PDA

Bekijk Volledige Versie : VVD-fractie als één man achter Hirsi Ali



waterfiets
16-05-06, 16:13
VVD-fractie als één man achter Hirsi Ali

DEN HAAG - De VVD-fractie vindt dat Hirsi Ali Nederlandse moet blijven. Als het juridisch onvermijdelijk is dat zij haar Nederlanderschap kwijtraakt, vindt de VVD dat zij zo snel mogelijk alsnog de Nederlandse nationaliteit moet krijgen.

„We willen dolgraag dat Hirsi Ali zo snel mogelijk een paspoort krijgt met de juiste naam en de juiste geboortedatum”, zei VVD-fractievoorzitter in de Tweede Kamer Willibrord van Beek dinsdag in een reactie op het vertrek van het Kamerlid en vlak voor een Kamerdebat over de kwestie.

„In emotie zeg je dingen die je later genuanceerd zou zeggen”,zei Van Beek over de verschillende reacties van VVD-fractieleden, onder meer Bibi de Vries en Charlie Aptroot, vlak voor de fractievergadering van de VVD. Volgens Van Beek kwamen tijdens die vergadering de neuzen weer in een richting te staan: de VVD wil dat Hirsi Ali alsnog het Nederlanderschap krijgt. „We zijn als één man achter haar gaan staan.”

Van Beek zei partijgenote en minister van Vreemdelingenzaken Rita Verdonk niet af te vallen, omdat zij gewoon de wet moet toepassen. Maar hij vroeg zich wel af ze niet niet anders had kunnen beslissen. „Je kan je haast niet voorstellen dat dit de enige mogelijkheid is die de wet geeft.” Een uitzondering maken voor Hirsi Ali zou geen klassejustitie zijn omdat voor haar de omstandigheden heel anders zijn dan voor andere mensen. „Ze is in die veertien jaar dat ze hier is zo belangrijk geworden, ze is zo bedreigd, zo vervolgd.”

----
Zo nu wachten op het actiecomité Taida een nederlands paspoort, Gumus een nederlands paspoort, euh ....... Kalou een nederlands paspoort. Verder aansluiten ...

Victory
16-05-06, 16:15
Wat een hypocrisie zeg... De Irakeze familie van twee jaar terug moeten ook hun Nederlandse nationaliteit terug krijgen.

mulan
16-05-06, 16:15
Chaos.

Tomas
16-05-06, 16:16
Geplaatst door waterfiets
” Een uitzondering maken voor Hirsi Ali zou geen klassejustitie zijn omdat voor haar de omstandigheden heel anders zijn dan voor andere mensen. „Ze is in die veertien jaar dat ze hier is zo belangrijk geworden, ze is zo bedreigd, zo vervolgd.”


Dat je dit met droge ogen durft te beweren, zeg. Natuurlijk is dat klassejustitie. Tjezus. Domvolk.

waterfiets
16-05-06, 16:28
Geplaatst door Tomas
Dat je dit met droge ogen durft te beweren, zeg. Natuurlijk is dat klassejustitie. Tjezus. Domvolk.

Probleem is natuurlijk de wijze waarop het zich in de tijd heeft afgespeeld ... ik bedoel stel dat je Taida morgen een nederlands paspoort geeft. En dan pak je het over 10 jaar weer af omdat "ze gelogen heeft". Dat klopt dan formeel prima maar ik vind het wel wanbestuur dus ik neem aan dat de advocaat van Hirshi Ali het in die richting gaat zoeken. De bestuurlijke fouten die gemaakt zijn die zijn groter dan hetgeen Hirshi Ali heeft fout gedaan. Overigens ik dacht dat de AIVD 2e kamerleden screent voordat ze worden toegelaten tot het parlement? Dus iemand uit Somalië - nogal een broeinest van extreme moslims - kan met een fake naam en geboortedatum in het nederlands parlement komen? Het roept allemaal nogal wat vragen op.

reason
16-05-06, 16:32
Een goede tussenoplossing, is dit. :lole:
AHA is daarmee wel haar kamerlidmaatschap kwijt, maar daar wil ze toch mee stoppen.
En als ergens een reden is om iemand versneld de Nederlandse nationaliteit te geven, dan is het hier wel.

mulan
16-05-06, 16:34
Geplaatst door reason
Een goede tussenoplossing, is dit. :lole:
AHA is daarmee wel haar kamerlidmaatschap kwijt, maar daar wil ze toch mee stoppen.
En als ergens een reden is om iemand versneld de Nederlandse nationaliteit te geven, dan is het hier wel.

Hoezo dat? Omdat je haar kent en die anderen niet?

Tomas
16-05-06, 16:34
Geplaatst door waterfiets
Probleem is natuurlijk de wijze waarop het zich in de tijd heeft afgespeeld ... ik bedoel stel dat je Taida morgen een nederlands paspoort geeft. En dan pak je het over 10 jaar weer af omdat "ze gelogen heeft". Dat klopt dan formeel prima maar ik vind het wel wanbestuur dus ik neem aan dat de advocaat van Hirshi Ali het in die richting gaat zoeken. De bestuurlijke fouten die gemaakt zijn die zijn groter dan hetgeen Hirshi Ali heeft fout gedaan. Overigens ik dacht dat de AIVD 2e kamerleden screent voordat ze worden toegelaten tot het parlement? Dus iemand uit Somalië - nogal een broeinest van extreme moslims - kan met een fake naam en geboortedatum in het nederlands parlement komen? Het roept allemaal nogal wat vragen op.

Eh, ja. Terecht. Maar dat neemt niet wag dat het klasse justitie is als een politieke partij wel achter de ene uitgezette asielzoeker gaat staan en niet achter de andere, louter en alleen omdat ze de ene wat beter kennen van dichtbij. Je mag het ook vriendjespolitiek noemen van mij. Maakt me niet uit. En dat staat allemaal los van het feit dat ik het belachelijk vind dat haar het nederlandersschap ontnomen kan worden. Dat uberhaupt een nederlandersschap ontnomen kan worden.

delankmoedige
16-05-06, 18:19
Ik sta 100 % achter Bolkestein
Dat is denk ik de enige VVD'r met een hart.
;)