PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Seks voor voedselhulp



Elsschot
08-05-06, 11:40
maandag 8 mei 2006 08:19

'Seks voor voedselhulp wijdverbreid in Liberia'


Hulpverleners en blauwhelmen in het West-Afrikaanse Liberia maken zich op grote schaal schuldig aan seksueel misbruik van jonge meisjes in ruil voor hulp. Meisjes vanaf acht jaar zouden worden gedwongen tot seks in ruil voor voedsel en onderwijs.

Dat blijkt uit een rapport (pdf) van hulporganisatie Save the Children naar de praktijken van hulpverleners en vredessoldaten van de Verenigde Naties. Het onderzoek onder ruim driehonderd mensen in vluchtelingenkampen wijst uit dat meer dan de helft van de meisjes te maken krijgt met seksueel misbruik.

'Kinderen verruilen nog altijd seks voor basisvoorzieningen als voedsel en schoolgeld', aldus het rapport, en 'volwassenen die humanitaire hulp aanbieden, blauwhelmen en rijke particulieren kopen stelselmatig seks met minderjarigen'.

Vertegenwoordigers van de Verenigde Naties in Liberia hebben beloofd onderzoek te doen naar de beschuldigingen, die niet alleen leden van de internationale troepenmacht treffen maar ook medewerkers van het Wereldvoedselprogramma (WFP).

mark61
08-05-06, 12:01
Vertel wat nieuws. :moe:

HINDUSTAN
08-05-06, 12:01
Soms, als ik dit soort dingen lees schaam ik me echt dat ik een man ben.

~Panthera~
08-05-06, 12:31
Geplaatst door HINDUSTAN
Soms, als ik dit soort dingen lees schaam ik me echt dat ik een man ben.



En dan ? verder gaat het nl nooit.

mark61
08-05-06, 12:34
Geplaatst door ~Panthera~
En dan ? verder gaat het nl nooit.

En wat kunnen wij mannen in NL hier precies aan doen?

HINDUSTAN
08-05-06, 12:40
Geplaatst door mark61
En wat kunnen wij mannen in NL hier precies aan doen?

Panthera?
Wat bedoel je daarmee, 'verder dan dat gaat het nooit?'
Met de beste wil van de wereld probeer ik je te begrijpen, wil jij het dan ook uitleggen?

~Panthera~
08-05-06, 12:40
Geplaatst door mark61
En wat kunnen wij mannen in NL hier precies aan doen?


Aan sexueel misbruik ?
Ach, verzin eens wat: dat mannen elkaar eens iets meer aanspreken op hun gedrag misschien ?
Er zijn ook NL vredessoldaten nl.

Komop zeg, dat klotegedrag kan toch alleen maar door mannen veranderd worden, doordat ze eindelijk elkaar eens erop durven aanspreken, ipv als een soort heimelijk broederverbond elkaar te vertellen "hoeveel ze er nu weer gepakt hebben" ?

HINDUSTAN
08-05-06, 12:45
Geplaatst door ~Panthera~
Aan sexueel misbruik ?
Ach, verzin eens wat: dat mannen elkaar eens iets meer aanspreken op hun gedrag misschien ?
Er zijn ook NL vredessoldaten nl.

Dat doen wij ook Pantera, maar dat zal niet kunnen voorkomen dat elders altijd dit soort dingen zullen gebeuren, waardoor je je af en toe gewoon schaamt.

Net als jij het ongetwijfeld met vrouwen zult hebben over sletterig gedrag, terwijl je niet zult kunnen voorkomen dat elders vrouwen altijd sletterig gedrag zullen vertonen.

Wat ga jij dan zeggen als iemand tegen jou zegt: "spreek mekaar als vrouwen onderling eens meer aan op het gedrag want ergens in Liberia spelen vrouwen voor de slet".
Ga jij diegene dan ook niet een beetje vreemd aankijken en denken "krijg toch even gauw het heen en weer mens" ?
Ik neem aan van wel.
Welnu, zo heb ik dat nu ook met jou.

mark61
08-05-06, 12:48
Geplaatst door ~Panthera~
Aan sexueel misbruik ?

In Liberia. :moe:

What makes you think dat mannen als ik mannen als die kennen?

~Panthera~
08-05-06, 12:50
Geplaatst door HINDUSTAN
Dat doen wij ook Pantera, maar dat zal niet kunnen voorkomen dat elders altijd dit soort dingen zullen gebeuren, waardoor je je af en toe gewoon schaamt.

Net als jij het ongetwijfeld met vrouwen zult hebben over sletterig gedrag, terwijl je niet zult kunnen voorkomen dat elders vrouwen altijd sletterig gedrag zullen vertonen.

Wat ga jij dan zeggen als iemand tegen jou zegt: "spreek mekaar als vrouwen onderling eens meer aan op het gedrag want ergens in Liberia spelen vrouwen voor de slet".
Ga jij diegene dan ook niet een beetje vreemd aankijken en denken "krijg toch even gauw het heen en weer mens" ?
Ik neem aan van wel.
Welnu, zo heb ik dat nu ook met jou.


Sorry, na "elders" haakte ik even af.
Het gebeurd HIER namelijk ook met grote regelmaat.
Verkrachting is een MANNENprobleem voor 99%, overal.

~Panthera~
08-05-06, 12:54
Geplaatst door mark61
In Liberia. :moe:

What makes you think dat mannen als ik mannen als die kennen?


Dat zeg ik niet, ik heb het over de mannen die wel degelijk andere mannen horen praten over "hoeveel ze er nu weer gepakt hebben".
Dan wordt er meestal heimelijk gelachen, en eigenlijk zijn ze nog "de bink" ook.
Doe nou niet alsof je dat verschijnsel niet kent.
Jij niet persoonlijk, maar in het algemeen werkt het nog steeds zo.

~Panthera~
08-05-06, 12:56
Geplaatst door HINDUSTAN
Dat doen wij ook Pantera, maar dat zal niet kunnen voorkomen dat elders altijd dit soort dingen zullen gebeuren, waardoor je je af en toe gewoon schaamt.

Net als jij het ongetwijfeld met vrouwen zult hebben over sletterig gedrag, terwijl je niet zult kunnen voorkomen dat elders vrouwen altijd sletterig gedrag zullen vertonen.

Wat ga jij dan zeggen als iemand tegen jou zegt: "spreek mekaar als vrouwen onderling eens meer aan op het gedrag want ergens in Liberia spelen vrouwen voor de slet".
Ga jij diegene dan ook niet een beetje vreemd aankijken en denken "krijg toch even gauw het heen en weer mens" ?
Ik neem aan van wel.
Welnu, zo heb ik dat nu ook met jou.


En wat heeft "de vrouwen spelen voor slet" met verkrachting te maken ?

OH ja, ik snap het al. :moe:
Het is weer zo ver.

HINDUSTAN
08-05-06, 13:05
Geplaatst door ~Panthera~
En wat heeft "de vrouwen spelen voor slet" met verkrachting te maken ?

OH ja, ik snap het al. :moe:
Het is weer zo ver.

Eigenlijk moet ik dat zeggen, 'het is weer zo ver'.

Nee, je snapt er werkelijk helemaal niks van, of je WILT het niet snappen.
Het gaat totaal niet om het vergelijken van kinderverkrachtingen met sletten....... (hoe belachelijk kan je conclusies trekken).
Je ziet mij namelijk niemand beschuldigen of vingerwijzen, ik geef een vergelijkend voorbeeld Panthera.

Een vergelijkend (van het werkwoord 'vergelijken') voor-beeld....weet je wel??

Mensen die een beetje de NL taal machtig zijn vanaf een jaar of 14 wel zo ongeveer op het niveau het bovenstaand wel te begrijpen.
Als je dat niet bent, ga dan chatten ofzo. Probeer dan geen quasi-interessante opmerkingen te maken die je zelf niet eens meer kan beargumenteren om daarna nog meer te laten zien dat je geen Nederlands kan lezen zodra het verder gaat dan een stripverhaaltje van Eefje Wentelteefje.....

HINDUSTAN
08-05-06, 13:09
Geplaatst door ~Panthera~
Dat zeg ik niet, ik heb het over de mannen die wel degelijk andere mannen horen praten over "hoeveel ze er nu weer gepakt hebben".
Dan wordt er meestal heimelijk gelachen, en eigenlijk zijn ze nog "de bink" ook.
Doe nou niet alsof je dat verschijnsel niet kent.
Jij niet persoonlijk, maar in het algemeen werkt het nog steeds zo.


Wat heeft dat te maken met je opmerking

"En dan ? verder gaat het nl nooit."

Nadat ik zeg dat ik me soms schaam voor de dingen die mannen kunnen doen?
Helemaal niks.
Alsof ik die opmerking niet zou menen. Alsof alle mannen in de wereld schuldig zijn voor elkaars daden.
Wat een onzin!

Tot nu toe heb je geen zinnig antwoord gegeven en je gaat het over heel andere dingen hebben.
Over hoe slecht mannen wel niet zijn.
En dan zeg je nog tegen mij 'is het weer zo ver'.

~Panthera~
08-05-06, 13:20
Geplaatst door HINDUSTAN
Wat heeft dat te maken met je opmerking

"En dan ? verder gaat het nl nooit."

Nadat ik zeg dat ik me soms schaam voor de dingen die mannen kunnen doen?
Helemaal niks.
Alsof ik die opmerking niet zou menen. Alsof alle mannen in de wereld schuldig zijn voor elkaars daden.
Wat een onzin!

Tot nu toe heb je geen zinnig antwoord gegeven en je gaat het over heel andere dingen hebben.
Over hoe slecht mannen wel niet zijn.
En dan zeg je nog tegen mij 'is het weer zo ver'.


Jij schaamt je voor de dingen die mannen kunnen doen.
Nou, gelukkig maar.
Andere mannen dus niet.

Dus het was gewoon een dienstmededeling ?

mark61
08-05-06, 13:24
Geplaatst door ~Panthera~
Dat zeg ik niet, ik heb het over de mannen die wel degelijk andere mannen horen praten over "hoeveel ze er nu weer gepakt hebben".
Dan wordt er meestal heimelijk gelachen, en eigenlijk zijn ze nog "de bink" ook.
Doe nou niet alsof je dat verschijnsel niet kent.
Jij niet persoonlijk, maar in het algemeen werkt het nog steeds zo.

Ja, die ken ik dus net zo als jij ze kent. Maar je denkt dat het indruk maakt als een wildvreemde ze erop aanspreekt? Ik doe het bij mensen die ik ken, als het ooit voorkomt. Hier bijvoorbeeld.

~Panthera~
08-05-06, 13:26
Geplaatst door mark61
Ja, die ken ik dus net zo als jij ze kent. Maar je denkt dat het indruk maakt als een wildvreemde ze erop aanspreekt? Ik doe het bij mensen die ik ken, als het ooit voorkomt. Hier bijvoorbeeld.


Als je niets zegt, gebeurd er nooit wat.

Maar sorry, ik ga even Eefje Wentelteefje lezen.

HINDUSTAN
08-05-06, 13:26
Geplaatst door ~Panthera~
Sorry, na "elders" haakte ik even af.
Het gebeurd HIER namelijk ook met grote regelmaat.
Verkrachting is een MANNENprobleem voor 99%, overal.


Sorry, maar als volwassen mensen met elkaar discussiëren laten ze elkaar uitspreken en lezen ze niet alleen wat ze willen lezen.
Hoe wil je dan anders een fatsoenlijk antwoord geven.

Jij probeert gewoon snel de kern van waar het om ging tussen ons snel te verleggen door de nadruk te gaan leggen op iets heel anders, en dat deed je met Mark61 ook, die nog steeds geen antwoord heeft van je.
Omdat je de eerste keer gewoon als een kip zonder kop wat hebt lopen kakelen wat je met geen mogelijkheid meer kan rechtrekken als een intelligente reply.

Niet alle mannen zijn zo slecht en dom als jij denkt.

HINDUSTAN
08-05-06, 13:30
Geplaatst door ~Panthera~
Jij schaamt je voor de dingen die mannen kunnen doen.
Nou, gelukkig maar.
Andere mannen dus niet.

Dus het was gewoon een dienstmededeling ?

Nee Panthera, het was de definitie van de relativiteitstheorie.

observer
08-05-06, 13:32
Geplaatst door ~Panthera~
Jij schaamt je voor de dingen die mannen kunnen doen.
Nou, gelukkig maar.
Andere mannen dus niet.

Dus het was gewoon een dienstmededeling ? wel raar als je het woord man door moslim zou vervangen zou je de 1e zijn die hyperventilerend over stigmatiserend zou beginnen, ja er zijn mannen die verkrachten, anders dan jij blijkbaar denkt zijn dat geen mannen die volgens de meeste mannen ?"de bink" zijn, maar hopeloos zieke criminelen, ik schaam me niet voor ze simpelweg omdat ik gelukkig niet zo ben, gek genoeg schaam ik me voor niets wat ik niet zelf gedaan heb (oke soms plaatsvervangend schaamtegevoel als ik nederlandse muziek hoor)

~Panthera~
08-05-06, 13:35
Geplaatst door observer
wel raar als je het woord man door moslim zou vervangen zou je de 1e zijn die hyperventilerend over stigmatiserend zou beginnen, ja er zijn mannen die verkrachten, anders dan jij blijkbaar denkt zijn dat geen mannen die volgens de meeste mannen ?"de bink" zijn, maar hopeloos zieke criminelen, ik schaam me niet voor ze simpelweg omdat ik gelukkig niet zo ben, gek genoeg schaam ik me voor niets wat ik niet zelf gedaan heb (oke soms plaatsvervangend schaamtegevoel als ik nederlandse muziek hoor)



Zei IK dat iemand zich moest schamen ?
Heb het alleen gehad over aanspreken.
En dat mannen dat te weinig doen.
En het woord stigmatiseren heb ik, bij mijn weten hier nog nooit gebruikt. :verward:

observer
08-05-06, 17:09
Geplaatst door ~Panthera~
Zei IK dat iemand zich moest schamen ?
Heb het alleen gehad over aanspreken.
En dat mannen dat te weinig doen.
En het woord stigmatiseren heb ik, bij mijn weten hier nog nooit gebruikt. :verward: beloof je dat als ik iemand in mijn vriendenkring tegenkom die het leuk vind om vrouwen tegen hun wil aan het spit te rijgen ik hem er op zal aanspreken sterker nog hem vriendelijk doch vastberaden zal slaan tot hij inziet dat hij fout is :stomp:

~Panthera~
08-05-06, 17:24
Geplaatst door observer
beloof je dat als ik iemand in mijn vriendenkring tegenkom die het leuk vind om vrouwen tegen hun wil aan het spit te rijgen ik hem er op zal aanspreken sterker nog hem vriendelijk doch vastberaden zal slaan tot hij inziet dat hij fout is :stomp:


Yep, en blijf ook maar denken dat het alleen maar "zieke criminelen" zijn, zoals je zei.

(In de meeste gevallen gaat het om bekenden van het slachtoffer)

Stopnaald
08-05-06, 17:24
Geplaatst door HINDUSTAN
Soms, als ik dit soort dingen lees schaam ik me echt dat ik een man ben.


Soms, als ik dit soort reacties lees, ben ik blij dat er dus blijkbaar ook nog mannen zijn die dit soort reacties hebben/voelen.

Dienstmededeling of niet, ik ben blij met zulke reacties. Ik durf nl. te hopen dat als er maar genoeg mannen zijn die zulke reacties geven, er misschien een sneeuwbal-effect ontstaat en de walgelijke uitwassen van het machismo zullen verminderen (helemaal verdwijnen zal het nooit, zo realistisch ben ik ook wel weer)....

@Mark61: 't is geen nieuws, dat weten we wel, maar is cynisme dan het enige dat overblijft?

Stopnaald
08-05-06, 17:27
Geplaatst door observer
(oke soms plaatsvervangend schaamtegevoel als ik nederlandse muziek hoor)


Pas op! Je hebt het toch niet over Blöf, Golden Earring of Kane, want anders grijp ik je!!! :lekpuh:


(als je Bauer, Weber en consorten bedoelt, dan begrijp ik je wel)

Mark
08-05-06, 18:16
altijd weer dat duivelse voedsel!!

HINDUSTAN
08-05-06, 21:00
Geplaatst door Stopnaald
Soms, als ik dit soort reacties lees, ben ik blij dat er dus blijkbaar ook nog mannen zijn die dit soort reacties hebben/voelen.

Dienstmededeling of niet, ik ben blij met zulke reacties. Ik durf nl. te hopen dat als er maar genoeg mannen zijn die zulke reacties geven, er misschien een sneeuwbal-effect ontstaat en de walgelijke uitwassen van het machismo zullen verminderen (helemaal verdwijnen zal het nooit, zo realistisch ben ik ook wel weer)....



Er is iemand die nog normaal kan reageren en interpreteren! :lachu:

observer
08-05-06, 21:24
Geplaatst door Stopnaald
Pas op! Je hebt het toch niet over Blöf, Golden Earring of Kane, want anders grijp ik je!!! :lekpuh:


(als je Bauer, Weber en consorten bedoelt, dan begrijp ik je wel) bluf gaat wel

golden girls earring verveelt

kane meer ego dan prestatie

mark61
08-05-06, 21:27
Geplaatst door Stopnaald
@Mark61: 't is geen nieuws, dat weten we wel, maar is cynisme dan het enige dat overblijft?

Nope, maar goede raad is duur. De VN beweert nu een waterdicht systeem te hebben voor het pakken van zulk volk. Maar denken dat in een extreem arm land zulke dingen uit te roeien zijn is iets te naïef.

Zoals Cameron Duodu, een achtenswaardige Ghanese schrijver, vandaag op de radio zei: als het gaat om volwassen vrouwen in een arm land, wie kan er dan wat van zeggen?