PDA

Bekijk Volledige Versie : Levenslang voor kanibaal



Marsipulami
09-05-06, 14:33
Levenslang voor 'Kannibaal van Rotenburg'


In zijn tweede proces is de zogenaamde "Kannibaal van Rotenburg" dinsdag wegens moord tot een levenslange gevangenisstraf veroordeeld.

Een rechtbank in Frankfurt achtte het bewezen dat de 44-jarige Armin Meiwes in maart 2001 een andere man heeft gedood en diens vlees heeft opgegeten. In eerste aanleg was hij tot 8,5 jaar cel veroordeeld wegens doodslag. Maar dat vonnis werd door een hogere rechtbank opgeheven.

De moord van plaats op 10 maart 2001 in Rotenburg in het oosten van Hessen. Meiwes ontmande eerst met diens toestemming zijn slachtoffer, doodde hem vervolgens met een messteek in de hals en at vervolgens het vlees van de 43-jarige Berlijnse ingenieur op nadat hij het in delen in de vriezer had gestopt. De twee homo's hadden elkaar op het internet ontmoet.

Volgens de rechtbank had Meiwes seksuele motieven. Het Openbaar Ministerie had aangevoerd dat Meiwes met zijn bloedbad een top "snuff video" willen maken, om zich nadien te bevredigen. De openbare aanklager vroeg dan ook levenslange opsluiting. De psychiaters oordeelden dat Meiwes wel gestoord is, maar toch toerekeningsvatbaar. Meiwes werd gearresteerd nadat hij op het internet naar nieuwe slachtoffers had gezocht.

Een deelstaatrechtbank in Kassel had de man eerder tot 8,5 jaar cel veroordeeld wegens doodslag. Maar het Bundesgerichtshof, het hoogste federale gerechtshof in Duitsland, hief dit vonnis op zodat Meiwes opnieuw terecht moest staan. De verdediging had gepleit voor een veroordeling op basis van doden op vraag, waarop vijf jaar cel staat. Gezien hun cliënt voor moord is veroordeeld, hebben de advocaten reeds een nieuwe revisie bij het Bundesgerichtshof aangekondigd.
(Belga 14:25)

David
09-05-06, 18:35
Ik dacht even dat er stond "Levenslang voor kardinaal"


Ik prik te veel :moe:

~Panthera~
09-05-06, 18:39
Geplaatst door David
Ik dacht even dat er stond "Levenslang voor kardinaal"


Ik prik te veel :moe:



http://www.mainzelahr.de/smile/froehlich/6925.gif