PDA

Bekijk Volledige Versie : 2 Marokkanen Venray vermist



862959
18-05-06, 10:33
http://teletekst.nos.nl/gif/images/108-01.gif

wie weet er meer?

waren er meer personen betrokken?

plexus
18-05-06, 10:36
..ik hoorde iets met een drugsdeal/overval..?

862959
18-05-06, 10:54
ik hoorde iets over een slecht afgelopen inbraak...... :(

862959
18-05-06, 10:56
VENRAY - Burgemeester Jos Waals (CDA) van Venray maakt zich zorgen over de onrust in de Venrayse gemeenschap rond de vermissing van twee Marokkaanse inwoners sinds vorige week donderdag. Dat zei een woordvoerster van de gemeente Venray woensdag.

De politie onderzoekt de vermissing van de twee mannen van 19 en 23 jaar. In een reeds geruimde hennepkwekerij aan de Poststraat in Venray vond zij afgelopen donderdag flink wat bloedsporen. De politie legt een verband met de vermissing van het tweetal en houdt ernstig rekening met een misdrijf. Zij zette twintig rechercheurs op de zaak.


Waals zei woensdagavond dat er "een strijd om de oogst heeft plaatsgevonden". "Daarbij heeft zo'n dubbele verdwijning, waarbij moord niet wordt uitgesloten, een grote maatschappelijke impact in Venray", aldus Waals.

Verdriet

De burgemeester heeft hierover gesprekken gehad met de Marokkaanse gemeenschap in zijn stad. "Wij delen het verdriet van de gezinnen van de verdwenen mensen en van hun bevolkingsgroep", zei Waals. "We willen hieraan uiting geven."

Waals maakt zich naar eigen zeggen grote zorgen over de groeiende onveiligheid. "Venray is niet Amsterdam", zei hij. "Als er midden in het centrum een hennepplantage blijkt te staan waar zich allerlei zaken afspeelden, dan is er iets mis met de veiligheid hier." Hij wil na afloop van het onderzoek van politie en justitie maatregelen nemen om dit soort uitwassen te voorkomen. "Wij willen weten hoe dit hier kon gebeuren."

"In de vijftien jaar dat ik hier burgemeester ben, is het de eerste keer dat we hier zoiets meemaken", zei hij. "Het is the talk of the town." De politie wil niet reageren op de uitspraken van Waals. Ook een woordvoerder van het Marokkaans Islamitisch Centrum Venray wilde niet op de zaak ingaan.

Couscousje
18-05-06, 11:00
Lijkt me het risico van het vak, he.

De kans dat je verdwijnt met een kantoorbaantje is stukken kleiner.

Cc

delirious
18-05-06, 11:10
Geplaatst door Couscousje
Lijkt me het risico van het vak, he.

De kans dat je verdwijnt met een kantoorbaantje is stukken kleiner.

Cc

Correctemundo.

Gerard074
18-05-06, 11:16
Geplaatst door 862959

"Wij delen het verdriet van de gezinnen van de verdwenen mensen en van hun bevolkingsgroep", zei Waals. "We willen hieraan uiting geven."



Wat een domme opmerking van die burgemeester, heeft een bevolkingsgroep verdriet, als er 2 verdwijnen?? Gezinnen oke, maar de gehele Marokkaanse gemeenschap kan ik mij niet voorstellen.

LeilaVenray
19-05-06, 11:45
Geplaatst door Gerard074
Wat een domme opmerking van die burgemeester, heeft een bevolkingsgroep verdriet, als er 2 verdwijnen?? Gezinnen oke, maar de gehele Marokkaanse gemeenschap kan ik mij niet voorstellen.

Hier in venray is een hechte gemeenschap.. dus wat venray betreft lijdt de hele marokkaanse gemeenschap eronder.. wij kennen elkaar en zijn met elkaar opgegroeid en dat weet de Burgemeester ook.. daarom