PDA

Bekijk Volledige Versie : Zelfs kleuter genadeloos neergeschoten



Alim
12-05-06, 10:10
Schutter (18) had raid goed gepland

Een Turkse vrouw van 46 die op een bankje in het Antwerpse stadscentrum een boek zat te lezen, werd het eerste slachtoffer van Hans Van Themsche. Zij kreeg een klaplong door een schot uit een geweer van zwaar kaliber. Daarna schoot de tiener een zwanger au-pairmeisje uit Mali en een blanke kleuter, Luna Drowart (2,5), dood. Alles wijst op racistische moorden.

De politie zal de Antwerpse dader vanochtend ondervragen, maar alles wijst erop dat hij uit racisme handelde. Hij heeft extreem-rechtse en Vlaams-nationalistische sympathieën en had zijn dodelijke raid voorbereid, zo bleek uit documenten die in zijn kamer op internaat in Roeselare werden gevonden (zie blz. 3) . De plek van de misdaad, de Zwartzusterstraat in het centrum van Antwerpen, bleef de hele namiddag afgesloten.

Au pair was zwanger

Met een kaalgeschoren hoofd, enkele lange haren in de nek en gekleed in een lange zwarte lederen jas met een legerbroek en stevige laarzen trok Hans Van Temsche gisteren naar het centrum van Antwerpen. Hij had een geweer van erg zwaar kaliber bij. Nadat hij zich had bevoorraad in een wapenwinkel wandelde hij naar de Kleine Goddaard, vlakbij de Antwerpse Grote Markt. Daar vond hij zijn eerste slachtoffer, een Turkse dame die rustig een boek aan het lezen was op een bank voor een taalcentrum waar migranten Nederlands kunnen leren. De vrouw werd getroffen in de borststreek. Ze kreeg een klaplong, maar verkeert niet in levensgevaar.

Vervolgens wandelde de schutter verder naar de Zwartzusterstraat, waar hij twee nieuwe slachtoffers tegen het lijf liep: een zwarte vrouw en een blanke kleuter op haar driewieler. Zij overleden bijna meteen na de schoten. De jonge vrouw uit Mali, die zwanger was, verbleef nog maar een jaar in België en paste op de 2,5-jarige Luna Drowart.

De 18-jarige schutter bleef koelbloedig en wilde wellicht zijn strooptocht verder zetten in het centrum van de Scheldestad. Maar een politieagent die toevallig in de buurt was, werd gealarmeerd en vroeg de schutter drie keer om het geweer van zijn schouders te halen en op de grond te leggen. Telkens weigerde hij. Toen hij een onverwachte beweging maakte, schoot de agent hem in de buik. De dader, die nog maar pas 18 was, werd naar het ziekenhuis overgebracht en zal morgenochtend ondervraagd worden.

Overal bloed

Volgens getuigen die het drama van vlakbij konden volgen, ging de dader erg vastberaden te werk. Omstreeks 11 uur stond Serge Meysmans (38) te praten met een vriend, toen de dader zich plots tussen hen tweeën in wrong. ,,Toen ik zijn luchtkarabijn zag, grapte ik nog dat het toch nog geen kermis was'', vertelt hij. ,,Plots loste hij twee schoten en zijn we meteen om de hoek gesprongen, omdat hij zijn geweer ook op ons richtte. Hij schoot die twee mensen zonder twijfelen dood. Blind geweld.''

Zowel de Afrikaanse vrouw als de kleuter, die twee oudere broertjes heeft, overleefden de brutale aanslag niet. Mieke Goovaerts, die vlakbij de plaats van de moord woont, probeerde de twee slachtoffers nog te helpen. Tevergeefs. ,,Overal lag bloed. Zonder nadenken ben ik naar hen toegelopen, maar veel viel er niet meer te doen. De ogen van het kindje draaiden weg. Ik heb hen gestreeld, zodat ze niet het gevoel hadden alleen te zijn. Maar toen ze hen hartmassage aan het geven waren, wisten we al dat het niet meer zou lukken.''

Nog een dochter

Het au pair-meisje had thuis in Mali nog een dochterje, dat bij haar ouders woont. Volgens vrienden van de familie was ze midden in de twintig. ,,Ze hoopte met haar werk hier wat spaargeld te vergaren om later in haar geboorteland haar dochtertje een beter bestaan te geven.''

Bron: http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=GFPS66C5

~Panthera~
12-05-06, 10:20
Godverdomme, wat een shitzooi. :kotsen:
Laat hem daar maar eens levenslang over nadenken.

mulan
12-05-06, 10:26
Wat een gek. Een kleuter doodschieten .... wat voor persoon ben je dan. Je kijkt dus naar een kleuter en je schiet....het gaat mijn verstand echt ver te boven.

naam
12-05-06, 11:07
Geplaatst door mulan
Wat een gek. Een kleuter doodschieten .... wat voor persoon ben je dan. Je kijkt dus naar een kleuter en je schiet....het gaat mijn verstand echt ver te boven.

Het is een gegeven dat sommige mensen in de maatschappij geestelijk zien. Je kunt je echter gelukkig nog over blijven verbazen.

Alim
12-05-06, 11:40
Geplaatst door naam
Het is een gegeven dat sommige mensen in de maatschappij geestelijk zien. Je kunt je echter gelukkig nog over blijven verbazen.
Behalve als het om moslims gaat, dan zijn we opeens in oorlog zo als minister zalm dat verwoordt had vlak na de moord op theo van Gogh.
Hypocrisie of beter gezegd meten met twee maten.

Turkish_mister
12-05-06, 11:52
Geplaatst door ~Panthera~
Godverdomme, wat een shitzooi. :kotsen:
Laat hem daar maar eens levenslang over nadenken.

GEzien zijn daad zou het doodstraf beter passen.

mark61
12-05-06, 11:54
Waaruit blijkt nou eigenlijk dat het een racistische daad was? Ben ik even kwijt. Blanke kleuter?

mark61
12-05-06, 11:56
Oh, hieruit:

Volgens onze bronnen was hij er betrapt op roken in zijn kamer. Een inbreuk op het schoolreglement waarvoor hij van het internaat dreigde gestuurd te worden. Hij zou daarop tegen enkele medeleerlingen gezegd hebben dat hij zelfmoord zou plegen. ,,Als het zover komt, neem ik nog tien vreemdelingen mee de dood in'', zou hij daar nog aan toegevoegd hebben. Volgens sommigen had hij het daarbij over makakken. ,,Dan heb ik toch nog iets goeds gedaan.''

http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelid=DMF12052006_021

Wide-O
12-05-06, 11:56
Geplaatst door mark61
Waaruit blijkt nou eigenlijk dat het een racistische daad was? Ben ik even kwijt. Blanke kleuter?

"Volgens onze bronnen was hij er betrapt op roken in zijn kamer. Een inbreuk op het schoolreglement waarvoor hij van het internaat dreigde gestuurd te worden. Hij zou daarop tegen enkele medeleerlingen gezegd hebben dat hij zelfmoord zou plegen. ,,Als het zover komt, neem ik nog tien vreemdelingen mee de dood in'', zou hij daar nog aan toegevoegd hebben. Volgens sommigen had hij het daarbij over makakken. ,,Dan heb ik toch nog iets goeds gedaan.''

Bron: De Standaard

Elie Hobeika
12-05-06, 11:57
Werkelijk te achterlijk voor woorden

Wide-O
12-05-06, 11:58
Geplaatst door mark61
Oh, hieruit:

Volgens onze bronnen was hij er betrapt op roken in zijn kamer. Een inbreuk op het schoolreglement waarvoor hij van het internaat dreigde gestuurd te worden. Hij zou daarop tegen enkele medeleerlingen gezegd hebben dat hij zelfmoord zou plegen. ,,Als het zover komt, neem ik nog tien vreemdelingen mee de dood in'', zou hij daar nog aan toegevoegd hebben. Volgens sommigen had hij het daarbij over makakken. ,,Dan heb ik toch nog iets goeds gedaan.''

http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelid=DMF12052006_021

Ja zeg :)

mark61
12-05-06, 12:12
Geplaatst door Wide-O
"Volgens onze bronnen was hij er betrapt op roken in zijn kamer. Een inbreuk op het schoolreglement waarvoor hij van het internaat dreigde gestuurd te worden. Hij zou daarop tegen enkele medeleerlingen gezegd hebben dat hij zelfmoord zou plegen. ,,Als het zover komt, neem ik nog tien vreemdelingen mee de dood in'', zou hij daar nog aan toegevoegd hebben. Volgens sommigen had hij het daarbij over makakken. ,,Dan heb ik toch nog iets goeds gedaan.''

Bron: De Standaard

Kijk, synchroonprikken.

Jah ben net wakker hoor...excuus

Wat mij wel altijd verbaast als discours is dat België zo'n alledaags, achteloos, boertig verbaal racisme kent. In NL is dat toch wel vreemd. Niet dat de gevoelens anders zijn denk ik, maar het is hier toch minder done om commentaar te geven als bovenstaand. Dat zie je ook rustig in tv-programma's. Men schaamt zich in ieder geval niet. Nooit gedaan ook, geloof ik. Sinds Congo kon dat.

NL is pas een paar jaar 'de schaamte voorbij'. Ik weet eigenlijk niet wat erger is.

reason
12-05-06, 12:45
Geplaatst door Alim
Behalve als het om moslims gaat, dan zijn we opeens in oorlog zo als minister zalm dat verwoordt had vlak na de moord op theo van Gogh.
Hypocrisie of beter gezegd meten met twee maten.

O ja?
Wie meet er eigenlijk met twee maten?
Er is namelijk nogal een verschil.
Bij de moord op Van Gogh:
Het gooien van een handgranaat naar de politie bij het kort na de moord oppakken van kennisen van de moordenaar.

Na de moord op Van Gogh werd daar volop vergoelijkend over gepraat vanuit moslimzijde.
Groepjes Marokkaanse jongens die lachend en toeterend langs de moordplek gingen. Marokkaanse studenten die het plan opvatten om een petitie rond te laten gaan waarin de moord p Van Gogh werd goedgepraat.
Talrijke reacties, waaronder op dit forum, waarin die moord werd goedgepraat.

Denk liever even na voordat je wat roept.

observer
12-05-06, 15:47
Geplaatst door Wide-O
"Volgens onze bronnen was hij er betrapt op roken in zijn kamer. Een inbreuk op het schoolreglement waarvoor hij van het internaat dreigde gestuurd te worden. Hij zou daarop tegen enkele medeleerlingen gezegd hebben dat hij zelfmoord zou plegen. ,,Als het zover komt, neem ik nog tien vreemdelingen mee de dood in'', zou hij daar nog aan toegevoegd hebben. Volgens sommigen had hij het daarbij over makakken. ,,Dan heb ik toch nog iets goeds gedaan.''

Bron: De Standaard ik zie de hele dag vreemdelingen of het moet in belgie specifiek op buitenlanders slaan

Wide-O
12-05-06, 15:53
Geplaatst door observer
ik zie de hele dag vreemdelingen of het moet in belgie specifiek op buitenlanders slaan

Het is Vlaams dialect en slaat meestal meestal op mensen van Noord-Afrikaanse origine. "De vremden". Hij heeft overigens ondertussen bekend dat dit zijn motief is geweest.

Spoetnik
12-05-06, 17:09
Geplaatst door reason
Na de moord op Van Gogh werd daar volop vergoelijkend over gepraat vanuit moslimzijde.
Groepjes Marokkaanse jongens die lachend en toeterend langs de moordplek gingen. Marokkaanse studenten die het plan opvatten om een petitie rond te laten gaan waarin de moord p Van Gogh werd goedgepraat.
Talrijke reacties, waaronder op dit forum, waarin die moord werd goedgepraat.

Denk liever even na voordat je wat roept.

Je bent weer lekker stigmatiserend bezig..
En ik kan in elk geval talkrijke reacties zijn op
http://www.stormfront.org/forum/showthread.php?t=293314
waar deze moorden worden goedgepraat.

Cherry Bo
12-05-06, 17:22
Geplaatst door Spoetnik
Je bent weer lekker stigmatiserend bezig..
En ik kan in elk geval talkrijke reacties zijn op
http://www.stormfront.org/forum/showthread.php?t=293314
waar deze moorden worden goedgepraat.

Kan geen enkele posting ontdekken waarin deze moorden worden 'goedgepraat'.

Spoetnik
12-05-06, 17:24
Geplaatst door Cherry Bo
Kan geen enkele posting ontdekken waarin deze moorden worden 'goedgepraat'.

Ik zie diverse.

Cherry Bo
12-05-06, 17:26
Geplaatst door Spoetnik
Ik zie diverse.

Lamaarziendan.

Spoetnik
12-05-06, 17:29
Geplaatst door Cherry Bo
Lamaarziendan.

Op pagina 2 zie je diverse mensen die het kunnen begrijpen etc.

Wide-O
12-05-06, 19:06
Geplaatst door Spoetnik
Je bent weer lekker stigmatiserend bezig..
En ik kan in elk geval talkrijke reacties zijn op
http://www.stormfront.org/forum/showthread.php?t=293314
waar deze moorden worden goedgepraat.

Vind je't erg als ik toch maar even niet klik ?

Ongelovelijk
12-05-06, 19:32
Geplaatst door Spoetnik
Op pagina 2 zie je diverse mensen die het kunnen begrijpen etc.

Dan moet hij een martelaar/vrijheidsstrijder i.p.v. terrorist/racist geweest zijn.

Turkish_mister
12-05-06, 20:50
Wie is er voor om die gast in antwerpen op het centrumsplein op te hangen?

gh.wille
12-05-06, 21:53
Geplaatst door Spoetnik
Je bent weer lekker stigmatiserend bezig..
En ik kan in elk geval talkrijke reacties zijn op
http://wwwstormfront[/.org/forum/showthread.php?t=293314
waar deze moorden worden goedgepraat.

STORMFRONT !

De naam alleen al deed mij het ergste vermoedden !

Met verbazing gekeken naar deze "verknipte side " nog verbazingwekkender is dat het geheel wel erg riekt naar NAZIE -DUITSLAND ,die hadden het ook op alles wat maar enigzins getint was gemunt.

En jij gaat deze side vergelijken met MAROC ???
Althans voer je het als vergelijkbaar verweer aan .
Ga vast maar weer >>> beep,beeliep,bliep,ble,bla,bla.

MaRiaH
12-05-06, 22:02
de 2,5-jarige Luna Drowart..

officieel is dit nog een peuter..

net zo oud als mijn dochtertje.. ik moet er niet aan denken.. :traan2:
en dan een zwangere vrouw! dat tel ik als een dubbele moord..

Wat bezielt iemand (wie dan ook) om onschuldige mensen in koelen bloede te vermoorden..
:(


@Mark61 uit eerdere berichten gisteren bleek dat de dader gefascineerd was door extreem rechtse denkbeelden en deze aanslag zorgvuldig had gepland.. desalniettemin is deze persoon -net als andere terroristen- gewoon goed gek. :aanwal:

~Panthera~
12-05-06, 22:04
Geplaatst door gh.wille
STORMFRONT !

De naam alleen al deed mij het ergste vermoedden !

Met verbazing gekeken naar deze "verknipte side " nog verbazingwekkender is dat het geheel wel erg riekt naar NAZIE -DUITSLAND ,die hadden het ook op alles wat maar enigzins getint was gemunt.

En jij gaat deze side vergelijken met MAROC ???
Althans voer je het als vergelijkbaar verweer aan .
Ga vast maar weer >>> beep,beeliep,bliep,ble,bla,bla.

:duim:

reason
15-05-06, 12:01
Geplaatst door Spoetnik
Je bent weer lekker stigmatiserend bezig..
En ik kan in elk geval talkrijke reacties zijn op
http://www.stormfront.org/forum/showthread.php?t=293314
waar deze moorden worden goedgepraat.

Nee hoor, ik stigmatiseerde niet.
Ik reageerde op een nogal domme stelling van Alim.
Wat mij betreft mag Zalm roepen dat we in oorlog zijn met degenen die de walgelijke moorden in Antwerpen goedpraten.
Maar erg logisch zou dat niet zijn;
in dat verband wees ik Alim op de grote verschillen.
Bij Van Gogh is sprake van een onmiskenbare beweging die geweld en moord wil toepassen, en ook werkelijk toepast. (de moord en poging tot moord door Mohammed B., de handgranaten en machinegeweren van anderen)
Dat is een heel kleine beweging,
maar wel een die is ingebed in een veel bredere beweging van mensen die dat geweld, en dreigen met geweld, in meer of mindere mate goedpraten. En in feite stimuleren, zelfs als dat niet hun doel is.