PDA

Bekijk Volledige Versie : Asieladvocaten: Volgens de wet kan A. Hirsi Magan alsnog uitgezet worden



Dwaalspoor
12-05-06, 18:47
Verleden van Hirsi Ali krijgt toch staartje

DEN HAAG (ANP) – Het verleden van VVD–prominent Ayaan Hirsi Ali lijkt alsnog een staartje te krijgen. Hoewel zij al jaren toegeeft dat zij heeft gelogen om een verblijfsvergunning in Nederland te krijgen, worden nu pas Kamervragen gesteld over de kwestie. Als het aan minister Verdonk ligt, hoeft Hirsi Ali niets te vrezen. Maar asieladvocaten stellen dat wordt gemeten met twee maten: anderen worden wel uitgezet als later blijkt dat ze hebben gelogen.

Aanleiding voor de schriftelijke vragen is een uitzending van het tv–programma Zembla donderdag. Daarin verklaarden de broer van Ayaan, een tante en haar ex–man onder meer dat zij niet tegen haar zin was uitgehuwelijkt en dat zij destijds geen angst had of hoefde te hebben voor haar familie.

Ook zou Hirsi Ali bij haar bruiloft in Nairobi zijn geweest, wat zij zelf blijft ontkennen. Haar broer heeft later tegenover het ANP gezegd dat het huwelijk wel degelijk gearrangeerd was en hij er zelf niet bij was. Hij spreekt overigens met trots over zijn zus. Verder bevestigde Hirsi Ali dat zij bij aankomst in Nederland in 1992 een andere naam, leeftijd en ander vluchtland had opgegeven.

Onafhankelijk Kamerlid Nawijn – destijds directeur van de Immigratie– en Naturalisatiedienst IND – wil weten hoe het zit en wat de Somalische heeft beweerd bij haar asielaanvraag. Hij vraagt Verdonk of de onjuiste informatie voor haar reden is om haar Nederlanderschap en asielstatus in te trekken. Ook wil Nawijn dat Verdonk uitzoekt of de VVD–leiding afwist van het mogelijk deels verzonnen vluchtrelaas.

De bewindsvrouw wilde vrijdag niet veel kwijt over de situatie. Wel liet zij na de ministerraad doorschemeren dat de leugens van haar partijgenote wat haar betreft geen gevolgen hebben. Wel erkende zij opnieuw dat zij Hirsi Ali zou hebben uitgezet als zij in 1992 minister was geweest. „Ik hou niet van leugens", zei Verdonk. Verder wees ze erop dat de zaak veertien jaar geleden speelde.

Volgens de wet is deze termijn echter geen beletsel om maatregelen te nemen. De voorzitter van de vereniging voor asieladvocaten (VAJN), Vellenga–Van Nieuwkerk, vindt dat er sprake is van rechtsongelijkheid. Volgens haar wordt mensen het Nederlanderschap ontnomen bij minder ernstige onjuistheden. „Hier wordt gemeten met twee maten". Ze is er niet op uit om Hirsi Ali dwars te zitten maar zal dit gegeven wel gebruiken in zaken voor haar eigen cliënten.

Volgens de wet kunnen mensen die hebben gelogen bij hun asielaanvraag en op oneigenlijke gronden het Nederlanderschap kregen, later alsnog hun verblijfsrecht kwijtraken. Sinds de nieuwe Rijkswet op het Nederlanderschap uit 2003 is fraude een reden om de naturalisatie en vluchtelingenstatus ongedaan te maken. Dat kan tot twaalf jaar na de naturalisatie. Voorheen was dit alleen mogelijk als later uitkwam dat een persoon misdaden tegen de menselijkheid had gepleegd.

Hirsi Ali kreeg in 1992 een asielstatus en werd in 1997 genaturaliseerd. Dat betekent dat zij tot 2009 het risico zou lopen Nederland uit te moeten door valse voorwendselen bij het krijgen van een verblijfsstatus. Volgens Vellenga worden dergelijke zaken voor de rechter uitgevochten, maar heeft de minister van Justitie uiteindelijk het laatste woord.

http://www.refdag.nl/artikel/1260651/Verleden+van+Hirsi+Ali+krijgt+toch+staartje.html

Wide-O
12-05-06, 19:15
Grappig is dit eigenlijk.

Ik ben niet zo voor dat "uitzetten" gedoe, maar voor iemand die zich zo geprofileerd heeft, en tot in de hoogste regionen van de politiek is kunnen doordringen, en betaald wordt door de belastingbetaler, zou de wet wel de wet moeten zijn ja.

Afleveren bij de Duitse grens in dit geval ? :hihi:

Alim
12-05-06, 19:33
Geplaatst door Wide-O
Grappig is dit eigenlijk.

Ik ben niet zo voor dat "uitzetten" gedoe, maar voor iemand die zich zo geprofileerd heeft, en tot in de hoogste regionen van de politiek is kunnen doordringen, en betaald wordt door de belastingbetaler, zou de wet wel de wet moeten zijn ja.

Afleveren bij de Duitse grens in dit geval ? :hihi:
Duitse grens zou te veel eer voor haar zijn. Gewoon bij de grens tussen pakistan en afganistan,en anders naar Uruzgan.

waterfiets
12-05-06, 20:05
Het zou een beetje belachelijk zijn als deze uitzending van Zembla tot gevolgen zou leiden terwijl ze een en ander al eerder openlijk in BvD aan de orde heeft gesteld. En zoals bekend heeft de broer wat anders in Zembla verklaar dan tegen het ANP.

Elie Hobeika
12-05-06, 21:38
Haha!

zou leuk zijn..

gh.wille
12-05-06, 22:46
Geplaatst door Alim
Duitse grens zou te veel eer voor haar zijn. Gewoon bij de grens tussen pakistan en afganistan,en anders naar Uruzgan.

Gezien haar capaciteiten denk ik dat ze daar zelfs in aanmerking kan komen voor een ''Hoge Positie " want bepaald achterlijk is deze vrouw nu ook weer niet ,ze spreekt b.v beter NEDERLANDS dan menig lid van het koningklijk huis in het verleden .
Maar de kans dat ze vermoord word blijft in dat soort landen uiteraard aanzienlijk hoger ,want menig man kan niet aan haar tippen QUA algemene ontwikkeling en dat mag absoluut niet dus ,
met hun verknipte gedachte is er maar een oplossing om van dat KOMPLEX af te komen :HANG KRENG HANG .

Wizdom
12-05-06, 23:12
Ik zou zeggen HOU JE RUG RECHT VERDONK.... Eruit met die LEUGENACHTIGE ASIELZOEKSTER....

gh.wille
13-05-06, 00:40
Geplaatst door Wizdom
Ik zou zeggen HOU JE RUG RECHT VERDONK.... Eruit met die LEUGENACHTIGE ASIELZOEKSTER....


Vind ik ook maar dan ALLEMAAL OPGEDONDERD die hier onrechtmatig zijn binnen komen waaien.

Opgeruimd staat netjes !
Bijkomend voordeel is dat W.BOS heel wat stemmen minder gaat krijgen en ik niet zo bang hoef te zijn de laatste jaren om de grens van armoede waarop ik nu zit (A.O.W) te overschrijden .

:stout:

p.s En die wet van verjaaring mag dan ook wel iets langer worden 25 jaar of zo ,kijk dat zet echt pas zoden aan de dijk , als we toch gaan beginnen .

nog meer :stout:

Dwaalspoor
13-05-06, 02:08
Twijfel over status Hirsi Ali

’Liegen is reden om iemand Nederland uit te zetten’

van onze verslaggevers

VVD-kamerlid Ayaan Hirsi Ali bezit waarschijnlijk ten onrechte het Nederlanderschap. Dit volgt uit jurisprudentie van de Hoge Raad uit 2005 over een zaak van een Iraaks gezin.
De Hoge Raad verwierp in november 2005 een beroep van een Iraaks gezin, dat na een beslissing van de Haagse rechtbank de Nederlandse nationaliteit was kwijtgeraakt. De ouders hadden valse namen en geboortedata opgegeven bij hun verzoek om naturalisatie.

Volgens naturalisatie-expert prof. René de Groot moet minister Verdonk (vreemdelingenzaken en integratie) ’ogenblikkelijk’ een onderzoek instellen naar het Nederlanderschap van Ayaan Hirsi Ali.

Volgens de Maastrichtse hoogleraar is niet uit te sluiten dat Hirsi Ali identiteitsfraude pleegde bij het aanvragen van de Nederlandse nationaliteit. De Hoge Raad bepaalde in 2005 dat een naturalisatiebesluit waarin valse persoonsgegevens zijn opgenomen, niet rechtsgeldig is.

In het tv-programma ’Zembla’ herhaalde Hirsi Ali donderdagavond dat zij bij haar komst naar Nederland, begin jaren ’90, een valse naam opgaf en loog over haar geboortejaar. Hirsi Ali heet eigenlijk Hirsi Magan.

Ook in eerdere interviews heeft zij dit verteld, maar nooit eerder rezen vragen over de rechtmatigheid van haar Nederlandse nationaliteit.

Kamerlid Hilbrand Nawijn, voormalig directeur van de Immigratie- en Naturalisatiedienst, wil dat Hirsi Ali het land wordt uitgezet. Hij heeft een reeks vragen gesteld aan minister Verdonk. ,,Als ik de zaak nu overzie, hadden we haar destijds zo terug naar Kenia kunnen sturen. Toen ik directeur bij de IND was, is dat bij anderen ook gebeurd.”

Volgens hoogleraar De Groot moet Verdonk snel reageren. ,,Ook omdat het hier om een kamerlid gaat. Als het hier werkelijk identiteitsfraude betreft, zit zij onterecht in de Kamer.” Verdonk liet gisteren weten, dat wat haar betreft Hirsi Ali niets hoeft te vrezen.

Ook asieladvocaten hebben moeite met de gang van zaken. ,,Er wordt met twee maten gemeten”, vindt Loes Vellinga, voorzitter van de Vereniging Asieladvocaten en -juristen Nederland (VAJN). Zij zegt uit haar praktijk voorbeelden te hebben van cliënten die vanwege een leugen het land zijn uitgezet.

http://www.trouw.nl/hetnieuws/nederland/article314924.ece/Twijfel+over+status+Hirsi+Ali+++

Pariah
13-05-06, 11:49
Geplaatst door waterfiets
Het zou een beetje belachelijk zijn als deze uitzending van Zembla tot gevolgen zou leiden terwijl ze een en ander al eerder openlijk in BvD aan de orde heeft gesteld. En zoals bekend heeft de broer wat anders in Zembla verklaar dan tegen het ANP.

De Hoge Raad heeft in een vergelijkbare zaak de naturalisatie ingetrokken. Aangezien voor de overheid het principe " gelijke gevallen gelijk behandelen" geldt dient ook haar de Nederlandse nationaliteit per direct afgenomen te worden.


Geweldig.
En wat lost dit op ? Ze verliest het nederlanderschap, en wat dan ?
Een allochtoons kamerlid ipv nedeerlands ?


Als niet-nederlandse kan ze geen recht doen gelden op het actief en passief kiesrecht.


Nederland is sowieso toch te klein voor haar geworden .. en eerlijk gezegd .. gaat het ook/zelfs mij in Nederland meer en meer tegenstaan ...

Niemand ( op enkele demagogen na ) zal om haar vertrek treuren. En in het buitenland zal ze ook niet met veel vreugde onthaald worden. Zeker niet nu zij als leugenares en bedriegster is ontmaskerd.

Olive Yao
13-05-06, 15:37
Geplaatst door Alim
Duitse grens zou te veel eer voor haar zijn. Gewoon bij de grens tussen pakistan en afganistan, en anders naar Uruzgan.
Dit zegt meer over jou dan over AHA.
Jij weet duidelijk wat die allahlallende moslims met hun hududverordering daar met zo’n vrouw doen.

Dwaalspoor
13-05-06, 19:30
Verdonk bekijkt naturalisatie Hirsi Ali toch

DEN HAAG (ANP) - Minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) gaat de naturalisatie van Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali toch onderzoeken. Volgens een woordvoerder van het ministerie van Justitie laat de minister ,,aspecten van de naturalisatie bekijken'', zo zei hij zaterdag.

Verdonk zei vrijdag dat Hirsi Ali niets te vrezen heeft. Of dat nu wel het geval is, wilde de woordvoerder niet zeggen.

Het prominente VVD-lid geeft al jaren toe dat zij heeft gelogen om een verblijfsvergunning in Nederland te krijgen. In een uitzending van tv-programma Zembla donderdag verklaarden de broer van Ayaan, een tante en haar ex-man dat zij niet tegen haar zin was uitgehuwelijkt en dat zij destijds geen angst had of hoefde te hebben voor haar familie.

Naar aanleiding van die uitzending stelden verschillende Kamerleden, waaronder Hilbrand Nawijn, vragen over de kwestie.

http://www.nrc.nl/anp/binnenland/article315388.ece

Divine_70
13-05-06, 19:35
Geplaatst door Dwaalspoor
Verdonk bekijkt naturalisatie Hirsi Ali toch

DEN HAAG (ANP) - Minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) gaat de naturalisatie van Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali toch onderzoeken.

Catfight. :tik:

Btw Ds ook niet naar de meeting? :vreemd:

Dwaalspoor
13-05-06, 19:45
Geplaatst door Divine_70
Catfight. :tik:

Btw Ds ook niet naar de meeting? :vreemd:

Nee natuurlijk niet, ik kom nooit naar zulke meetings. Ik was bij een meeting over de landelijke radicaliseringsbestrijding waar Verdonk en Aboutaleb aanwezig waren en waar Verdonk overigens bovenstaande wat ik zo net postte herhaalde. Ze kon rekenen op een grote aplaus uit de zaal.

Divine_70
13-05-06, 19:46
Geplaatst door Dwaalspoor
Nee natuurlijk niet, ik kom nooit naar zulke meetings.

Waarom eigenlijk niet?

Divine_70
13-05-06, 19:47
Geplaatst door Dwaalspoor
Nee natuurlijk niet, ik kom nooit naar zulke meetings. Ik was bij een meeting over de landelijke radicaliseringsbestrijding waar Verdonk en Aboutaleb aanwezig waren en waar Verdonk overigens bovenstaande wat ik zo net postte herhaalde. Ze kon rekenen op een grote aplaus uit de zaal.

*edit* Sta jij hier achter Verdonk ?

Dwaalspoor
13-05-06, 20:20
Geplaatst door Divine_70
Waarom eigenlijk niet?

Ik heb geen zin en behoefte om ''vrienden'' te maken. Dat schept verplichtingen die ik niet kan waarmaken.


Sta jij hier achter Verdonk ?

Verdonk en Ayan Hirsi Magan kunnen beiden voor mij de pot op.

Divine_70
13-05-06, 20:25
Geplaatst door Dwaalspoor
Ik heb geen zin en behoefte om ''vrienden'' te maken. Dat schept verplichtingen die ik niet kan waarmaken.

Daarom hoef je toch niet gelijk vrienden te worden ? :vreemd:
Het had mij wel leuk geleken de gezichten achter de namen te zien.




Geplaatst door Dwaalspoor
Verdonk en Ayan Hirsi Magan kunnen beiden voor mij de pot op.

En toch dreigt er nu een tweestrijd te komen te komen tussen deze twee dames.
Dat zal heel wat stof op doen waaien.

gh.wille
13-05-06, 22:36
Geplaatst door Pariah
De Hoge Raad heeft in een vergelijkbare zaak de naturalisatie ingetrokken. Aangezien voor de overheid het principe " gelijke gevallen gelijk behandelen" geldt dient ook haar de Nederlandse nationaliteit per direct afgenomen te worden.



Als niet-nederlandse kan ze geen recht doen gelden op het actief en passief kiesrecht.



Niemand ( op enkele demagogen na ) zal om haar vertrek treuren. En in het buitenland zal ze ook niet met veel vreugde onthaald worden. Zeker niet nu zij als leugenares en bedriegster is ontmaskerd.

Ik lach me bij voorbaat al rot , bij de gedachte wie na A.H.A de ''zondebok "word! zal een stille boel worden hier gezien de 'Prominente " plaats die zij inneemt :knipoog: momenteel zijn er als ik me niet vergis al een stuk of zes topic over A.H.A aan de orde , en denk dat het aantal wel in de tientalllen zal belopen bij elkaar opgeteld van de afgelopen tijd !!
Al met al een in de ogen van vele een SUPER BELANGRIJK PERSONAGE die al deze aandacht ten zeerste waard is !
;)
:hihi:

gEwE
14-05-06, 15:07
Geplaatst door waterfiets
Het zou een beetje belachelijk zijn als deze uitzending van Zembla tot gevolgen zou leiden terwijl ze een en ander al eerder openlijk in BvD aan de orde heeft gesteld. En zoals bekend heeft de broer wat anders in Zembla verklaar dan tegen het ANP.


Het zit in de Magan-familie.


«gEwE»

mulan
14-05-06, 15:08
Geplaatst door gEwE
Het zit in de Magan-familie.


«gEwE»

Flauw :hihi:

gEwE
14-05-06, 15:19
Geplaatst door mulan
Flauw :hihi:


Geen ruimte voor flauwe zaken in de NVDD-rubriek Mulan? Hoe dan ook, als ze allebei liegen dan heten ze noch Hirsi Ali noch Hirsi Magan.


«gEwE» ;-)

mulan
14-05-06, 15:22
Geplaatst door gEwE
Geen ruimte voor flauwe zaken in de NVDD-rubriek Mulan? Hoe dan ook, als ze allebei liegen dan heten ze noch Hirsi Ali noch Hirsi Magan.


«gEwE» ;-)

Ben gewoon blij dat ik je opmerking grappig vond. Zuurpruim. :duivels:

Hoe ze heten zal wel in het Somalische geboorteregister te vinden zijn,succes!