07-05-06, 02:29
Kijk naar de eerste pagina van de volgende universiteiten, wat valt je op?

http://www.uva.nl

http://www.tudelft.nl

http://www.leidenuniv.nl

http://w3.tue.nl/nl

http://www.utwente.nl

http://www.uvt.nl

http://www.studiekiezers.uu.nl

http://www.ru.nl

Er zijn maar twee websites waar je foto's van allochtonen kan zien. Waarom? De hogescholen en universiteiten zitten vol met allochtonen, maar dit zie je zelden tot nooit terug op hun websites.

Alle universiteiten & hogescholen moeten leren van HVA & UVA, die doen het heel goed! :duim:

Ik denk dat veel allochtonen die een studie willen kiezen het intimiderend zullen vinden als ze alleen maar autochtonen zien op zo'n website. En mischien is dat ook wel hun bedoeling. :confused:

tukkersterror
07-05-06, 12:52
Antwoord is heel simpel, de meeste site's van universiteiten worden gerunt door studenten verenigingen, waar de meeste foto's ook vandaan komen.

De groep waar jij op duidt is meestal geen lid van een vereniging omdat daar nogal eens wilde zuipavonden zijn.

Dus de retorische vraag aan jou, waarom zij geen studenten vereniging oprichten of lid worden van een vereniging met uitsluiting van zaken die door het geloof verboden zijn.

Want je hebt gelijk, op de Utwente zitten ook vele studenten uit oa Iran die hier een studie volgen, maar ik zou geen antwoord kunnen geven daarop, alleen het vermoeden wat ik hierboven al heb beschreven.

mark61
07-05-06, 13:07
http://www.nieuwsbrief.leidenuniv.nl/images/060502_2.gif

"Leiden versterkt intercultureel karakter
De Universiteit Leiden wil dat studenten uit alle culturen zich thuis voelen én meer allochtoon talent aantrekken. Lees verder"

Dis het eerste wat ik bij Leiden zag. Geen bleekgezicht te bekennen.

Nou ja en dit, al is het wat klein, ze is tamelijk all. Maja, ws. geen moslima, dus dan telt t niet.

http://www.leidenuniv.nl/images/bc.jpg

Op die van Utrecht is een Suri/Antiya prominent in beeld.

Ben je een beetje racistisch?

mulan
07-05-06, 13:11
Geplaatst door tukkersterror
De groep waar jij op duidt is meestal geen lid van een vereniging omdat daar nogal eens wilde zuipavonden zijn.



Daarbij wil ik als reden toevoegen dat het ook nog eens walgelijke mensen zijn :engel:

(overigens zijn er WEL verenigingen die zich op moslims of allochtonen richten)

mark61
07-05-06, 13:12
UVT: geen foto's maar

Samwenwerking met Bilkent University Ankara officeel van start

Eredoctoraat UvT voor Amerikaanse econoom C.K. Prahalad

Conclusie: Ons Victory is wat kleurenblind en analfabeet.

Tomas
07-05-06, 13:12
Maar hoe kan dat dan? vmbo en de roc's zitten tamelijk vol met allochtonen, vwo nauwelijks en de uni weer wel. Begrijp ik niet.

mark61
07-05-06, 13:14
Geplaatst door mulan
Daarbij wil ik als reden toevoegen dat het ook nog eens walgelijke mensen zijn :engel:

Dat sowieso. Brrr.

mulan
07-05-06, 13:14
Geplaatst door Tomas
Maar hoe kan dat dan? vmbo en de roc's zitten tamelijk vol met allochtonen, vwo nauwelijks en de uni weer wel. Begrijp ik niet.

Ligt eraan over welke uni je het hebt hoor. Maarre tja via het hbo naar de uni of zelfs eerst vmbo ---> havo--->hbo--->uni ...wat een route.

Tomas
07-05-06, 13:18
Geplaatst door mulan
Ligt eraan over welke uni je het hebt hoor. Maarre tja via het hbo naar de uni of zelfs eerst vmbo ---> havo--->hbo--->uni ...wat een route.

Ja, dat dat op deze wijze kan begrijp ik. Maar dat de uni's dan vol lopen op deze wijze kan ik weer moeilijk geloven.

tukkersterror
07-05-06, 13:19
Geplaatst door mulan
Daarbij wil ik als reden toevoegen dat het ook nog eens walgelijke mensen zijn :engel:

(overigens zijn er WEL verenigingen die zich op moslims of allochtonen richten)

Weet ik niet, het enigste contact wat ik nu nog heb met de UT is onze twee jaarlijkse reunie en soms betrokkenheid bij projecten.

Maar valt op dat op de reunie's je heel sporadies iemand tegen komt van buitenlandse afkomst terwijl het voor hun met de opleiding toch makelijk moet wezen om de reunie te bezoeken, waar ze in de wereld ook uithangen.
Normaal let je daar niet op, maar nu Vic er over begon, kun je zeggen inderdaad.
Maar vraag me niet waarom het komt, zou het antwoord niet weten.

mulan
07-05-06, 13:24
Geplaatst door Tomas
Ja, dat dat op deze wijze kan begrijp ik. Maar dat de uni's dan vol lopen op deze wijze kan ik weer moeilijk geloven.

21+ toelatingstoets dan? (of bedoel je meer het idee erachter en is het opsommen van de mogelijkheden niet je punt ,ja sorry ben moe :moe: . )

mulan
07-05-06, 13:28
Geplaatst door tukkersterror
Weet ik niet, het enigste contact wat ik nu nog heb met de UT is onze twee jaarlijkse reunie en soms betrokkenheid bij projecten.

Maar valt op dat op de reunie's je heel sporadies iemand tegen komt van buitenlandse afkomst terwijl het voor hun met de opleiding toch makelijk moet wezen om de reunie te bezoeken, waar ze in de wereld ook uithangen.
Normaal let je daar niet op, maar nu Vic er over begon, kun je zeggen inderdaad.
Maar vraag me niet waarom het komt, zou het antwoord niet weten.

Tja ik persoonlijk ben niet zo van die formaliteiten. Ik ging en ga naar school om te studeren (uhum :p of iets wat daar op lijkt) en de rest van de sufferds interesseert mij niet echt. Ik moet er niet aan denken dat ik met die mensen waar ik nu mee in de collegezaal zit later een reunie moet proberen door te komen. Arrogante ik. Waarom jij geen mensen van buitenlandse afkomst tegenkomt,geen idee,zaten ze uberhaupt daar wel op school in die tijd? (of ben je nog niet zo oud :p ).

Tomas
07-05-06, 13:35
Geplaatst door mulan
21+ toelatingstoets dan? (of bedoel je meer het idee erachter en is het opsommen van de mogelijkheden niet je punt ,ja sorry ben moe :moe: . )

Nou, om het te verklaren zal je heel wat mogelijkheden op moeten noemen. Maar mischien moet eerst het concept 'vol lopen' en/of 'vol zitten' wat concreter gemaakt worden. En ik ben ook moe, maar mij hoor je daar niet over zeuren.

Victory
07-05-06, 13:38
Geplaatst door tukkersterror
Antwoord is heel simpel, de meeste site's van universiteiten worden gerunt door studenten verenigingen, waar de meeste foto's ook vandaan komen.

De groep waar jij op duidt is meestal geen lid van een vereniging omdat daar nogal eens wilde zuipavonden zijn.

Dus de retorische vraag aan jou, waarom zij geen studenten vereniging oprichten of lid worden van een vereniging met uitsluiting van zaken die door het geloof verboden zijn.

Want je hebt gelijk, op de Utwente zitten ook vele studenten uit oa Iran die hier een studie volgen, maar ik zou geen antwoord kunnen geven daarop, alleen het vermoeden wat ik hierboven al heb beschreven.
Je hebt helemaal gelijk over de studentenverenigingen, maar ik bedoelde de website design. Foto's die gebruikt zijn voor het maken van de websites. B.V. bij een website zie je een foto van de kantine. Ik kan het toeval noemen dat er dan geen allochtoon te zien is, maar ik geloof niet in toeval, en bovendien denken ze heel goed na over wat voor foto's ze online willen hebben.

Ik zal je wat anders vertellen. Bij een technische bedrijf waar ik stage liep (beetje vaag blijven moet :p), wilden ze geen foto's van allochtonen plaatsen online omdat dit volgens de baas de karakter van het bedrijf zou veranderen.

De mensen die daar werkten wisten van niks, het is maar dat ik hoog genoeg zat om alles van de baas zijn stinkende smoel te horen.

PS: Ik haatte hem echt (niet om de foto's) omdat hij een super control freak was. Ik denk niet dat hij specifiek iets tegen allochtonen had, want de autochtonen hadden ook een hekel aan hem. Maar het voelde anders aan voor de allochtonen, daarom dachten ze dat hij een racist was. Maarja, ik zag alles wat er gebeurde. Het leukste moment in mijn stage daar was toen een autochtone figuur daar alle informatie had gecopieerd en ermee een eigen bedrijf had opgericht vanuit zijn huis die begon te concureren bij dezelfde klanten. Ik had de baas nog nooit zo boos zien worden... er kwam bijna bloed uit zijn ogen... :haha:

:hihi: hehe, dat zijn de leuke momenten...

mulan
07-05-06, 13:40
Geplaatst door Tomas
Nou, om het te verklaren zal je heel wat mogelijkheden op moeten noemen. Maar mischien moet eerst het concept 'vol lopen' en/of 'vol zitten' wat concreter gemaakt worden. En ik ben ook moe, maar mij hoor je daar niet over zeuren.

Dat moet jij dan doen. Jij begon over vol lopen en vol zitten. Sommige uni's zijn zo wit als ze altijd waren heb ik het idee,hetzelfde geldt voor hbo's. Maar jij mag dat even concretiseren. :slapen:

(ik zeur niet,ik deel even wat mee om een band te scheppen,we hebben wat gemeen,allebei moe,geruststellende gedachte toch :o ).

Tomas
07-05-06, 13:42
Geplaatst door mulan
Dat moet jij dan doen. Jij begon over vol lopen en vol zitten. Sommige uni's zijn zo wit als ze altijd waren heb ik het idee,hetzelfde geldt voor hbo's. Maar jij mag dat even concretiseren. :slapen:

(ik zeur niet,ik deel even wat mee om een band te scheppen,we hebben wat gemeen,allebei moe,geruststellende gedachte toch :o ).

Euh nee, ik kom daar niet mee. Dat was onze stuud Vic, met een iq van 145 en zodra die ergens stage loopt gelijk in de hoogste regionen mee draait. Je kent dat typ wel.

Man, we hebben al zoveel gemeen. Dit hoeft er echt niet bij hoor.

Victory
07-05-06, 13:54
Ja Tomas, en ik heb er niet weinig voor gedaan. Ik herinnerde me opeens wat een studente eens tegen mij zei, "ik haat jou types... je doet niks en toch krijg je de hoogste cijfers". Maar ze bedoelde het niet erg. :hihi:

Enne... mijn iq is niet 145. :p Maar je bent in de buurt... :melig:

Tomas
07-05-06, 13:56
Geplaatst door Victory
Ja Tomas, en ik heb er niet weinig voor gedaan. Ik herinnerde me opeens wat een studente eens tegen mij zei, "ik haat jou types... je doet niks en toch krijg je de hoogste cijfers". Maar ze bedoelde het niet erg. :hihi:

Enne... mijn iq is niet 145. :p Maar je bent in de buurt... :melig:

Waarom vertel je dit? Ben je leesblind voor kritische vragen en voel je je dan ter compensatie gedwongen om het zoveelste heroische verhaal over jezelf te vertellen?

Victory
07-05-06, 14:01
Geplaatst door Tomas
Waarom vertel je dit? Ben je leesblind voor kritische vragen en voel je je dan ter compensatie gedwongen om het zoveelste heroische verhaal over jezelf te vertellen?
Sorry Tomas. Ik herinnerde het mij opeens omdat je zei, "Je kent dat typ wel.". Het heeft niks met "compensatie" te maken, ik dacht gewoon dat het leuk was om te vertellen.

Heb je trouwens de autisten test gedaan?
http://www.wired.com/wired/archive/9.12/aqtest.html
Mischien een goed idee.... Je weet maar nooit.

Tomas
07-05-06, 14:03
Geplaatst door Victory
Sorry Tomas. Ik herinnerde het mij opeens omdat je zei, "Je kent dat typ wel.". Het heeft niks met "compensatie" te maken, ik dacht gewoon dat het leuk was om te vertellen.

Heb je trouwens de autisten test gedaan?
http://www.wired.com/wired/archive/9.12/aqtest.html
Mischien een goed idee.... Je weet maar nooit.

Je verhalen over jezelf zijn hylarisch vic. Dat zal denk ik iedereen moeten beamen. Maar kan je echt geen kritische vragen lezen? Hoe werkt zoiets?

Victory
07-05-06, 14:10
Geplaatst door Tomas
Je verhalen over jezelf zijn hylarisch vic. Dat zal denk ik iedereen moeten beamen. Maar kan je echt geen kritische vragen lezen? Hoe werkt zoiets?
Ik zou het niet weten Tomas, ik ben te geestelijk incompetent om op zo'n hoog niveau te kunnen discussiëren met jou.

Tomas
07-05-06, 14:17
Geplaatst door Victory
Ik zou het niet weten Tomas, ik ben te geestelijk incompetent om op zo'n hoog niveau te kunnen discussiëren met jou.

Gedraag je als een vent, vic.

Victory
07-05-06, 14:22
Geplaatst door Tomas
Gedraag je als een vent, vic.
De zweet onder mijn oksels ruikt naar ui vandaag.

Tomas
07-05-06, 14:24
Geplaatst door Victory
De zweet onder mijn oksels ruikt naar ui vandaag.

De zweet gaat nog wel, zolang je maar niet de topic zegt.

Victory
07-05-06, 14:29
Geplaatst door Tomas
De zweet gaat nog wel, zolang je maar niet de topic zegt.
Was ik maar zo slim. :tranen:

tr_imparator
07-05-06, 15:51
Een of andere mongolewijf zei tijdens mijn stage dat ik arrogant was..zgn. kritiek.

Sindsdien heb ik deze vaardigheid verder ontwikkeld. :hihi:

Victory
07-05-06, 15:58
Geplaatst door tr_imparator
Een of andere mongolewijf zei tijdens mijn stage dat ik arrogant was..zgn. kritiek.

Sindsdien heb ik deze vaardigheid verder ontwikkeld. :hihi:
De meeste Nederlanders kunnen het niet hebben als je terug praat. Ze hebben liever een slaafje die elke keer ja knikt. Gewoon door gaan hoor. Zet je studies voort en laat je niet hersenspoelen door deze mensen. :duim:

rja2
07-05-06, 16:24
Geplaatst door Victory
De meeste Nederlanders kunnen het niet hebben als je terug praat. Ze hebben liever een slaafje die elke keer ja knikt. Gewoon door gaan hoor. Zet je studies voort en laat je niet hersenspoelen door deze mensen. :duim:
Als je direct van dag 1, je grote bek op zet.

Zul je niet ver komen, daar houden mensen niet van, als je een tijdje meedraait binnen het bedrijf, kun je wel je mond open doen, doe ik ook, ik geeft gewoon m'n mening, ook kunnen ze dat niet altijd waarderen, het huidige manegement, houdt meer van ja knikkers, dat zal ik nooit worden. Vroeger was ik veel eigenwijzer, maar ik door schade en schande heb ik geleerd, hoe ik dit moet aanpakken.

Mark
07-05-06, 18:47
Toen ik begin jaren 90 aan de TUDelft studeerde was bijna iedereen autochtoon. Het leek alsof de Fleurs, Maaikes en Diekerikken van alle hockeyvelden in Nederland waren toegestroomd.

De enige paar allochtonen waren Surinamers die ook echt direct uit Suriname waren overgekomen voor hun studie.

Maar ik begrijp dat dat nu allemaal anders is?

Mark
07-05-06, 18:49
Geplaatst door rja2
Als je direct van dag 1, je grote bek op zet.

Zul je niet ver komen, daar houden mensen niet van, als je een tijdje meedraait binnen het bedrijf, kun je wel je mond open doen, doe ik ook, ik geeft gewoon m'n mening, ook kunnen ze dat niet altijd waarderen, het huidige manegement, houdt meer van ja knikkers, dat zal ik nooit worden. Vroeger was ik veel eigenwijzer, maar ik door schade en schande heb ik geleerd, hoe ik dit moet aanpakken.

Je hebt dus enige sociale vaardigheden aangeleerd :)

Wide-O
07-05-06, 18:59
Geplaatst door Tomas
Waarom vertel je dit? Ben je leesblind voor kritische vragen en voel je je dan ter compensatie gedwongen om het zoveelste heroische verhaal over jezelf te vertellen?

Je besteedt wel erg veel tijd aan mensen wiens alter ego verdwijnt door de Alt-F4 combinatie van Internet Explorer/Safari/... :hihi:

Victory
07-05-06, 19:01
Geplaatst door Mark
Toen ik begin jaren 90 aan de TUDelft studeerde was bijna iedereen autochtoon. Het leek alsof de Fleurs, Maaikes en Diekerikken van alle hockeyvelden in Nederland waren toegestroomd.

De enige paar allochtonen waren Surinamers die ook echt direct uit Suriname waren overgekomen voor hun studie.

Maar ik begrijp dat dat nu allemaal anders is?

Gepubliceerd: 27 maart 2003

Aantal allochtone studenten groeit

Steeds meer allochtonen volgen een opleiding in het hoger onderwijs. Vooral Turken, Marokkanen en Surinamers kiezen volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) voor een hogeschool of universiteit.

De verhouding tussen autochtonen en niet-westerse allochtonen (zoals het CBS hen noemt) in het hoger onderwijs is nu ongeveer één op dertien. Zeven jaar geleden was dat nog één op eenentwintig. Vooral economische studies zijn populair.

Toch is het voor 'niet-westerse allochtonen' nog altijd minder vanzelfsprekend om te gaan studeren dan voor autochtone jongeren. Bijna 20 procent van de Nederlanders tussen 19 en 23 jaar gaat naar een hogeschool of universiteit, onder allochtonen is dat slechts 10 procent. Wel is dat percentage twee keer zo veel als zeven jaar geleden.

Uit rapporten van onderzoeksorganisatie NWO en expertisecentrum Echo bleek eind vorig jaar echter dat allochtonen vaker stoppen met hun studie, en minder gemakkelijk carrière maken binnen de universiteiten.

Opvallend genoeg is studeren onder Antilliaanse en Arubaanse jongeren juist minder populair geworden. Hun deelname aan hoger onderwijs daalde met 7 procent. [HOP]


Meer allochtone studenten in het hoger onderwijs
01-05-2006
StatLine update
In het studiejaar 2005/’06 staan 470 duizend studenten ingeschreven in het voltijd hoger onderwijs. Dit is een vijfde meer dan in het studiejaar 2000/’01. Naar verhouding is het aantal niet-westers allochtone studenten in de laatste vijf jaar het sterkst gestegen; hun aantal nam met meer dan de helft toe. Daarmee steeg hun aandeel in het hoger onderwijs van 9 procent in 2000/’01 tot 12 procent in 2005/’06.

cbs.nl

We komen er wel hoor Mark. :duim:

Victory
07-05-06, 19:05
PS: Ik vind het jammer dat er niet genoeg allochtonen Technische vakken doen. En er zijn meer allochtonen in Delft nu Mark. :)

Zoals ik al schreef in mijn eerste bericht hier. Allochtonen worden geintimideerd. Mischien niet opzettelijk, maar zo voelt het wel. En de studieadvies die gegeven wordt aan allochtonen is shit waard.

Wide-O
07-05-06, 19:08
Geplaatst door Victory
We komen er wel hoor Mark. :duim:

Ik weet dat het aan je voorbijgaat (of onder je IQ doorgaat, noblesse oblige etc) maar grappig genoeg herinnerde ik me plots het academisch jaar van 1983. Kan ook 1984 geweest zijn, hou me ten goede. Vlak na de Iraanse revolutie in ieder geval.

De VUB had toen 5 Iraanse studenten te gast. Allemaal vrouwen trouwens.

We zagen hen uit de lift stappen, en uit welgemeende beleefdheid zeiden we vriendelijk goedendag.

Hoofdjes gingen naar de grond, en daar stonden we. We hadden iets verkeerd gedaan, zo bleek. We hadden geen idee wat, maar iets hadden we verkeerd gedaan, dat snapten we ook wel.

Die problematiek, Vic, is ook een deel van het verhaal. Nee, niet van jouw eendimensionale wereldvisie (stond je model voor Marcuse ?), maar toch een deel van het verhaal.

Enfin, parels voor de zwijnen: de laatste keer dat ik de webseit van mijn faculteit opzocht zag ik plots de foto van ... mijn ex :eek:.

Wide-O
07-05-06, 19:09
Geplaatst door Victory
Allochtonen worden geintimideerd. Mischien niet opzettelijk, maar zo voelt het wel. En de studieadvies die gegeven wordt aan allochtonen is shit waard.

Te weinig plaatjes van schietgeweren ?

Victory
07-05-06, 19:11
How about you let us live the way we want and stop trying to change us in what you think is correct?

Wide-O
07-05-06, 19:16
Geplaatst door Victory
How about you let us live the way we want and stop trying change us in what you think is correct?

Erm... ben je dronken ? Op wie/wat is dat een antwoord ?

Graag wat minder zweefteveriger, danku. Tis hier tenslotte NVDD, niet WSDB.

Yo ?

Wide-O
07-05-06, 19:19
Geplaatst door Victory
How about you let us live the way we want and stop trying change us in what you think is correct?

Geen Engels gestudeerd ook begrijp ik. "letting us live" ware iets beter geweest, en "stop trying to" maar daarna gaat het toch nog de mist in. Slordig voor zo'n IQ als jij Fik.

Als jij al een diploma haalt vrees ik echt voor de kwaliteit van het Nederlandse onderwijs.

Victory
07-05-06, 19:29
Geplaatst door Wide-O
Geen Engels gestudeerd ook begrijp ik. "letting us live" ware iets beter geweest, en "stop trying to" maar daarna gaat het toch nog de mist in. Slordig voor zo'n IQ als jij Fik.

Als jij al een diploma haalt vrees ik echt voor de kwaliteit van het Nederlandse onderwijs.
Alleen een 'to' vergeten. Waarom zou ik volgens jou de continues form moeten gebruiken hier?

David
07-05-06, 19:31
Geplaatst door Victory
Alleen een 'to' vergeten. Waarom zou ik volgens jou de continues form moeten gebruiken hier?


:haha:


146.


:haha:

xslaniet
07-05-06, 19:35
Geplaatst door Victory
Kijk naar de eerste pagina van de volgende universiteiten, wat valt je op?

http://www.uva.nl

http://www.tudelft.nl

http://www.leidenuniv.nl

http://w3.tue.nl/nl

http://www.utwente.nl

http://www.uvt.nl

http://www.studiekiezers.uu.nl

http://www.ru.nl

Er zijn maar twee websites waar je foto's van allochtonen kan zien. Waarom? De hogescholen en universiteiten zitten vol met allochtonen, maar dit zie je zelden tot nooit terug op hun websites.

Alle universiteiten & hogescholen moeten leren van HVA & UVA, die doen het heel goed! :duim:

Ik denk dat veel allochtonen die een studie willen kiezen het intimiderend zullen vinden als ze alleen maar autochtonen zien op zo'n website. En mischien is dat ook wel hun bedoeling. :confused: man man man ga toch eens leven ,wat kan jou dat nou schelen wie of wat er op de foto staat...Ik dacht dat alleen nederlandrs ziek waren ,maar blijkt het heel nederland te zijn.
Graaf de dijken weg en laat het land maar weer onder lopen ,niemand die iets mist...

Mark
07-05-06, 20:34
Geplaatst door Victory
We komen er wel hoor Mark. :duim:

dus toen was het 1/21 en ook nog alleen bij economische studies, dat verklaart het.

Wide-O
07-05-06, 20:48
Geplaatst door Victory
Alleen een 'to' vergeten. Waarom zou ik volgens jou de continues form moeten gebruiken hier?

Omdat je dan een dubbel punt achter "How about" had moeten zetten, o weledele geleerde.

Enfin, dit soort bitch-slaps zal je nog wel vaker ontmoeten. Niet opgeven hoor ! :student: :hihi:

(ben jij toevallig de zuster van Lost Lady ?)

Victory
07-05-06, 21:23
Geplaatst door Wide-O
Omdat je dan een dubbel punt achter "How about" had moeten zetten, o weledele geleerde.

Enfin, dit soort bitch-slaps zal je nog wel vaker ontmoeten. Niet opgeven hoor ! :student: :hihi:

(ben jij toevallig de zuster van Lost Lady ?)
Je lult uit je nek gozer, ga wat nuttigs doen voodat je een echte bitch-slap krijgt.

xslaniet
07-05-06, 21:30
Geplaatst door Victory
En de studieadvies die gegeven wordt aan allochtonen is shit waard.
kan je dan toch mooi die woestijn van je vruchtbaar mee maken...:D

Victory
07-05-06, 21:44
Na zoveel leraren en leraressen die ik gehad heb kan ik je vertellen dat er nog nooit een van hen mij heeft verteld dat ik iets kan. Nederlandse onderwijzers hebben mij altijd afgekraakt. Tot en met de MBO is mij verteld dat ik niks zal worden. Ik zal nooit vergeten wat ik een leraar daar hoorde zeggen (en dat was ook de laatste keer). Een leraar waar ik respect voor had zei tegen een Nederlandse student, "Je laat toch geen allochtoon (ik, allochtoon werd uitgesproken alsof het een vies woord was) hogere cijfers halen dan jou?". En toen kreeg hij een rooie kop nadat hij mij zag.

Dat is waar allochtonen dagelijks mee te maken krijgen. Intimidatie. Door ouders, door leraren, door de samenleving. Op school, op het sportveld, enz.

rja2
08-05-06, 00:59
Geplaatst door Victory
Na zoveel leraren en leraressen die ik gehad heb kan ik je vertellen dat er nog nooit een van hen mij heeft verteld dat ik iets kan. Nederlandse onderwijzers hebben mij altijd afgekraakt. Tot en met de MBO is mij verteld dat ik niks zal worden. Ik zal nooit vergeten wat ik een leraar daar hoorde zeggen (en dat was ook de laatste keer). Een leraar waar ik respect voor had zei tegen een Nederlandse student, "Je laat toch geen allochtoon (ik, allochtoon werd uitgesproken alsof het een vies woord was) hogere cijfers halen dan jou?". En toen kreeg hij een rooie kop nadat hij mij zag.

Dat is waar allochtonen dagelijks mee te maken krijgen. Intimidatie. Door ouders, door leraren, door de samenleving. Op school, op het sportveld, enz.
Dus je trekt vanaf dag 1, je grote bek open, die conclusie mag ik wel trekken

Je zult niet ver komen , hoe goed je verder in je werk bent. Werk is meer als de beste zijn in je vak, dat gaat toch ook over de relatie tussen mensen, in dat vlak schiet je flink te kort volgens mij.

gh.wille
08-05-06, 01:34
Volgens mij kom je nooit in een Universiteits -Ziekenhuis ,
denk dat al die Allochtone - Artsen en verpleegkundigen , zo van de kleuter school komen zo veel lopen er (gelukkig ) rond !
Het zelfde geld voor streekziekenhuizen !

Maar als jij met ALLOCHTONE alleen Marokkanen bedoeld , dan weet ik dat niet ik kan aan hun niet zien waar ze vandaan komen .

Tomas
08-05-06, 08:56
Geplaatst door Victory
Ik zal nooit vergeten wat ik een leraar daar hoorde zeggen (en dat was ook de laatste keer). Een leraar waar ik respect voor had zei tegen een Nederlandse student, "Je laat toch geen allochtoon (ik, allochtoon werd uitgesproken alsof het een vies woord was) hogere cijfers halen dan jou?". En toen kreeg hij een rooie kop nadat hij mij zag.


Het spijt me voor je, Vic. Dat is zeker erg debiel van die leerkracht. Maar wat moet ik ermee? Wanneer fantaseer je, wanneer provoceer je en wanneer spreek je de waarheid? Dat laatste kan ik je zelden op betrappen. Nu wel?

mulan
08-05-06, 10:48
Geplaatst door Tomas
Het spijt me voor je, Vic. Dat is zeker erg debiel van die leerkracht. Maar wat moet ik ermee? Wanneer fantaseer je, wanneer provoceer je en wanneer spreek je de waarheid? Dat laatste kan ik je zelden op betrappen. Nu wel?

Nou er lopen meer debiele leerkrachten rond hoor,wat dat betreft heeft vic wel gelijk. Sommige kunnen niet wachten je te vertellen dat je anders bent dan de rest en dit ging zelfs tot op het kinderlijke door op het HBO.(door het afdelingshoofd nog wel,die gast mogen ze...uhhh ja :moe: ). Moet ik wel zeggen dat er op de middelbare school tenminste in ruil van een aantal klootzakken ook een aantal supergoede leraren tussen zaten die je gewoon serieus namen.

Arvid
08-05-06, 13:46
Geplaatst door mulan
Nou er lopen meer debiele leerkrachten rond hoor,wat dat betreft heeft vic wel gelijk. Sommige kunnen niet wachten je te vertellen dat je anders bent dan de rest en dit ging zelfs tot op het kinderlijke door op het HBO.(door het afdelingshoofd nog wel,die gast mogen ze...uhhh ja :moe: ). Moet ik wel zeggen dat er op de middelbare school tenminste in ruil van een aantal klootzakken ook een aantal supergoede leraren tussen zaten die je gewoon serieus namen.

Dat is idd een waar punt. Zelfs op de universiteit (wat professioneel hoort te zijn) druipt het amateurisme er soms af. In principe hebben alle (hoog)leraren wel verstand van zaken in hun vakgebied maar op het gebied van motiveren en kennis overbrengen (vooral in het engels) zijn er een groot aantal die compleet falen.

Sterker nog, de prutbegeleider die ik heb trekt maar 5 minuten uit om op z'n kamer mijn onderzoek te bespreken, dan mag ik het pand alweer verlaten. Een of ander lekker mokkel met grote tieten die ook aan het afstuderen is zit er gerust 40 minuten, krijgt meerdere kopjes koffie aangeboden, kan alle hulp verwachten, you name it. Echt te triest voor woorden. Ik ga hem daar nog mee confronteren. Ja ik ben hier erg gefrustreerd over :huil2:

Mark
08-05-06, 16:32
Geplaatst door Arvid
Dat is idd een waar punt. Zelfs op de universiteit (wat professioneel hoort te zijn) druipt het amateurisme er soms af. In principe hebben alle (hoog)leraren wel verstand van zaken in hun vakgebied maar op het gebied van motiveren en kennis overbrengen (vooral in het engels) zijn er een groot aantal die compleet falen.

Sterker nog, de prutbegeleider die ik heb trekt maar 5 minuten uit om op z'n kamer mijn onderzoek te bespreken, dan mag ik het pand alweer verlaten. Een of ander lekker mokkel met grote tieten die ook aan het afstuderen is zit er gerust 40 minuten, krijgt meerdere kopjes koffie aangeboden, kan alle hulp verwachten, you name it. Echt te triest voor woorden. Ik ga hem daar nog mee confronteren. Ja ik ben hier erg gefrustreerd over :huil2:

Ik geef hem groot gelijk, als je dan toch naar saaie onderzoeken moet luisteren kun je in ieder geval nog naar haar tieten staren :duim:

Stopnaald
08-05-06, 17:00
Geplaatst door Victory
Na zoveel leraren en leraressen die ik gehad heb kan ik je vertellen dat er nog nooit een van hen mij heeft verteld dat ik iets kan. allo mannen hebben mij altijd afgekraakt. Tot en met de MBO is mij verteld dat ik niks zal worden. Ik zal nooit vergeten wat ik een player daar hoorde zeggen (en dat was ook de laatste keer). Een jongen waar ik respect voor had zei tegen een ander, "Je gaat toch geen vrouw (vrouw werd uitgesproken alsof het een vies woord was) meer respect geven dan een man?". En toen kreeg hij een rooie kop nadat hij mij zag.

Dat is waar vrouwen en meisjes dagelijks mee te maken krijgen. Intimidatie. Door ouders, door leraren, door de samenleving. Op school, op het sportveld, enz. Maar vooral door allo kl.tzakkies die helemaal niet geleerd hebben wat respect is...

Life is a bitch....what else is new?