PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Hirsi Ali genaturaliseerd, dan wij ook'



Couscousje
18-05-06, 14:50
'Hirsi Ali genaturaliseerd, dan wij ook'
Bron: Trouw
Gepubliceerd: donderdag 18 mei 2006 @ 15:29

Nu de politiek zich druk maakt om de naturalisatie van Ayaan Hirsi Ali, laat het Iraakse gezin Naif van zich horen in het dagblad Trouw. Ze vinden dat ze zich in dezelfde situatie bevinden als Hirsi Ali.

Bij aanvraag van zowel hun verblijfsvergunning als hun naturalisatie, gaf het gezin een verkeerde naam op. "Het was geen kwade wil", zegt Achmed Naif. "We wilden onze familie in Irak beschermen". Achmed zegt dat ze moesten vluchten voor Koerdische rebellen.

In de jaren negentig ondervond het gezin geen problemen. Ze kwamen in 1992 naar Nederland, hetzelfde jaar als Hirsi Ali, en noemden zich de familie 'Zakholi'. "De naam van de vader van mijn moeder", zegt Achmed. "We hoefden slechts enkele papieren te ondertekenen, en klaar. Probleemloos".

In 1999 wilde het gezin hun echte naam terug, en toen kwamen ze in de problemen. De IND wilde een gesprek met hen, en daarna kregen ze dezelfde brief die Hirsi Ali kreeg. Namelijk dat het Nederlanderschap nooit is toegekend. Samen met een advocaat heeft de familie de constatering van de IND aangevochten, tot aan de Hoge Raad toe. Maar ze zijn hun Nederlanderschap kwijt, en hebben geen vluchtelingenpaspoort om op terug te vallen.

"Als de leugens van Hirsi Ali geen consequenties hebben, dan moet er ook opnieuw naar mijn clienten worden gekeken", zo zegt de advocaat Frits Koers. Achmed vraagt zich af waarom er voor Hirsi Ali wel ruimte is in de wet, maar voor hun niet. "Is dat omdat ze een bekend politica is? Zij gaat naar het beste land ter wereld, en wij straks naar het slechtste. Alleen omdat niemand ons kent".

Cc

Tomas
18-05-06, 14:54
Ben bang dat ze te ver weg van den haag wonen om belangrijk genoeg gevonden te worden.

David
18-05-06, 15:17
Ik zei het al eerder: generaal pardon. Nu.

observer
18-05-06, 15:21
Geplaatst door David
Ik zei het al eerder: generaal pardon. Nu. 1 dan geef je dus mensen die geen recht hebben op asiel alsnog (is overigens een apart iets asiel en paspoort) ook mensen die al meerdere malen zowel door ind als rechtbanken als niet gerechtigd tot asiel zijn bevonden

daarmee kan je dus het systeem afschaffen want dan krijg je nooit meer iemand het land uit

bovendien heeft zoiets een aanzuigende werking en zal het als men in de toekomst geen pardon geeft steeds gekker worden met hongerstakingen ed

observer
18-05-06, 15:23
Geplaatst door observer
1 dan geef je dus mensen die geen recht hebben op asiel alsnog (is overigens een apart iets asiel en paspoort) ook mensen die al meerdere malen zowel door ind als rechtbanken als niet gerechtigd tot asiel zijn bevonden

daarmee kan je dus het systeem afschaffen want dan krijg je nooit meer iemand het land uit

bovendien heeft zoiets een aanzuigende werking en zal het als men in de toekomst geen pardon geeft steeds gekker worden met hongerstakingen ed dan zou het nog simpeler en slimmer zijn een gewoon verkeersvliegtuig te saboteren om het afstand te kunnen besturen

simpel te doen, een radiobaken zorgt ervoor dat het zijn doel vind

Aicha1976
18-05-06, 15:25
Dit is je tweede AHA topic :ego:

Tomas
18-05-06, 15:26
Geplaatst door David
Ik zei het al eerder: generaal pardon. Nu.

Voor wie allemaal?

Rourchid
18-05-06, 15:28
Geplaatst door David
Ik zei het al eerder: generaal pardon. Nu.
:duim:

jochie
18-05-06, 17:05
zie je... daarom is het goed als Rita haar rug recht houdt. Voordat je het weet schreeuwt jan en alleman om naturalisatie!

GO RITA GO!!!

David
18-05-06, 17:09
Geplaatst door jochie


GO RITA GO!!!


Inderdaad, Go zover mogelijk weg, Rita.

~Panthera~
18-05-06, 21:36
Geplaatst door David
Inderdaad, Go zover mogelijk weg, Rita.


Precies: DHL naar Timboektoe.:duim:

mark61
18-05-06, 21:43
Geplaatst door ~Panthera~
Precies: DHL naar Timboektoe.:duim:

Daar zit haar Franse maatje Sarkozy momenteel en die krijgt daar ook al de wind van voren.

Joesoef
18-05-06, 21:45
Geplaatst door jochie
zie je... daarom is het goed als Rita haar rug recht houdt. Voordat je het weet schreeuwt jan en alleman om naturalisatie!

GO RITA GO!!!


Ik geloof dat jij de essentie een beetje mist.

tukkersterror
18-05-06, 22:29
Generaal pardon, ok vind ik op zich geen probleem....................

Maar wat te doen met de misdadigers die bloed aan hun handen hebben, vrouwen hebben verkracht en kinderen vermoord.

Willen wij die ook met open armen ontvangen?

mark61
18-05-06, 23:16
Geplaatst door klaaskop
Generaal pardon ? Schaffen we dan meteen alle wetgeving af ?
Nee dus.

Overigens ben ik van mening dat ook in de zaak van Ayaan de wet onverkort gehandhaafd moet blijven.
Maar .. de zaak van die Iraakse familie is niet helemaal vergelijkbaar. In de zaak van Ayaan is het gebruik van de false naam,

Die van die Koerd die zijn echte naam opgaf die 'in strijd' bleek met zijn naam bij het Irakese persoonsregister vond ik ook wel een goeie. NL op de bres voor culturele onderdrukking. :duim:

~Panthera~
18-05-06, 23:20
Geplaatst door mark61
Daar zit haar Franse maatje Sarkozy momenteel en die krijgt daar ook al de wind van voren.

Schitterend. :D

mark61
18-05-06, 23:32
Geplaatst door klaaskop
Wat staat er - dus - waarschijnlijk in de wet: aanknopen bij het register van herkomst.
Hoe is die zaak afgelopen ? Speelt dat nog ? Of .. liet - en laat - de wet echt geen speelruimte ? Pech dan. Beter die "onderdrukkende" naam vermelden, en dan na een aantal jaren naamswijziging verzoeken aan Hare Majesteit ;)

Speelt nog. Zag ik vanavond op tv. De man weet niet eens of ie nu illegaal is of niet. Advocaat hoopt op AHM-trailer effect.

Ik vind het werkelijk nergens op slaan. Het gaat om een voornaam, mind you.

vlegeltje
18-05-06, 23:46
Geplaatst door mark61
Die van die Koerd die zijn echte naam opgaf die 'in strijd' bleek met zijn naam bij het Irakese persoonsregister vond ik ook wel een goeie. NL op de bres voor culturele onderdrukking. :duim:

Of die rechter in Zembla vanavond. Had een familie geen vertaling bijgeleverd van een document waar hun identiteit uit zou blijken. Asiel afgewezen. Leveren ze in tweede instantie het document aan incluis vertaling. Asiel afgewezen omdat er geen nieuw feit wordt aangedragen.

Tomas
18-05-06, 23:47
Jullie hebben het nu slechts over dossiers. Niet over een mens van ayaan en bloed.

vlegeltje
18-05-06, 23:49
Geplaatst door Tomas
Jullie hebben het nu slechts over dossiers. Niet over een mens van ayaan en bloed.

Die dossiers moeten ook geayaaniseerd worden :student:

mark61
18-05-06, 23:50
Geplaatst door vlegeltje
Of die rechter in Zembla vanavond. Had een familie geen vertaling bijgeleverd van een document waar hun identiteit uit zou blijken. Asiel afgewezen. Leveren ze in tweede instantie het document aan incluis vertaling. Asiel afgewezen omdat er geen nieuw feit wordt aangedragen.

Kafka. IJzersterk. Zelfde bron trouwens als die Koerd.

mark61
18-05-06, 23:54
Geplaatst door Tomas
Jullie hebben het nu slechts over dossiers. Niet over een mens van ayaan en bloed.

Hoeveel liter? :chef:

mark61
18-05-06, 23:55
Geplaatst door klaaskop
Nou, weer een hoop gemekker om niks dus.
Overigens, advocaten die een zaak bepleiten in de media ... beheersen ze hun vak niet ? of geven ze graag valse hoop ?

Ik neem aan dat de man benaderd is. Was in anti-Verdonkprog.

Turkish_mister
19-05-06, 00:03
Geplaatst door tukkersterror
Generaal pardon, ok vind ik op zich geen probleem....................

Maar wat te doen met de misdadigers die bloed aan hun handen hebben, vrouwen hebben verkracht en kinderen vermoord.

Willen wij die ook met open armen ontvangen?

Dan halen we het Iraakse gezin en TAida ook maar meteen terug.