PDA

Bekijk Volledige Versie : Joods Centrum Wiesenthal eist onderzoek naar Vlaams Belang



Wide-O
16-05-06, 14:42
Joods Centrum Wiesenthal eist onderzoek naar Vlaams Belang

Het gerenommeerde Centrum Simon Wiesenthal, genoemd naar de beroemde nazi-jager, vraagt de regering een grondig onderzoek te voeren naar de band tussen racistische moorden in Antwerpen en het Vlaams Belang. Dat schrijft De Morgen vandaag.

Volgens de krant schreef het Centrum over de kwestie een brief naar minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael. De brief zou nog niet op het kabinet zijn aangekomen, maar het persagentschap European Jewish Press citeert uit de brief. De Morgen wijst erop dat de uithaal van het Joodse Centrum opmerkelijk is omdat het Vlaams Belang zijn pijlen uitdrukkelijk op de islamitische allochtonen richt en de joodse gemeenschap regelmatig probeert te charmeren. (kva) BELGA

waterfiets
16-05-06, 16:32
Inderdaad opmerkelijk gezien dat geslijm richting de joodse gemeenschap door VB.

ronald
16-05-06, 16:49
Geplaatst door waterfiets
Inderdaad opmerkelijk gezien dat geslijm richting de joodse gemeenschap door VB.


Ik vind het helemaal niet zo opmerkelijk. Als een groot deel van islamitische gemeenschap in Antwerpen naar het joodse deel haatdragend is en zelfs verder durft te gaan, dan is het vanuit VB gezien een potentiele achterban. Dat de joden daar van de VB niet is gecharmeerd, wordt hen niet gevraagd. Het Wiesenthal Centrum uit zich alleen naar aanleiding van wat het ziet en denkt.

waterfiets
16-05-06, 16:53
Geplaatst door ronald
Ik vind het helemaal niet zo opmerkelijk. Als een groot deel van islamitische gemeenschap in Antwerpen naar het joodse deel haatdragend is en zelfs verder durft te gaan, dan is het vanuit VB gezien een potentiele achterban. Dat de joden daar van de VB niet is gecharmeerd, wordt hen niet gevraagd. Het Wiesenthal Centrum uit zich alleen naar aanleiding van wat het ziet en denkt.

Ik begrijp niet wat je bedoelt maar het kan natuurlijk aan mij liggen?

Wide-O
16-05-06, 17:01
Geplaatst door ronald
Ik vind het helemaal niet zo opmerkelijk. Als een groot deel van islamitische gemeenschap in Antwerpen naar het joodse deel haatdragend is en zelfs verder durft te gaan, dan is het vanuit VB gezien een potentiele achterban. Dat de joden daar van de VB niet is gecharmeerd, wordt hen niet gevraagd. Het Wiesenthal Centrum uit zich alleen naar aanleiding van wat het ziet en denkt.

Er is natuurlijk ook geen monolitische groep Joden in Antwerpen, er is nogal wat verscheidenheid. Er is inderdaad een groot charmeoffensief van het VB naar "de Joodse gemeenschap" geweest, en een paar zakenlieden vooral hebben daar niet geheel onafkerig op gereageerd (ik baseer me op interviews in Humo een jaar of 2 geleden schat ik, kan ook langer geweest zijn). Een groot deel was daar absoluut niet mee opgezet. Dit was ook in de tijd dat er een paar incidenten geweest zijn waarbij een aantal Joden puur uit racistische motieven op straat werden overvallen.

Die storm is echter gauw weer gaan liggen. De meesten zullen ook wel begrepen hebben dat ze weinig hadden te verwachten van een partij die één bepaalde groep systematisch in het verdomhoekje zet.

Sallahddin
16-05-06, 21:12
Geplaatst door Wide-O
Joods Centrum Wiesenthal eist onderzoek naar Vlaams Belang

Het gerenommeerde Centrum Simon Wiesenthal, genoemd naar de beroemde nazi-jager, vraagt de regering een grondig onderzoek te voeren naar de band tussen racistische moorden in Antwerpen en het Vlaams Belang. Dat schrijft De Morgen vandaag.

Volgens de krant schreef het Centrum over de kwestie een brief naar minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael. De brief zou nog niet op het kabinet zijn aangekomen, maar het persagentschap European Jewish Press citeert uit de brief. De Morgen wijst erop dat de uithaal van het Joodse Centrum opmerkelijk is omdat het Vlaams Belang zijn pijlen uitdrukkelijk op de islamitische allochtonen richt en de joodse gemeenschap regelmatig probeert te charmeren. (kva) BELGA


De racistish duivel charmeert .... allochtonen en joden!!!!....wat een absurditeit....alleen is die eerste niet zo slim of listig genoeg is !!!

gh.wille
17-05-06, 02:10
Geplaatst door Sallahddin
De racistish duivel charmeert .... allochtonen en joden!!!!....wat een absurditeit....alleen is die eerste niet zo slim of listig genoeg is !!!

Wat haat al niet kan doen !

:zegniets:


p.s Goed nadenken voor het geval je evt antwoord wil /kan geven .