PDA

Bekijk Volledige Versie : Columniste vertelde Verdonk over leugens Hirsi Ali



Couscousje
18-05-06, 10:48
Columniste vertelde Verdonk over leugens Hirsi Ali
Bron: Algemeen Dagblad
Gepubliceerd: donderdag 18 mei 2006 @ 00:23

Columniste Ebru Umar lichtte minister Rita Verdonk al ruim een jaar geleden in over de 'leugens' van Ayaan Hirsi Ali. Umar stuurde eind 2004 aan alle bewindslieden en Kamerleden een artikel van haar hand, dat geplaatst was in het studentenblad Propria Cures. De columniste werd vervolgens door Verdonk uitgenodigd voor een gesprek op haar ministerie.

In het artikel, in de vorm van een open brief, staat letterlijk: "Magan heet je toch eigenlijk Ayaan?" Het gesprek tussen Umar en Verdonk zou plaats hebben gevonden op 21 april 2005. "Ik heb Verdonk voorgehouden dat Ayaan liegt en bedriegt. Ze is een leugenaar. Ik vind het ongelofelijk dat Verdonk nu zegt dat ze eerder niet wist dat de naam vals was", verklaart Umar. Ook in haar boek 'Geen talent voor liefde', dat een half jaar geleden verscheen, beschrijft Umar de ontmoeting. "'Blijft dit gesprek onder ons?', vraagt Rita bij binnenkomst. (..) Dan pakt ze een mapje tevoorschijn, waarin de Propria Cures met mijn open brief aan Ayaan zit. (..) 'Ik (Verdonk) vroeg mij af waarom iemand mij een dergelijk artikel stuurt. Ik dacht laat ik die mevrouw dat zelfs eens vragen.'" Verdonk zou Hirsi Ali in het gesprek hebben verdedigd.

Umar en Hirsi Ali waren beiden goede bekenden van Theo van Gogh. Na de moord op Van Gogh raakte de relatie tussen de twee bekoeld, toen Umar in het bewuste artikel in Propria Cures Hirsi Ali de moord op de filmmaker verweet. Een woordvoerder van Verdonk wilde vanavond niet in gaan op het artikel uit 2004: "De minister heeft niet eerder kennis genomen van de valse naam in de context van de naturalisatie."

Cc

P.S.: Give me a break, dit is mijn eerste Magan-topic. :ego:

David
18-05-06, 11:05
Geplaatst door Couscousje


P.S.: Give me a break, dit is mijn eerste Magan-topic. :ego:


Spuit 11

Tomas
18-05-06, 11:06
Maar wel verdomd interessant voor de positie van verdonk.

Couscousje
18-05-06, 11:17
Geplaatst door David
Spuit 11

Echt niet.

Het is zo uit, dat het weer in is. :D

Cc

waterfiets
18-05-06, 11:33
Geinig, ik denk dat er nog wel meer van dit soort annecdotes opduiken de komende tijd.

Joesoef
18-05-06, 11:37
Zie ook topic van Orakel : http://www.linkselente.nl/forum/viewtopic.php?pid=3086

Let eens op de datums.

Rourchid
18-05-06, 12:10
Geplaatst door Couscousje
Ik ben niet zo een fan van Atlas.

Cc
Ik evenmin.
Interessant als opstapje (voor R. Verdonk?) maar meer ook niet.