PDA

Bekijk Volledige Versie : Drie jongens aangehouden voor vernielen en meenemen bloemenkransen dodenherdenking.



Dwaalspoor
08-05-06, 14:12
Jongens vernielen oorlogskransen in Zandvoort

Uitgegeven: 7 mei 2006 16:14

ZANDVOORT - Drie jongens zijn in de nacht van zaterdag op zondag in Zandvoort aangehouden, nadat ze enkele bloemenkransen van een oorlogsmonument hadden meegenomen. Een van de kransen hadden ze vernield. Dat heeft de politie zondag gemeld.

De kransen waren tijdens de dodenherdenking bij het monument neergelegd. De drie jongens, twee 17-jarigen en een 16-jarige uit Amsterdam, hebben spijt betuigd en krijgen een alternatieve straf. De kransen zijn bij het monument teruggelegd.


http://www.nu.nl/news/727600/13/Jongens_vernielen_oorlogskransen_in_Zandvoort.html

Zouden het Marokkanen zijn?

Divine_70
08-05-06, 14:24
Geplaatst door Dwaalspoor
De drie jongens, twee 17-jarigen en een 16-jarige uit Amsterdam, hebben spijt betuigd en krijgen een alternatieve straf.

Daar schiet je wat mee op, hadden ze zich van te voren moeten bedenken, Marokkaan of niet. :moe:

duende
08-05-06, 15:18
Geplaatst door Dwaalspoor
Jongens vernielen oorlogskransen in Zandvoort

Uitgegeven: 7 mei 2006 16:14

ZANDVOORT - Drie jongens zijn in de nacht van zaterdag op zondag in Zandvoort aangehouden, nadat ze enkele bloemenkransen van een oorlogsmonument hadden meegenomen. Een van de kransen hadden ze vernield. Dat heeft de politie zondag gemeld.

De kransen waren tijdens de dodenherdenking bij het monument neergelegd. De drie jongens, twee 17-jarigen en een 16-jarige uit Amsterdam, hebben spijt betuigd en krijgen een alternatieve straf. De kransen zijn bij het monument teruggelegd.


http://www.nu.nl/news/727600/13/Jongens_vernielen_oorlogskransen_in_Zandvoort.html

Zouden het Marokkanen zijn?
Doet het er wat toe? Het zijn respectloze klootzakjes ongeacht hun kleurtje of afkomst.

Dwaalspoor
08-05-06, 15:27
Geplaatst door duende
Doet het er wat toe? Het zijn respectloze klootzakjes ongeacht hun kleurtje of afkomst.

In Nederland doet het er wel toe.

waterfiets
08-05-06, 15:46
Geplaatst door Dwaalspoor

Zouden het Marokkanen zijn?

Waarschijnlijk Polen die op Marokkanen lijken ...

gh.wille
08-05-06, 15:48
Geplaatst door duende
Doet het er wat toe? Het zijn respectloze klootzakjes ongeacht hun kleurtje of afkomst.

Precies zo is het ! :duim:

gh.wille
08-05-06, 15:50
Geplaatst door Dwaalspoor
In Nederland doet het er wel toe.

De wens is de ''Vader van de gedachten " !!!

gh.wille
08-05-06, 15:55
Geplaatst door waterfiets
Waarschijnlijk Polen die op Marokkanen lijken ...

Of JODEN die op die manier weer de aandacht proberen te krijgen.
:wat?!: zegt u :mad:

Joesoef
08-05-06, 15:59
Wat gastjes uit de achterhoek die haring gingen happen en een pilsje drinken en daarna wat leut hebben.

Eni
08-05-06, 16:24
Geplaatst door Joesoef
Wat gastjes uit de achterhoek die haring gingen happen en een pilsje drinken en daarna wat leut hebben.

Je bedoeld Twente.. :wink:

Joesoef
08-05-06, 16:27
Geplaatst door Eni
Je bedoeld Twente.. :wink:


boeren zijn boeren :ego:

Divine_70
08-05-06, 17:47
Geplaatst door duende
Doet het er wat toe? Het zijn respectloze klootzakjes ongeacht hun kleurtje of afkomst.

Precies, is alles mee gezegd.

Spoetnik
08-05-06, 17:51
Geplaatst door gh.wille
Of JODEN die op die manier weer de aandacht proberen te krijgen.
:wat?!: zegt u :mad:

Er is altijd wel weer iemand die de Joden erbij haalt :jammer:

Mark
08-05-06, 18:11
*gaap*

met de krans voetballen is zoooo 2005......

gh.wille
08-05-06, 21:24
Geplaatst door Spoetnik
Er is altijd wel weer iemand die de Joden erbij haalt :jammer:

Ja als je er Polen en mensen uit de achterhoek bij haalt ,dan kun je toch niet achterblijven , wacht ff misschien was BUSH het wel om in (stijl ) te blijven !
:jeweetog: hoe het als regel gaat .

mark61
08-05-06, 21:56
Geplaatst door Mark
*gaap*

met de krans voetballen is zoooo 2005......

Ze hadden ze meegenomen. Das goeie ouwe diefstal.

Dwaalspoor
08-05-06, 22:15
Geplaatst door gh.wille
De wens is de ''Vader van de gedachten " !!!


In vrijwel alle kranten verscheen dezelfde tekst toen de van de week in amsterdam de kransen vernield waren. Elk nieuwsbericht bevatte de volgende tekst:


AMSTERDAM - In stadsdeel Osdorp in Amsterdam zijn in de nacht van donderdag op vrijdag de kransen die tijdens de dodenherdenking bij het vredesmonument waren gelegd, vernield. Het stadsdeel laat vrijdag weten "geschokt" te zijn.

De tientallen kransen en bloemstukken, die voor en rond het monument lagen, zijn in de achtergelegen gracht gegooid. Wanneer de vernieling plaatshad, is niet bekend. Wel is er bij het monument nog rond middernacht gepatrouileerd door een door het stadsdeel ingehuurde beveiligingsdienst. "Toen lag alles er nog", aldus een woordvoerster van het stadsdeel.

In de ochtend tipte iemand van de organisatie van de herdenking de politie. Die heeft een onderzoek ingesteld, maar tast nog in het duister over de dader of het motief. De overige kransen zijn weggehaald. "De plek is nu leeg en zal leeg blijven."

Verstoord

Het is niet de eerste keer dat in Amsterdam kransen worden vernield. Zo werd in 2003 in stadsdeel De Baarsjes de dodenherdenking wreed verstoord door Marokkaanse jongeren die voetbalden met kransen en riepen: "Joden die moeten we doden."


Elk jaar en elke keer worden we ermee geconfronteerd en tracht men te bewijzen dat Marokkanen geen respect/eerbied hebben voor de Nederlandse normen en waarden. Dan wil ik nu weten waarom er geen nationaliteit bij wordt vermeld.

Divine_70
08-05-06, 22:17
Geplaatst door Dwaalspoor
Dan wil ik nu weten waarom er geen nationaliteit bij wordt vermeld.

Simpel, als dat niet genoemd word gaat het bij mijn weten automatisch over Nederlanders.

mark61
08-05-06, 23:01
Geplaatst door Divine_70
Simpel, als dat niet genoemd word gaat het bij mijn weten automatisch over Nederlanders.

Hollanders, that is.

Zolang alleen Hollanders als Nederlanders worden aangeduid, en Nederlanders van recentelijk andere afkomst daar blijkbaar niet bijhoren, is er nog een hoop te doen in al die hoofies.

Divine_70
08-05-06, 23:15
Geplaatst door mark61
Hollanders, that is.

Zolang alleen Hollanders als Nederlanders worden aangeduid, en Nederlanders van recentelijk andere afkomst daar blijkbaar niet bijhoren, is er nog een hoop te doen in al die hoofies.

Sure, heb je helemaal gelijk in, maar zo werkt het, al is het zo krom als de pest.

HINDUSTAN
08-05-06, 23:18
Helaas kan je ze hier niet voor in de jail smijten.
Verplichte taakstraf op het kerkhof in het weekend, alle schade verhalen en een smartegeldregeling voor de familie van iedere overledene wiens graf is geschonden.

Op maandelijkse afbetaling met strenge boeteregeling bij achterblijvende betalingen.

Dat zal deze en toekomstige grafschenners voorlopig wel weer het verschil leren tussen een geintje en een volkomen zinloze en vooral respectloze dwaasheid.

Maar jah...dit is Nederland. Het land waar je vaak beter de dader kunt zijn dan het slachtoffer.

Dwaalspoor
08-05-06, 23:22
Geplaatst door Divine_70
Simpel, als dat niet genoemd word gaat het bij mijn weten automatisch over Nederlanders.

Als het hollanders zijn dan waarom wordt er geeen heisa over gemaakt en verdwijnt een dergelijke nieuwsfeit geruisloos naar de archieven? Waarom worden de Marokkanen als gemeenschap er wel op aangesproken en de (voor zover het Nederlanders zijn) niet?

En aan zulke dingen heb ik nu een bloedhekel en wordt daardoor de Marokkaanse gemeenschap het leven hier onmogelijk gemaakt.

Divine_70
08-05-06, 23:24
Geplaatst door HINDUSTAN
Helaas kan je ze hier niet voor in de jail smijten.
Verplichte taakstraf op het kerkhof in het weekend, alle schade verhalen en een smartegeldregeling voor de familie van iedere overledene wiens graf is geschonden.

Op maandelijkse afbetaling met strenge boeteregeling bij achterblijvende betalingen.

Dat zal deze en toekomstige grafschenners voorlopig wel weer het verschil leren tussen een geintje en een volkomen zinloze en vooral respectloze dwaasheid.

Maar jah...dit is Nederland. Het land waar je vaak beter de dader kunt zijn dan het slachtoffer.

Grafschennis.
Ongelovelijk, wat ze zich daar ook bij voor stellen.
vorige week hier nog, 25 graven op een kerkhof vernield. :moe:

Divine_70
08-05-06, 23:28
Geplaatst door Dwaalspoor
Als het hollanders zijn dan waarom wordt er geeen heisa over gemaakt en verdwijnt een dergelijke nieuwsfeit geruisloos naar de archieven? Waarom worden de Marokkanen als gemeenschap er wel op aangesproken en de (voor zover het Nederlanders zijn) niet?

En aan zulke dingen heb ik nu een bloedhekel en wordt daardoor de Marokkaanse gemeenschap het leven hier onmogelijk gemaakt.

Dat moet je niet zeggen, ook als het Hollanders betreft gaat dat niet onder de dekmantel.
Wat ik dus zei, hier vorige week, en ze zijn hard, hoewel ze bij mijn weten nog lang niet hard genoeg zijn in het straffen daarin.

Nelis70
08-05-06, 23:52
Geplaatst door Dwaalspoor
In vrijwel alle kranten verscheen dezelfde tekst toen de van de week in amsterdam de kransen vernield waren. Elk nieuwsbericht bevatte de volgende tekst:

Zo als je misschien al eens hebt opgemerkt hebben kranten wel vaker dezelfde tekst. Zal wel van het ANP komen.



Elk jaar

Ja, vrij makkelijk, als het niet zo lang geleden voor het eerst is gebeurd. Dan kom je al snel aan elk jaar.


en elke keer worden we ermee geconfronteerd en tracht men te bewijzen dat Marokkanen geen respect/eerbied hebben voor de Nederlandse normen en waarden. Dan wil ik nu weten waarom er geen nationaliteit bij wordt vermeld.

Nelis70
08-05-06, 23:56
Geplaatst door Dwaalspoor
Als het hollanders zijn dan waarom wordt er geeen heisa over gemaakt en verdwijnt een dergelijke nieuwsfeit geruisloos naar de archieven? Waarom worden de Marokkanen als gemeenschap er wel op aangesproken en de (voor zover het Nederlanders zijn) niet?

Misschien waren het wel marokkanen, en hebben ze dat bewust er niet bijgeschreven om geen olie op het vuur te gooien.
En hoezo worden nederlanders er niet op aangesproken? Wat een onzin. De daders zijn gevonden en krijgen geloof ik taakstraffen.


En aan zulke dingen heb ik nu een bloedhekel en wordt daardoor de Marokkaanse gemeenschap het leven hier onmogelijk gemaakt.
Er is volgens mij maar 1x met kransen enzo gegooid, en daarbij grove spreekkoren tegen Joden gebruld. Raar he, dat daar dan naar verwezen wordt, als dat de enige eerdere keer is. En volgens mij is er alleen in dat ene artikel naar verwezen en niet veel vaker.
Bovendien wéét je nog niet waarom de nationaliteit niet is genoemd.

Dwaalspoor
09-05-06, 00:05
Geplaatst door Nelis70
Misschien waren het wel marokkanen, en hebben ze dat bewust er niet bijgeschreven om geen olie op het vuur te gooien.
En hoezo worden nederlanders er niet op aangesproken? Wat een onzin. De daders zijn gevonden en krijgen geloof ik taakstraffen.

Er is volgens mij maar 1x met kransen enzo gegooid, en daarbij grove spreekkoren tegen Joden gebruld. Raar he, dat daar dan naar verwezen wordt, als dat de enige eerdere keer is. En volgens mij is er alleen in dat ene artikel naar verwezen en niet veel vaker.
Bovendien wéét je nog niet waarom de nationaliteit niet is genoemd.

Daarom schreef ik er ook bij voorzover het nederlanders zijn. En als het marokkanen zijn wil ik het weten ook. Niet eerst suggestief berichten over andere soortgelijke zaken waar niemand gepakt wordt en als er ergens anders wel iemand gepakt wordt, geen nationaliteit noemen.

In het geval van de joden moeten we doden waren het kinderen van een jaar of 10-12 die simpele rijmwoorden gebruikten.

Het gaat erom hoe de marokkaanse gemeenschap systematisch zwart wordt gemaakt door incidenten.

Dwaalspoor
09-05-06, 00:06
Geplaatst door Divine_70
Dat moet je niet zeggen, ook als het Hollanders betreft gaat dat niet onder de dekmantel.
Wat ik dus zei, hier vorige week, en ze zijn hard, hoewel ze bij mijn weten nog lang niet hard genoeg zijn in het straffen daarin.

Ik heb er nog weinig over gelezen in de andere media.

Divine_70
09-05-06, 00:08
Geplaatst door Dwaalspoor
Ik heb er nog weinig over gelezen in de andere media.

Maar ik woon dan ook niet in de grote stad.
Dat maakt weer een heel verschil.
Hier is het dan gelijk wereldnieuws. :hihi:

observer
09-05-06, 09:27
Geplaatst door mark61
Hollanders, that is.

Zolang alleen Hollanders als Nederlanders worden aangeduid, en Nederlanders van recentelijk andere afkomst daar blijkbaar niet bijhoren, is er nog een hoop te doen in al die hoofies. ik neem aan dat je refereerd aan de personen die zich desgevraagd zelf altijd marokkanen noemen?

Nelis70
09-05-06, 09:57
Geplaatst door Dwaalspoor
Daarom schreef ik er ook bij voorzover het nederlanders zijn. En als het marokkanen zijn wil ik het weten ook. Niet eerst suggestief berichten over andere soortgelijke zaken waar niemand gepakt wordt en als er ergens anders wel iemand gepakt wordt, geen nationaliteit noemen.
In het geval van de joden moeten we doden waren het kinderen van een jaar of 10-12 die simpele rijmwoorden gebruikten.

Mwoah, in combinatie met het voetballen met kransen enzo, en gezien de gevoeligheid van het tijdstip waarop het plaatsvond en hun ouders hen daar blijkbaar niet van op de hoogte gesteld hadden vind ik dat je het wel erg bagatelliseert. Natuurlijk is het reeel om eea niet te overdrijven, maar jij slaat hier door naar de andere kant.


Het gaat erom hoe de marokkaanse gemeenschap systematisch zwart wordt gemaakt door incidenten.

Op basis van dit bericht ben je veel te vroeg met zo'n conclusie, daarom moet je hier niet zo'n ophef over maken.
Zoals ik al zei: voor hetzelfde geld is de marokkaanse identiteit van de daders niet genoemd om geen olie op het vuur te gooien en kan je de concluie trekken dat NL uiterst zorgvuldig met zun marokkanen omgaat.

mark61
09-05-06, 10:10
Geplaatst door observer
ik neem aan dat je refereerd aan de personen die zich desgevraagd zelf altijd marokkanen noemen?

Al die hoofies. Daar ging het hier niet over, maar je hebt gelijk.

papol
09-05-06, 10:46
Geplaatst door Dwaalspoor
Elk jaar en elke keer worden we ermee geconfronteerd en tracht men te bewijzen dat Marokkanen geen respect/eerbied hebben voor de Nederlandse normen en waarden.

Dagelijks word ik geconfronteerd met Nederlanders die toch geen Nederlanders blijken te zijn....



Dan wil ik nu weten waarom er geen nationaliteit bij wordt vermeld.

Valt me tegen van je, de laatste jaren wordt de nationaliteit van daders maar al te vaak weggelaten. Twee jaar geleden was de media 'schuld' aan stigmatiseren door het noemen van nationaliteit of herkomst, nu gil je om meer informatie. Niet janken als de info je niet bevalt.


Gr.P

papol
09-05-06, 10:50
Geplaatst door mark61
Hollanders, that is.

Zolang alleen Hollanders als Nederlanders worden aangeduid, en Nederlanders van recentelijk andere afkomst daar blijkbaar niet bijhoren, is er nog een hoop te doen in al die hoofies.


Dat denken de meeste Hollanders, dat Nederland bij die twee provincies ophoud ......

Dom volk, die Hollanders ... :jumping:

Gr.P