PDA

Bekijk Volledige Versie : Heilige Stoel noemt homoliefde een zwakkere liefde



David
14-05-06, 14:04
Benedictus XVI heeft de oorlog verklaard aan de Italiaanse regenboogcoalitie van Prodi. Het Vaticaan kondigde aan dat het alle registers zal opentrekken om de erkenning van holebi-relaties tegen te werken.

Met de woorden “Het huwelijk is een heilige verbintenis en mag geenszins verward worden met nieuwe samenlevingsvormen die gebaseerd zijn op een zwakkere liefde”, is de kersverse Italiaanse premier gewaarschuwd. Romano Prodi kondigde in het heetst van de verkiezingsstrijd aan dat hij holebi-relaties officieel zou erkennen als zijn regenboogcoalitie van linkse partijen aan de macht kwam. Of hij dat zou doen via een openstelling van het huwelijk, een ‘homohuwelijk’ of een samenlevingscontract, liet hij in het midden.

De nieuwe Italiaanse regering is niet gediend met de uitspraken van de paus en beschuldigt hem van politieke inmenging.

Misschien wordt het tijd voor de Europese homobewegingen om de paus voor het Europees Hof voor de Rechten van de Mens te dagen. De kerkvorst is niet alleen verantwoordelijk voor miljoenen aidsdoden wereldwijd, hij predikt onverdraagzaamheid, werkt het aantal zelfdodingen bij homoseksuele jongeren in de hand en stigmatiseert een grote bevolkingsgroep.

Juliette
14-05-06, 14:11
Broeder. Niet te hard oordelen over de pantseren gejurkte.

De Heilige Stoel is een beetje het noorden kwijt. :roker:

David
14-05-06, 14:25
Geplaatst door Juliette
Broeder. Niet te hard oordelen over de pantseren gejurkte.

De Heilige Stoel is een beetje het noorden kwijt. :roker:


Van de hoogste toren.

Juliette
14-05-06, 14:44
Een zwakkere liefde. Hoe komt ie erop?

Over arrogantie gesproken. :moe:

waterfiets
14-05-06, 15:40
Misschien tijd dat de italiaanse regering het pausschap openstelt voor vrouwen .... We hebben nu wel genoeg travestieten als Paus gehad.

super ick
14-05-06, 15:59
Ongelooflijk hoe mensen zich de wet maar laten voorschrijven door een of andere lul in een jurk die nog nooit geneukt heeft.

Marsipulami
14-05-06, 16:07
Wel moedig van de paus om zich zo beginselvast op te stellen.

David
14-05-06, 16:11
Geplaatst door Marsipulami
Wel moedig van de paus om zich zo beginselvast op te stellen.


De liefde tussen twee mannen zwak noemen is een beginsel van de kerk?

Juliette
14-05-06, 16:12
Geplaatst door Marsipulami
Wel moedig van de paus om zich zo beginselvast op te stellen.

'Beginselvast'. Da's wel erg eufemistisch voor 'wereldvreemd'.

Juliette
14-05-06, 16:16
De paus zou blij moeten zijn dat er in deze tijden van moreel verval nog een bevolkingsgroep is die belang hecht aan en ijvert voor het huwelijk. :student:

Marsipulami
14-05-06, 16:43
Geplaatst door David
De liefde tussen twee mannen zwak noemen is een beginsel van de kerk?


Zwak is wel een vriendelijk woordje. Ik heb wel eens gemenere dinges horen zeggen m.b.t. homo's en die kwamen niet van de paus. Homo's moeten niet zoveel zeuren.

Mill
14-05-06, 16:55
Geplaatst door Marsipulami
Zwak is wel een vriendelijk woordje. Ik heb wel eens gemenere dinges horen zeggen m.b.t. homo's en die kwamen niet van de paus. Homo's moeten niet zoveel zeuren.

De paus heeft zich terecht afgevraagd, what would Jesus do?, en is als vanzelf uitgekomen op stigmatisering, minachting en onderdrukking. :o

David
14-05-06, 17:00
Geplaatst door Mill
De paus heeft zich terecht afgevraagd, what would Jesus do?, en is als vanzelf uitgekomen op stigmatisering, minachting en onderdrukking. :o


Nou, Mars heeft wel gelijk. Met name die Poolse nichten stellen zich vreselijk aan. Het zou een eer voor ze moeten zijn om in zo'n fijn devoot land te mogen wonen waar mensen nog luisteren naar de paus.

Marsipulami
14-05-06, 17:17
Geplaatst door David
Nou, Mars heeft wel gelijk. Met name die Poolse nichten stellen zich vreselijk aan. Het zou een eer voor ze moeten zijn om in zo'n fijn devoot land te mogen wonen waar mensen nog luisteren naar de paus.


Ach, ach, de officiële Kathechismus van de Roomse Kerk roept zelfs op om homo's niet te discrimineren. Wat wil je nu nog meer ?


Kuisheid en homoseksualiteit

Onder homoseksualiteit verstaat men de betrekkingen tussen mannen af tussen vrouwen die zich seksueel exclusief of overwegend aangetrokken voelen tot personen van hetzelfde geslacht. Homoseksualiteit kent, door de eeuwen heen en binnen de veelheid van culturen, verschillende verschijningsvormen. De psychische oorsprong is moeilijk op te helderen. Steunend op de heilige Schrift, die deze betrekkingen voorstelt als een ernstige ontaarding, 15 Vgl. Gen. 19,1-29; Rom. 1,24-27; 1 Kor. 6,10; Tim. 1,10 heeft de Overlevering steeds verklaard dat "homoseksuele daden intrinsiek ongeordend zijn". 16 CDF, Verkl. "Persona humana" 8 Ze zijn in strijd met de natuurwet. Homoseksuele handelingen sluiten de seksualiteit af voor de gave van het leven. Ze komen niet voort uit een ware affectieve en seksuele complementariteit. Daarom kunnen ze in geen geval goedgekeurd worden.

Bij een niet gering aantal mannen en vrouwen is de homoseksuele neiging diepgeworteld. Deze objectief ongeordende neiging betekent voor de meesten van hen een beproeving. Men moet deze mensen met respect, begrip en fijngevoeligheid behandelen. Men moet iedere vorm van onrechtmatige discriminatie vermijden. Ook deze mensen zijn geroepen om in hun leven de wil van God te volbrengen en - als zij christen zijn - de problemen die zij als gevolg van hun instelling ondervinden, te verenigen met het kruisoffer van de Heer.

Homoseksuele mensen zijn tot kuisheid geroepen. Door de deugd van zelfbeheersing, die hen tot innerlijke vrijheid opvoedt, eventueel met steun van een belangeloze, vriendschappelijke begeleiding, door het gebed en de genade van de sacramenten, kunnen en moeten zij geleidelijk en standvastig, voortgang boeken op de weg van de christelijke volmaaktheid.


http://www.rkdocumenten.nl/content.php?docid=1&id=1362&toevoeging=

Juliette
14-05-06, 17:21
Ach, ach, de officiële Kathechismus van de Roomse Kerk roept zelfs op om homo's niet te discrimineren. Wat wil je nu nog meer ?




Gedogen gaat nog net dus.
Als volwaardige mensen beschouwen is een stap te ver.

Marsipulami
14-05-06, 17:24
Geplaatst door Juliette
Gedogen gaat nog net dus.
Als volwaardige mensen beschouwen is een stap te ver.

Waar staat dat van die halfwaardige mensen dan ergens geschreven ?

knuppeltje
14-05-06, 17:26
Geplaatst door superdick
Ongelooflijk hoe mensen zich de wet maar laten voorschrijven door een of andere lul in een jurk die nog nooit geneukt heeft.

Bron?

waterfiets
14-05-06, 17:26
Nou mannen die in een jurk lopen en zeggen dat ze de plaatsvervanger van God op aarde zijn moet je wat mij betreft ook niet discrimineren. We moeten begrip tonen voor de dwalenden.

knuppeltje
14-05-06, 17:31
Geplaatst door Marsipulami
Ach, ach, de officiële Kathechismus van de Roomse Kerk roept zelfs op om homo's niet te discrimineren. Wat wil je nu nog meer ?


Kuisheid en homoseksualiteit

Onder homoseksualiteit verstaat men de betrekkingen tussen mannen af tussen vrouwen die zich seksueel exclusief of overwegend aangetrokken voelen tot personen van hetzelfde geslacht. Homoseksualiteit kent, door de eeuwen heen en binnen de veelheid van culturen, verschillende verschijningsvormen. De psychische oorsprong is moeilijk op te helderen. Steunend op de heilige Schrift, die deze betrekkingen voorstelt als een ernstige ontaarding, 15 Vgl. Gen. 19,1-29; Rom. 1,24-27; 1 Kor. 6,10; Tim. 1,10 heeft de Overlevering steeds verklaard dat "homoseksuele daden intrinsiek ongeordend zijn". 16 CDF, Verkl. "Persona humana" 8 Ze zijn in strijd met de natuurwet. Homoseksuele handelingen sluiten de seksualiteit af voor de gave van het leven. Ze komen niet voort uit een ware affectieve en seksuele complementariteit. Daarom kunnen ze in geen geval goedgekeurd worden.

Bij een niet gering aantal mannen en vrouwen is de homoseksuele neiging diepgeworteld. Deze objectief ongeordende neiging betekent voor de meesten van hen een beproeving. Men moet deze mensen met respect, begrip en fijngevoeligheid behandelen. Men moet iedere vorm van onrechtmatige discriminatie vermijden. Ook deze mensen zijn geroepen om in hun leven de wil van God te volbrengen en - als zij christen zijn - de problemen die zij als gevolg van hun instelling ondervinden, te verenigen met het kruisoffer van de Heer.

Homoseksuele mensen zijn tot kuisheid geroepen. Door de deugd van zelfbeheersing, die hen tot innerlijke vrijheid opvoedt, eventueel met steun van een belangeloze, vriendschappelijke begeleiding, door het gebed en de genade van de sacramenten, kunnen en moeten zij geleidelijk en standvastig, voortgang boeken op de weg van de christelijke volmaaktheid.


http://www.rkdocumenten.nl/content.php?docid=1&id=1362&toevoeging=


En ze kunnen tenslotte altijt nog priester worden.

knuppeltje
14-05-06, 17:35
Geplaatst door waterfiets
Nou mannen die in een jurk lopen en zeggen dat ze de plaatsvervanger van God op aarde zijn moet je wat mij betreft ook niet discrimineren. We moeten begrip tonen voor de dwalenden.

Ergens in een rustige omgeving verplegen en hun zo onbezord oud laten worden, hebben ze recht op.

Marsipulami
14-05-06, 17:45
Geplaatst door knuppeltje
En ze kunnen tenslotte altijt nog priester worden.


Ja zoals deze bijvoorbeeld: -----> klik video (http://www.eo.nl/mediaController?bitrate=broadband&format=ram&fragment=6952947&map=3621573)

knuppeltje
14-05-06, 17:48
Geplaatst door Marsipulami
Ja zoals deze bijvoorbeeld: -----> klik video (http://www.eo.nl/mediaController?bitrate=broadband&format=ram&fragment=6952947&map=3621573)


Als die z'n kop zie, dan begin ik al spontaan te vomeren.

Marsipulami
14-05-06, 18:00
Geplaatst door knuppeltje
Als die z'n kop zie, dan begin ik al spontaan te vomeren.

Zo spreek je niet over homo's :fplet:

knuppeltje
14-05-06, 18:04
Geplaatst door Marsipulami
Zo spreek je niet over homo's :fplet:

Wel als ze zich zogenaamd hebben bekeerd op de manier zoals hij dat heeft gedaan.

Marsipulami
14-05-06, 18:08
Geplaatst door knuppeltje
Wel als ze zich zogenaamd hebben bekeerd op de manier zoals hij dat heeft gedaan.

Ja, hij denkt helemaal niet zoals men hoort te denken in Nederland over homoseksualiteit.

knuppeltje
14-05-06, 18:19
Geplaatst door Marsipulami
Ja, hij denkt helemaal niet zoals men hoort te denken in Nederland over homoseksualiteit.


Heb je het ook door. Nu de rest van de wereld nog.

super ick
14-05-06, 20:08
Geplaatst door knuppeltje
Bron?

Geheel uit eigen bron.

Een lul ben je als je zulke dingen zegt.
In een jurk loopt hij dat heb ik uit eigen waarneming.
Neuken mag niet dat predikt hij zelf.
Iedere keer weer tracht hij anderen de weg te wijzen, wet voor te schrijven. Vooral op het gbied van sex:

- niet met iemand van hetzelfde geslacht,
- niet zonder condoom,
- niet voor het huwelijk.

Dus een lul in een jurk die zelf nog nooit geneukt heeft maar wel voor wil schrijven hoe en met wie je het wel/niet mag doen.
Helemaal niet ter zake kundig. Dat komt toch nergens anders voor?

Marsipulami
14-05-06, 21:03
Geplaatst door superdick
- niet zonder condoom

Je bent blijkbaar een expert in het Vaticaanse standpunt terzake. :p

H.P.Pas
14-05-06, 21:48
De kwaliteit van de celibataire liefde laat ook te wensen over.

super ick
15-05-06, 14:56
Geplaatst door Marsipulami
Je bent blijkbaar een expert in het Vaticaanse standpunt terzake. :p

Tja je kan er niet omheen.

Elders hier gelezen en daar ben ik het roerend mee eens: De paus kan makkelijk aangeklaagd worden voor aanzet tot volkerenmoord. Sex zonder condoom prediken in Afrika is moorddadig.

Tomas
15-05-06, 15:01
Maar eigenlijk kan je het de rkk ook niet kwalijk nemen dat ze er zo over denken, gezien hun persoonlijke ervaring met het fenomeen.

super ick
15-05-06, 15:53
Geplaatst door Tomas
Maar eigenlijk kan je het de rkk ook niet kwalijk nemen dat ze er zo over denken, gezien hun persoonlijke ervaring met het fenomeen.

Ik weet niet precies waar je op doelt maar mensen die klakkeloos heilige geschriften aanhalen en die rgels willen implementeren anno 2006 zijn voor mij allemaal sukkels.
Of het nu katholieken, moslims of weet ik veel wat voor geloof is.
Als ze mij maar met rust laten. Zit er denk ik bij mij een beetje ingebakken. Gelovigen vinden zichzelf altijd net ietsje (meestal veel) meer dan een ander al zullen ze dat nooit rechtstreeks erkennen. De basis van ieder geloof.

duende
15-05-06, 16:44
Weet je Mars telkens weer probeer je recht te praten wat krom is.
Ik vind het typisch dat je aan de ene kant zegt dat roomschen de leer zelf mogen invullen en zodoende de waarheid uiteindelijk leren kennen. Welke waarheid dat ook zijn moge?????
Ondertussen fulmineerd het roomsche gespuis (anders kan ik het niet meer noemen) er lustig op los.
Het tuig heeft door alle eeuwen heen geheuld met de grootste misdadigers. De afgelopen eeuw nog met Franco en Zalazar. Er zijn zelfs beruchte criminelen paus geweest (dus zalig) Borgia b.v.
Het tuig blijft maar doorgaan met stigmatiseren en marginaliseren van mensen die er een andere levenswijze op na houden dan andere mensen. Ze vallen niemand lastig en jij zegt dat ze niet zo moeten zeuren.
Zo een zinnetje als deze
Zwak is wel een vriendelijk woordje. Ik heb wel eens gemenere dinges horen zeggen m.b.t. homo's en die kwamen niet van de paus. Homo's moeten niet zoveel zeuren.
Een duidelijkere vorm van roomsche hypocriese is er niet. Man wat bij jij toch een enorme schijnheilige &*&.
Ik heb er genoeg van. Dat instituut dat vaticaan heet en dat zijn autonomie heeft gekregen van Mussolini als dank voor de steun om de roomsche kudde achter zijn zwartgehemde horde te krijgen.
Schijnheilige je zult mij nooit overtuigen van het gelijk van dat stelletje gestoorde, zieke, perverse zooitje criminelen.
Die paus is een smeerlap en het zooitje dat er hierargisch onderzit is geen haar beter.
Je weet zelf ook dat, dat zo is maar je blijft het maar goed praten omdat je wereldje anders instort. Wat moet je anders als je niet meer in die leugens kan geloven. Dan moet je echt gaan leven.... en dat is waarschijnlijk te moeilijk voor je. Jammer dat je daarom die sociopaten kliek in Rome moet steunen.

sater
16-05-06, 16:51
Geplaatst door David
De liefde tussen twee mannen zwak noemen is een beginsel van de kerk?

:duim: inderdaad het Vaticaan heeft geen poot om op te staan. Hoewel? Poten [b]lijken de Rooms Katholieke Kerk te schragen.
Zie ondermeer priester Antoin Bodar eens in de heren thans in de Here.
Één van de tien geboden luidt dat men niet een anders bedgenoot mag begeren. Waaruit blijkt dat genieten van verboden vruchten uitsluitend en alleen op heteroseksuele lieftde slaat?

Marsipulami
17-05-06, 00:19
Geplaatst door duende
Weet je Mars telkens weer probeer je recht te praten wat krom is.


Je bedoelt vast dat ik genuanceerde standpunten verdedig en me niet laat meeslepen in wit-zwart voorstellingen van zaken.


Ik vind het typisch dat je aan de ene kant zegt dat roomschen de leer zelf mogen invullen

Ik herinner me niet dat ik ooit zoiets heb gezegd. Ik heb hooguit ooit gezegd dat inzake morele dillemma's het persoonlijk geweten het laatste woord moet hebben. Maar dat is iets anders.


en zodoende de waarheid uiteindelijk leren kennen. Welke waarheid dat ook zijn moge?????

Alleen God kent de hele waarheid.


Ondertussen fulmineerd het roomsche gespuis (anders kan ik het niet meer noemen) er lustig op los.

Een duidelijk standpunt op een eerlijke wijze verwoorden is niet noodzakelijk fulmineren zoiets kadert eerder in de vrijheid van meningsuiting typisch kenmerk van een democratische rechtsstaat.


Het tuig heeft door alle eeuwen heen geheuld met de grootste misdadigers.

Het klopt wel de de RKK misdadigers niet loslaat. In het evangelie identificeert Christus zich met misdadigers (cfr. Mt 25 "Ik zat in de gevangenis en gij zijt Mij komen bezoeken")


De afgelopen eeuw nog met Franco en Zalazar.

Het klopt wel dat de RKK dialoog prefereert boven oorlog voeren. Dialogeren betekent nog niet dat men het met elkaar eens moet zijn of hoeft te worden.


Er zijn zelfs beruchte criminelen paus geweest (dus zalig) Borgia b.v.

De Borgia's waren inderdaad criminele pausen, ze werden echter nooit zalig verklaard door de RKK. Wellicht ben je hier verkeerd geïnformeerd.


Het tuig blijft maar doorgaan met stigmatiseren en marginaliseren van mensen die er een andere levenswijze op na houden dan andere mensen.

De RKK verwoordt een eigen kijk op een aantal etische kwesties. Dat is haar goed recht en gebeurt in de context van een machtsvrije dialoog met andersdenkenden. Het standpunt van de RKK is dus hooguit bindend voor mensen die zelf tot die RKK willen behoren.



Ze vallen niemand lastig en jij zegt dat ze (homo's) niet zo moeten zeuren.

Zo is dat


Zo een zinnetje als deze Een duidelijkere vorm van roomsche hypocriese is er niet. Man wat bij jij toch een enorme schijnheilige &*&.

Dat meen je niet.


Ik heb er genoeg van. Dat instituut dat vaticaan heet en dat zijn autonomie heeft gekregen van Mussolini als dank voor de steun om de roomsche kudde achter zijn zwartgehemde horde te krijgen.

Wereldlijke autonomie is voorwaarde voor geestelijke (wat ideeën betreft) automie. Het compromis dat de RKK sloot met Mussolini betrof het feit dat de RKK haar eigen wereldlijke macht - in tegenstelling tot een eeuwenlange voorgaande traditie- vrijwillig beperkte tot een gebied van enkele vierkante kilometer. Niks mis mee dus.


Schijnheilige je zult mij nooit overtuigen van het gelijk van dat stelletje gestoorde, zieke, perverse zooitje criminelen.

Ik sta wel te kijken van je grote betrokkenheid t.a.v. het Roomse geloof. Ik heb jou of anderen nooit willen overtuigen van het gelijk van de boodschap van de RKK of wat dan ook. Waarom laat je de RKK dan niet gewoon los als je het niet eens bent met de boodschap die deze kerk verkondigt ?



Die paus is een smeerlap en het zooitje dat er hierargisch onderzit is geen haar beter.

Wat mij betreft geniet de paus en zijn ondergeschikten het voordeel van de twijfel.



Je weet zelf ook dat, dat zo is maar je blijft het maar goed praten omdat je wereldje anders instort. Wat moet je anders als je niet meer in die leugens kan geloven. Dan moet je echt gaan leven.... en dat is waarschijnlijk te moeilijk voor je. Jammer dat je daarom die sociopaten kliek in Rome moet steunen.

Ik steun de Roomse kliek omdat ik van mening ben dat ondanks tal van tekortkomingen de balans in positieve zin overhelt. Jij ziet dat anders, dat is je goed recht. Doe gewoon die vaticaanse vlag uit je avatertje en begin een nieuw leven. Wordt of blijf protestants, evangelisch, atheïstich, moslim, boeddhist (or whatever) maar laat die RKK los, je zal je dan wellicht een stuk beter voelen.

duende
17-05-06, 00:33
Geplaatst door Marsipulami

Het klopt wel de de RKK misdadigers niet loslaat. In het evangelie identificeert Christus zich met misdadigers (cfr. Mt 25 "Ik zat in de gevangenis en gij zijt Mij komen bezoeken")
Ik denk dat Jezus iets anders bedoelde dan een corrupt en crimoneel regime steunen van misdadigers als Zalazar, Franco en Mussolini.


De RKK verwoordt een eigen kijk op een aantal etische kwesties. Dat is haar goed recht en gebeurt in de context van een machtsvrije dialoog met andersdenkenden. Het standpunt van de RKK is dus hooguit bindend voor mensen die zelf tot die RKK willen behoren.
Benedictus XVI heeft de oorlog verklaard aan de Italiaanse regenboogcoalitie van Prodi. Het Vaticaan kondigde aan dat het alle registers zal opentrekken om de erkenning van holebi-relaties tegen te werken.
Ik kan dit nauwelijks nog een machtsvrije dialoog te noemen. Klinkt meer als een dreiging vind je niet?



Dat meen je niet. Nee dat meen ik niet.


Wereldlijke autonomie is voorwaarde voor geestelijke (wat ideeën betreft) automie. Het compromis dat de RKK sloot met Mussolini betrof het feit dat de RKK haar eigen wereldlijke macht - in tegenstelling tot een eeuwenlange voorgaande traditie- vrijwillig beperkte tot een gebied van enkele vierkante kilometer. Niks mis mee dus.
Na de eenwording van Italië ten tijde van Garibaldi bestond er geen autonome roomsche stad meer. Dus die vrijwilligheid waar jij het over hebt is onzin.


Ik sta wel te kijken van je grote betrokkenheid t.a.v. het Roomse geloof. Ik heb jou of anderen nooit willen overtuigen van het gelijk van de boodschap van de RKK of wat dan ook. Waarom laat je de RKK dan niet gewoon los als je het niet eens bent met de boodschap die deze kerk verkondigt ?
Omdat de rk kerk zich bemoeit met het leven van anderen en andersdenkenden en deze zelfde roomsche kerk sanctioneerd en marginaliseerd mensen. DAAROM laat ik het niet los.


Ik steun de Roomse kliek omdat ik van mening ben dat ondanks tal van tekortkomingen de balans in positieve zin overhelt. Jij ziet dat anders, dat is je goed recht. Doe gewoon die vaticaanse vlag uit je avatertje en begin een nieuw leven. Wordt of blijf protestants, evangelisch, atheïstich, moslim, boeddhist (or whatever) maar laat die RKK los, je zal je dan wellicht een stuk beter voelen.
Ik denk dat ik mij een stuk beter zou voelen als dehele Vaticaanse santekraam met al zijn leugens verdwijnt of ophoud te bestaan. En zolang dit instituut nog bestaat en zich bemoeit met het leven van anderen zal ik tegen dit instituut ageren.

Marsipulami
17-05-06, 01:27
Geplaatst door duende
Ik denk dat Jezus iets anders bedoelde dan een corrupt en crimoneel regime steunen van misdadigers als Zalazar, Franco en Mussolini.


In gesprek gaan met andersdenkenden (evt. politici) is altijd beter dan naar wapens grijpen om een tegenstander zijn/haar recht op vrije meningsuiting te ontzeggen. En jawel Christus identificeerde zich met misdadigers van allerlei soorten.



Benedictus XVI heeft de oorlog verklaard aan de Italiaanse regenboogcoalitie van Prodi. Het Vaticaan kondigde aan dat het alle registers zal opentrekken om de erkenning van holebi-relaties tegen te werken.

De RKK verzet zich inderdaad tegen homohuwelijken. Dat is niets nieuws. Waarom zou de RKK terzake haar stanpunt en bijhorende argumenten niet naar voor mogen brengen?



Ik kan dit nauwelijks nog een machtsvrije dialoog te noemen. Klinkt meer als een dreiging vind je niet?

Een duidelijk standpunt is geen bedreiging.


Nee dat meen ik niet.

Das wel sympathiek


Na de eenwording van Italië ten tijde van Garibaldi bestond er geen autonome roomsche stad meer. Dus die vrijwilligheid waar jij het over hebt is onzin.

Klopt, Italië wilde de paus zijn wereldlijke macht afnemen. Echter daarmee ook de geestelijke autonomie van de rkk. Het compromis tussen de paus en Mussolini was een erg goed compromis. Het feit dat de RKK onderhandelde met Mussolini betekent niet dat de RKK het met alle standpuntn van zijn regime eens hoefde te zijn.


Omdat de rk kerk zich bemoeit met het leven van anderen en andersdenkenden en deze zelfde roomsche kerk sanctioneerd en marginaliseerd mensen. DAAROM laat ik het niet los.

De RKK heeft het volste recht om haar eigen standpunt te verdedigen. Je kan dat op een negatieve manier benaderen (stigmatiseren en blablabla..) maar ook op een positieve manier.


Ik denk dat ik mij een stuk beter zou voelen als dehele Vaticaanse santekraam met al zijn leugens verdwijnt of ophoud te bestaan. En zolang dit instituut nog bestaat en zich bemoeit met het leven van anderen zal ik tegen dit instituut ageren.

H.P.Pas
17-05-06, 15:07
Geplaatst door Marsipulami
Het feit dat de RKK onderhandelde met Mussolini betekent niet dat de RKK het met alle standpuntn van zijn regime eens hoefde te zijn.

Het betekende alleen maar, dat de toenmalige rkk in het fascisme het kleinere kwaad zag tegenover het liberalisme, waarmee partout niet onderhandeld kon worden.
Waarvan akte.