PDA

Bekijk Volledige Versie : Definitieve selectie Nederlands elftal, geen Huntelaar



Seif
14-05-06, 11:12
Voetbal: Huntelaar niet mee naar WK

Gepost door Michel (Baraja) - Bron: FOK!sport
Gepubliceerd: zondag 14 mei 2006 @ 11:45

Bondscoach Marco van Basten heeft zojuist zijn definitieve selectie bekendgemaakt voor het WK in Duitsland. Liefst acht verdedigers kregen een invitatie. Klaas Jan Huntelaar, Nigel de Jong, Romeo Castelen en Barry Opdam ontbreken.

Dinsdag gaf Van Basten aan dat van de vier pure aanvallers er één zou moeten afvallen. Dit lot is Klaas Jan Huntelaar, de topscorer van de Eredivisie, beschoren. Onder andere Jan Vennegoor of Hesselink kreeg de voorkeur. Ajax en AZ zijn met vijf spelers de hofleverancier. Daarbij ook Kew Jaliens en John Heitinga, en niet Barry Opdam, die tijdens de kwalificatie geregeld speelde.

In totaal verdienen veertien van de afgevaardigden hun brood in de Eredivisie. Alleen Edwin van der Sar, Phillip Cocu, André Ooijer en Giovanni van Bronckhorst zijn nog over van de groep die als vierde eindigde op het WK van 1998. Enkele beeldbepalende figuren van toen, zoals Patrick Kluivert en Clarence Seedorf, zaten niet eens in de voorselectie. Edgar Davids maakte hier nog wel deel van uit, maar zijn WK-kansen verschrompelden toen hij geen invitatie kreeg voor het vrijdag afgeronde trainingskamp.

Oranje oefent in de aanloop naar het WK driemaal, tegen Kameroen (27 mei), Mexico (1 juni) en Australië (4 juni). Op 11 juni speelt Nederland, twee dagen na de opening van de mondiale, haar eerste WK-duel als Servië en Montenegro als tegenstander fungeert. Later kruist Oranje de degens met Ivoorkust (16 juni) en Argentinië (21 juni).


De selectie:

Doel: Edwin van der Sar (Manchester United), Maarten Stekelenburg (Ajax), Henk Timmer (AZ)

Verdediging: André Ooijer (PSV), Khalid Boulahrouz (Hamburger SV), Giovanni van Bronckhorst (FC Barcelona), Tim de Cler (AZ), Joris Mathijsen (AZ), Jan Kromkamp (Liverpool), John Heitinga (Ajax), Kew Jaliens (AZ)

Middenveld: Mark van Bommel (FC Barcelona), Phillip Cocu (PSV), Denny Landzaat (AZ), Hedwiges Maduro (Ajax), Wesley Sneijder (Ajax), Rafael van der Vaart (Hamburger SV)

Aanval: Dirk Kuijt (Feyenoord), Ruud van Nistelrooij (Manchester United), Arjen Robben (Chelsea), Robin van Persie (Arsenal), Ryan Babel (Ajax), Jan Vennegoor of Hesselink (PSV)

Bron: Fok.nl (http://frontpage.fok.nl/nieuws/64713)

Max Stirner
14-05-06, 11:23
Ongelovelijk....Kuijt, Babel en Lange Jan mogen nog niet de schoenen van Huntelaar kussen.

mark61
14-05-06, 11:26
Breekijzer Jan is nog wel te begrijpen, Babel een stuk minder.

Max Stirner
14-05-06, 11:31
Geplaatst door mark61
Breekijzer Jan is nog wel te begrijpen, Babel een stuk minder.

Breekijzers zijn voor teams die niet echt kunnen voetballen. Een zwaktebod. Denk niet dat bijvoorbeeld Brazilie breekijzers meeneemt.

Als Advocaat of iedere andere coach deze beslissing had genomen, was ie aan de hoogste boom gehangen en terecht.

Couscousje
14-05-06, 11:52
Heet die gast nou Vennegoor of Hesselink? :confused:

Cc

Max Stirner
14-05-06, 12:02
Venne, Goor of Hesselink.

Maar die suffe San Marco moet ze zonodig alledrie meenemen, zodat er voor de Hunterman geen plaats is.


:mad:

Couscousje
14-05-06, 12:05
Van mij mogen ze die sport wat vrouwvriendelijker maken. :ego:

Cc

Max Stirner
14-05-06, 12:07
Geplaatst door Couscousje
Van mij mogen ze die sport wat vrouwvriendelijker maken. :ego:

Cc


Nog een reden om die lelijkerd niet te selecteren.

Couscousje
14-05-06, 12:09
Geplaatst door Max Stirner
Nog een reden om die lelijkerd niet te selecteren.

Feauteau?

:nerveus:

Cc

Max Stirner
14-05-06, 12:13
Geplaatst door Couscousje
Feauteau?

:nerveus:

Cc


Hij lijkt een beetje op Seif.... :)

mark61
14-05-06, 12:20
Geplaatst door Max Stirner
Breekijzers zijn voor teams die niet echt kunnen voetballen. Een zwaktebod. Denk niet dat bijvoorbeeld Brazilie breekijzers meeneemt.

Als Advocaat of iedere andere coach deze beslissing had genomen, was ie aan de hoogste boom gehangen en terecht.

Ook het beste team heeft wel s een off-day, en er zijn tegenstanders die de boel zo dicht timmeren dat je zo'n type wel s nodig hebt.

Dat is het voordeel van een coach met krediet. Ook en vooral binnen de selectie.

rja2
14-05-06, 12:23
Hij heeft nog wel meer spelers niet meegenomen.

Ik mis Davids en Seedorf, Kluivert is niet in vorm, dus dat is te begrijpen.

Maar Davids niet, heeft geen basisplaats, maar die heeft van Nistelrooy ook niet. Seedorf heeft een basisplaats bij AC Milan.
Dit is niet het sterkste Nederlands elftal, van Basten heeft niet geselekteerd op kwaliteit.

Als het Nederlandse eltal niet ver komt op de WK, zal van Basten een storm over zich heen krijgen.

Seif
14-05-06, 12:35
Geplaatst door mark61
Breekijzer Jan is nog wel te begrijpen, Babel een stuk minder.

Het enige wat Jan kan breken, zijn z'n eigen benen.

mark61
14-05-06, 12:44
Geplaatst door Seif
Het enige wat Jan kan breken, zijn z'n eigen benen.

:hihi: Dat denk ik ook als amateur, maar de professionals zien er meer in. Zelf heb ik ook liever Hunt. Maar voor de foto geen verbetering. :vreemd:

observer
14-05-06, 16:42
Geplaatst door Couscousje
Heet die gast nou Vennegoor of Hesselink? :confused:

Cc optie

als ik het goed begreep zijn ooit voorouders getrouwd hadden beide een boerderij en konden niet kiezen

Divine_70
14-05-06, 17:21
http://www.tomjanssen.net/prenten/a_mei_06/wk_en_tv_verkoop280406.gif

Max Stirner
15-05-06, 21:05
UP.


Tig-duizend topics over die kl*tloze sl**rie.....

Maar het topic over de man die ervoor had kunnen zorgen dat JULLIE je binnen een maand allemaal NEDERLANDER zouden hebben gevoeld, feestvierend met een Oranje Wehrmachthelm op, zinkt als een baksteen.......


:confused:

Divine_70
15-05-06, 21:31
Geplaatst door Max Stirner
UP.


Tig-duizend topics over die kl*tloze sl**rie.....

Maar het topic over de man die ervoor had kunnen zorgen dat JULLIE je binnen een maand allemaal NEDERLANDER zouden hebben gevoeld, feestvierend met een Oranje Wehrmachthelm op, zinkt als een baksteen.......


:confused:

TV`tje kopen dan? :stout:

Tomas
15-05-06, 21:33
Geplaatst door Max Stirner
UP.


Tig-duizend topics over die kl*tloze sl**rie.....

Maar het topic over de man die ervoor had kunnen zorgen dat JULLIE je binnen een maand allemaal NEDERLANDER zouden hebben gevoeld, feestvierend met een Oranje Wehrmachthelm op, zinkt als een baksteen.......


:confused:

Stel. Je denkt even die paar mazzelcooltjes van dat ajaxvoetballertje weg. Waarom zou ie dan mee mogen doen met het echte grote mensen voetbal?

Max Stirner
15-05-06, 22:06
Geplaatst door Tomas
Stel. Je denkt even die paar mazzelcooltjes van dat ajaxvoetballertje weg. Waarom zou ie dan mee mogen doen met het echte grote mensen voetbal?


Als je graag de cooltjes bij voetbal wegdenkt, kan je misschien beter naar ijsdansen gaan kijken.

:student:

Tomas
15-05-06, 22:09
Geplaatst door Max Stirner
Als je graag de cooltjes bij voetbal wegdenkt, kan je misschien beter naar ijsdansen gaan kijken.

:student:

Nu je het zegt. Ik denk dat het in dit geval van huntelaar nog opgaat ook. Dan zie je tenminste nog wat bewegen.

Max Stirner
15-05-06, 22:40
Geplaatst door Tomas
Nu je het zegt. Ik denk dat het in dit geval van huntelaar nog opgaat ook. Dan zie je tenminste nog wat bewegen.


Ik vin het niet zo belangrijk dat voetballers bewegen. Als ik beweging wil zien, kijk ik wel naar ijsdansen.