PDA

Bekijk Volledige Versie : Nawijn wil Hirsi Ali uitzetten



Lost_lady
12-05-06, 11:59
Nawijn

Tweede Kamerlid Hilbrand Nawijn vindt dat Hirsi Ali het land uit moet als blijkt dat zij heeft gelogen bij haar toelating tot Nederland. Hij heeft donderdagavond aan minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) gevraagd of zij in dat geval haar partijgenote het Nederlanderschap wil ontnemen. Ook zou Hirsi Ali dan niet moeten kunnen terugvallen op de status van asielzoeker.

„Ik ben geschokt door deze feiten”, zegt Nawijn, die directeur was van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) toen Hirsi Ali het land in kwam. „Ze heeft ons toen op het verkeerde been gezet.”

Minister Verdonk van Vreemdelingenzaken wilde donderdagavond niet reageren op de bevindingen rond haar partijgenote Hirsi Ali.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/41928171/Hirsi_Ali_loog_mogelijk_meer_in_vluchtverhaal.html

mulan
12-05-06, 12:17
Kan dat dan op terugwerkende kracht... :vreemd:

Joesoef
12-05-06, 12:20
http://www.awbansunset.com/forums/images/smilies/irony.png

Max Stirner
12-05-06, 12:22
Geplaatst door Lost_lady
Nawijn

Tweede Kamerlid Hilbrand Nawijn vindt dat Hirsi Ali het land uit moet als blijkt dat zij heeft gelogen bij haar toelating tot Nederland. Hij heeft donderdagavond aan minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) gevraagd of zij in dat geval haar partijgenote het Nederlanderschap wil ontnemen. Ook zou Hirsi Ali dan niet moeten kunnen terugvallen op de status van asielzoeker.

„Ik ben geschokt door deze feiten”, zegt Nawijn, die directeur was van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) toen Hirsi Ali het land in kwam. „Ze heeft ons toen op het verkeerde been gezet.”

Minister Verdonk van Vreemdelingenzaken wilde donderdagavond niet reageren op de bevindingen rond haar partijgenote Hirsi Ali.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/41928171/Hirsi_Ali_loog_mogelijk_meer_in_vluchtverhaal.html


:D

mulan
12-05-06, 12:24
Ow dit is dus nep... :vreemd:

Alim
12-05-06, 12:29
Geplaatst door Lost_lady
Nawijn

Tweede Kamerlid Hilbrand Nawijn vindt dat Hirsi Ali het land uit moet als blijkt dat zij heeft gelogen bij haar toelating tot Nederland. Hij heeft donderdagavond aan minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) gevraagd of zij in dat geval haar partijgenote het Nederlanderschap wil ontnemen. Ook zou Hirsi Ali dan niet moeten kunnen terugvallen op de status van asielzoeker.

„Ik ben geschokt door deze feiten”, zegt Nawijn, die directeur was van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) toen Hirsi Ali het land in kwam. „Ze heeft ons toen op het verkeerde been gezet.”

Minister Verdonk van Vreemdelingenzaken wilde donderdagavond niet reageren op de bevindingen rond haar partijgenote Hirsi Ali.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/41928171/Hirsi_Ali_loog_mogelijk_meer_in_vluchtverhaal.html

Als Hilbrand Nawijn dit voor elkaar zou kunnen krijgen, dan zal hij heel wat zieltjes kunnen winnen onder allochtonen.

~Panthera~
12-05-06, 12:37
Nawijn duikt weer op uit de krochten. :moe:
Oppertunist.

Joesoef
12-05-06, 12:40
Geplaatst door mulan
Ow dit is dus nep... :vreemd:


Link die er staat is niet helemaal ok.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/41928171/Hirsi_Ali_loog_mogelijk_meer_in_vluchtverhaal.html

Helemaal onderaan staat Nawijn zn commentaar.

Lost_lady
12-05-06, 12:50
Geplaatst door Joesoef
Link die er staat is niet helemaal ok.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/41928171/Hirsi_Ali_loog_mogelijk_meer_in_vluchtverhaal.html

Helemaal onderaan staat Nawijn zn commentaar.

Hier deze Link

http: //www.telegraaf.nl/binnenland/41928171/Hirsi_Ali_loog_mogelijk_meer_in_vluchtverhaal.html

~Panthera~
12-05-06, 12:51
Geplaatst door Joesoef
Link die er staat is niet helemaal ok.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/41928171/Hirsi_Ali_loog_mogelijk_meer_in_vluchtverhaal.html

Helemaal onderaan staat Nawijn zn commentaar.

Deze werkt ook niet, Pop. :vierkant:

mark61
12-05-06, 12:52
Persoonlijk zou ik liever Nawijn uitzetten.

Joesoef
12-05-06, 12:53
Geplaatst door ~Panthera~
Deze werkt ook niet, Pop. :vierkant:


http://tinyurl.com/o4p9s


:staart:

~Panthera~
12-05-06, 12:54
Geplaatst door Joesoef
http://tinyurl.com/o4p9s


:staart:


:duim:


Nawijn

Tweede Kamerlid Hilbrand Nawijn vindt dat Hirsi Ali het land uit moet als blijkt dat zij heeft gelogen bij haar toelating tot Nederland. Hij heeft donderdagavond aan minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) gevraagd of zij in dat geval haar partijgenote het Nederlanderschap wil ontnemen. Ook zou Hirsi Ali dan niet moeten kunnen terugvallen op de status van asielzoeker.

„Ik ben geschokt door deze feiten”, zegt Nawijn, die directeur was van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) toen Hirsi Ali het land in kwam. „Ze heeft ons toen op het verkeerde been gezet.”

Minister Verdonk van Vreemdelingenzaken wilde donderdagavond niet reageren op de bevindingen rond haar partijgenote Hirsi Ali.



Hij is weer "diep geschokt" de penis jujubes. :moe:

Mark
12-05-06, 13:01
Het lijkt mij dat dat de mensen die de middelen hebben om te reizen naar Europa om asiel aan te vragen juist die mensen zijn die niet in de slechtste positie verkeren in hun thuisland.

De echte armen en onderdrukten hebben geen kans om hier te komen.

De meeste asielzoekers zullen dus uit de bovenlaag komen of zelf juist oorlogsmidadigers zijn die gevlucht zijn.

Het is dus een goede zaak om hier kritusch naar te kijken, en ook om aan te geven dat leugens en fraude niet achteraf worden goedgekeurd.

Hirschi Ali dient dus direct uitgezet te worden en het ned. paspoort afgepakt te krijgen, net als alle anderen die onterecht asiel hebben gekregen.

Juliette
12-05-06, 13:02
Klassiek probleem.

Vluchtelingen komen terecht in een administratie waar ze niks van begrijpen. In een taal waar ze niks van begrijpen. Ze worden van het kastje naar de muur gestuurd. Van ambtenaar naar hulpverlener naar advocaat naar ... Niemand die hen wat verteld. En als later blijkt dat er tegenstrijdigheden of inkonsekwenties in hun verhaal zitten hebben ze 'de boel belazerd'. :moe:

mark61
12-05-06, 13:45
Geplaatst door Mark
Het lijkt mij dat dat de mensen die de middelen hebben om te reizen naar Europa om asiel aan te vragen juist die mensen zijn die niet in de slechtste positie verkeren in hun thuisland.

De echte armen en onderdrukten hebben geen kans om hier te komen.

Zeg ik ook al jaren. :ego:


De meeste asielzoekers zullen dus uit de bovenlaag komen of zelf juist oorlogsmidadigers zijn die gevlucht zijn.

Tis ook weer niet helemaal zo. In Ghana heb je een pool-systeem: een clubje dat spaart voor het eerstvolgende ticket voor degene die bovenaan de lijst staat. Die zijn beslist niet rijk. Maar ook niet down & out.


Het is dus een goede zaak om hier kritusch naar te kijken, en ook om aan te geven dat leugens en fraude niet achteraf worden goedgekeurd.

Om formele 'eerste land van opvang'-redenen had ze al niet erin gemogen, wegens Kenia en ik dacht Duitsland.


Hirschi Ali dient dus direct uitgezet te worden en het ned. paspoort afgepakt te krijgen, net als alle anderen die onterecht asiel hebben gekregen.

Bij anderen is dat wat lastiger vast te stellen, meestal. Wist trouwens niet dat 'uithuwelijking' asielgrond was. Als homo te Iran zijn dat niet is.

mark61
12-05-06, 13:47
Geplaatst door Juliette
Klassiek probleem.

Vluchtelingen komen terecht in een administratie waar ze niks van begrijpen. In een taal waar ze niks van begrijpen. Ze worden van het kastje naar de muur gestuurd. Van ambtenaar naar hulpverlener naar advocaat naar ... Niemand die hen wat verteld. En als later blijkt dat er tegenstrijdigheden of inkonsekwenties in hun verhaal zitten hebben ze 'de boel belazerd'. :moe:

Nou Madame Magaan komt uit de elite en begrijpt het allemaal prima. Ik begrijp dat ze met die neef uit Canada ging trouwen met het doel ergens onderweg uit het vliegtuig te springen. Dat werd Amstelredamme.

Joesoef
12-05-06, 13:50
Wilt die neef zijn geld niet terug? Of zou er een stille terugbetalingsregeling zijn getroffen toen de reis gelukt was?

mark61
12-05-06, 13:54
Geplaatst door Joesoef
Wilt die neef zijn geld niet terug? Of zou er een stille terugbetalingsregeling zijn getroffen toen de reis gelukt was?

Nee, dat vond ie een aantasting van zijn eer. Alsof ie een deal had gesloten. Kan ik wel inkomen. Niet?

Joesoef
12-05-06, 14:16
Geplaatst door mark61
Nee, dat vond ie een aantasting van zijn eer. Alsof ie een deal had gesloten. Kan ik wel inkomen. Niet?


Denk dat een onderdeel van die deal is dat wij van die deal niets mogen weten.

Laboro
12-05-06, 14:55
Wat een oppertunistische hypocriet. LPF met holle frasen, typische rommel dus.

mark61
12-05-06, 15:02
Geplaatst door Joesoef
Denk dat een onderdeel van die deal is dat wij van die deal niets mogen weten.

Geloof ik niet. Denk dat ie gewoon wilde trouwen. Maja, insufficient evidence.

Victory
12-05-06, 15:40
Als Nawijn het voor elkaar krijgt. :duim:

Ik hoop dat er genoeg niet-hypocriete Nederlanders zijn om haar het land uit te flikkeren.

Max Stirner
12-05-06, 16:01
Geplaatst door Victory
Als Nawijn het voor elkaar krijgt. :duim:

Ik hoop dat er genoeg niet-hypocriete Nederlanders zijn om haar het land uit te flikkeren.


Zij vindt het leuk in NL, jij niet.

Dus 1 + 1 = 2. Jij gaat in haar plaats naar een achterlijk land; zij blij, jij blij, wij blij.

:)

Sahara
12-05-06, 16:10
Geplaatst door mulan
Kan dat dan op terugwerkende kracht... :vreemd:

Ik hoop het wel... maar kleine kans aanwezig...

Victory
12-05-06, 18:25
Geplaatst door Max Stirner
Zij vindt het leuk in NL, jij niet.

Dus 1 + 1 = 2. Jij gaat in haar plaats naar een achterlijk land; zij blij, jij blij, wij blij.

:)
One hypocriet for all, and all hypocrieten for one!

Seif
12-05-06, 18:33
Ik blijf me verbazen over de enorme haat jegens Ayaan. Tuurlijk, ze zal best tenenkrommende dingen over Islamieten hebben geuit. Maar als Nederlanders eenzelfde haat zouden opbouwen bij eenieder die iets kritisch over ons zegt, dan zou het hier bijzonder onaangenaam worden. De haat tegen haar wordt doelbewust tot zulke grote hoogtes opgestuwd, dat een aanslag op haar leven niemand meer zou hoeven te verbazen. En dan gaan we hier natuurlijk weer net zulke feestelijkheden zien als toen van Gogh werd vermoord.

Joesoef
12-05-06, 18:35
Een goede politica stapt zelf op.

HINDUSTAN
12-05-06, 18:41
Geplaatst door Joesoef
Een goede politica stapt zelf op.

Daarom blijft ze als het aan haar ligt.
En geef d'r eens ongelijk.
Ze weet zich gesteund door alles en iedereen die tegen Muslims is.
Dikke achterban dus.

Precies hetzelfde geldt voor Verdonk, maar dan moet je het woord 'Muslims' vervangen door 'allochtonen'.

Max Stirner
12-05-06, 18:44
Geplaatst door Seif
De haat tegen haar wordt doelbewust tot zulke grote hoogtes opgestuwd, dat een aanslag op haar leven niemand meer zou hoeven te verbazen.


.

HINDUSTAN
12-05-06, 18:44
Geplaatst door Alim
Als Hilbrand Nawijn dit voor elkaar zou kunnen krijgen, dan zal hij heel wat zieltjes kunnen winnen onder allochtonen.

Ofniet.
Daarom steekt hij nu ook zijn nek uit.
Want het is niet niks natuurlijk, een ex-genomineerde voor de Nobelprijs en bijna door ideologische Muslims vermoorde politica het land uitkeilen als leugenares.

HINDUSTAN
12-05-06, 18:48
Geplaatst door Victory
One hypocriet for all, and all hypocrieten for one!

Also known as: mankind.

Max Stirner
12-05-06, 19:03
Geplaatst door Victory
One hypocriet for all, and all hypocrieten for one!


Zekerz.

Toch is het beeld dat ik via jou van de Islam krijg (gemekker over homo's, onzedelijke vrouwen, ongelovigen, geblabla over victorie etcetc) en het beeld dat AHA over de Islam schetst, vrijwel identiek.

A-Natio
12-05-06, 19:20
Ze heet Ayaan Hirsi Magan...en niet Ali zoals ze al die jaren heeft beweert.

En, ja ik vind dat ook zij het land uit moet! Maar helaas we wonen niet in een democratie waar de wet voor iedereen geld zoals mevrouw Verdonk bij het uitzetten van Taida Pasic beweerde.

knuppeltje
12-05-06, 20:20
Geplaatst door Seif
Ik blijf me verbazen over de enorme haat jegens Ayaan. Tuurlijk, ze zal best tenenkrommende dingen over Islamieten hebben geuit. Maar als Nederlanders eenzelfde haat zouden opbouwen bij eenieder die iets kritisch over ons zegt, dan zou het hier bijzonder onaangenaam worden. De haat tegen haar wordt doelbewust tot zulke grote hoogtes opgestuwd, dat een aanslag op haar leven niemand meer zou hoeven te verbazen. En dan gaan we hier natuurlijk weer net zulke feestelijkheden zien als toen van Gogh werd vermoord.

Ach, dat zullen ze toch niet begrijpen.

Wizdom
13-05-06, 00:08
Geplaatst door A-Natio
Ze heet Ayaan Hirsi Magan...en niet Ali zoals ze al die jaren heeft beweert.

En, ja ik vind dat ook zij het land uit moet! Maar helaas we wonen niet in een democratie waar de wet voor iedereen geld zoals mevrouw Verdonk bij het uitzetten van Taida Pasic beweerde.

Als VERDONK beweert dat ze de REGELS UIT VOERT.... Letterlijk zegt ze zelf 'REGELS ZIJN REGELS'....

Dan moet HIRSHI MAGAN uit worden gezet net als TAIDA en andere lotgenoten.... Die op basis van leugens uit worden gezet...

Anders is VERDONK wat mij betreft een LEUGENACHTIGE BEDRIEGSTER...

Victory
13-05-06, 00:51
Verdonk moet nu bewijzen dat ze geen hypocriet is.

gh.wille
13-05-06, 00:58
Geplaatst door Max Stirner
Zij vindt het leuk in NL, jij niet.

Dus 1 + 1 = 2. Jij gaat in haar plaats naar een achterlijk land; zij blij, jij blij, wij blij.

:)

op je boze bolletje ALLEBEI .
:zwaai:

mulan
13-05-06, 11:23
Geplaatst door Wizdom
Als VERDONK beweert dat ze de REGELS UIT VOERT.... Letterlijk zegt ze zelf 'REGELS ZIJN REGELS'....


Yep en dan zegt ze daarbij ook vaak dat haar eigen gevoelens er niet toe doen dus hoe graag ze Ayaan hier ook wilt houden ... het kan gewoon niet. Ik zie het overigens niet gebeuren.

mulan
13-05-06, 11:28
Geplaatst door Seif
Ik blijf me verbazen over de enorme haat jegens Ayaan. Tuurlijk, ze zal best tenenkrommende dingen over Islamieten hebben geuit. Maar als Nederlanders eenzelfde haat zouden opbouwen bij eenieder die iets kritisch over ons zegt, dan zou het hier bijzonder onaangenaam worden. De haat tegen haar wordt doelbewust tot zulke grote hoogtes opgestuwd, dat een aanslag op haar leven niemand meer zou hoeven te verbazen. En dan gaan we hier natuurlijk weer net zulke feestelijkheden zien als toen van Gogh werd vermoord.

Het gaat nu over het feit dat ze gelogen heeft en dat Verdonk haar er dan uit moet zetten als ze consequent zou zijn. Ayaan heeft zelf over de ruggen van velen politiek gevoerd dus die eenzelfde haat andersom zou niet kunnen plaatsvinden want dat zou betekenen dat een Nederlanderhater in het parlement zou moeten komen om vervolgens continue te zeiken over Nederlanders. En daarvoor zit die persoon dan in de volksvertegenwoordiging. Zie jij het gebeuren.

Turkish_mister
14-05-06, 00:41
Ze heeft haar verzonnen verleden gebruikt om de Islam zwart te maken, zo zou ze zijn uitehuwelijkt en zou ze het eer van haar familie hebben geschonden terwijl ze in haar land zulke gebruiken niet eens kennen.

Ze moet per direct het land uit, Taida Pasic VWO'ster moest ook het land uit toen bleek dat ze gelogen had. Ze mocht niet eens haar examens afmaken hier in Nederland.

Nederlanderschap afnemen en terugsturen.


Eindelijk zal verdonk iets goeds doen, trouwens als ze haar terugstuurt dan zal ik eens gaan overwegen om op haar te gaan stemmen :D

gh.wille
14-05-06, 01:17
Geplaatst door Turkish_mister
Ze heeft haar verzonnen verleden gebruikt om de Islam zwart te maken, zo zou ze zijn uitehuwelijkt en zou ze het eer van haar familie hebben geschonden terwijl ze in haar land zulke gebruiken niet eens kennen.

Ze moet per direct het land uit, Taida Pasic VWO'ster moest ook het land uit toen bleek dat ze gelogen had. Ze mocht niet eens haar examens afmaken hier in Nederland.

Nederlanderschap afnemen en terugsturen.


Eindelijk zal verdonk iets goeds doen, trouwens als ze haar terugstuurt dan zal ik eens gaan overwegen om op haar te gaan stemmen :D

Dacht dat je dat allang van plan was . :hihi:

888
14-05-06, 10:23
Geplaatst door mulan
Kan dat dan op terugwerkende kracht... :vreemd:

Volgens mij is dit allang verjaard. Want 12 jaar is een verjaringstermijn. Want nu is ze al 14 jaar verder.

mulan
14-05-06, 13:57
Geplaatst door Victoria
Volgens mij is dit allang verjaard. Want 12 jaar is een verjaringstermijn. Want nu is ze al 14 jaar verder.

Ze is pas sinds 1997 genaturaliseerd.

Seif
14-05-06, 13:59
Femke Halsema beweerde in buitenhof dat het grondwettelijk verboden is om iemand statenloos te maken. Dus als Ayaan alleen een Nederlands paspoort heeft, dan houdt het op.

mulan
14-05-06, 14:06
Geplaatst door Seif
Femke Halsema beweerde in buitenhof dat het grondwettelijk verboden is om iemand statenloos te maken. Dus als Ayaan alleen een Nederlands paspoort heeft, dan houdt het op.

Dus iedere asielzoeker kan nu zijn paspoort laten verjaren en vervolgens blijven?

mark61
14-05-06, 14:07
Geplaatst door mulan
Dus iedere asielzoeker kan nu zijn paspoort laten verjaren en vervolgens blijven?

Een asielzoeker heeft geen paspoort uit het land van herkomst. Anders was ie geen vluchteling.

mulan
14-05-06, 14:12
Geplaatst door mark61
Een asielzoeker heeft geen paspoort uit het land van herkomst. Anders was ie geen vluchteling.

Dus iedere asielzoeker is statenloos? Ok een vluchteling dan.(of zijn die ook statenloos,zo ja wie is dan niet statenloos)maar stel dat iedere vluchteling (zowel een economische als politieke) zijn paspoort laat verjaren met als resultaat dat degene met zekerheid kan blijven?

Seif
14-05-06, 14:13
Geplaatst door mulan
Dus iedere asielzoeker is statenloos? Ok een vluchteling dan. Iedere vluchteling (zowel een economische als politieke) kan zijn paspoort laten verjaren met als resultaat dat degene met zekerheid kan blijven?

Er is een verschil tussen statenloos worden gemaakt door een staat, en jezelf statenloos maken. In het tweede geval is het eigen schuld dikke bult.

mulan
14-05-06, 14:14
Geplaatst door Seif
Er is een verschil tussen statenloos worden gemaakt door een staat, en jezelf statenloos maken. In het tweede geval is het eigen schuld dikke bult.

En Ayaan is Kenia zonder paspoort uitgetrapt? Tweede geval dus.

mark61
14-05-06, 14:17
Geplaatst door mulan
Dus iedere asielzoeker is statenloos? Ok een vluchteling dan. Iedere vluchteling (zowel een economische als politieke) kan zijn paspoort laten verjaren met als resultaat dat degene met zekerheid kan blijven?

Nope, want hij heeft niet eerst een NL paspoort gehad. Heeft ie dat wel, dan heb je een AHA-probleem. Een 'economische vluchteling' is geen vluchteling in de zin van internationale verdragen.

Overigens zijn in het verleden wel etnoNederlanders statenloos gemaakt: 'vreemde krijgsdienst' < Spaanse burgeroorlog. Maar misschien dat dat nu niet meer mag.

Een vluchteling die nu de NL nationaliteit heeft kan in principe geen oorspronkelijk paspoort verlengen; komt ie in zijn ambassade, dan wordt ie opgepakt.

Theoretisch. In de praktijk gaan talloze 'vervolgden' weer vrolijk op vakantie naar het 'moederland'. Naar Iran bijvoorbeeld of Aghanistan of nog 80 landen. :vreemd:

mark61
14-05-06, 14:18
Geplaatst door Seif
Femke Halsema beweerde in buitenhof dat het grondwettelijk verboden is om iemand statenloos te maken. Dus als Ayaan alleen een Nederlands paspoort heeft, dan houdt het op.

Vreemde krijgsdienst?

Seif
14-05-06, 14:18
Geplaatst door mulan
En Ayaan is Kenia zonder paspoort uitgetrapt? Tweede geval dus.

Een staat heeft een zekere zorgplicht voor zijn onderdanen. En bepaalde elementen zijn zo belangrijk, dat men het noodzakelijk vindt om die in de grondwet te verankeren. En die grondwet geldt ook voor mensen die je niet mag beste Mulan. Ik zou zelfs zeggen, dat geldt juist voor mensen die je niet mag. Voorrechten uitdelen aan geestverwanten is makkelijk.

Victory
14-05-06, 14:20
Geplaatst door Seif
Femke Halsema beweerde in buitenhof dat het grondwettelijk verboden is om iemand statenloos te maken. Dus als Ayaan alleen een Nederlands paspoort heeft, dan houdt het op.
Ze refereerd naar 14.5.4 van BW1, maar wat ze zegt is superonzin.

Aan de 'Nederlandse grens' worden er dagelijks met vele duizende staatloze mensen afgerekend. Wat ze doen is eerst uitzoeken waar die persoon vandaan komt, hebben ze dat gedaan, dan regelen ze een paspoort voor diegene bij de ambassade van hun eigen land, en dan worden ze weer teruggestuurd.

Bij Hoershi Magan weten we al waar ze vandaan komt, en ze staat zelfs in Kenia geregistreerd overal. Het enige wat de IND nu moet doen is een aanvraag indienen bij de Keniaanse ambassade, ze moet dan haar Nederlandse pasport inleveren, daar komen drie gaten doorheen, en ze mag opflikkeren.

Halsema, de sletje, komt hier wel met een feit, maar ze verteld niet de hele verhaal. En de vraag is waarom.

mulan
14-05-06, 14:21
Geplaatst door Seif
Een staat heeft een zekere zorgplicht voor zijn onderdanen. En bepaalde elementen zijn zo belangrijk, dat men het noodzakelijk vind om die in de grondwet te verankeren. En die grondwet geldt ook voor mensen die je niet mag beste Mulan. Ik zou zelfs zeggen, dat geldt just voor mensen die je niet mag. Voorrechten uitdelen aan geestverwanten is makkelijk.

Ik misgun haar niets vanwege haar mening. De hypocrisie stoort mij. Ik heb altijd al gevonden dat iedereen het recht heeft te streven naar een beter leven. Dat dit in de praktijk niet altijd kan wil niet zeggen dat die mensen dan als een stel criminelen worden gezien. In Ayaan's geval is iedereen opeens verrassend open-minded.

mark61
14-05-06, 14:22
Geplaatst door Victory
Halsema, de sletje, komt hier wel met een feit, maar ze verteld niet de hele verhaal. En de vraag is waarom.

Ik krijg steeds meer zin om jou persoonlijk naar Kenia te sturen.

Geen enkel fatsoen, geen enkel respect voor vrouwen, no nothing.

Weet je moeder wel dat je zo over vrouwen / parlementleden praat? Durf je dat in Iran ook?

Het is HET sletje en HET topic.

iq -148

Lost_lady
14-05-06, 15:56
Wat maken jullie toch druk om.
AHA is geen staatloos, Hirsi Magan kan in Nairobi NL paspoort inleveren bij ambassade en op de Markt een Somalische paspoort kopen, vliegen naar Las-anod waar haar moeder is, 2 bewaking voor de deur, geen zorg.

Net zoals haar ex-man zei en zo als Somalieers zeggen :"het is tussen haar en haar god".
Kortom staatloos is ze zeker niet,maar of haar kop in Somalia durft te verschijnen :o laffe kind

Juliette
14-05-06, 16:48
Geplaatst door Victory

Bij Hoershi Magan weten we al waar ze vandaan komt, en ze staat zelfs in Kenia geregistreerd overal. Het enige wat de IND nu moet doen is een aanvraag indienen bij de Keniaanse ambassade, ze moet dan haar Nederlandse pasport inleveren, daar komen drie gaten doorheen, en ze mag opflikkeren.

Halsema, de sletje, komt hier wel met een feit, maar ze verteld niet de hele verhaal. En de vraag is waarom.

Sletje? Hoerschi Magan?

Vic een probleempje met vrouwen hebben? :nijn: :tik:

888
14-05-06, 17:22
Geplaatst door mulan
Ze is pas sinds 1997 genaturaliseerd.

In principe kan zij volgens de Rijkswet dan uitgezet worden naar een veilige land. Denk dat dit Engeland zal worden. Maar dit gaat wel een precedent werking uit naar ander genaturaliseerden die in het buitenland zijn geboren en in de jaren '90 naar Nederland zijn gekomen.

Dit wordt een hete zomer daar op het Buitenhof. We wachten wel af.

knuppeltje
14-05-06, 18:54
Geplaatst door Juliette
Sletje? Hoerschi Magan?

Vic een probleempje met vrouwen hebben? :nijn: :tik:

Gewoon een flikker nog in de ontkenningsfase.

Mark
14-05-06, 19:18
Geplaatst door mark61
Nope, want hij heeft niet eerst een NL paspoort gehad. Heeft ie dat wel, dan heb je een AHA-probleem. Een 'economische vluchteling' is geen vluchteling in de zin van internationale verdragen.

Overigens zijn in het verleden wel etnoNederlanders statenloos gemaakt: 'vreemde krijgsdienst' < Spaanse burgeroorlog. Maar misschien dat dat nu niet meer mag.

Een vluchteling die nu de NL nationaliteit heeft kan in principe geen oorspronkelijk paspoort verlengen; komt ie in zijn ambassade, dan wordt ie opgepakt.

Theoretisch. In de praktijk gaan talloze 'vervolgden' weer vrolijk op vakantie naar het 'moederland'. Naar Iran bijvoorbeeld of Aghanistan of nog 80 landen. :vreemd:

Iedere vluchteling die op vakantie gaat naar het land waaruit hij/zij vluchtte is geen vluchteling blijkbaar. Die mensen moeten onmiddelijk hun paspoort/verblijfsvergunning verliezen en het land worden uitgezet.

HINDUSTAN
14-05-06, 19:20
Geplaatst door Victory


Halsema, de sletje, ]

:melig2:

Al is het misschien oneerbiedig maar hij zegt het zo grappig :nerveus:

Tomas
14-05-06, 19:38
Geplaatst door Victory

Halsema, de sletje, komt hier wel met een feit, maar ze verteld niet de hele verhaal. En de vraag is waarom.

Vic, kan jij mij vertellen of het de of het topic is?