PDA

Bekijk Volledige Versie : Zit je ook te genieten/lachen om Ayaan Hirsi Magani?



x-nederlander
16-05-06, 15:38
Het is om te smullen, het nieuws van afgelopen dagen. Wat heerlijk zeg. Wie zit er ook te genieten? Laat wat van je horen… Ik ben benieuwd? :lekpuh:

mulan
16-05-06, 15:39
Iedereen is inderdaad aan het genieten. Heb het gevoel alsof ik onder een palmboom met een glaasje limonade naar de ondergaande zon aan het kijken ben.

x-nederlander
16-05-06, 15:41
Lekker gevoel is dat he? Heeeeerlijk


Geplaatst door mulan
Iedereen is inderdaad aan het genieten. Heb het gevoel alsof ik onder een palmboom met een glaasje limonade naar de ondergaande zon aan het kijken ben.

Tomas
16-05-06, 15:43
Nou ja, wel fijn dat moslims nou ook eens iets leuks hebben. Het valt niet mee als alles haram is.

mulan
16-05-06, 15:44
Geplaatst door x-nederlander
Lekker gevoel is dat he? Heeeeerlijk

Nou en of!

mulan
16-05-06, 15:45
Geplaatst door Tomas
Nou ja, wel fijn dat moslims nou ook eens iets leuks hebben. Het valt niet mee als alles haram is.

Jij bent ook aan het genieten. Doe maar niet zo.

Sawda
16-05-06, 15:46
Dat haar zoiets zal overkomen, heeft mij nooit verbaasd. Ik ben het eigenlijk een beetje zien aankomen.

Wat betreft deze dag, deze is net zo gewoon als andere dagen.

Spoetnik
16-05-06, 15:47
Geplaatst door Sawda
Wat betreft deze dag, deze is net zo gewoon als andere dagen.

Nou niet helemaal, want het is mijn verjaardag vandaag.

Ik vermoed een complot.. :argwaan:

sienia
16-05-06, 15:48
Medelijden met Ayaan, nee. En ja, ergens is het best vermakelijk.

Maar waar een klein land toch zo groot in is. Moge het nu duidelijk zijn dat er veel te zeggen is voor een humaan immigratiebeleid.

sienia
16-05-06, 15:49
Geplaatst door Spoetnik
Nou niet helemaal, want het is mijn verjaardag vandaag.

Ik vermoed een complot.. :argwaan:
En niemand die er een topic aan besteedt of je maar feliciteert?

Sawda
16-05-06, 15:49
Geplaatst door Spoetnik
Nou niet helemaal, want het is mijn verjaardag vandaag.

Ik vermoed een complot.. :argwaan:


Gefeliciteerd.

Voor jou is het dan wel feesten :fparty:

Spoetnik
16-05-06, 15:50
Geplaatst door sienia
En niemand die er een topic aan besteedt of je maar feliciteert?

Maar wel mooi een kado van Ayaan gehad!

tukkersterror
16-05-06, 15:50
Geplaatst door Spoetnik
Nou niet helemaal, want het is mijn verjaardag vandaag.


Van harte!!!

mulan
16-05-06, 15:51
Geplaatst door sienia
Medelijden met Ayaan, nee. En ja, ergens is het best vermakelijk.

Maar waar een klein land toch zo groot in is. Moge het nu duidelijk zijn dat er veel te zeggen is voor een humaan immigratiebeleid.

Ja alleen hebben sommige een enorm bord voor hun kop ... soms had ik wel medelijden moet ik bekennen en soms last van plaatsvervangende schaamte.

mulan
16-05-06, 15:52
Gefeliciflapstaart Lennart! :gefeli:

sienia
16-05-06, 15:55
Geplaatst door Spoetnik
Maar wel mooi een kado van Ayaan gehad!
:melig: Mogen er nog maar meer mooie kado's van haar volgen!

En gefeliciteerd natuurlijk.

Sahara
16-05-06, 16:06
Geplaatst door x-nederlander
Het is om te smullen, het nieuws van afgelopen dagen. Wat heerlijk zeg. Wie zit er ook te genieten? Laat wat van je horen… Ik ben benieuwd? :lekpuh:

Heerlijk, boontje komt om zijn loontje!!! Wie het laatst lacht, lacht het best!!!!!! hahahahahahahaha

gh.wille
16-05-06, 16:28
Geplaatst door Sahara
Heerlijk, boontje komt om zijn loontje!!! Wie het laatst lacht, lacht het best!!!!!! hahahahahahahaha

ZIJ !!!!!!!! haar maand ''loontje is" vermoedelijk meer als alle posters zamen verdienen en dat word nog wel meer !

Hier heb je ff wat om te lachen DE FEITEN : Europeaan van het jaar ,behorend en gerekend tot de 22 invloedrijkste politici van de laatste jaren ,bekendheid om film met v GOGH !

Deze gegevens zij goed voor een exclusive job ! met het bijbehorende salaris ( ong 2 miljoen dollar per jaar ) afgezien van de anbiedingen uit Hollywood ,die ze gewoon afgeslagen heeft en dan niet te vergeten het salaris als lid van de Tweede Kamer der Staat der Nederlanden ( met de bijkomende neven inkomsten )bij mijn weten hoeft ze dat niet terug te betalen .
Al met al niet GEK voor een vluchtelinge en dan nog wel wat een godspe
(voor al die LOZERTEJES ) ook nog eens een Vrouw !!
Die er ondanks alle scheldpartijen en schutting woorden al dan niet met VERMINKTE -CLITORES echt niet bepaald er als een spook uit ziet zoals sommige in hun ziekelijke HAATDRAGENDE JALOERSHEID ook nog beweren .

P.s Ik ben echt geen fan van haar maar geef zoals altijd de realiteit weer ! jammer maar het ligt niet anders .

sienia
16-05-06, 16:35
Geplaatst door gh.wille
ZIJ !!!!!!!! haar maand ''loontje is" vermoedelijk meer als alle posters zamen verdienen en dat word nog wel meer !

Hier heb je ff wat om te lachen DE FEITEN : Europeaan van het jaar ,behorend en gerekend tot de 22 invloedrijkste politici van de laatste jaren ,bekendheid om film met v GOGH !

Deze gegevens zij goed voor een exclusive job ! met het bijbehorende salaris ( ong 2 miljoen dollar per jaar ) afgezien van de anbiedingen uit Hollywood ,die ze gewoon afgeslagen heeft en dan niet te vergeten het salaris als lid van de Tweede Kamer der Staat der Nederlanden ( met de bijkomende neven inkomsten )bij mijn weten hoeft ze dat niet terug te betalen .
Al met al niet GEK voor een vluchtelinge en dan nog wel wat een godspe
(voor al die LOZERTEJES ) ook nog eens een Vrouw !!
Die er ondanks alle scheldpartijen en schutting woorden al dan niet met VERMINKTE -CLITORES echt niet bepaald er als een spook uit ziet zoals sommige in hun ziekelijke HAATDRAGENDE JALOERSHEID ook nog beweren .

P.s Ik ben echt geen fan van haar maar geef zoals altijd de realiteit weer ! jammer maar het ligt niet anders .

Inderdaad.
Ik hoop dat deze berg geld haar persoonlijk leed wat verzacht.

vlegeltje
16-05-06, 16:36
Geplaatst door Spoetnik
Nou niet helemaal, want het is mijn verjaardag vandaag.

Ik vermoed een complot.. :argwaan:

Lang zal die leven
lang zal die leven
lang zal die leven
in de Gloria!
in de Gloria!
in de Gloriaaaa!

HIEP HIEP


:fparty:

Wide-O
16-05-06, 17:04
Geplaatst door Spoetnik
Ik vermoed een complot.. :argwaan:

Een doodgewone dag dus :p

Toch gefeliciteerd ;)

delankmoedige
16-05-06, 17:08
Ja ik geniet ook en zit te smullen want zij is een slecht mens en alles wat ze zegt een totale onzin.
Ik vond ook het optreden van Wouter Bos erg sterk en dat geeft weer hoop voor de toekomst.

En nu maar hopen dat met het begraven van Fortuyn, van Gogh en Hirsi Ali ook hun perverse opgefokte ideeën verdwijnen.

Ik verlang terug naar de rust van Wim KOk

:roken:

Ik zit wel heeeerlijk te genieten.
Smikkelen

DEMOcraat
16-05-06, 18:26
Ayaan is niet de eerste en niet de laatste die door de vvd wordt gebruikt en als een baksteen laten vallen...de marokkaanse vvd er(charaibi of zoiets) heeft hetzelfde meegemaakt..

:stout:

x-nederlander
16-05-06, 18:33
Lekker belangrijk. Als je eenzaam in moteltjes rondzwerft en uitgekotst wordt door je eigen partij kan zoveel deze vernedering niet compenseren. Salman Rushdie had ook genoeg geld maar heeft meer dan tien jaar in eenzaamheid geleefd totdat ie depri werd.




Geplaatst door gh.wille
ZIJ !!!!!!!! haar maand ''loontje is" vermoedelijk meer als alle posters zamen verdienen en dat word nog wel meer !

Hier heb je ff wat om te lachen DE FEITEN : Europeaan van het jaar ,behorend en gerekend tot de 22 invloedrijkste politici van de laatste jaren ,bekendheid om film met v GOGH !

Deze gegevens zij goed voor een exclusive job ! met het bijbehorende salaris ( ong 2 miljoen dollar per jaar ) afgezien van de anbiedingen uit Hollywood ,die ze gewoon afgeslagen heeft en dan niet te vergeten het salaris als lid van de Tweede Kamer der Staat der Nederlanden ( met de bijkomende neven inkomsten )bij mijn weten hoeft ze dat niet terug te betalen .
Al met al niet GEK voor een vluchtelinge en dan nog wel wat een godspe
(voor al die LOZERTEJES ) ook nog eens een Vrouw !!
Die er ondanks alle scheldpartijen en schutting woorden al dan niet met VERMINKTE -CLITORES echt niet bepaald er als een spook uit ziet zoals sommige in hun ziekelijke HAATDRAGENDE JALOERSHEID ook nog beweren .

P.s Ik ben echt geen fan van haar maar geef zoals altijd de realiteit weer ! jammer maar het ligt niet anders .

delankmoedige
16-05-06, 18:39
Boontje komt om haar loontje
Moet je maar geen bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten en haat uitlokken
:lole:

prikkerd
16-05-06, 18:55
Geplaatst door gh.wille
ZIJ !!!!!!!! haar maand ''loontje is" vermoedelijk meer als alle posters zamen verdienen en dat word nog wel meer !

Hier heb je ff wat om te lachen DE FEITEN : Europeaan van het jaar ,behorend en gerekend tot de 22 invloedrijkste politici van de laatste jaren ,bekendheid om film met v GOGH !

Deze gegevens zij goed voor een exclusive job ! met het bijbehorende salaris ( ong 2 miljoen dollar per jaar ) afgezien van de anbiedingen uit Hollywood ,die ze gewoon afgeslagen heeft en dan niet te vergeten het salaris als lid van de Tweede Kamer der Staat der Nederlanden ( met de bijkomende neven inkomsten )bij mijn weten hoeft ze dat niet terug te betalen .
Al met al niet GEK voor een vluchtelinge en dan nog wel wat een godspe
(voor al die LOZERTEJES ) ook nog eens een Vrouw !!
Die er ondanks alle scheldpartijen en schutting woorden al dan niet met VERMINKTE -CLITORES echt niet bepaald er als een spook uit ziet zoals sommige in hun ziekelijke HAATDRAGENDE JALOERSHEID ook nog beweren .

P.s Ik ben echt geen fan van haar maar geef zoals altijd de realiteit weer ! jammer maar het ligt niet anders .

Ten eerste : Als ze dit allemaal voor het geld gedaan zou hebben dan heeft ze bereikt wat ze wilde maar qua sociale/maatschappelijke sucessen heeft ze falicant gefaald/gelogen/bedrogen......

Ten tweede is zij ook ontrecht Europeaan van het jaar want ze is niet eens Nederlands dus intrekken dat onzinnige prijs

Tot slot niet zo schijnheilig achteraf gaan vermelden dat je geen fan bent



ontopic: Ik geniet met volle teugen :lole:

prikkerd
16-05-06, 18:59
Geplaatst door Dorinthe
Je bent, en ook veel anderen hier, dus tegen een humaan asielbeleid. Verbaast me van een allochtoon. Je vond het dus ook geweldig dat dat Bosnische meisje werd teruggestuurd door Verdonk. Fundamentalistische, rigide moslims moeten natuurlijk met voorrang behandeld worden. Criticie van de Islam niet toelaten.

Velen zouden een voorbeeld aan haar kunnen nemen, wat betreft strijdlust, integriteit en als vrouw.

De meeste gelovigen zijn lafbekken als het gaat om kritiek op het geloof. Zij durfde dat in ieder geval aan. Zij durfde als moslima de uitwassen te noemen. Dat heeft dan moeten bekopen met doodsdreigingen door fundamentalistische klojo's

Dorinthe.

Zij is een vakkundige leugenaar want ze heeft de ballen verstand van het geloof. Bewijs daarvoor is :
-dat ze nooit iets over het geloof heeft bestudeerd
-Het verschil niet weet tussen cultuur en geloof
-Alle debatten en uitnodigen ontweek met moskeeen en imams


Kortom ze deed alles voor het geld en de "bekendheid" wat nu omslaat naar beruchtheid

Karin.N
16-05-06, 19:01
Geplaatst door delankmoedige
Boontje komt om haar loontje
Moet je maar geen bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten en haat uitlokken
:lole:


Dus alleen AHA is verantwoordelijk voor het tegen elkaar opzetten van bevolkingsgroepen. ??????????????

Maar ja, er is geen beter vermaak dan leedvermaak, is het niet?

Persoonlijk vind ik deze hele situatie in en intriest en dan vooral de gemiddelde reacties hier op dit forum.

Ja, dat geeft echt hoop op een betere toekomst (dus niet).

RinC
16-05-06, 19:07
Geplaatst door Dorinthe


De meeste gelovigen zijn lafbekken als het gaat om kritiek op het geloof. Zij durfde dat in ieder geval aan. Zij durfde als moslima de uitwassen te noemen. Dat heeft dan moeten bekopen met doodsdreigingen door fundamentalistische klojo's




Zij is geen moslima. Of ben je ook ingetrapt in die leugen? :)

naam
16-05-06, 19:17
Geplaatst door RinC
Zij is geen moslima. Of ben je ook ingetrapt in die leugen? :)

Wat zegt zij zelf? Kun jij bepalen of iemand een moslim is of niet?


:rolleyes:

mulan
16-05-06, 19:20
Geplaatst door naam
Wat zegt zij zelf? Kun jij bepalen of iemand een moslim is of niet?


:rolleyes:

Als ze zelf zegt dat ze het niet is... :rolleyes:

delirious
16-05-06, 19:20
Geplaatst door naam
Wat zegt zij zelf? Kun jij bepalen of iemand een moslim is of niet?


:rolleyes:

Als ze over de Profeet zegt dat het een perverse man is, denk ik niet dat ze Moslima is.
Of toch wel?

Bart.NL
16-05-06, 19:27
Geplaatst ...
Zit je ook te genieten/lachen om Ayaan Hirsi Magani

Wie te vroeg heeft gejuicht, heeft tenminste lol gehad.

RinC
16-05-06, 19:41
Geplaatst door delirious
Als ze over de Profeet zegt dat het een perverse man is, denk ik niet dat ze Moslima is.
Of toch wel?

Er was toen ook een verwarring of ze nou wel of geen moslima was. Op de ene programma hoorde je haar als moslima praten en ergens anders was ze weer de atheist. Dat was in die programma waarin Ali Eddaoudi boos wegliep. Uiteindelijk heeft ze toch maar toegegeven dat ze een afvallige is en dus een atheist :cheefbek:

Max Stirner
16-05-06, 19:42
Geplaatst door Bart.NL
Wie te vroeg heeft gejuicht, heeft tenminste lol gehad.


Ja maar tis nu wel weer mooi geweest.

AHA blijft gewoon en alle zwakzinnige aasgieren kunnen de komende maanden weer gaan janken dat die kl*tloze sl**rie hen zo beledigt.

RinC
16-05-06, 19:52
Geplaatst door Max Stirner
Ja maar tis nu wel weer mooi geweest.

AHA blijft gewoon en alle zwakzinnige aasgieren kunnen de komende maanden weer gaan janken dat die kl*tloze sl**rie hen zo beledigt.

We delen tegenwoordig ook strafpunten voor sarcasme uit. [/sarcasme]

Maarten
16-05-06, 20:13
Geplaatst door Spoetnik
Maar wel mooi een kado van Ayaan gehad!

Proficiat!!!! :D

Dat je vaker zo rijkelijk beloond moge worden!! :D

Seif
16-05-06, 20:18
Geplaatst door Dorinthe
Het toont aan dat velen hier, vooral de moslims, tegen een humaan asielbeleid zijn. Verbazingwekkend.

Bovenal toont het de diversiteit aan binnen de Marokkaanse gemeenschap hier op maroc.nl. Lemmingen zijn het.

delankmoedige
16-05-06, 20:30
Ik ben gewoon blij dat ze weg is
Wat geeft zij het recht als niet moslima om gehele bevolkingsgroepen tot in de merg van hun botten te beledigen
:gechoquee

Dag Hirsi Ali
Ga maar lekker als stateloze burger in Amerika herrie schoppen
:melig2:

En als die kop van verdonk nou valt dan zijn we tenmisnte weer terug toen het hier nog een beetje eeng ezellig en tolerant landje was
Dag Ayaan (of hoe je ook heet)
:regie:
:duim:

Coolassprov MC
16-05-06, 20:35
Geplaatst door x-nederlander
Het is om te smullen, het nieuws van afgelopen dagen. Wat heerlijk zeg. Wie zit er ook te genieten? Laat wat van je horen… Ik ben benieuwd? :lekpuh:

Deze zaak is helaas veel omvattender dan een voormalige asielzoekster die zogenaamd ontmaskerd wordt en lik op stuk krijgt.

Als je je hersenen zou gebruiken zou je weten dat er in het geheel niets te vieren valt.

Wat er gebeurt is was reeds een bevestiging van ieder prognose; het was ruimschoots voorzien dat Ayaantje misbruikt werd en dat haar een lullig afscheidje van de Nederlandse politiek stond te wachten.

Het is een bevestiging dat je ze kunnen fokken zoals ze goeddunkt.

Wide-O
16-05-06, 20:35
Geplaatst door RinC
Zij is geen moslima. Of ben je ook ingetrapt in die leugen? :)

Nee, nooit. Paul Witteman ook nie. Maar volgens mij gaat de discussie daar niet echt over.

Wide-O
16-05-06, 20:41
Geplaatst door Dorinthe
Ik neem aan dat AHA, toen ze hier in Nederland kwam, een moslima was. Ze wordt hier nu als een pathalogische leugenaar bestempeld, wat gewoon bullshit is.

Pathologisch, maggoed. Gek genoeg ben ik het daarmee eens. Ze heeft een hoop dingen op een hoop gegooid, en in haar "afscheidsrede" doet ze het weer. Het perfide gezeik over de Islam.

Mens spoort niet, never will.

Neemt niet weg dat de hoera stemming er één is van debielen IMHO. Maggoed, t'is feest.

Wide-O
16-05-06, 20:42
Geplaatst door delankmoedige
Ik ben gewoon blij dat ze weg is
Wat geeft zij het recht als niet moslima om gehele bevolkingsgroepen tot in de merg van hun botten te beledigen
:gechoquee

Dag Hirsi Ali
Ga maar lekker als stateloze burger in Amerika herrie schoppen
:melig2:

En als die kop van verdonk nou valt dan zijn we tenmisnte weer terug toen het hier nog een beetje eeng ezellig en tolerant landje was
Dag Ayaan (of hoe je ook heet)
:regie:
:duim:

Politiek is duidelijk nooit je sterkste vak geweest.

Wide-O
16-05-06, 20:44
Geplaatst door Dorinthe
Kritiek wordt afgedaan als belediging. Intolerantie ten top, niet waar? Jezus werd ook vervolgd om zijn uitspraken.

Dat gezellige en tolerante landje is allang verleden tijd, onder meer door zulke mensen zoals jij.

Dorinthe.

In haar geval was het zeer beledigend bedoeld, en dat snap ik zelfs als niet-Moslim. Een amalgaam van leugens, culturen, interpretaties waar normaal de honden geen brood van lusten.

Ben jij toch nog conservatiever dan ik.

H.P.Pas
16-05-06, 20:52
Geplaatst door Coolassprov MC
Als je je hersenen zou gebruiken zou je weten dat er in het geheel niets te vieren valt.



:wow:
Zo onverwacht als een parel in een ingeblikte oester.
Maar gelijk heb je.

gh.wille
16-05-06, 20:58
Geplaatst door sienia
Inderdaad.
Ik hoop dat deze berg geld haar persoonlijk leed wat verzacht.

Net wat je zegd want hoe je het ook bekijkt een ''fatsoendelijk "'gezins leven heeft zij niet gekend ,en wat is ze nu nog ? een opgejaagd dier .
Geld maakt niet gelukkig ,maar het is nooit weg als je wat achter de hand hebt (kan ik helaas niet zeggen ) .
Al met al komt deze vrouw er nog niet zp bekaaid af , in ieder geval beter als die SOMALISCHE jongens die nb door hun eigen ''landgenoten"' er ingeluist zijn en nu met veel moeite terug proberen te komen !..mischien kan A.H.H wel wat voor ze doen !

Maarten
16-05-06, 21:08
Geplaatst door x-nederlander
Het is om te smullen, het nieuws van afgelopen dagen. Wat heerlijk zeg. Wie zit er ook te genieten? Laat wat van je horen… Ik ben benieuwd? :lekpuh:
Ow Man!!...


Echt waar!! het is NIET te geloven!! Zelden heb ik de beerput van rechts ZO open zien gaan!!

Het stikt werkelijk van de lui die niet weten waar ze over praten, of hopeloos onkundig zijn, fieten staan te negeren, beleid staan te negeren, niet snappen wie welke fouten maakt, enz enz enz enz enz enz!!

Het is echt een adembenemend circus van hypocrisie enz enz..

Neem al die roepen over humaniteit enz.. Allemaal pleidooien bij de VVD voor beleid dat de PvdA altijd gehad heeft, en die nou bekend staan als "de Puinhopen van Paars"...

Of Neelie Kroes, die er op hamert hoe onzorgvuldig er met de feiten omgegaan wordt, terwijl ze zelf vorige week bij Nova zei, dat Hirsi Ali 5 burgeroorlogen had meegemaakt, terwijl Zembla net aantoonde dat dat niet zo was.
Neel ie maakte zoveel logicafouten, dat ik er een stukje over schreef, maar halverwege gierend ben opgehouden, omdat de lawines gewoon van ALLE kanten komen!

Je bent nog niet klaar met de ene idiote professor, of een andere kamerlid struikelt alweer over zichtzelf! :D

Echt! Ik heb dit nog NOOIT meegemaakt! :D ZOOOO veel! En allemaal ZO smakelijk!

Als iets een boek waard is, dan zijn het wel de afgelopen 3 dagen! :D

Er zijn echt tientallen of honderden dingen waar je over kunt schrijven..

Wat dacht je van de 2e kamer, die en-masse Hirsi staat te steunen, terwijl die aangeeft het wel gezien te hebben in Nederland, rustig plaats neemt in die Bush denktank die al die puinhoop veroorzaakte, en die in de VS ongetwijfeld gaat benadrukken wat een zakkig landje Nederland is! :D De halve pers is namelijk al zo bezig.. :D
Eg origineel waar... het is allemaal niet te geloven!

en dan staat er weer eentje vol vuur te betogen, dat je nauwelijks kunt spreken van een valse naam, terwijl hirsie zelf duidelijk aangeeft dat ie vals is.

Gen kip hoor je zeggen, dat Hirsi niet eens het land binnengekomen was, als je juiste gegevens opgegeven had. We hoor je 10x dat ze dat deed om vervolging door pa tegen te gaan.. Kortom, die journalisten zijn ook eikels. Die denken niet eens na over die zembla-uitzending, of zien die niet..

Om te brullen zijn natuurlijk die kamerleden, die staan te klagen over de hardheid van de wetgeving, die ze nota bene zelf maken!
Je merkt gewoon dat ze helemaal niet snappen wat ze tekenen..
Verdonk hefft namelijk groot gelijk, net als Nawijn al eerder zei: met valse naam en geboortedatum heb je gewoon het Nederlanderschap niet. Er is dan wel een paspoort, maar op naam van niemand. Dit soort constructies is heel normaal bij wetgeving. De hele rechtspraak functioneert ook zo. je snapt die parlementsleden dus echt niet.
Maar dat is dus inclusief bijv. Femke Halsema, die het ook al niet snapte.
Wetgeving waarbij je nog kunt afwegen/heroverwegen/bijzondere omstandigheden kunt aanvoeren, dat is van een heel ander type!
Verdonk beroept zich nota bene op de Hoge Raad, die ook al niet anders kon!
Dat heb je nou eenmaal, als de wet letterlijk zegt dat een valse naam bepaalde consequenties heeft.
En verdonk hoefde ook niks te besluiten.. Die constateert gewoon! En die kan ook niet anders!
Maar die hele Hirsi-meute gaat maar gewoon door!

Ach ik reageerde nog maar even, omdat je de enige goede opmerking maakte: Vermaak jij je ook zo?!
Echt! Verbijsterend is het! Het hele neusje van de zalm van de Nederlandse elite, zit rioollucht op te snuiven, en die overal te verspreiden onder het mom van de menselijkheid.

Ik heb Nederland nog nooit ZO klein gezien! ZO irrelevant! ZO dom!

Het is open dag in de onderbroek van de VVD! :D En in het slijmspoor kun je alle braaksels rustig bestuderen, en diagnostiseren wie er allemaal zwaar ziek is.. Dat lijkt bijna iedereen.
En Links, waar is Links? Natuurlijk ook nergens!

Nog en leuke... terwijl Hirsi dus gisteren zelf erkende, dat het allemaal averechts gewerkt had (en niet goed begreep waarom) zit de rest te vertellen hoe ontzettend waardevol het geweest is wat ze gedaan heeft.
Gek zijn ze... echt gek!
Ik ga snel weer kijken! :D Niet te geloven gewoon...

Sallahddin
16-05-06, 21:17
Geplaatst door x-nederlander
Het is om te smullen, het nieuws van afgelopen dagen. Wat heerlijk zeg. Wie zit er ook te genieten? Laat wat van je horen… Ik ben benieuwd? :lekpuh:


Nou,geef die haatzaaister griet niet te veel eer !!!...over duivels gesproken :er zijn er nog genoeg in de NLse politiek!!!

x-nederlander
16-05-06, 21:25
Eindelijk is Ayaan zwaar door de mand. Dezelfde hypocriete Ayaan die ons wilde doen geloven als activist van vrouwenrechten etc.... gaat ze nu bij de meeste anti-mensenrechten organisatie werken. De instituut die folteren van verdachten goedkeurt om info te verkrijgen. Als je de omzwaai van AHA van PvdA, VVD, American Instituut bekijkt is ook niet niks.

Smullen..... lekker hoor. Opzouten met Ayaan. Die vuile h.....

Max Stirner
16-05-06, 21:27
Geplaatst door x-nederlander

Smullen..... lekker hoor. Opzouten met Ayaan. Die vuile h.....


Tsja.

rja2
16-05-06, 21:39
Geplaatst door Maarten
Om te brullen zijn natuurlijk die kamerleden, die staan te klagen over de hardheid van de wetgeving, die ze nota bene zelf maken!
Je merkt gewoon dat ze helemaal niet snappen wat ze tekenen..
Verdonk hefft namelijk groot gelijk, net als Nawijn al eerder zei: met valse naam en geboortedatum heb je gewoon het Nederlanderschap niet. Er is dan wel een paspoort, maar op naam van niemand. Dit soort constructies is heel normaal bij wetgeving. De hele rechtspraak functioneert ook zo. je snapt die parlementsleden dus echt niet.
Maar dat is dus inclusief bijv. Femke Halsema, die het ook al niet snapte.
Wetgeving waarbij je nog kunt afwegen/heroverwegen/bijzondere omstandigheden kunt aanvoeren, dat is van een heel ander type!
Verdonk beroept zich nota bene op de Hoge Raad, die ook al niet anders kon!
Dat heb je nou eenmaal, als de wet letterlijk zegt dat een valse naam bepaalde consequenties heeft.
En verdonk hoefde ook niks te besluiten.. Die constateert gewoon! En die kan ook niet anders!
Maar die hele Hirsi-meute gaat maar gewoon door!
[/B]
Dat is natuurlijk gelul natuurlijk.

Ze heeft een politiek verstand van nul. Deze commotie had ze moeten zien aankomen, dat ze zelfstandig zo'n belangrijke politiek besluit neemt , zonder overleg met de VVD top en de rest van kabinet, laat zien dat ze totaal ongeschikt als politiek leider van de VVD of dat mag ik niet hopen als premier van dit land. De premier werd geïnformeerd, nadat het besluit is genomen. Gewoon een dametje, die gewoon gewend is haar zin door te drijven, zonder inspraak van haar onder schikten, kan me niet voorstellen, dat een paar van die ambtenaren niet de zelfde bezwaren als veel Nederlanders hadden , ze heeft haar zin doorgedrukt ondanks alle bezwaren, ze mag nu op de blaren zitten.

Als ze dit voornemen had mee gedeeld aan het kabinet en de VVD top, zonder een definitief besluit te nemen, te delen was dit debat helemaal niet nodig geweest.

Bofko
16-05-06, 21:49
Geplaatst door Max Stirner
Tsja.

Tsja Max, en Verdonk is nu even een held maar morgen ook weer gewoon een hoer hoor.

MaRiaH
16-05-06, 21:56
Lachen is gezond, zegt men..
dus lach er vooral om..

Maar heb niet de illusie dat je iets gewonnen hebt, integendeel.

Hier geldt: het geluk is met de domme..
dus lach nog maar even... want dit soort zaken schept precedenten
en dan is het lachen voor velen snel vergaan.. :moeilijk:

Maarten
16-05-06, 21:57
Geplaatst door rja2
Dat is natuurlijk gelul natuurlijk.


Nee schat, dit is zogeheten "gebonden wetgeving".
Daar kan niemand nog iets anders mee, dan uitvoeren, c.q. conclusies uit trekken.
De uitleg door de Hoge Raad was dus doodnormaal, en die van Verdonk dus ook.
Daarmee kan echt alles wat je er over zei naar de schroothoop.
En nou ben jij nog maar een kleine jongen, maar die wetgevers zelf (dat zijn ze namelijk) die weten het ook niet.
Daarom is dit allemaal éen grote klucht. Daar verander jij helemaal niets aan.
En ja, ik ben jurist. Leerstukken over gebonden wetgeving krijg je in het eerste jaar..

De VVD overlegt dus intern ook helemaal niet meer. Ze kletsen allemaal maar wat.

Maarten
16-05-06, 22:02
Geplaatst door x-nederlander
Eindelijk is Ayaan zwaar door de mand. Dezelfde hypocriete Ayaan die ons wilde doen geloven als activist van vrouwenrechten etc.... gaat ze nu bij de meeste anti-mensenrechten organisatie werken.
Precies, en daar heeft helemaal niemand het over.

Ik denk dat we ons nou profileren als het domste en meest karakterloze land van Europa.
Kan zijn dat Italie nog wint, maar ik wee nie..

Maar Hirsi is helemaal nog niet zo erg. Hirsi, dat snap je nog, maar de rest is echt volkomen doorgedraaid..

Max Stirner
16-05-06, 22:05
Geplaatst door Bofko
Tsja Max, en Verdonk is nu even een held maar morgen ook weer gewoon een hoer hoor.


Uiteraard.

Maar wel een hoer zonder baan want dit akkefietje gaat haar de politieke kop kosten.

Dwaalspoor
16-05-06, 22:07
Geplaatst door Maarten
Ow Man!!...


Echt waar!! het is NIET te geloven!! Zelden heb ik de beerput van rechts ZO open zien gaan!!

Het stikt werkelijk van de lui die niet weten waar ze over praten, of hopeloos onkundig zijn, fieten staan te negeren, beleid staan te negeren, niet snappen wie welke fouten maakt, enz enz enz enz enz enz!!

Het is echt een adembenemend circus van hypocrisie enz enz..

Neem al die roepen over humaniteit enz.. Allemaal pleidooien bij de VVD voor beleid dat de PvdA altijd gehad heeft, en die nou bekend staan als "de Puinhopen van Paars"...

Of Neelie Kroes, die er op hamert hoe onzorgvuldig er met de feiten omgegaan wordt, terwijl ze zelf vorige week bij Nova zei, dat Hirsi Ali 5 burgeroorlogen had meegemaakt, terwijl Zembla net aantoonde dat dat niet zo was.
Neel ie maakte zoveel logicafouten, dat ik er een stukje over schreef, maar halverwege gierend ben opgehouden, omdat de lawines gewoon van ALLE kanten komen!

Je bent nog niet klaar met de ene idiote professor, of een andere kamerlid struikelt alweer over zichtzelf! :D

Echt! Ik heb dit nog NOOIT meegemaakt! :D ZOOOO veel! En allemaal ZO smakelijk!

Als iets een boek waard is, dan zijn het wel de afgelopen 3 dagen! :D

Er zijn echt tientallen of honderden dingen waar je over kunt schrijven..

Wat dacht je van de 2e kamer, die en-masse Hirsi staat te steunen, terwijl die aangeeft het wel gezien te hebben in Nederland, rustig plaats neemt in die Bush denktank die al die puinhoop veroorzaakte, en die in de VS ongetwijfeld gaat benadrukken wat een zakkig landje Nederland is! :D De halve pers is namelijk al zo bezig.. :D
Eg origineel waar... het is allemaal niet te geloven!

en dan staat er weer eentje vol vuur te betogen, dat je nauwelijks kunt spreken van een valse naam, terwijl hirsie zelf duidelijk aangeeft dat ie vals is.

Gen kip hoor je zeggen, dat Hirsi niet eens het land binnengekomen was, als je juiste gegevens opgegeven had. We hoor je 10x dat ze dat deed om vervolging door pa tegen te gaan.. Kortom, die journalisten zijn ook eikels. Die denken niet eens na over die zembla-uitzending, of zien die niet..

Om te brullen zijn natuurlijk die kamerleden, die staan te klagen over de hardheid van de wetgeving, die ze nota bene zelf maken!
Je merkt gewoon dat ze helemaal niet snappen wat ze tekenen..
Verdonk hefft namelijk groot gelijk, net als Nawijn al eerder zei: met valse naam en geboortedatum heb je gewoon het Nederlanderschap niet. Er is dan wel een paspoort, maar op naam van niemand. Dit soort constructies is heel normaal bij wetgeving. De hele rechtspraak functioneert ook zo. je snapt die parlementsleden dus echt niet.
Maar dat is dus inclusief bijv. Femke Halsema, die het ook al niet snapte.
Wetgeving waarbij je nog kunt afwegen/heroverwegen/bijzondere omstandigheden kunt aanvoeren, dat is van een heel ander type!
Verdonk beroept zich nota bene op de Hoge Raad, die ook al niet anders kon!
Dat heb je nou eenmaal, als de wet letterlijk zegt dat een valse naam bepaalde consequenties heeft.
En verdonk hoefde ook niks te besluiten.. Die constateert gewoon! En die kan ook niet anders!
Maar die hele Hirsi-meute gaat maar gewoon door!

Ach ik reageerde nog maar even, omdat je de enige goede opmerking maakte: Vermaak jij je ook zo?!
Echt! Verbijsterend is het! Het hele neusje van de zalm van de Nederlandse elite, zit rioollucht op te snuiven, en die overal te verspreiden onder het mom van de menselijkheid.

Ik heb Nederland nog nooit ZO klein gezien! ZO irrelevant! ZO dom!

Het is open dag in de onderbroek van de VVD! :D En in het slijmspoor kun je alle braaksels rustig bestuderen, en diagnostiseren wie er allemaal zwaar ziek is.. Dat lijkt bijna iedereen.
En Links, waar is Links? Natuurlijk ook nergens!

Nog en leuke... terwijl Hirsi dus gisteren zelf erkende, dat het allemaal averechts gewerkt had (en niet goed begreep waarom) zit de rest te vertellen hoe ontzettend waardevol het geweest is wat ze gedaan heeft.
Gek zijn ze... echt gek!
Ik ga snel weer kijken! :D Niet te geloven gewoon...

IK heb naar de tweede kamer geluisterd vanavond, bizar zeg wat een stelletje sukkels in de tweede kamer, de ballen verstand van wetgeving. Of ze spelen dom of ze zijn echt dom.

Het komt er op neer dat Verdonk oplossingen moest aandragen om het probleem van Ayan Hirsi Magan op te lossen. Ze dwongen haar om uit te leggen waarom ze geen gebruik maakt van haar discretionaire bevoegdheid. Verdonk legt dat minstens 10 keer uit waarom dat niet kan maar toch blijven ze van rechts tot links met de domme vragen aankomen huppelen.

Wat ik er tot nu toe eruit heb gehaald is dat Ayaan Hirsi Magan nog wel beroep kan aantekenen en als ze de vervolgprocedures verliest dat ze zich bij het GBA opnieuw kan inschrijven onder haar echte naam en dan weer opnieuw een aanvraag tot naturalisatie kan indienen.

Ook dit kan volgens mij niet zomaar. Ik ken gevallen van Turken die geen afstand gedaan hebben van hun turkse nationaliteit en daarom dan later hun Nederlandse nationaliteit verliezen en dan illegaal worden. Ze kunnen uiteindelijk weer een nieuwe aanvraag indienen voor een verblijfsvergunning maar dan beginnen ze weer helemaal opnieuw en zullen ze weer 5 jaar moeten wachten voordat ze een nieuwe naturalisatieverzoek kunnen indienen.

En nu hoor ik van Verdonk dat Hirsi Magan gewoon een nieuwe verzoek tot naturalisatie kan indienen. Raar hoor.

H.P.Pas
16-05-06, 22:08
Geplaatst door Maarten
Nee schat, dit is zogeheten "gebonden wetgeving".
Daar kan niemand nog iets anders mee, dan uitvoeren, c.q. conclusies uit trekken.
De uitleg door de Hoge Raad was dus doodnormaal, en die van Verdonk dus ook.
.

Werkelijk ? (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=187418)

Maarten
16-05-06, 22:09
Geplaatst door gh.wille
Net wat je zegd want hoe je het ook bekijkt een ''fatsoendelijk "'gezins leven heeft zij niet gekend ,en wat is ze nu nog ? een opgejaagd dier .

Achterlijk gezwam. Die heeft al een baan bij de meest invloedrijke denktank in de VS! Die heeft het zich daar voor het uitzoeken! Gespreid bedje!

Ook al treurig dat ze haar huis kwijt raakte. Schei toch uit. Die heeft veel meer contacten dan de gemiddelde Nederlander. Allemaal lui die dol op haar zijn, en veel invloed hebben. Die krijgt niets geregeld? Ga toch weg!

mark61
16-05-06, 22:10
Geplaatst door Max Stirner
Uiteraard.

Maar wel een hoer zonder baan want dit akkefietje gaat haar de politieke kop kosten.

AHM - RV 1-1

Max Stirner
16-05-06, 22:14
Geplaatst door Maarten
Achterlijk gezwam. Die heeft al een baan bij de meest invloedrijke denktank in de VS! Die heeft het zich daar voor het uitzoeken! Gespreid bedje!

Ook al treurig dat ze haar huis kwijt raakte. Schei toch uit. Die heeft veel meer contacten dan de gemiddelde Nederlander. Allemaal lui die dol op haar zijn, en veel invloed hebben. Die krijgt niets geregeld? Ga toch weg!


Feit is dat ze in NL niet onbeschermd over straat kan.

En dan kan je kan wel een onleesbaar betoog van 3 kantjes pennen waarin je dat goedpraat/bagetalliseert, maar tis zonneklaar.

Max Stirner
16-05-06, 22:16
Geplaatst door mark61
AHM - RV 1-1


Heb je net die aanvaring met Femke Halsema gezien tijdens het debat ?

mark61
16-05-06, 22:18
Geplaatst door Max Stirner
Heb je net die aanvaring met Femke Halsema gezien tijdens het debat ?

Jaha.

mark61
16-05-06, 22:19
Waar moet het heen met Nederland? Heb me nog nooit zo vreemd gevoeld in eigen land. Ik geloof dat je dit moet beschouwen als verregaande democratisering. De borreltafel regeert.

Krankjorum.

Maarten
16-05-06, 22:19
Geplaatst door H.P.Pas
Werkelijk ? (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=187418)
Ja. (ik heb het gezien)

Dat pleidooi over die namen snijdt geen hout meer, als Hirsi zelf duidelijk gesteld heeft dat een valse naam werd opgegeven.

De reden is ook duidelijk. Ze was al erkend vluchteling elders, en zou hier dus nooit toegelaten zijn. Elke hulpverlener vertelt je dat. En dan is een valse naam een uitkomst.
En geloof me... een valse naam is nooit van zijn leven een reden voor de genoemde uitzonderingen.

Dit geeft ook twijfels aan haar verklaring dat ze een valse naam opgaf uit angst voor vervolging door haar vader.
Geloof maar gerust, dat mensen die hier asiel aanvragen weten hoe het zit.

Kortom, ook het NRC is zijn kop kwijt.
Onze elite bevindt zich in een toestand van collectieve hysterie.

Maar stom zijn ze ook weer niet, dus ik denk dat ze de boel collectief belazeren, en hun fouten en beschamende zaken proberen te verbergen achter gevijnsde verontwaardiging.

mark61
16-05-06, 22:22
Geplaatst door Maarten
Onze elite bevindt zich in een toestand van collectieve hysterie.


Das al enige jaren zo. Alleen schijnt het steeds erger te kunnen. Het enige goede dat eruit voortkomt is dat Verdonk hoogstwaarschijnlijk uit het zicht verdwijnt.

MaRiaH
16-05-06, 22:24
Krankjorum ja..

dat is het enige goede woord voor deze toestand..

mark61
16-05-06, 22:28
Geplaatst door MaRiaH
Krankjorum ja..

dat is het enige goede woord voor deze toestand..

Tis vandaag niet de bedoeling dat wie dan ook het eens is met wie dan ook. Dat je t maar weet.

Hoe was het ook weer, het land reddeloos, de regering radeloos, de bevolking redeloos? Of omgekeerd? Na, dat redeloos zit wel goed.

H.P.Pas
16-05-06, 22:29
Geplaatst door mark61
Waar moet het heen met Nederland? Heb me nog nooit zo vreemd gevoeld in eigen land. Ik geloof dat je dit moet beschouwen als verregaande democratisering. De borreltafel regeert.

Krankjorum.

Ik ben vertrokken in de tijd toen het oude BAV (BinnenAanvaringsReglement) nog van kracht was.
Laatste artikel: Eenieder is verplicht van dit reglement af te wijken als goed zeemansschap dit vereist.
Dat is over, er wordt niet meer geschipperd. Recht door zee; zandbanken en koraalriffen daar hebben we geen boodschap aan.
Weet je, wat ik heel stiekem wel eens denk ?
Bekijken jullie het maar.

Good Kahuna
16-05-06, 22:30
Geplaatst door MaRiaH
Krankjorum ja..

dat is het enige goede woord voor deze toestand..

Je vat het kernachtig samen. My sentiment exactly.

Tomas
16-05-06, 22:30
Persoonlijk vond ik het wegsturen van een ambitieus meisje een paar weken voor haar examen nog absurder. Magoed. Da's maar een mening. Ze was in ieder geval lang niet zo belangrijk.

mark61
16-05-06, 22:31
Geplaatst door H.P.Pas
Ik ben vertrokken in de tijd toen het oude BAV (BinnenAanvaringsReglement) nog van kracht was.
Laatste artikel: Eenieder is verplicht van dit reglement af te wijken als goed zeemansschap dit vereist.
Dat is over, er wordt niet meer geschipperd. Recht door zee; zandbanken en koraalriffen daar hebben we geen boodschap aan.
Weet je, wat ik heel stiekem wel eens denk ?
Bekijken jullie het maar.

Volgens mij zegt het Verkeersreglement nog wel dat je ten allen tijde een aanrijding moet voorkomen. Maar misschien is dat ook al aangepast.

Jij hebt makkelijk praten op je alpenweitje.

~Panthera~
16-05-06, 22:32
Geplaatst door Tomas
Persoonlijk vond ik het wegsturen van een ambitieus meisje een paar weken voor haar examen nog absurder. Magoed. Da's maar een mening. Ze was in ieder geval lang niet zo belangrijk.

Precies.

Maarten
16-05-06, 22:34
Geplaatst door Dwaalspoor
IK heb naar de tweede kamer geluisterd vanavond, bizar zeg wat een stelletje sukkels in de tweede kamer, de ballen verstand van wetgeving. Of ze spelen dom of ze zijn echt dom.

Het komt er op neer dat Verdonk oplossingen moest aandragen om het probleem van Ayan Hirsi Magan op te lossen. Ze dwongen haar om uit te leggen waarom ze geen gebruik maakt van haar discretionaire bevoegdheid. Verdonk legt dat minstens 10 keer uit waarom dat niet kan maar toch blijven ze van rechts tot links met de domme vragen aankomen huppelen.

Wat ik er tot nu toe eruit heb gehaald is dat Ayaan Hirsi Magan nog wel beroep kan aantekenen en als ze de vervolgprocedures verliest dat ze zich bij het GBA opnieuw kan inschrijven onder haar echte naam en dan weer opnieuw een aanvraag tot naturalisatie kan indienen.

Ook dit kan volgens mij niet zomaar. Ik ken gevallen van Turken die geen afstand gedaan hebben van hun turkse nationaliteit en daarom dan later hun Nederlandse nationaliteit verliezen en dan illegaal worden. Ze kunnen uiteindelijk weer een nieuwe aanvraag indienen voor een verblijfsvergunning maar dan beginnen ze weer helemaal opnieuw en zullen ze weer 5 jaar moeten wachten voordat ze een nieuwe naturalisatieverzoek kunnen indienen.

En nu hoor ik van Verdonk dat Hirsi Magan gewoon een nieuwe verzoek tot naturalisatie kan indienen. Raar hoor.

Bij "gebonden wetgeving" is er per definitie geen zgn. "discretionaire bevoegdheid" meer.
In feite speelt de hele kwestie van de bevoegdheid niet eens, omdat er geen besluit genomen is. De toestand van illegaliteit volgt gewoon hut de wet. Zonder besluit dus.
Wel moet er ergens een besluit gevallen zijn. Een uitvoeringsbesluit om het paspoort in te nemen of zo. Daar kan dan beroep tegen zijn.

Ze kan inderdaad wel weer Naturalisatie aanvragen. Maar voldoet ze dan aan de eisen? Ze is namelijk al jaren niet legaal in Nederland. Ze heeft geen enkele status. Je moet hier minstens 5 jaar legaal wonen, dacht ik. En met een baan in de VS weet ik helemaal niet of het nog ooit lukt. Blijkbaar verblijf je dan niet hier.

Ze kan dus wel op een toeristenvisum het land in. (als ze tenminste een VS-paspoort heeft. Maar geinig is, dat je op zo'n visum niets mag doen wat met werk te maken heeft, anders ben je geen toerist. Ik weet niet hoe ze dit normaal doen.

Geinig is ook dat ze het land in feite niet uit kan. Of als ze er uit is, kan ze er mogelijk niet meer in. Ik vraag me tenminste af wat ze op Schiphol doen, als ze daar weer binnenkomt?

Seif
16-05-06, 22:39
Geplaatst door Maarten
Bij "gebonden wetgeving" is er per definitie geen zgn. "discretionaire bevoegdheid" meer.
In feite speelt de hele kwestie van de bevoegdheid niet eens, omdat er geen besluit genomen is. De toestand van illegaliteit volgt gewoon hut de wet. Zonder besluit dus.
Wel moet er ergens een besluit gevallen zijn. Een uitvoeringsbesluit om het paspoort in te nemen of zo. Daar kan dan beroep tegen zijn.

Je vergeet voor het gemak even dat je iemand niet statenloos mag maken. En aangezien er in Somalië defacto al jaren geen overheid meer is, is dit wat er met Ayaan staat te gebeuren.

Maarten
16-05-06, 22:45
Geplaatst door H.P.Pas
Eenieder is verplicht van dit reglement af te wijken als goed zeemansschap dit vereist.
Dat is over, er wordt niet meer geschipperd. Recht door zee; zandbanken en koraalriffen daar hebben we geen boodschap aan.
Weet je, wat ik heel stiekem wel eens denk ?
Bekijken jullie het maar.

Ook jij weet niets van wetgeving. (het zij je vergeven..)

Ik jouw voorbeeld is er niet slechts een discretionaire bevoegdheid om van de regel af te wijken, maar zelfs een plicht om van de regel af te wijken, als de omstandigheden daarom vragen! Dit is hele zinnige wetgeving.

Alle gedoe over verblijf is Allemaal gebonden wetgeving. Dan MAG je niet afwijken, en KUNT ook niet afwijken!!

Het gaat dus om wetgeving die al die VVDers hebben staan steunen, en die hun parlemantariers en bewindslieden hebben staan maken, en die beklagen zich nou, dat er geen discretionaire bevoegdheid is!! Sterker nog, ze verwijten Verdonk, dat ze er geen gebruik van maakt, terwijl die er niet is!!! Stapeldol, die lui!

Maarten
16-05-06, 22:48
Geplaatst door Max Stirner
Feit is dat ze in NL niet onbeschermd over straat kan.

En dan kan je kan wel een onleesbaar betoog van 3 kantjes pennen waarin je dat goedpraat/bagetalliseert, maar tis zonneklaar.

Als jij die paar zinnen nog niet kunt lezen, dan wil je ook niets weten.


Verder heeft nog niemand gezegd, dat haar bescherming op hield, dus je bent bezig met valse sentimenten. Kort genoeg voor je?

Maarten
16-05-06, 22:51
Geplaatst door Seif
Je vergeet voor het gemak even dat je iemand niet statenloos mag maken. En aangezien er in Somalië defacto al jaren geen overheid meer is, is dit wat er met Ayaan staat te gebeuren.

Nog zo'n kutsentimentalist. Zolang daar een vliegtuig heen gaat, kunnen ze haar daarnaar uitzetten (als de autoriteiten daar het pikken).
En helemaal niemand is van plan haar daar naar toe uit te zetten.
Die gaat naar een top-baan in de VS, en that's it.

Je zit dus weer te zieken zoals altijd.

H.P.Pas
16-05-06, 22:55
Geplaatst door Maarten
Ook jij weet niets van wetgeving. (het zij je vergeven..)

Ik jouw voorbeeld is er niet slechts een discretionaire bevoegdheid om van de regel af te wijken, maar zelfs een plicht om van de regel af te wijken, als de omstandigheden daarom vragen! Dit is hele zinnige wetgeving.



Jij leest slecht. Dat is onvergeeflijk voor een jurist. Ik beween de tijd dat in Nederland nog zinnige wetgeving bestond.
Verder beweer ik niets.

Seif
16-05-06, 22:55
Geplaatst door Maarten
Nog zo'n kutsentimentalist.

Al die mooie lappen tekst van je nemen niet weg dat ook jij begint te schelden als je geen argumenten meer hebt. Daarmee val je toch wel heel erg door de mand hoor. Voordat je tijdelijk met verlof ging, heb je me ook al eens de huid vol gescholden in een Israel-discussie. Je kan zeggen wat je wil van mij, maar schelden heb ik nog nooit gedaan hier. Nee, geef mij dan maar iemand als Dwaalspoor. Die doet zich niet beter voor dan ie is. Maar jij loopt hier altijd de hypocriete schijnheil uit te hangen.

Maarten
16-05-06, 22:57
Geplaatst door mark61
Volgens mij zegt het Verkeersreglement nog wel dat je ten allen tijde een aanrijding moet voorkomen. Maar misschien is dat ook al aangepast.


Ik ken jouw soort wel.. Jij probeert je natuurlijk te onttrekken aan door de wet genormeerde aanrijdingen! :D
Links tuig! :D

Luister, als aanrijdingen onvermijdelijk zijn, dan DIENEN ZE OOK PLAATS TE VINDEN!!
Als we ook DAAR nog aan gaan tornen, dan blijven we helemáál nergens meer!

MaRiaH
16-05-06, 22:58
Geplaatst door mark61
Tis vandaag niet de bedoeling dat wie dan ook het eens is met wie dan ook. Dat je t maar weet.

Hoe was het ook weer, het land reddeloos, de regering radeloos, de bevolking redeloos? Of omgekeerd? Na, dat redeloos zit wel goed.

Gaat niet lukken..
ben het helaas eens. :(

Maarten
16-05-06, 23:00
Geplaatst door mark61
Waar moet het heen met Nederland? Heb me nog nooit zo vreemd gevoeld in eigen land. Ik geloof dat je dit moet beschouwen als verregaande democratisering. De borreltafel regeert.

Krankjorum.

Ik ben blij dat het je opvalt.

Autochtonen op maroc.nl lijken ook krankjoremer te worden. Wat je hier weer ziet... guttegut..

MaRiaH
16-05-06, 23:01
Geplaatst door Tomas
Persoonlijk vond ik het wegsturen van een ambitieus meisje een paar weken voor haar examen nog absurder. Magoed. Da's maar een mening. Ze was in ieder geval lang niet zo belangrijk.

Ook absurd.

maar zie hier: de heksenjacht op leugenachtige asielzoekers.. :dood:
Overigens denk ik dat de zaak Taida van invloed is op het handelen nu.

H.P.Pas
16-05-06, 23:02
Geplaatst door mark61
Hoe was het ook weer, het land reddeloos, de regering radeloos, de bevolking redeloos? Of omgekeerd? Na, dat redeloos zit wel goed.

Waar wachten jullie nog op ? Op naar de Gevangen Poort zou ik zeggen.

rja2
16-05-06, 23:04
Geplaatst door Maarten
Bij "gebonden wetgeving" is er per definitie geen zgn. "discretionaire bevoegdheid" meer.
In feite speelt de hele kwestie van de bevoegdheid niet eens, omdat er geen besluit genomen is. De toestand van illegaliteit volgt gewoon hut de wet. Zonder besluit dus.
Wel moet er ergens een besluit gevallen zijn. Een uitvoeringsbesluit om het paspoort in te nemen of zo. Daar kan dan beroep tegen zijn.

Ze kan inderdaad wel weer Naturalisatie aanvragen. Maar voldoet ze dan aan de eisen? Ze is namelijk al jaren niet legaal in Nederland. Ze heeft geen enkele status. Je moet hier minstens 5 jaar legaal wonen, dacht ik. En met een baan in de VS weet ik helemaal niet of het nog ooit lukt. Blijkbaar verblijf je dan niet hier.

Ze kan dus wel op een toeristenvisum het land in. (als ze tenminste een VS-paspoort heeft. Maar geinig is, dat je op zo'n visum niets mag doen wat met werk te maken heeft, anders ben je geen toerist. Ik weet niet hoe ze dit normaal doen.

Geinig is ook dat ze het land in feite niet uit kan. Of als ze er uit is, kan ze er mogelijk niet meer in. Ik vraag me tenminste af wat ze op Schiphol doen, als ze daar weer binnenkomt?
Dat Minister Verdonk, geen keuze had, ontken ik met kracht.

Ze had haar constatering, ook een week of of een paar weken later kunnen bekend maken.

Ze had ook de keuze kunnen maken, om dit niet bekend te maken.

Ik wil niet verwikkeld worden in juridische haarkloverij, maar als een feit overeind staat, dat Verdonk een beleid heeft gevoerd, dat niet gespeend van eigen belang, zoals lijsttrekker worden van de VVD.

Maarten
16-05-06, 23:04
Geplaatst door H.P.Pas
Jij leest slecht. Dat is onvergeeflijk voor een jurist. Ik beween de tijd dat in Nederland nog zinnige wetgeving bestond.
Verder beweer ik niets.

Sorry dat ik me wat sterk uitdrukte.

Maar wetgeving van het soort dat jij bedoelt is er nog genoeg.
En wetgeving op het gebied van verblijf was meen ik altijd al tamelijk gebonden.
Nou is inderdaad alles wel veel strakker geworden. Hoofdreden is het misbruik. Enne.. het bestaan van advocaten natuurlijk. Hoe meer gaten, hoe meer die jongens verdienen.

Max Stirner
16-05-06, 23:05
Geplaatst door Maarten
Als jij die paar zinnen nog niet kunt lezen, dan wil je ook niets weten.


Verder heeft nog niemand gezegd, dat haar bescherming op hield, dus je bent bezig met valse sentimenten. Kort genoeg voor je?


Het ging om de term `opgejaagd wild` , die volgens jou `achterlijk gezwam` was.

MaRiaH
16-05-06, 23:09
Geplaatst door Maarten
Ik ben blij dat het je opvalt.

Autochtonen op maroc.nl lijken ook krankjoremer te worden. Wat je hier weer ziet... guttegut..

Dit is evengoed over allochtonen te melden..

zo vervuld van haat en leedvermaak, dat ze niet zien welke maatschappelijk gevolgen dit voor hen kan hebben.

Maarten
16-05-06, 23:13
Geplaatst door rja2
Dat Minister Verdonk, geen keuze had, ontken ik met kracht.

Ze had haar constatering, ook een week of of een paar weken later kunnen bekend maken.

Ze had ook de keuze kunnen maken, om dit niet bekend te maken.

Ik wil niet verwikkeld worden in juridische haarkloverij, maar als een feit overeind staat, dat Verdonk een beleid heeft gevoerd, dat niet gespeend van eigen belang, zoals lijsttrekker worden van de VVD.

Er werden domweg kamervragen gested. Via Nawijn meen ik. En dan moet je domweg antwoorden.

En het gaat hier om gebonden wetgeving, en dan ben je snel klaar. Dan is er namelijk geen beleidsuiruimte ofwel discretionaire bevoegdheid. Dit is gewoon een lesje voor eerstejaars rechtenstudenten hoor.

Geinig is dat de een weer gilt, dat ze 3 jaar te laat is, en de volgende dat ze te snel is.

Nog geiniger is dat de overheid altijd traagheid verweten wordt, terwijl er nou ineens kritiek komt op snelheid. En het gaat om een simpele mededeling! Iedereen is zijn kop echt kwijt.


Elian heeft net bij de EO staan betogen, dat Verdonk 3 jaar geleden een ambtsmisdrijf pleegde door de zaak op zijn beloop te laten. Alweer een jurist die een bespottelijke hetze staat te voeren, en de wetgeving hier niet snapt, of de boel belazert!
Het wordt volkomen duidelijk wat voor een maffia die VVD beheerst..

H.P.Pas
16-05-06, 23:17
Geplaatst door Maarten
Sorry dat ik me wat sterk uitdrukte.


:fpetaf:

Oneigentijds.

Maarten
16-05-06, 23:17
Geplaatst door MaRiaH
Dit is evengoed over allochtonen te melden..

zo vervuld van haat en leedvermaak, dat ze niet zien welke maatschappelijk gevolgen dit voor hen kan hebben.

Een grote meerderheid der nederlanders bleek vóor intrekking van het paspoort, en opstappen als parlementslid.
De allochtonen zijn niet de enigen die staan te juichen. De schade zal dus wel meevallen.
Vergis je niet: de media laten momenteel vooral rechts Nederland zien. Hoe de rest denkt, dat weet ik nog niet.

gh.wille
16-05-06, 23:18
Geplaatst door Maarten
Achterlijk gezwam. Die heeft al een baan bij de meest invloedrijke denktank in de VS! Die heeft het zich daar voor het uitzoeken! Gespreid bedje!

Ook al treurig dat ze haar huis kwijt raakte. Schei toch uit. Die heeft veel meer contacten dan de gemiddelde Nederlander. Allemaal lui die dol op haar zijn, en veel invloed hebben. Die krijgt niets geregeld? Ga toch weg!

Ik heb je er al eerder op gewezen dat je niet veel beter bent als degene die je zit te bekritiseren ,met dit soort geleuter moet je bij mij niet aankomen ,ben je jou begin stadium vergeten soms ?
Precies omgedraaid als een blad aan de boom maar dan een verdorde boven dien WANT JE WAAIT MET ALLE WINDEN MEE !

Als je goed had gelezen ,heb ik ook gezegd dat haar (financieele ) bedje
wel gespreid is ik had het m.n over haar famillie (leven ) haar jeugd heeft ze nog ouders," echte" *broers of zusters ???
Neefje ,s en nichtjes kortom ik zou voor geen prijs met haar willen ruilen en iedereen die Eerlijk is Ook Niet !!

* niet van die ACHTERLIJKE GEINDOCTRINEERDE HUFTERS DIE DESNOODS HUN BLOEDEIGEN ZUSTER WEL FF WILLEN VERMOORDEN !!! ALLEEN AL OM HET FEIT DAT ZIJ HAAR EIGEN MENING HEEFT EN BEPAALDE WANTOESTANDEN AAN HET LICHT HEEFT GEBRACHT !!!

Voor de goede orde ik heb het dus niet over haar evt BELEDIGINGEN t.o.v de ISLAAM .

rja2
16-05-06, 23:24
Geplaatst door Maarten
Er werden domweg kamervragen gested. Via Nawijn meen ik. En dan moet je domweg antwoorden.

En het gaat hier om gebonden wetgeving, en dan ben je snel klaar. Dan is er namelijk geen beleidsuiruimte ofwel discretionaire bevoegdheid. Dit is gewoon een lesje voor eerstejaars rechtenstudenten hoor.

Geinig is dat de een weer gilt, dat ze 3 jaar te laat is, en de volgende dat ze te snel is.

Nog geiniger is dat de overheid altijd traagheid verweten wordt, terwijl er nou ineens kritiek komt op snelheid. En het gaat om een simpele mededeling! Iedereen is zijn kop echt kwijt.


Elian heeft net bij de EO staan betogen, dat Verdonk 3 jaar geleden een ambtsmisdrijf pleegde door de zaak op zijn beloop te laten. Alweer een jurist die een bespottelijke hetze staat te voeren, en de wetgeving hier niet snapt, of de boel belazert!
Het wordt volkomen duidelijk wat voor een maffia die VVD beheerst..
Dat ze geen ruimte had is gewoon gelul,

Ze had dit gisteren of volgende week of over drie weken kunnen bekend maken.

Ze wou de haan de voorste te zijn en scoren bij haar achterban.

Ze had ook de keuze kunnen maken, om dit in een la, te laten verdwijnen, als je in de rug gedekt bent , kom je hier mee weg.

Maarten
16-05-06, 23:38
Geplaatst door H.P.Pas
:fpetaf:

Oneigentijds.

Grinnik... ja, we leven in opblaastijdperk. Hamas doet het zus, de VVD zo...
We schieten wel eens uit... Je moet bijna wel om nog gehoord te worden.

gh.wille
17-05-06, 01:02
Geplaatst door Max Stirner
Het ging om de term `opgejaagd wild` , die volgens jou `achterlijk gezwam` was. :duim:

gh.wille
17-05-06, 01:06
Geplaatst door MaRiaH
Dit is evengoed over allochtonen te melden..

zo vervuld van haat en leedvermaak, dat ze niet zien welke maatschappelijk gevolgen dit voor hen kan hebben.

Ook hier geld maar een antwoord : :duim:

Maarten
17-05-06, 01:23
Geplaatst door rja2
Dat ze geen ruimte had is gewoon gelul,

bla bla...

Ze had ook de keuze kunnen maken, om dit in een la, te laten verdwijnen, als je in de rug gedekt bent , kom je hier mee weg.

Jongen, koop een boekje staatsrecht.
Kamervragen staat gewoon in de grondwet, en er moeten antwoorden komen.
Ik ga daar echt niet verder over lullen.

gh.wille
17-05-06, 01:45
Geplaatst door prikkerd
Ten eerste : Als ze dit allemaal voor het geld gedaan zou hebben dan heeft ze bereikt wat ze wilde maar qua sociale/maatschappelijke sucessen heeft ze falicant gefaald/gelogen/bedrogen......

Ten tweede is zij ook ontrecht Europeaan van het jaar***** want ze is niet eens Nederlands dus intrekken dat onzinnige prijs

Tot slot niet zo schijnheilig achteraf gaan vermelden dat je geen fan bent



ontopic: Ik geniet met volle teugen :lole:

Ik nog meer als jij :haha:

Tot slot niet zo schijnheilig achteraf gaan vermelden dat je geen fan bent .

Wat jij als ''fan '' betiteld komt omdat je zelf haar HAAT !!!

En in je alles overheersende HAAT weet je niet eens meer het verschil
tussen wat waar is wat zij gezegd heeft en wat ze gelogen heeft !

***** deze betiteling is haar toegekend ver voor dit alles aan het licht kwam ,ja maar wel van de gezamelijke gehate AMERIKAANSE PERS !
:haha:

helly2002
17-05-06, 02:32
genieten is wat overdreven maar ze heeft gelogen dus opstappen buitengooien of niet maakt me niet eens zoveel uit .wrom moet het bij haar opeens wel opnieeuw overwogen worden en bij een ander niet.

Maarten
17-05-06, 03:04
Geplaatst door gh.wille
Ik heb je er al eerder op gewezen dat je niet veel beter bent als degene die je zit te bekritiseren ,met dit soort geleuter moet je bij mij niet aankomen ,ben je jou begin stadium vergeten soms ?
Precies omgedraaid als een blad aan de boom maar dan een verdorde boven dien WANT JE WAAIT MET ALLE WINDEN MEE !

Als je goed had gelezen ,heb ik ook gezegd dat haar (financieele ) bedje
wel gespreid is ik had het m.n over haar famillie (leven ) haar jeugd heeft ze nog ouders," echte" *broers of zusters ???
Neefje ,s en nichtjes kortom ik zou voor geen prijs met haar willen ruilen en iedereen die Eerlijk is Ook Niet !!

* niet van die ACHTERLIJKE GEINDOCTRINEERDE HUFTERS DIE DESNOODS HUN BLOEDEIGEN ZUSTER WEL FF WILLEN VERMOORDEN !!! ALLEEN AL OM HET FEIT DAT ZIJ HAAR EIGEN MENING HEEFT EN BEPAALDE WANTOESTANDEN AAN HET LICHT HEEFT GEBRACHT !!!

Voor de goede orde ik heb het dus niet over haar evt BELEDIGINGEN t.o.v de ISLAAM .

Ik krijg tranen in de ogen... :hihi:

Alles wat te maken heeft met verblijfsvergunningen enz enz, gaat gepaard met grote bakken leed, allemaal veel erger dan Hirsia ali!
Mensen gaan dood bij terugkeer, of zijn volledig ontheemd zonder middelen. Van sommigen is de halve familie afgeslacht, of ze zijn verdreven enz, maar het land is weer veilig verklaard. Er zijn moeders die van kinderen gescheiden dreigen te worden, huwelijken die niet door kunnen gaan, en nog veel meer rampen. Ze zitten hier jaren in een kamp, mogen niks, en moeten er dan alsnog uit, enz.. En velen zijn alleen! Of ze hebben juist familie, die half crepeert, maar slagen er niet in hier aan de slag te komen, en kunnen hun familie dus niet onderhouden! De lijsten zijn lang!

Hirsi Ali hoort tot de top van de succesvollen. Persoonlijk leed hebben we allemaal.

Kortom, je produceert een partij gezeik.
De hele 2e kamer zet zich momenteel in om de regels aan te passen ter wille van H.A. Dat hebben ze nooit voor wie dan ook gedaan, dus ik wordt eigenlijk kotsmisselijk van jou. Ach ach ach... ik wordt niet goed..

Maarten
17-05-06, 03:21
Geplaatst door MaRiaH
Dit is evengoed over allochtonen te melden..

zo vervuld van haat en leedvermaak, dat ze niet zien welke maatschappelijk gevolgen dit voor hen kan hebben.

Ja, bij die marocs deugde er nooit wat aan AHA..
Ik heb alles bij elkaar minstens 20 uur zitten typen aan stukken over wat er wél deugde aan haar, en wat er hier fout ging.

Maar de keerzijde is er zeker ook. Ze maakte carriere over de rug van Islam. Ik heb nog veel meer kritiek, die parallel loopt aan wat de marocs hier zeggen. ik heb even geen zin om dat uit de doeken te doen. Maar er is bijv. een parallel met Irak:
Je kunt geen freedom en Democracy brengen, met de hulp van geweld, en daarbij ook nog hun godsdienst als de vijand aanmerken. Dat is min of meer gebeurd. Het resultaat is, dat er groepen zijn die zullen blijven schieten, totdat de laatste amerikaan het land verlaten heeft...

Nogmaals: je mag de profeet best een perverse dictator noemen. Daar zijn zelfs redenen voor. Maar als je doel is, een culturele verandering bij moslims (daar komen heel veel dingen op neer) dan ben je aangewezen op de vrije medewerking door moslims. Die moeten willen. Je moet dus iets aanbieden wat ze willen, om te beginnen wat respect voor hun visies en hun vrijheid. Gewoon behandelen als iedereen, als mens dus. Nou, daar schiet het hier in de debatten aardig in tekort. Nederland kan dat niet, dat beroep doen op de vrije wil. En als je de Profeet pervers gaat noemen, dan wil je blijkbaar geen samenwerking en geen resultaat. Dit is wat er mis is met Hirsi Ali.

Bart.NL
17-05-06, 09:52
Geplaatst door Max Stirner
Ja maar tis nu wel weer mooi geweest.

AHA blijft gewoon en alle zwakzinnige aasgieren kunnen de komende maanden weer gaan janken dat die kl*tloze sl**rie hen zo beledigt.

Ik denk ook dat de invloed van haar denkbeelden alleen maar groeit door de commotie die er nu is. Daarom ook mijn opmerking: Wie te vroeg heeft gejuicht, heeft tenminste lol gehad. Coolassprov ziet ook wel goed dat er eigenlijk geen reden is om te juichen.

Leedvermaak geeft blijk van weinig niveau. Het lijkt er toch op dat zeer velen hier dit hebben. Maar erger is het nog dat ook veel mensen niet in staat om haar met argumenten te bestrijden, dus bedreigen ze haar of maken ze haar uit voor hoer. En dat maakt haar argumenten voor redelijke mensen alleen maar geloofwaardiger.

~Panthera~
17-05-06, 10:07
Wat een gelul allemaal: ELKE verandering binnen IETS, moet komen van BINNENUIT, en kun je op geen enkele manier DWINGEN.
En zeker niet door er negatief over te gaan zitten raaskallen, omdat jij er een pleurishekel aan hebt overgehouden. :moe:

Ik zou ook geen goeie zijn om veranderingen binnen de Katholieke kerk op gang te brengen: daarvoor heb ik er een te grote schurft aan.
Dat mag ook, maar ik heb dan ook niet de illusie dat er ook maar 1 hond in die kerk ooit naar mij zal luisteren.
Ze graven de hielen nl nog dieper in het zand.

Simpel eigenlijk he ? :blowen:

Turkish_mister
17-05-06, 10:13
Deze dag moet uitgeroepen worden tot nationaal-feestdag. We zijn eindelijk verlost van die slet.

David
17-05-06, 10:21
Geplaatst door Turkish_mister
Deze dag moet uitgeroepen worden tot nationaal-feestad. We zijn eindelijk verlost van die slet.



Is Xaviera Hollander haar paspoort ook kwijt? :schok:

Tomas
17-05-06, 10:26
Geplaatst door David
Is Xaviera Hollander haar paspoort ook kwijt? :schok:

Maar wat ik mij altijd afvraag in zo'n geval is waarom hij nou zo graag de vooroordelen wil bevestigen. Ik ben er al wel achter dat het geen sarcasme is. Dus geen parodie op de vooroodelen. Maar waarom wel?

sienia
17-05-06, 10:29
Geplaatst door Tomas
Maar wat ik mij altijd afvraag in zo'n geval is waarom hij nou zo graag de vooroordelen wil bevestigen. Ik ben er al wel achter dat het geen sarcasme is. Dus geen parodie op de vooroodelen. Maar waarom wel?

Ik weet niet, ik dacht nog even aan sarcasme...ik dacht nog hiermee bevestigt iemand dat achterlijke beeld, zijn mensen echt zo achterlijk...maar feit is gewoon dat er hopeloos achterlijke hyena's zijn.

tr_imparator
17-05-06, 10:30
Geplaatst door Tomas
Maar wat ik mij altijd afvraag in zo'n geval is waarom hij nou zo graag de vooroordelen wil bevestigen. Ik ben er al wel achter dat het geen sarcasme is. Dus geen parodie op de vooroodelen. Maar waarom wel?

welke vooroordeel?

tr_imparator
17-05-06, 10:31
Geplaatst door sienia
achterlijke beeld


Welke achterlijk beeld?

Tomas
17-05-06, 10:33
Geplaatst door sienia
Ik weet niet, ik dacht nog even aan sarcasme...

Ik dacht dat vroeger ook vaak. Maar ik geloof daar niet meer zo in.

Of misschien is het zo dat het soms moeilijk is om je eigen sarcasme als zodanig te blijven herkennen. Ik bedoel daarmee dat je wel eens in je eigen ironie of sarcasme kan trappen. Je begint met een grapje of sarcastische opmerking. Iemand gaat daar serieus op in. Je maakt een wat minder geslaagd grapje terug en voor je 't weet neem je je eigen grapje serieus.


Mmm.. Ik denk te ver. Laat maar.

Tomas
17-05-06, 10:34
Geplaatst door tr_imparator
welke vooroordeel?

Ach het domme vooroordeel dat turken en/of marokkanen vrouwenhatende simpele zielen zijn die niet veel meer kunnen dan schelden.

tr_imparator
17-05-06, 10:50
Geplaatst door Tomas
Ach het domme vooroordeel dat turken en/of marokkanen vrouwenhatende simpele zielen zijn die niet veel meer kunnen dan schelden.


Quod erat demonstrandum?

Max Stirner
17-05-06, 10:51
Geplaatst door Tomas
Maar wat ik mij altijd afvraag in zo'n geval is waarom hij nou zo graag de vooroordelen wil bevestigen. Ik ben er al wel achter dat het geen sarcasme is. Dus geen parodie op de vooroodelen. Maar waarom wel?


Deze arme vrome mensen zijn jaar in jaar uit tot in het diepst van hun ziel gekwetst door deze zwarte kl*tloze duivelin en daarom laten ze zich nu een beetje gaan.....

:engel:

Maarten
17-05-06, 13:10
Geplaatst door ~Panthera~
Wat een gelul allemaal: ELKE verandering binnen IETS, moet komen van BINNENUIT, en kun je op geen enkele manier DWINGEN.


Daarom is het hele integratiebeleid ook éen grote miskleun. het is totaal niet gericht op het verkrijgen van medewerking door moslims, of op een beroep op hun vrije wil daarbij.

Cohen is daar veel beter in. Die gaat overal staan lullen. Die probeert wat te snappen, en dan iets te bedenken wat echt werkt. Dat hem dat maar half lukt, dat ligt niet aan hem, maar aan de moeilijkheid van de materie. Maar je moet er niet aan denken, dat het CDA of de VVD de integratie in Amsterdam gaan doen, want dan krijg je dus echt een puibhoop.


Geplaatst door ~Panthera~

Ik zou ook geen goeie zijn om veranderingen binnen de Katholieke kerk op gang te brengen: daarvoor heb ik er een te grote schurft aan.
Dat mag ook, maar ik heb dan ook niet de illusie dat er ook maar 1 hond in die kerk ooit naar mij zal luisteren.
Ze graven de hielen nl nog dieper in het zand.

Simpel eigenlijk he ? :blowen:

Ik ben die Hond! :D

Maar ik geef graag toe, dat ik ergens een wijk verderop aan een paaltje gebonden sta. :D
Maar ik zou ook niet anders willen. Ik ben echt overtuigd katholiek, net zoals ik overtuigd Nederlander ben. Maar rond de Paus is het al net zo'n partij bagger als in onze rechtschapen politiek.
Maar daarvoor ga ik echt het land niet uit, en geef ook geen geloof op.
Maar in mijn soort geloof mag iemand Christus best een hoer noemen. Daar lig ik absoluut niet wakker van. :D
Ook geloof en respect komen van binnen uit. Daar hoeven echt geen heilige huisjes voor overeind gehouden te worden.
Christendom laat zich heel goed uitleggen. Daar hoef je geen paniekvoetbal voor rond te trappen.
Maar naar de kerk moet er wel genoeg geblaft worden. Ze gaan daar echt wel een condoompje te ver...

Maarten
17-05-06, 13:13
Geplaatst door Turkish_mister
Deze dag moet uitgeroepen worden tot nationaal-feestdag. We zijn eindelijk verlost van die slet.

Slet? Door wie of wat laat zij zich dan eigenlijk naaien? Weet jij dat?

Sahara
17-05-06, 13:43
Geplaatst door Dorinthe
Je bent, en ook veel anderen hier, dus tegen een humaan asielbeleid. Verbaast me van een allochtoon. Je vond het dus ook geweldig dat dat Bosnische meisje werd teruggestuurd door Verdonk. Fundamentalistische, rigide moslims moeten natuurlijk met voorrang behandeld worden. Criticie van de Islam niet toelaten.

Velen zouden een voorbeeld aan haar kunnen nemen, wat betreft strijdlust, integriteit en als vrouw.???

Integriteit?? Weet jij wel wat dat betekent! Zij was alles behalve dat, een betrouwbare slang!

De meeste gelovigen zijn lafbekken als het gaat om kritiek op het
geloof. Zij durfde dat in ieder geval aan. Zij durfde als moslima de uitwassen te noemen. Dat heeft dan moeten bekopen met doodsdreigingen door fundamentalistische klojo's?? Onzin die bedreigingen waren nooit hard gemaakt, ze schreeuwde maar wat van daken!!!

@lankmoedige,

gezien je commentaar, kun je je nick beter veranderen, in bastard of zoiets. Criticie zijn nooit populair bij leven. Zij stelde zeer wezenlijke zaken ter discussie. En wie ben jij dan? Haar beschemengeltje!

Jou uitlating dat ze bevolkingsgroepen tegen elkaar ophitste, slaat kant noch wal, m.a.w. het is lulkoek van de bovenste plank. Over pervers gesproken, yakkie. En jouw geouwehoer, slaat als een lu.l op een drumstel... ik weet niet wat jij hebt gedaan de afgelopen jaren, zeker een te lange winterslaap gehouden!!!!!!!!! Ga maar weer verder slapen en word nooit meer wakker in de deze grote boze wereld!


Dorinthe.

gh.wille
17-05-06, 17:23
Geplaatst door Maarten
Ik krijg tranen in de ogen... :hihi:

Alles wat te maken heeft met verblijfsvergunningen enz enz, gaat gepaard met grote bakken leed, allemaal veel erger dan Hirsia ali!
Mensen gaan dood bij terugkeer, of zijn volledig ontheemd zonder middelen. Van sommigen is de halve familie afgeslacht, of ze zijn verdreven enz, maar het land is weer veilig verklaard. Er zijn moeders die van kinderen gescheiden dreigen te worden, huwelijken die niet door kunnen gaan, en nog veel meer rampen. Ze zitten hier jaren in een kamp, mogen niks, en moeten er dan alsnog uit, enz.. En velen zijn alleen! Of ze hebben juist familie, die half crepeert, maar slagen er niet in hier aan de slag te komen, en kunnen hun familie dus niet onderhouden! De lijsten zijn lang!

Hirsi Ali hoort tot de top van de succesvollen. Persoonlijk leed hebben we allemaal.

Kortom, je produceert een partij gezeik.
De hele 2e kamer zet zich momenteel in om de regels aan te passen ter wille van H.A. Dat hebben ze nooit voor wie dan ook gedaan, dus ik wordt eigenlijk kotsmisselijk van jou. Ach ach ach... ik wordt niet goed..

De hele tweede kamer kan haar niet helpen om het geen wat ik bedoelde(famillie leven en evt een ongeschonden geslachtsdeel ) terug te geven ,dat liet ik ook duidelijk merken dat : AL HET GELD VAN DE WERELD HET MIJ NIET WAARD ZOU ZIJN !
dat jij er weer een andere wending aan geeft om nog minder BEDEELDEN STAKKERS er bij te halen dat begrijp ik !
IN HET KADE VAN WAT IK NOEM :VERDRAAIINGEN !
Een ding hebben deze stumpers voor ze hoeven geen 24 uurs bewaking te hebben en er staat ook niet op elke hoek of achter elke boom een evt Moordenaar klaar !begin je mijn mening een beetje te begrijpen !

Overigens ben ik het in sommige dingen wel met jou eens o.a je uitlatingen over W,BOS die nu de vermoordde onschuld en de vergevings gezinde politicus speelt , met maar een doel :zieltjes winneN voor de P.V.D. Aenhet liefst ten koste van hun (grootste oppponent ).
Voor de rest waag ik me niet verder aan politiek mag ik niet van( ""mijn geloof "") de ongeschreven wet van de zeelui onderling .

knuppeltje
17-05-06, 17:31
Geplaatst door ~Panthera~
Wat een gelul allemaal: ELKE verandering binnen IETS, moet komen van BINNENUIT, en kun je op geen enkele manier DWINGEN.
En zeker niet door er negatief over te gaan zitten raaskallen, omdat jij er een pleurishekel aan hebt overgehouden. :moe:

Ik zou ook geen goeie zijn om veranderingen binnen de Katholieke kerk op gang te brengen: daarvoor heb ik er een te grote schurft aan.
Dat mag ook, maar ik heb dan ook niet de illusie dat er ook maar 1 hond in die kerk ooit naar mij zal luisteren.
Ze graven de hielen nl nog dieper in het zand.

Simpel eigenlijk he ? :blowen:


Hebben we wel een probleepje, hoe langer en ook hoe meer we zeggen dat ze het zo goed doen, hoe minder animo om daar verandering in te brengen. Veranderingen worden meestal afgedwongen, anders blijft iedereen veel te gemakkelijk zitten.

Wide-O
17-05-06, 17:48
Geplaatst door knuppeltje
Hebben we wel een probleepje, hoe langer en ook hoe meer we zeggen dat ze het zo goed doen, hoe minder animo om daar verandering in te brengen. Veranderingen worden meestal afgedwongen, anders blijft iedereen veel te gemakkelijk zitten.

Zitten nogal wat gradaties tussen toch ? Als je roept "meester meester, ze zijn allemaal onderdrukt, en viespeuken, en achterlijk, en hun profeet is ook een viespeuk, en ze zijn dom, en onderdrukt, en ze zullen hier nooit passen" (ik paraphraseer even) dan nodig je mensen niet echt uit tot zelfreflectie, laat staan een debat, IMHO.

mark61
17-05-06, 17:58
Geplaatst door MaRiaH
Dit is evengoed over allochtonen te melden..

zo vervuld van haat en leedvermaak, dat ze niet zien welke maatschappelijk gevolgen dit voor hen kan hebben.

Yep. Al zal het met die gevolgen wel meevallen. Tis maar internet, ofzo.

mark61
17-05-06, 18:00
Geplaatst door Tomas
Persoonlijk vond ik het wegsturen van een ambitieus meisje een paar weken voor haar examen nog absurder. Magoed. Da's maar een mening. Ze was in ieder geval lang niet zo belangrijk.

'Inhoudelijk' wel. Maar ik kan me niet herinneren dat in NL ooit een parlementslid met pek en veren ingesmeerd de stadspoorten werd uitgejaagd. Na ja, laat ook maar.

knuppeltje
17-05-06, 18:02
Geplaatst door Wide-O
Zitten nogal wat gradaties tussen toch ? Als je roept "meester meester, ze zijn allemaal onderdrukt, en viespeuken, en achterlijk, en hun profeet is ook een viespeuk, en ze zijn dom, en onderdrukt, en ze zullen hier nooit passen" (ik paraphraseer even) dan nodig je mensen niet echt uit tot zelfreflectie, laat staan een debat, IMHO.

Wat is er mis met verkeerde dingen gewoon bij naam te noemen?

Maarten
17-05-06, 18:05
Geplaatst door gh.wille
De hele tweede kamer kan haar niet helpen om het geen wat ik bedoelde(famillie leven en evt een ongeschonden geslachtsdeel ) terug te geven ,dat liet ik ook duidelijk merken dat : AL HET GELD VAN DE WERELD HET MIJ NIET WAARD ZOU ZIJN !
dat jij er weer een andere wending aan geeft om nog minder BEDEELDEN STAKKERS er bij te halen dat begrijp ik !
IN HET KADE VAN WAT IK NOEM :VERDRAAIINGEN !
Een ding hebben deze stumpers voor ze hoeven geen 24 uurs bewaking te hebben en er staat ook niet op elke hoek of achter elke boom een evt Moordenaar klaar !begin je mijn mening een beetje te begrijpen !

Overigens ben ik het in sommige dingen wel met jou eens o.a je uitlatingen over W,BOS die nu de vermoordde onschuld en de vergevings gezinde politicus speelt , met maar een doel :zieltjes winneN voor de P.V.D. Aenhet liefst ten koste van hun (grootste oppponent ).
Voor de rest waag ik me niet verder aan politiek mag ik niet van( ""mijn geloof "") de ongeschreven wet van de zeelui onderling .

Ja, het is natuurlijk waar, dat ze bedreigd wordt. Het leven is daardoor natuurlijk een halve gevangenis. En ook al zijn er niet veel die haar bedreigen, ze zijn er. En eentje is genoeg. En die ene ale er wel zijn, ja.
Ze zal wereldwijd bij de ultrafundies wel in de top-20 staan om gepakt te worden, dat is zo. Heeft ze het daar naar gemaakt, zoals Bush? Nee. En de ellende zal wel blijven als ze in de VS zit.

overigens maakt ze nou wel flink campagne voor dat terreurgedoe, en dat is iets waar het westen flink bloed over aan zijn handen heeft zitten. En de ellende voor miljoenen gaat maar door, omdat Hamas in die feestdoos gepakt zit door Bush en kornuiten.

Als ze om die reden gepakt wordt, kan ik er eigenlijk niet mee zitten. Iedereen die actief meewerkt aan grootschalige of langdurige inbreuken op vele VN-beginselen, die verdient niet beter. Die is per definitie gewelddadig (naar onze eigen normen), en die mogen ze dan ook als eerste pakken. Wie het zwaard oppakt zal er door vergaan, en dat geldt ook voor hun helpers. Sorry, dat is nou eenmaal de wet van die beginselen. Je kunt wel denken hoog en droog in verweggistan te zitten, maar als je gepakt wordt moeten je nabestaanden ook niet klagen. That's the name of the f*ckin' UN-rules-game, sorry.


Maar leuk dat je je als ex-schipper niet met de politiek bemoeit! :D
Ik geloof dat ik het snap. Je land, dat is het water. En al dat gedoe van die landrotten, dat is hun zaak. Op het water heb je dat gedoe allemaal niet. En dat is maar goed ook. Ja, dit is geloof. Je weet dat niet helemaal klopt, maar jij doet gewoon jouw ding, en die landrotten het hunne. Intussen is de sfeer onder die waterjongens best wel goed, geloof ik. Geen gezeik als het niet nodig is. Houden zo, denken ze daar. :D Zoiets?

Wide-O
17-05-06, 18:05
Geplaatst door knuppeltje
Wat is er mis met verkeerde dingen gewoon bij naam te noemen?

Niets ! Stelde ik ook niet toch.

Wat wel verkeerd is is overdrijven, over één kam scheren, gebaseerd op je eigen levensverhaal dat achteraf niet helemaal blijkt te kloppen.

Mistoestanden pak je niet aan door nieuwe mythes te introduceren.

knuppeltje
17-05-06, 18:06
Geplaatst door Max Stirner
Deze arme vrome mensen zijn jaar in jaar uit tot in het diepst van hun ziel gekwetst door deze zwarte kl*tloze duivelin en daarom laten ze zich nu een beetje gaan.....

:engel:


Moeten dan toch wel van de heel simpelen.

knuppeltje
17-05-06, 18:16
Geplaatst door Wide-O
Niets ! Stelde ik ook niet toch.

Wat wel verkeerd is is overdrijven, over één kam scheren, gebaseerd op je eigen levensverhaal dat achteraf niet helemaal blijkt te kloppen.

Mistoestanden pak je niet aan door nieuwe mythes te introduceren.

Ben ik weer helemaal met je eens.

Alleen zie ik hier al jaren lang een mythe worden opgebouwd, nodig om haar maar zoveel mogelijk te kunnen haten, nergens inhoudelijk op gebaseerd en totaal redeloos, en daarbij worden de meest schunnige en perverse opmerkingen aan de lopende band over tafel gesmeten, door velen die totaal niet weten waar het over gaat.

Allemaal heel verheffend dus.

Maarten
17-05-06, 18:18
Geplaatst door mark61
'Inhoudelijk' wel. Maar ik kan me niet herinneren dat in NL ooit een parlementslid met pek en veren ingesmeerd de stadspoorten werd uitgejaagd. Na ja, laat ook maar.

Ach... wat is een parlementslid nou eigenlijk helemaal?

Ze hoeven niets te weten, en ze hoeven niets te kunnen! Ze hoeven er alleen maar te zitten!
Binnen de fractie geldt natuurlijk een heel ander verhaal, en worden er eisen gesteld, maar daarbuiten niet!
Sterker nog, ze mogen in de kamer zeggen wat ze willen, zonder daarvoor vervolgd te kunnen worden.
Wie daar joden in zee gaat willen drijven, die kan dat volgens mij in geuren en kleuren beschijven. Daar komt wel een he-le-boel deining van, maar in feite gebeurt er niets. (maar hij/zij moet dat niet op de stoep nog een keer herhalen, want dan ie ie de lul)
Maar die jongens krijgen gewoon hun centen, en worden verder nergens op afgerekend. Resultaatsplicht ontbreekt. En de inspanningsplicht gaat volgens mij enkel om het daar zijn. Dat ligt in fractie-verband natuurlijk anders, maar de fractie is niet primair. Ze zijn gekozen door de burger, en kunnen altijd blijven zitten.
En waar verdient een parlementslid respect voor? Puur het feit, dat een fractie hen koos? Nou, je moet eens gaan kijken wat daar zoal zit, en wat die zeggen? Dat zie je nou..

Nori78
17-05-06, 18:22
Geplaatst door Dorinthe
Je bent, en ook veel anderen hier, dus tegen een humaan asielbeleid. Verbaast me van een allochtoon. Je vond het dus ook geweldig dat dat Bosnische meisje werd teruggestuurd door Verdonk. Fundamentalistische, rigide moslims moeten natuurlijk met voorrang behandeld worden. Criticie van de Islam niet toelaten.

Velen zouden een voorbeeld aan haar kunnen nemen, wat betreft strijdlust, integriteit en als vrouw.

De meeste gelovigen zijn lafbekken als het gaat om kritiek op het geloof. Zij durfde dat in ieder geval aan. Zij durfde als moslima de uitwassen te noemen. Dat heeft dan moeten bekopen met doodsdreigingen door fundamentalistische klojo's

@lankmoedige,

gezien je commentaar, kun je je nick beter veranderen, in bastard of zoiets. Criticie zijn nooit populair bij leven. Zij stelde zeer wezenlijke zaken ter discussie.

Jou uitlating dat ze bevolkingsgroepen tegen elkaar ophitste, slaat kant noch wal, m.a.w. het is lulkoek van de bovenste plank. Over pervers gesproken, yakkie.

Dorinthe.

Ze is geen moslima! Ze heeft al een paar keer gezegd geen gelovige meer te willen zijn.

En ja ze heeft bevolkingsgroepen tegen elkaar opgehitst. Het feit dat jij (en/ of anderen) mij (wellicht ) niet meer gelooft als ik jou probeer uit te leggen dat vrouwen in de Islam niet worden onderdrukt, of dat vrouwenbesnijdenis niet een Islamitische gewoonte is, omdat je vindt dat zij (hahahaha) geloofwaardiger overkomt omdat ze zo dapper is en onderwerpen heeft durven aan te snijden, betekent dat ze bevolkingsgroepen tegen elkaar ophitst en door frustraties op te roepen.

Het enige wat ze heeft gedaan is je een lekker gevoel te geven door je gevoel en ideeen te bevestigen. Dus vind je het maar ok en zie je niet wat er met de gevoelens van je medeburgers gebeurd. Je medeburgers moeten het maar slikken vind je, want jij de autochtone nederlander vindt dat zij meer recht heeft om over ons (de moslims) te praten dan wijzelf! Omdat ze zo dapper is.
Waarschijnlijk ga je me nu vertellen dat ik het helemaal bij het verkeerde eind heb. Am I right?

Als zij wezenlijke zaken ter discussie heeft gebracht, waarom heeft ze (men) dan niemand een reele kans gegeven om zich in de discussie te mengen? Iemand die zich wel aan de discussie waagt, wordt al snel monddood gemaakt door het verwijt te krijgen niet geintegreerd te zijn, extremist te zijn, niet tegen kritiek te kunnen, snel op de teentjes getrapt. Shall I go on? Oh, en wil je mij alsjeblieft niet vertellen dat het niet zo is? Het feit dat ik het al zo beleef en velen met mij, betekent dat het realiteit is.

De discussie bevindt zich tussen de elite (VVD en CO) en de onderste onderbuikgevoelens van de samenleving. Een discussie tussen eensgezinden, is geeneens een discussie!

Maar to who am I talking, to people who don't care, maar zich blind staren op de bevrijdster van Nederland van de bedreiging die Islam heet.

Wide-O
17-05-06, 18:27
Geplaatst door knuppeltje
Ben ik weer helemaal met je eens.

Alleen zie ik hier al jaren lang een mythe worden opgebouwd, nodig om haar maar zoveel mogelijk te kunnen haten, nergens inhoudelijk op gebaseerd en totaal redeloos, en daarbij worden de meest schunnige en perverse opmerkingen aan de lopende band over tafel gesmeten, door velen die totaal niet weten waar het over gaat.

Allemaal heel verheffend dus.

Verheffend is wel het laatste waar ik aan denk bij dit spektakel. Maar meer nog dan het geleuter over hoeren en het leedvermaak etc erger ik me mateloos aan de snelheid waarmee er plots allerlei beslissingen worden genomen, en bochten van 180° op een weekend.

Als iemand loopt te roepen "kankerhoer" dan ondergraaf je geen maatschappij. Dan ben je gewoon een clown.

Als je als parlement/rechtsstaat eerst wegkijkt (voor mij bracht Zembla niet zoveel nieuwe feiten) en vervolgens er een halszaak van maakt, en passant FF een naturalisatie intrekt, en dan heel zielig gaat doen over "onze Ayaan" etc... dan ondergraaf je het geloof in "justice" wel.

Of het nu een "afrekening" was binnen de VVD (met carambole effect), of afgesproken met het "slachtoffer", of gewoon incompetentie vind ik dan weer minder relevant.

Dit zijn bijna Belgische toestanden daar bij ulder ...

knuppeltje
17-05-06, 18:36
Geplaatst door Wide-O
Verheffend is wel het laatste waar ik aan denk bij dit spektakel. Maar meer nog dan het geleuter over hoeren en het leedvermaak etc erger ik me mateloos aan de snelheid waarmee er plots allerlei beslissingen worden genomen, en bochten van 180° op een weekend.

Als iemand loopt te roepen "kankerhoer" dan ondergraaf je geen maatschappij. Dan ben je gewoon een clown.

Als je als parlement/rechtsstaat eerst wegkijkt (voor mij bracht Zembla niet zoveel nieuwe feiten) en vervolgens er een halszaak van maakt, en passant FF een naturalisatie intrekt, en dan heel zielig gaat doen over "onze Ayaan" etc... dan ondergraaf je het geloof in "justice" wel.

Of het nu een "afrekening" was binnen de VVD (met carambole effect), of afgesproken met het "slachtoffer", of gewoon incompetentie vind ik dan weer minder relevant.

Dit zijn bijna Belgische toestanden daar bij ulder ...

Yep, weer helemaal mee eens, maar der zijn er nog veel die dat anders zien helaas.

Awel, het kan bij u ook heel plesant zijn zunne.

gh.wille
17-05-06, 21:32
Geplaatst door H.P.Pas
Ik ben vertrokken in de tijd toen het oude BAV (BinnenAanvaringsReglement) nog van kracht was.
Laatste artikel: *Eenieder is verplicht van dit reglement af te wijken als goed zeemansschap dit vereist.
Dat is over, er wordt niet meer geschipperd. Recht door zee; zandbanken en koraalriffen daar hebben we geen boodschap aan.
Weet je, wat ik heel stiekem wel eens denk ?
Bekijken jullie het maar.

Leuk dat je de (oude ) regelementen er bij haalt ,maar wel door elkaar.
je bedoeld de tijd van het B.A.R en het Z.A.R nu is er ook nog eens sprake van B.P.R (binnen vaart politie regelement ) en dan nog de div uitzonderingen zoals vaart op de RIJN ,kanaal Gent -Terneuzen de Eemsmonding enz enz
Maar goed de zgn* ''Kapstok '' wet is nog steeds van kracht ,en dat was de bedoeling .

Maarten
17-05-06, 22:31
Geplaatst door gh.wille
Leuk dat je de (oude ) regelementen er bij haalt ,maar wel daar elkaar.
je bedoeld de tijd van het B.A.R en het Z.A.R nu is er ook nog eens sprake van B.P.R (binnen vaart politie regelement ) en dan nog de div uitzonderingen zoals vaart op de RIJN ,kanaal Gent -Terneuzen de Eemsmonding enz enz
Maar goed de zgn* ''Kapstok '' wet is nog steeds van kracht ,en dat was de bedoeling .

Het lijkt er op dat al die regelingen sowieso al permanent met elkaar in aanvaring zijn. :fparty:

mark61
17-05-06, 22:45
Geplaatst door Maarten
Ach... wat is een parlementslid nou eigenlijk helemaal?

Ik geloof dat de discipline zit in dreigen met een onverkiesbare plaats bij de volgende verkiezingen. Daar zou AHM wel op zijn uitgekomen schat ik.

Overigens, klopt het dat Verdonk alleen een juridisch feit constateerde een vrijdag, en verder nog geen maatregelen had aangekondigd?

Neem aan dat voor je iemand's paspoort afpakt je in dit geval eerst ff de parlementaire onschendbaarheid moet opheffen. Of vervalt die ook automatisch? Lijkt me juridisch onontwarbaar. Niet dat het er toe doet, maar gewoon even voor de leuk.

gh.wille
17-05-06, 23:46
Geplaatst door Turkish_mister
Deze dag moet uitgeroepen worden tot nationaal-feestdag. We zijn eindelijk verlost van die slet.

KIJK daar heb je weer zo,n uitdrukking de woorden SLET en HOER ,zijn niet van toepassing op haar !
Als je zegt het is een BEDRIEGSTER of van mijn part een LEUGENAAR ofweet ik veel wat is dat op zijn plaats .
Maar een HOER ???? en zeker niet als haar geslachtsorgaan er volgens sommige er ongeveer uit moet zien als een EGEL met een openrug !
Het zelfde geld voor haar Beledigingen aan het adres van de ISLAAM , dat maakt je niet meteen tot een HOER er zit volgens mij een groot verschil tussen lasterpraat en hoerderij.
Afgezien van de beledigingen althans voor de ISLAAM , heeft ze wel het lef gehad om de positie van de vrouwen en dan met name de ONNODIGE en VERNEDERENDE besnijdenissen aan de ''Kaak te stellen en HAAR grootste fout was het doen voorkomen dat het gebruikelijk in de ISLAAM is dat dit plaats vind !!! (ik heb het hier over de vrouwen dus).

En dat het NIET zo is dat weten WIJ, maar helaas zijn er altijd wel weer mensen die niet beter weten of ERGER nog maar al te graag willen HOREN dat het wel zo is , en voor dat soort was A.H.A (H) " Koren op hun Molentje " !!!

Al Sawt
18-05-06, 00:37
Geplaatst door gh.wille
KIJK daar heb je weer zo,n uitdrukking de woorden SLET en HOER ,zijn niet van toepassing op haar !
Als je zegt het is een BEDRIEGSTER of van mijn part een LEUGENAAR ofweet ik veel wat is dat op zijn plaats .
Maar een HOER ???? en zeker niet als haar geslachtsorgaan er volgens sommige er ongeveer uit moet zien als een EGEL met een openrug !
Het zelfde geld voor haar Beledigingen aan het adres van de ISLAAM , dat maakt je niet meteen tot een HOER er zit volgens mij een groot verschil tussen lasterpraat en hoerderij.
Afgezien van de beledigingen althans voor de ISLAAM , heeft ze wel het lef gehad om de positie van de vrouwen en dan met name de ONNODIGE en VERNEDERENDE besnijdenissen aan de ''Kaak te stellen en HAAR grootste fout was het doen voorkomen dat het gebruikelijk in de ISLAAM is dat dit plaats vind !!! (ik heb het hier over de vrouwen dus).

Weet jij hoeveel besnijdenissen in Nederland voorkwamen? Als je bedenkt dat men in de Turkse, Marokkaanse, Afghaanse, Iraakse, Surinaamse en Pakistaanse Islamitische gemeenschappen geen besnijdenissen onder vrouwen bestaat, dan moet je beseffen dat het geen wijd omvattende ritueel is in Nederland.

Maar toch zijn we o zo trots op Hirsi Ali, dat ze de besnijdenis taboe onder moslims in Nederland heeft beslecht en ter sprake heeft gebracht.

Complete parlementaire sessies zijn er aan besteed en dat terwijl er accute zaken bestaan.

Hirsi Ali heeft niets en dan niets betekend voor de Islamitische vrouw in Nederland. Ze maakte zich alleen maar druk om haar recht van te beledigen, te verdedigen.

Al Sawt
18-05-06, 00:56
Een gevoel van leedvermaak kon ik de afgelopen dagen nauwelijks onderdrukken.

Niet zo zeer om kwestie Hirsi Ali/Magan. Maar om het feit dat gehele VVD fractie een naturalisatie van een liegende asielzoekster verdedigde door hun eigen minister aan te pakken en paar weken eerder die zelfde minister nog steunde met haar recht door zee aanpak jegens Taida.

Cynisme ten top!

Dan de nieuwe werkgever van Magan. Een aarts conservatieve denktank. Dat nauwelijks interesse heeft voor vrouwen emancipatie, gelijke rechten voor homo`s en zeer religieus is. Aantal zaken die Hirsi zogenaamd aan de hart moeten liggen of er tegen moeten druizen.

Want had ze de geloofwaardigheid van wetenschappelijke capaciteiten van onze minister-president niet in twijfel getrokken, omdat hij gelovig was?
Desondanks zal Hirsi vanuit de bolwerk van conservatisme haar 'wetenschappelijke' onderzoek gaan verrichten in een religieuze klimaat.

En dat zal waarschijnlijk leiden interessante recensie`s over Submission deel 2.

Want Submission deel 2 zal homoseks. binnen de Islam als onderwerp krijgen.


Desondanks zal onze atheiste en tegenstander van religieuze dogma`s, haar werkterrein daarnaar toe verplaatsen.

Het mag duidelijk zijn dat ze geen cent waarde hecht aan de positie van de moslimvrouw. Haar strijd is niets anders dan een strijd om haar ego te strelen en haar eigen roem te vergaren.


Wat betreft Verdonk. Ik had eerder genoegen gehad om haar te ontmoeten. Het was een gedenkwaardige moment. Haar aanpak van Magan interesseert me niet, omdat ze toch een kans zal aanpakken om Hirsi Magan te naturaliseren.

Haar lijststrekkerschap voor VVD is des te belangrijker. Want alleen met Verdonk zorg je ervoor dat Pastors en Wilders na de verkiezingen van 2007 geen intrede zullen doen in de 2e kamer.

mark61
18-05-06, 01:02
Geplaatst door Al Sawt
Dan de nieuwe werkgever van Magan. Een aarts conservatieve denktank. Dat nauwelijks interesse heeft voor vrouwen emancipatie, gelijke rechten voor homo`s en zeer religieus is. Aantal zaken die Hirsi zogenaamd aan de hart moeten liggen of er tegen moeten druizen.

Misschien is het verband wel dat ze overal tegen schenen wil schoppen en stennis maken, wie weet.


Haar lijststrekkerschap voor VVD is des te belangrijker. Want alleen met Verdonk zorg je ervoor dat Pastors en Wilders na de verkiezingen van 2007 geen intrede zullen doen in de 2e kamer.

Ik zou eerder zeggen: beter die twee gescheiden houden. Beter een VVD die gewoon liberaal-conservatief is zonder flirten met extreem-rechts, en een paar idioten in de kamer, dan dat de hele VVD naar rechts opschuift, zogezegd om de 'extremen' wind uit de zeilen te nemen.

Maar ik kan ook niet voorspellen of dat beter is. Denk het alleen wel.

Al Sawt
18-05-06, 01:16
Geplaatst door mark61
Misschien is het verband wel dat ze overal tegen schenen wil schoppen en stennis maken, wie weet.



Ik zou eerder zeggen: beter die twee gescheiden houden. Beter een VVD die gewoon liberaal-conservatief is zonder flirten met extreem-rechts, en een paar idioten in de kamer, dan dat de hele VVD naar rechts opschuift, zogezegd om de 'extremen' wind uit de zeilen te nemen.

Maar ik kan ook niet voorspellen of dat beter is. Denk het alleen wel. Een ding heb ik geleerd, wat ik nooit zal vergeten. Het volgende: De massa is beinvloedbaar en ontvankelijk voor iemand met een groot persoonlijkheid. En het gaat niet om een rechtse of linkse gedachtegoed of ideologie. Het gaat om grieven en angst voor veranderingen bij grote lagen van de bevolking.

Wilders en Pastors hebben die persoonlijkheid niet. Ze zullen stemmen trekken van mensen met grieven. Maar zullen die grieven niet weg nemen. Verdonk echter wel en daar hoeft ze bar weinig voor te doen. Want haar persoonlijkheid geeft al een gevoel van waarborgheid aan haar achterban.

En daarvoor hoeft VVD echt niet rechtser van te worden. Ze hoeven alleen met Verdonk als boegbeeld, te hameren op een streng asielbeleid en integratie van minderheden.

mark61
18-05-06, 01:22
Geplaatst door Al Sawt
Een ding heb ik geleerd, wat ik nooit zal vergeten. Het volgende: De massa is beinvloedbaar en ontvankelijk voor iemand met een groot persoonlijkheid. En het gaat niet om een rechtse of linkse gedachtegoed of ideologie. Het gaat om grieven en angst voor veranderingen bij grote lagen van de bevolking.

Wilders en Pastors hebben die persoonlijkheid niet. Ze zullen stemmen trekken van mensen met grieven. Maar zullen die grieven niet weg nemen. Verdonk echter wel en daar hoeft ze bar weinig voor te doen. Want haar persoonlijkheid geeft al een gevoel van waarborgheid aan haar achterban.

En daarvoor hoeft VVD echt niet rechtser van te worden. Ze hoeven alleen met Verdonk als boegbeeld, te hameren op een streng asielbeleid en integratie van minderheden.

Ik ben bang dat iedereen zeer snel gaat zien dat de grenzen dichtgooien of bejaarden 'dwingen' om Nederlands te leren niet gaat helpen tegen ontwikkelingen in de wereldeconomie of veranderingen in het algemeen. Of eigenlijk ben ik daar niet bang voor. :hihi:

W en P zakken binnen 3 maanden door het ijs, net als hun voorgangers. Ze kunnen geen enkel reëel probleem oplossen. Als het over geld gaat en zo. :)

Uiteindelijk stemmen Hollanders, en wie niet, waar hun portemonnee zit. Die zit volgend jaar ws. weer goed bij de PvdA. Integratie in dit verband: een tevreden Nieuwe Nederlander met een goede baan kost beslist minder dan iemand in de steun of de gevangenis. :)

Kweet niet of dit nou grappig is of gewoon de waarheid.

mark61
18-05-06, 01:24
Geplaatst door klaaskop
Wat is Links ? En wat Rechts ? En wie bepaalt de "juiste" lijn ?
Onder "Links" weer opzouten van kritiek ? Of onder "Rechts" tot bezinning komen na de kurk van de fles ?
Het pamperen heeft zijn eind gekregen, de politieke correctheid ook. Een weg terug is er niet. Doorslaan naar onverdraagzaamheid van Links van Rechts en van Rechts van Links is evenmin een optie.
Misschien moeten we na de decennia van Verdeel en Heers eens gaan kijken naar Overeenkomsten en Vereniging .... ;)

De Bezinning komt momenteel niet helemaal van de VVD geloof ik. Waar wel vandaan weet ik ook niet. Enfin, Rutte en Wiegel zijn wel zo'n beetje uitgemoslimbashed geloof ik. Alles gaat op den duur vervelen, vooral als het eigenlijk nergens goed voor is, geen enkel nuttig doel dient. En bovendien geen geld in het laatje brengt.

De eerstvolgende die werklozen en dropouts een fatsoenlijke opleiding laat doen en erop toe ziet dat ze ook een baan vinden heeft gewonnen, denk ik.

mark61
18-05-06, 01:26
Geplaatst door klaaskop
Als-t-ie ook maar Nederlander wordt in hart en ziel ;)

Dat gaat ff duren. Vooral als de inboorlingen zo tegenstribbelen. Tis niet anders.

mark61
18-05-06, 01:30
Geplaatst door klaaskop
Tijd voor immigratiebeleid ! ;)

Ze beweren dat dat al enige tijd bestaat. Ik heb er niet veel van gemerkt. Jah, ze pesten nu het zootje weg. Maar beleid....

Maarten
18-05-06, 03:25
Geplaatst door mark61
Ik geloof dat de discipline zit in dreigen met een onverkiesbare plaats bij de volgende verkiezingen. Daar zou AHM wel op zijn uitgekomen schat ik.

Overigens, klopt het dat Verdonk alleen een juridisch feit constateerde een vrijdag, en verder nog geen maatregelen had aangekondigd?

Neem aan dat voor je iemand's paspoort afpakt je in dit geval eerst ff de parlementaire onschendbaarheid moet opheffen. Of vervalt die ook automatisch? Lijkt me juridisch onontwarbaar. Niet dat het er toe doet, maar gewoon even voor de leuk.

De fractie heeft nog veel meer invloed en kan veel meer dan enkel iemand op een onverkiesbare plaats zetten. Maar ik bedoelde te zeggen, dat een kamerlid op de eerste plaats niet een fractielid is, maar een kamerlid. (worden ze niet gewoon betaald door de staat)
Maar als kamerlid worden er dus geen eisen aan gesteld. Geen resultaatsplicht, nauwelijks inspanningsplicht. Je kunt niet ontslagen worden enz enz..
Het enige dat enige kwaliteit garandeert, is dat een fractie je op een verkiesbare plaats zet. Meer niet. En dat zag je dus ook bij de LPF, waar ze allerlei iedioten heen moesten slepen om de gaten te vullen.

Ik weet niet meer wanneer het was, wanneer Verdonk er over begon, en wat ze toen precies zei.

Die parlementaire onschendbaarheid betekent volgens mij enkel, dat je niet vervolgd kunt worden voor wat je in de Kamer zegt. Er zijn natuurlijk ook wat andere rechten, en er is de status, maar daar komt het op neer, dacht ik. Maar die hoeft dus niet speciaal opgeheven te worden. Zoiets heeft alleen zin, zolang iemand nog parlementslid is.
Maar zodra iemand geen parlementslid meer is vervallen sowieso alle bijbehorende rechten.
In dit geval is aan Hirsi verzocht zelf op te stappen om de zaken wat makkelijker te maken, en dat deed ze.

Rourchid
18-05-06, 12:03
Geplaatst door Coolassprov MC
Deze zaak is helaas veel omvattender dan een voormalige asielzoekster die zogenaamd ontmaskerd wordt en lik op stuk krijgt.

Als je je hersenen zou gebruiken zou je weten dat er in het geheel niets te vieren valt.

Wat er gebeurt is was reeds een bevestiging van ieder prognose; het was ruimschoots voorzien dat Ayaantje misbruikt werd en dat haar een lullig afscheidje van de Nederlandse politiek stond te wachten.


Op zich vind ik het wel komisch dat de vele AHM-epigonen die zo leurden met haar intelligentie behoorlijk te kijk gezet zijn.
De 'voorstelling' als geheel bevestigt helaas wederom de smerigheid van het politieke establishment dat alleen maar geïnteresseerd is in de belangen van het ons-kent-ons-clubje: de kloof tussen burgers en overheid wordt dagelijks groter en groter.

Geplaatst door Coolassprov MC

Het is een bevestiging dat je ze kunnen fokken zoals ze goeddunkt.
Inderdaad
AHM en het hele politieke bedrijf zijn slechts een en al mediaperformance die dient om de aandacht af te leiden van de (ambtelijke) technocratie die enige als doelstelling heeft om strak in de pas te blijven lopen met Washington DC.

Maarten
18-05-06, 15:19
Geplaatst door Al Sawt
Een gevoel van leedvermaak kon ik de afgelopen dagen nauwelijks onderdrukken.

Niet zo zeer om kwestie Hirsi Ali/Magan. Maar om het feit dat gehele VVD fractie een naturalisatie van een liegende asielzoekster verdedigde door hun eigen minister aan te pakken en paar weken eerder die zelfde minister nog steunde met haar recht door zee aanpak jegens Taida.

Cynisme ten top!

Dan de nieuwe werkgever van Magan. Een aarts conservatieve denktank. Dat nauwelijks interesse heeft voor vrouwen emancipatie, gelijke rechten voor homo`s en zeer religieus is. Aantal zaken die Hirsi zogenaamd aan de hart moeten liggen of er tegen moeten druizen.

Want had ze de geloofwaardigheid van wetenschappelijke capaciteiten van onze minister-president niet in twijfel getrokken, omdat hij gelovig was?
Desondanks zal Hirsi vanuit de bolwerk van conservatisme haar 'wetenschappelijke' onderzoek gaan verrichten in een religieuze klimaat.

En dat zal waarschijnlijk leiden interessante recensie`s over Submission deel 2.

Want Submission deel 2 zal homoseks. binnen de Islam als onderwerp krijgen.


Desondanks zal onze atheiste en tegenstander van religieuze dogma`s, haar werkterrein daarnaar toe verplaatsen.

Het mag duidelijk zijn dat ze geen cent waarde hecht aan de positie van de moslimvrouw. Haar strijd is niets anders dan een strijd om haar ego te strelen en haar eigen roem te vergaren.


Wat betreft Verdonk. Ik had eerder genoegen gehad om haar te ontmoeten. Het was een gedenkwaardige moment. Haar aanpak van Magan interesseert me niet, omdat ze toch een kans zal aanpakken om Hirsi Magan te naturaliseren.

Haar lijststrekkerschap voor VVD is des te belangrijker. Want alleen met Verdonk zorg je ervoor dat Pastors en Wilders na de verkiezingen van 2007 geen intrede zullen doen in de 2e kamer.

De grote vraag is meer:

Heeft het eigenlijk nog zin om in Nederland te discussieren?

De hoeveelheid idioterie, die sinds de afgelopen 6 jaar voortdurend in dit land circuleert over een veelheid van onderwerpen, is zó groot, alsmede het aantal relevante feiten dat daarbij onder de mat gaat, dat ik begin te vinden, dat dit land door normvervuiling en valse politiek begint af te glijden naar een Babylonische spraakverwarring, waarin vrijwel elke discussie over fundamentele zaken onmogelijk wordt.

Als je de politiek en de media als afspiegeling van het Nederlandse denkpeil moet nemen, dan denk ik vooral: naar welk land moet je in godsnaam emigreren?

Wat dit land naar de verdommenis helpt, dat zijn juist de mensen die daar het hardst over roepen: De culturele elites, doe ons dagelijks de baggerparade van hun eigen onkunde voorschotelen. De leugenaars met hun dubbele agenda's. De carrieremakers, die het verder worst is of het deugt wat ze doen, zolang ze er maar beter van worden. Macht staat weer helemaal voorop, niet de Inhoud.

Als we een Keuringsdienst van Waren hadden voor de kwaliteit van het nederlandse Gedachtengoed, dan kreeg minstens de helft ervan het predicaat: Absoluut Ondeugdelijk.


(en ja, dit is on-topic: er is net zoveel reden om te schaterlachen, dan om te wanhopen over wat er aan integriteit in dit land verloren is gegaan.)

gh.wille
18-05-06, 18:05
Geplaatst door Al Sawt
Weet jij hoeveel besnijdenissen in Nederland voorkwamen? Als je bedenkt dat men in de Turkse, Marokkaanse, Afghaanse, Iraakse, Surinaamse en Pakistaanse Islamitische gemeenschappen geen besnijdenissen onder vrouwen bestaat, dan moet je beseffen dat het geen wijd omvattende ritueel is in Nederland.

Maar toch zijn we o zo trots op Hirsi Ali, dat ze de besnijdenis taboe onder moslims in Nederland heeft beslecht en ter sprake heeft gebracht.

Complete parlementaire sessies zijn er aan besteed en dat terwijl er accute zaken bestaan.

Hirsi Ali heeft niets en dan niets betekend voor de Islamitische vrouw in Nederland. Ze maakte zich alleen maar druk om haar recht van te beledigen, te verdedigen.

Ook hier probeer je weer mij woorden in de mond te geven DIE ER NIET STAAN !
ik heb het niet gehad over de besnijdenissen in NEDERLAND !!
Het ging over de besnijdenissen om waar ook ter wereld van vrouwen en dat heeft zij A.H.A.(H) WEL aangehaald !met als voorbeeld de situatie in SOMALIE.
Maar jij maakt er meteen weer heel wat anders van (as useall) ,nu ging het opeens overd de besnijdenissen in NEDERLAND en al zou er maar EEN HIER PLAATS GEVONDEN HEBBEN ,DAN NOG WAS HET DE MOEITE WAARD GEWEEST !!

Om mijn inziens deze meer dan MENSONTERENDE en SADISTISCHE OPZETTELIJKE VERMINKINGEN BIJ VROUWEN EN KLEINE MEISJES met spoed uit de WERELD TE HELPEN .

Wat haar OVERIGE UITLATINGEN BETREFT heb ik al eerder gezegd het daar niet mee eens te zijn ,maar voor mij staat het los van het bovengenoemde feit.

mark61
18-05-06, 21:29
Geplaatst door Maarten
Als je de politiek en de media als afspiegeling van het Nederlandse denkpeil moet nemen, dan denk ik vooral: naar welk land moet je in godsnaam emigreren?

Jah zegt u het maar.


Wat dit land naar de verdommenis helpt, dat zijn juist de mensen die daar het hardst over roepen: De culturele elites, doe ons dagelijks de baggerparade van hun eigen onkunde voorschotelen. De leugenaars met hun dubbele agenda's. De carrieremakers, die het verder worst is of het deugt wat ze doen, zolang ze er maar beter van worden. Macht staat weer helemaal voorop, niet de Inhoud.

Want dat is in .... veel beter geregeld.


Als we een Keuringsdienst van Waren hadden voor de kwaliteit van het nederlandse Gedachtengoed, dan kreeg minstens de helft ervan het predicaat: Absoluut Ondeugdelijk.

Altijd al zo geweest. Intellectuelen regeren niet, en doen ze het wel, dan worden ze vermoord of beginnen zelf een massaslachting.

Dr valt niet zoveel te lachen. Niet in dit land, niet in enig ander land.

Rourchid
18-05-06, 21:34
Geplaatst door Maarten

Heeft het eigenlijk nog zin om in Nederland te discussieren?


De Nederlandse burger begint steeds meer in te zin dat discussiëren met het conglomeraat van politiek, media & pseudo-wetenschap alleen maar tijdverspilling is.

Geplaatst door Maarten

De hoeveelheid idioterie, die sinds de afgelopen 6 jaar voortdurend in dit land circuleert over een veelheid van onderwerpen, is zó groot, alsmede het aantal relevante feiten dat daarbij onder de mat gaat, dat ik begin te vinden, dat dit land door normvervuiling en valse politiek begint af te glijden naar een Babylonische spraakverwarring, waarin vrijwel elke discussie over fundamentele zaken onmogelijk wordt.


Bij een discussie over fundamentele zaken moet je wel eerst weten wat fundamentele zaken zijn.
Middels een convergentie-proces zijn alle politieke ideologiën opgegaan in het de economie de enige maatstaf van het verschil tussen goed en kwaad te laten zijn.

Geplaatst door Maarten

Als je de politiek en de media als afspiegeling van het Nederlandse denkpeil moet nemen, dan denk ik vooral: naar welk land moet je in godsnaam emigreren?


Niks te emigreren, het hele stelletje uitbuiters oppakken en naar werkkampen (al dan niet in de 3e Wereld) sturen.

gh.wille
18-05-06, 23:14
Geplaatst door Maarten
Het lijkt er op dat al die regelingen sowieso al permanent met elkaar in aanvaring zijn. :fparty:

HAHAHAHA ikhad dit antwoord nog niet gezien ! :lachu:

Ja het is om te brullen elk vaarwater heeft te pas en te onpas zijn ''eigen regelementen " in mijn "Tijd " was dat al en het zal nu nog wel erger zijn ,mede door de komst van o.a de jetski en de surfers is het ook wel eens nodig !
Kan me voorstellen dat je tussen de pieren van IJMUIDEN of op de N.WATERWEG niet surfen mag .
daar was pak weg 30 jaar geleden nog geen aanleiding voor.

Maarten
19-05-06, 13:32
Geplaatst door gh.wille
HAHAHAHA ikhad dit antwoord nog niet gezien ! :lachu:

Ja het is om te brullen elk vaarwater heeft te pas en te onpas zijn ''eigen regelementen " in mijn "Tijd " was dat al en het zal nu nog wel erger zijn ,mede door de komst van o.a de jetski en de surfers is het ook wel eens nodig !
Kan me voorstellen dat je tussen de pieren van IJMUIDEN of op de N.WATERWEG niet surfen mag .
daar was pak weg 30 jaar geleden nog geen aanleiding voor.

Ik begin hoe langer hoe meer te snappen van dat "geloof".. :D
Water is bijvoorbeeld spul dat gewoon door loopt. Dus vaar je daar lekker op, totdat je weer ergens aan komt. Maar onderweg blijken allerlei landrotten voortdurend weer iets bedacht te hebben over dat water, de ene zus, en de andere weer zo. En als schipper moet je allemaal weer weten hoe dat zit.. Politiek, dat is vooral iets van land, en is sowieso veel gekonkel.. En zelfs op het water heb je nog last van die lui..

Gek eigenlijk.. De afstand van een boot tot het land is hier nooit groot. Als het al meer dan een paar honderd meter is, is het al veel. Toch is het een wereld van verschil. Water, dat is toch echt meer vrijheid of zo..

Al Sawt
19-05-06, 13:49
Geplaatst door Max Stirner

Deze arme vrome mensen zijn jaar in jaar uit tot in het diepst van hun ziel gekwetst door deze zwarte kl*tloze duivelin en daarom laten ze zich nu een beetje gaan.....
Hypocriete kreet van iemand die telkens ageerde tegen Greta Duisenberg.

Maarten
19-05-06, 13:49
Geplaatst door mark61

Want dat is in .... veel beter geregeld.


1970.

Of zo.
Toen ging het vaker veel meer om de inhoudelijkheid van dingen. Er was veel meer ruimte vvor dingen. (begin niet over de financien of de verzorgingsstaat, maar kijk gewoon naar de mentaliteit.)

Nederland is veel voller geworden. Niet eens zozeer met mensen, maar met een veelheid van dingen. De nadruk op individualisering en de uitbouw van bijna alles zorgt voor een grotere concurrentie op allerlei vlak, en maakt het leven harder. In feite verdween er veel gemeenschappelijkheid, die men in de laatste jaren dus weer terug wil. Maar in de concurrentie is het intussen wel belangrijk, dat iedereen zijn buitenkant en positie gepolijst houdt. De aandacht verschuift dan van inhoud naar vorm. Gewoon als overlevingsstrategie.
Maar vooral in de politiek zie je, dat het nergens meer over gaat, en dat er een soort houding ontstaat van de jonkers uit de 18e eeuw. En maar bezig zijn over niks..
In het bedrijfsleven zie je een verschuiving van kwaliteit naar datgene wat goed verkoopt. Er wordt veel meer gelogen op allerlei vlak.

Al Sawt
19-05-06, 13:54
Geplaatst door gh.wille
Ook hier probeer je weer mij woorden in de mond te geven DIE ER NIET STAAN !
ik heb het niet gehad over de besnijdenissen in NEDERLAND !!
Het ging over de besnijdenissen om waar ook ter wereld van vrouwen en dat heeft zij A.H.A.(H) WEL aangehaald !met als voorbeeld de situatie in SOMALIE.
Maar jij maakt er meteen weer heel wat anders van (as useall) ,nu ging het opeens overd de besnijdenissen in NEDERLAND en al zou er maar EEN HIER PLAATS GEVONDEN HEBBEN ,DAN NOG WAS HET DE MOEITE WAARD GEWEEST !!

Om mijn inziens deze meer dan MENSONTERENDE en SADISTISCHE OPZETTELIJKE VERMINKINGEN BIJ VROUWEN EN KLEINE MEISJES met spoed uit de WERELD TE HELPEN .

Wat haar OVERIGE UITLATINGEN BETREFT heb ik al eerder gezegd het daar niet mee eens te zijn ,maar voor mij staat het los van het bovengenoemde feit. AHA heeft het telkens over het bestrijden van deze ritueel in Nederland en heeft het altijd naar een macro situatie gereflecteerd. Puur om een perceptie te creeren dat het een wereldwijde Islamitische ritueel is.

Zelfs de 2ekamer heeft tal van debatten besteed om het in Nederland te verbieden.

Dat je daar niet van bewust bent, ok! Maar probeer niet te stimuleren dat ik je woorden in je mond leg.

Maarten
19-05-06, 14:06
Geplaatst door Al Sawt
Hypocriete kreet van iemand die telkens ageerde tegen Greta Duisenberg.

Oh ja, deugde Gretta Duisenberg niet van 'm?

Die mag je rustig onder de halve fascisten rekenen.
ik zeg niet meteen dat hij dat is, maar als uitgangspunt blijkt dat meestal aardig in de richting te zitten.
In de meerderheid van de gevallen dus. 60-70% of zoiets..

Ik heb daar de volgende stelling over:
Extreem-rechts wordt niet meer herkend in Nederland, omdat het in net pak zit, en zichzelf in uiterst nette bewoordingen verkoopt.
Nederland ziet er dan enkel de beschaving in.
Maar kenmerk van extreem-rechts is dat het zijn eigen beschaving verdedigt, maar dan ten koste van een vermeende boze buitenwereld, die dan hard aangepakt noet worden.
En in feite hebben we de VN-beginselen om mee te beoordelen, of daarin te ver gegaan wordt.

Inzake Israel blijken er massa's mensen te zijn, die in feite propageren dat er veel verder gegaan mag worden, en die poetsen de VN-beginselen dus flink weg..

Voila Extreem-rechts.
het zit in een heel net vriendelijk jasje tegenwoordig, en is ook helemaal vervuld van zijn eigen beschaving. Daarom wordt dat niet gezien.
Verreweg de grootste groep extreem-rechtsen zit in feite bij de Israel-aanhang.
Daar hoor je natuurlijk nooit iemand over. :)

Alles rond gretta Duisenberg illustreert dat.
Als je optelt hoe die aangepakt wordt, dan zie je een echte maffia aan het werk.
En als je ziet hoe er gereageerd wordt op wat? gretta wijst enkel op het lijden van de Palestijnen, en wenst opheffing van een bezetting. Die is naar internationaal recht ook nog illegaal. En moet je nou eens kijken hoeveel gifkikkers daar over bezig zijn? En hoeveel tumult en haat daar over verspreidt wordt?! No Doubt hoor... extreem rechts.

mark61
19-05-06, 14:07
Geplaatst door Maarten
1970.

Ehh.., de vraag was plaats, niet tijd. Niet stiekem van onderwerp veranderen want dat heb ik heus wel door. Jij ook trouwens.


Of zo.
Toen ging het vaker veel meer om de inhoudelijkheid van dingen. Er was veel meer ruimte vvor dingen. (begin niet over de financien of de verzorgingsstaat, maar kijk gewoon naar de mentaliteit.)

Om de inhoudelijkheid van wat grootschalige immigratie van een in het land van herkomst al kansloze onderklasse betekende ging het helemaal niet. De regering zei dat het tijdelijk was en stopte zijn kop in het zand. Gastarbeiders douw je bij elkaar in ranzige pensions, en gezinnen in achterbuurten.

Daarna was het too little too late, of nog veel gekker:

Segregatie en desintegratie werden actief gestimuleerd, en het nationalistische onderdrukkingsmechanisme van de landen van herkomst onverkort gesteund. Berbers kregen op staatskosten Arabische les voor hun kinderen en mochten hun kinderen van de NL (sic!) overheid geen Berberse namen geven, Koerden kregen Turkse les voor hun kinderen van de overheid en mochten hun kinderen van de overheid geen Koerdische namen geven. Dit alles onder het mom dat ze dan beter Nederlands zouden leren. Volstrekte kul, bedacht door een paar nitwits.

De taal leren van het land waar je je voorgoed gevestigd had was geen autonome verantwoordelijkheid van een verantwoordelijke emigrant, maar een overheidstaak die zich ontfermde over zieken, zwakken en misselijken. De overheidscommunicatie werd in 10 talen vertaald, eraan voorbijgaand dat 90% van de immigranten functioneel analfabeet in hun eigen taal waren, al was het maar omdat hun taal niet geschreven werd / mocht worden in het land van herkomst. Om over de beheersing van de opgelegde taal nog maar te zwijgen.

Verder werd besloten dat met immigranten slechts via religieuze organisaties werd gecommuniceerd, wat een gedwongen verzuiling betekende en onderdrukking van seculiere tendenzen in de betreffende gemeenschappen. Immigranten werden geherdefinieerd als leden van één homogene religieuze groep, en niet van diverse etnische en culturele groepen, wat ze eigenlijk waren en zijn. Religie bond en bindt hen namelijk helemaal niet, wat de praktijk elke dag weer bewijst maar wat beide zijden, immigranten en NL overheid, hardnekkig blijven ontkennen.

De Nederlandse overheid borduurde voort op het verzuilingsstramien, op zich al geen aanbeveling voor een harmonieuze maatschappij op de lange duur, terwijl het wat de autochtonen betreft niet voor niks al was afgebroken.

Dus bespaar me die fantastische jaren 70 waarin de overheid ook al decennia achterliep op de realiteit. Zie Rob de Wijk.

Maarten
19-05-06, 14:14
Geplaatst door Rourchid

Middels een convergentie-proces zijn alle politieke ideologiën opgegaan in het de economie de enige maatstaf van het verschil tussen goed en kwaad te laten zijn.

Dat is voor een groot deel schijn hoor. Het overgrote deel van wetgeving in Nederland dient niet voor het maken van winst. Er is heel veel over allerlei normen en moraal. Maar het denken over de fundamenten van dit systeem begint na te laten.
Je mag zelfs vinden dat die fundamenten helemaal anders moeten. Maar de huidige zijn helemaal niet zo slecht. Maar er wordt veel slechter gekeken naar hoe dat in elkaar zit.

mark61
19-05-06, 14:16
Sjo. Ik krijg Maartenneigingen. Maar wel wat helderder hoop ik. Iemand nog commentaar? Even terzijde, en hopelijk ten overvloede: ik probeer op geen enkele manier bevolkingsgroepen of individuen te kwetsen. Ik vind daarentegen dat de waarheid gezegd mag en moet worden.

Marokko en Turkije stonden en staan voor precies dezelfde problemen: de migratie van een kansloze, berooide onderklasse naar de steden.

Het verschil tussen Casablanca en Amsterdam, of Istanboel en Rotterdam, is bijzonder klein. Totaal te verwaarlozen ten opzichte van de vraag hoe je een enorme toestroom verwerkt van immigranten, logistiek en sociaal-economisch, die op alle manieren bijstand nodig hebben om te kunnen functioneren in een post-agrarische, post-industriële samenleving die onderhevig is aan wereldwijde economische invloeden. Het is een emancipatie-uitdaging zonder weerga in de wereldgeschiedenis.

Ook op micro-sociale schaal zijn de overeenkomsten overigens opmerkelijk. 'Oude' stadsbewoners van Istanboel klaagden over precies dezelfde eigenaardigheden van de nieuwkomers als 'oude' Rotterdammers. In Casa zal het niet veel anders zijn. In Algerije kwam ik overigens hetzelfde fenomeen tegen.

Dus in plaats van geleuter over volstrekt onbelangrijke auctoren in het proces zouden we het beter over echte dingen kunnen hebben.

Maarten
19-05-06, 14:29
Geplaatst door mark61
Om de inhoudelijkheid van wat grootschalige immigratie van een in het land van herkomst al kansloze onderklasse betekende ging het helemaal niet

Je hoort me niet zeggen dat er over alles helemaal goed nagedacht werd.
En al helemaal niet bij de VVD, waar ze niet verder kwamen dan het idee van goedkope gastarbeiders.
Voor de integratie zorgde links. En wie loopt er nou de klagen? Vooral die jongens die er nooit wat aan gedaan hebben.

Verder is het tamelijk goedkoop om gevolgen achteraf te wijten aan een gebrek aan voorzienigheid vooraf. over massa's rampen in de geschiedenis verbaast men zich, omdat de oorzaken simpel waren, en vooraf al voorzienbaarwaren. Toch blijkt het uiterst moeilijk om dingen te voorspellen, en pakken heel wat zaken anders uit dan gedacht wordt.

maar in de 70er jaren kon je nog eens rustig een boom opzetten over iets. Er leek veel meer naar de echte inhoud gekeken te worden. Tegenwoordig lijkt alles veel gekleurder door belangen geworden. Het gelijk krijgen is veel belangrijker, dan of het klopt, lijkt het.

Maarten
19-05-06, 14:30
Geplaatst door mark61
Sjo. Ik krijg Maartenneigingen.

Dat is heel goed.
Gewoon kort en bondig in een paar zinnen opschrijven wat je bedoelt. :D

Maarten
19-05-06, 15:01
Geplaatst door mark61
\
Want dat is in .... veel beter geregeld.


Euh.. op heel veel plaatsen in Europa trouwens!

Het ging over het gehalte aan leugenachtigheid bij de elite, en hoe dat zaken verdrong..

Zowel Engelse, Franse als Duitse debatten zijn vaak grondiger dan bij ons. Niet alles, en niet overal, maar bij ons is de kwaliteit gewoon zoek. Inhoudelijk is het vaak slechter dan elders. Ik vind dat we echt weer de Rudy Carrell van Europa zijn. En hoe meer nederland in zijn sas is met zijn moraal en zijn visies, hoe stommer het blijkt te zijn.

mark61
19-05-06, 15:38
Geplaatst door Maarten
Euh.. op heel veel plaatsen in Europa trouwens!

Het ging over het gehalte aan leugenachtigheid bij de elite, en hoe dat zaken verdrong..

Zowel Engelse, Franse als Duitse debatten zijn vaak grondiger dan bij ons. Niet alles, en niet overal, maar bij ons is de kwaliteit gewoon zoek. Inhoudelijk is het vaak slechter dan elders. Ik vind dat we echt weer de Rudy Carrell van Europa zijn. En hoe meer nederland in zijn sas is met zijn moraal en zijn visies, hoe stommer het blijkt te zijn.

Volgens mij is er geen Duits debat. Ze lopen zelfs op NL achter.

Het Franse debat is er eigenlijk niet. Er is de republikeinse, laïcistische benadering die alle verschillen onder het tapijt veegt. Met het bekende gevolg. Frankrijk heeft altijd een absolute assimilatiepolitiek gevoerd. Die had gewerkt als er niet zo ongelofelijk gediscrimineerd werd.
Het Engelse debat is eigenlijk ook non-existent. Engeland heeft als principe: je zo weinig mogelijk bemoeien met die natives. Af en toe flakkert de Britse Identiteitsdiscussie op, maar maar heel even.\

Dit alles vzv ik het kan beoordelen.

Maarten
19-05-06, 15:49
Geplaatst door mark61
Volgens mij is er geen Duits debat. Ze lopen zelfs op NL achter.

Het Franse debat is er eigenlijk niet. Er is de republikeinse, laïcistische benadering die alle verschillen onder het tapijt veegt. Met het bekende gevolg. Frankrijk heeft altijd een absolute assimilatiepolitiek gevoerd. Die had gewerkt als er niet zo ongelofelijk gediscrimineerd werd.
Het Engelse debat is eigenlijk ook non-existent. Engeland heeft als principe: je zo weinig mogelijk bemoeien met die natives. Af en toe flakkert de Britse Identiteitsdiscussie op, maar maar heel even.\

Dit alles vzv ik het kan beoordelen.

Oei, we praten een beetje langs elkaar heen. Ik dacht helemaal niet zo aan al die integratiedingen, maar in het algemeen aan de verschuiving van inhoud naar vorm, waardoor we nou door verhalen meer dan ooit belazerd worden. Als het maar strak zit, is het goed. Maar inhoudelijk deugt er aan heel veel debatten en commentaren niet veel meer.
Maar je hebt geluk, ik moet weg.. :D

H.P.Pas
19-05-06, 17:19
Geplaatst door mark61
Totaal te verwaarlozen ten opzichte van de vraag hoe je een enorme toestroom verwerkt van immigranten, logistiek en sociaal-economisch, die op alle manieren bijstand nodig hebben om te kunnen functioneren in een post-agrarische, post-industriële samenleving die onderhevig is aan wereldwijde economische invloeden. Het is een emancipatie-uitdaging zonder weerga in de wereldgeschiedenis.



Vat het aardig samen. Noodzakelijk maar niet voldoende is daartoe bovendien een vervier- of zes-voudiging van de industriële onderbouw, die tegelijkertijd op een nieuwe leest, onafhankelijk van niet vernieuwbare hulpbronnen, geschoeid dient te worden.
Eigenlijk hebben we al die heisa niet nodig, er is genoeg te doen .

Rourchid
20-05-06, 02:28
Geplaatst door Maarten

Het overgrote deel van wetgeving in Nederland dient niet voor het maken van winst.


Politiek beheert primair de collectieve sector en een overheid is een non-profit onderneming die de mogelijkheid van winst maken faciliteert voor de private sector.

Geplaatst door Maarten

Er is heel veel over allerlei normen en moraal.


De huidige minister-president van Nederland gelooft er zelf in dat de EU-Grondwet voornamelijk de 'waarden en normen' dient, terwijl het allemaal alleen maar om geld draait.

Geplaatst door Maarten

Je mag zelfs vinden dat die fundamenten helemaal anders moeten. Maar de huidige zijn helemaal niet zo slecht. Maar er wordt veel slechter gekeken naar hoe dat in elkaar zit.


Vanaf de jaren 30 van de vorige eeuw is de overheid structureel gaan interveniëren in de economie, tot aan die tijd was overheidsbemoeienis aan de orde in tijden van oorlog. De interventie is begonnen met Roosevelt's war on poverty, vervolgens kwam WO II, er volgde een Koude Oorlog en nog meer dreigingen en zo is het gekomen dat Rijnlands model al zo'n kleine 80 jaar bestaat met binnen Nederlandse verhoudingen een onontwarbaar kluwen van gelegitimeerde belangenverstrengelingen met bijvoorbeeld het vanzelfsprekend gevolg dat de vml. PvdA-premier Kok beloond is met commissiariaten.
De fundamenten (van de bestuursinrichting) die eens de gehele samenleving ten goede kwamen keren zich nu tegen de samenleving en de Islamitische religie is de laatste mogelijkheid om de tweedeling tussen professionele bestuurders en het domme volk in stand te houden.

Rourchid
20-05-06, 02:35
Geplaatst door mark61

Het verschil tussen Casablanca en Amsterdam, of Istanboel en Rotterdam, is bijzonder klein.


Casablanca/Istanboel zijn (mondaine) wereldsteden, Amsterdam/Rotterdam zijn uit hun krachten gegroeide boerendorpen.

Geplaatst door mark61

Totaal te verwaarlozen ten opzichte van de vraag hoe je een enorme toestroom verwerkt van immigranten, logistiek en sociaal-economisch, die op alle manieren bijstand nodig hebben om te kunnen functioneren in een post-agrarische, post-industriële samenleving die onderhevig is aan wereldwijde economische invloeden. Het is een emancipatie-uitdaging zonder weerga in de wereldgeschiedenis.


Een overheid die is blijven steken in het grootindustriële tijdperk met niet alleen de inadequate organisatiemodellen maar bovenal een houding dat de burgers er zijn voor de overheid en niet andersom, dit soort overheid dient te verdwijnen alvorens de emancipatie-uitdaging aangenomen kan worden.

Geplaatst door mark61

'Oude' stadsbewoners van Istanboel klaagden over precies dezelfde eigenaardigheden van de nieuwkomers als 'oude' Rotterdammers.


Na het klagen komen er in Istanboel meestal wel daden om iets te doen aan het wederzijds ongenoegen. In Nederland gaat ook de politiek met de burgers meeklagen maar het blijft alleen maar bij stoom afblazen, er gebeurt verder helemaal niets omdat er op gerekend wordt dat door stijgende welvaart er uiteindelijk wel een beheersbare consumptieve eenheidsworst zal onstaan.

Geplaatst door mark61

Dus in plaats van geleuter over volstrekt onbelangrijke auctoren in het proces zouden we het beter over echte dingen kunnen hebben.


De auctores intellectuales van de Nederlandse politiek die AHM gedumpt hebben stellen op zich evenmin iets voor. Betrokkenheid van de burger bij de samenleving zal beginnen met het inzicht dat de door overheid zelf gepousseerde capaciteiten extreem overschat worden en met het inzicht dat als de burgers verandering willen ze dit zelf zullen moeten doen waarbij de in de weg lopende politici nog harder gedumpt zullen moeten worden dan dat AHM nu gedumpt is.

Elie Hobeika
20-05-06, 02:41
Yeah

Maarten
20-05-06, 04:53
Geplaatst door Rourchid

Pak een keer een inleiding in het recht. Dan zie je dat maar heel weinig ervan over economie gaat.
Economie mag dan erg belangrijk zijn, maar recht gaat echt meestal over andere dingen.
Wel is het zo dat veel dingen een verband met economoe hebben, maar daar gaat het niet over.
En wat jij Normen en Waarden noemt, daar staan echt bibliotheken vol van.


Geplaatst door Rourchid

De fundamenten (van de bestuursinrichting) die eens de gehele samenleving ten goede kwamen keren zich nu tegen de samenleving en de Islamitische religie is de laatste mogelijkheid om de tweedeling tussen professionele bestuurders en het domme volk in stand te houden.

Met Islam kun je helemaal niks qua bestuur.
Daar wordt wel hard over geroepen, maar dat is gewoon niet zo.
Op zich kun je Islam wel inbouwen in de fundamenten van een staat,
maar omgekeerd kun je niet een staat bouwen op Islam.
Daar heb je veel meer voor nodig. Echt veel meer zelfs.

Ik zeg het meestal zo: schrap aales wat we hebben, en voed de Sharia in. Binnen een half jaar is het land een grote chaos, en is een deel van de bevolking gecrepeerd.

Er zijn ook jongens die zeggen: slechts God mag regels maken voor mensen..
Dan zeg ik: OK! We gaan afschaffen: huursubsidie, arbeidsbescherming, het hele geldwezen, alle organisatierecht, de verkeersregels, alle contractenrecht, alle strafrecht, eigendom de euro, enz enz enz enz.. Al die dingen zijn nl op wetten gebaseerd. Schaf ook maar af: de hele gezondheidszorg en uitkeringen. Daar krijgen we dan weer de Zakhaat voor in de plaats van 2,5 procent.

Het verhaal is een leugen.
Alle zogenaamde Islamitische samenlevingen hadden nog massa's andere dingen behalve Islam.
En de huidige samenlevingen zijn nog veel complexer.
Zet de hele 2e Kamer vol Imam's, en vermoedelijk blijft 95% van de wetgeving hetzelfde.

Je kunt echt geen samenleving bouwen op Islam (alleen). Het is er gewoon niet voor gemaakt. Ja, er staat erfrecht in, en strafrecht, en nog veel meer, maar daar kom je er niet mee.
Je kunt er een samenleving van maken zoals in de 6e eeuw. In Nederland lukt dat niet eens meer met 16 miljoen lui op een kluitje.
De gevolgen, dat wil niemand meer, ook moslims niet.

Maar ook die scheiding waar je het hierboven over hebt. Er zijn hier talloze regels over bestuur. Die voorkomen allerlei willekeur, vriendjespolitiek en dictatuur. Er zijn heel wat instrumenten en controlemiddelen en structuren.. Ze werken voor een groot deel ook echt.
Maar dit is juist waar de Koran vrijwel niets over heeft. Het was niet nodig in de 6e eeuw, en dus staat er ook niets over in. Islam zelf geeft helemaal geen oplossing.
Nogmaals, er wordt veel over geroepen, maar die jongens weten helemaal niet hoe een land werkt. Dat is veel meer dan ze denken. Begin maar met 10 jaar universiteit of zo. Om mee te beginnen..

Rourchid
21-05-06, 00:04
Geplaatst door Maarten

Pak een keer een inleiding in het recht. Dan zie je dat maar heel weinig ervan over economie gaat.
Economie mag dan erg belangrijk zijn, maar recht gaat echt meestal over andere dingen.
Wel is het zo dat veel dingen een verband met economie hebben, maar daar gaat het niet over.


Een abstracte inleiding op het openbaar bestuur kan het best beginnen met het bestuderen van begrotingen.

Geplaatst door Maarten

Met Islam kun je helemaal niks qua bestuur.
Daar wordt wel hard over geroepen, maar dat is gewoon niet zo.
Op zich kun je Islam wel inbouwen in de fundamenten van een staat,
maar omgekeerd kun je niet een staat bouwen op Islam.
Daar heb je veel meer voor nodig. Echt veel meer zelfs.


De essentie van mijn opmerking is dat de Islamitische religie als alibi gebruikt wordt om de regentuur steeds meer onbeperkte volmachten te geven.
O.a. burgerrechten kunnen vanwege terreurdreiging worden ingeperkt/opgeschort en iedereen in Nederlands die niet tot het estasblishment behoort is steeds meer de klos.
De vermaatschappelijking van de Islamitische religie is een andere discussie.

Geplaatst door Maarten

Zet de hele 2e Kamer vol Imam's, en vermoedelijk blijft 95% van de wetgeving hetzelfde.


Maak daar maar 98% van.

Geplaatst door Maarten

Maar ook die scheiding waar je het hierboven over hebt. Er zijn hier talloze regels over bestuur. Die voorkomen allerlei willekeur, vriendjespolitiek en dictatuur. Er zijn heel wat instrumenten en controlemiddelen en structuren.. Ze werken voor een groot deel ook echt.


Hans Andersen heeft een leuk sprookje geschreven over 'de kleren van de keizer'.

Geplaatst door Maarten

Nogmaals, er wordt veel over geroepen, maar die jongens weten helemaal niet hoe een land werkt. Dat is veel meer dan ze denken. Begin maar met 10 jaar universiteit of zo. Om mee te beginnen..


Te lang op een universiteit blijven plakken eindigt gegarandeerd in academische misvorming waardoor per defintie voor complexe problemen alleen maar nog complexere oplossingen bedacht kunnen worden met als gevolg dat er niets opgelost wordt en alleen maar enorm veel geld verspild wordt.

delankmoedige
23-05-06, 20:23
Geplaatst door Dorinthe
Kritiek wordt afgedaan als belediging. Intolerantie ten top, niet waar? Jezus werd ook vervolgd om zijn uitspraken.

Dorinthe.

Wie is HEzus nou weer ?
:lol:

Maarten
24-05-06, 08:03
Geplaatst door Rourchid Een abstracte inleiding op het openbaar bestuur kan het best beginnen met het bestuderen van begrotingen.

Te lang op een universiteit blijven plakken eindigt gegarandeerd in academische misvorming waardoor per defintie voor complexe problemen alleen maar nog complexere oplossingen bedacht kunnen worden met als gevolg dat er niets opgelost wordt en alleen maar enorm veel geld verspild wordt.


:D
Vertel jij de bakker ook hoe hij zijn brood moet bakken? De dokter, hoe hij moet genezen?

Het recht inzake openbaar bestuur, ofwel het bestuursrecht, was m'n hoofdvak :D
Ik heb daar 2 jaar lang op gestudeerd. :D
In al die 2 jaar, heb ik nog geen begroting gezien! :D Niet één! :D
Inrichting van- en controle op het bestuur is echt een enorm vakterrein.
Het stikt echt van de middelen en de methoden. En er is veel waar goed over nagedacht is.
Het is ook behoorlijk praktijkgericht. Het stikt ook echt van de normen, en van de controle op naleving.
Nou hoor je me echt niet zeggen dat alles goed werkt (daar gaat het vak namelijk over), maar er is ontzettend veel dat wél werkt!
Rourchid, je hebt niet eens rechten gestudeerd, en hebt echt geen idee hoe groot dat vak is. En ook niet hoeveel verschil dat uitmaakt. Geen idee hoeveel normaringen daarin zijn.
Alleen de rechtsbescherming tegen de overheid al.. Er zijn ook echt vele duizenden uitspraken tegen overheidshandelen door gemeentebesturen, wethouders, comissies, ministers, beheerders, administrateurs, wetgevers, beoordelingsinstanties, enz enz enz..
Begrotingen zijn in dat geheel maar een klein onderwerp. Ze zeggen maar weinig over hoe er gewerkt wordt, en wat de kwaliteit daarvan is.
Stel je ook maar eens voor, dat je in veel dingen afhankelijk bent van de overheid, en wat het verschil dan is tussen nederland en bijv. Marokko? Dat verschil is echt immens. Als je daar Nederlandse normen op zou toepassen, dan was het procederen tegen de overheid waarschijnlijk een miljardenbedrijf.

Geloof me.. als je niet thuis bent op dit terrein, dan heb je geen idee hoe het zit, en hoeveel er is, dat er voor zorgt dat het blijft werken.

Rourchid
24-05-06, 18:57
Geplaatst door Maarten

Vertel jij de bakker ook hoe hij zijn brood moet bakken? De dokter, hoe hij moet genezen?


Als een bakker zijn brood mij niet bevalt, of een dokter zijn behandelingsmethode mij niet zou aanstaan dan kan ik naar een een andere bakker resp. dokter; ik kan zelf kiezen wiens goederen/diensten ik afneem.
Indien de wetten mij niet bevallen dan kan ik die theoretisch veranderen door participatie in het politiek proces, alleen de praktijk leert dat je wel op kan draven bij verkiezingen maar nooit iets te kiezen hebt.

Geplaatst door Maarten

Het recht inzake openbaar bestuur, ofwel het bestuursrecht, was m'n hoofdvak


Neveneffect van dit soort bestuursrecht is dat je niet meer in staat bent te communiceren met diegenen die bestuurd worden.

Geplaatst door Maarten

Begrotingen zijn in dat geheel maar een klein onderwerp. Ze zeggen maar weinig over hoe er gewerkt wordt, en wat de kwaliteit daarvan is.


De overheid is een bedrijf dat nooit failliet kan gaan dus het is niet van belang op te financiën te letten en indien een overheidsdienst aantoonbaar niet functioneert dan worden er prestatiecontracten opgesteld waar niemand zich aan houdt.

Geplaatst door Maarten

Stel je ook maar eens voor, dat je in veel dingen afhankelijk bent van de overheid, en wat het verschil dan is tussen nederland en bijv. Marokko?


Deze vraag heeft niet zoveel te maken met het onderwerp van de draad maar dat is voor jou kennelijk niet in te zien omdat je alleen maar monologen van, een van de werkelijkheid losgezongen, vakidioot houdt.

Geplaatst door Maarten

Geloof me.. als je niet thuis bent op dit terrein, dan heb je geen idee hoe het zit, en hoeveel er is, dat er voor zorgt dat het blijft werken.


Dit terrein zal ontdaan worden van de (vele) overbodige institutionele bouwwerken!

Maarten
25-05-06, 09:15
Geplaatst door Rourchid Als een bakker zijn brood mij niet bevalt, of een dokter zijn behandelingsmethode mij niet zou aanstaan dan kan ik naar een een andere bakker resp. dokter; ik kan zelf kiezen wiens goederen/diensten ik afneem.
Indien de wetten mij niet bevallen dan kan ik die theoretisch veranderen door participatie in het politiek proces, alleen de praktijk leert dat je wel op kan draven bij verkiezingen maar nooit iets te kiezen hebt.
[QUOTE][B]

Daar ging het niet over, knaapje!
Het ging hier over bestuur en bestuurssrecht, waar jij erg hatain over zit te toen, terwijl je blijkbaar geen flauw benul hebt waar dat over gaat! :D

[QUOTE][B] Neveneffect van dit soort bestuursrecht is dat je niet meer in staat bent te communiceren met diegenen die bestuurd worden.

:hihi: meneer kan het niet meer volgen, als er eindelijk iemand tegenover 'm zit, die echt wat weet van die wereld, waar meneer over zit te blaten..
Maar goed dat het bestuur niet afhangt van orakels zoals jij.


Deze vraag heeft niet zoveel te maken met het onderwerp van de draad maar dat is voor jou kennelijk niet in te zien omdat je alleen maar monologen van, een van de werkelijkheid losgezongen, vakidioot houdt.


Alsof jij nog weet waar je over zit te tetteren! :D
Begin van onze discussie over bestuur ging over de normatieve kanten, die er volgens jou nauwelijks waren, terwijl daar hele bibliotheken vol over zijn.
Jongen, je hebt de hersens van een garnaal, donder maar op.

Dit terrein zal ontdaan worden van de (vele) overbodige institutionele bouwwerken!


..zoals al die controlemechanismen tegen willekeur en corruptie enz.. :fparty:
Get fuckin'Lost!
Ga kanaries fokken of zo! Gil je leugens daar maar tegen, gifbekertje..

Rourchid
25-05-06, 10:52
Geplaatst door Maarten

Daar ging het niet over, knaapje!
Het ging hier over bestuur en bestuurssrecht, waar jij erg hautain over zit te doen, terwijl je blijkbaar geen flauw benul hebt waar dat over gaat!


Het onderwerp van de draad is "Zit je ook te genieten/lachen om Ayaan Hirsi Magani?".
Mijn stellingname hierover heb ik uiteengezet als dat er nauwelijks te lachen valt omdat de politieke klucht weer eens heeft laten zien dat alle Nederlandse burgers, die niet behoren tot het 'politieke circuit', belazerd worden.

Geplaatst door Maarten

meneer kan het niet meer volgen, als er eindelijk iemand tegenover 'm zit, die echt wat weet van die wereld, waar meneer over zit te blaten..


Hahaha
Jij hebt geen verstand van vrouwen en de halve wereldbevolking bestaat uit vrouwen!

Geplaatst door Maarten

Maar goed dat het bestuur niet afhangt van orakels zoals jij.


Zeer tragisch dat de inrichting van de samenleving niet bepaald kan worden door kiesgerechtigden zoals ik.

Geplaatst door Maarten

Begin van onze discussie over bestuur ging over de normatieve kanten, die er volgens jou nauwelijks waren, terwijl daar hele bibliotheken vol over zijn.


Ik heb heel duidelijk aangegeven dat het normbesef van de overheid hetzelfde normbesef is als van een verwende schatrijke erfgenaam omdat de overheid nooit failliet kan gaan.
Het enige alternatief wat jij hebt te bieden is in feite een D66-achtige benadering die er op neerkomt dat er alleen maar een fijnafsteling van onderlinge structuren moet plaatsvinden maar dat het hele systeem op zich in orde is.
Jouw visie is op openbaar bestuur is blijven steken in het grootindustriële tijdperk: een gesloten circuit van experts fabriceert overheidsdiensten, smijt deze naar beneden en als de burger geluk heeft dan heeft een burger iets aan die diensten.

Geplaatst door Maarten

Get fuckin'Lost!


Wishfull thinking.

Geplaatst door Maarten

Ga kanaries fokken of zo! Gil je leugens daar maar tegen, gifbekertje..


Ik heb geen belangstelling voor kanaries fokken noch draag ik enige verantwoordelijkheid voor de dood van de Griekse filosofoof Socrates.

mark61
25-05-06, 11:41
Geplaatst door Rourchid
Casablanca/Istanboel zijn (mondaine) wereldsteden, Amsterdam/Rotterdam zijn uit hun krachten gegroeide boerendorpen.

Ben je er wel s geweest? Istanboel is 10 miljoen ontwortelde, ontredderde ex-boeren verdwaald in de 21e eeuw die rond 3 miljoen moderne stadsbewoners wonen. Ook Casablanca heeft flinke krottenwijken. Wat er precies mondain is aan die monoculturele steden moet je mij nog even uitleggen. Amsterdam is ietsjes moderner dan dat, hoewel men in de buitenwijken ook wel ontwortelde boeren tegenkomt idd.


Een overheid die is blijven steken in het grootindustriële tijdperk met niet alleen de inadequate organisatiemodellen maar bovenal een houding dat de burgers er zijn voor de overheid en niet andersom, dit soort overheid dient te verdwijnen alvorens de emancipatie-uitdaging aangenomen kan worden.

Regel jij het ff.


Na het klagen komen er in Istanboel meestal wel daden om iets te doen aan het wederzijds ongenoegen.

Vertel es, oh Istanboelexpert? Istanboel is een 3e-wereldstad waar de overheid hopeloos en wanhopig achter de feiten aanholt. Op geen enkele manier in staat de gigatoeloop te verwerken, logistiek noch sociaal-economisch. In Casa zal het eerder slechter dan beter gaan.


als de burgers verandering willen ze dit zelf zullen moeten doen

Tis voor het eerst dat ik een NLMarok (?) zie verklaren dat de burger s zelf wat moet gaan doen. Wat AHM ermee te maken heeft ontgaat me even. Maar je gaat het me vast uitleggen.

Rourchid
25-05-06, 15:44
Geplaatst door mark61

Ben je er wel s geweest? Istanboel is 10 miljoen ontwortelde, ontredderde ex-boeren verdwaald in de 21e eeuw die rond 3 miljoen moderne stadsbewoners wonen. Ook Casablanca heeft flinke krottenwijken. Wat er precies mondain is aan die monoculturele steden moet je mij nog even uitleggen.Amsterdam is ietsjes moderner dan dat, hoewel men in de buitenwijken ook wel ontwortelde boeren tegenkomt idd.


Het hangt er vanaf waar je komt en bij wie je op visite gaat; de gebieden waar ik het over heb kunnen vergeleken worden met dezelfde gebieden in Los Angeles en Amsterdam blijft een boerengat.

Geplaatst door mark61

Vertel es, oh Istanboelexpert? Istanboel is een 3e-wereldstad waar de overheid hopeloos en wanhopig achter de feiten aanholt.


Ik heb het niet over de overheid gehad.

Geplaatst door mark61

Regel jij het ff.


De vervuiler betaalt.

Geplaatst door mark61

Tis voor het eerst dat ik een NLMarok (?) zie verklaren dat de burger s zelf wat moet gaan doen. Wat AHM ermee te maken heeft ontgaat me even. Maar je gaat het me vast uitleggen.


Met je posting geef je aan dat je niet zo goed opgelet hebt de laatste jaren.
Maar goed, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
AHM heeft er niets mee te maken, zij is gebruikt als een expandable asset om aangewend te worden in het segment mediaperfomance van de politiek.

Rourchid
25-05-06, 17:16
Geplaatst door 151 Nobelprizes
*heh* Ben je al 's in Los Angeles geweest? New York? Washington? Boston? Seattle? Atlanta? Sydney? Athene? Parijs? Madrid? San Francisco? Londen? Adelaide? Santiago? Miami? Praag? Berlijn? Singapore? Bangkok? Barcelona? Houston?


Ik vergelijk drie grote steden waarmee een aantal prikkers op dit forum bekend zijn. De opsomming van bovenstaande steden wekt de indruk van puberaal spierballetjes willen maken.

Geplaatst door 151 Nobelprizes
*
Amsterdam is geen boerengat, weet de reiziger. Maar een boer kan zoiets niet weten: die lult maar wat :)
Het bezoek van een reiziger aan en stad is meestal een momentopname en geeft geen structureel beeld van een samenleving.

Btw Zelfhulpgroepen voor (geprolongeerd) puberschap zijn elders op het internet te vinden.

Maarten
25-05-06, 20:43
Geplaatst door Rourchid
Het onderwerp van de draad is "Zit je ook te genieten/lachen om Ayaan Hirsi Magani?".
Mijn stellingname hierover heb ik uiteengezet als dat er nauwelijks te lachen valt

...en dus ga je off-topic door. En als anderden dan nog in gaan op wat je zegt, dan zijn ze volgens meneer off-topic.. :hihi:

Jongen, is er iegenlijk iets waar je NIET over liegt of ziekt?!..

Iets waar je misschien WEL verstand van hebt?!..

Wanneer ben je eigenlijk van school getrapt, als ze je tenminste ooit hebben toegelaten?!..

Maarten
25-05-06, 21:02
Geplaatst door 151 Nobelprizes


L.A./N.Y.: >25 keer geweest. San Fran: anderhalve maand. Athene: gewoond. Parijs: gewoond. Londen: gewoond. Seattle/Sydney/Adelaide: 3 weken. Barcelona/Singapore: 2 weken. Etc.
Ik heb gedurende 3 maanden de Noord-Afrikaanse kustplaatsen afgevaren,

Gelukkig zijn er ook mensen die van zoiets meer leren, dan haten, polariseren, machteloosheid, en weglopen zodra het echt ergens over gaat. Ga kijk maar fijn met de liefde bezig zijn, en met hoogstaande beschavingen enzo, waar je de grondbeginselen nog niet eens van begrijpt.

Rourchid
25-05-06, 21:28
Geplaatst door Rourchid

Het hangt er vanaf waar je komt en bij wie je op visite gaat;


Geplaatst door 151 Nobelprizes

Een boer zou zo'n conclusie inderdaad kunnen trekken.

L.A./N.Y.: >25 keer geweest. San Fran: anderhalve maand. Athene: gewoond. Parijs: gewoond. Londen: gewoond. Seattle/Sydney/Adelaide: 3 weken. Barcelona/Singapore: 2 weken. Etc.


Ik heb al aangegeven heb dat de sociale stratificatie waartoe jezelf behoort je perceptie niet onbeïnvloed laat.
Dus je opmerkingen zeggen helemaal niets over de objectiviteit ervan.

Geplaatst door 151 Nobelprizes

Dus geen:


De term 'momentopname' heb ik gehanteerd n.a.v. het begrip 'reiziger'

Geplaatst door 151 Nobelprizes

Netzomin als ik mijn mening over islam baseer op wat ik in Amsterdam (of op dit forum) zoal ervan zie, want dat weerspiegelt een zeldzaam gebrek aan kennis van hun godsdienst.


De kennis van de Islam op uit forum is uitmuntend, zeker in de directory 'Islam' uit zich dit.
Maar ja als je alleen maar zien wat je wilt zien.............

Rourchid
25-05-06, 21:31
Geplaatst door Rourchid

Het onderwerp van de draad is "Zit je ook te genieten/lachen om Ayaan Hirsi Magani?".
Mijn stellingname hierover heb ik uiteengezet als dat er nauwelijks te lachen valt.


Geplaatst door Maarten
...en dus ga je off-topic door. En als anderden dan nog in gaan op wat je zegt, dan zijn ze volgens meneer off-topic.. :hihi:

Nogmaals, ik heb aangegeven dat de hele Nederlandse bevolking weer eens in de maling genomen is door de politiek.
Waarna jij een verhaal opgehangen hebt dat er sprake zou zijn van normbesef in het openbaar bestuur en de fictie van desbetreffende normbesef heb ik weerlegd.

Geplaatst door Rourchid

Jongen, is er iegenlijk iets waar je NIET over liegt of ziekt?!..


Ik spreek jou tegen op argumenten en als je daardoor belogen - en/of geziekt voelen is dat jouw probleem.

Geplaatst door Rourchid

Iets waar je misschien WEL verstand van hebt?!..


Ik heb o.a. verstand van hoe je kunt discussiëren zonder op de man te spelen.

Geplaatst door Rourchid

Wanneer ben je eigenlijk van school getrapt, als ze je tenminste ooit hebben toegelaten?!..
Op dit forum laat ik in het publieke gedeelte niets over mijn achtergrond los behalve het strikt noodzakelijke.

Bart.NL
26-05-06, 09:44
Even samenvattend, nu de stofwolken wat neerdwarrelen, een mogelijk maar realistisch scenario:
1. Ayaan behoudt het Nederlanderschap
2. Ayaan krijgt een goed betaalde baan in de VS (salaris ongeveer 10x van een kamerlid)
3. door de rel is haar mening nogmaals wereldwijd onder de aandacht van vele ngebracht, en verder verspreid
4. Verdonk wordt de leider van de VVD
5. Verdonk wordt premier van Nederland

Te vroeg gelachen, maar wel lol gehad?