PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslims India steunen verbod Da Vinci Code



waterfiets
15-05-06, 08:46
Moslims India steunen verbod Da Vinci Code

Invloedrijke islamitische geestelijken hebben in India een verbond gesloten met christelijke groeperingen om een verbod op de omstreden film The Da Vinci Code te bewerkstelligen.

Leugens
De moslimgeestelijken noemen de film 'godslasterlijk'. De film, gebaseerd op het boek van Dan Brown, zou 'leugens' verspreiden over Jezus Christus.

Profeet
"De heilige koran beschouwt Jezus als een profeet. Wat het boek beweert, is een belediging voor zowel christenen als moslims," aldus een geestelijke. In het boek is Jezus getrouwd met Maria Magdalena en heeft het stel kinderen.

bron: RTL

Good Kahuna
15-05-06, 09:03
Zouden die geestelijken het boek uberhaupt hebben gelezen? Wat een hoop gedoe om niets.

waterfiets
15-05-06, 10:00
Geplaatst door Good Kahuna
Zouden die geestelijken het boek uberhaupt hebben gelezen? Wat een hoop gedoe om niets. `

Ik denk het niet ... je hoeft alleen maar te zeggen dat een/de profeet is beledigd en ze zijn voor een verbod. Ik heb het ook niet gelezen overigens maar ik geloof dat het boek gebaseerd is op allerlei mythen rond het christendom ... grotendeels verzinsels. Tja als je die niet meer in een roman mag verwerken dan is het eind zoek.

Witte78
15-05-06, 10:07
De hele hetse om deze film (boek) geeft voor mij goed weer hoe intolerant religies daadwerkelijk zijn. Netzoals toendertijd met die serie "god bestaat niet".

Van dit soort berichten krijg ik altijd een naar gevoel over religies in het algemeen.

Good Kahuna
15-05-06, 10:15
Geplaatst door waterfiets
`

Ik denk het niet ... je hoeft alleen maar te zeggen dat een/de profeet is beledigd en ze zijn voor een verbod. Ik heb het ook niet gelezen overigens maar ik geloof dat het boek gebaseerd is op allerlei mythen rond het christendom ... grotendeels verzinsels. Tja als je die niet meer in een roman mag verwerken dan is het eind zoek.

Ik heb het wel gelezen. Best een leuk boek, gewoon een spannende thriller gebaseerd op een theorie waar geen bewijs voor is (dat Jezus was getrouwd met MM, en dat ze samen kinderen hebben die nu een bedreiging voor de kerk zijn geworden). Ik begrijp uberhaupt niet waarom dit idee zo immens populair is geworden.

Mill
15-05-06, 10:37
Als je al niet meer met miljoenen tegelijk een boek met onzinverhaaltjes mag lezen, waar blijf je dan?

waterfiets
15-05-06, 11:10
Geplaatst door Good Kahuna
Ik heb het wel gelezen. Best een leuk boek, gewoon een spannende thriller gebaseerd op een theorie waar geen bewijs voor is (dat Jezus was getrouwd met MM, en dat ze samen kinderen hebben die nu een bedreiging voor de kerk zijn geworden). Ik begrijp uberhaupt niet waarom dit idee zo immens populair is geworden.

Het grappige is dat moslims niet erkennen dat Jezus gekruisigd is dus je zou kunnen zeggen dat deze steun van indiase moslims aan christenen in dit kader wel 'apart' is.

Good Kahuna
15-05-06, 11:29
Geplaatst door waterfiets
Het grappige is dat moslims niet erkennen dat Jezus gekruisigd is dus je zou kunnen zeggen dat deze steun van indiase moslims aan christenen in dit kader wel 'apart' is.

Ergens best fijn dat ze elkaar eens, voor de verandering, hebben gevonden. Totdat ze natuurlijk gezamenlijk beginnen te keten.

~Panthera~
15-05-06, 12:18
Geplaatst door Good Kahuna
Ergens best fijn dat ze elkaar eens, voor de verandering, hebben gevonden. Totdat ze natuurlijk gezamenlijk beginnen te keten.


Yep, dan krijgen we weer een paar vreugdevuren. :roker:

vlegeltje
15-05-06, 12:31
Geplaatst door Mill
Als je al niet meer met miljoenen tegelijk een boek met onzinverhaaltjes mag lezen, waar blijf je dan?

:hihi:

Good Kahuna
15-05-06, 12:33
Geplaatst door ~Panthera~
Yep, dan krijgen we weer een paar vreugdevuren. :roker:

Ja, extra grote.

H.P.Pas
15-05-06, 12:50
Geplaatst door klaaskop
Waar ken ik boekverbrandingen ook al weer van ?

Dort, wo man Bücher verbrennt, verbrennt man am Ende auch Menschen. (Heine)

Tomas
15-05-06, 15:31
Geplaatst door H.P.Pas
Dort, wo man Bücher verbrennt, verbrennt man am Ende auch Menschen. (Heine)

In het geval van India is de chronologische volgorde toevallig wel andersom.