PDA

Bekijk Volledige Versie : Importbruidje.



sienia
19-05-06, 00:07
Gezin aangehouden voor gijzeling en verkrachting

anp | Gepubliceerd op 18 mei 2006, 17:13
Laatst bijgewerkt op 18 mei 2006, 20:11

ROTTERDAM - De politie heeft op 1 mei zes mensen uit een gezin aangehouden. De familie zou een 22-jarige vrouw ruim een jaar lang hebben gegijzeld, mishandeld en verkracht. Dat heeft de politie donderdag bekendgemaakt.


De vrouw kwam in januari vanuit het buitenland naar Nederland na haar huwelijk met een 25-jarige man. Het stel trok in bij de familie van de man in Rotterdam. Haar echtgenoot heeft haar verschillende keren verkracht en zijn familieleden mishandelden haar regelmatig.

De vrouw mocht geen contact hebben met de buitenwereld en moest al het huishoudelijk werk doen in de woning. Ze verliet alleen het huis voor een aantal formele zaken op het stadhuis en alleen in gezelschap van haar echtgenoot.

Aangifte

Het slachtoffer werd in maart 2006 naar haar familie teruggestuurd. Omdat ze daar ook niet meer welkom was, kwam ze weer terug in Nederland. Ze kreeg een naam en telefoonnummer mee van iemand die haar mogelijk kon helpen. Deze Rotterdammer ontfermde zich over de vrouw en informeerde de politie. De mishandelde vrouw heeft aangifte gedaan en is op een veilige plaats ondergebracht.

Een van de verdachten, een 24-jarige vrouw is vrijgelaten, maar blijft nog wel verdachte, aldus het Openbaar Ministerie in Rotterdam. De andere vijf, drie mannen van 18, 21 en 54 en een vrouw van 49, zitten nog vast.

mark61
19-05-06, 00:09
En wat is nou de clou? Ze is een Thaise?

sienia
19-05-06, 00:10
Geplaatst door mark61
En wat is nou de clou? Ze is een Thaise?

Ik zet mijn geld in op een Turkse of Marokkaanse.

Natuurlijk hoop ik dat ik verlies.
Niet dat we geen andere voorbeelden hebben van Marokkaanse importbruidjes, maar toch, we hopen dat we verliezen.

barfly
19-05-06, 00:11
Waarom wilde die vuile hoer niet gewoon voor haar man zorgen?

mark61
19-05-06, 00:17
Geplaatst door barfly
Waarom wilde die vuile hoer niet gewoon voor haar man zorgen?

Dat wel, maar niet die andere twee.

sienia
19-05-06, 00:19
Of denken jullie dat het een verzonnen verhaal van die vrouw is om maar een verblijfsvergunning te bemachtigen?

:nerveus:

mark61
19-05-06, 00:19
Geplaatst door sienia
Ik zet mijn geld in op een Turkse of Marokkaanse.

Natuurlijk hoop ik dat ik verlies.
Niet dat we geen andere voorbeelden hebben van Marokkaanse importbruidjes, maar toch, we hopen dat we verliezen.

Mysterieuze redder, trouwens. Wel kennis van de familie blijkbaar.

Ik vrees zomaar Marokkaans. Dat 'bonne' doen ze niet zo in TR.

sienia
19-05-06, 00:23
Geplaatst door mark61
Mysterieuze redder, trouwens. Wel kennis van de familie blijkbaar.

Ik vrees zomaar Marokkaans. Dat 'bonne' doen ze niet zo in TR.

Misschien niet in Turkije, maar ook hier hoor je vieze verhalen.

Hadden deze vrouwen nou wel of geen recht op een zelfstandige verblijfsvergunning? Maakte Ayaan zich toch sterk voor? :hihi:

mark61
19-05-06, 00:25
Geplaatst door sienia
Misschien niet in Turkije, maar ook hier hoor je vieze verhalen.

Hadden deze vrouwen nou wel of geen recht op een zelfstandige verblijfsvergunning? Maakte Ayaan zich toch sterk voor? :hihi:

Na al die jaren geskreeuw weet ik van geen enkel wetsvoorstel van der. Weet jij of dat man-uit-huis-plaatsen ipv vrouw in BVML nou in behandeling is? En wie dat heeft ingediend? Zag alleen destijds Albayrak en Arib erover bakkeleien. Met elkaar. :moe:

sienia
19-05-06, 00:30
Geplaatst door mark61
Na al die jaren geskreeuw weet ik van geen enkel wetsvoorstel van der. Weet jij of dat man-uit-huis-plaatsen ipv vrouw in BVML nou in behandeling is? En wie dat heeft ingediend? Zag alleen destijds Albayrak en Arib erover bakkeleien. Met elkaar. :moe:

Dat mannenhuis he, ik weet niet of dat voor Marokkaanse/Turkse en soorgelijke culturen gaat werken. Die man kan wel weg zijn, maar dan mag de vrouw hopen dat ze niet onder druk wordt gezet door de familie.

Verder eigenlijk geen idee hoe het er voor staat. Ik hoor hier dat het een ernstig probleem is, grote gevolgen ook voor eventuele kids, dat het belangrijk is om het adequaat op te pakken, het belang van mannenhuizen, maar dat er helaas geen geld voor is. Tot die conclusie kom je dan met twintig beleidsmedewerkers die met zijn allen een hoop geld kosten en die vervolgens de schouders ophalen en verder gaan met het volgende probleem wat ze eigenlijk niet willen oplossen maar waar ze zo leuk hun tijd mee door komen.

mark61
19-05-06, 00:37
Geplaatst door sienia
Dat mannenhuis he, ik weet niet of dat voor Marokkaanse/Turkse en soorgelijke culturen gaat werken. Die man kan wel weg zijn, maar dan mag de vrouw hopen dat ze niet onder druk wordt gezet door de familie.

Verder eigenlijk geen idee hoe het er voor staat. Ik hoor hier dat het een ernstig probleem is, grote gevolgen ook voor eventuele kids, dat het belangrijk is om het adequaat op te pakken, het belang van mannenhuizen, maar dat er helaas geen geld voor is. Tot die conclusie kom je dan met twintig beleidsmedewerkers die met zijn allen een hoop geld kosten en die vervolgens de schouders ophalen en verder gaan met het volgende probleem wat ze eigenlijk niet willen oplossen maar waar ze zo leuk hun tijd mee door komen.

Geld zat.

Werkt vast wel op den duur. Die culturen veranderen waar je bij staat. En anders kunnen ze gewoon de cel in.

sienia
19-05-06, 00:42
Geplaatst door mark61
Geld zat.

Werkt vast wel op den duur. Die culturen veranderen waar je bij staat. En anders kunnen ze gewoon de cel in.

Ik hoorde toch iets heel anders wat dat geld betreft, maar laten we idd hopen.

Welke duur?

mark61
19-05-06, 00:52
Geplaatst door sienia
Ik hoorde toch iets heel anders wat dat geld betreft, maar laten we idd hopen.

Welke duur?

De tijd heelt alle wonden. Op den duur.

Kwestie van prioriteiten met dat geld, bedoel ik. Politieke wil enzo. Maar die is er al 40 jaar niet. Niet voor auto mannen, niet voor allo. Who cares. Tis alles mannen nog steeds die politiek. Ook al zijn sommigen vermomd als vrouwen.

sienia
19-05-06, 00:55
Geplaatst door mark61
De tijd heelt alle wonden. Op den duur.

Kwestie van prioriteiten met dat geld, bedoel ik. Politieke wil enzo. Maar die is er al 40 jaar niet. Niet voor auto mannen, niet voor allo. Who cares. Tis alles mannen nog steeds die politiek. Ook al zijn sommigen vermomd als vrouwen.

Dan begrepen we mekaar toch wel, wat dat geld betreft.

Zodra die wonden zijn geheeld vergeet de vrouw nog wel eens wat die man haar heeft aangedaan. :hihi:

mark61
19-05-06, 01:05
Geplaatst door sienia
Dan begrepen we mekaar toch wel, wat dat geld betreft.

Zodra die wonden zijn geheeld vergeet de vrouw nog wel eens wat die man haar heeft aangedaan. :hihi:

De trut. Ik zal het nooit begrijpen. Hij gaat er haar heus wel weer aan herinneren, vroeg of laat.