PDA

Bekijk Volledige Versie : De TV kijker belazerd



waterfiets
10-05-06, 11:09
NOS zendt WK niet in breedbeeld uit

De NOS heeft definitief besloten om
het WK voetbal in normaal formaat uit
te zenden.Als er was gekozen voor het
breedbeeld-formaat zouden mensen met
een normaal toestel boven en onder een
zwarte balk in beeld krijgen.

Dat is volgens de NOS vervelender dan
twee zwarte balken aan de linker en
rechter kant van het beeld,die nu de
breedbeeldbezitters te zien krijgen.Zij
kunnen wel hun hele scherm vullen,maar
dan vertekent het beeld wel.

Overigens kunnen breedbeeld-kijkers met
een decoder via hun kabelmaatschappij
het WK wel volgen in breedbeeld-formaat
en in High Definition-kwaliteit.

waterfiets
10-05-06, 11:10
Nou eens kijken wat die TV verkopers nu weer voor verkoopverhaal in elkaar draaien ...

mark61
10-05-06, 11:27
Ik zie het probleem niet zo. Alle breedbeeldkijkers die ik ken hebben hun bak permanent op uitrekken staan en hebben de lachspiegeleffecten niet eens meer door.'

Stelletje aliens.

waterfiets
10-05-06, 12:02
Geplaatst door mark61
Ik zie het probleem niet zo. Alle breedbeeldkijkers die ik ken hebben hun bak permanent op uitrekken staan en hebben de lachspiegeleffecten niet eens meer door.'

Stelletje aliens.

Haha ja daar hoor ik ook bij ... dat wil niet zeggen dat ik toch wel graag naar echte breedbeelduitzendingen kijk. Ik vind het nogal vreemd dat de NOS nu wel high definition omarmt (ik geloof alleen tijdens het wk) en niet breedbeeld. Hoeveel mensen hebben eigenlijk een breedbeeld TV en hoeveel een high definition TV? Voorzover ik kan nagaan heeft circa 20% breedbeeld en high definition schat ik op nog geen 1%.

Enfin, naar het WK ga ik toch niet kijken maar die belazerij van de kijker snap ik dus niet.

mark61
10-05-06, 12:07
Geplaatst door waterfiets
Enfin, naar het WK ga ik toch niet kijken maar die belazerij van de kijker snap ik dus niet.

Hoezo belazerij? Ze moeten een keuze maken. En maken de voor de hand liggende Hadden ze iets beloofd dan? Zal wel bij de winkeliers liggen, no?

Duh, je gaat niet eens kijken...

waterfiets
10-05-06, 12:12
Geplaatst door mark61
Hoezo belazerij? Ze moeten een keuze maken. En maken de voor de hand liggende Hadden ze iets beloofd dan? Zal wel bij de winkeliers liggen, no?

Duh, je gaat niet eens kijken...

Nou de NOS wordt betaald door de belastingbetaler dus of ze iets beloofd hadden vind ik niet zo belangrijk. Ze moeten uitgaan van de kijker en niet van hun eigen nieuwe behoefte aan speeltjes. Het is overduidelijk dat de TV kijker in nederland meer gebaat is bij WK in breedbeeld dan bij WK in HDTV. Hoewel het een het ander volgens mij niet eens uitsluit!

waterfiets
10-05-06, 12:16
Leuke Film:

OffScreen (http://www.offscreendefilm.nl/)

Dutchguy
10-05-06, 12:26
Als je zonodig breedbeeld moet zet je toch twee tv's naast elkaar?

Luiwammessen. :fpiraat:

Sou3adje...
10-05-06, 12:34
Van mij mogen ze dat hele voetbal in de ban doen, ik word altijd een beetje nerveus van die balgekte. ( Nu krijg ik alle mannen en sommige vrouwen zeker op m'n dak. :moeilijk: )

~Panthera~
10-05-06, 13:01
Geplaatst door Sou3adje...
Van mij mogen ze dat hele voetbal in de ban doen, ik word altijd een beetje nerveus van die balgekte. ( Nu krijg ik alle mannen en sommige vrouwen zeker op m'n dak. :moeilijk: )

Mijn idee. :D

waterfiets
10-05-06, 14:52
In België schijnt het wel op breedbeeld uitgezonden te worden het WK dus dat is dan ook weer opgelost ....

tukkersterror
10-05-06, 14:55
Geplaatst door Sou3adje...
Van mij mogen ze dat hele voetbal in de ban doen, ik word altijd een beetje nerveus van die balgekte. ( Nu krijg ik alle mannen en sommige vrouwen zeker op m'n dak. :moeilijk: )

Adres?

Wide-O
10-05-06, 15:02
Geplaatst door waterfiets
In België schijnt het wel op breedbeeld uitgezonden te worden het WK dus dat is dan ook weer opgelost ....

Dus je gaat niet kijken op Sporza ipv niet kijken op de NOS ? :rood:

observer
10-05-06, 15:38
Geplaatst door waterfiets
Haha ja daar hoor ik ook bij ... dat wil niet zeggen dat ik toch wel graag naar echte breedbeelduitzendingen kijk. Ik vind het nogal vreemd dat de NOS nu wel high definition omarmt (ik geloof alleen tijdens het wk) en niet breedbeeld. Hoeveel mensen hebben eigenlijk een breedbeeld TV en hoeveel een high definition TV? Voorzover ik kan nagaan heeft circa 20% breedbeeld en high definition schat ik op nog geen 1%.

Enfin, naar het WK ga ik toch niet kijken maar die belazerij van de kijker snap ik dus niet. doet de nos niet, kan de nos niet eens vandaar dat ze de hdtv rechten aan de kabelmaatschappijen verkocht heeft, de publieke omroepen zijn niet klaar voor hd en zullen dat ook zo lang mogelijk niet zijn, denk maar na elke omroep heeft zijn eigen studio, kost bakken met geld om dat om te bouwen idem voor conversie naar hd (meestgebruikte workstation kost tussen de 50 en 100000 euro)

de commercieelen ed echter zullen het makkelijker hebben, minder studio's die ook beter gebruikt worden (al het rtl nieuws etc uit 1 studio) bovendien worden de amerikaanse series die ze uitzenden al standaard in hd opgenomen en veel films al voor de amerikaanse markt naar hd gezet


hd heeft alleen die mensen die een (rear) projection of lcd tv hebben en een paar plasma's (de meeste plasma's komen niet eens in de buurt van hd ) en dan nog die gene die laatste 2 3 jaar gekocht zijn, ik geloof niet dat er verder in dit geval speciale eisen gesteld worden

waterfiets
10-05-06, 16:41
Geplaatst door Wide-O
Dus je gaat niet kijken op Sporza ipv niet kijken op de NOS ? :rood:

Misschien als Oranje in de finale komt. Maar deze topic ging niet over het weekaaa maar over het beleid van de nooos.