PDA

Bekijk Volledige Versie : Meten met 2 maten: Kamer dwingt Verdonk besluit Hirsi Ali te heroverwegen



Dwaalspoor
16-05-06, 23:59
Kamer: Verdonk moet besluit Hirsi Ali heroverwegen

(Novum) - Minister voor Vreemdelingenzaken Rita Verdonk (VVD) moet haar voorlopige constatering dat haar partijgenote Ayaan Hirsi Ali de Nederlandse nationaliteit nooit had kunnen krijgen, heroverwegen. Als zij tot dezelfde conclusie komt, moet het Kamerlid alsnog met 'hoogste spoed' worden genaturaliseerd. Dat eist de VVD-fractie dinsdagavond laat in een motie die door een meerderheid van de Tweede Kamer wordt ondersteund.
Alle partijen in de Kamer, met uitzondering van de LPF en de Groep Nawijn, willen dat de minister de komende zes weken gebruikt voor een 'gedegen' onderzoek. Zij vinden dat Verdonk onzorgvuldig is geweest. Ook eisen zij dat bewindsvrouw 'de ruimte' die de jurisprudentie biedt op grond van bijzondere omstandigheden gebruikt.

De Nederlandse nationaliteit wordt aan asielzoekers verleend door middel van een Koninklijk Besluit. In het geval van Hirsi Ali geldt dat besluit volgens Verdonk niet, omdat het niet op haar echte naam en juiste geboortedatum staat. Hirsi Ali gaf in 1992 valse gegevens op bij haar komst naar Nederland. Het Nederlanderschap kan haar dus nooit zijn verleend, stelt Verdonk.

Hirsi Ali gaf dinsdag haar lidmaatschap van de Tweede Kamer op. Als de minister voet bij stuk houdt, hoeft het Kamerlid het land niet te verlaten, omdat haar verblijfsstatus niet ter discussie staat. Hirsi Ali heeft een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd en kan opnieuw een verzoek tot naturalisatie indienen, zei Verdonk tijdens het spoeddebat dat was aangevraagd door GroenLinks. Zij moet dan wel aan de gemeentelijke basisadministratie haar juiste gegevens doorgeven.

http://www.trouw.nl/laatstenieuws/laatstenieuws/article319431.ece/Kamer%3A+Verdonk+moet+besluit+Hirsi+Ali+heroverweg en

Als je machtige vriendjes hebt in de tweede kamer dan kan van alles. Zorg ervoor dat je moslims criminaliseert en stigmatiseert dan heb je meer kans om in de politiek vriendjes te maken.

MaRiaH
17-05-06, 00:03
de motie is aangenomen..

Een aantal hier hebben veel te vroeg gejuichd..

Dwaalspoor
17-05-06, 00:06
Geplaatst door MaRiaH
de motie is aangenomen..

Een aantal hier hebben veel te vroeg gejuichd..

Ze is weg uit de tweede kamer met een smet op haar blazoen en iedereen in Nederland weet inmiddels dat ze een leugenares en fraudeur is. Voorts is ook hiermee nogmaals aangetoond hoe hypocriet de Nederlandse politiek werkt en tevens is de grote verliezer de VVD.

Allemaal gratis en voor niets.

Max Stirner
17-05-06, 00:10
Geplaatst door Dwaalspoor
Ze is weg uit de tweede kamer met een smet op haar blazoen en iedereen in Nederland weet inmiddels dat ze een leugenares en fraudeur is. Voorts is ook hiermee nogmaals aangetoond hoe hypocriet de Nederlandse politiek werkt en tevens is de grote verliezer de VVD.

Allemaal gratis en voor niets.


Dream on.

AHA is hier glansrijk uit tevoorschijn gekomen en zal lekker doorgaan met domme fundies treiteren.

MaRiaH
17-05-06, 00:12
Geplaatst door Dwaalspoor
Ze is weg uit de tweede kamer met een smet op haar blazoen en iedereen in Nederland weet inmiddels dat ze een leugenares en fraudeur is. Voorts is ook hiermee nogmaals aangetoond hoe hypocriet de Nederlandse politiek werkt.

Dat ligt er maar aan vanuit welk oogpunt je de zaak bekijkt..

ik denk dat de Nederlandse politiek een smet op het blazoen heeft..

Dat leugenaar en fraudeur is niet zo n heet hangijzer als je zou willen..
tenslotte is er ze zelf al open over geweest en was de VVD op de hoogte toen ze haar binnenhaalde..

Maar hoogstwaarschijnlijk vertrekt ze desalniettemin naar de VS
dus zijn de juichers alsnog blij..

Persoonlijk ben ik geen fan van Ayaan in de politiek.
Maar leedvermaak vind ik smakeloos.

barfly
17-05-06, 00:12
Geplaatst door Dwaalspoor
Ze is weg uit de tweede kamer met een smet op haar blazoen en iedereen in Nederland weet inmiddels dat ze een leugenares en fraudeur is. Voorts is ook hiermee nogmaals aangetoond hoe hypocriet de Nederlandse politiek werkt en tevens is de grote verliezer de VVD.

Allemaal gratis en voor niets.

Ik heb juist de afgelopen dagen een mooi staaltje democratie gezien. Verdonk was (terecht) van plan om AHM te denaturaliseren. Echter de meerderheid in de kamer was het daarmee niet mee eens. Kennelijk is AHM iets belangrijker dan andere asielzoekers en immigranten met ambitiies...

Victory
17-05-06, 00:15
Geplaatst door Dwaalspoor
Ze is weg uit de tweede kamer met een smet op haar blazoen en iedereen in Nederland weet inmiddels dat ze een leugenares en fraudeur is. Voorts is ook hiermee nogmaals aangetoond hoe hypocriet de Nederlandse politiek werkt en tevens is de grote verliezer de VVD.

Allemaal gratis en voor niets.
:haha: :duim:

Dwaalspoor
17-05-06, 00:18
Geplaatst door Max Stirner
Dream on.

AHA is hier glansrijk uit tevoorschijn gekomen en zal lekker doorgaan met domme fundies treiteren.

Als je de 1 miljoen moslims allemaal domme fundies noemt die niets van haar moeten hebben dan kan ik maar 1 ding concluderen dat jij de domme anti-islamiet bent die zich verschuilt achter een fraudeur en leugenares.

Dwaalspoor
17-05-06, 00:19
Geplaatst door barfly
Ik heb juist de afgelopen dagen een mooi staaltje democratie gezien. Verdonk was (terecht) van plan om AHM te denaturaliseren. Echter de meerderheid in de kamer was het daarmee niet mee eens. Kennelijk is AHM iets belangrijker dan andere asielzoekers en immigranten met ambitiies...

Als je moslims beschimpt dan wordt je gauw belangrijker dan andere allochtonen dat is hiermee ook aangetoond. Kortom er wordt met twee maten gemeten. Dat maakt de Nederlandse politiek tot een hypocriete zooitje.

Max Stirner
17-05-06, 00:21
Geplaatst door Dwaalspoor
Als je de 1 miljoen moslims allemaal domme fundies noemt die niets van haar moeten hebben dan kan ik maar 1 ding concluderen dat jij de domme anti-islamiet bent die zich verschuilt achter een fraudeur en leugenares.


`Als`, ja. Maar dat zei ik niet. Ik zei wat ik zei.

gh.wille
17-05-06, 00:23
Geplaatst door Dwaalspoor
Kamer: Verdonk moet besluit Hirsi Ali heroverwegen

(Novum) - Minister voor Vreemdelingenzaken Rita Verdonk (VVD) moet haar voorlopige constatering dat haar partijgenote Ayaan Hirsi Ali de Nederlandse nationaliteit nooit had kunnen krijgen, heroverwegen. Als zij tot dezelfde conclusie komt, moet het Kamerlid alsnog met 'hoogste spoed' worden genaturaliseerd. Dat eist de VVD-fractie dinsdagavond laat in een motie die door een meerderheid van de Tweede Kamer wordt ondersteund.
Alle partijen in de Kamer, met uitzondering van de LPF en de Groep Nawijn, willen dat de minister de komende zes weken gebruikt voor een 'gedegen' onderzoek. Zij vinden dat Verdonk onzorgvuldig is geweest. Ook eisen zij dat bewindsvrouw 'de ruimte' die de jurisprudentie biedt op grond van bijzondere omstandigheden gebruikt.

De Nederlandse nationaliteit wordt aan asielzoekers verleend door middel van een Koninklijk Besluit. In het geval van Hirsi Ali geldt dat besluit volgens Verdonk niet, omdat het niet op haar echte naam en juiste geboortedatum staat. Hirsi Ali gaf in 1992 valse gegevens op bij haar komst naar Nederland. Het Nederlanderschap kan haar dus nooit zijn verleend, stelt Verdonk.

Hirsi Ali gaf dinsdag haar lidmaatschap van de Tweede Kamer op. Als de minister voet bij stuk houdt, hoeft het Kamerlid het land niet te verlaten, omdat haar verblijfsstatus niet ter discussie staat. Hirsi Ali heeft een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd en kan opnieuw een verzoek tot naturalisatie indienen, zei Verdonk tijdens het spoeddebat dat was aangevraagd door GroenLinks. Zij moet dan wel aan de gemeentelijke basisadministratie haar juiste gegevens doorgeven.

http://www.trouw.nl/laatstenieuws/laatstenieuws/article319431.ece/Kamer%3A+Verdonk+moet+besluit+Hirsi+Ali+heroverweg en

Als je machtige vriendjes hebt in de tweede kamer dan kan van alles. Zorg ervoor dat je moslims criminaliseert en stigmatiseert dan heb je meer kans om in de politiek vriendjes te maken.


Alle partijen in de Kamer, met uitzondering van de LPF *en de Groep Nawijn

Was dat niet de partij van de gehate en daarom vermoordde P.Fortuyn ?

barfly
17-05-06, 00:24
Geplaatst door Dwaalspoor
Als je moslims beschimpt dan wordt je gauw belangrijker dan andere allochtonen dat is hiermee ook aangetoond. Kortom er wordt met twee maten gemeten. Dat maakt de Nederlandse politiek tot een hypocriete zooitje.

Er wordt ook met twee maten gemeten. Dat is waar. Er zijn ook problemen in de samenleving als het gaat om onderlinge cohesie. En moslims krijgen daarvan op dit moment alle schuld. Net mensen.

Dwaalspoor
17-05-06, 00:25
Geplaatst door Max Stirner
`Als`, ja. Maar dat zei ik niet. Ik zei wat ik zei.

Wat je zei komt daar op neer.

Dwaalspoor
17-05-06, 00:32
Geplaatst door barfly
Er wordt ook met twee maten gemeten. Dat is waar. Er zijn ook problemen in de samenleving als het gaat om onderlinge cohesie. En moslims krijgen daarvan op dit moment alle schuld. Net mensen.

Niet alleen op dit moment krijgen ze de schuld maar al een hele lange tijd. Zo creeert Nederland haar eigen problemen en verzieken ze de sociale cohesie.

Maar jij bent hierin tenminste in je gedachten consequent dat je dat ook eerlijk toegeeft. Met jou kan ik verder werken.

Max Stirner
17-05-06, 00:34
Geplaatst door Dwaalspoor
Wat je zei komt daar op neer.


Ff voor de duidelijkheid:

Ik zit natuurlijk ook maar een beetje te zieken....en begrijp ook best n beetje dat je door sommige van haar uitspraken - je had er in een ander topic een aantal op een rijtje gezet - nogal sjagerijnig wordt.

Maar door de buitensporige reacties van sommige prikkers hier krijg ik bijna automatsich weer meer sympathie voor AHA.....een sympathie die ik anders waarschijnlijk veel minder zou voelen.

Dwaalspoor
17-05-06, 00:39
Geplaatst door Max Stirner
Ff voor de duidelijkheid:

Ik zit natuurlijk ook maar een beetje te zieken....en begrijp ook best n beetje dat je door sommige van haar uitspraken - je had er in een ander topic een aantal op een rijtje gezet - nogal sjagerijnig wordt.

Maar door de buitensporige reacties van sommige prikkers hier krijg ik bijna automatsich weer meer sympathie voor AHA.....een sympathie die ik anders waarschijnlijk veel minder zou voelen.

Je moet je rug recht leren houden en je niet laten beinvloeden door sommige prikkers die wellicht gekrenkt zijn door de smerige uitspraken van Hirsi Magan.

Maarten
17-05-06, 00:59
Geplaatst door Dwaalspoor
Kamer: Verdonk moet besluit Hirsi Ali heroverwegen


Vooral Bos is om te gillen!
Die zegt dit: de kamer heeft geconstateerd dat er meer ruimte is, dus de minister moet dat onderschrijven.

Ik had dit gezegd:
Een lesje staatsrecht voor iedereen: de kamer heeft vele functies, maar éentje zeker niet: rechter zijn in individuele gevallen, of interpretatie geven van zijn eigen wetten (trias politica). De meeste kamerleden zijn niet eens jurist, ook al laten zij zich door juristen adviseren.
De stelling dat er meer ruimte is, is dus niet een constatering van de kamer, maar een mening van de kamer. Meer kan de kamer vanuit diens positie niet zeggen.

En als Verdonk zou ik dan zeggen.
Er is tot nu toe dus een verschil tussen mij en de meerderheid van dekamer over hoeveel ruimte er is. Dus is er alle reden om opnieuw te bezien hoeveel ruimte er is, en hoe daar gebruik van gemaakt kan worden, en om daarvan ook gebruik te maken als die er is. Gegeven deze situatie kan ik instemmen met de motie.

Dan is ze er toch uit?

De enige die zijn zin dan niet krijgen, dat zijn degenen, die menen dat de kamer de rechter is die bepaalt hoeveel ruimte er is. Maar die kunnen dat echt niet volhouden.

Ik snap niet dat Verdonk dat niet zegt, en dat niemand haar dat adviseert.

Vervolgens kan Verdonk aan 3 professoren om advies vragen... Of beter nog, aan de hoge raad.

Of Verdonk kan zeggen: Laten we de regels hanteren: Hirsi Ali kan procederen tegen een besluit, bijv. om het paspoort in te nemen. Nou, laat ze dat maar doen, dan zorg ik er wel voor - gezien het grote maatstschappelijke belang - dat die zaak zo snel mogelijk voor de Hoge Raad komt, dan blijkt wel wie gelijk heeft.

Bos is in elk geval een eikel. Halsema is sowieso een warhoofd. Of ze willen Verdonk gewoon wippen, om Rutten te krijgen. Dat mag natuurlijk, maar intussen is het dan wel poppenkast wat ze spelen.

Maarten
17-05-06, 01:14
Geplaatst door Max Stirner

Maar door de buitensporige reacties van sommige prikkers hier krijg ik bijna automatsich weer meer sympathie voor AHA.....

Een groot aantal autochtone prikkers hier heeft de grootst mogelijke moeite om Marokkanen gelijk te geven in waar ze het overduidelijk hebben. Dat is een chronische ziekte hier. Er wordt dus ook voortdurend geziekt, dan weer om die reden, en dan weer om die. Dat is de hoofdreden waarom het niveau hier niet beter is.
En als je geen begrip opbrengt wat begrip verdient, dan hoef je verder ook nergens over te zeuren.

Maarten
17-05-06, 01:18
Geplaatst door Dwaalspoor
Je moet je rug recht leren houden en je niet laten beinvloeden door sommige prikkers die wellicht gekrenkt zijn door de smerige uitspraken van Hirsi Magan.

Ja! Ik ben ook geen vriendje van Verdonk hoor, maar als die gelijk heeft, dan heeft die gelijk. Gold voor Hirsi Ali ook. Dus verdedig ik wat klopt. En als je dat doet, dan krijg je eerder zicht op waar de problemen precies liggen.

gh.wille
17-05-06, 02:04
Geplaatst door Max Stirner
`Als`, ja. Maar dat zei ik niet. Ik zei wat ik zei.

Precies maar dan nog moet je uitkijken voor het (VERDRAAI-SPOOR )
elk woordje word zorgvuldig nageplozen om te kijken hoe het verdraaid kan worder TEGEN de persoon die het geplaatst heeft .

p.s ben je ook al benoemd tot A.H.A (HA) fan ?

:hihi:

Maarten
17-05-06, 02:13
Brief naar de Volkskrant gestuurd.



De Kamer kip zonder kop.

De onkunde van de Kamer is onvoorstelbaar. Het verschil tussen Verdonk en de Kamer gaat over interpretatie van de wet. Normaliter geven juridische procedures daar uitsluitsel over. I.c. meent de regering dat er geen Nederlanderschap is, en besluit het paspoort in te vorderen. Daar kan Hirsi Ali beroep tegen instellen. En dan blijkt in hoogste instantie wat de juiste interpretatie is. Verdonk zou dan kunnen beloven zich in te zetten voor een zeer snelle afwikkeling. Zo los je de zaken op binnen het Nederlandse rechtsbestel. Bos, Verhagen en anderen wensen de minister echter te dwingen tot conformeren aan de interpretatie van de Kamer. Dat is volstrekt tegen het systeem van de Trias Politica. De rol van de Tweede Kamer bij interpretatie van wetgeving houdt op, nadat deze gemaakt is, en heeft er daarna geen enkele stem meer in. Dat is zowel de theorie als de gangbare rechtspraktijk. De Kamer heeft vele uren verspild, onnodig commotie veroorzaakt, de burger op het verkeerde been gezet, en zijn eigen systeem vertroebeld.

mulan
17-05-06, 05:40
Ze zetten zichzelf mooi te kijk daar in Den Haag. Ik wist niet of ik moest lachen of huilen,wat een triest zooitje. En die emotie opeens....waar kwam die vandaan? ..

jochie
17-05-06, 06:09
Rita Verdonk was helder en duidelijk in het debat.

'Ayaan heeft niets te vrezen' was het antwoord op de vraag of Ayaan het land uit moest. Nee dus. Ayaan behoudt indien het Nederlanderschap niet rechtsgeldig blijkt, haar A-status, en mag dus gewoon blijven en reizen.

Rita was ook heel duidelijk in het feit dat zij slechts een constatering heeft gedaan en GEEN beslissing heeft genomen omtrent het Nederlanderschap van Ayaan. Volgens Rita kon zij niet anders (gezien de wet en de uitspraken van de hoge raad) dan te constateren dat het Nederlanderschap aan Ayaan Hirshi Ali NIET kan zijn verleend, omdat Ayaan Hirshi Ali niet haar naam is. In het KB staat de naam Ayaan Hirshi Ali, en die persoon bestaat niet. Ayaan KAN dus gewoon GEEN Nederlandse zijn. Dat is geen beslissing van Verdonk, dat is een constatering.

Volgens de wettelijke procedure kan Ayaan Hirshi Magan het Nederlanderschap aanvragen.

Dat de identiteit van Ayaan vastgesteld was en is, is niet ter zake. In het KB staat simpelweg een andere naam en een anders geboortedatum. De persoon in het KB bestaat niet.

Verdonk heeft vele malen uiteengezet dat de bijzondere omstandigheden die worden genoemd in art. 14 (spijtig genoeg), niet gelden op de situatie van Ayaan.

Rita heeft de kamer met de snelste mogelijkheid ingelicht omtrent het Nederlanderschap van Ayaan, omdat het om een tweede kamerlid gaat. De constatering behoefde geen nader onderzoek, want de situatie is glashelder. Als je een constatering hebt gedaan, dan moet je de kamer daar dan ook van inlichten.

Dus...... :

Verdonk is overeind gebleven in het debat. Er is namelijk in bovenstaand geen speld tussen te krijgen.

Maar........:

Het eigengereid handelen van Verdonk (zonder haar partij, de MP of wie dan ook te betrekken in haar onderzioek en constateringen) is zeer slordig en zeer onhandig.

Verdonk is geen teamplayer en dat breekt haar op. Ze is ook geen sociaal-menselijk mens, maar een taakgerichte botte persoonlijkheid. Haar botte manier van communiceren en haar minimaal onhandige nonverbale communicatie, doen echter niets af aan de feiten zoals hierboven beschreven. De feiten zorgen ervoor dat Rita het debat heeft overleefd, ondanks het zware vuur waaronder zij heeft gelegen.

Ik blijf Verdonk steunen. Ik hoop dat Ayaan alsnog Nederlander kan worden.

Iglo
17-05-06, 07:59
Geplaatst door Maarten
Brief naar de Volkskrant gestuurd.



De Kamer kip zonder kop.

De onkunde van de Kamer is onvoorstelbaar. Het verschil tussen Verdonk en de Kamer gaat over interpretatie van de wet. Normaliter geven juridische procedures daar uitsluitsel over. I.c. meent de regering dat er geen Nederlanderschap is, en besluit het paspoort in te vorderen. Daar kan Hirsi Ali beroep tegen instellen. En dan blijkt in hoogste instantie wat de juiste interpretatie is. Verdonk zou dan kunnen beloven zich in te zetten voor een zeer snelle afwikkeling. Zo los je de zaken op binnen het Nederlandse rechtsbestel. Bos, Verhagen en anderen wensen de minister echter te dwingen tot conformeren aan de interpretatie van de Kamer. Dat is volstrekt tegen het systeem van de Trias Politica. De rol van de Tweede Kamer bij interpretatie van wetgeving houdt op, nadat deze gemaakt is, en heeft er daarna geen enkele stem meer in. Dat is zowel de theorie als de gangbare rechtspraktijk. De Kamer heeft vele uren verspild, onnodig commotie veroorzaakt, de burger op het verkeerde been gezet, en zijn eigen systeem vertroebeld. Je loopt hier al een poosje allerlei berichten te dumpen op dit bord, waarin je zegt dat Verdonk geen enkele keuze had, dat ze aan handen en voeten gebonden was aan de wet. Gisteren op Netwerk echter, zag ik een of andere hotemetoot in het strafrecht voorbijkomen die echt boos was om het besluit van Verdonk, en meedeelde dat Verdonk inderdaad te snel en verkeerd heeft gehandeld. Eerlijk gezegd heb ik meer vertrouwen in zijn oordeel, dan dat van jou.

Nelis70
17-05-06, 08:16
Geplaatst door Dwaalspoor
Als je moslims beschimpt dan wordt je gauw belangrijker dan andere allochtonen dat is hiermee ook aangetoond. Kortom er wordt met twee maten gemeten. Dat maakt de Nederlandse politiek tot een hypocriete zooitje.

Sluit je erbij aan. Over Taïda Pasic ga jij eindeloos nuanceren over het gebruikte woord fraudeur en hier pas je de grote stappen, snel thuis methode toe zonder ook maar één keer iets op te merken over de kanttekeningen die bij Zembla geplaatst konden worden.

Rourchid
17-05-06, 08:35
Geplaatst door jochie


Het eigengereid handelen van Verdonk (zonder haar partij, de MP of wie dan ook te betrekken in haar onderzioek en constateringen) is zeer slordig en zeer onhandig.

Een minister heeft zijn/haar eigen verantwoordelijkheden die hij/zij binnen de contouren van een regeerakkoord uitvoert, dus geen overleg in het Torentje en al helemaal geen achterkamertjespolitiek.
.

observer
17-05-06, 08:36
Gisteren op Netwerk echter, zag ik een of andere hotemetoot in het strafrecht voorbijkomen die echt boos was om het besluit van Verdonk, en meedeelde dat Verdonk inderdaad te snel en verkeerd heeft gehandeld. Eerlijk gezegd heb ik meer vertrouwen in zijn oordeel, dan dat van jou. [/B] dat zou zo zijn als ze gehandeld had, feitelijk heeft ze slechts verwezen naar de uitspraak van de hoge raad die mogelijk wel of niet ruimte laat maar in iedergeval zegt dat wie valse persoonlijke info heeft gegeven bij zijn naturalisatie geen nederlander is


Bos is in elk geval een eikel. Halsema is sowieso een warhoofd. Of ze willen Verdonk gewoon wippen, om Rutten te krijgen. Dat mag natuurlijk, maar intussen is het dan wel poppenkast wat ze spelen. mag dat? over de rug van een ander je politieke doel bereiken, je zou bijna een complot gaan zien (waar is spoetnik als je hem nodig hebt)

rutte dreigt te verliezen van verdonk
zembla gaat aha(m) bespreken daarmee verdonk in een onmogelijke spagaat plaatsend, doet ze niets is ze haar aura van daadkrachtigheid kwijt en roept heel links dat ze blijkbaar toch niet vind dat de wet voor iedereen geld, doet ze wel wat krijgt ze haar eigen partij en vervolgens de rest over haar heen

ik vond het opmerkelijk gisteren dat aha ineens blijkbaar 149 vrienden in de kamer heeft, terwijl die vorige week nog niet eens 10 vrienden in haar eigen fractie had. Nu zit iedereen van de hele rtl boulevard crew! tot claudia de breij te janken dat ze het niet snapen

H.P.Pas
17-05-06, 08:43
Geplaatst door Dwaalspoor
Je moet je rug recht leren houden en je niet laten beinvloeden door sommige prikkers die wellicht gekrenkt zijn door de smerige uitspraken van Hirsi Magan.

Moeilijk. Die gekrenkte prikkers doen soms zulke smerige uitspraken.

waterfiets
17-05-06, 09:23
Geplaatst door Iglo
Je loopt hier al een poosje allerlei berichten te dumpen op dit bord, waarin je zegt dat Verdonk geen enkele keuze had, dat ze aan handen en voeten gebonden was aan de wet. Gisteren op Netwerk echter, zag ik een of andere hotemetoot in het strafrecht voorbijkomen die echt boos was om het besluit van Verdonk, en meedeelde dat Verdonk inderdaad te snel en verkeerd heeft gehandeld. Eerlijk gezegd heb ik meer vertrouwen in zijn oordeel, dan dat van jou.

Probleem is natuurlijk dat men collectief wist dat AHA gelogen had en daar nooit iets mee heeft gedaan. Ik ben er ook van overtuigd dat Verdonk dat wist. Dat nu de tijd rijp was er wél iets mee te doen is bestuurlijk wanbeleid en politiek opportunisme. Juist daarom ben ik wel benieuwd wat het betekent in de strijd tussen Verdonk en Rutte. De eerste peilingen laten zien dat ze er binnen de VVD niet populairder op is geworden.

Max Stirner
17-05-06, 11:05
Geplaatst door Maarten
Een groot aantal autochtone prikkers hier heeft de grootst mogelijke moeite om Marokkanen gelijk te geven in waar ze het overduidelijk hebben. Dat is een chronische ziekte hier. Er wordt dus ook voortdurend geziekt, dan weer om die reden, en dan weer om die. Dat is de hoofdreden waarom het niveau hier niet beter is.
En als je geen begrip opbrengt wat begrip verdient, dan hoef je verder ook nergens over te zeuren.


Tsja Maarten, niet iedereen heeft de illusie dat ie de wereld kan redden.
Ik ga het in ieder geval niet eens proberen; mensen zieken is veel leuker.

Overigens stelde ik me vrij kwetsbaar op: zei dat ik begrip had voor het feit dat sommige van AHA's uitspraken beledigend zijn en dat mijn beeld over AHA net zo min objectief is als dat van anderen - en ik legde ook nog uit hoe dat komt.

Duz ik was mijn handen in onschuld. :D

Maarten
17-05-06, 11:07
Geplaatst door Iglo
Je loopt hier al een poosje allerlei berichten te dumpen op dit bord, waarin je zegt dat Verdonk geen enkele keuze had, dat ze aan handen en voeten gebonden was aan de wet. Gisteren op Netwerk echter, zag ik een of andere hotemetoot in het strafrecht voorbijkomen die echt boos was om het besluit van Verdonk, en meedeelde dat Verdonk inderdaad te snel en verkeerd heeft gehandeld. Eerlijk gezegd heb ik meer vertrouwen in zijn oordeel, dan dat van jou.

Je mag hoor. Ik ben hier ook maar iemand die gewoon een vak vult. Meer niet he? Iets hard maken kan ik ook niet.. Konrtom, het is "onder ons" wat ik hier zeg..
Maar ik vertel je wel dat op dit moment in de luwte allerlei juristen hun hoofd zitten te schudden over wat er op dit moment gebeurt in de Kamer. Het klopt allemaal voor geen meter. Maar die kerels steken hun nek natuurlijk niet uit. Of wou je als anti-hirsi bekend staan? Of wou je de hele 2e Kamer in zijn hemd zetten? Of als jurist bij groen links Halsema een hak gaan zetten bij pogingen om Verdonk te wippen?
Nee.. het heeft redenen dat ze stil zijn..

Ik ben/was overigens wel jurist, en met subvak vreemdelingenrecht. Die kennis is wel 20 jaar oud, maar dat maakt in dit geval niet zoveel uit. Er worden hele fundamentele beginselen geschonden. Ik denk dat elke 3e jaars rechtenstudent ziet wat hier gebeurt. Die moeten namelijk leren hoe het systeem in elkaar zit, en hoe en waar je iets oplost. Daar bestaat het hele vak namelijk uit. En in dit geval denk je dan onmiddelijk aan spoedprocedures, die snel een uitkomst over wetsinterpretatie geven. De Kamer kan dat echt niet, en dat weten ze verdomde goed. Normaal gaan daar rechters over, en het maakt ook nog veel uit welke soort rechter enz. En dat hele Den Haag staat normaal met het vingertje klaar om elkaar te beleren, als er ook maar een millimeter inbreuk ergens op wordt gemaakt. En nu wordt echt het hele systeem verneukt.

Verder is dat vreemdelingenrecht nogal hard, vanuit zijn aard. Dat is een soort recht van: er staat wat er staat, klaar! Het is heel praktisch, mede omdat allerlei simpele ambtenaren domweg besluiten moeten nemen, en helemaal niet zo pietepeuterig precies moeten hoeven te zijn, als de Kamer nou met Hirsi is. Die materie is vrij duidelijk, ofwel kil en zakelijk. Ik vond het daarom ook eigenlijk een rotvak.. het is gewoon niet leuk.. je kunt niet zoveel argumenteren om iets goeds voor elkaar te krijgen. Maar daarom is Verdonk normaal ook zo hard.. Past helaas bij die business. En de kamer weet exact hoe die business in elkaar zit. En sinds Fortuyn helemaal! Ze zijn dus weer verschrikkelijk hypocriet door ineens de menselijkheid weer boven te halen, die ze er zelf sinds Fortuyn (en al eerder) uitgesloopt hebben.

Verhagen was nog slim. Die opperde dat iemand verschillende namen kon hebben, en daar ook het recht toe had. Dat is zeker zo. Naamgeving kan bij andere volkeren heel anders geregeld zijn. (ik deed ook rechtsantropologie. Dat gaat over die dingen). Maar dit gaat absoluut niet over bewust opgeven van valse namen. Hirsi heeft bekend een valse naam opgegeven te hebben, en de Kamer hamert daar ook voortdurend op. Je lacht je dus dood. Er is echt no way, dat de Kamer hier gelijk krijgt, van welke rechter dan ook.

Overigens moet je nog verschil maken tussen een valse naam bij die vluchtelingenstatus en bij de naturalisatie. Halsema heeft op zich gelijk, dat er bij de asielaanvraag vanalles mis gaat, en daar allerlei redenen voor zijn. Maar als je eenmaal een staus hebt, en na 5 jaar het Nederlanderschap gaat aanvragen, en dan NOG een valse naam opgeeft, en achteraf bekent dat die niet klopte, dan is er NO WAY dat je onder deze wet een uitzondering krijgt. Verdonk heeft gewoon gelijk, en ik ben geen vriendje van Verdonk. De komplete kamer zit de boel te belazeren.
Ik heb tijdens m'n hele studie geen voorbeeld gezien, waar de Kamer zo de mist in ging als hier. Allemaal echte onkunde of onwil.

wytze
17-05-06, 11:16
waar ik persoonlijk het meest ziek van word is de totale hypocritie van cda en vvd die verdonk jarenlang door dik en dun gesteund hebben in haar wanstaltige beleid en nu zitten te janken omdat het om een vriendinnetje van hun gaat.
zieke honden. :kotsen:


voor het overige ben ik het erg met maarten eens.

Maarten
17-05-06, 11:16
Geplaatst door Max Stirner
Tsja Maarten, niet iedereen heeft de illusie dat ie de wereld kan redden.
Ik ga het in ieder geval niet eens proberen; mensen zieken is veel leuker.

Overigens stelde ik me vrij kwetsbaar op: zei dat ik begrip had voor het feit dat sommige van AHA's uitspraken beledigend zijn en dat mijn beeld over AHA net zo min objectief is als dat van anderen - en ik legde ook nog uit hoe dat komt.

Duz ik was mijn handen in onschuld. :D

Hele bergen autochtonen doen dat hier op maroc.nl, en daarom schieten jullie hier ook geen meter op. Maar het is vooral de Israel-aanhang die er belang bij heeft dat het hier een rotzooi blijft. Vertel mij niks over hoe dat werkt. :D

Max Stirner
17-05-06, 11:21
Geplaatst door Maarten
Hele bergen autochtonen doen dat hier op maroc.nl, en daarom schieten jullie hier ook geen meter op. Maar het is vooral de Israel-aanhang die er belang bij heeft dat het hier een rotzooi blijft. Vertel mij niks over hoe dat werkt. :D


Nogmaals; we zitten hier niet om `op te schieten`.

We zitten hier om elkaar te zieken, te beledigen, ruzie te maken, vooroordelen te bevestigen/bevestigd te krijgen.. etc.

....gewoon voor de gezelligheid dus.

Nelis70
17-05-06, 11:22
Geplaatst door Maarten
Hele bergen autochtonen doen dat hier op maroc.nl, en daarom schieten jullie hier ook geen meter op. Maar het is vooral de Israel-aanhang die er belang bij heeft dat het hier een rotzooi blijft.

Na je eerdere heldere betoog snap ik niets van deze zin. Waar moet het een rotzooitje blijven? En waarom heeft de Israel aanhang daar belang bij? Waarom komen die uberhaupt off topic erbijom de hoek kijken?


Vertel mij niks over hoe dat werkt. :D

Maarten
17-05-06, 11:33
Geplaatst door wytze
waar ik persoonlijk het meest ziek van word is de totale hypocritie van cda en vvd die verdonk jarenlang door dik en dun gesteund hebben in haar wanstaltige beleid en nu zitten te janken omdat het om een vriendinnetje van hun gaat.
zieke honden. :kotsen:



Hey Wytz!! Leuk! :D

Klopt helemaal wat je zegt.

En al dat geroep over helderheid, duidelijkheid, en strenge aanpak. Nou, hier hebben ze het! :D

Maar je moet er maar eens op letten.. Overal waar organisaties iets hoog in het vaandel hebben staan, maken ze intern vaak de grootste rotzooi met die punten.

Socialisme? Intern heb je de grootste demagogen.
Emancipatie? In dat denken zit heel veel discriminatie.
Christenen? Meet Bush! :D Of de seksschandalen, die overal onder de mat gaan. Of al die misdaden, die onder het mom van de moraal zo nodig begaan moeten worden.
Neo-Liberalen? Vrijheid is nog steeds de grote legitimatie voor allerlei gedrag, dat de vrijheid van anderen meer inperkt dan in andere leren.
De Overheid, die het Algemeen Belang dient? Juist daar zitten de grootste haaien, die vooral hun eigen belangen behartigen.
Alleen het Dierenfront is uiterst consequent. En de milieubeweging.
Verder zitten er overal hele goede mensen.
Maar er is niets waar geen misbruik van gemaakt wordt.

Maarten
17-05-06, 12:25
Geplaatst door Nelis70
Na je eerdere heldere betoog snap ik niets van deze zin. Waar moet het een rotzooitje blijven? En waarom heeft de Israel aanhang daar belang bij? Waarom komen die uberhaupt off topic erbijom de hoek kijken?
:D Ik ken max stirner al langer als vandaag. En maroc.nl ook. En de israel-discussies hier ook. En de aanhang ook. En het gedrag ook.
Nou heb ik er net een heel lang topic over achter de rug, waarin echt weer ontzettend geziekt werd. Het heeft echt redenen waarom het hier een puinhoop moet blijven. Er worden hier namelijk heel wat zinnige dingen gezegd, maar dat moet vooral niet in de picture gaan lopen. het is een heel verhaal, en dat bespaar ik je hier. Beschouw de opmerking maar als iets interns..

Overigens is er wel een paralel tussen de kwestie israel en Hirsi Ali. Meerdere zelfs.
Maar het gaat vooral om het verschijnsel, dat mensen - als ze heel graag iets willen - daarvoor bereid zijn het hele systeem ervoor overhoop te gooien.
Het gaat hier om echte zwakheid. Mensen gaan dan niet meer kijken hoe het systeem in elkaar zit, om van daaruit een oplossing te vinden, maar doen ineens alsof het niet meer bestaat, of dat het niets meer met dit geval te maken heeft, en gaan dan luidkeels krakelen over wat er nu zo belangrijk is.

Het grote nadeel daarvan is duidelijk. Als je op die manier uitzonderingen gaat maken, dan wordt dat weer als voorbeeld ingezet in andere gevallen. Voor je het weet heb je dan een systeem, dat vol tegenstrijdigheden zit, waar iedereen uit kan graaien wat hij/zijn nodig heeft voor zijn zaak. Op die manier verwatert dan alle recht richting belangentegenstellingen en lobby. Ik heb dat in praktijk heel veel zien gebeuren. Allerlei clubs begonnen prima, maar knalden op den duur uit elkaar vanwege de rotzooi die ze daar zelf inbouwden.
Dit is wat er rond Israel gebeurt, waar de toepasselijke VN-regels helemaal onder de mat gaan, waardoor je de grootst mogelijke rotzooi krijgt.
Dit is ook wat de voltallige politiek nou rond Hirsi Ali doet. Hun manier van interpreteren wat een uitzondering is, is echt de dood voor de hele manier waarop het systeem is opgebouwd. De gevolgen vallen waarschijnlijk mee, omdat rechters waarschijnlijk volkomen zullen negeren wat de Kamer hier doet. Maar Oh Wee, als er straks ergens het woord Uitzondering staat, dan gaan allerlei belangengroepen weer vreselijk krakelen, en moet er weer heel wat uitgelegd worden.

In de rechtswereld is de bewaking van het systeem veel beter. Je ziet het in de vakbladen en in de jurisprudentie. Mensen weten exact waar ze mee bezig zijn, en dan kun je ook praten en argumenteren. Blunders zoals de Kamer hier maakt, zul ja daar niet snel zien. Maar de Kamer heeft wel tot taak het systeem te bewaken, dus het is heel erg wat hier gebeurt.

Het helder houden, en perfectioneren van een (rechts-)systeem is echt voortdurend een enorm gevecht. Er zijn heel veel bedreigingen, zoals de belangen van de machthebbers. Er zijn echt talloze manieren van misbruik, en daar wordt hard aan geschaafd. Die strijd is nog lang niet gestreden, en heeft heel veel steun nodig. Wat de kamer hier doet is dus echt heel erg. Bedenk dat de politiek vooral uit belangengroepen bestaat. Die zijn dus geen voorstander van het systeem, als dat hun belangen schaad. Er wordt dus nogal wat discipline van de kamer gevraagd, omdat er tegelijk belangenbehartiging en systeembewaking moet plaats vinden. Maar nou blijkt het dus aan de top al een rotzooi te zijn. Vraag je dan maar af wat er gebeurt, als het zich aan het zicht onttrekt.

PS: ik heb mijn rechtenstudie er destijds een paar jaar bij neergegooid, omdat is het niet meer aan kon. Wat niet? Nou, de inconsequenties in de wetgeving niet. Bedenk dat je een systeem moet leren. En wat het CDA en de VVD zoal uitspookten, dat stikte zo van de rotzooi, dat ik het hele zooitje er voor 4 jaar bij neerkwakte, gewoon omdat je zo niet kon werken. Je kunt totaal geen logica meer bedrijven als er zo gefoezeld wordt. Je weet echt nooit waar je aan toe bent. Ik vind die partijen echt de grootste bedreiging voor het rechtssysteem wat we hebben. Bedenk vooral dat rechts in feite helemaal geen vriendje is van al die controle, die het systeem beoogt. Rechts vertegenwoordigt vooral machthebbers, en het systeem gaat over controle op machthebbers. Nou dan weet je het wel.
Voor systeembewaking moet je eigenlijk bij Links zijn. Maar daar deugen weer andere dingen niet.

Maarten
17-05-06, 12:38
Geplaatst door Max Stirner
Nogmaals; we zitten hier niet om `op te schieten`.

We zitten hier om elkaar te zieken, te beledigen, ruzie te maken, vooroordelen te bevestigen/bevestigd te krijgen.. etc.

....gewoon voor de gezelligheid dus.

Hou jij maar op kereltje.. Allemaal heel gezellig, per ongelijk op een Marokkaanse site he? :D
Hier wordt driftig gecontroleerd vriend! Kort gehouden, klein gemaakt.. Hier zit heel wat verbeten woede. En maar "gezellig wezen", totdat het weer tijd wordt om uit te pakken! :D
You don't tell me f*ckin' anything!

het lijkt hier wel een soort Westbank.
Die israeli's daar verkopen ook het verhaal, dat er niets aan het handje is, zolang er maar geen aanslagen zijn.
jij staat hier eenzelfde soort fuckverhaal te verkopen. :D
Van mij mag je hoor.
Ik was niet van plan dit gelul te pijpen, OK? :D
En mijn soort taalgebruik daarbij past ook uitstekend bij dat gedoe hier.
je kunt het bijna van een poetische schoonheid noemen, om hier te spreken over "het pijpen van gelul".

observer
17-05-06, 13:12
Geplaatst door wytze
waar ik persoonlijk het meest ziek van word is de totale hypocritie van cda en vvd die verdonk jarenlang door dik en dun gesteund hebben in haar wanstaltige beleid en nu zitten te janken omdat het om een vriendinnetje van hun gaat.
zieke honden. :kotsen:


voor het overige ben ik het erg met maarten eens. en de hele oppositie dan die bij elke kans haar afbrak en het nu over "onze ayaan" heeft

ik zie het probleem ook niet we hebben in het verleden bv charles swietert gehad, werd afgekapt omdat hij gelogen had (opleiding) waarom zou aha dan niet afgekapt worden vanwege haar liegen

en idem met haar paspoort als die irakse familie haar paspoort kwijt is hoort aha dat ook

anders bevestig je nog meer dat wat we al weten namelijk dat politici heel goed zorgen voor elkaar

wytze
17-05-06, 13:45
Geplaatst door observer
en de hele oppositie dan die bij elke kans haar afbrak en het nu over "onze ayaan" heeft

ik zie het probleem ook niet we hebben in het verleden bv charles swietert gehad, werd afgekapt omdat hij gelogen had (opleiding) waarom zou aha dan niet afgekapt worden vanwege haar liegen

en idem met haar paspoort als die irakse familie haar paspoort kwijt is hoort aha dat ook

anders bevestig je nog meer dat wat we al weten namelijk dat politici heel goed zorgen voor elkaar


ik werd ook helemaal niet vrolijk van het gekakel zonder kop van de oppositie.
maar van hen kun je ten minste nog zeggen dat ze verdonk al een paar keer een motie van afkeuring hebben gegeven.

er gebeurt iets goeds maar om de geheel verkeerde reden.
ik vind de uitspraak van de Hoge raad in de zaak van het Irakeze gezin stuitend.

voor mij hoeft ayaan niet het land uit vanwege haar leugentjes. Een ieder die hier geboren is mag ten slotte ook liegen wat ie wil zonder paspoort kwijt te raken.

Liever had ik gezien dat ayaan was aangepakt vanwege haar haatzaaien. Maar helaas, dat werd en wordt dan weer juist zeer gewaardeerd.


@Maarten: :D

Maarten
17-05-06, 13:45
Geplaatst door observer
en de hele oppositie dan die bij elke kans haar afbrak en het nu over "onze ayaan" heeft


Ja! :D
Voor de afwisseling ben ik het een keer met je eens!

Ineens zijn ze net zo hard als de rest bezig om de wet om te buigen, op een manier die absoluut niet haalbaar is!
Je vraagt je af wie ze harder haten, Hirsi of verdonk!

Bos staat hard te verkondigen, dat Verdonk verplicht is de interpretatie van de wet van de Kamer over te nemen. (wil zwe nog kunnen aanblijven) Dat is helemaal niet zo! :D Die controle gaat over beleid, niet over de interpretatie van bestaande wetten. Daar hebben we rechters voor. En voor het geval van Hirsi hebben we daar procedures voor!
Dan krijg je netjes een uitspraak van een bevoegde rechter, die niet enkel voorschrijft (en daar ook voor zit), wat de juiste interpretatie is, maar ook nog hoe die in het geval Hirsi toegepast moet worden! iedereen tevreden! Hoezo probleem? :D
Maar die Bos zit maar midden in de nacht tegen verdonk te stoken...
Of mij uit bed te houden, wat ook al een misdaad is... grinnik..


En Halsema is ook al om te gieren!
Iedereen weet toch het emailadres van Hirsi??...
De trut! Iedereen die mail van Hirsi krijgt, ziet de naam die Hirsi opgaf bij de aanmaak van het account! Die ziet dus NIET het emailadres!
Om dat te zien moet je maar Bestand > Eigenschappen > Tab Details.
Dat doet geen kip! Waarom zou je?
En welke naam zie je, als je mail van Hirsi krijgt? Ik hoor Halsema alleen over het emailadres, niet over die naam! Of had ik wat gemist?
En dan zwijg ik nog over de rest van de onzin die ze uitslaat....

Als ik een paspoort onder valse naam had, dan maakte ik ergens een emailaccount aan, waar de echte naam ergens in verwerkt zit, stuurde dat naar de een of andere afdeling van het departement waar de minister verantwoordelijk voor is (dat hoeft dus niet eens dezelfde afdeling te zijn) en dan ben je klaar! Dan heb je je ware identiteit kenbaar gemaakt, en ligt het verder aan de overheid als die niets doet! :D Aldus het geblaat van Halsema.

Maarten
17-05-06, 14:10
Geplaatst door wytze het gekakel zonder kop van de oppositie

Oppositie? Zei je Oppositie? Hebben we nog Oppositie?
Bos is alleen maar bezig iedereen te vriend te houden. Daar wordt hij zometeen premier van.

Halsema? Snapt die nog iets? Die begaat zoveel blunders.. En zij niet alleen.. ik begin echt te geloven dat vrouwen die net kinderen gehad hebben, dat je die maar beter thuis kunt houden, want die zijn hun scherpte gewoon kwijt. Net als de coke-snuivers denken die nog heel wat te kunnen, maar er is iets grondig veranderd. Dat duurt een tijd..


ik vind de uitspraak van de Hoge raad in de zaak van het Irakeze gezin stuitend.


DeHoge Raad mankeert niks. Ik heb een heel groot respect voor die lui. Bijna alles deugt, en het zit heel goed in elkaar. En als de uitkomst niet goed is, dan ligt dat aan de wetgeving, niet aan die Raad.

Ik heb minstens 1000 uitspraken van die club moeten lezen. En ik vond dat altijd smullen. Die lui zijn dus echt goed. Heel leuk om te zien. Dan heeft eerst een rechtbank iets gezegd, en denk je: waar, maar erg lekker is de uitkomst niet. En da komt er hoger beroep, waarbij het gerechtshof iets zegt waarvan je denkt: Ja!.. dit is beter. Hier doe je niets meer aan. En dan Komt de Hoge Raad met iets waarvan je denkt: Ja!.. dit is het helemaal! En het klopt ook goed met het hele systeem. En dan ben je gewoon blij, omdat het een goed verhaal is. Dan studeer je ook met plezier. Dan krijg je ook het gevoel dat er recht is.
Overigens kan het best zijn, dat er in zo'n praktijkgeval veel onrecht is hoor, gewoon doordat de Hoge Raad niet alles beoordeelt, en de feiten gewoon pikt zoals die er staan in de lagere uitspraken. Daar kunnen fouten in zitten. Daar kijkt de Raad niet naar. De zaak wordt niet opnieuw behandeld. Er wordt enkel gekeken of de lagere rechters het recht goed toepassen.


Liever had ik gezien dat ayaan was aangepakt vanwege haar haatzaaien. Maar helaas, dat werd en wordt dan weer juist zeer gewaardeerd.
Die hele club is niet gericht op het krijgen van medewerking door moslims, maar op het hard bemoraliseren daarvan. Hirsi liep te roepen, en dus begon iedereen te roepen. En het is bij roepen gebleven.
Ook het geroep over de vrijheid van meningsuiting.. daar is in Nederland helemaal niets in veranderd. Ook niet vanwege Hirsi, en ook niet vanwege de Cartoons. Er wordt vooral veel kabaal gemaakt, maar het gaat eigenlijk nergens over. Verdieping vindt nauwelijks plaats, want die moslims moeten gecontroleerd worden..

Max Stirner
17-05-06, 14:38
Geplaatst door Maarten
Hou jij maar op kereltje.. Allemaal heel gezellig, per ongelijk op een Marokkaanse site he? :D
Hier wordt driftig gecontroleerd vriend! Kort gehouden, klein gemaakt.. Hier zit heel wat verbeten woede. En maar "gezellig wezen", totdat het weer tijd wordt om uit te pakken! :D
You don't tell me f*ckin' anything!

het lijkt hier wel een soort Westbank.
Die israeli's daar verkopen ook het verhaal, dat er niets aan het handje is, zolang er maar geen aanslagen zijn.
jij staat hier eenzelfde soort fuckverhaal te verkopen. :D
Van mij mag je hoor.
Ik was niet van plan dit gelul te pijpen, OK? :D
En mijn soort taalgebruik daarbij past ook uitstekend bij dat gedoe hier.
je kunt het bijna van een poetische schoonheid noemen, om hier te spreken over "het pijpen van gelul".


Leuk dat je er weer bent, Maarten. Je blijft een fenomeen.

:)

Spoetnik
17-05-06, 14:43
Om alles een beetje in context te plaatsen, de hele reden van al deze onzin in de kamer is om verder ongenoegen te creeeren onder het publiek in de regering en de democratie. Het illuminatie plan is om de burger het geloof te laten verliezen in de samenleving zodat die burger zich dan zal overgeven aan de NWO. Ayaan is handig gebruikt in deze, ten eerste heeft zij geholpen om een klimaat van angst en wantrouwen te creeeren in de samenleving en de politiek (Wat moet gaan leiden tot rassenrellen en burgeroorlog in Europa) en ten tweede was haar rol om vertrouwen in de politiek verder te ondermijnen.

Dus..

H.P.Pas
17-05-06, 14:56
Geplaatst door Spoetnik
Het illuminatie plan is ..()Dus..

Zo werd het toch nog Kerstmis.

wytze
17-05-06, 15:12
Geplaatst door Maarten
Oppositie? Zei je Oppositie? Hebben we nog Oppositie?

DeHoge Raad mankeert niks. Ik heb een heel groot respect voor die lui. Bijna alles deugt, en het zit heel goed in elkaar. En als de uitkomst niet goed is, dan ligt dat aan de wetgeving, niet aan die Raad.


Overigens kan het best zijn, dat er in zo'n praktijkgeval veel onrecht is hoor, gewoon doordat de Hoge Raad niet alles beoordeelt, en de feiten gewoon pikt zoals die er staan in de lagere uitspraken. Daar kunnen fouten in zitten. Daar kijkt de Raad niet naar. De zaak wordt niet opnieuw behandeld. Er wordt enkel gekeken of de lagere rechters het recht goed toepassen.


.


dat we geen echte oppositie hebben is me allang bekend. maar ja, formeel heet het nog wel zo nietwaar?

ik vind de hoge raad vaak ook wel ok. maar in dit geval dus niet.

Maarten
17-05-06, 15:24
Geplaatst door Spoetnik
Om alles een beetje in context te plaatsen, de hele reden van al deze onzin in de kamer is om verder ongenoegen te creeeren onder het publiek in de regering en de democratie. Het illuminatie plan is om de burger het geloof te laten verliezen in de samenleving zodat die burger zich dan zal overgeven aan de NWO. Ayaan is handig gebruikt in deze, ten eerste heeft zij geholpen om een klimaat van angst en wantrouwen te creeeren in de samenleving en de politiek (Wat moet gaan leiden tot rassenrellen en burgeroorlog in Europa) en ten tweede was haar rol om vertrouwen in de politiek verder te ondermijnen.

Dus..

Maar van wie of wat zijn ze dan allemaal de Hoer? :D

Door wie of wat worden we dan allemaal genaaid? En ten behoeve van wat?

Ik bedoel, ik denk niet dat die jongens erg blij met hun beurskoersen zijn na al die revoluties en burgeroorlogen, wel?

En het gras wordt ook niet groener zonder Turk, wel?

En het aantal lekkere meiden neemt af. Dat wordt in die kringen niet als voordeel ervaren..

Spoetnik
17-05-06, 15:39
Geplaatst door Maarten
Maar van wie of wat zijn ze dan allemaal de Hoer? :D

Door wie of wat worden we dan allemaal genaaid? En ten behoeve van wat?

Ik bedoel, ik denk niet dat die jongens erg blij met hun beurskoersen zijn na al die revoluties en burgeroorlogen, wel?

En het gras wordt ook niet groener zonder Turk, wel?

En het aantal lekkere meiden neemt af. Dat wordt in die kringen niet als voordeel ervaren..

Ik kom hier nog op terug.

Maarten
17-05-06, 15:44
Geplaatst door wytze
dat we geen echte oppositie hebben is me allang bekend. maar ja, formeel heet het nog wel zo nietwaar?

ik vind de hoge raad vaak ook wel ok. maar in dit geval dus niet.

Bos zit meer "op positie". :D


Maar die Hoge Raad was in dit geval waarschijnlijk ook OK. Die doen echt niets anders dan naar de wet kijken, en hoe die toegepast wordt. Daar repareren ze een boel in. En als een keer blijkt dat de uitkomst klote is, dan is die wetgeving dus klote. Dus de regering en het parlement.
Dat is precies de rol van die Raad ook. Als de uitkomst klote is, dan is dat een vingerwijzing voor de wetgever. Intussen is het wel jammer voor de betrokkene, maar die is dan de dupe van de wetgeving, niet van de Hoge Raad. Die Raad is echt slim. Die repareert waar dat mogelijk is. Maar als ze dat niet kunnen, dan geven ze dat op deze manier aan.

Maar er is vaak strijd tussen de regering en de Hoge Raad. Dan zegt de regering: ja, maar we bedoelden hier wat anders.. Dan zegt de Raad: geen gelul, er staat zus-en-zo, en dus zit het zus-en-zo! Einde verhaal!

Deze praktijk maakt het gedoe rond Hirsi zo onwaarschijnlijk. De kamer eist van Verdonk, dat zij een bepaalde interpretatie overneemt. De minister hoeft dat helemaal niet. De kamer kan hooguit zeggen: wij zien dat anders, en bent u bereid om daar nog eens naar te kijken? Zo ja dan is het goed. Zo nee, dan flikkeren ze Verdonk er uit. Maar geen van die jojo's komt op het idee, dat het uiteindelijk de rechter is, die daar over gaat, en niemand doet dus iets om die er bij te betrekken.

Als het kon, dan zou gewoon het hele parlement naar huis gestuurd moeten worden, gewoon omdat ze het systeem niet meer snappen waar ze in zitten, en dat ook niet meer ondersteunen.

Maarten
17-05-06, 15:48
Geplaatst door Spoetnik
Ik kom hier nog op terug.

Er is wel degelijk complot.
Maar hoe dat in elkaar zit, daar moet heel goed naar gekeken worden. Wie wil wat? En wie probeert zijn hachje veilig te stellen?
dat wordt een dik boek over machtsverhoudingen, cultuur, en globalisering, vrees ik.
Het beeld van hitleriaanse groeperingen in schaapskleren doemt inderdaad weer op. Maar hoe dik die pap gegeten moet worden, weet ik nog niet..

waterfiets
17-05-06, 15:58
Geplaatst door Maarten
Maar geen van die jojo's komt op het idee, dat het uiteindelijk de rechter is, die daar over gaat, en niemand doet dus iets om die er bij te betrekken.

Gaat de rechter er over wat 'bijzondere omstandigheden' zijn? Ik dacht het niet. De kamer kan dus best zeggen ... kijk eens naar die bijzondere omstandigheden die de wet noemt. Zeker als de kamer vermoedt dat de beweegredenen van de minister in dit geval gericht zijn op electoraal gewin en dat er sprake was van voorkennis van de leugens van AHA.

knuppeltje
17-05-06, 16:07
Geplaatst door Dwaalspoor
Ze is weg uit de tweede kamer met een smet op haar blazoen en iedereen in Nederland weet inmiddels dat ze een leugenares en fraudeur is. Voorts is ook hiermee nogmaals aangetoond hoe hypocriet de Nederlandse politiek werkt en tevens is de grote verliezer de VVD.

Allemaal gratis en voor niets.

Ja dat heb nu dwaallicht als je nooit oplet, haar leugentjes waren al lang bekend, al jaren. Eerst was er dat boek van haar waarin het stond en later ook nog eens die uitzending van van Barend en van Dorp waarin ze het allemaal uitlegde.

Daarnaast ook nog eens het telefoongesprek van haar met Verdonk bij de Winter thuis, Als er iemand hypocriet is, dan is het echt wel Verdonk, en als er een is die haar rug recht hield dan was het wel Ayaan.

Dwaalspoor
17-05-06, 16:30
Geplaatst door knuppeltje
Ja dat heb nu dwaallicht als je nooit oplet, haar leugentjes waren al lang bekend, al jaren. Eerst was er dat boek van haar waarin het stond en later ook nog eens die uitzending van van Barend en van Dorp waarin ze het allemaal uitlegde.

Daarnaast ook nog eens het telefoongesprek van haar met Verdonk bij de Winter thuis, Als er iemand hypocriet is, dan is het echt wel Verdonk, en als er een is die haar rug recht hield dan was het wel Ayaan.

Wil je zeggen dat ik niet op de hoogte was van Ayan Hirsi Magan's leugens?

Ayan Hirsi Magan heeft niet al haar leugens naar buiten gebracht. Er zijn toch wel nieuwe feiten naar buiten gekomen door de uitzending van Zembla.

Dat ze sommige leugens wel verteld heeft wil niet zeggen dat ze haar rug heeft recht gehouden. Voorts als een dief vertelt dat hij ergens iets heeft gestolen vrijwaart hem dat niet van zijn misdaad.

Maarten
17-05-06, 16:53
Geplaatst door waterfiets
Gaat de rechter er over wat 'bijzondere omstandigheden' zijn? Ik dacht het niet.

Die gaat daar zeker over! Er zitten namelijk 2 kanten aan:
Waar beleidsvrijheid gegeven wordt, zijn er altijd ook grenzen aan die vrijheid.
De vrijheid is bijvoorbeeld gebonden aan de wet, en aan het systeem, of aan de systematiek binnen dat wetsonderdeel, of aan de formulering ervan, en zeker aan wat daar bijvoorbeeld over gezegd is in de kamer bij de totstandkoming van de wet. (ammendementen, moties, opmerkingen, toelichtingen enz)

Kortom, de rechter gaat niet zozeer op de stoel van de uitvoerder zitten, maar beoordeelt wel of de grenzen daarbij in acht genomen worden.

Nou heb ik die wet niet gezien, en ken ook de formulering niet precies, noch die van de Hoge Raad precies, maar ik heb wel een idee waar je dan uit komt. De gegeven voorbeelden gaan namelijk over schrijffouten en aanverwante dingen. Logisch dat ze dus over uitzonderingen reppen. Maar denk vooral niet dat het woord uitzondering meteen alles mogelijk maakt, of ineens een totale vrijheid geeft. Het blijft de rechter die de grenzen van de beleidsvrijheid aangeeft.

De vraag is meer, hoe dat procedureel moet? Als Verdonk het paspoort niet invordert, dan gebeurt er niets, en heeft Hirsi een paspoort. En berusting daarin door de overheid geeft dan mogelijk ook weer rechten. Of die manier komt er nooit duidelijkheid. Dus verdonk moet wel, om duidelijkheid over die wet te krijgen. Maar de Kamer laat haar die ruimte niet.

Maarten
17-05-06, 17:07
Geplaatst door knuppeltje
Ja dat heb nu dwaallicht als je nooit oplet, haar leugentjes waren al lang bekend, al jaren. Eerst was er dat boek van haar waarin het stond en later ook nog eens die uitzending van van Barend en van Dorp waarin ze het allemaal uitlegde.

Daarnaast ook nog eens het telefoongesprek van haar met Verdonk bij de Winter thuis,

En wat dan nog?

Ter sprake kwam alleen dat ze bij die asielaanvraag een verkeerde naam opgaf.
Maar ook bij de aanvraag van het Nederlanderschap? Zo duidelijk was dat allemaal niet.
Heeft ze ooit gezegd dat ze rondliep met een paspoort met een verkeerde naam?

Moet Verdonk precies weten op welke naam dat paspoort precies uitgereikt is?

Moet de dienst die er over gaat wel precies weten op welke naam er ooit een paspoort uitgereikt is, als er ergens in de media of in een bepaald boek iets over gezegd is?
Of wanneer de naam Magan ineens ergens in een emailadres staat?
Allemaal onzin!
Mensen kunnen ook getrouwd zijn, een naamsverandering aangevraagd hebben, een roepnaam gebruiken enz...
Ambteneren zijn ook absoluut niet verplicht om naar B&vD te kijken, en kunnen dus ook nooit fouten aangewreven krijgen, omdat ze iets niet gezien hebben. Ook al is het 10x te zien geweest.
Echt hoor, als hier een rechter over gaat, dan veegt die al die onzin zo van tafel.
Geen fouten van ambtenaren, en dus ook geen verantwoordelijkheid van Verdonk.
En ik ben GEEN VVDer. :D

knuppeltje
17-05-06, 17:09
Geplaatst door Dwaalspoor
Wil je zeggen dat ik niet op de hoogte was van Ayan Hirsi Magan's leugens?

Ayan Hirsi Magan heeft niet al haar leugens naar buiten gebracht. Er zijn toch wel nieuwe feiten naar buiten gekomen door de uitzending van Zembla.

Dat ze sommige leugens wel verteld heeft wil niet zeggen dat ze haar rug heeft recht gehouden. Voorts als een dief vertelt dat hij ergens iets heeft gestolen vrijwaart hem dat niet van zijn misdaad.

Dappere poging van je , daar niet van.

Maar de leugens waar het hier om gaat, zijn die betreffende haar juiste naam en geboortedatum. Of ze nu wel bij haar huwelijk is geweest of niet, heeft geen enkele invloed op de procedure voor het verkrijgen van het Nederlandsschap.

En juist die cruciale leugens zijn al jarenlang bekend.

Overegens kun je vandaag in de Volkskrant nog al wat kanttekeningen vinden over die uitzending.

Daarnaast is er ook nog zo iets als gedoogbeleid. Voor mij is het duidelijk dat als van iemand al jaren bekend is dat die een valse naam heeft opgegeven - zoals zij, en daar ook nooit een geheim van heeft gemmaakt - zoals zij, verder ook niets op haar kerfstok heeft, dat je dan achteraf niet moet zijken.

In Nederland lopen mensen met een permanente verblijfsvergunning die deel hebben uigemaakt van het regiem van Najibulla, met zoveel bloed aan hun handen dat je het nooit meer afgewassen krijgt, ook zij worden met rust gelaten, en dat vind ik nog veel erger.

En voorlopig als laatste, ik denk niet dat hier in Nederland iedereen gelukkig zou zijn als werd onderzocht of hij of zij wel alle juiste informatie heeft verstrekt bij de assielaanvrage met de zelfde sancties erop.

Maarten
17-05-06, 17:14
Geplaatst door knuppeltje


En nog wat.. als de Kamer werkelijk meent, dat ambteneren mensen met een verkregen paspoort beter moet controleren op later gevoerde namen, dan moeten er ook meer centen voor personeel komen. Maar het probleem is net, dat die afdelingen al jaren kampen met personeelstekort, waardoor bijv. ook die asielaanvragen waanzinnig lang duren. Er is beknibbeld. De kamer vond dat best. Dus die moet nou niet zeuren, dat er bepaalde dingen niet gedaan zijn, die ook nooit afgesproken zijn.

Maarten
17-05-06, 17:17
Geplaatst door knuppeltje

En juist die cruciale leugens zijn al jarenlang bekend.

Een minister hoeft zich niet te bemoeien met alle ditjes en datjes van wie dan ook.
Die wordt geacht haar werk te doen, klaar!

knuppeltje
17-05-06, 17:58
Geplaatst door Maarten
Een minister hoeft zich niet te bemoeien met alle ditjes en datjes van wie dan ook.
Die wordt geacht haar werk te doen, klaar!


Zeker snuggere maar dat had ze dus al jaren geleden kunnen doen.

Je wilt mij toch zeker niet proberen wijs te maken dat na die roemruchte uitzending van van Barend en van Dorp haar verhaal niet in de kranten heeft gestaan.

Als ze onder getuigen tegen Verdonk in een telefoongesprek zegt, ook te hebben gelogen over haar naam, had die supersnelle toen ook in aktie kunnen komen.

Verdonk wist wel degelijk.

Het minste wat je nu van Verdonk mag eisen, is dat ze nu iedereen gaat onderzoeken die assiel heeft aangevraagd. Wil wel eens zien of ieder daar blij mee is? In ieder geval mogen die die hypocriete schreewlelijkerds hier dan voor bedanken.

Dwaalspoor
17-05-06, 18:19
Geplaatst door knuppeltje
Dappere poging van je , daar niet van.

Poging tot wat?

knuppeltje
17-05-06, 18:30
Geplaatst door Dwaalspoor
Poging tot wat?

Mij te overtuigen.

waterfiets
17-05-06, 18:42
Geplaatst door Maarten

De vraag is meer, hoe dat procedureel moet? Als Verdonk het paspoort niet invordert, dan gebeurt er niets, en heeft Hirsi een paspoort. En berusting daarin door de overheid geeft dan mogelijk ook weer rechten. Of die manier komt er nooit duidelijkheid. Dus verdonk moet wel, om duidelijkheid over die wet te krijgen. Maar de Kamer laat haar die ruimte niet.

Ach wat een kul ... Hirshi Ali had sowieso binnen enkele weken aangekondigd dat ze gaat emigreren dus er was genoeg ruimte geweest dit zonder die poppekast te doen. Tenzij je een andere agenda hebt natuurlijk.
Verder lijkt mij de wetenschap dat al vanuit 20 bronnen jarenlang bekend is dat AHA gelogen heeft voldoende ruimte te geven voor deze duiding van dit bijzonder geval.

Dwaalspoor
17-05-06, 20:03
Geplaatst door knuppeltje
Mij te overtuigen.

Hoe kom je erbij dat ik jou wilde overtuigen? Ik reageer gewoon op jouw reaktie op mijn bericht. Ik doe allang gene poging meer om autochtonen te overtuigen. Je weet dondersgoed dat de meeste autochtonen hier niet zitten om overtuigd te worden. Ik toon liever jullie hypocriesie aan.

Wizdom
17-05-06, 20:49
Geplaatst door Max Stirner
Dream on.

AHA is hier glansrijk uit tevoorschijn gekomen en zal lekker doorgaan met domme fundies treiteren.

Je zegt het goed... Treiteren! Maar met treiteren kom je niet ver.... Laat staan dat het de WAARHEID dient...

Al is de treiteraar nog zo snel... Het oordeel achterhaald hem wel....

Wizdom
17-05-06, 20:52
Ik ben geen voorstander van Verdonk maar ze is in het debat wel consequent geweest met haar rationale... In tegenstelling tot de kamerleden....

Ik vond het ietwat arrogant hoe men met de wet en regelgeving omgaat... Als het ons niet zint dan rekken we gewoon de interpretatie van de wet... En helemaal als het om een vriendje/vriendinnetje gaat....

Het lijkt wel klasse-justitie... Als je een Islam-Basher bent kun je alles aan je laars lappen...

Dat is niet gezond....

Maarten
17-05-06, 22:00
Geplaatst door waterfiets
Ach wat een kul ... Hirshi Ali had sowieso binnen enkele weken aangekondigd dat ze gaat emigreren dus er was genoeg ruimte geweest dit zonder die poppekast te doen. Tenzij je een andere agenda hebt natuurlijk.

:hihi:
Je doet nog niet eens een póging om aan te geven hoe dit procedureel moet!

Half Nederland lijkt Hirsi als een soort Tsunami-slachtoffer te zien, waar accuut alle regels voor gepasseerd moeten worden om een wenselijk resultaat te krijgen! :D

En die staan ook nog vol beschuldiginen als dat niet gebeurt. :hihi:

Hirsi's advocate Bohler was gelukkig snuggerder, zag ik net.
Hirsi kan namelijk nu al een nieuwe aanvraag doen.

Maar of ze dan nog aan de eisen voldoet, dat weet ik niet.
Als ze die asielstatus bijv niet meer heeft, dat is ze dus illegaal, eh.. en dan hebben we weer een probleempje. :hihi:
Dan kunnen we weer een nachie opblijven met Verdonk die zegt: sorry.. kennie! En een woeste Kamer... Grinnik

Maarten
17-05-06, 22:04
Geplaatst door knuppeltje
Zeker snuggere maar dat had ze dus al jaren geleden kunnen doen.

Je wilt mij toch zeker niet proberen wijs te maken dat na die roemruchte uitzending van van Barend en van Dorp haar verhaal niet in de kranten heeft gestaan.

Als ze onder getuigen tegen Verdonk in een telefoongesprek zegt, ook te hebben gelogen over haar naam, had die supersnelle toen ook in aktie kunnen komen.

Verdonk wist wel degelijk.

Het minste wat je nu van Verdonk mag eisen, is dat ze nu iedereen gaat onderzoeken die assiel heeft aangevraagd. Wil wel eens zien of ieder daar blij mee is? In ieder geval mogen die die hypocriete schreewlelijkerds hier dan voor bedanken.

Zelfs jij negeert het onderscheid tussen de asielaanvraag, en de veel latere naturalisatie.
En die heb ik je zelfs onder je neus staan wrijven!
Als zelfs jij dat niet ziet, nou je alles weet? Hoe moeten die ambtenaren - zelfs wanneer ze het verhaal gehoord hadden - moeten begrijpen, dat ze niet enkel bij het asiel gelogen had, maar ook nog bij de naturalisatie een valse naam opgegeven had??!..

Allemaal volslagen irrealistisch, en met verplichtingen van ambtenaren heeft het al helemaal niets meer te maken.

Maarten
17-05-06, 22:10
Geplaatst door Dwaalspoor
Poging tot wat?

Wat lees ik nou??!... :schok:


Ik hoef ook maar éven niet op te letten, of er zit alweer een Marokkaan een poging te doen,
en ook nog te doen alsof ie nergens wat vanaf weet!

:ego:

waterfiets
17-05-06, 22:35
Geplaatst door Maarten
:hihi:
Je doet nog niet eens een póging om aan te geven hoe dit procedureel moet!

Nu ja als zowel de kamer als de premier erop toezien dat de ruimte benut gaat worden dan weet ik wel wat de uitkomst zal zijn. Alleen dit had men op geheel andere wijze al eerder kunnen regelen want binnen de VVD wist men al langer dat AHA uit nederland zou vertrekken en men wist ook al veel langer dat AHA gelogen had.

Stel dat Taida morgen een nederlands paspoort krijgt en dat over 10 jaar wordt afgepakt 'omdat ze gelogen heeft' grinnik je je dan ook een ongeluk omdat het allemaal correct is volgens de wetten en regels ?

Al Sawt
18-05-06, 01:23
Geplaatst door Max Stirner
Ff voor de duidelijkheid:

Ik zit natuurlijk ook maar een beetje te zieken....en begrijp ook best n beetje dat je door sommige van haar uitspraken - je had er in een ander topic een aantal op een rijtje gezet - nogal sjagerijnig wordt.

Maar door de buitensporige reacties van sommige prikkers hier krijg ik bijna automatsich weer meer sympathie voor AHA.....een sympathie die ik anders waarschijnlijk veel minder zou voelen. Ik zou je adviseren om te posten op Stormfront.org en vooral op topics die pedoseksuelen als onderwerp hebben.

Eventjes kijken of jouw sympathie voor Pedo`s ook automatisch zal stijgen.

Maarten
18-05-06, 03:04
Geplaatst door waterfiets
Nu ja als zowel de kamer als de premier erop toezien dat de ruimte benut gaat worden
:hihi:
Dit zijn dus nette bewoordingen voor dwang op Verdonk om te erkennen dat de ruimte er is, omdat ze er anders uitgeflikkert wordt. :)

verdonk zegt dus over 2 weken: bij nader inzien is er misschien toch iets meer ruimte, en zie ik onder omstandigheden geen reden het paspoort in te nemen. Iedereen twevreden. Wat gelul eromheen, klaar.

Intussen loopt Hirsi dus met een paspoort rond op verzonnen naam en verzonnen geboortedatum, en vind iedereen het best.
(No Way, dat dit de strekking van de wet is he?)

En duidelijkheid over die wet komt er daarna nooit meer. En die zal ook NOOIT meer zo toegepast worden!
De eerstvolgende krijgt gewoon zijn paspoort ingetrokken.
Die mag dan gaan procederen, en krijgt dan nul op het request.

Kortom rechtsongelijkheid bij het leven, en daar heeft de kamer urenlang voor gedebatteerd om dat voor elkaar te krijgen!
Echte professionele vriendjespolitiek. Corruptie met zoveel tamtam, dat je het niet ziet.

Korom, mijn vraagje hoe je de boel procedureel dacht te regelen, daar kom je helemaal niet aan toe. Ik ga er trouwens echt niet meer over lullen hoor, het is duidelijk zat.

waterfiets
18-05-06, 07:21
Geplaatst door Maarten

Korom, mijn vraagje hoe je de boel procedureel dacht te regelen, daar kom je helemaal niet aan toe. Ik ga er trouwens echt niet meer over lullen hoor, het is duidelijk zat.

Er is ook een motie van Vlist aangenomen dat de minister er naar zal kijken in hoeverre en op welke wijze de wet aangepast moet worden. Dus in dit geval is inderdaad sprake van dwang omdat men het handelen van de minister onbehoorlijk vindt en wellicht ook ingegeven door eigenbelang en naar de toekomst toe wil men een aanpassing van de regels.