PDA

Bekijk Volledige Versie : 62% van Israeliers is voorstander van etnische schoonmaak!



Al Sawt
09-05-06, 11:54
di 9 mei 2006, 12:04
Bijna tweederde Israëliërs wil emigratie Arabieren
JERUZALEM - Bijna tweederde van de Israëliërs vindt dat de regering Arabische inwoners van Israël moet aanmoedigen om te emigreren. Dat is een van de uitkomsten van een jaarlijkse opiniepeiling over democratie in de joodse staat, meldde het Israëlische dagblad Haaretz dinsdag.


Volgens de Israëlische Democratie Index 2006 vindt 62 procent van de bevolking dat de overheid maatregelen moet nemen om de 1,3 miljoen Arabieren in het land te laten vertrekken. Slechts 14 procent beoordeelt de verhoudingen tussen Joden en Arabieren als stabiel.

Het vertrouwen van de Israëliërs in politici daalde. Slechts 22 procent van de bevolking vertrouwt de politieke partijen in het land.


Bron: Telegraaf

En dat ziet men als een Westerse beschaving.

observer
09-05-06, 14:01
Geplaatst door Al Sawt
En dat ziet men als een Westerse beschaving. hoeveel % van de palestijnen wil een etnische schoonmaak de andere kant op

Elie Hobeika
09-05-06, 14:15
Geplaatst door observer
hoeveel % van de palestijnen wil een etnische schoonmaak de andere kant op

Wij hebben er recht op :hihi:..

waterfiets
09-05-06, 14:28
Daarom zouden ze gelijk alle grenzen tussen Israel en Palestina moeten opheffen en Israeliers en Palestijnen gelijke burgerrechten moeten geven en verkiezingen uitschrijven. Het is nu een racistische apartheidsstaat.

DEMOcraat
09-05-06, 14:36
Geplaatst door Al Sawt
Bijna tweederde van de Israëliërs vindt dat de regering Arabische inwoners van Israël moet aanmoedigen om te emigreren
met andere woorden 100%van de joden wil geen israelische arabieren in israel..
dat is het toppunt van democratie volgens de westerese richtlijnen...

observer
09-05-06, 15:32
hoe kom je van 62 op 100?

mischien een leuke enquete hoeveel% van libanezen zou willen dat de palestijnen ophoepelen?

DEMOcraat
09-05-06, 17:21
Geplaatst door observer
hoe kom je van 62 op 100?
in israel wonen ook arabieren..


[i]
mischien een leuke enquete hoeveel% van libanezen zou willen dat de palestijnen ophoepelen? [/B]
lijkt mij wel iets ja..een enquete onder de midden oosten bewoners zou ook heel verassend kunnen zijn vooral als het gaat over de terug keer van de zionisten naar hun land van herkomst..

ronald
09-05-06, 17:29
Geplaatst door observer
hoeveel % van de palestijnen wil een etnische schoonmaak de andere kant op


100 %

super ick
09-05-06, 17:58
Geplaatst door ronald
100 %

Met dat soort onderzoeken moet je voorzichtig zijn.
-1e plaats is de bron de Telegraaf
- je weet niet hoe de vraagstelling is geweest,
- hoe groot de groep ondervraagden was,
- was het een represetatieve groep,
- etc,
- etc.


Doe het onderzoek andersom en het percentage ligt gegarandeerd veel hoger. Over het algemeen is de acceptatie van andere bevolkingsgroepen en/of geloofsstromingen in Arabische landen niet bijster goed. Discriminatie is daar geen schande. Eigen volk eerst is het motto. Men schaamt zich er niet voor.

Spoetnik
09-05-06, 18:09
Geplaatst door superdick

-1e plaats is de bron de Telegraaf
-

De bron is de ha'aretz domkop..

http://www.haaretz.com/hasen/spages/714005.html


Met dit onderzoek in de hand kunnen de Arabieren in de Negev en Galillee uiteraard wel gebruiken on een onafhankelijk staat uit te roepen.

mulan
09-05-06, 20:07
Geplaatst door superdick
Met dat soort onderzoeken moet je voorzichtig zijn.
-1e plaats is de bron de Telegraaf
- je weet niet hoe de vraagstelling is geweest,
- hoe groot de groep ondervraagden was,
- was het een represetatieve groep,
- etc,
- etc.


Doe het onderzoek andersom en het percentage ligt gegarandeerd veel hoger. Over het algemeen is de acceptatie van andere bevolkingsgroepen en/of geloofsstromingen in Arabische landen niet bijster goed. Discriminatie is daar geen schande. Eigen volk eerst is het motto. Men schaamt zich er niet voor.

:haha: Jij bent grappig. Eerst het onderzoek diskwalificeren op redelijke argumenten en vervolgens een analyse uit de dikke duim zuigen.

delirious
09-05-06, 20:10
Geplaatst door mulan
:haha: Jij bent grappig. Eerst het onderzoek diskwalificeren op redelijke argumenten en vervolgens een analyse uit de dikke duim zuigen.

:hihi: Copy that.

delankmoedige
09-05-06, 23:01
De meeste Palestijnen -in absolute aantallen- zijn afgeslacht door de Jordaniërs.
En natuurlijk door rivaliserende bendes

:ninja2:

super ick
10-05-06, 07:22
Geplaatst door mulan
:haha: Jij bent grappig. Eerst het onderzoek diskwalificeren op redelijke argumenten en vervolgens een analyse uit de dikke duim zuigen.

Ik heb proffessionele ervaring met onderzoeken. Geef mij een opdracht een opinie te onderzoeken en ik kan je twee heel verschillende uitslagen tonen. Het ligt aan de vraagstelling. Die wil ik eerst letterlijk weten. Vanuit welke invalshoek benader je de mensen.
Vraag diezelfde groep maar eens letterlijk: Discrimineerd U? Dan is de uitkomst geen 62%.

Mijn 2e alinea is zo grappig nog niet hoor. Omgedraaid komen er zeker dezelfde cijfers naar boven.

Dit is het laatste wat ik schrijf over dit onderwerp. Het gaat toch weer dezelfde kant op. Ik ben geen Israelfan maar niets om Israel negatief af te schilderen mag genuanceerd worden. Alle schuld ligt aan 1 kant. Zij zijn de bron van alle kwaad. Het gaat er met de paplepel in.

Al Sawt
10-05-06, 15:57
Geplaatst door observer
hoeveel % van de palestijnen wil een etnische schoonmaak de andere kant op De Palestijnen hebben zich nooit geafficheerd als een Westerse beschaving. Meeste Palestijnen die ik ken zijn zelfs voorstander van 2 statenoplossing. Dat geld zelfs voor Hamas aanhangers.

Al Sawt
10-05-06, 16:03
Geplaatst door observer
hoe kom je van 62 op 100?

mischien een leuke enquete hoeveel% van libanezen zou willen dat de palestijnen ophoepelen? Pure Zionistisch manier van discussie manipulatie.

Observer verwijst naar de Libaneze gastvrijheid jegens de Palestijnen. Hiermee gaat hij aantal historische feiten, zoals elk Zionist betaamt, voorbij.

Want de Palestijnen zijn naar Libanon ontvlucht en vormen daarmee druk op de sociale en economische stelsel van Libanon. Integenstelling tot de Israeliers die de Palestijnen uit racistische ideologie, uit hun 'beloofde' land willen verwijderen.


P.S. Observer,

Geloof je ook in die Zionistische fabeltje van terugkeer naar beloofde land?

Wide-O
10-05-06, 17:23
Geplaatst door Al Sawt
De Palestijnen hebben zich nooit geafficheerd als een Westerse beschaving. Meeste Palestijnen die ik ken zijn zelfs voorstander van 2 statenoplossing. Dat geld zelfs voor Hamas aanhangers.

Eigenlijk is dat verbazend. Omdat een staat die bestaat uit verschillende bantoestans, waarbij je langs een hoop militairen van een andere staat moet om van de ene kant naar de andere te raken, nooit echt kan werken, puur economisch alleen al.

62% is schokkend overigens. Vox populi, hmmz...

knuppeltje
10-05-06, 17:35
Geplaatst door Wide-O
Eigenlijk is dat verbazend. Omdat een staat die bestaat uit verschillende bantoestans, waarbij je langs een hoop militairen van een andere staat moet om van de ene kant naar de andere te raken, nooit echt kan werken, puur economisch alleen al.

62% is schokkend overigens. Vox populi, hmmz...

En dat allemaal om het uit de duim gezogen Eretz Israel.

delankmoedige
10-05-06, 17:38
Ik begrijp niet waarom de Kaaskoppen de geldkraan dichtdraaien wanneer een belegerd volk een DEMOCRATISCHE REGERING KIEST !!!
:droef:

knuppeltje
10-05-06, 17:41
Geplaatst door delankmoedige
Ik begrijp niet waarom de Kaaskoppen de geldkraan dichtdraaien wanneer een belegerd volk een DEMOCRATISCHE REGERING KIEST !!!
:droef:

Volgens mij mogen de kaaskoppen niet eens aan de grote kraan komen.

Max Stirner
10-05-06, 17:47
Geplaatst door delankmoedige
Ik begrijp niet waarom de Kaaskoppen de geldkraan dichtdraaien wanneer een belegerd volk een DEMOCRATISCHE REGERING KIEST !!!
:droef:



Jammer dan. Onze democratisch gekozen regeringen bepalen zelf voor wie ze die kraan openzetten.

En mensen die graag willekeurige pizzeria`s en stadbussen in Israel opblazen, komen nu ff niet in aanmerking.

Wide-O
10-05-06, 17:56
Geplaatst door knuppeltje
En dat allemaal om het uit de duim gezogen Eretz Israel.

Ik probeer in mijn hoofd altijd zowel het Jodendom als de Islam uit het probleem te "filteren".

Het oorspronkelijke idee van een eigen staat voor Joden werd niet bepaald op gejuich onthaald door diepgelovige Joden, remember. Het was een politieke "oplossing" voor een acuut probleem. Pas later is de drang tot "een eigen staat" en de religieuze onderbouwing gaan samenvallen. Het was Jezus die de terugkeer zou bewerkstelligen, niet één of andere malloot die een boekkie had geschreven, bij wijze van spreken.

Palestijnen zijn/waren op hun beurt ook weer niet allemaal Moslims. Waren veel Christenen bij, en zelfs ongelovigen (stel je voor). Ben de naam kwijt, maar de woordvoerder van Arafat was als ik me niet vergis een Christen.

Dus haal de religie even weg.

Dan gaat het voor mij om kolonisatie (waarbij je nog kunt zeggen dat die volksverhuizing op gang gebracht is door gebeurtenissen in Europa/USSR) van (opgejaagde) mensen die militair en economisch de meeste troeven in handen hebben (nu) vs "meer lokale" mensen die al tig jaar in de woestijn rondlopen en niets kunnen opbouwen, en wat ze opbouwen vaak weer vernield zien. En van wie hoogstwaarschijnlijk behoorlijk wat eigendommen zijn in beslag genomen. En wiens familie misschien wat verderop zit in een kamp in Jordanië...

Het is geen clash van godsdiensten, maar van natievorming en kolonialisme/gewapend verzet/guerilla tegen die machtige inwijkelingen.

Joden en Moslims zijn geen "natuurlijke vijanden". OK, het is cliché om naar het Moorse Spanje te verwijzen, maar toch...

Ik weiger het te zien als een botsing van religies, maar blijf proberen het te zien als een probleem vergelijkbaar met Zuid-Afrika. En de demografische tijdbom (zie een eerdere prik van me) tikt.

knuppeltje
10-05-06, 18:00
Geplaatst door Wide-O
Ik probeer in mijn hoofd altijd zowel het Jodendom als de Islam uit het probleem te "filteren".

Het oorspronkelijke idee van een eigen staat voor Joden werd niet bepaald op gejuich onthaald door diepgelovige Joden, remember. Het was een politieke "oplossing" voor een acuut probleem. Pas later is de drang tot "een eigen staat" en de religieuze onderbouwing gaan samenvallen. Het was Jezus die de terugkeer zou bewerkstelligen, niet één of andere malloot die een boekkie had geschreven, bij wijze van spreken.

Palestijnen zijn/waren op hun beurt ook weer niet allemaal Moslims. Waren veel Christenen bij, en zelfs ongelovigen (stel je voor). Ben de naam kwijt, maar de woordvoerder van Arafat was als ik me niet vergis een Christen.

Dus haal de religie even weg.

Dan gaat het voor mij om kolonisatie (waarbij je nog kunt zeggen dat die volksverhuizing op gang gebracht is door gebeurtenissen in Europa/USSR) van (opgejaagde) mensen die militair en economisch de meeste troeven in handen hebben (nu) vs "meer lokale" mensen die al tig jaar in de woestijn rondlopen en niets kunnen opbouwen, en wat ze opbouwen vaak weer vernield zien. En van wie hoogstwaarschijnlijk behoorlijk wat eigendommen zijn in beslag genomen. En wiens familie misschien wat verderop zit in een kamp in Jordanië...

Het is geen clash van godsdiensten, maar van natievorming en kolonialisme/gewapend verzet/guerilla tegen die machtige inwijkelingen.

Joden en Moslims zijn geen "natuurlijke vijanden". OK, het is cliché om naar het Moorse Spanje te verwijzen, maar toch...

Ik weiger het te zien als een botsing van religies, maar blijf proberen het te zien als een probleem vergelijkbaar met Zuid-Afrika. En de demografische tijdbom (zie een eerdere prik van me) tikt.

Helemaal waar, alleen wordt dat Eretz Israel wel als heilig verklaard argument gebruikt

delankmoedige
10-05-06, 18:03
Zo'n reacties had ik wel verwacht van onze zionist.
Zolang de Westerse Wereld de moslim bevolking blijft uithongeren moet je ook niet raar opkijkend at er af en toe een bus in de fik vliegt.
Gewoon rechtvaardigheid en een herverdeling van rijkdommen.
Dat is de enige oplossing.
:student:

Wide-O
10-05-06, 18:12
Geplaatst door knuppeltje
Helemaal waar, alleen wordt dat Eretz Israel wel als heilig verklaard argument gebruikt

Ondertussen wel. Maar ook weer niet door alle Joden. Vraag maar 's in Antwerpen aan de Chassidi(q?) bijvoorbeeld wat zij er van vinden.

Ik geloofde ooit de stelling "religie veroorzaakt oorlogen". Eerlijk gezegd denk ik nu dat ik dwaalde, en dat religie er wordt bijgehaald als doekje voor het bloeden.

Enfin, veel woorden om te zeggen dat ik eerder naar een "één-staat" oplossing neig, waarbij er geen politiek onderscheid meer is op basis van religie/ras/afkomst. En als ik de berichtgeving in een neutraal blad mag geloven, zijn er meer en meer Palestijnen die het verhaal van "stukje Gaza, stukkie Westbank" (de slechtste dan) niet meer pikken.

Wide-O
10-05-06, 18:13
Geplaatst door delankmoedige
Zo'n reacties had ik wel verwacht van onze zionist.
Zolang de Westerse Wereld de moslim bevolking blijft uithongeren moet je ook niet raar opkijkend at er af en toe een bus in de fik vliegt.
Gewoon rechtvaardigheid en een herverdeling van rijkdommen.
Dat is de enige oplossing.
:student:

Ben jij Tukkersterror ?

Max Stirner
10-05-06, 18:39
Geplaatst door delankmoedige
Zo'n reacties had ik wel verwacht van onze zionist.
Zolang de Westerse Wereld de moslim bevolking blijft uithongeren moet je ook niet raar opkijkend at er af en toe een bus in de fik vliegt.



Alleen zullen ze dat opblazen van die busjes zelf moeten financieren.

ronald
10-05-06, 18:40
Geplaatst door knuppeltje
En dat allemaal om het uit de duim gezogen Eretz Israel.


Uit de duim gezogen Eretz Israel? ....lees eens het meest gelezen boek....

ronald
10-05-06, 18:48
Geplaatst door delankmoedige
Ik begrijp niet waarom de Kaaskoppen de geldkraan dichtdraaien wanneer een belegerd volk een DEMOCRATISCHE REGERING KIEST !!!
:droef:

Het is wat genuanceerder. De bevolking kiest op democratische wijze een licht fascistische regering.

delankmoedige
10-05-06, 20:27
Net alsof de Nederlanders hebben gekozen voor BalkELLENDE en VERDONK
Terwijl we gewoon voor een PvdA/CDA regering hadden gekozen
Dus hoe zo democratisch
De Palestijnen hebben tenminste wel democratisch gekozen.
Erg hè

Doe maar snel de geldkraan dichtdraaien omdat jullie Amerikaanse en Franse vriendjes boos zijn.

"Democratie brengen "
Wat een farce
:fpotver: :aftel: :kotsen:

tukkersterror
10-05-06, 20:33
Geplaatst door Wide-O
Ben jij Tukkersterror ?

Nu ga je een stapje te ver :hihi:

tukkersterror
10-05-06, 20:46
Geplaatst door Al Sawt
En dat ziet men als een Westerse beschaving.

Je geeft aan bron telegraaf, geef even een link want ik kon hem niet vinden???

Al Sawt
10-05-06, 23:02
Geplaatst door ronald
Uit de duim gezogen Eretz Israel? ....lees eens het meest gelezen boek.... Oude Testament, zeker?

incubus
10-05-06, 23:11
Geplaatst door mulan
:haha: Jij bent grappig. Eerst het onderzoek diskwalificeren op redelijke argumenten en vervolgens een analyse uit de dikke duim zuigen.

nou, dikke duim?

62% van de Israeliers spreekt van verhuizing? Klinkt nog steeds sympatieker dan 'de zee indrijven' of ' vernietigen'.

Ook overtuigd Christenen hoeven in veel Arabische landen niet te verhuizen, hun reis eindigt vaak in de strop.

Al Sawt
10-05-06, 23:15
Geplaatst door tukkersterror
Je geeft aan bron telegraaf, geef even een link want ik kon hem niet vinden??? O, plotseling is Telegraaf onbetrouwbaar?

tukkersterror
10-05-06, 23:17
Geplaatst door Al Sawt
O, plotseling is Telegraaf onbetrouwbaar?

Dat zeg ik niet, wil alleen graag een link omdat ik het verhaaltje van jou nergens tegen kom, vandaar!!!

ronald
11-05-06, 01:42
Geplaatst door Al Sawt
Oude Testament, zeker?



Nee....het woord van Gd.

Vanun
11-05-06, 07:25
Geplaatst door tukkersterror
Dat zeg ik niet, wil alleen graag een link omdat ik het verhaaltje van jou nergens tegen kom, vandaar!!!

Zie post #10 van Spoetnik. lees je de hele topic?

super ick
11-05-06, 07:38
Geplaatst door delankmoedige
Net alsof de Nederlanders hebben gekozen voor BalkELLENDE en VERDONK
Terwijl we gewoon voor een PvdA/CDA regering hadden gekozen
Dus hoe zo democratisch
De Palestijnen hebben tenminste wel democratisch gekozen.
Erg hè

Doe maar snel de geldkraan dichtdraaien omdat jullie Amerikaanse en Franse vriendjes boos zijn.

"Democratie brengen "
Wat een farce
:fpotver: :aftel: :kotsen:

Gedeeltelijk ben ik het met je eens.
Democatisch gekozen en volledig aan zichzelf te danken dat Hamas in de regering zit.
Palestijnen hebben recht op een eigen staat zonder daardoor in de weg te worden gezeten door wie dan ook. Inclusief Israel.
De druk op Israel moet opgevoerd worden.

Aan de andere kant staat het gedachtengoed van Hamas de westerling niet aan. Denk je eens in dat jou buurman jou zo haat dat hij jou weg en het liefst dood wil hebben. Hij spreekt dat ook duidelijk uit en heeft ook al diverse andere moorden op zijn geweten.
Waartoe ben je in staat om dat gevaar te keren?
Dat is de situatie waar mensen in zitten die vroeger gewoon lekker naast elkaar woonden en bij elkaar op visite gingen. Joden en Palestijnen. De gewone mensen, de arbeiders de burgers hebben nooit zitten wachten op dergelijk geweld. Die wiillen alleen maar in vrede leven en een toekomst voor zichzelf en hun kinderen.
De huidige situatie blijft voortbestaan en hele volken krijgen 1 mening toebedeeld in de discussie.
Kritiek op Arabische/Palestijnense kant=Zionist, kritiek op Israel=terrorisme goed keuren.
Kennelijk mag men in de kwestie niet nuanceren. Het is voor of tegen.

Max Stirner
11-05-06, 08:31
Hamas wil wapens, geld en manschappen
Uitgegeven op donderdag 11 mei 2006 om 07:04:13

(Novum/AP) - De radicale Palestijnse Hamas heeft de Arabische wereld woensdag opgeroepen ,,wapens, geld en mannen" naar de Palestijnse gebieden te sturen voor de strijd tegen Israël.

Ook moslims uit andere delen van de wereld werd gevraagd de Palestijnse zaak te steunen. "Laat de Amerikanen en zionisten weten dat hun poging het Palestijnse volk uit te hongeren tot een gevecht leidt met anderhalf miljard moslims", aldus Hamas-leider Khaled Mashaal tijdens een bijeenkomst van moslimgeleerden in Doha in Qatar.



De Hamas-leiders zijn zo begaan met hun onderdanen dat ze hen zelfs wapens en mannen te eten willen geven.

tukkersterror
11-05-06, 09:14
Geplaatst door Vanun
Zie post #10 van Spoetnik. lees je de hele topic?

Die heb ik gelezen, maar dit verhaal is anders dan die van de moderator, hij schrijft etnische schoonmaak met als bron telegraaf.
Op de andere site staat dat 62% vind dat de regering moet helpen voor de mensen die willen vertrekken. ligt iets anders.

super ick
11-05-06, 11:49
Geplaatst door tukkersterror
Die heb ik gelezen, maar dit verhaal is anders dan die van de moderator, hij schrijft etnische schoonmaak met als bron telegraaf.
Op de andere site staat dat 62% vind dat de regering moet helpen voor de mensen die willen vertrekken. ligt iets anders.

Er is inderdaad een eigen draai aan gegeven.
Maar nuance aanbrengen in de dsicussie rondom Israel maakt je direct een zionist.
Over de situatie van andersdenkenden in verschillende Arabische landen mag je het ook niet hebben want dan discrimineer je.
Er is maar 1 cultuur zaligmakend en er is maar 1 cultuur facistisch.

Wat een aantrekkingskracht moet er toch uitgaan van het muntje. Ik verbaas me er elke keer meer over.

DEMOcraat
11-05-06, 13:59
Geplaatst door incubus
nou, dikke duim?

62% van de Israeliers spreekt van verhuizing? Klinkt nog steeds sympatieker dan 'de zee indrijven' of ' vernietigen'.
zou jij het ook sympatieker vinder als de moslims in europa de ongelovigen vragen om het land te verlaten..

[i]
Ook overtuigd Christenen hoeven in veel Arabische landen niet te verhuizen, hun reis eindigt vaak in de strop. [/B]
wat is het verschil tussen een overtuigd christen en een gewoone christen..

DEMOcraat
11-05-06, 14:07
Geplaatst door Max Stirner
Jammer dan. Onze democratisch gekozen regeringen bepalen zelf voor wie ze die kraan openzetten.
dus een dictatoriale of een terroristische staat kan ook aanspraak maken op de westerse hulp zolang die staten de westerse wensen uitvoeren..een vreemde democratie moet ik zeggen.

[i]
En mensen die graag willekeurige pizzeria`s en stadbussen in Israel opblazen, komen nu ff niet in aanmerking. [/B]
volgens de media wel als ze maar israel erkennen..

Wiggum
11-05-06, 14:28
In de twee hier vermelde persberichten heeft men het over het aanmoedigen van emigratie.

Kortom emigratie op vrijwillige basis.


En natuurlijk weten de haters op dit forum dit weer te verdraaien tot "etnische schoonmaak". :rolleyes:

Er is zelfs een slimmerik die weet dat de 62% van die Israelis alle Joden moeten zijn, aangezien 1,3 miljoen Aarbieren op 6,3 miljoen inwoners 38% procent is. :maf2:

super ick
11-05-06, 14:54
Geplaatst door Wiggum
In de twee hier vermelde persberichten heeft men het over het aanmoedigen van emigratie.

Kortom emigratie op vrijwillige basis.


En natuurlijk weten de haters op dit forum dit weer te verdraaien tot "etnische schoonmaak". :rolleyes:

Er is zelfs een slimmerik die weet dat de 62% van die Israelis alle Joden moeten zijn, aangezien 1,3 miljoen Aarbieren op 6,3 miljoen inwoners 38% procent is. :maf2:

Hoezo? Er zullen heus wel Arabieren tussen zitten die willen vertrekken als ze voldoende geholpen worden. Die hebben ook voor gestemd.

knuppeltje
11-05-06, 17:48
Geplaatst door Wide-O
Ondertussen wel. Maar ook weer niet door alle Joden. Vraag maar 's in Antwerpen aan de Chassidi(q?) bijvoorbeeld wat zij er van vinden.

Ik geloofde ooit de stelling "religie veroorzaakt oorlogen". Eerlijk gezegd denk ik nu dat ik dwaalde, en dat religie er wordt bijgehaald als doekje voor het bloeden.

Enfin, veel woorden om te zeggen dat ik eerder naar een "één-staat" oplossing neig, waarbij er geen politiek onderscheid meer is op basis van religie/ras/afkomst. En als ik de berichtgeving in een neutraal blad mag geloven, zijn er meer en meer Palestijnen die het verhaal van "stukje Gaza, stukkie Westbank" (de slechtste dan) niet meer pikken.

Dat religieen al duizenden jaren als kapstok hebben gediend is juist. Maar dat neemt niet weg dat het de bedoeling was om in Pallestina een joodse staat te stichten, over, voor en zonder dat de plaatselijke bevolking daar om vroeg, of zelf maar geraadpleegd werden.

Een pluriforme staat zou inderdaad wel eens het beste kunnen zijn, maar die is volgens mij nog verde weg dan een Pallestijnse staat, en zeker na wat er nu allemaal gebeurt.

knuppeltje
11-05-06, 17:50
Geplaatst door ronald
Uit de duim gezogen Eretz Israel? ....lees eens het meest gelezen boek....

Helemaal uit de duim gezogen!

knuppeltje
11-05-06, 17:52
Geplaatst door ronald
Het is wat genuanceerder. De bevolking kiest op democratische wijze een licht fascistische regering.

Maar uh, die vorige, was dat niet een reinste oorlogsmisdadiger. Of zijn we die twee kampen al vergeten?

knuppeltje
11-05-06, 17:55
Geplaatst door ronald
Nee....het woord van Gd.


Hebt die dat zelf allemaal opgeschreven? Oef.

ronald
11-05-06, 19:33
Geplaatst door Dorinthe
Dat kun je ook zeggen van de Israelisch, een partij, een premier, die zegt dat ze de grenzen éénzijdig willen vastleggen, zegt genoeg over de intenties. M.a.w. ze heeft schijt aan democratie en is niet van zins te overleggen met hun buren. Hoezo facsistisch?

Ik heb het hier reeds eerder gezegd, de Joden hebbben maar bar weinig geleerd van hun vreselijke geschiedenis.

De gaskamers ontbreken nog in Israel, maar verder "Ist alles in Ordnung"

@Superdick,

je hebt waarschijnlijk een "Superdick", die zal waarschijnlijk ook je drijfveer zijn. Ik denk dat het ten koste gaat van je herseninhoud, gezien je reactie. Dat is zeker dezelfde "vrijwillige emigratie" als voor 58 jaar geleden

Dorinthe.


Je doet net alsof er met Palestijnse leiders afspraken te maken valt. Wil je niet spreken over "de Joden". Dat zegt al genoeg over je onkunde rond het gehele conflict. Een groot deel van de Israelische burgers is arabisch, hetzij moslim hetzij christelijk. Het is ook wel duidelijk dat je nooit in Israel bent geweest, nooit in de Gazastrook en nooit in de Westbank.

ronald
11-05-06, 19:34
Geplaatst door knuppeltje
Hebt die dat zelf allemaal opgeschreven? Oef.


Ooit over Gd gehoord?

ronald
11-05-06, 19:36
Geplaatst door knuppeltje
Helemaal uit de duim gezogen!


Helemaal uit je hersenen kunnen persen?

ronald
11-05-06, 20:01
Geplaatst door Dorinthe
Nee, idd niet. Waarschijnlijk ben jij in de Gazastrook en de Westbank alleen maar in de Joodse nederzettingen geweest, want anders zou je niet zo dom lullen.

Dorinthe.


Nou...dat "dom lullen" laat ik maar aan jou over. Ik ben er vaak genoeg geweest. Je zult waarschijnlijk ook niet geloven dat ik Palestijnen ken.

Wiggum
11-05-06, 20:07
Geplaatst door Dorinthe
Dat kun je ook zeggen van de Israelisch, een partij, een premier, die zegt dat ze de grenzen éénzijdig willen vastleggen, zegt genoeg over de intenties. M.a.w. ze heeft schijt aan democratie en is niet van zins te overleggen met hun buren. Hoezo facsistisch?

Ik heb het hier reeds eerder gezegd, de Joden hebbben maar bar weinig geleerd van hun vreselijke geschiedenis.

De gaskamers ontbreken nog in Israel, maar verder "Ist alles in Ordnung"

@Superdick,

je hebt waarschijnlijk een "Superdick", die zal waarschijnlijk ook je drijfveer zijn. Ik denk dat het ten koste gaat van je herseninhoud, gezien je reactie. Dat is zeker dezelfde "vrijwillige emigratie" als voor 58 jaar geleden

Dorinthe.

De Israelische regering hoeft zich alleen te verantwoorden tegenover het Israelische volk. Als het het Israelische volk snel een oplossing wil dan is een eenzijdige afscheiding het enige antwoord.

In 2001 bood Barak tijdens de onderhandelingen in Taba 97% van de West-Bank. Arafat sloeg het aanbod af (tot grote teleurstelling van de Palesteinse onderhandelaars) en weigerde een tegenaanbod te doen. Met andere woorden: Arafat weigerde een compromis te sluiten.

Zonder serieuze onderhandelingspartner heeft Israel geen andere keus dan eigenhandig beslissingen te forceren. Als ze zich (gedeeltelijk) willen terugtrekken uit de West Bank ten minste.

Al met al heeft het niets met het Derde Rijk te maken.


Het is zeer duidelijk op te maken uit de 2 geplaatste stukken dat het hier wel degelijk gaat om het aanmoedigen van vrijwillige emigratie. En waarom zouden Israelische Arabieren niet willen emigreren? Ze mogen het dan wel beter hebben dan alle andere Arabieren in de regio, het blijft natuurlijk een vreselijk gebied om te leven.

Beetje vreemd dat op een forum voor geemigreerde Moslims men niet kan accepteren dat andere Moslims willen emigreren voor een beter leven.

Wiggum
11-05-06, 21:04
Geplaatst door Dorinthe
Jij vindt je zelf waarschijnlijk ook nog een democraat, OMG wat een lulkoek, die je uitslaat.

Die Joden in WOII zijn natuurlijk ook vrijwillig geëmigreerd naar Auchswitz, Bergen-Belsen, Buchenwald enz.

Toen de staat Israel werd opgericht, was het land daar natuurlijk "Woest en Ledig". Dat al die Palestijnen verdreven werden van huis en haard was natuurlijk flauwe kul. Er woonden helemaal geen Palestijnen. Golda Meir, de voormalig premier van Israel, heeft zelfs ontkend dat er een Palestijns volk bestond. Dit staat gelijk aan de ontkenning van de Holocaust.

Ze mogen het dan wel beter hebben dan alle andere Arabieren in de regio, het blijft natuurlijk een vreselijk gebied om te leven.

Je zegt het zelf. Dit zegt alles over hoe de Israelisch over hun Arabische landgenoten denken en hoe deze behandeld worden. Als je iets wilt weten over een samenleving, zie dan hun minderheden aan.

Dorinthe.

Spoor je wel helemaal?

Ik zeg dat de Israelische Arabieren het beter hebben dan de Arabieren in de andere landen in de regio. Ze hebben het economisch beter en ze hebben meer rechten. Dat zijn feiten.

Het kan uiteraard nog beter. Zoals in de VS of hier in Nederland bijvoorbeeld. Vandaar dat het logisch is dat er sommige Israelische Arabieren maar graag zouden emigreren.

Jouw Nazi-vergelijkingen slaan verder als een tang op een varken.

Wiggum
11-05-06, 21:12
.

knuppeltje
11-05-06, 21:46
Geplaatst door ronald
Ooit over Gd gehoord?

Over god? Wel over honderden!

knuppeltje
11-05-06, 21:47
Geplaatst door ronald
Helemaal uit je hersenen kunnen persen?

Neu, gaat van zelf.

knuppeltje
11-05-06, 22:05
Geplaatst door ronald
Je doet net alsof er met Palestijnse leiders afspraken te maken valt. Wil je niet spreken over "de Joden". Dat zegt al genoeg over je onkunde rond het gehele conflict. Een groot deel van de Israelische burgers is arabisch, hetzij moslim hetzij christelijk. Het is ook wel duidelijk dat je nooit in Israel bent geweest, nooit in de Gazastrook en nooit in de Westbank.

Yep, en die worden dan ook op de meest onbeschofte manier het leven onmogelijk gemaakt. En als ze niet al vele malen massaal zogenaamde joden uit alle hoeken van de wereld hadden, dan was de verhouding zelfs heel anders geweest. Kun je nagaan hoe racistiesch het er daar na toe gaat.

Al Sawt
11-05-06, 23:06
Geplaatst door tukkersterror
Die heb ik gelezen, maar dit verhaal is anders dan die van de moderator, hij schrijft etnische schoonmaak met als bron telegraaf.
Op de andere site staat dat 62% vind dat de regering moet helpen voor de mensen die willen vertrekken. ligt iets anders. Tuurlijk.


Jij hebt totaal geen verstand van zaken waar je graag in discussie gaat.
Binnen de Israelische samenleving bestaan sterke krachten om de Arabieren binnen de Israelische grenzen te verwijderen. Menig Israeliers zijn van mening dat de aanwezigheid van die Arabieren, de Joodse karakter van Israel schaadt.

Grote groepen Israeliers willen dat de Arabieren liefst vandaag dan morgen weg. En dat puur uit racistische redenen. Israel is de hedendaagse Nazi-Duitsland.


P.S. Graag de link naar die website waaruit je citeert?

Al Sawt
11-05-06, 23:12
Geplaatst door Wiggum
In de twee hier vermelde persberichten heeft men het over het aanmoedigen van emigratie.

Kortom emigratie op vrijwillige basis.


En natuurlijk weten de haters op dit forum dit weer te verdraaien tot "etnische schoonmaak". :rolleyes: Je hebt gelijk.

Wie minderheden wil laten aanmoedigen om te vertrekken en van het land een homogene samenleving te maken op 'raciaal' gebied, is geen racist en geen propageerder van etnische zuivering.

Dan was Hitler in de jaren 30, onschuldig. Met Kristalnacht wou hij bepaalde bevolkingsgroep alleen aanmoedigen!


Er is zelfs een slimmerik die weet dat de 62% van die Israelis alle Joden moeten zijn, aangezien 1,3 miljoen Aarbieren op 6,3 miljoen inwoners 38% procent is. :maf2: Dan moet jij als een slimmerik weten dat er helaas geen 1.3 miljoen Arabieren in Israel leven en dat ze ook geen 38% van Israelische samenleving uitmaken.

In totaal wonen er rond de 1.miljoen Arabieren in Israel en die vormen maar 20% (http://nl.wikipedia.org/wiki/Arabische_Isra%C3%ABli%C3%ABrs) van de Israelische bevolking.


Dus bespaar me jouw arrogante antwoord door te stellen dat je beschikking heeft over juiste feiten.

tukkersterror
11-05-06, 23:13
Geplaatst door Al Sawt
Tuurlijk.


Jij hebt totaal geen verstand van zaken waar je graag in discussie gaat.
Binnen de Israelische samenleving bestaan sterke krachten om de Arabieren binnen de Israelische grenzen te verwijderen. Menig Israeliers zijn van mening dat de aanwezigheid van die Arabieren, de Joodse karakter van Israel schaadt.

Grote groepen Israeliers willen dat de Arabieren liefst vandaag dan morgen weg. En dat puur uit racistische redenen. Israel is de hedendaagse Nazi-Duitsland.


P.S. Graag de link naar die website waaruit je citeert?

Ik kan jou deze link wel geven ook al heb ik nog steeds de link van jou van de telegraaf niet de link van mij vind je op de eerste pagina van jou topic bij het berichtje van spoetnik :schrik:

tukkersterror
11-05-06, 23:22
Geplaatst door Al Sawt
Tuurlijk.


Jij hebt totaal geen verstand van zaken waar je graag in discussie gaat.
Binnen de Israelische samenleving bestaan sterke krachten om de Arabieren binnen de Israelische grenzen te verwijderen. Menig Israeliers zijn van mening dat de aanwezigheid van die Arabieren, de Joodse karakter van Israel schaadt.

Grote groepen Israeliers willen dat de Arabieren liefst vandaag dan morgen weg. En dat puur uit racistische redenen. Israel is de hedendaagse Nazi-Duitsland.

Stel dat binnen 5 jaar alle arabieren zouden weggaan uit Israel, dan ligt de hele economie daar op zijn kont, ga eens kijken in Israel voor je zulke onzin uitschreeuwt in een verwoede poging om je gelijk te halen.
Misschien heb jij gelijk en heb ik geen verstand van zaken, misschien heeft mijn hele familie deze ook niet, maar wij slaan niet de onzin uit en wij verdraaien geen woorden en wij geven zeker geen bron op die deze niet heeft geschreven.
En dan mag jij als een slang lopen kronkelen en tegen iedereen roepen dat zij geen verstand van zaken hebben, als dit namelijk je enigste verweer is voor jou onzin, ben je nog erger dan sommigen op deze site, die wel hun fout durfen toe te geven.
Waarvan akte!!!

Al Sawt
11-05-06, 23:27
Geplaatst door tukkersterror
Ik kan jou deze link wel geven ook al heb ik nog steeds de link van jou van de telegraaf niet de link van mij vind je op de eerste pagina van jou topic bij het berichtje van spoetnik :schrik: En volgens mij komt de berichtje van Telegraaf ook daarvan?

Maar leg me gewoon rustig uit wat je niet snapt. Zodat ik er keihard op in kan hakken.

tukkersterror
11-05-06, 23:49
Geplaatst door Al Sawt
En volgens mij komt de berichtje van Telegraaf ook daarvan?

Maar leg me gewoon rustig uit wat je niet snapt. Zodat ik er keihard op in kan hakken.

Dat is het hem nu juist bij de telegraaf is het hele berichtje niet bekend.

Vandaar, dat ik kwaad word dat je een verhaal totaal verdraait naar eigen inzicht.

Heb jou bericht door Google gehaalt kwam niets uit en een mail naar [email protected] leverde een mailtje terug op hoe ik aan die onzin kwam.

Al Sawt
12-05-06, 00:05
Geplaatst door tukkersterror
Dat is het hem nu juist bij de telegraaf is het hele berichtje niet bekend.

Vandaar, dat ik kwaad word dat je een verhaal totaal verdraait naar eigen inzicht.
Zo meneer, wordt persoonlijk.

Dat je zelf kwaad maakt om iets dat gepost is in een medium dat geheel draait om anonimiteit en waar manipulatie aan orde van de dag is, is te gek van woorden.


Heb jou bericht door Google gehaalt kwam niets uit en een mail naar [email protected] leverde een mailtje terug op hoe ik aan die onzin kwam. Klik hier maar, om jouw kwaadheid te verzachten! (http://archief.telegraaf.nl/artikel.fpl?id=561152&pagina=0&query=Bijna%20tweederde%20Isra%EBli%EBrs%20wil%20e migratie%20Arabieren&alleenrecent=on&bron=buitenland)

Ik hoop dat je aan je eigen woorden zal houden en je fout zal toegeven!

tukkersterror
12-05-06, 00:11
Geplaatst door Al Sawt
Zo meneer, wordt persoonlijk.

Dat je zelf kwaad maakt om iets dat gepost is in een medium dat geheel draait om anonimiteit en waar manipulatie aan orde van de dag is, is te gek van woorden.

Klik hier maar, om jouw kwaadheid te verzachten! (http://archief.telegraaf.nl/artikel.fpl?id=561152&pagina=0&query=Bijna%20tweederde%20Isra%EBli%EBrs%20wil%20e migratie%20Arabieren&alleenrecent=on&bron=buitenland)

Ik hoop dat je aan je eigen woorden zal houden en je fout zal toegeven!

Dank je wel voor de link!!!

En inderdaad je hebt gelijk, mijn excusses maar nu begrijp ik ook je headline boven aan je topic.

Je hebt gelijk in deze case, SORRY!!!

ronald
12-05-06, 00:50
Geplaatst door knuppeltje
Over god? Wel over honderden!


Ik schreef Gd....niet god of goden. Maar gezien je antwoord weet ik wel op welk niveau je zweeft.

Al Sawt
12-05-06, 00:52
Geplaatst door tukkersterror
Stel dat binnen 5 jaar alle arabieren zouden weggaan uit Israel, dan ligt de hele economie daar op zijn kont, ga eens kijken in Israel voor je zulke onzin uitschreeuwt in een verwoede poging om je gelijk te halen.
Met bovenstaande reactie heb je jouw onwetendheid wederom bevestigd.

Ik noem je niets voor niets onwetend. Waarom? Omdat je over een onderwerp een discussie aan gaat waar je nauwelijks verstand van hebt. Zonder dat je geremd wordt door jouw gebrek aan kennis, ga je de discussie met me aan. Je schreeuwt keer op keer dat ik met manipulaties en vervalste bronnen een discussie met onzin voer. Zonder dat je de essentie van mijn titel begrijpt.

Want jouw redenatie gaat alleen over de economische factor. Hiermee ga je alle andere factoren die een rol van formaat spelen, voorbij.

Het zijn factoren die tot ABC behoren van elk officier. Jij als Majoor dient te weten dat factoren als demografie, geopolitiek en natuurlijke hulpbronnen een zeer belangrijke rol spelen in de toekomst van een land. Zo belangrijk dat ze de sociale, politieke en economische situatie van een land zeer positief of negatief kunnen beinvloeden.

En het zijn juist die drie factoren die de toekomst van Israel zeer zullen nadrukkelijk zullen bepalen. Ik ga ze allemaal stuk voor stuk voor je behandelen.

Factor 1. Demografie: De Arabische bevolking binnen de Israelische grenzen, groeit en groeit. Terwijl de Joodse bevolking vergrijst en slinkt door de emigratie en steeds dalende aanwas van nieuwe 'Semitische' migranten die naar hun Bijbelse 'heimat' zijn 'terug' gegaan.

Door de demografische ontwikkelingen zal de maatschappelijke, economische en politieke aandeel van de Arabieren steeds groter worden en daarmee de Joodse karakter van Israel schaden.
Wat een schrikbeeld vormt voor de racistische Israelische samenleving.

Factor 1. Geopolitiek:
Door de steeds groter wordende aandeel van Israelische Arabieren, zal ook de invloed en krachten vanuit de Arabische wereld vat kunnen vatten op de Israelische samenleving.



Factor 1. natuurlijke hulpbronnen: Israel kampt nu al met tekort aan water en is gedwongen om groot gedeelte van haar grondstoffen te importeren. Goede landbouwgebieden zijn schaars, ondanks de botanische clubjes als Kiboets, en worden bedreigd door sterke verstedelijking.

Een groeiende Arabische bevolking zal de druk op die hulpbronnen alleen vergroten. Ook zullen ze langzamerhand een macht van betekenis worden binnen Israel en dat zal de kaarten in Israel flink door elkaar schudden.

Israel is op economischgebied niet gebaat bij een uitdijende Arabische bevolking. Al was het maar omdat de Arabieren door discriminatie en uitsluiting nauwelijks een economisch rol van betekenis spelen.

Een Israelier beseft ter dege dat deze ontwikkelingen in zijn nadeel zijn en dat hij, als een goede fascist betaamt, eigen volk eerst over zijn gezond verstand laten prevaleren.

Zo simplistisch, zoals jij het voorstelt, liggen de zaken niet in elkaar.
Maar kennelijk heb je daar geen notie van en dat brengt ook twijfels bij me op over jouw militaire loopbaan.

Wat betreft aanmoediging van Israeliers. Ga samen met aantal medestanders de regering oproepen, om buitenlanders te aanmoedigen om te vertrekken uit Nederland.

Peil die reacties die je zal oogsten en reflecteer ze naar deze discussie.



Misschien heb jij gelijk en heb ik geen verstand van zaken, Gezien jouw bovenstaande fragment. Heb ik geen twijfel over mijn gelijk.


misschien heeft mijn hele familie deze ook niet, Rechtvaardig jouw mankement nooit over de ruggen van anderen.



maar wij slaan niet de onzin uit
en wij verdraaien geen woorden Dan adviseer ik je vriendelijk doch dringend om met bewijzen van onzin en manipulatie van mijn hand te komen!

en wij geven zeker geen bron op die deze niet heeft geschreven. Bron heb je!
Bovendien ben je hypocriet. Jij beweert, zonder geremd te worden door gebrek aan enig kennis of bronnen, dat er 650.miljoen doden in WO2 zijn gevallen. Een bewering die elk mavo-scholier met hoon zal corrigeren.

Pas nadat je gedwongen was om bronnen te zoeken, kwam je wat dichter bij realiteit.


En dan mag jij als een slang lopen kronkelen en tegen iedereen roepen dat zij geen verstand van zaken hebben, Tot nu toe heb ik nooit en te nimmer mijn argumenten moeten bijstellen omdat mijn feitenkennis te wensen overliet.


als dit namelijk je enigste verweer is voor jou onzin, ben je nog erger dan sommigen op deze site, Nu gedraag je je wel onsportief.
Jij probeert jouw falen te maskeren met een aanval op mijn persoon.
Keer op keer houden jouw argumenten geen stand in de discussie`s met mij. Jouw aanval is simpelweg gemotiveerd op jouw frustraties.


die wel hun fout durfen toe te geven.
Waarvan akte!!! Als jij een man van woord bent, dan daag ik je nu uit om jouw excuses aan te bieden aan ondergetekende.


Jij hebt nu jouw bron. Ik heb je duidelijk aangegeven waarom ik je onwetend noem op gebied van dergelijke onderwerpen. En je hebt geen weerwoord tegenover kunnen stellen.

Dus al met al is excuses op z`n plaats.

ronald
12-05-06, 00:54
Geplaatst door Dorinthe
Ik ken Joden en dat zijn ook nog mijn beste vrienden, helaas voor jou, hebben ze dezelfde kritiek op Israel als mij. Ja, er schijnen ook nog intelligente Joden te bestaan, die hun geloof niet misbruiken om recht te praten wat krom is.

Dorinthe.


Waar las jij mijn kritiek op Israel??? Ik uitte een kritische noot op Hamas. Draaf jij altijd zo door met je gedachten? Problemen met dat?

ronald
12-05-06, 00:56
Geplaatst door knuppeltje
Yep, en die worden dan ook op de meest onbeschofte manier het leven onmogelijk gemaakt. En als ze niet al vele malen massaal zogenaamde joden uit alle hoeken van de wereld hadden, dan was de verhouding zelfs heel anders geweest. Kun je nagaan hoe racistiesch het er daar na toe gaat.


Sorry...je bevestigt hiermee alleen datgene wat ik net over jou schreef.

tukkersterror
12-05-06, 12:44
Geplaatst door Al Sawt [/i]
[B]Met bovenstaande reactie heb je jouw onwetendheid wederom bevestigd.
Ik noem je niets voor niets onwetend. Waarom? Omdat je over een onderwerp een discussie aan gaat waar je nauwelijks verstand van hebt. Zonder dat je geremd wordt door jouw gebrek aan kennis, ga je de discussie met me aan. Je schreeuwt keer op keer dat ik met manipulaties en vervalste bronnen een discussie met onzin voer. Zonder dat je de essentie van mijn titel begrijpt.
Jou titel is haat zaaiend en daar is mijn kennis groot genoeg voor.


Want jouw redenatie gaat alleen over de economische factor. Hiermee ga je alle andere factoren die een rol van formaat spelen, voorbij.
Nee hoor gewoon hoe deze mensen daar samen leven, niet iedere moslim heeft het slecht in Israel.



Het zijn factoren die tot ABC behoren van elk officier. Jij als Majoor dient te weten dat factoren als demografie, geopolitiek en natuurlijke hulpbronnen een zeer belangrijke rol spelen in de toekomst van een land. Zo belangrijk dat ze de sociale, politieke en economische situatie van een land zeer positief of negatief kunnen beinvloeden.
En het zijn juist die drie factoren die de toekomst van Israel zeer zullen nadrukkelijk zullen bepalen. Ik ga ze allemaal stuk voor stuk voor je behandelen.
Vandaar dat het zo'n puinhoop is in het middenoosten, wij hoeven alleen maar te weten hoe hun gevechts eenheden in elkaar steken, terrein kennis en kritische punten, hoe het met de mensen gaat is van minder belang.


Rechtvaardig jouw mankement nooit over de ruggen van anderen.

Dat zal ik ook niet nodig hebben, wat jij wel doet.



Dan adviseer ik je vriendelijk doch dringend om met bewijzen van onzin en manipulatie van mijn hand te komen!
Kijk naar deze topic, ieder zaak hoe klein ook en waarheid of niet pak jij op en plaats ze hier zo negatief mogelijk.


Bovendien ben je hypocriet. Jij beweert, zonder geremd te worden door gebrek aan enig kennis of bronnen, dat er 650.miljoen doden in WO2 zijn gevallen. Een bewering die elk mavo-scholier met hoon zal corrigeren.
Hier probeer je weer zaken te manipuleren, ik heb immers direct toen ik de fout zag het veranderd in 65 miljoen.


Tot nu toe heb ik nooit en te nimmer mijn argumenten moeten bijstellen omdat mijn feitenkennis te wensen overliet.

Simpel omdat jij je fouten niet wilt toegeven.


Jij probeert jouw falen te maskeren met een aanval op mijn persoon.
Keer op keer houden jouw argumenten geen stand in de discussie`s met mij. Jouw aanval is simpelweg gemotiveerd op jouw frustraties.

Nee hoor de aanval op jou persoon gebeurd omdat je de realiteit verliest en tot erger aanzet.


Als jij een man van woord bent, dan daag ik je nu uit om jouw excuses aan te bieden aan ondergetekende.
Ik heb mijn excusses reeds aangeboden, maar iets eerder reageren op een verzoek om bron had heelveel werk kunnen bespraren.

Spoetnik
12-05-06, 13:34
Geplaatst door Wiggum
In 2001 bood Barak tijdens de onderhandelingen in Taba 97% van de West-Bank. Arafat sloeg het aanbod af (tot grote teleurstelling van de Palesteinse onderhandelaars) en weigerde een tegenaanbod te doen. Met andere woorden: Arafat weigerde een compromis te sluiten.

Arafat heeft Taba helemaal niet afgewezen, maar de Taba ronde was nog helemaal niet afgerond toen Barak zich terug trok (omdat hij de verkiezingen ging verliezen). De Palestijnen en Israeli's waren het destijds bijna eens over land, maar zoals jij waarschijnlijk niet weet zijn er nog andere zaken te regelen, zoals bijvoorbeeld de Palestijnen die zijn gevlucht.

http://gush-shalom.org/media/barak_eng.swf

Spoetnik
12-05-06, 13:35
Geplaatst door tukkersterror
Jou titel is haat zaaiend en daar is mijn kennis groot genoeg voor.

Jij zaait haat aan de lopende band, en je bent ook nog eens een jodenhater...

super ick
12-05-06, 14:58
Geplaatst door Spoetnik
Jij zaait haat aan de lopende band, en je bent ook nog eens een jodenhater...

En in een ander topic heb ik gelezen dat hij in een zionistisch complot zit.
Wel een veelzijdig man.

Spoetnik
12-05-06, 16:47
Geplaatst door superdick
En in een ander topic heb ik gelezen dat hij in een zionistisch complot zit.
Wel een veelzijdig man.

Dat heb je dan niet van mij gehoord. Nee tt een jodenhater.. trust me.

Wiggum
12-05-06, 16:56
Geplaatst door Al Sawt
Je hebt gelijk.

Wie minderheden wil laten aanmoedigen om te vertrekken en van het land een homogene samenleving te maken op 'raciaal' gebied, is geen racist en geen propageerder van etnische zuivering.

Dan was Hitler in de jaren 30, onschuldig. Met Kristalnacht wou hij bepaalde bevolkingsgroep alleen aanmoedigen!

Weer zo'n haat zaaiende Nazivergelijking.

Waar staat dat het doel een homogene samenleving is? (alsof de Joden raciaal homogeen zijn)
Waar staat dat het om "aanmoedigen" door gebruik van terreur gaat?

Dat Nederland de (r)emigratie van gastarbeiders bevordert maakt ons zeker ook Nazis? Of maak je je alleen zo druk als het over Joden gaat?


Dan moet jij als een slimmerik weten dat er helaas geen 1.3 miljoen Arabieren in Israel leven en dat ze ook geen 38% van Israelische samenleving uitmaken.

In totaal wonen er rond de 1.miljoen Arabieren in Israel en die vormen maar 20% (http://nl.wikipedia.org/wiki/Arabische_Isra%C3%ABli%C3%ABrs) van de Israelische bevolking.


Dus bespaar me jouw arrogante antwoord door te stellen dat je beschikking heeft over juiste feiten.

Ik ben blij dat je ook vindt dat DEMOcraat niet kan rekenen (of misschien glashard liegt?).

Die 1,3 miljoen komt uit het stukje dat jij geplaatst hebt.

Ook de CIA Factbook site (http://odci.gov/cia/publications/factbook/geos/is.html) geeft aantallen die hiermee overeenkomen.

(19,9% van 6,35 miljoen inwoners = 1,3 miljoen Arabieren)

Wiggum
12-05-06, 17:18
Geplaatst door Spoetnik
Arafat heeft Taba helemaal niet afgewezen, maar de Taba ronde was nog helemaal niet afgerond toen Barak zich terug trok (omdat hij de verkiezingen ging verliezen). De Palestijnen en Israeli's waren het destijds bijna eens over land, maar zoals jij waarschijnlijk niet weet zijn er nog andere zaken te regelen, zoals bijvoorbeeld de Palestijnen die zijn gevlucht.

http://gush-shalom.org/media/barak_eng.swf

Barak moest inderdaad weg, en Arafat wist dat van te voren. Dat Arafat geen tegenvoorstel deed vertelt me dat hij geen compromis wilde of kon sluiten.

Ik was indertijd nogal zwaar op de hand van de Palesteinen en was erg teleurgesteld dat deze gouden kans op een compromis was gemist.

Die link die je gaf gaat over het Camp-David voorstel. Een waardeloos voorstel dat terrecht door de Palesteinen was afgewezen.

Spoetnik
12-05-06, 17:28
Geplaatst door Wiggum
Barak moest inderdaad weg, en Arafat wist dat van te voren. Dat Arafat geen tegenvoorstel deed vertelt me dat hij geen compromis wilde of kon sluiten.

Ik was indertijd nogal zwaar op de hand van de Palesteinen en was erg teleurgesteld dat deze gouden kans op een compromis was gemist.

Die link die je gaf gaat over het Camp-David voorstel. Een waardeloos voorstel dat terrecht door de Palesteinen was afgewezen.

Men was nog bezig met onderhandelen, onderhandelen leidt tot compromissen. Feit is dat Taba nergens toe zou hebben geleid zelfs als men daar tot een akkoord was gekomen, immers Barak had dit voorstel nooit kunnen verkopen aan het Israelische publiek en zeker niet aan de Knesset.

De link verwijst ook naar Taba aan het einde van het filmpje.

tukkersterror
12-05-06, 18:28
Geplaatst door Spoetnik
Jij zaait haat aan de lopende band, en je bent ook nog eens een jodenhater...

Klopt en wat wilde jij er dan tegen doen malloot!!!

tukkersterror
12-05-06, 18:32
Geplaatst door superdick
En in een ander topic heb ik gelezen dat hij in een zionistisch complot zit.
Wel een veelzijdig man.

Gespleten personelijkheid, bevalt me goed, de ene keer zionist en de andere keer een nazi, lig ook vaak te rollebollen met me zelf :hihi: