PDA

Bekijk Volledige Versie : Grillen uit de gratie.



~Panthera~
07-05-06, 15:14
Grillen uit de gratie.


DEN HAAG - Een stukje vlees of vis grillen op de gewone houtskool barbecue lijkt verleden tijd. De speciale van alle gemakken voorziene buitenkeukentjes vinden meer en meer hun weg naar de Nederlandse tuinen. Ook pizza's bakken in de achtertuin of hele maaltijden wokken op speciale apparatuur bij ondergaande zon is het helemaal dit jaar.


Bij de tuincentra vliegen dergelijke apparaten de winkel uit. Volgens Intratuin zijn de luxere modellen niet aan te slepen. "We zien een echte stijging in de verkoop van de roestvrij stalen verrijdbare modellen. Ook de minikeukentjes met grillplaat en warmhoudplaatje voor de satésaus zijn populair", vertelt woordvoerster Vonk.

Gasmodel
De barbecue met houtskool lijkt te worden ingehaald door een barbecue op gas. Vonk: "We hebben nu al een stijging van 70 procent in de verkoop van de gasmodellen."

Ook trendwatchers zien een absolute opkomst van het buiten kokkerellen. In een onderzoek dat Trendpress Online deed naar de tuin van 2006, komen tal van nieuwe gadgets voor. Zo heeft Weber een speciale pizzaplaat voor op de houtskoolbarbecue. "Dat is samen met de wok in de tuin de absolute hit voor dit jaar", vertelt een van de trendwatchers.

De houtskoolbarbecue verliest dan wel terrein, toch zijn er modellen die nog gretig aftrek vinden. "Dan gaat het vooral om de draagbare variant die compleet met zak wordt aangeleverd. Zo kunnen mensen op het strand of in het park hun vlees of vis grillen ", aldus Trendpress.

In de tuintrends wordt het sowieso luxer. Zo worden nu tuinhekken verkocht met beweegbare lamellen van hout. Ook gigantische parasols en paviljoententen om de tuin te overkappen zijn geliefd.

Spoetnik
07-05-06, 15:32
Dat is wel zo milieuvriendelijk :duim:

~Panthera~
07-05-06, 16:03
Nou, dat zal inderdaad een stuk schelen met al die luchtvervuiling van auto's en dergelijke. :hihi:

:moe:


http://www.hazelnet.org/icon/foodndrink/bbq2.gif

Wide-O
07-05-06, 17:04
Geplaatst door Spoetnik
Dat is wel zo milieuvriendelijk :duim:

Opa Gozewijn.

Het milieuvriendelijkst is wellicht geen tuin te hebben, en ook niet genoeg geld om uberhaupt aan een barbie te denken.

Spoetnik
07-05-06, 17:06
Geplaatst door Wide-O
Opa Gozewijn.

Het milieuvriendelijkst is wellicht geen tuin te hebben, en ook niet genoeg geld om uberhaupt aan een barbie te denken.

Mensen zijn milieuonvriendelijk inderdaad... Vandaar dat Bush WW3 heeft uitgeroepen om zo Kyoto na te leven :duim:

Wide-O
07-05-06, 17:06
Geplaatst door ~Panthera~
Grillen uit de gratie.


Wel vreemd dat er plots bijna geen leuke "ouwerwetse" modellen te vinden zijn, en je doodgegooid wordt met gastoestellen.

Vraag of aanbod ?

Ondertussen groeit het aantal gezinnen dat zich verwarmt met hout zienderogen (ja, ook mijn buren, hum, kuch). De prijs van een stère hout is dan ook weer fenomenaal de hoogte in geschoten.

Wide-O
07-05-06, 17:10
Geplaatst door Spoetnik
Mensen zijn milieuonvriendelijk inderdaad... Vandaar dat Bush WW3 heeft uitgeroepen om zo Kyoto na te leven :duim:

Van de bbq naar Bush is mijn een te grote stap :D

Enfin, Bush lijkt er inderdaad wel op gebrand om het aantal milieuvervuilers flink te verminderen :duizelig:

Binnenkort tussentijdse verkiezingen in de US. En nu maar hopen dat de Republikeinen de meerderheid in kamer en senaat verliezen.

Maggoed, barbeques dus :hihi: Intratuin jokt :ego:

En Kyoto is bullshit BTW.

~Panthera~
07-05-06, 18:10
Geplaatst door Wide-O
Wel vreemd dat er plots bijna geen leuke "ouwerwetse" modellen te vinden zijn, en je doodgegooid wordt met gastoestellen.

Vraag of aanbod ?

Ondertussen groeit het aantal gezinnen dat zich verwarmt met hout zienderogen (ja, ook mijn buren, hum, kuch). De prijs van een stère hout is dan ook weer fenomenaal de hoogte in geschoten.


Das een feit, alles moet duurder en mooier etc.
Een gewoon leuk aardewerk bbq'tje is niet meer te krijgen.
En daar vroeg ik nou juist om. :moe:

Precies, zullen de buren ook wel om ''gevraagd'' hebben, denk ik. :cheefbek:

Wide-O
07-05-06, 18:21
Geplaatst door ~Panthera~
Precies, zullen de buren ook wel om ''gevraagd'' hebben, denk ik. :cheefbek:

Ze weten ondertussen wel dat je voorzichtig moet zijn met de asse in ieder geval, kuch.

Edit: maggoed, good thing dat jij die bbq niet vindt. Spoet blij, iedereen blij. En binnenkort wordt het wellicht onbetaalbaar voor je om met Christine naar Zandvoort te rijden. Spoet blij, iedereen blij. Progress !

Spoet, bij jij ooit marxist/leninist geweest ? Want daar doe je me het meest aan denken namelijk. :boer:

~Panthera~
07-05-06, 18:25
Geplaatst door Wide-O
Ze weten ondertussen wel dat je voorzichtig moet zijn met de asse in ieder geval, kuch.


:stomp:

Toch nog snel, voor een Belg he ? :hihi:


Nobody fucks with my Christine. :roker:
En mijn stenen bbq'je gaat lekker nog jaren mee: zolang ie niet in elkaar donderd van narigheid, gaan er nog kilo's briquetten doorheen. :ego: HA !!

Wide-O
07-05-06, 18:27
Geplaatst door ~Panthera~
:stomp:

Toch nog snel, voor een Belg he ? :hihi:

:hihi:

Ik wil maar zeggen: de wereldprijzen van de olie heeft ook invloed op mijn cocoon-leven :ego: Bijna iets te :D

~Panthera~
07-05-06, 18:28
Geplaatst door Wide-O
:hihi:

Ik wil maar zeggen: de wereldprijzen van de olie heeft ook invloed op mijn cocoon-leven :ego: Bijna iets te :D

:haha: :duim:

fucking neighbours. :hihi:

Wide-O
07-05-06, 18:29
Geplaatst door ~Panthera~
Nobody fucks with my Christine. :roker:

Nou, tenzij je haar kan doen rijden op zero emission fuel krijg je Spoet z'n zegen niet. Thuisblijven ! Gedaan met die frivoliteiten !

De nieuwe katholieken. Nieuwe zak, ouwe wijn. Pah.

~Panthera~
07-05-06, 18:31
Geplaatst door Wide-O
Nou, tenzij je haar kan doen rijden op zero emission fuel krijg je Spoet z'n zegen niet. Thuisblijven ! Gedaan met die frivoliteiten !

De nieuwe katholieken. Nieuwe zak, ouwe wijn. Pah.


:haha: Ik huur gewoon zo'n "bagboy" en laat er een trapkar van maken, desnoods. :hihi:

"Trappen, kreng." :duivels:

Wide-O
07-05-06, 18:33
Geplaatst door ~Panthera~
:haha: Ik huur gewoon zo'n "bagboy" en laat er een trapkar van maken, desnoods. :hihi:

"Trappen, kreng." :duivels:

En de vraag "mogen bagboys op het voetpad" laat je dan weer aan de magistratuur over zeker he ? :hihi:

~Panthera~
07-05-06, 18:34
Geplaatst door Wide-O
En de vraag "mogen bagboys op het voetpad" laat je dan weer aan de magistratuur over zeker he ? :hihi:


tsjk tsjk. :ego:

Kan nie alles hoor. :hihi:

Dan draagt ie me maar. :lachu:

Wide-O
07-05-06, 18:38
Geplaatst door ~Panthera~
tsjk tsjk. :ego:

Kan nie alles hoor. :hihi:

"Trappen kreng!"

"Staat een paaltje!"

"Achteruit trappen kreng!"

"Staat een paaltje!"

Agente: "zozo, mag dat zo maar allemaal ?"

:D

~Panthera~
07-05-06, 18:39
Geplaatst door Wide-O
"Trappen kreng!"

"Staat een paaltje!"

"Achteruit trappen kreng!"

"Staat een paaltje!"

Agente: "zozo, mag dat zo maar allemaal ?"

:D


:haha: VLAK !!!!!!!!!!!! :lole:

zie het zo voor me. :hihi:

Divine_70
07-05-06, 20:11
Koken met houtskool doodt jaarlijks 1,5 miljoen mensen
Jaarlijks sterven wereldwijd 1,5 miljoen mensen door hout of houtskool te gebruiken in de keuken. Meer dan de helft daarvan zijn kinderen. Dat staat te lezen in een rapport dat de Wereldgezondheidsorganisatie donderdag heeft bekendgemaakt.

De helft van de wereldbevolking gebruikt nog steeds deze goedkope maar zeer vervuilende brandstoffen, die chronische ademhalingsmoeilijkheden veroorzaken bij volwassenen en longontstekingen bij kinderen, zo luidt het.

Volgens de VN-organisatie kunnen jaarlijks 282.000 levens gered worden, hoofdzakelijk in Azië en Afrika, als er elektriciteit of gas gebruikt zou worden. In 2002 stierven ongeveer 800.000 kinderen en 500.000 vrouwen na blootstelling aan de rook in de traditionele keukens.

"Het is een verwaarloosd probleem dat vooral vrouwen en kinderen raakt", aldus Maria Neira, WHO-directeur van het departement openbare gezondheid en milieu. Volgens het rapport zou er tot 2015 13 miljard dollar per jaar geïnvesteerd moeten worden om het aantal slachtoffers met de helft te verminderen. Het resultaat zou een winst van 81 miljoen dollar per jaar zijn in de gezondheidszorg.

:student:

Wide-O
07-05-06, 20:51
Geplaatst door Divine_70
Koken met houtskool doodt jaarlijks 1,5 miljoen mensen
Jaarlijks sterven wereldwijd 1,5 miljoen mensen door hout of houtskool te gebruiken in de keuken. Meer dan de helft daarvan zijn kinderen. Dat staat te lezen in een rapport dat de Wereldgezondheidsorganisatie donderdag heeft bekendgemaakt.

De helft van de wereldbevolking gebruikt nog steeds deze goedkope maar zeer vervuilende brandstoffen, die chronische ademhalingsmoeilijkheden veroorzaken bij volwassenen en longontstekingen bij kinderen, zo luidt het.

Volgens de VN-organisatie kunnen jaarlijks 282.000 levens gered worden, hoofdzakelijk in Azië en Afrika, als er elektriciteit of gas gebruikt zou worden. In 2002 stierven ongeveer 800.000 kinderen en 500.000 vrouwen na blootstelling aan de rook in de traditionele keukens.

"Het is een verwaarloosd probleem dat vooral vrouwen en kinderen raakt", aldus Maria Neira, WHO-directeur van het departement openbare gezondheid en milieu. Volgens het rapport zou er tot 2015 13 miljard dollar per jaar geïnvesteerd moeten worden om het aantal slachtoffers met de helft te verminderen. Het resultaat zou een winst van 81 miljoen dollar per jaar zijn in de gezondheidszorg.

:student:

Tis maar goed dat die holbewoners al bij Gazprom zaten.

Joesoef
07-05-06, 21:40
Geplaatst door Divine_70
Koken met houtskool doodt jaarlijks 1,5 miljoen mensen
Jaarlijks sterven wereldwijd 1,5 miljoen mensen door hout of houtskool te gebruiken in de keuken. Meer dan de helft daarvan zijn kinderen. Dat staat te lezen in een rapport dat de Wereldgezondheidsorganisatie donderdag heeft bekendgemaakt.

De helft van de wereldbevolking gebruikt nog steeds deze goedkope maar zeer vervuilende brandstoffen, die chronische ademhalingsmoeilijkheden veroorzaken bij volwassenen en longontstekingen bij kinderen, zo luidt het.

Volgens de VN-organisatie kunnen jaarlijks 282.000 levens gered worden, hoofdzakelijk in Azië en Afrika, als er elektriciteit of gas gebruikt zou worden. In 2002 stierven ongeveer 800.000 kinderen en 500.000 vrouwen na blootstelling aan de rook in de traditionele keukens.

"Het is een verwaarloosd probleem dat vooral vrouwen en kinderen raakt", aldus Maria Neira, WHO-directeur van het departement openbare gezondheid en milieu. Volgens het rapport zou er tot 2015 13 miljard dollar per jaar geïnvesteerd moeten worden om het aantal slachtoffers met de helft te verminderen. Het resultaat zou een winst van 81 miljoen dollar per jaar zijn in de gezondheidszorg.

:student:


Het is natuurlijk wel zo dat 99,9% van de mensen waarover wij in dit geval praten meerdere uren moeten lopen om water te halen. Water wat in de meeste gevallen dan ook nog eens ongeschikt is voor menselijke consumptie.

Hoeveel gezinnen zouden betrouwbaar drinkwater kunnen krijgen als dit soort onzinnige onderzoeken met persconferenties niet zouden worden gehouden?

Divine_70
07-05-06, 21:52
Geplaatst door Joesoef
Het is natuurlijk wel zo dat 99,9% van de mensen waarover wij in dit geval praten meerdere uren moeten lopen om water te halen. Water wat in de meeste gevallen dan ook nog eens ongeschikt is voor menselijke consumptie.

Hoeveel gezinnen zouden betrouwbaar drinkwater kunnen krijgen als dit soort onzinnige onderzoeken met persconferenties niet zouden worden gehouden?

Vertel mij wat. :moe:
Is een beetje als het filmen van ernstige ongevallen en geen poot uitsteken.

xslaniet
07-05-06, 22:20
Geplaatst door Divine_70
Vertel mij wat. :moe:
Is een beetje als het filmen van ernstige ongevallen en geen poot uitsteken. en later aangeklaagd worden wegens onkunde zeker...

Divine_70
07-05-06, 22:26
Geplaatst door xslaniet
en later aangeklaagd worden wegens onkunde zeker...

Te vaak hoor je dat door laksheid van omstanders doden vallen.
Ik zou het niet kunnen, blijven kijken hoe iemand crepeert.